همکاری Konami و Bloober Team رسمی شد (شایعه سایلنت هیل جدید)

Ali.jangi

کاربر سایت
6666.JPG

شرکت کونامی همکاری خودش را با استودیو Bloober Team, سازنده عناوینی همچون Layers of Fear , Observer و The medium به صورت رسمی شروع کرد, که در این همکاری شاهد "تبادل دانش و ساخت محتوا" بین دو کمپانی خواهیم بود. البته, این خبر تنها شایعات ساخته شدن یکی از عناوین جدید در سری Silent Hill را توسط بلوبر تیم, عمیق تر از گذشته میکند.
اوایل سال, بلوبر تیم تایید کرد که در حال کار برروی عنوانی ترسناک با یک "ناشر بسیار مشهور در گیمینگ" است. کونامی جور در می آمد, و حالا همکاری این دو تایید شده است.

جناب Piotr Babieno, رئیس بلوبر توضیح داد: "امروز یک روز تاریخی برای من و اوج کار چندین و چند ساله ما است. این حقیقت که کمپانی مشهوری همچون KONAMI تصمیم به همکاری استراتژیک با بلوبر تیم گرفته, به این معناست که ما به رهبران گیمینگ پیوسته و به یک شریک برابر برای سران این بازار تبدیل شده ایم."

مدیر عامل و رئیس شرکت کونامی, آقای Hideki Hayakawa اضافه کرد: "ما مشتاقانه منتظر ترکیب بلوبر تیم با ویژگی ها و نقاط قوت خودمان هستیم تا محتویات با کیفیت بسازیم."

منبع اصلی این ادعا ها در Video Games Chronicle, همچنین به شایعات افزوده و اشاره داشت که یکی از پروژه های پلوبر تیم مربوط به سری سایلنت هیل است. "با این حال, VGC متوجه است که کونامی دست کم یک پروژه دیگر از سری سایلنت هیل را به یک سازنده برجسته ژاپنی سپرده است."

شایعه دیگری که این معرفی بهش قوت بخشیده است این است که کونامی به دنبال Outsource کردن ای پی هایش است.
در آغاز امسال, اشارتی به سری های Metal Gear Solid و Castlevania شده است, که در چندسال آیند خواهیم دید, اما عنوان جدیدی از سری سایلنت هیل "توسط یک سازنده برجسته ژاپنی" ظاهرا برای معرفی در تابستان امسال در نظر گرفته شده.

البته, بلوبر تیم استودیویی لهستانی است و نه ژاپنی, بنابراین بازی آنها عنوان مورد بحث ما نیست. با این حال, با توجه به اخبار رسمی امروز, بنظر میرسد که بلوبر تیم واقعا در حال کار برروی عنوان جدیدی از سری سایلنت هیل به همراه کونامی است.

منبع
 
خب اگه واقعا قراره Silent Hill بعدی رو بلوبر بسازه، بی اغراق باید خون گریه کرد. کونامی به طرز نفرت‌انگیزی داره گند میزنه به تمام خاطرات شیرینمون! البته این رویه جدیدشون نیست، یادمون نرفته برای ساخت Downpour رفتن چشم بازارو درآوردن و بازی رو سپردن به یه استودیو گمنام چکی به اسم Vatra Games که بدبختا همون سال هم بعد از عرضه بازی، استودیو رو تعطیل کردن (R.I.P 2009-2012)!!
با رفتن کوجیما، رسما آخرین میخ تابوت کونامی هم زده شد. باورم نمیشه آی‌پی های درجه یکی مثل MGS، Silent Hill و Castlevania افتاده دست یکی از بی‌لیاقت‌ترین ناشرهای تاریخِ این صنعت!

فقط این وسط چیزی که برای من سواله اینه که معیار کونامی برای همکاری با استودیوها چیه؟ الان بلوبر چه مدلی باید گند میزد تا کونامی روی اسمش خط بکشه؟! اصلا چطوری این گزینه‌ها به ذهنشون میرسه؟! کونامی، آدم رو یاد فدراسیون فوتبال ایران میندازه، یه طومار از انواع مربی‌ها تهیه می‌کنه و بعد میره با لِه‌ترین گزینه، قرارداد میبنده!
معلومه دیگه هزینه کم، کلا کونامی دنبال کمترین خرج هست
 
یه نکته مهم دیگه که VGC بهش اشاره کرده اینه:

همین که سرشون به سنگ خورده حداقل چیز مثبتیه بنظرم... اما خب باید دید کیفیت و نتیجه نهایی این همکاری ها چی میشه.
یه چیز دیگه هم اینکه چون طبق شایعه حداقل دوتا سایلنت هیل در حال ساختن، کدوم یکی قراره اون نسخه بزرگ تر و اصلیه باشه؟ چون فکر میکنم بعیده که هر دو با بودجه/مقیاس اندازه هم ساخته بشن. کاش این استودیوی مرموز ژاپنی هر کی که هست، کار درست باشه و وقتی معرفی شد حسابی غافلگیر شیم. :D
یعنی واقعا خیلی بیشعور هستن که MGS رو به یکی غیر از خود کوجیما بسپارن. استدیو غربی هم بخواد اینکار رو کنه بدون هیچ شکی بنظرم جریان Dmc نینجا تئوری تکرار میشه. هرچقدرم خوب باشه فن ها براشون اهمیتی نداره! سری هم با روحیه ژاپنی ها گره خورده، تصور اینکه یک استدیو غربی اون روحیه رو داشته باشه تقریبا برای من غیر ممکنه!
---
این سیاست دادن به استدیو های غربی رو یک دهه گذشته با نسخه های قبلی انجام دادن و شکست مفتضحانه ایی خوردن، نمیدونم چرا هنوزم این حرکات رو این احمق ها ادامه میدن.
 
  • Like
Reactions: m.a.t and Sepehr_T
بلوبر استودیوی درجه یکی نیست ولی این نام بزرگ سایلنت هیل هم که ازش حرف می‌زنید ۲۰ ساله افتاده دست زباله سازهایی که بلوبر ازشون بهتر نباشه بدتر نیست.
گاهی اوقات نساختن یه گیم بهتر از آشغال ساخته شدنش هست اگه همون روز بعد از گند کاری هوم کامینگ دیگه شماره ای از سایلنت هیل ساخته نمیشد اینقدر سطح یکی از خفن ترین آی پی های تاریخ پایین نمی اومد که الان راضی به ساختش توسط یه استدیو مثل بلوبر باشیم
 
بلوبر استودیوی درجه یکی نیست ولی این نام بزرگ سایلنت هیل هم که ازش حرف می‌زنید ۲۰ ساله افتاده دست زباله سازهایی که بلوبر ازشون بهتر نباشه بدتر نیست.
خب افتاده باشه, دلیل میشه که بدنش دست یک تیم ضعیف دیگه? :D
بلوبر بدتر از استودیوهای قبلی نیست درست, ولی خود کونامی رو هم در نظر بگیرید که عمرا بودجه خاصی برای این بازی نظر گرفته باشه, ساخت گیم چیز پرخرجیه و کونامی هم کمپانیی نیست که خرج کنه, این با مدیوکر بودن بلوبر ترکیب کنید میبینید که چه فاجعه ای قرار ازش دربیاد.

یه نکته مهم دیگه که VGC بهش اشاره کرده اینه:

همین که سرشون به سنگ خورده حداقل چیز مثبتیه بنظرم... اما خب باید دید کیفیت و نتیجه نهایی این همکاری ها چی میشه.
یه چیز دیگه هم اینکه چون طبق شایعه حداقل دوتا سایلنت هیل در حال ساختن، کدوم یکی قراره اون نسخه بزرگ تر و اصلیه باشه؟ چون فکر میکنم بعیده که هر دو با بودجه/مقیاس اندازه هم ساخته بشن. کاش این استودیوی مرموز ژاپنی هر کی که هست، کار درست باشه و وقتی معرفی شد حسابی غافلگیر شیم. :D
اینا سرشون سر موبایل خورده به سنگ و اگرنه از نظر هزینه کردن همونین که بودن :D
کلا در طی این سالها یه بازی ترد پارتی خوب داشتن, اونم Lords of Shadow بود که اگه کوجیما نبود اصلا بوجود هم نمیومد :D.

یعنی واقعا خیلی بیشعور هستن که MGS رو به یکی غیر از خود کوجیما بسپارن. استدیو غربی هم بخواد اینکار رو کنه بدون هیچ شکی بنظرم جریان Dmc نینجا تئوری تکرار میشه. هرچقدرم خوب باشه فن ها براشون اهمیتی نداره! سری هم با روحیه ژاپنی ها گره خورده، تصور اینکه یک استدیو غربی اون روحیه رو داشته باشه تقریبا برای من غیر ممکنه!
---
این سیاست دادن به استدیو های غربی رو یک دهه گذشته با نسخه های قبلی انجام دادن و شکست مفتضحانه ایی خوردن، نمیدونم چرا هنوزم این حرکات رو این احمق ها ادامه میدن.
البته اینم بگم که کوجیما دیگه نمیخواد MGS بسازه پس سری کلا باید تموم شه (حتی ریمیک هم بدون کوجیما نمیشه :|)

خیلی از دوستان میگن کوجیما هربار میگفت دیگه MGS نمیسازم, داشته شوخی میکرده و برمیگشت, اما حقیقت اینه که بعد از MGS3و بنده خدا چاره ای نداشت چون نمیزاشتن چیز دیگه ای بسازه :|

حتی یکبار به کوتاکو گفت که بجای اینکه به من بگید چرا هی MGs میسازی برید به مدیر کونامی یه نامه بدید, شاید قبول کنه که من یه چیز جدید بسازم :D.

همین که میبینم, متوجه میشم که یک فرانچایز داستان محور نباید الکی ادامه پیدا کنه, حتی اگه فنهاش بخوان :-".
 
  • Like
Reactions: kamyy
Bloober team همزمان روی ۲ تا پروژه کار میکنه که از مدیووم بزرگترن

Medium که اصلا پر کشش و خوب نبود . فقط فضاسازی خوبی داشت . همین . کسالت بار بود . امیدوارم بازی بعدی زیباتر باشه و لا به لای گیم پلی مخفی شدن و فرار کمی اکشن هم گنجانده شود
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or