ویدئوهای تحسین برانگیز از Gamplay بازی Silent Hill V

Nemesis

کاربر ویژه
کاربر سایت
Apr 9, 2006
398
نام
محمد مهدی حاجی اسمعیلی
سایت غیر رسمی ولی موثق Silent Hill V بالاخره ویدئوهای سایتها و مجلات 1Up و EGM رو که مربوط به بازی Silent Hill V هستن در خودش Upload کرد...
در زیر 3 لینک از ویدئوها رو میبینین که هر کدوم مربوط به قسمتی از بازی هستن...
به عنوان یکی از کسانی که توی این سایت با زیر و خم سری Silent Hill آشنا هستش میتونم به جرات بگم که با توجه به اونچه که تا بحال دیدم , این بازی حداقل از لحاظ بصری واقعا نزدیک به سریهای قبلی هستش...

ولی چیزی که از هر عنصر دیگری در این دموها متمایز تر هستش تغییر دنیای Silent Hill بصورت Real-Time هست...چیزی که توی سریهای قبلی بطور ناگهانی نشون داده میشد و بسیار زشت بود , در این قسمت به زیبایی هر چه تمامتر در حالت Real-Time نشون داده میشه...
دیوارها رو میبینین که درست مثل فیلم Silent Hill , رنگشون میریزه و دنیای آروم بازی ناگهان تبدیل به دنیای پر هرج و مرج Otherworld میشه...

در کل این دموهای بسیار کوتاه چند ثانیه ایی من رو تا حدی راضی کردن...امیدوارم که Collective بتونه این سری رو همینطور در اوج نگه داره...

لینکها :

لینک Gameplay بازی بصورت HD ولی متاسفانه 27 ثانیه !

لینک تغییر دنیای بازی بصورت Real-Time ولی متاسفانه 28 ثانیه !

لینک Gameplay بازی بصورت HD

متشکرم...Nemesis
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
خــــــــــــــــــدا جون چی دارم میبینم. معرکس. محمد جون دستت درد نکنه:biggrin1:.

پ.ن. جوابی محکم و داندان شکنی بود به تمام کسانی که به حرکت کونامی خورده میگرفتن :-".
 

Nemesis

کاربر ویژه
کاربر سایت
Apr 9, 2006
398
نام
محمد مهدی حاجی اسمعیلی
نظریات همیشگی و مزخرف من !!!

گذاشتم ويدئو ها رو ببينين تا با جو وحشت در نسل بعد آشنا بشين...حالا ميخوام درباره ي اين قسمت مثل هميشه سرتونو با صحبتهاي مزخرف هميشگيم درد بيارم !

اولين چيزي که همتون متوجهش ميشين گرافيک فوق العاده ي بازي هست که بهش ميشه گفت (تا حدي !) : گرافيک نسل بعد در ژانر وحشت...
بازي به درستي از Shader ها و بخصوص از Shader Model 3.0 استفاده کرده...استفاده از Specular Mapping در بازي موجب بوجود اومدن شفافيت جالبي روي اجسامي شده که نور با شدت بيشتري بهش ميتابه و به نظر بازيکن مياره که نوري با قدرت زياد (همون چراغ قوه تون !) داره به ديوار ميتابه...از HDR به زيبايي استفاده شده , بطوريکه به راحتي ميتونين به تاثيراتش روي اجسام و بيشتر از حد شدن Contrast بازي به کمک HDR پي ببرين...
خوشبختانه (يا متاسفانه) ازNoise Effect مخصوص بازي که خود Team Silent مخترعش بود و در بازيهاي بسياري مثل Killzone و Metal Gear Solid 3 و يا ICO استفاده شده بود , استفاده ي بسيار کمي در اين بازي شده..."خوشبختانه" رو براي اين گفتم , چونکه در قسمت چهارم اين افکت بيش از حد استفاده شده بود...استفاده از رنگهاي خاکستري و آبي و سياه به عنوان رنگهاي اصلي ساخت بازي از يک طرف و همچنين استفاده از Noise Effect (بيش از حد زياد) از طرف ديگه , به قسمت بصري و گرافيکي بازي چهارم صدمه زده بود بطوريکه وقتي يه بازيکن که تازه براي اولين بار اين سري رو خريده (و مخصوصا قسمت چهارم رو) با ديدن سبک بصري بازي چهارم حالش به هم ميخورد و بازي رو کنار ميگذاشت...يادمه يه بار به خاطر اينکه خيلي زياد چشمم رو به يکي از اين افکتها که ميومد و ميرفت , دوخته بودم , حالم بد شدش و نزديک بود بالا بيارم !!! همش هم تقصير همين قسمت چهارم بودش !!!
تغيير دنياها يکي ديگه از مواردي بود که تقريبا هم سطح فيلم صورت گرفته بودش و کاملا قابل تحسين بود...
يکي ديگه از مواردي که اين بازي رو از Resident Evil جدا ميکنه , تم وحشتناکش هستش...مطمئنم که شما در RE 4 يکبار هم نترسيديد براي اينکه سازندگان RE 4 بجاي اينکه هم قسمت "ترسناک" بازي و هم قسمت "اکشن" رو با هم جلو ببرن , اومده بودن و بيشترين تمرکزشون رو روي قسمت "اکشن" بازي گذاشته بودن که عملا باعث از بين رفتن فاکتور "ترس" در بازي RE 4 شده بود...من شخصا از هيچ صحنه ي RE 4 حتي احساس دل پيچگي در شکم هم بهم دست نداد چه برسه به اينکه موقع بازي وحشت وجودم رو فرا بگيره !
ولي SH V يه چيزيش رو خوب توي خودش نگه داشته و اون هم سبک ترسناکش هست...همونطوري که ديدين بازي هنوز هم توي مکانهاي تاريک اتفاق ميفته...تيکه هاي ترسناک بازي هنوز هم هستند , که مثال اين تيکه همون چيزي هست که توي Continuous Gameplay بازي ديدين : وقتي که دارين از پله ها بالا ميرين يه دفعه ميبينين که موجودي کودک مانند يه Wheel Chair (يکي از نمادهاي SH) از بالاي پله ها پايين ميندازه و با دويدن از پله ها بالا رفته و از جلوي چشم شما ناپديد ميشه ! اين تيکه ها روي توي چند سال اخير معمولا توي بازي F.E.A.R ديدين ولي هممون ميدونيم که اين صحنه ها همگي از سري SH سرچشمه گرفتن...
يکي ديگه از نقاط قابل يادآوري , نورپردازي بازي هستش...
بازي درست مثل قسمت هاي سوم و دوم و اول (قسمت چهارم از لحاظ Gameplay در مقايسه با قسمتهاي قبلي , خيلي از فاکتورهاي محبوب اونها رو حذف کرده بود ) از دو چيز محبوب سري يعني "چراغ قوه" و "راديو" استفاده ميکنه...
بازي مثل قسمتهاي دوم و سوم به لطف چراغ قوه ي باحالش , داراي نورپردازي Dynamic هستش و به طور تابلويي توي دموها قابل مشاهده هستن...همون صحنه ايي که از پله ها دارين بالا ميرين , ميتونين تاثير نور رو بر روي پله ها ببينين و اي صحنه ايي که در جايي مثل زندان قرار دارين (به احتمال زياد Toluca Prison) تاثير نور بر روي ميله ها واقعا جاي تحسين داره !


از گرافيک بازي که بگذريم به صداگذاري ميرسيم...قبل از هر چيز به همتون پيشنهاد ميکنم که دوباره دموي Mood Gameplay رو ببينين براي اينکه توي اين دمو چشمه ايي از موسيقي هاي فوق العاده ايي که Akira Yamaoka براي اين بازي درست کرده قابل شنيدن هستن...Akira Yamaoka کسي هست که به جرات ميتونم بگم از اولين قسمت اين سري همراهش بوده ! هيچ کس ديگه ايي نتونسته در تمام قسمتها جزو گروه سازنده باشه به جز يامائوکا , که به نبوغش در ساخت آهنگهاي ترسناک بر ميگرده...
آهنگي که در اين دمو ميشنوين , به تمهاي معروف Silent Hill 2 (بهترين بازي در سري از نظر من) خيلي نزديک شده...درست مثل سريهاي قبلي توي اين آهنگ صداي طبل خاصي شنيده ميشه که به ترسناکتر شدن بازي دامن ميزنه...
بازي درست مثل قسمت دوم توجهش رو به پيانو جلب کرده...پيانو هم تم غمناک سري و هم تم ترسناک رو به خوبي ميتونه القا کنه...در واقع OST هاي اين بازي (مخصوصا اونهايي که با پيانو نواخته شدن) واقعا زيبا هستن...معمولا در هنگام مرگ شخصيتهاي بازي هم از تم پيانوي Yamaoka براي بازي استفاده ميشه که واقعا تاثير گذار هستش...
در کل موسيقي بازي مثل بسياري از فاکتورهاي ديگش به قسمت دوم نزديکتر شده که همين خودش هيجان منو براي بازي کردن اين قسمت بيشتر از هميشه ميکنه...


يه اشاره ي کوچيکي هم به فيزيک بازي ميکنم...سازنده ها گفتن که توي اين قسمت فيزيک نقش مهمي رو ايفا ميکنه (البته نه به مهمي HL 2)...يکي از موارد قابل اشاره در اين دموها افتادن Wheel Chair هستش که بصورت انيميشني و از قبل تدوين نشده بلکه بر اساس فيزيک بازي , به زيبايي به تصوير کشيده شده...در ضمن مورد کوچيک ديگه ايي هم که اشاره بهش بد نيست فيزيک Rag Doll بازي هستش...توي دموي Mood Gameplay اگه در صحنه ي آخر توجه کرده باشين ميبينين که الکس مياد و سعي ميکنه که با دادن يه خرگوش (Robbie The Rabbit يا همون خرگوش مشهور SH) به يه پسر بچه (شايد Joshua ؟) از پشت ميله ها , سر صحبت رو باهاش باز کنه...حالا به اهاي خرگوشه خوب دقت کنين ! تاثيرات محيط رو بر بدن اين خرگوش ديدين ؟! به پاهاش قبل از اينکه از نرده ها رد بشه توجه کنين ! همينه !


خب ! موارد قابل توجه ديگه ايي هم بودن که اينها رو توي Silent Hill Game Community شرح دادم و يا خواهم داد...اميدوارم همين چيزهاي کوتاهي که اينجا بهش اشاره کردم تونسته باشه کمکي به شما در جهت هر چه بهتر شناختن بازي Silent Hill باشه !

متشکرم...Nemesis
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر