ّFrom Software تاکتیکی‌ترین عنوان PS4 را خلق کرده است

.Evanescence.

کاربر سایت
Oct 7, 2011
2,896
ماه آگوست، Gamescom؛ زمانی بود که تهیه کننده بخش سرگرمی‌های سونی آقای Massaki Yamagiwa تمام تلاش خود را کرد تا عنوان جدید کنسول Ps4 یعنی Bloodborne را به بهترین نحو به دید همگان بگذارد. عنوانی متفاوت از سری Souls همراه با اسلحه‌های تبدیل شونده، شاتگان و ساطوری همچون ابزاردستی Van Helsing با تِمی گوتیکی و تاریک. با وجود همه این‌ها چهارمین عنوان معنوی از سری Souls اثر آقای Hidetaka Miyazaki ممکن است در مجموع یک داستان و روایت نو ظهور نباشد اما چیزیست که طرفداران اصلی این سری را به سمت خود می‌کشاند.
پوشیدن زرهی سِتَبر و بدست گرفتن بلندترین سپر، بهترین و لذتبخش‌ترین راه برای مبارزه نیست اما امن است؛ حداقل در این سری باید بگوییم کمی امن‌تر از هیچی است. این راهیست که میازاکی اسرار داشت تا گیمرها از این راه Dark souls را بازی کنند. آقای Yamagiwa بیان کرد: "وقتی ما به چنین مبارزه مخاطره آمیزی نگاه میکردیم، پیش خود فکر کردیم که چه چیزهای جدیدی را می‌توان به گیمرها ارایه کرد. Demon Souls عنوانی با چالشی طاقت فرسا بود و ما آن را دست نخرده نگه داشتیم، اما اگر بیشتر از حدش به آن اضافه میکردیم تقریبا به اتمام رساندن هر مرحله از آن غیر ممکن می‌شد. پس ما به یک ستون متفاوت نیاز داشتیم. این ستون جدید همان سیستم سلامتی دوباره و آن تفنگ قدیمی بازی Bloodborne است. سلامتی از دست رفته می‌تواند به سرعت پس از وارد کردن ضربه به دشمن بازگردد. که این عمل باعث تمرکز بیشتر بازی در به وجود آوردن لحظانی خشن‌تر، درگیرانه‌تر و مبارزاتی‌تر شود."

72170561428971184936.jpg



در Gamescom سونی اجازه بازی کردن به تمام حضارمنجمله مردم و مطبوعات دنیای گیم را داد و واقعا هم خوب و لذت بخش بود. دشمنان در تعداد بیشتری به حرکت در می‌آمدند و کار دشوار بود، اما با این سیستم جدید به دست آوردن سلامت در بازی راهی نداشتید جز این که به دل دشمن بزنید حتی با اینکه می‌دانید شاید برای به دست آوردن آن جون خود را از دست دهید.
Yamagiwa ادامه داد:" وقتی از آقای میازاکی در مورد افکار این سیستم پرسیده شد فهمیدیم که مغز او جور دیگر نسبت به مغز و افکار ما کار می کند. برای ما طبق عادت همیشه خط قرمز گوشه تصویرمعنای مقدار سلامتی کرکتر بازی را می‌دهد، اما در دنیای میازاکی این خط چیزی جر قدرت اراده نیست. پس اگر شما به سوی یک مبارزه قدم برمیدارید و در شرایطی سخت قرار گرفتید، باید قدرت اراده داشته باشید و شرایط را بسنجید تا بتوانید جان سالم بدر ببرید. هرچقدر که اراده و صبر خود را از دست دهید، بیشتر در یاس و ناامیدی غوطه ور خواهید شد، و آن زمان که کاملا در گودال ناامیدی غرق شدید همان بلای دوست داشتنی و همیشگی سری Souls به سراغتان می‌آید؛ مرگ!! اما هرچقدر که شما زنده بمانید، می‌توانید امید و اراده بیشتری با خود همراه داشته باشید."
این القای ناامیدی دشمنان صرفا یک پوست اندازی از سری Souls نیست. Yharnam خانه مردمی با آداب و رسومی دیوانه‌وار است. اولین بار جمعیت نسبتا بزرگ آن‌ها را حال قدم زدن زیر باران و خیس شدن سطح زمین همراه با شعله های آتشی که ستونی از جسد را می‌سوزاند دیدیم. این جمعیت را مردمانی تشکیل می‌دهند که برای دفاع از خانه خود در مقابل دزد شاتگان به دست هر کاری می‌کنند. دفاع منحصر به فردتان تفنگ شماست. تفنگی که سرعت بازده آن کند است. هرچند Blunderbuss ( نام همان تفنگ قدیمی) نقش یک سپر را بیشتر اجرا می‌کند تا یک سلاحی که از دور دشمنان را از پای درآورد. چیزی مثل پرش‌های رو به عقب در Dark souls عمل میکند. یک شلیک خوب باعث می‌شود تا دشمن را کمی از خود دور کنید و آماده سلاخی او به وسیله سلاح سرد خود باشید. همین موضوع به خودی خود تکنیکهای انعطاف‌پذیر زیادی را به شما ارایه می‌دهد. اسلحه تبدیل شونده میتواند در یک دست جای گیرد تا بتوانید برای از هم دریدن مردم شهر و هیولاهای منحصر به فرد استفاده کنید. همچنین این اسلحه ساطور یا تبر مانند را می‌توان با دو دست خود گرفت تا با شناور کردن آن چندین دشمن را نابود کنید و یا با یک ضربه محکم بر سر آن‌ها خراب شوید!


61563864107607339939.jpg


Bloodborne به شما یادآوری میکند که عنوانیست در مورد حرکات، تکنینک‌ها و کنترل جمعیت دور و برتان. در این داستان جمعیت‌ها بیشتر از قبل هستند و کنترل آن‌ها بدون یک سپر سختتر است. پرتاب کردن یک سنگ می‌تواند یک دشمن را از جایش بیرون بکشد اما یک فشار کوچک از ماشه تفنگ به قدری بلند است که دیگر شهرنشینان را به سویتان روانه کند. دموی گیمزکام یک نیشگون کوچک از بازی بزرگ میازاکی بود و مطمئنا بازی در هنگام عرضه بسیار سخت تر خواهد بود، اما ساکنین شهر Yharnam همیشه در کمین منتظر شما هستند تا بازخورد ما را بچشند. هنگامی که Demon’s Souls اجازه می‌داد تا پشت سپرهای فولادی خود پناه بگیرید به درگیری بپردازید، Bloodborne به سرعت به شما می‌آموزد که برای حفظ جان خود انگشتانتان را بر روی دسته نگهدارید، بکشید یا کشته شوید، زیرا دیگر دیواری فولادی از شما محافظت نمی‌کند. آقای میازاکی به ضعف‌های به دست آوردن آیتم‌های سلامتی در دنیای Dark Souls نیز توجه داشته است. پس در این جا آیتم‌های سلامتی و اسلحه های قابل پرتاب تفکیک شدند. آقای Yamagiwa در این مورد می‌گوید: "در یک بازی چالش انگیز مردم سعی می‌کنند به طور مداوم از آیتم‌های سلامتی خود استفاده کنند، ممکن است بگویید این هم یک استراتژی می‌تواند باشد، اما این مسئله آن لذت و موقعیت اصلی سری Souls را از بازیباز می‌گیرد، گاه استفاده بیش از حد آن و گاه به پایان رسیدن این آیتم در کوله بار که مطمئنا منجربه مرگ شما می‌گردد. اما در Bloodborne با جدا کردن آیتم‌ سلامتی از دیگر آیتم‌ها، حال گیمرها میتوانند آزادانه هرکار که می‌خواهند بکنند. از هر آیتمی در هر راهی که خواستید استفاده کنید. این یک موقعیت مناسب برای کسانی است که می‌خواهند تکنیک و استراتژی خود را ارتقا دهند و یا آن را کشف کنند. درکنار تمام این خلاقیت‌های جدید و یا اصلاح ضعف‌های بازی‌های گذشته Souls، به راستی که نمی‌توان از خوبی‌های آن‌ها نیز گذشت. آن میانبرهای غیرمنتظره که با دیدنشان لبخندی از روی آسودگی خیال به صورتتان می‎آمد همچنان در بازی وجود دارد. دشمنهای محلک، رعب آور؛ محیط‌هایی پر از دلهره، ترسناک و خونین همچنان در بازی وجود دارند، چه بسا در این داستان این موارد بسیار پررنگتر از گذشته پدران خود هستند. از مشعل نیز واقعا نمی‌توان گذشت، شعلهای کوچک در دستانتان که با هر قدم رو به جلو جزییاتی گاه محلک و گاه لذت بخش در محیطهای Dark Souls به چشمانتان روشن می‌شدريال به طور حتم در بازی حظور دارند.


87601343183615316966.jpg

آقای Yamagiwa اظهار داشت: " در محیطی محصر به فرد، بی همتا و بی‌نظیر سفر خواهید کرد. محیط بازی از معماری قرن 19 نشات می‌گیرد، اما نه معماری قرن 19 لندن. شاید جایی دور در شرق اروپا. به یاد داشته باشید که جزییات بازی دقیقا از شهر خاصی کپی برداری نشده است. عناصر دوست داشتنی معماری گوتیک در بازی به کار برده شده است؛ اما عامل‌های مدرنی همچون لامپ‌ها و سلاح گرم نیز در بازی دیده می‌شود. شاید کمرنگ یا بی مصرف باشند اما مطمئنا چیزی منحصر به فرد است که مسقیما از ذهن آقای میازاکی بیرون آمده است پس به راحتی نمیتوان از آن چشم پوشی کرد.
داستان هم همین‌طور، داستانی کاملا به سبک میازاکی. اگر داستانی بخواهید وجود دارد، اما اگر واقعا دنبال آن هستید باید بیشتر خود را برای گشت و گذار آماده کنید تا داستان بازی دستتان بیاید. درست مثل بازی‌های گذشه او، اگر داستان می‌خواهید خودتان آن را کشف کنید، هیچ چیز در این مورد مستقیم در دستانتان قرار نمی‌گیرد. قرار هم نیست داستانی سنگین و پیچیده وجود داشته باشد. هر کسی که بازی کند می‌تواند داستان را به روش خود تفسیر کند اما داستان اصلی در رازها و معماهای آن نحفته شده است. یکی از محرک‌های بازی نیز همین حل کردن رمز و رازهای بازیست.
اما هنوزهم مهمترین عامل بازی همان مهارت تکنیکی آن است."
همکاری Japan Studio و From Software باعث شد تا تاکتیکی ترین بازی که برای PS4 عرضه می‌شود به وجود آید. در حال حاضر با وجود این که هنوزاستودیوهای اصلی سونی عناوین بزرگی برای عرضه ندارند اثر خلق شده Bloodborne توسط آقای Hidetaka Miayazaki می‌تواند بزرگترین عنوان برای کنسول PS4 در سال 2015 باشد.

منبع:
 
آخرین ویرایش:

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
مرسی ممنون برای ترجمه .;)

از نمایش های بازی و صحبت های سازنده نوید یه بازی عالی به تمام معنا برای بهمن ماه میده اما یه چیزی که من همیشه نگرانشم اینکه آیا مثل نسخه DS قراره دهنمون سرویس بشه یا نه به نظرم سری DS و DS زیادی دیگه سخت هستن بعضی وقت ها زیادی رو اعصاب آدم راه میرن امید وارم دیگه BB دیگه اینجوری نباشه که آدم بتونه بیشتر از محیط بازی لذت ببره .:d
 

Sina R

کاربر سایت
Nov 3, 2011
1,980
نام
Sina
مرسی ممنون برای ترجمه .;)

از نمایش های بازی و صحبت های سازنده نوید یه بازی عالی به تمام معنا برای بهمن ماه میده اما یه چیزی که من همیشه نگرانشم اینکه آیا مثل نسخه DS قراره دهنمون سرویس بشه یا نه به نظرم سری DS و DS زیادی دیگه سخت هستن بعضی وقت ها زیادی رو اعصاب آدم راه میرن امید وارم دیگه BB دیگه اینجوری نباشه که آدم بتونه بیشتر از محیط بازی لذت ببره .:d

نگران نباش خود میازاکی هم تا حدی این موضوع تایید کرده که بازی اون چالش های نسخه گذشته نداره . البته این بدین معنی هم نیست که بازی مثل خیلی از عناوین هم سبک آسون شده و طبق گفته میازاکی هنوز هم اون عناصر مورد قبول طرفداران قدیمی در بازی وجود داره اما برای افزایش دایره مخاطبین حس شکنجه در بازی خیلی کمتر از قبل شده .

بعد احساس من اینه روند داستانسرایی هم تا حدی از اون حالت مینیمال دارک سولز فاصله گرفته و کلا Bloodborne دایره مخاطبین گسترده تری در قیاس با دارک سولز و دیمن سولز خواهد داشت .
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,247
اما در دنیای میازاکی این خط چیزی جز قدرت اراده نیست
داشتم سر این جمله سکته میکردم. اصلا میازاکی توو یه دنیای دیگه داره سیر میکنه :D
خدایا، سایه استاد رو هیچ وقت از رو سر ما گیمر جماعت برندار:D
 

REZA TAEL

کاربر سایت
Mar 25, 2007
4,138
نام
طائل
نگران نباش خود میازاکی هم تا حدی این موضوع تایید کرده که بازی اون چالش های نسخه گذشته نداره .
بعد احساس من اینه روند داستانسرایی هم تا حدی از اون حالت مینیمال دارک سولز فاصله گرفته و کلا Bloodborne دایره مخاطبین گسترده تری در قیاس با دارک سولز و دیمن سولز خواهد داشت .

داری اشتباه میکنی :D اینکه بازی مخاطباش گسترده‌تر شده به خاطر کاردرست بودن خود میازاکیه وگرنه هیچ تلاشی برای عامه‌پسندتر شدن صورت نگرفته.
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,762
نام
مراد حلیمی
ميازاكي منو ياد دوران قديم ميندازه كه يه سازنده ژاپني يهو ظهور مي كرد و با تفكرش صنعت بازي رو زير و رو مي كرد البته هنوز هم افراد مولف ژاپني تو اين حوزه داريم ولي بين اونايي كه نسبتا اواخر ظهور كردن و ايده هاشون هم جهاني شده ميازاكي تقريبا تو صدر....
اين ادم بايد بره تو valve يا n dog و ...كار كنه يا امكانات بيشتري در اختيارش بذارن از بس كلاس كاري و ايده هاش خفن :d


.
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
اونایی که دمو رو بازی کردن پدرشون درومده تازه گفته بودن دمو رو راحت کردن تا بشه تمومش کرد. پس خیالتون از سختی بازی راحت باشه :D
 

REZA TAEL

کاربر سایت
Mar 25, 2007
4,138
نام
طائل
والا DS2 که سخت نبود بیخودی شلوغش کرده بودن اگه این هم همونجور باشه که هیچی:d

DS2 دقیقا چ ربطی به میازاکی داره؟:D
جالبه واسه مثال زدن از بازی خودش استفاده نمیکنی میری رو بازی که دخالتی توش نداشته :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر