پایان اعتصابات نویسندگان هالیوودی بعد از ۵ ماه

MJ_KING

عضو تحریریه
Sep 14, 2023
358
نام
محمد جواد جعفری
انجمن نویسندگان آمریکا (یا به اختصار WGA) که حدود ۵ ماه گذشته را در اعتصاب به سر می‌برده‌اند، رسما اعلام کردند که با اتحادیه تهیه کنندگان فیلم و تلوزیون (AMPTP) به توافق رسیده‌اند تا به اعتصاباتشان پایان دهند.

%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%88%D8%AF-300x169.jpg


WGA که به نمایندگی از نویسندگان هالیوودی، با تهیه کنندگان و استودیوهای بزرگ مذاکره می‌کرد، پس از ۵ روز مذاکره فشرده، رسما اعلام کرد که به توافقی سه ساله با این اتحادیه دست پیدا کرده است که آن‌ها را قانع کرده تا به اعتصابات خود پایان دهند تا کمی از بحران این روزهای هالیوود کاسته شود.

این خبر در توئیتر WGA اعلام شده است، اگرچه هنوز قرارداد مذکور نهایی نشده است و به محض نهایی شدن آن، جزئیاتش به اطلاع عموم رسانده خواهد شد.

اعتصابات نویسندگان آمریکایی هالیوود، از ۲ می امسال (۱۲ اردیبهشت) بخاطر عدم دریافت دستمزد منصفانه و نگرانی از به خطر افتادن آینده شغلی آن‌ها به علت امکان استفاده استودیوها از هوش مصنوعی برای خلق فیلمنامه‌ها در آینده، شروع شد و تا امروز ادامه داشت.

حالا باید دید تنها اعتصاب باقی مانده در هالیوود، یعنی اعتصاب انجمن بازیگران آمریکا (SAG-AFTRA)، به کجا خواهد رسید و اینکه آیا آن‌ها هم بعد از ۷۳ روز اعتصاب، با AMPTP به توافق خواهند رسید یا اینکه چرخ هالیوود همچنان ناتوان از چرخیدن خواهد ماند.
 

earendilist

کاربر سایت
Feb 12, 2023
820
اگر نتیجه ی این اعتصاب در نهایت به افزایش خروجی فیلمنامه ها منجر میشود که عالی است اگر هم نه جدا فرق اینکه chatgpt فیلم نامه ی ترانسفورمرز را بنویسد واقعا فرقی نخواهد کرد
فیلم نامه های اثار سینمایی در چند سال اخیر در هالیوود چیزی بیشتر از شت نبودند
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر