










CFI-1015A
CFI-1015B
CFI-1016A
CFI-1016B
CFI-1018A
CFI-1018B
CFI-1000A
CFI-1000B
CFI سه حرف جدید ثبت شده برای مشخص شدن محصول PS5 در پارت نامبر می باشد.
1015 ریجن آمریکا یعنی ریجن ۱
1016 ریجن اروپا و خاورمیانه ریجن ۲
1018 ریجن آسیا ریجن ۳\
1000 ریجن ژاپن
حرف A در پارت نامبر، اشاره به نسخه حاوی درایو دارد و حرف B اشاره به نسخه دیجیتال.

آپدیت اپلیکیشن با خطا مواجه شده است.
راه حل:
فایل آپدیت اپلیکیشن مورد نظر شما به درستی نصب نشده است. از آپدیت بودن سیستم عامل پلی استیشن 5 مطمئن شوید و دوباره تلاش کنید.

خوانش دیسک امکان پذیر نیست.
راه حل:
۱. کنسول را خاموش کنید و آن را از برق بکشید. دوباره آن را روشن کنیدو دیسک را امتحان کنید.
۲. کنسول را ریستارت کنید و دوباره امتحان کنید.
۳. اگر هنوز با این خطا مواجه میشوید، دیسکهای دیگر را امتحان کنید تا از سلامت درایو نوری پلی استیشن 5 مطمئن شوید.
۴. از تمیز بودن دیسک مطمئن شوید و آن را با دستمالی نرم و تمیز، پاک کنید.

فضای کافی در SSD پلی استیشن 5 وجود ندارد.
راه حل:
از تنظیمات کنسول وارد منوی Storage شوید و فضای خالی SSD را بررسی کنید. برای خالی کردن درایو به ناچار باید اپلیکیشنهای دیگر را پاک کنید. برای این کار، بازی یا اپلیکیشنی را که دیگر لازم ندارید انتخاب کرده و با فشار دادن دکمه OPTIONS، از منوی کشویی ظاهر شده، گزینه Delete را انتخاب کنید.

در حال حاضر علت پدیدار شدن این خطا مشخص نیست و راه حلی برای آن پیدا نشده است.

امکان اتصال به سرور وجود ندارد.
راه حل:
۱. از تنظیمات شبکه پلی استیشن، وضعیت شبکه PSN را بررسی کنید.
۲. پلی استیشن 5 را ریستارت کنید و دوباره وضعیت اتصال به PSN را بررسی کنید.
۳. تا جایی که امکان دارد، پلی استیشن 5 را با کابل LAN به مودم یا روتر خود وصل کنید.
۴. مطمئن شوید که اتصال بیسیم بین مودم و پلی استیشن 5 به اندازه کافی قوی باشد. پیشنهاد میشود که هر دو دستگاه در یک اتاق باشند و مانعی میان آنها نباشد.
۵. مودم را خاموش و پس از پنج دقیقه، دوباره روشن کنید.
۶. شاید مودم شما نیاز به بروزرسانی داشته باشد. با مشورت با شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت، فرمور مودم را آپدیت کند.
۷. در تنظیمات روتر، پورتهای زیر را باز کنید:
TCP: 80 – 443 – 3479 – 3480 و UDP: 3478 – 3479 – 49152~65535
برای انجام این تنظیمات حتما با شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت مشورت کنید.
۸. در تنظیمات شبکه، از IP استاتیک استفاده کنید.
۹. به صورت موقت از DNSهای رایگان استفاده کنید. برای مثال، میتوانید از دو DNS زیر استفاده کنید.
Primary: 1.1.1.1
Primary: 8.8.4.4
Secondary: 8.8.8.8
تضمینی برای کارآمدی این DNSها وجود ندارد و با جستجو در اینترنت میتوانید DNSهای بیشتری نیزی پیدا کنید.
۱۰. ممکن است شبکه به علت ترافیک بالا در دسترس نباشد. کمی صبر کنید و در زمان دیگری برای اتصال به PSN تلاش کنید.

خطایی در اجرای سیستم عامل یا دیتای بازی یا اپلیکیشن دیده شده است.
راه حل:
از آپدیت بودن سیستم عامل پلی استیشن 5 مطمئن شوید و آن را آپدیت کنید.

پروسه دانلود موفقیتآمیز نبود.
راه حل:
دانلود را متوقف و لغو کرده و بازی یا اپلیکیشن مورد نظر خود را دوباره دانلود کنید.

سیستم عامل پلی استیشن 5 به آپدیت نیاز دارد.
راه حل:
۱. پلی استیشن 5 را به اینترنت وصل کنید تا عملیات آپدیت آغاز شود.
۲. اگر نتوانستید با استفاده از قدم قبل، پلی استیشن 5 را آپدیت کنید، فایل آپدیت را روی فلش USB ریخته و از منوی System در تنظیمات کنسول، آپدیت را نصب کنید.
۳. شما همچنین میتوانید فایل آپدیت را روی یک DVD یا بلوری بریزید و با قرار دادن دیسک در درایو نوری پلی استیشن 5، آپدیت کنسول را نصب کنید.

محتویات دیسک درون پلی استیشن 5، با دیتای نصب شده مغایرت دارند.
راه حل:
بازی را پاک کرده و آن را دوباره با استفاده از دیسک نصب کنید و پس از پایان نصب، بازی را آپدیت کنید.

خطایی پیش آمده است.
راه حل:
نت پلی استیشن 5 را قطع کنید. بازی را پاک کنید و با اتصال مجدد به اینترنت، آن را از روی دیسک یا از Library نصب کنید.

امکان دانلود یا کپی وجود ندارد.
فعلا راه حلی برای این خطا وجود ندارد.

امکان آپدیت اپلیکیشن وجود ندارد.
راه حل:
این خطا زمانی نمایش داده میشود که پلی استیشن 5 هنگام پروسه آپدیت خاموش شده باشد. بازی یا اپلیکیشن را پاک کنید و دوباره نصب کنید.

هنگام اجرای بازی خطایی به وجود آمده است.
راه حل:
بازی را بسته و دوباره اجرا کنید. اگر هنوز این خطا مشاهده میشود، موارد زیر را امتحان کنید:
۱. بازی را پاک کرده و دوباره نصب کنید.
۲. کنسول را خاموش کنید و در حالت Safe Mode بوت کنید. سپس گزینه 5. Rebuild Database را انتخاب کنید.
۳. از منوی System در تنظیمات پلی استیشن 5، کنسول را ریست کنید و به تنظیمات کارخانه بازگردانید. توجه کنید که این کار تمام اطلاعات کنسول شما را پاک خواهد کرد.
۴. اگر هنوز با این خطا مواجه میشوید، کنسول شما نیاز به کارشناسی و تعمیر دارد.

مشکلی در اجرای سیستم عامل یا دیتای بازی وجود دارد.
راه حل:
مطمئن شوید که سیستم عامل پلی استیشن پنج و بازی شما آپدیت شده باشند و آخرین فرمور و آپدیت نصب شده باشد.
?خطای CE-108360-8
اتصال دوربین پلی استیشن را بررسی کنید.
راه حل:
۱. مدل قدیمی دوربین پلی استیشن به یک آداپتور برای اتصال به پلی استیشن 5 نیاز دارد. مطمئن شوید که این اتصال به درستی انجام شده است.
۲. روشنایی اتاق را بیشتر کنید.
۳. فاصله خود از دوربین و زاویه آن را بررسی کنید.
۴. تنظیمات دوربین را در منوی Devices در تنظیمات پلی استیشن 5 بررسی کنید.

امکان اتصال به سرور وجود ندارد.
۱. وضعیت شبکه PSN را از منوی Network در تنظیمات پلی استیشن 5 چک کنید.
۲. وضعیت سرورهای بازی را بررسی کنید.
۳. ممکن است ترافیک شبکه زیاد باشد. در زمانی دیگری اتصال به سرورها را امتحان کنید.

در حال حاضر علت پدیدار شدن این خطا مشخص نیست و راه حلی برای آن پیدا نشده است.

سیستم عامل پلی استیشن 5 به آپدیت نیاز دارد.
راه حل:
۱. پلی استیشن 5 را به اینترنت وصل کنید تا عملیات آپدیت آغاز شود.
۲. اگر نتوانستید با استفاده از قدم قبل، پلی استیشن 5 را آپدیت کنید، فایل آپدیت را روی فلش USB ریخته و از منوی System در تنظیمات کنسول، آپدیت را نصب کنید.
۳. شما همچنین میتوانید فایل آپدیت را روی یک DVD یا بلوری بریزید و با قرار دادن دیسک در درایو نوری پلی استیشن 5، آپدیت کنسول را نصب کنید.

در حال حاضر علت پدیدار شدن این خطا مشخص نیست و راه حلی برای آن پیدا نشده است.

امکان اجرای دیسک بلوری وجود ندارد.
راه حل:
۱. از تمیز بودن دیسک مطمئن شوید و با دستمالی نرم و خشک سطح آن را پاک کنید.
۲. دیسک دیگری را امتحان کنید تا از سالم بودن درایو بلوری پلی استیشن 5 مطمئن شوید.
۳. مطمئن شوید که دیسک را درست درون دستگاه گذاشتهاید. اگر پلی استیشن 5 را به صورت عمودی استفاده میکنید، سطح قابل خوانش دیسک باید رو به راست باشد. اگر پلی استیشن 5 را به صورت افقی استفاده میکنید، سطح قابل خوانش دیسک باید رو به پایین باشد.
۴. اگر هنوز با این خطا مواجه میشوید، کنسول شما نیاز به تعمیر دارد.

اتصال دوربین پلی استیشن را بررسی کنید.
راه حل:
۱. مدل قدیمی دوربین پلی استیشن به یک آداپتور برای اتصال به پلی استیشن 5 نیاز دارد. مطمئن شوید که این اتصال به درستی انجام شده است.
۲. روشنایی اتاق را بیشتر کنید.
۳. فاصله خود از دوربین و زاویه آن را بررسی کنید.
۴. تنظیمات دوربین را در منوی Devices در تنظیمات پلی استیشن 5 بررسی کنید.

این خطا هنگام انتقال اطلاعات از پلی استیشن 4 به پلی استیشن 5 مشاهده میشود.
راه حل:
۱. اگر دو کنسول به صورت بیسیم به یک شبکه وصل هستند، یک یا هر دوی آنها را با کابل LAN به روتر وصل کنید.
۲. روتر را خاموش و پس از ۵ دقیقه دوباره روشن کنید و این عملیات را دوباره تکرار کنید.
۳. اگر فقط قصد انتقال اطلاعات Save بازیها را دارید، روشهایی مانند فضای ابری آنلاین یا فلش USB را امتحان کنید.
از انجام دادن این کارها بپرهیزید:
از گزینه Network Test استفاده نکنید.
کنسول را در حالت Rest Mode قرار ندهید.

در حال حاضر علت پدیدار شدن این خطا مشخص نیست و راه حلی برای آن پیدا نشده است.

امکان اتصال به سرور وجود ندارد.
راه حل:
۱. از تنظیمات شبکه پلی استیشن، وضعیت شبکه PSN را بررسی کنید.
۲. پلی استیشن 5 را ریستارت کنید و دوباره وضعیت اتصال به PSN را بررسی کنید.
۳. تا جایی که امکان دارد، پلی استیشن 5 را با کابل LAN به مودم یا روتر خود وصل کنید.
۴. مطمئن شوید که اتصال بیسیم بین مودم و پلی استیشن 5 به اندازه کافی قوی باشد. پیشنهاد میشود که هر دو دستگاه در یک اتاق باشند و مانعی میان آنها نباشد.
۵. مودم را خاموش و پس از پنج دقیقه، دوباره روشن کنید.
۶. شاید مودم شما نیاز به بروزرسانی داشته باشد. با مشورت با شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت، فرمور مودم را آپدیت کند.
۷. در تنظیمات روتر، پورتهای زیر را باز کنید:
TCP: 80 – 443 – 3479 – 3480 و UDP: 3478 – 3479 – 49152~65535
برای انجام این تنظیمات حتما با شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت مشورت کنید.
۸. در تنظیمات شبکه، از IP استاتیک استفاده کنید.
۹. به صورت موقت از DNSهای رایگان استفاده کنید. برای مثال، میتوانید از دو DNS زیر استفاده کنید.
Primary: 1.1.1.1
Primary: 8.8.4.4
Secondary: 8.8.8.8
تضمینی برای کارآمدی این DNSها وجود ندارد و با جستجو در اینترنت میتوانید DNSهای بیشتری نیزی پیدا کنید.
۱۰. ممکن است شبکه به علت ترافیک بالا در دسترس نباشد. کمی صبر کنید و در زمان دیگری برای اتصال به PSN تلاش کنید.

خطایی در استفاده از سرویس PlayStation Now پیش آمده است.
راه حل:
۱. مطمئن شوید که اینترنت شما برای استریم بازیهای PlayStation Now کارآمد است.
۲. پلی استیشن 5 را ریستارت کنید و آن را با استفاده از کابل LAN به روتر وصل کنید.
۳. اگر از اتصال بیسیم استفاده میکنید، بهتر است که روتر و پلی استیشن 5 در کمترین فاصله ممکن از هم باشند و مانعی میان آنها نباشد.
۴. مودم را خاموش و پس از پنج دقیقه، دوباره روشن کنید.
۵. مودم را آپدیت کنید. برای این کار با شرکت ارائه دهنده اینترنت مشورت کنید.
۶. اگر بازی قابل دانلود است، به جای استریم، آن را دانلود کنید.
۷. ممکن است ترافیک شبکه بسیار زیاد باشد. در زمان دیگری تلاش کنید.




























سایت PROSPEROPatches.com در خصوص دانلود دیتای بازی های PS5 بروز و کامل است


















































































































چند راهکار ساده برای کسانی که ساعت های طولانی به انجام بازی های مختلف اختصاص می دن و می خوان بیش از حد استاندارد شارژ باطری رو سیو کنن







- کنسول
- یک عدد کنترلر Dual Sense
- کابل شارژ USB-A به USB-C برای شارژ کنترلر
- کابل برق
- کابل HDMI 2.1
- استند کنسول
- راهنمای راه اندازی کنسول

پلی استیشن 5 اکنون اینجاست و همه قصد خرید این کنسول را دارند، با تمام ملاحظاتی که در خصوص ایمنی PS5 بکار برده می شود، اکثرا این سوال برایشان پیش می آید که برای محافظت از PS5 آیا به یک UPS نیاز است
با یک Uninterruptible Power Supply یا به اختصار UPS می توانید به راحتی از PS5 خود در برابر قطع ناگهانی برق محافظت کنید، در صورت قطع برق امکان آسیب جدی به کنسول وجود دارد، قطع برق می تواند منجر به از دست دادن سیو و پیشرفت بازی شود، این روزها در شهرهای بزرگ ایران قطعی برق مداوم به معظلی جدی بدل شده، آیا محافظ های ولتاژ مثل استابیلایزر می توانند جلوی آسیب به کنسول را بگیرند، استابیلایزر آسیب فیزیکی به پاور را به حداقل می رساند ولی قطعات دیگر به هیچ عنوان در امان نیستند، محافظ های مرسوم ولتاژ تنها زمانی می توانند کارایی خود را نشان دهند که شوک های ناگهانی به شبکه وارد می شود، مانند رعدوبرق یا زمانی که برق می آید، این شدت جریان در ابتدا بسیار بالاست و اینگونه محافظ ها جریان را بصورت ایمن به دیوایس ها انتقال می دهند، ولی چرا استابیلایزرها با خاصیت های خود در صورت قطع برق به هیچ عنوان گزینه مناسبی برای PS5 نیستند.
همانگونه که اطلاع دارید PS5 از حافظه ذخیره سازی پرسرعت SSD استفاده می کند. محققین دانشگاه اوهایو ۱۵ مدل مختلف حافظه SSD را که توسط ۵ شرکت متفاوت تولیدشده بود به همراه تعدادی هارد معمولی را در معرض آزمایشهای مختلفی برای امتحان مقاومت آنها در مقابل قطعی برق قرار دادند. اسامی شرکتهای تولیدکننده در این آزمایش ذکر نشده است، بعضی از مدلهای استفاده شده در آزمایش اختصاصاً برای کاهش صدمات ناشی از قطع برق طراحی شده بودند. شش نقص کلی در حافظههای مورد آزمایش قرار گرفته وجود داشت:
اشکالات نوشتاری: اطلاعات بهصورت تصادفی بر روی بیتهای حافظه نوشته شده بودند.
ثبت اطلاعات پراکنده: اطلاعات بهصورت نادرست و در مکانهای اشتباه ثبت شده بودند.
ثبت ناقص اطلاعات: به دلیل قطع ناگهانی برق، حجم اطلاعات ثبت شده کمتر از میزان واقعی آنها بود.
خرابی اطلاعاتی که اطلاعات دیگر را تشریح میکنند یا ابرداده ها (Metadata): اطلاعات ساکن در لایه FTL میان حافظه SSD و سیستمعامل خراب شده بودند.
سوختن حافظه: در اثر قطعی برق حافظه SSD بهطورکلی سوخته بود.
عدم ترتیب بندی اطلاعات (تسلسل): اطلاعات به ترتیبی که باید نوشته شوند، ثبت نشده بودند.
از ۱۵ حافظه مورد آزمایش قرار گرفته که ده مدل مختلف را تشکیل میدادند و توسط ۵ سازنده متفاوت تولیدشده بودند، تنها یک مدل که توسط یک سازنده مشخص ساخته شده بود هیچ مشکلی در هنگام قطع برق نداشت. در این آزمایش همانطور که ذکر شد، یک حافظه SSD بهطور کامل سوخت و یکسوم از این حافظهها به دلیل خرابی ترتیب بندی اطلاعات آنها کاملاً غیرقابل استفاده شدند. سایر حافظههای SSD نیز در معرض خطر از دست دادن اطلاعات در هنگام قطع برق هستند، حتی مدل های پیشرفتهنیز از این قائده مستثنی نیست. گروه تحقیقاتی که این آزمایش را ترتیب داده بود مدعی است که هیچکدام از حافظههای مورد آزمایش قرار گرفته در شرایط قطعی برق عملکرد مناسبی را که انتظار میرود ندارند.
از این رو استابیلایزرها نمی توانند پس از قطعی برق از کنسول محافظت کنند و جلوی آسیب را بگیرند که میزان کاراییشان در این خصوص به صفر می رسد، تنها راه محافظت از کنسول و حافظه ذخیره سازی در صورت قطعی مکرر برق UPS است.

UPSها از باتری داخلی بهره می برند که قابل تعویض است، بسته به مصرف برق کنسول می توانید UPS مناسب آن را تهیه کنید، با توجه به نیاز خود از ظرفیت های مختلف باتری ها برای نگهداری شارژ می توان استفاده کرد.









ارزش خرید UPS نسبت به کارایی و قیمت: 100%
ارزش خرید محافظ ولتاژ یا استابیلایزر نسبت به کارایی در هنگام رفتن برق و قیمت: پایین



PlayStation-5-Initial-Setup--Startup--Dashboard-and-Gameplay.mp4
?5 اشتباه رایج که کاربران پس از خرید کنسول انجام می دهند
View attachment 555.mp4

View attachment 9999.mp4



ابتدا وارد این سایت شوید، اتصال سیمی دوال سنس را با PC برقرار کنید، پس از اتصال شاهد صفحه زیر خواهید بود، گزینه های مختلفی اعم از تست محرک آداپتیو تریگرها وجود دارد، طریقه تست آنالوگ ها بحث امروز ما خواهد بود
در بخش AXIS، آنالوگ سمت چپ با اعداد 0 و 1 شناخته می شود و آنالوگ سمت راست با اعداد 2 و 3، پس از اتصال دوال سنس ممکن است شاهد ارتعاشاتی در مرکز یک نقطه باشید، این لرزش ها در مرکز در صورتی طبیعی هستند که جابه جایی زیادی به اطراف نداشته باشند و حول محور خود با اعدادی که تغییرات را نمایان می کنند اختلاف بسیار کوچکی داشته باشند
آنالوگ ها را با توجه به مثال زیر بر روی خطوط ببرید (هر 4 جهتXY) بر روی هر جهتی که آنالوگ ها را قرار دادید چند ثانیه بایستید، اگر در یکی از جهات بر روی خطوط مشخص شده آنالوگ پرش هایی به اطراف داشت و واکنش عصبی داشت باید آن آنالوگ اسپری شود
در پایان تیک گزینه Test Circularity را بزنید، حالا آنالوگ سمت چپ و راست را به آرامی یک دور کامل بچرخانید، باید تمام دایره پر رنگ شده باشد، اگر یه قسمت از دایره خالی مانده و رنگی نباشد، مشکل کنترلر در آن قسمت جدی است


در صورتی که با آموزش قبل مشکل دریفت کنترلر حل نشد، ابتدا قطعه پلاستیکی سنسور پتانسیومتر (مغزی) دوال سنس را تعویض کنید، تعویض آنالوگ استیک زمانی باید انجام شود که دریفت آنالوگ در تمام بازی ها بصورت جدی خودنمایی می کند، متاسفانه کیفیت قطعه آنالوگ استیک هایی که به فروش می رسد بالا نیست و بهتر است جانب احتیاط برای تعویض رعایت شود، در صورتی که این مشکل با جهت خاصی در "تستر کنترلر" که آموزش آن را قرار دادیم نمایان و با تمیز کردن غیر قابل حل است، ابتدا قطعه پلاستیکی سنسور پتانسیومتر را تعویض کنید که در بازار موجود است، این کار از عهده کاربر بر می آید ولی نیازمند ابزار صحیح برای باز کردن قاب های دوال سنس است، ما صرفا با بخش تعویض قطعه پلاستیکی سنسور پتانسیومتر کار داریم و آموزش باز کردن دوال سنس را می توانید در کانال های بی شماری مشاهده کنید

در آموزش ویدئویی زیر طریقه تعویض آن شرح داده می شود، پس از خارج کردن قطعه پلاستیکی حتما از خالی بودن گردوغبار درون سنسور پتانسیومتر اطمینان حاصل کنید

روش هایی برای تمیز کردن dust catchers، گردهای داخلی و همچنین شیارها در آموزش های ویدئویی وجود دارد، روش هایی که غالبا با باز کردن قاب های کناری کنسول میسر است، اما روشی بسیار ساده و بدون دردسر وجود دارد که شما می توانید به راحتی تا حد زیادی dust catchers و بصورت کامل شیارهای PS5 خود را برق بیندازید، کافیست به یک دستگاه دمنده دسترسی داشته باشید، روی دور کم با استفاده از لوله خرطومی با هدایت هوا در جلو و پشت کنسول شاهد خروج گردو غبار از آن خواهید بود، از آنجایی که dust catchers پایینتر از فن کنسول قرار دارد با فشار هوا در این سوراخ ها به بیرون هدایت و مستقیم از شیارهای کنسول خارج می شود


در عکس زیر که توسط من گرفته شده با استفاده از دستگاه دمنده تمام شیارها کاملا تمیز شده، بدون استفاده از هیچ ابزار دیگری


با الیاف خشن مثل مسواک عین ایشون TronicsFix به جون شیارهای PS5 نیوفتید چون به راحتی خط و خش روی پلاستیک و دیگر قسمت ها می ندازه، اگر هم خواستید اینکارو انجام بدید فقط با برس رنگ سایز کوچک باشه که الیاف نرمی داره






راه حل اول: مشکل از محل قرار گیری کنسول است
ابتدا مطمئن شوید کنسول در مکانی قرار دارد که گردش هوا به درستی جریان دارد، کنسول را بر روی الیافی مثل فرش به هیچ عنوان قرار ندهید، سطح صیقلی بهترین مکان برای کنسول است، فاصله کنسول تا دیوار حداقل باید 10 سانتی متر باشد. در صورت رعایت موارد فوق و حل نشدن مشکل ادامه آموزش را دنبال کنید.
راه حل دوم: کنسول مشکل نرم افزاری دارد، توسط کاربر قابل انجام است
قبل از انجام عملیات از اطلاعات خود بک آپ بگیرید چون حافظه ذخیره سازی فرمت می شود. کنسول را خاموش کنید شارژر سیمی کنترلر را به کنسول و دسته بزنید، تا پایان توضیحات اتصال سیمی را قطع نکنید، دست خود را روی دکمه پاور کنسول نگه دارید، ابتدا یک صدای بوق می شنوید، چند ثانیه بعد صدای بوق دوم را می شنوید، دست خود را از روی دکمه بردارید، اگر پیغام دکمه PS ظاهر شد دکمه روی کنترلر را بزنید، گزینه 5 REBUILD DATABASE، انتخابش می کنید و هر سوالی پرسیده شد YES می زنید، کنسول فرمت کردن را شروع می کند، صبر کنید تا کنسول ریست شود، بعد از ریست اطلاعاتی که از شما می خواهد را کامل کنید، اتصال وای فای را همان ابتدا برقرار کنید تا کنسول را آپدیت کند، پس از اینکه وارد صفحه اصلی کنسول شدید، گزینه SETTINGS، سپس SYSTEM و درپایان SYSTEM SOFTWARE UPDATE را انتخاب می کنید، اگر پیغام داد بروزرسانی انجام شده یعنی کار به اتمام رسیده، اگر پیغام آپدیت داد اجازه دهید آپدیت انجام و کنسول ریست شود، اتصال سیمی دسته را حالا می توانید قطع کنید، یک بازی مختص PS5 اجرا کنید و به مدت طولانی به انجام بازی بپردازید، اگر در طول این مدت پیغامی نداشتید مشکل کامل برطرف شده و نرم افزاری بوده، اگر برطرف نشد راه حل سوم تنها گزینه پیش روی شماست.
راه حل سوم: کنسول مشکل سخت افزاری دارد، توسط کاربر با مسئولیت خودش قابل انجام است ولی توصیه نمی گردد
کنسول باید به طور کامل باز شود تا از سلامت فیزیکی پردازنده، پایه هیت سینک و لیکوئید متال اطمینان حاصل شود و پس از یافتن مشکل نسبت به رفع آن اقدام گردد، مشکلاتی از قبیل محل قرارگیری پایه یا لیکوئید متال که قابل رویت هستند با کمی حوصله و دقت بالا می توان مشکل را مرتفع کرد، ولی در صورتی که ظاهر مواردی که نام برده شد مشکلی نداشت، کنسول باید به تعمیرکاری که تجربه کافی در ریبال کنسول دارد تحویل داده شود تا اقدامات لازم را برای تعمیر انجام دهد.
آخرین ویرایش: