واکنش‌های واقع گرایانه و سیستم مبارزات تکامل یافته در Yakuza 6

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Yakuza-6_2016_09-01-16_009.jpg
«سگا» سایت رسمی بازی «یاکوزا ۶» را با اطلاعات و تصاویر جدید از سیستم مبارزات اکشن و تکامل یافته این عنوان به روز رسانی کرده است. با ما در بازی‌سنتر همراه باشید.

در ادامه می‌توانید اطلاعات جدید «یاکوزا ۶» را مشاهده کنید.

  • مبارزه نزدیک تماما متصل
در کنار حفظ شاخص‌های سری «یاکوزا»، برای ساخت «بهترین مبارزات نزدیک تماما متصل در دنیا»، سیستم مبارزات «یاکوزا ۶» به صورت کامل از سیستم‌های پایه‌ای که تا الان در این سری وجود داشته، بازسازی شده است. «یاکوزا ۶» کنترل حسی و مبارزات نزدیک هیجان انگیز را به بازیکنان جدید و هواداران قدیمی سری وعده می‌دهد.

-نکته اول. سیستم تطبیق دهنده حرکات

files-news-2398071%5B7774403971f78956532d8dce277b9488%5D.jpg


سیستمی کاملا جدید و ساخته شده از پایه جهت دستیابی به «حس برخورد» یک حمله. درست قبل از برخورد ضربه «کازوما کیریو» به دشمن، یک سیستم طبیعی برای حرکت حمله و واکنش وابسته به موقعیت – مثل حالت ایستادن دشمن، زاویه حمله و جهت آن – وجود خواهد داشت. علاوه بر آن، واکنش دشمن و همینطور «کازوما» بسته به نتیجه حمله – برخورد آن به دشمن یا دفع آن - تغییر خواهد کرد.

-نکته دوم. سیستم حالت

files-news-2209522%5B7774403971f78956532d8dce277b9488%5D.jpg


در خیابان‌های واقع گرایانه «یاکوزا ۶»، سخت می‌شود از مبارزه در شرایط و زمین‌های پیچیده جلوگیری کرد. حرکات مناسب، همانند نحوه تعامل شما نه تنها با دشمنان، بلکه با زمین و محیط زیر پایتان، اشیا کنار خیابان، حرکات شخصیت‌ها و دشمنان به عقب رانده شده پیشرفت بسیار زیادی داشته‌ و باعث افزایش واقع گرایی مبارزات شده‌اند. این مورد به عنوان «سیستم حالت» شناخته می‌شود. همچنین، شخصیت‌ها، محیط زمین و اشیا با یکدیگر ترکیب شده تا تاثیرات (برخورد) با اشیا داینامیک را نشان داده تا بتوانید از واکنش‌های بسیار زیاد و متفاوتی لذت ببرید.

-نکته سوم. طرح‌ محیط‌ها و اشیا متفاوت

files-news-7840173%5B7774403971f78956532d8dce277b9488%5D.jpg


در شهرهای «یاکوزا ۶» سطح‌های مختلفی از ارتفاع وجود دارد، مانند پله‌ها، سراشیبی و موارد از این دست و محیط‌های زمینی بسیار متفاوت با آن چیزی که تا به امروز در این سری دیده‌ایم، وجود خواهد داشت. همچنین نوع اشیا موجود در این محیط‌ها به شدت افزایش پیدا کرده است. از مواردی که می‌توان به عنوان سلاح استفاده کرد، چون بازگشت دوچرخه‌ها و علائم کنار خیابان تا اشیای که فقط برای آسیب رساندن به دشمن در محیط وجود دارند، شهر مملو است از اشیای مختلف تا روح تازه‌ای به مبارزات نزدیک ببخشند. خود شهر همانند صحنه یک فیلم اکشن است.

  • تولد دوباره اژدهای دوجیما
files-news-4318114%5B7774403971f78956532d8dce277b9488%5D.jpg


حرکات چند ضربه‌ای و Heat Move‌های «کازوما کیریو» مجددا به صورت کامل بازسازی شده‌اند. همچنین، با کمک سیستم تطبیق دهنده حرکات، حس واقع گرایی به لطف حرکات شخصیت‌ها افزایش یافته و حملات انتخاب شده توسط بازیکنان به صورت مستقیم به شخصیت دشمن برخورد می‌کنند. در حین لذت بردن از مبارزات تاکتیکی دفاعی و حجومی، حمله کرده، جاخالی داده و دفاع کنید.

  • توانایی جدید کازوما کیریو: «Ultimate Heat Mode»
files-news-3597765%5B7774403971f78956532d8dce277b9488%5D.jpg


به هنگام فعال کردن توانایی جدید «Ultimate Heat Mode»، شما وارد حالت قدرتی می‌شوید که تخصص آن حمله کردن است. در این حالت، حملات دشمنان شما را به عقب نمی‌رانند و می‌توانید از اشیا بزرگی که پیش‌تر قابلیت استفاده از آنان را نداشته و تکنیک‌های مختص «Ultimate Heat Mode»، استفاده کنید.

  • برای اولین بار در سری «یاکوزا»: مبارزه نکردن را انتخاب کنید
files-news-2886426%5B7774403971f78956532d8dce277b9488%5D.jpg


در «یاکوزا ۶» تغییر بین دو بخش گشت و گذار و مبارزات کاملا یک پارچه است. وقتی شما در حال گشت و گذار در مناطق فاسد شهر هستید و با شخصیتی دعوا می‌گیرید، می‌توانید بدون از دست دادن کنترل شخصیت خود وارد مبارزه شوید. علاوه بر آن، از آنجایی که هر هوش مصنوعی دشمن به صورت انفرادی موقعیتش را سنجیده و وارد مبارزه می‌شود، اگر می‌خواهید بجای مبارزه کردن تمرکز خود را بر روی گشت و گذار و پیشبرد داستان بگذارید، می‌توانید منطقه مبارزه رها کنید. اگر موفق به فرار از دست دشمنان شوید، توانایی آن را خواهید داشت تا به صورت کامل از مبارزه بپرهیزید.


«یاکوزا ۶» قرار است ۸ دسامبر به صورت انحصاری برای کنسول PS4 در ژاپن منتشر شود. در ادامه می‌توانید جدیدترین تصاویر این عنوان را مشاهده کنید.



لینک منبع
 
در یک کلام ، بازنویسی دوباره ی سبک Beat em Up !
هیولاس آقا ، هیولا :D
آره احسان پیشرفتاش واقعا وحشتناک خفن و عالی به نظر میاد :دی من خودم اوایل بعد از دیدن ویدیوی دمویی که با Kiwami براش منتشر کرده بودن یکم ناراحت شدم که چرا بیخیال استایلا شدن و راه Zero‌ رو ادامه ندادن ولی الان که این تغییرات رو میبینیم متوجه میشم کلا انقلابی به پا کردن این جادوگرای تیم یاکوزا :دی من همیشه برام این سوال وجود داشته و فکر نکنم هیچوقت هم به جوابش برسم. چطور؟ اینا چطور می‌تونند سال به سال یه یاکوزا منتشر کنند که هم داستانش عالی، هم محتویاتش بیشتر میشه و هم اینکه پیشرفتای گیم‌پلی و ایده‌های جدید توش میبینیم؟ اونم با همچین تیم و بودجه‌ای که شاید یک پنجم بودجه‌ای که مثلا یوبی‌سافت برای سری AC خرج میکنه نباشه!

الان ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در مجموع با یاکوزا ۶ اینا ۳ تا یاکوزا منتشر کردن (صفر، ریمیک ۱ و الانم ۶) همشون هم با کیفیت عالی و تغییرات گیم‌پلی! الان برای این یکی که دیگه رسما همه چیز رو از پایه دوباره سازی کردن و یه گرافیک چشم‌نواز و کاملا نسل بعدی (در کنار یک شهر کاملا جدید برای اولین بار توی سری یاکوزا!) هم گذاشتن کنارش! آخه خداییش چطور میشه؟ :دی
 
آره احسان پیشرفتاش واقعا وحشتناک خفن و عالی به نظر میاد :D من خودم اوایل بعد از دیدن ویدیوی دمویی که با Kiwami براش منتشر کرده بودن یکم ناراحت شدم که چرا بیخیال استایلا شدن و راه Zero‌ رو ادامه ندادن ولی الان که این تغییرات رو میبینیم متوجه میشم کلا انقلابی به پا کردن این جادوگرای تیم یاکوزا :D من همیشه برام این سوال وجود داشته و فکر نکنم هیچوقت هم به جوابش برسم. چطور؟ اینا چطور می‌تونند سال به سال یه یاکوزا منتشر کنند که هم داستانش عالی، هم محتویاتش بیشتر میشه و هم اینکه پیشرفتای گیم‌پلی و ایده‌های جدید توش میبینیم؟ اونم با همچین تیم و بودجه‌ای که شاید یک پنجم بودجه‌ای که مثلا یوبی‌سافت برای سری AC خرج میکنه نباشه!

الان ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در مجموع با یاکوزا ۶ اینا ۳ تا یاکوزا منتشر کردن (صفر، ریمیک ۱ و الانم ۶) همشون هم با کیفیت عالی و تغییرات گیم‌پلی! الان برای این یکی که دیگه رسما همه چیز رو از پایه دوباره سازی کردن و یه گرافیک چشم‌نواز و کاملا نسل بعدی (در کنار یک شهر کاملا جدید برای اولین بار توی سری یاکوزا!) هم گذاشتن کنارش! آخه خداییش چطور میشه؟ :D

علی تو از خودت می پرسی اینا چطور توی این زمان کم همچین محصول نابی تولید میکنن ، من از خودم می پرسم چطور گیمر جماعت همچین شاهکاری رو ساپورت نمی کنن :D خیلی از امکاناتی که بقیه توی بوق و کرنا میکنن و آخرشم نمی تونن اونطور که باید توی بازیشون پیاده کنن خیلی قبل تر توی سری یاکوزا و خیلی تکمیل میشه پیدا کرد ، حالا این تغییرات عظیم بماند ، ولی دریغ از یه حمایت خشک و خالی تا جای که مجبور میشیم برای ریلیز نسخه ی 5 سری که نسخه ی شماره دار و اصلیه التماس کنیم و آخرشم با هزار بدبختی نسخه ی دیجیتالی بازی نصیبمون میشه :D راهی که Street of Rage می خواست توی یونیورس 3D بره و موفق نشد و از اونور شنمو نصفه رهاش کرد الان یاکوزا داره انجام میده ولی فقط حرف از حمایت و خاطرات Beat em Up به میون میاد :D
واقعاً باید قدر این تیم یاکوزا رو دونست :D
 
علی تو از خودت می پرسی اینا چطور توی این زمان کم همچین محصول نابی تولید میکنن ، من از خودم می پرسم چطور گیمر جماعت همچین شاهکاری رو ساپورت نمی کنن :D خیلی از امکاناتی که بقیه توی بوق و کرنا میکنن و آخرشم نمی تونن اونطور که باید توی بازیشون پیاده کنن خیلی قبل تر توی سری یاکوزا و خیلی تکمیل میشه پیدا کرد ، حالا این تغییرات عظیم بماند ، ولی دریغ از یه حمایت خشک و خالی تا جای که مجبور میشیم برای ریلیز نسخه ی 5 سری که نسخه ی شماره دار و اصلیه التماس کنیم و آخرشم با هزار بدبختی نسخه ی دیجیتالی بازی نصیبمون میشه :D راهی که Street of Rage می خواست توی یونیورس 3D بره و موفق نشد و از اونور شنمو نصفه رهاش کرد الان یاکوزا داره انجام میده ولی فقط حرف از حمایت و خاطرات Beat em Up به میون میاد :D
واقعاً باید قدر این تیم یاکوزا رو دونست :D
آی گفتی احسان :D نه تنها تو بلکه من و تقریبا همه یاکوزا فنایی که تا الان دیدم واقعا این سوال براشون وجود داره که چرا این سری اینقدر کوچیکه و اکثریت نسبت بهش بی‌تفاوتن. HBH چندوقت پیش یه ویدیوی طولانی از کل سری درست کرده بود و توش توضیح می‌داد که بازیا چی‌اند و چه امکانات دارن داستانشون چطوره و... آخر ویدیو سوال جالبی میپرسه:
.I can't put my finger on why this series was never more popular outside of Japan
?I mean, who wouldn't wanna play something this cool
به نظرم واقعا سوال همینه. کیه که دلش نخواد همچین چیز باحالی رو بازی کنه؟ تنها جوابی که من بهش میتونم برسم اینه که ملت هنوز واقعا با سری یاکوزا آشنایی ندارن و بهش فرصت ندادن. وگرنه بازی اینقدر غنی و پر محتواست که امکان نداره حداقل یه بخشی از سلیقه آدم رو پوشش نده.

از ورزشایی مثل گلف یا بیلیارد خوشت میاد؟ یاکوزا هر دوتاشون رو با کیفیت مناسبت توی خودش داره.
اهل قماری؟ بازیای مثل بلک جک، رولت و پوکر رو دوست داری؟ برو توی تفریحگاه‌های زیرزمینی و تا میتونی شانست رو امتحان کن.
از بازیای Dating-Sim خوشت میاد؟ میخوای دوست دختر پیدا کنی، باهاش بری سر قرار، بولینگ بازی کنید، غذا بخورید، برید خرید، از زندگی شخصیش مطلع بشی و دلش رو بدست بیاری؟ یاکوزا یه بخش کامل و پر جزییات برای اینکار داره.
میخوای یه کلوپ شبانه رو اداره کنی؟ یاکوزا.
راننده تاکسی بشی، مردم رو برسونی به مقصدشون، علائم رانندگی رو رعایت کنی و به قصه‌ها و اتفاقات عجیب غریبی که براشون افتاده گوش بدی؟ یاکوزا.
با تاکسی با راننده‌های دیگه مسابقه بدی؟ یاکوزا.
اهل ماهیگیریی؟ یاکوزا.
میخوای بری توی کوهستان برفی شکار خرس، خرگوش و آهو؟ یاکوزا.
مسابقه قهرمانی برف بازی؟! یاکوزا.
بیسبالیست حرفه‌ای توی سالن‌های تفریحاتی بیسبال؟ یاکوزا.
کارائوکه؟ یاکوزا.
دارت؟ یاکوزا.
ماهجونگ؟ یاکوزا.
۵-۶ تا بازی قمار شرقی کاملا حرفه‌ای و با جزییات که اسمشون رو هم حتی نمیتونم تلفظ کنم؟ یاکوزا.
دوست داری به همه ثابت کنی از بقیه قویتری و خفن‌ترین مبارز زیرزمینی بشی؟ یاکوزا.
رقص، خوانندگی و حتی برگزاری کنسرت؟! یاکوزا.
پینگ پونگ؟ یاکوزا.
چشمه آب گرم؟ یاکوزا.
ماساژ؟ یاکوزا.
ساخت انوع سلاح سرد و گرم، شخصی سازی و استفاده ازشون توی مبارزات؟ یاکوزا.
شرط بندی روی مسابقات دوی سرعت خروس‌ها؟! یاکوزا.
یاد گرفتن تکنیکای خفن و استفاده ازشون توی مبارزات؟ یاکوزا.
رقص سنتی قدیمی ژاپنی؟ یاکوزا.
مربیگری، پرورش و تعلیم مبارزای جوون برای شرکت توی مسابقات زیرزمینی؟ یاکوزا.
شرکت توی مسابقات زیرزمینی همراه با شاگردایی که خودت پرورششون دادی؟ یاکوزا.
دوست داری ولگردایی که الکی ادعا دارن رو ادب کنی؟ یاکوزا اصلا ساخته شده برای اینکار.
استایلای مختلف مبارزه؟ یاکوزا.
با موتور زدن تو سر دشمن؟ یاکوزا.
کشیدن صورت ولگرد روی آسفالت؟ یاکوزا.
گشت و گذار و وقت گذروندن با دختر خونده‌ات توی مغازه‌ها، بستنی فروشی، بازار، جاهای تفریحی، کارائوکه و...؟ یاکوزا.
داستان‌های فرعی خاص و جذاب؟ یاکوزا.
شخصیتای دوست داشتنی و خفن؟ یاکوزا.
داستان بی‌نظیر مافیای و احساسی؟ یاکوزا.
هایپ کردن مبارزات و شخصیتا تا سر حد مرگ و بعد به ثمر رسوندن اون هایپ؟ یاکوزا.
یاکوزا
یاکوزا
یاکوزا
یاکوزا
....

کسایی که این سری رو نرفتن شک ندارم الان این حرفم رو باور نمی‌کنند ولی احسان تو و باقی هوادارای یاکوزا می‌دونید که این حرفم ۱۰۰٪ عین واقعیته. اگه بخوام این لیست رو ادامه بدم دست کم تا یک ساعت دیگه باید بشینم همینطوری فکر و بهش اضافه کنم و بازم مطمئنم نمیتونم همش رو پوشش بدم (بیا داشتم این جمله رو می‌نوشتم یادم افتاد پاچینکو و بازیای آرکید قدیمی‌ سگا رو جا انداختم :sweatsmile:)

بعد یه مسئله دیگه‌ای که الان هست اینه که احتمالا کسایی که سری رو تجربه نکردن به این لیست نگاه می‌کنند و با خودشون میگن:

«خب همه این محتویات رو داره، درست. ولی مطمئنم خیلیاشون ساده و بدون عمقن»


اینجاست که دلیل اینکه چرا هوادارای یاکوزا اینقدر دوستش دارن و چرا اینقدر دیوونه‌اش هستن براتون مشخص میشه. نه تنها تمام این مینی‌گیم‌ها و بخشای مختلف توی بازی وجود دارن، بلکه تقریبا همشون عمق کم نظیری دارن جوری که میتونی ساعت‌ها روی هر کدوم وقت بزاری و ازشون خسته نشی. اصلا خود کارائوکه، یا بیلیارد یا بیسبال یا گلف و... هر کدوم می‌تونند یه بازی کوچیک و چند ۱۰ دلاری جدا روی PSN باشن! یا همین ماهیگیری که توی همه بازیای RPG و JRPG تقریبا حضور داره، اینقدر اینجا دقیق و عمیق کار شده که برای گرفتن ماهی‌های کمیاب نه تنها باید طعمه خوبی داشته باشی بلکه نحوه جمع کردن نخ، حالت و زاویه چوب و سرعتی که باهاش با ماهی درگیری تک تک توی موفقیتت تاثیر دارن!!!

واقعا سری یاکوزا یه چیز بی‌نظیریه. یاکوزا از اون بازی‌هاست که ساعت‌ها توی داستان و دنیاش غرق میشی، با شخصیتاش غصه می‌خوری و می‌خندی، توی محیطا میچرخی، بازی می‌کنی، برای خودت یه زندگی مجازی توی ژاپن رو تجربه می‌کنی و بعد از اینکه کلی توی اون گم شدی، یه دفعه به خودت میای می‌بینی ۴۰-۵۰ ساعت پای بازی وقت گذاشتی، داستان رو تموم کردی و ازش لذت بردی، بخشای فرعی رو رفتی، کلی مینی‌گیم مختلف با شخصیتای متفاوت انجام دادی و کاملا توی دنیای بازی غرق شدی ولی با این وجود وقتی درصد تکمیل کردن بازی رو نگاه می‌کنی می‌بینی خیلی شیک نوشته ۳۰٪.... اون موقعست که مخت سوت میکشه و سوالی که همه یاکوزا فنا بدون شک از خودشون پرسیدن برات پیش میاد:
«مگه این بازی چقدر محتوا داره؟!!!!!!!!»


خداییش خیلی حیفه که نه تنها توی ایران، بلکه حتی توی کشورای غربی هم خیلیا به سری یاکوزا فرصت نمی‌دن و همچین تجربه بی‌نظیری رو از خودشون دریغ می‌کنند.
 
آخرین ویرایش:
دوستان یه سوال که دارم اینم مثل مثلا gta توی شهر ماشین هست میشه سوار شد یا فقط پیاده هستیمو تو یک سری مراحل خاص سوار ماشین میشیم ؟ تاریخ عرضه نسخه غربی هم بگید لطفا
 
دوستان یه سوال که دارم اینم مثل مثلا gta توی شهر ماشین هست میشه سوار شد یا فقط پیاده هستیمو تو یک سری مراحل خاص سوار ماشین میشیم ؟ تاریخ عرضه نسخه غربی هم بگید لطفا

اولین و بزرگترین اشتباه خیلی از عزیزان ایرانی و بعضاً حتی منتقد ها اینه که یاکوزا رو به چشم GTA میبینن :D این دوتا بازی اصن از دو سبک متفاوتن :D GTA یه عنوان Action Adventure ـه (بیشتر بر پایه ی TPS) در صورتی که یاکوزا یه عنوان Beat em Up (مثل همون شورش و این حرفها) ـه ولی به روز شده و 3D :D اینکه بپرسیم توی یاکوزا میشه توی خیابون ماشین دزدید و سوار شد و اینا ، مثل این می مونه که بپرسیم آیا توی GTA کرکترهای بازی می تونن کمبو بزنن یا نه :D

ولی خب توی یاکوزا 5 کرکتر اصلی بازی راننده تاکسی شده بود و بله میشد با اون تاکسی ای که داشت توی سطح شهر مسافر جا به جا کرد و به طور کاملاً قانونی هم اینکار رو انجام داد ! یعنی شما دکمه ی R2 (پدال گاز) رو به هر مقدار فشار میدادی به همون میزان ماشین کم یا زیاد گاز می خورد ، به هر میزان دکمه ی L2 (ترمز) رو فشار میدادی ماشین به همون میزان درجا یا ملایم ترمز می گرفت ، پشت خط کشی های عابر پیاده اگه کسی در حال عبور بود وایمسادی ، چراغ های راهنمایی هم به همین ترتیب یا برای پیچیدن باید راهنما میزدی و ... :D هیچ کدوم از این کارها هم نمایشی نبود و همگی روی تجربه ی مسافر از سرویس آژانس تاکسی شما تاثیر داشت :D علاوه بر این می تونستین همون تاکسی رو کاستومایز کنین (رنگ بدنه ، چسبوندن لوگو ، تقویت پرفورمنس ماشین ، رینگ و ...) و باهاش مسابقات خیابونی بدین ولی به سبک یاکوزا نه مثلاً NFS :D به این صورت که یه مسیر Circuit بود که یه چند دور Lap باید توش میزدین که علاوه بر رانندگی کردن در حالت معمول ، یه سری حرکات اکشن هم میشد انجام داد (مثلاً دریفت های خفن یا مدل رانندگی های انیمه ای که یهو گازشو میگیرن سوت میکنن طرفو و ...) که به شدت این بخشو لذت بخش می کرد :D دنیای بازی یاکوزا خیلی وسیعه و به این راحتی ها قابل توصیف نیست ! مثلاً خیلی قبل تر از GTA V توی سری یاکوزا قابلیت بازی با چند شخصیت که هر کدوم استایل مختص به خودشون رو دارن و داخل بازی میشه بینشون سوئیچ کرد بود ! یا مثلاً بخش شکار ، توی Y5 کلاً یه سیزن جدا مخصوص شکار وجود داره که می تونید انواع تله های مختلف رو بخرید ، رد پای حیواناتو دنبال کنید ، تصمیم بگیرید بسته به تعداد تله هایی که دارید کدوم لوکیشن ها برای تله گذاری مناسبه و تله بذارید و برید توی کمین گاه و متتظر بمونید یا برگردید به دهکده و بعداً به تله ها سر بزنید یا یه راست اسلحه وردارید و با مخفیانه نزدیک شدن به شکار مورد نظرتون کارشو بسازید :D
یا حتی مثلاً توی آرکید سنترهای بازی یه نسخه از Virtua Fighter (یه بازی فایتینگه اگه در جریان باشی) هست که هم می تونید آفلاین بازی کنید هم گزینه ی آنلاین داره !!! که همچین چیزی رو فک نمیکنم حتی بشه توی بخش PSOne Classic هم رایگان پیدا کرد :D

در مورد تاریخ انتشار هم که خب بعد از هزار تا التماس و تقاضا (به خاطر حمایت کم بازی توی غرب) ، سال پیش Y5 عرضه شد و اوایل 2017 خدا بخواد بالاخره می توینم Yakuza 0 رو تجربه کنیم :D امیدوارم بعدش هم سری یاکوزا به روال قبل برگرده و تقریباً با فاصله ی حدوداً یه ساله از انتشار نسخه ی ژاپنی ، نسخه ی غربیش دستمون باشه :D

خب دقیقا به این معنیه که این بازی خداس و من خر بودم تا الان تجربه نکردم :D
تاریخ عرضه نسخه غربیش کیه من دقیقا دنبال یه همچین بازی بودم :-bd
والا همونطور که اشاره کردم برای اوایل 2017 فعلاً Y0 رو داریم که امیدوارم حمایت هوادارا جواب داده باشه و بزودی هم Y6 رو توی غرب ببینیم :دی خود Y0 کم چیزی نیست و تا قبل از Y6 خفن ترین یاکوزاس :دی کلاً اینا شماره به شماره چنان می ترکونن که خیلی از IP های AAA انقدر تغییر و تحول توشون دیده نمیشه :دی
 
آخرین ویرایش:
اولین و بزرگترین اشتباه خیلی از عزیزان ایرانی و بعضاً حتی منتقد ها اینه که یاکوزا رو به چشم GTA میبینن :D این دوتا بازی اصن از دو سبک متفاوتن :D GTA یه عنوان Action Adventure ـه (بیشتر بر پایه ی TPS) در صورتی که یاکوزا یه عنوان Beat em Up (مثل همون شورش و این حرفها) ـه ولی به روز شده و 3D :D اینکه بپرسیم توی یاکوزا میشه توی خسابون ماشین دزدید و سوار شد و اینا ، مثل این می مونه که بپرسیم آیا توی GTA کرکترهای بازی می تونن کمبو بزنن یا نه :D

ولی خب توی یاکوزا 5 کرکتر اصلی بازی راننده تاکسی شده بود و بله میشد با اون تاکسی ای که داشت توی سطح شهر مسافر جا به جا کرد و به طور کاملاً قانونی هم اینکار رو انجام داد ! یعنی شما دکمه ی R2 (پدال گاز) رو به هر مقدار فشار میدادی به همون میزان ماشین کم یا زیاد گاز می خورد ، به هر میزان دکمه ی L2 (ترمز) رو فشار میدادی ماشین به همون میزان درجا یا ملایم ترمز می گرفت ، پشت خط کشی های عابر پیاده اگه کسی در حال عبور بود وایمسادی ، چراغ های راهنمایی هم به همین ترتیب یا برای پیچیدن باید راهنما میزدی و ... :D هیچ کدوم از این کارها هم نمایشی نبود و همگی روی تجربه ی مسافر از سرویس آژانس تاکسی شما تاثیر داشت :D علاوه بر این می تونستین همون تاکسی رو کاستومایز کنین (رنگ بدنه ، چسبوندن لوگو ، تقویت پرفورمنس ماشین ، رینگ و ...) و باهاش مسابقات خیابونی بدین ولی به سبک یاکوزا نه مثلاً NFS :D به این صورت که یه مسیر Circuit بود که یه چند دور Lap باید توش میزدین که علاوه بر رانندگی کردن در حالت معمول ، یه سری حرکات اکشن هم میشد انجام داد (مثلاً دریفت های خفن یا مدل رانندگی های انیمه ای که یهو گازشو میگیرن سوت میکنن طرفو و ...) که به شدت این بخشو لذت بخش می کرد :D دنیای بازی یاکوزا خیلی وسیعه و به این راحتی ها قابل توصیف نیست ! مثلاً خیلی قبل تر از GTA V توی سری یاکوزا قابلیت بازی با چند شخصیت که هر کدوم استایل مختص به خودشون رو دارن و داخل بازی میشه بینشون سوئیچ کرد بود ! یا مثلاً بخش شکار ، توی Y5 کلاً یه سیزن جدا مخصوص شکار وجود داره که می تونید انواع تله های مختلف رو بخرید ، رد پای حیواناتو دنبال کنید ، تصمیم بگیرید بسته به تعداد تله هایی که دارید کدوم لوکیشن ها برای تله گذاری مناسبه و تله بذارید و برید توی کمین گاه و متتظر بمونید یا برگردید به دهکده و بعداً به تله ها سر بزنید یا یه راست اسلحه وردارید و با مخفیانه نزدیک شدن به شکار مورد نظرتون کارشو بسازید :D
یا حتی مثلاً توی آرکید سنترهای بازی یه نسخه از Virtua Fighter (یه بازی فایتینگه اگه در جریان باشی) هست که هم می تونید آفلاین بازی کنید هم گزینه ی آنلاین داره !!! که همچین چیزی رو فک نمیکنم حتی بشه توی بخش PSOne Classic هم رایگان پیدا کرد :D
خب دقیقا به این معنیه که این بازی خداس و من خر بودم تا الان تجربه نکردم :D
تاریخ عرضه نسخه غربیش کیه من دقیقا دنبال یه همچین بازی بودم :-bd
 
اقا این yakuza 6 برای غرب هم میاد ؟ این yakuza ها رو به سختی میشه واقعا به دست اورد و بازی کرد.
Yakuza 6 هنوز نسخه غربیش تایید نشده ولی آخرین نسخه سری یعنی یاکوزا 0 که تا الان بدون شک بهترین یاکوزای منتشر شده است، قراره ژانویه ۲۰۱۷ (حدود ۴ ماه دیگه) به دو صورت فیزیکی و دیجیتالی برای PS4 منتشر بشه.

تغییرات یاکوزا 0 هم خیلی زیاد و عالی هستن. درسته به اندازه یاکوزا ۶ انقلابی نیست ولی بازم همون اضافه کردن استایلا به مبارزات و قابلیت بازی کردن با خفن‌ترین شخصیت سری یعنی ماجیما گورو، خودش برای هر یاکوزا فن (و کلا گیمری) باید هیجان انگیز باشه. از لحاظ داستان هم کسایی که نسخه ژاپنی رو بازی کردن میگن حتی از یاکوزا ۵ داستانش بهتره که خب همین یه مورد فکر کنم کیفیت داستان رو تضمین میکنه.

پ.ن: لیست مینی‌گیم‌های بازی هم به لطف اینکه توی دهه ۸۰ میلادی اتفاق میوفته دستخودش تغییرات جالبی شده.
 
من سری یاکوزا رو از اولین ورژنش دنبال کردم. بذارید خیالتونو راحت کنم، از این بازی توقع گرافیک و گیم پلی نداشته باشید. تمام جذابیتش به ژاپنی بودنه محیط و اتمسفر جذابشه. از همین الان بهتون میگم فایتینگش اصلاً طبیعی نیست. یعنی اصلاً فیزیک اجسام رو توش درست تعریف نکردن. ولی آیا ارزش خریدن داره؟ صد در صد! چون همونطور که گفتم، محیط و اتمسفر و داستان بازی و همینطور میوزیک ترک هاش فوق العادست.
 
آخرین ویرایش:
من سری یاکوزا رو از اولین ورژنش دنبال کردم. بذارید خیالتونو راحت کنم، از این بازی توقع گرافیک و گیم پلی نداشته باشید. تمام جذابیتش به ژاپنی بودنه محیط و اتمسفر جذابشه. از همین الان بهتون میگم فایتینگش اصلاً طبیعی نیست. یعنی اصلاً فیزیک اجسام رو توش درست تعریف نکردن. ولی آیا ارزش خریدن داره؟ صد در صد! چون همونطور که گفتم، محیط و اتمسفر و داستان بازی و همینطور میوزیک ترک هاش فوق العادست.
با کمال احترام نسبت به نظر شما دوست عزیز، باید بگم بخشای Bold شده به هیچ عنوان درست نیستن. اتفاقا گیم‌پلی و سیستم فایتینگ یاکوزا نه تنها عالی طراحی شده بلکه کاملا خاص و بی‌رقیبه. بجز Sleeping Dogs اصلا هیچ بازی دیگه‌ای سعی نکرده قدم در راه سری یاکوزا بزاره که اونم باز بیشتر گیم‌پلیش بتمن ماننده تا یه چیز خاص و آزادانه مثل یاکوزا.

گیم‌پلی و سیستم مبارزات توی هر نسخه هم بهتر از قبلی شدن و الان با یاکوزا 0 رسما میشه سری رو یه Stylish Beat'em Up حساب کرد (یه چیزی تو مایه‌های ورژن Beat'em Up بازیای مثل Bayonetta یا DMC).
 
دوستان چرا بازیای ژاپنی فقط برای ps منتشر میشن مثل همین یاکوزا ناشرش سگا ولی انحصاریه؟؟؟؟:|
والا دلیل اصلیش اینه که توی ژاپن بجز PS و Nintendo (و متاسفانه موبایل :|) گیمرا توجه خاصی به باقی پلتفرما ندارن و اکثر بازیای ژاپنی هم طبیعتا برای اون بازار طراحی شدن. بخاطر همینه که به جز یه سری عناوین بزرگتر اکثریت بازیای ژاپنی یا انحصاری PSـند یا انحصاری نینتندو. البته این چندوقته استیم باعث شده که ژاپنیا توجه‌شون به PC هم جلب بشه (حداقل برای بازیای که توی غرب منتشر می‌کنند) ولی خب هنوز مونده تا اکثریت سازنده‌های ژاپنی با استیم کنار بیان و اون رو هم به چشم یک پلتفرم سودآور ببینند.
 
  • Like
Reactions: Kainé and jhoobin
من برای اولین بار که یاکوزا رو بازی کردم ( از صدقه سر سونی که نسخه 5 رو برای پلاس زایگان کرد) و باید بگم جذبش شدم. داستان بازی هم جذاب و هم به شدت پر جزئیات ولی به احتمال زیاد کسی که حوصله این همه دیالوگ رو نداشته باشه شاید زیاد خوشش نیاد. یه مسئله هم هست که دوبله انگلیسی نداره و به نظر من رو جذب مخاطب خیلی تاثیر داره. سیستم مبارزات بازی هم با توجه به نسل قبلی بودن بازی جالبه. اما من بیشتر جذب داستانش شدم.
در کل داستانش واس من تا جایی که بازی کردم (حتی داستان های فرعیش) جالب بوده. ( البته من قبلش یه ویدیو 1 ساعته که خلاصه داستان نسخه های 1 و 2 و 3 بود رو نگاه کردم که خب تو شناخت پیش زمینه شخصیت های اصلی کمک کرد)

یه چیز دیگم اینه که بازی یه تور کامل از فرهنگ ژاپن ، مخصوصا واس منی که آنچان در موردش چیزی نمی دونم خیلی جالبه بعضی رفتار ها یا آداب و رسوم ها.
 
  • Like
Reactions: Dante Never Cry

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or