مقدمه :
مطمئنا هیچ علاقه مندی به بازی های رایانه ای را نمی توان یافت که نام شرکت Blizzard را نشنیده باشد ، شرکتی که به خاطر کیفیت بی نظیر ساخته هایش همیشه ستایش شده است ، اما اگر بپرسیم بهترین ساخته ی Blizzard چیست ، جواب کمی مشکل تر می شود ! StarCraft یا سری Warcraft یا MMO جاودانه ی آن ها World of Warcraft ?
پاسخ به این سوال شاید کمی دشوار باشد اما جواب مشخصی دارد : DIABLO
اگر کسی یکبار یکی از بازی های Diablo را امتحان کرده باشد مطمئنا با ما هم عقیده است که به سختی میتوان عنوانی را یافت که از لحاظ کیفی حتی به Diablo نزدیک شده باشد .
شرکت Blizzard در سال 1996 توسط David Brevik اولین عنوان DIABLO را خلق کرد و پس از انتشار با بازخورد بی نظیری از سوی منتقدین مواجه شد و از لحاظ مخاطبین نیز بی نهایت ستایش شد عنوانی که به راحتی میتواند جز معدود عناوینی تلقی شود که لایق عنوان برترین بازی تایخ هستند .
به راحتی می توان Diablo را مبدا سبک Action – Rpg نوینی خواند که در کنار اصالت نقش آفرینی خویش یک Gameplay بی نقص ، سریع و اعتیاد آور را ارائه میکرد مضاف بر این که با اضافه کردن عنصر Looting عمق بی نهایتی به روند خویش داد ، عنصری که باعث می شد بازیکن ها صد ها ساعت در Sancatury به جستجو بپردازند .
غیر از بعد گیمپلی Diablo از بعد فنی و هنری نیز یک شاهکار به تمام معنا بود به طوری که بعد از 15 سال هنوز هم میتوان از آن لذت برد ، اما دیگر نقطه ی قوت عظیم بازی داستان آن بود که در آن زمان حتی در عناوین شرکتی نظیر Black Isle نیز نظیرش یافت نمی شد و از عمق بسیاری برخوردار بود ، با این تفاصیل Diablo به موفقیت بی نظیری دست یافت و Blizzard شروع به ساخت نسخه ی دوم بازی کرد .
DIABLO II در سال 2000 منتشر شد وعلی رغم پاره ای مشکلات نظیر گرافیک نه چندان درخور بازهم یک موفقیت بی نظیر به حساب می آمد به خصوص که هر چه در Diablo یک عنصر عالی بود اینجا بهتر از قبل هم شده بود !
Gameplay بازی آنچنان متکامل شده بود که هنوز برخی آن را اعتیادآورترین بازی تاریخ میدانند ، دنیای بازی نیز بسیار گسترش یافته بود و داستان تاریک تر از پیش شده بود .
Blizzard یکسال پس از عرضه ی بازی دوم بسته ی الحاقی آن Lord of Destruction را منتشر کرد که از نظر داستانی بیشتر به Ba'al میپرداخت و البته فرجام مناسبی را با ورود Tyrael مقرب برای DIABLO ، Ba'al و Mephisto رغم زد .
پس از انتشار این بسته ی الحاقی بود که اخباری مبنی بر آغاز ساخت شماره ی سوم منتشر شد اما با توجه به تیم نسبتا کوچک Blizzard و عرضه ی بازی Warcraft III : Reign of Chaos ، WC III : Frozen Throne و از همه مهمتر World of Warcraft و در پی آن بسته های الحاقی آن و سرعت گرفتن کار بر روی StarCraft II می شد حدس زد ساخت بازی بسیار زمان بر خواهد بود حتی یکبار و در سال 2005 سبک هنری بازی متحول شد تا اینکه در Blizzcon 2008 برای اولین بار DIABLO III به نمایش در آمد .
DIABLO III نسبت به بازی های پیشین تغییرات زیادی داشته است که از جمله میتوان تمرکز آن بر صنعتگری و تغییرات زیاد در پالت رنگبندی آن را نام برد که البته با مخالفت هایی هم روبرو شد در بحث کلاس ها هنوز کلاس بسیار محبوب Necromancer معرفی نشده است اما کلاس های Monk و Demon Hunter با بازخورد های بسیار خوبی مواجه شده اند .
Blizzard برای ساخت DIABLO III از موتوری بهره برده که قابلیت رندر کردن تماما محیط به صورت 3D را دارد و جزییات عالی و مناسبی نیز از تمام صحنه ها به نمایش می گذارد همچنین با استفاده از موتور فیزیک Havok شاهد به کارگیری عناصر محیطی در مبارزات بر علیه دشمنان و تخریب پذیری فوق العاده ای در بازی هستیم همچنین ظاهرا Diablo III در روند داستانسرایی خود از CG های محبوب و بی نظیر بلیزارد نیز به کرات استفاده خواهد کرد .
با عرضه ی StarCraft II بلیزارد دست به ایجاد تغییرات اساسی در سیستم Battlenet زد و اکنون DIABLO III نیز قرار است از امکانات آن به خوبی استفاده کند سیستم PVP پیشرفته و همچنین پشتیبانی بازی از Online Cooperative در بخش داستانی نشان دهنده ی قدر بودن DIABLO III در بخش Online است .
DIABLO III هنوز از طرف Blizzard تاریخ عرضه ی مشخصی ندارد زیرا بنابر سنت همیشگی این شرکت بازی هر وقت کاملا آماده شود منتشر خواهد شد !
اما میتوان حدس زد اواخر 2011 یا اوایل سال 2012 میلادی زمان آغاز دوباره ی جنگ بر علیه سرکردگان شیاطین خواهد بود .
پ.ن : همه ی محتوای این مطلب برگرفته از سایت رسمی بازی و Lore های موجود از سری DIABLO است و هیچگونه الهام برداری ای از هیچ منبع فارسی انجام نگرفته است .
با تشکر از وقتی که صرف خواندن می کنید :d.
امیرحسین پرورش
مطمئنا هیچ علاقه مندی به بازی های رایانه ای را نمی توان یافت که نام شرکت Blizzard را نشنیده باشد ، شرکتی که به خاطر کیفیت بی نظیر ساخته هایش همیشه ستایش شده است ، اما اگر بپرسیم بهترین ساخته ی Blizzard چیست ، جواب کمی مشکل تر می شود ! StarCraft یا سری Warcraft یا MMO جاودانه ی آن ها World of Warcraft ?
پاسخ به این سوال شاید کمی دشوار باشد اما جواب مشخصی دارد : DIABLO
اگر کسی یکبار یکی از بازی های Diablo را امتحان کرده باشد مطمئنا با ما هم عقیده است که به سختی میتوان عنوانی را یافت که از لحاظ کیفی حتی به Diablo نزدیک شده باشد .
شرکت Blizzard در سال 1996 توسط David Brevik اولین عنوان DIABLO را خلق کرد و پس از انتشار با بازخورد بی نظیری از سوی منتقدین مواجه شد و از لحاظ مخاطبین نیز بی نهایت ستایش شد عنوانی که به راحتی میتواند جز معدود عناوینی تلقی شود که لایق عنوان برترین بازی تایخ هستند .
به راحتی می توان Diablo را مبدا سبک Action – Rpg نوینی خواند که در کنار اصالت نقش آفرینی خویش یک Gameplay بی نقص ، سریع و اعتیاد آور را ارائه میکرد مضاف بر این که با اضافه کردن عنصر Looting عمق بی نهایتی به روند خویش داد ، عنصری که باعث می شد بازیکن ها صد ها ساعت در Sancatury به جستجو بپردازند .
غیر از بعد گیمپلی Diablo از بعد فنی و هنری نیز یک شاهکار به تمام معنا بود به طوری که بعد از 15 سال هنوز هم میتوان از آن لذت برد ، اما دیگر نقطه ی قوت عظیم بازی داستان آن بود که در آن زمان حتی در عناوین شرکتی نظیر Black Isle نیز نظیرش یافت نمی شد و از عمق بسیاری برخوردار بود ، با این تفاصیل Diablo به موفقیت بی نظیری دست یافت و Blizzard شروع به ساخت نسخه ی دوم بازی کرد .
DIABLO II در سال 2000 منتشر شد وعلی رغم پاره ای مشکلات نظیر گرافیک نه چندان درخور بازهم یک موفقیت بی نظیر به حساب می آمد به خصوص که هر چه در Diablo یک عنصر عالی بود اینجا بهتر از قبل هم شده بود !
Gameplay بازی آنچنان متکامل شده بود که هنوز برخی آن را اعتیادآورترین بازی تاریخ میدانند ، دنیای بازی نیز بسیار گسترش یافته بود و داستان تاریک تر از پیش شده بود .
Blizzard یکسال پس از عرضه ی بازی دوم بسته ی الحاقی آن Lord of Destruction را منتشر کرد که از نظر داستانی بیشتر به Ba'al میپرداخت و البته فرجام مناسبی را با ورود Tyrael مقرب برای DIABLO ، Ba'al و Mephisto رغم زد .
پس از انتشار این بسته ی الحاقی بود که اخباری مبنی بر آغاز ساخت شماره ی سوم منتشر شد اما با توجه به تیم نسبتا کوچک Blizzard و عرضه ی بازی Warcraft III : Reign of Chaos ، WC III : Frozen Throne و از همه مهمتر World of Warcraft و در پی آن بسته های الحاقی آن و سرعت گرفتن کار بر روی StarCraft II می شد حدس زد ساخت بازی بسیار زمان بر خواهد بود حتی یکبار و در سال 2005 سبک هنری بازی متحول شد تا اینکه در Blizzcon 2008 برای اولین بار DIABLO III به نمایش در آمد .
DIABLO III نسبت به بازی های پیشین تغییرات زیادی داشته است که از جمله میتوان تمرکز آن بر صنعتگری و تغییرات زیاد در پالت رنگبندی آن را نام برد که البته با مخالفت هایی هم روبرو شد در بحث کلاس ها هنوز کلاس بسیار محبوب Necromancer معرفی نشده است اما کلاس های Monk و Demon Hunter با بازخورد های بسیار خوبی مواجه شده اند .
Blizzard برای ساخت DIABLO III از موتوری بهره برده که قابلیت رندر کردن تماما محیط به صورت 3D را دارد و جزییات عالی و مناسبی نیز از تمام صحنه ها به نمایش می گذارد همچنین با استفاده از موتور فیزیک Havok شاهد به کارگیری عناصر محیطی در مبارزات بر علیه دشمنان و تخریب پذیری فوق العاده ای در بازی هستیم همچنین ظاهرا Diablo III در روند داستانسرایی خود از CG های محبوب و بی نظیر بلیزارد نیز به کرات استفاده خواهد کرد .
با عرضه ی StarCraft II بلیزارد دست به ایجاد تغییرات اساسی در سیستم Battlenet زد و اکنون DIABLO III نیز قرار است از امکانات آن به خوبی استفاده کند سیستم PVP پیشرفته و همچنین پشتیبانی بازی از Online Cooperative در بخش داستانی نشان دهنده ی قدر بودن DIABLO III در بخش Online است .
DIABLO III هنوز از طرف Blizzard تاریخ عرضه ی مشخصی ندارد زیرا بنابر سنت همیشگی این شرکت بازی هر وقت کاملا آماده شود منتشر خواهد شد !
اما میتوان حدس زد اواخر 2011 یا اوایل سال 2012 میلادی زمان آغاز دوباره ی جنگ بر علیه سرکردگان شیاطین خواهد بود .
پ.ن : همه ی محتوای این مطلب برگرفته از سایت رسمی بازی و Lore های موجود از سری DIABLO است و هیچگونه الهام برداری ای از هیچ منبع فارسی انجام نگرفته است .
با تشکر از وقتی که صرف خواندن می کنید :d.
امیرحسین پرورش
آخرین ویرایش: