وقتی ترس معنای خود را از دست میدهد!

Abolfazl3007

کاربر سایت
Sep 11, 2007
1,986
نام
Abolfazl
مطلبت عالیه ولی متاسفانه مطلبت در مورد ALAN WAKE شبیه حرفهای فن های PS3 هست تا یه بحث حرفه ای !

خیلی از منتقد ها مثل گیم اسپات مستقیما گیم پلی الن ویک رو عالی دونستن و حتی گیم اسپات گفته لحظه تکراری تو 12 ساعت گیم پلی بزی وجود نداره ! سیستم های اکشن بازی یه چیز جدیدیه . و اسلحه ها هم در طول بازی جدید و دشمنان قوی تر و تعدادشون زیادتر و ... هماهنگی کاملی با هم داشتند .... و حتی از گیم اسپات مدال OUTSTANDING GAMEPLAY رو گرفته ...
و اگه بخوایم خیلی دقیق بحث کنیم GTA IV هم به یه مدت تکراری میشد !

از اون طرف داستان و طرز بیانش حتی بازیهایی مثل سایلنت هیل رو هم به چالش میکشه !

گرافیک هم که جای بحث نداره ! و حتی بی انصافی که بخوای تایپ کنی مثلا تکستچرها بعضی جاها ضعیف بود ! یا یه جا فریم اومد رو 29 !

و مهمتر از همه بحث اصلی تایپیک ! الن ویک از همون اول هم یه بازی PSYCHOLOGICAL THRILLER بود و تو همه تریلر ها و باکس شات ها هم اینو میگه ... حتی سایت هایی مثل گیم اسپات بازی رو تو سبک ACTION طبقه بندی کردن ... یه سری آلمان های ترسناک هم برای ایجاد جو مناسب برای بازی بوده ...
الن ویک بدبخت هیچ موقع نخواسته بود که کل دنیا رو بترسونه که حالا بگیم ما رو نا امید کرده !!و اصلا انصاف نیست که بخوایم بازی رو به خاطر ترسناک نبودن مورد سوال قرار بدیم چه برسه بخوایم تو لیست بدترین ها بزاریمش ...

در مورد ارزش تکرار هم من خودم یه بار دیگه بازی رو فقط به خاطر تکمیل کردن manuscript ها و tv show ها و ...رفتم

کسی اکه نقد کوچیک شما رو بخونه و هیچی از بازی ندونه فکر میکنه داری درباره یه بازی با میانگین حداکثر 30 حرف میزنی !!
 
آخرین ویرایش:

Loghman

زمان تنها چیزیست که به عدالت بین همه تقسیم شده است
کاربر سایت
Apr 1, 2010
2,596
نام
لقمان
واقعا جای تاسف داره که سبک وحشت کم کم داره نابود میشه یادمه زمانیکه ps2 داشتم حدود هفتاد درصد بازی هام سبک وحشت بودن : Siren,Silent hill2,3,4,Fatal Frame,Haunting ground ,Clock Tower,..............
ولی الان به قفسه ی بازیهای 360 خودم که نگاه می کنم می بینم حتی 10 درصد بازی ها هم اون سبک وحشت گذشته رو نداره و یه جورایی شده اکشنه تام!!!
واقعا جای غصه داره واسه ما گیمرهای ژانر وحشت :(

بله واقعا...
یه دلیلی که داره اینه که همه سازنده ها ساختن یک بازی (horror) ژانر وحشت رو یک ریسک میدونن(از اون جایی که این سبک بازیهارو رو سلیقه ای میدونن) و از ساختش منصرف میشن یا تا میتونن از المان های Action در بازی استفاده میکنن برای فروش بیشتر (که نمونه های زیادی رو میشه مثال زد)
 

Heart Broken

کاربر سایت
Feb 22, 2011
2,418
نام
Ali
مطلبت عالیه ولی متاسفانه مطلبت در مورد ALAN WAKE شبیه حرفهای فن های PS3 هست تا یه بحث حرفه ای !
خیلی از منتقد ها مثل گیم اسپات مستقیما گیم پلی الن ویک رو عالی دونستن و حتی گیم اسپات گفته لحظه تکراری تو 12 ساعت گیم پلی بزی وجود نداره ! سیستم های اکشن بازی یه چیز جدیدیه . و اسلحه ها هم در طول بازی جدید و دشمنان قوی تر و تعدادشون زیادتر و ... هماهنگی کاملی با هم داشتند .... و حتی از گیم اسپات مدال OUTSTANDING GAMEPLAY رو گرفته ...
و اگه بخوایم خیلی دقیق بحث کنیم GTA IV هم به یه مدت تکراری میشد !

از اون طرف داستان و طرز بیانش حتی بازیهایی مثل سایلنت هیل رو هم به چالش میکشه !

گرافیک هم که جای بحث نداره ! و حتی بی انصافی که بخوای تایپ کنی مثلا تکستچرها بعضی جاها ضعیف بود ! یا یه جا فریم اومد رو 29 !

و مهمتر از همه بحث اصلی تایپیک ! الن ویک از همون اول هم یه بازی PSYCHOLOGICAL THRILLER بود و تو همه تریلر ها و باکس شات ها هم اینو میگه ... حتی سایت هایی مثل گیم اسپات بازی رو تو سبک ACTION طبقه بندی کردن ... یه سری آلمان های ترسناک هم برای ایجاد جو مناسب برای بازی بوده ...
الن ویک بدبخت هیچ موقع نخواسته بود که کل دنیا رو بترسونه که حالا بگیم ما رو نا امید کرده !!و اصلا انصاف نیست که بخوایم بازی رو به خاطر ترسناک نبودن مورد سوال قرار بدیم چه برسه بخوایم تو لیست بدترین ها بزاریمش ...

در مورد ارزش تکرار هم من خودم یه بار دیگه بازی رو فقط به خاطر تکمیل کردن manuscript ها و tv show ها و ...رفتم

کسی اکه نقد کوچیک شما رو بخونه و هیچی از بازی ندونه فکر میکنه داری درباره یه بازی با میانگین حداکثر 30 حرف میزنی !!
خوب این یک برداشت شخصی از این بازی بود ولی سخن اضافه‌ای نداشت که از روی فن بودن بیان شه! نقد بازی رو باید با حداکثر بی طرفی نوشت و حقایق رو روشن کرد.در ضمن این نقد نیست و فقط یک اشاره کوچک به بازی هست.
در ضمن اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم حقیقتاً گیم پلی بازی بعد از مدت اندکی خسته کننده می‌شد، در خیلی از قسمت‌ها فقط کاراکتر در محیط بازی در حال دویدن بود! تنوع نداشتن در طراحی دشمنان بزرگترین نقطه ضعف این بازی هست، چون تعداد دشمنان از تعداد انگشتان یک دست هم تجاوز نمی‌کرد. گرافیک هم جای بحث داره! مشکل شطرنجی شدن، افت کیفیت، tearing screen و بافت‌های ضعیف در بازی مشهود هست.
عکس زیر رو نگاه کنید:

Alan_Wake_3.jpg

کیفیت ضعیف تکسچرها در طراحی ماشین و آسفالت کاملاً نمایان هست. قطعاً این بازی هم از نظر گرافیکی ایراداتی داره، مشکل افت فریم هم که به شخصه دیده بودم.
قطعاً گرافیک این بازی نقطه ضعف بزرگ این بازی نیست، بالاخره توقع از این عنوان بزرگ بسیار بود، شاید بنده بیش از حد از این بازی انتظار داشتم!

در ضمن بنده این بازی رو در دسته بازی‌های برتر سبک خودش تقسیم بندی کرده بودم، اگر شما مقاله قبلی رو می‌خواندید.و اینکه منطقیه که این بازی با المان‌های خاص خودش در این سبک (وحشت و بقا) طبقه بندی بشه.


سخن آخر:

مربوط به قسمت بنفش رنگ سخنانتون، عزیز این جوری نفرمایید! شما هیچ وقت نمی‌تونید هسته داستان این دو بازی رو با هم مقایسه کنید! واقعاً روایت داستان بازی آلن ویک فوق العاده بود، ولی ایده شگفت آور و قابل گسترشی نداشت! اصلا تا به حال هیچ بازی‌ای منتشر نشده که از لحاظ داستانی با بازی سایلنت هیل قابل قیاس باشه. امتحان کنید و مقایسه کنید.

مربوط به قسمت قرمز رنگ سخنانتون، بنده میلیون‌ها بار (با اندکی اغراق) خدمت شما عزیزان عرض کردم که یک بازی ناامید کننده صرفاً یک بازی بی ارزش و بدساخت نیست. بازی ناامید کننده بازی‌ایست که نتوانسته باشه انتظارات طرفداران رو به طور کامل برآورده کنه حتی اگر در بسیاری از موارد موفق عمل کرده باشه.نام بازی هم در انتظارات خیلی تأثیر گذار هست. بالطبع انتظارات زیادی از عنوان بزرگی مثل آلن ویک وجود داشته، ولی آیا واقعاً به همه آن‌ها پاسخ داده شده بود؟
 
آخرین ویرایش:

Abolfazl3007

کاربر سایت
Sep 11, 2007
1,986
نام
Abolfazl
عزیز اول همه بگم من خودم جزو فن های دو آتیشه سایلنت هیل هستم و اون مثال حالت مبالغه مانند برای نشون دادن کیفیت داستان گفتم ... که اونم کلی جای بحث داره ... مگر نه شاهکار بودن SH برای همه مشخصه ...

بقیه صحبتهات در مورد گیم پلی و گرافیک رو هم همرو تو پست قبلیم جواب دادم ... این بازی تقریبا از همه سایتا مدال های بهترین گرافیک و گیم پلی رو گرفته ... و اگه بخوایم اینقدر ریز بحث کنیم هیچ بازی از لحاظ گرافیک و گیم پلی استاندارد نیست و حتی GTA IV و MGS 4 هیچ موقع 10 نمیگرفتن ! اما همیشه منتقدا به احترام زحمتی که سازنده ها رو بعضی بازیها میکشند از یکسری مشکلات ریز میگذرند ... و نامردی بخوایم بریم تو در و دیوار و درخت تا مشکل گرافیکی پیدا کنیم !

حالا نظر شخصی شما اینه که بازی خوبی نیست.... اونم برای خودش محترمه ... ولی با گذاشتن اینجور تایپیکها کاری میکنی که کسی که بازی رو نرفته نره دنبالش ... و به بقیه طرفدارهای بازی توهین میشه ...
 
آخرین ویرایش:

bayern_vahid

کاربر سایت
Dec 9, 2009
5,844
نام
وحید
به نظرم ژانر وحشت دیگه کم کم داره منقرض میشه متاسفانه و این یکی از بدترین خبرها برای فن های بازی های ترسناکه یه زمانی وقتی بازی میکردم جرات نمیکردم دو متر همینطوری با خیال راحت برم جلو ولی الان/////
 

Heart Broken

کاربر سایت
Feb 22, 2011
2,418
نام
Ali
حالا نظر شخصی شما اینه که بازی خوبی نیست.... اونم برای خودش محترمه ... ولی با گذاشتن اینجور تایپیکها کاری میکنی که کسی که بازی رو نرفته نره دنبالش ... و به بقیه طرفدارهای بازی توهین میشه ...
دوست خوبم این برداشت شخصی شماست، و اینکه بنده بی مورد همچین لیستی تهیه نکردم و برای سخنانم دلیل آوردم. ضمناً این لیست مربوط به بازی‌های ناامید کننده سبک وحشت هست نه بدترین بازی‌های سبک وحشت! در ضمن شما مشکلات گرافیکی رو نادیده بگیرید. بقیه موارد توجیهی نداره.
 
آخرین ویرایش:

Abolfazl3007

کاربر سایت
Sep 11, 2007
1,986
نام
Abolfazl
دوست خوبم این برداشت شخصی شماست، و اینکه بنده بی مورد همچین لیستی تهیه نکردم و برای سخنانم دلیل آوردم. ضمناً این لیست مربوط به بازی‌های ناامید کننده سبک وحشت هست نه بدترین بازی‌های سبک وحشت! در ضمن شما مشکلات گرافیکی رو نادیده بگیرید. بقیه موارد توجیهی نداره.

عزیز هر چه قدر ما بگیم و خودمون رو بزنیم ! ، شما میخوای قبول نکنی و حرف خودتو برنی ! پس بیخیال ....
 

msbazicenter

کاربر سایت
Sep 19, 2008
3,696
نام
مرام آدم مهمِ نه اسمش
سلام
میگن روزی انوشیروان از بزرگمهر پرسید: تو همه چیز رو می‌دونی؟ در جواب گفت: همه‌چیز رو همه‌کس دانند و همه‌کس تا حالا زاده نشده.
ابوالفضل‌جان!
شما خودت گفتی
اما همیشه منتقدا به احترام زحمتی که سازنده ها رو بعضی بازیها میکشند از یکسری مشکلات ریز میگذرند ... و نامردی بخوایم بریم تو در و دیوار و درخت تا مشکل گرافیکی پیدا کنیم !
حالا به نظرت بی‌انصافی نیست به این مقاله این جور ایراد بگیری؟ مطمئناً مقاله‌ی حاضر هم وحی منزل نیست اما باز هم مطمئناً‌ چیزی از ارزش اون کم نمی‌کنه.
اما با نظر دیگه‌ات که گفتی اگه کسی بازی رو انجام نداده‌ باشه از خرید منصرف میشه؛
با اجازه‌ات من مخالفم. من خودم کنسول ندارم اما اگه روزی XBOX360‌ بگیرم مطمئن هستم AW رو در صدر لیست خرید بازی‌‌هام قرار میدم به خاطر اینکه ببینم این بازی چی داره که اینجور طرفدار و بعضاً مخالف داره. البته علی‌آقا خودش طرفدار این بازی هست.
اگر فرصتی کنم، به امید خدا در آینده مقاله‌ای در مورد مقایسه دو سبک بازی سازی شرقی و غربی می‌نویسم.
منتظرم علی‌جان! فکر خیلی خوبی هستش.
===============================================================================
دوستان در مورد SH:HC گفتند. من AW‌رو بازی نکردم پس حق ندارم درباره‌ی اون نظر بدم. اما تو SH که می‌تونم. :d
بارها توی تاپیک طرفداران سایلنت هیل درباره‌ی SH:HC بحث شده. عقیده‌ی اکثر طرفداران این بود که این عنوان بازی بدی نبود اگه نام بزرگی رو یدک نمی‌کشید. بدشانسی HC این بود که؛
1- نام بزرگی رو یدک می‌کشید.
2- با تأخیر خیلی زیاد عرضه شد.
3- توسط استدیوی اصلی ساخته نشد. در واقع در ژاپن ساخته نشد.
4- خیلی سعی کرد سایلنت هیل باشه.

بنده نظرم اینه که اگه این بازی با نام سایلنت هیل عرضه نمی‌شد خیلی بیشتر از اینها می‌تونست نظرها رو جلب کنه. وقتی صحبت از نا امید کننده میشه، منظور کسانی هست که منتظر اون عنوان و عمده‌ی این منتظران، طرفداران اون بازی هستن. پس یه بازی می‌تونه در عین حال یه شاهکار و نا امید کننده باشه. طرفدارهای جدید دست و پا و طرفدارهای قدیمی رو نا امید کنه.
 
آخرین ویرایش:

Abolfazl3007

کاربر سایت
Sep 11, 2007
1,986
نام
Abolfazl
msbazicenter جان ! من گفتم از یکسری مشکلات ریز میگزرند نه از کل مقاله !! ایشون به همه چی بازی گیر میدن ... ما داستان رو توجیح میکنیم میگن گرافیک ... گرافیک رو میگیم میگن گیم پلی و وووو .......... اگه من خودم بازی رو نرفته بودم میگفتم اینجا رو میدیدم میگفتم آشغاله عمرا بگیرمش ....

blackrainbow جان هم که اصلا بیخیال ....

منم هیچ موقع نمیگم چیزی رو میدونم ... منظور من این بود که یه حالتی تو تایپیک پیش اومده هیچ کس حرف اون یکی رو قبول نمیکنه ... ( یه حالت فن مانند شدید ...)
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
منم گفتم یه نظر بدم!!!
در مورد اویل 5 چند تا نکته باعث از بین رفتن ترس شده بود...
یکیش روز روشن بود
یکیش پارتنر بود
یکیشم اسلحه و تعداد زیاد مهمات بود...
اره این سه تا نگذاشتن که ترسناک بشه ولی داستانش خوب بود...
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر