ویچر ۳: وایلد هانت حالا به فروش خیرهکنندهی ۶۰ میلیون نسخهای دست پیدا کرده آماری که استودیوی CD Projekt بهتازگی در گزارش مالیاش اعلام کرده است. این عدد شامل نسخهی اصلی بازی و ویرایش Game of the Year میشود، اما بستههای الحاقی جداگانه در آن لحاظ نشدهاند.
با این حساب، ویچر ۳ حالا فاصلهای با Skyrim ندارد. تاد هاوارد، مدیر استودیوی Bethesda، در گفتوگویی با IGN در ژوئن ۲۰۲۳ اعلام کرده بود که Skyrim تا آن زمان بیش از ۶۰ میلیون نسخه فروش داشته است.
اکنون بهوضوح میتوان گفت: رقابت برای تصاحب عنوان پرفروشترین نقشآفرینی تاریخ به مرحلهای نفسگیر رسیده است.
ویچر ۳ در ماه مه ۲۰۱۵ منتشر شد و بهتازگی دهمین سالگرد عرضهاش را جشن گرفت.
به همین مناسبت، آدام بادوفسکی، یکی از مدیران عامل مشترک CD Projekt، در یادداشتی چنین نوشت:
بدون تردید، ویچر ۳ نقطهی عطفی در تاریخ ما بود؛ بازیای که صدها جایزهی جهانی برد، ما را در صنعت بازیهای ویدیویی تثبیت کرد، و مهمتر از همه، خاطراتی فراموشنشدنی را برای میلیونها نفر در سراسر جهان رقم زد.
حالا با افتخار اعلام میکنیم که این بازی بیش از ۶۰ میلیون نسخه فروخته است آماری که ویچر ۳ را در کنار غولهای تاریخ بازیسازی قرار میدهد. این موفقیت، انگیزهی بزرگی برای ادامهی مسیر و ساخت سهگانهی بعدی در دنیای ویچر به ما میدهد.
منظور بادوفسکی از سهگانهی بعدی، بازی مورد انتظار ویچر ۴ است؛ پروژهای که اکنون به مرحلهی تولید کامل رسیده و در حال حاضر، ۴۲۲ نفر از مجموع ۷۳۰ توسعهدهندهی CD Projekt روی آن کار میکنند.
با این حال، بعید است که پیش از سال ۲۰۲۷ شاهد عرضهی آن باشیم.
در همین هفته، داگ کاکل، صداپیشهی محبوب گرالت، به برخی انتقادها دربارهی نقشآفرینی سیری در ویچر ۴ پاسخ تندی داد انتقادهایی که سیری را بهعنوان شخصیت اصلی بازی "ناجایز" میدانستند.
کاکل صریحا گفت:
کتاب لعنتی رو بخونید!
او در ویدیویی که توسط Fall Damage منتشر شده، در واکنش به کسانی که انتخاب سیری را نشانهای از بیداری فرهنگی
یا حرکتی «وُک» میدانستند، گفت:
این مزخرفات، احمقانهست. اینکه کسی بگه تمرکز روی سیری یعنی وُک بودن، واقعا نشان از ناآگاهی داره. سیری یکی از قویترین، جذابترین و عمیقترین شخصیتهای این دنیای داستانیه. تمرکز روی اون نهتنها ایرادی نداره، بلکه تصمیمی عالیه.
چند ماه پیش هم، مالگورزاتا میترِگا، تهیهکنندهی اجرایی ویچر ۴، در گفتوگویی با IGN اشاره کرده بود:
از همون ابتدا، در داستانهای اصلی ساپکوفسکی، این سیری بود که قلب ماجرا محسوب میشد. او شخصیتی چندلایه و پرکشش داره. ضمن اینکه ما پیشتر، با گرالت خداحافظی کرده بودیم. پس این یه مسیر طبیعیه، و برای ما کاملا روشن بود که زمان، زمان سیریه.
در ماه فوریه نیز، کارگردان ویچر ۴ تأکید کرد که طراحی چهرهی سیری در تیزر منتشرشده، همان مدل داخل بازی است؛ چراکه برخی کاربران تصور کرده بودند ظاهر او دستخوش تغییر شده است.
IGN محتوای اختصاصی گستردهای دربارهی ویچر ۴ در دست تهیه دارد از تحلیل دقیق تریلرها گرفته تا مصاحبههایی مفصل با تیم سازنده، که در آنها توضیح میدهند چگونه ویچر ۴ قرار نیست اشتباهات سایبرپانک ۲۰۷۷ را تکرار کند
The Witcher 3: Wild Hunt Hits 60 Million Sold 10 Years After Launch, Approaches the Eternally Popular The Elder Scrolls V: Skyrim's Sales Figure - IGN



