همه چیز در مورد Project Scorpio [اطلاعات کامل در پست اول]

Donger Reborn

کاربر سایت
Mar 21, 2017
1,414
014_xbox-project-scorpio-logo.jpg

در کنفرانس E3 2016، مایکروسافت از جدیدترین عضو خانواده Xbox، با نام فنی Project Scorpio رونمایی کرد.

به گفته مایکروسافت، این کنسول قویترین کنسول ساخته شده در تاریخ بوده و قرار است به هنگام تعطیلات آخر سال 2017 عرضه شود. مایکروسافت با این کنسول قول گیمینگ با کیفیت 4K و تجربه گرافیکی بالا در واقعیت مجازی، بدون قربانی کردن کیفیت اجرایی بازی‌ها را داده است.

هر سه کنسول Xbox One ،Xbox One S و Project Scorpio همگی با یکدیگر تطبیق داشته و تمامی بازی‌ها و وسایل جانبی کنسول Xbox One بر روی هر سه محصول قابل استفاده خواهند بود.

در تاریخ 6/4/2017، دیجیتال فاندری وابسته به یوروگیمر، به صورت رسمی از مشخصات سخت افزاری Project Scorpio پرده برداری کرد

مشخصات کلی سخت افزار:
مشخصات کلی سخت افزاری کنسول به صورت زیر است:

SoC اصلی کنسول که شامل پردازنده اصلی و پردازه گرافیکی می شود، همانند قبل با همکاری AMD طراحی شده و توسط TSMC با معماری 16nm FinFET ساخته می شود و شامل 7 میلیارد ترانزیستور و 40 واحد پردازشی سفارشی سازی شده از نوع Radeon می باشد

از این SoC با عنوان Scorpio Engine یاد می شود.
اندازه سطح این SoC، برابر 360 میلی متر مربع است.

پردازنده اصلی - CPU:
بر خلاف شایعات، این کنسول از معماری پردازنده های Ryzen استفاده نکرده و کماکان از معماری Jaguar که در کنسول های Xbox One,Xbox One S,PS4, PS4 Slim و PS4 Pro استفاده می شود، استفاده می کند. البته با توجه به بازه زمانی، از همان ابتدا بعید به نظر می رسید که پردازنده های Ryzen آماده قرار گیری درون Project Scorpio باشند.
مایکروسافت معتقد است که استفاده نکردن از Ryzen نگرانی ای برای آن ها نبوده و آن ها به هرچه که که در پردازنده Project Scorpio می خواستند، با سفارشی کردن پردازنده رسیده اند.
پردازنده به طور کامل توسط مایکروسافت سفارشی سازی شده و دارای 8 هسته پردازشی می باشد که با فرکانس 2.3Ghz کار می کنند.
در واقع پردازنده کنسول، نسخه Upclock شده پردازنده Xbox One می باشد.
هشت هسته پردازشی در دو کلاستر به همراه 4 مگابایت کش لایه 2 قرار دارند تا در کنار کارایی حداکثری، کنسول جدید به طور کامل از نسل قبلی خود یعنی Xbox One و Xbox One S پشتیبانی کند.
پردازنده خود وظایف اصلی را به عهده دارد و پردازش های متفرقه بر عهده پردازنده های جانبی می باشد که درون SoC تعبیه شده اند.
در نهایت پردازنده مورد استفاده، 31% سریعتر از پردازنده Xbox One عمل می کند و به لطف سفازشی سازی، تاخیر آن نیز کمتر شده است.

پردازنده گرافیکی - GPU:
پردازنده گرافیکی، 40 واحد محاسباتی Radeon می باشد که سفارشی سازی شده اند و این پردازنده گرافیکی با فرکانس کاری 1172Mhz کار می کند. فرکانس کاری این پردازنده گرافیکی فقط 94Mhz از بالاترین فرکانس کاری پردازنده گرافیکی RX480 کمتر است در حالی که RX480 تعداد 36 واحد پردازشی دارد.
پردازنده گرافیکی توان پردازشی 6 ترافلاپ را داراست که 4.6 برابر کنسول Xbox One می باشد.
مایکروسافت می گوید که در Project Scorpio به Direct3D 12 مهاجرت و این مهاجرت باعث ارتباط فوق العاده بهینه بین بازی و پردازنده گرافیکی می شود. از دیدگاه مایکروسافت استفاده از D3D12 یک برد بزرگ برای هر دو مایکروسافت و توسعه دهندگان است چرا که طبق گفته های توسعه دهندگان،آن ها تواسنته اند میزان بار پردازشی CPU برای Rendering را به نصف کاهش دهند.
به گفته مایکروسافت، بخش قابل توحهی از پردازش CPU مربوط به دستور به GPU برای ترسیم خروجی به هدر می رود که این مقدار می تواند بین صد ها تا هزارات دستور پردازشی باشد و این مقدار در Project Scorpio به 11 دستور برای ترسیم و 9 دستور برای تغییر وضعیت کاهش پیدا کرده است.
همچنین مایکروسافت از AMD Detal Colour Compression (DCC) برای ذخیره بخشی از اطلاعات گرافیکی درون رم استفاده می کند که باعث ذخیره پهنای باند و حجم مصرفی حافظه می شود.

حافظه اصلی - RAM:
در ابتدا باید گفت که ESRAM درون کنسول به طور کامل حذف شده است.
مایکروسافت مدعی است که با توجه به پهنای باندی که حافظه کنسول در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد، دیگر نیازی به ESRAM نیست.
حافظه 32 مگابایتی ESRAM اکنون به صورت یک حافظه مجازی و به صورت فیزیکی آدرس دهی می شود تا بازی های قدیمی ای که از آن استفاده می کنند، در اجرا با مشکل مواجه نشوند
حافظه اصلی کنسول از نوع GDDR5 می باشد و بر خلاف شایعات، کنسول از حافظه GDDR5X استفاده نمی کند.
در مجموع کنسول شامل 12 گیگابایت رم می شود که میان پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی مشترک بوده و با اینترفیس 384 بیتی پهنای باند 326GB/s را فراهم می آورند. حافظه ها در 12 کانال 32 بیتی کار می کنند و فرکانس کاری هر واحد 6.8Ghz می باشد. به عبارتی حافظه اصلی کنسول پهنای باند 1.6 برابری را نسبت به ESRAM کنسول Xbox One در اختیار سازندگان قرار می دهد. به گفته مایکروسافت، این پهنای باند، نیاز پدازنده گرافیکی را برای اجرای بازی ها با رزولوشن 4K به صورت Native به صورت کامل برطرف می سازد.
8 گیگابایت از حافظه در اختیار توسعه دهندگان است و 4 گیگابایت آن برای خود کنسول رزرو شده است، در مقایسه با Xbox One این کنسول 1 گیگابایت رم رزرو شده بیشتری دارد و مایکروسافت دلیل آن را اجرا کردن داشبورد و سیستم عامل بر روی رزولوشن 4K به صورت Native می داند.

هارد - HDD:
هارد کنسول، یک هارد 2.5 اینچی با ظرفیت 1 ترابایت می باشد که 50% پهنای باند بیشتری به نسبت هارد کنسول Xbox One دارد.
هارد کنسول در قسمتی قرار می گیرد که شامل لرزه گیر است.

سیستم صوتی:
Project Scorpio علاوه بر سخت افزاری پردازشی، در زمینه صوت نیز خود نمایی می کند.
پردازنده صوتی Xbox One به Project Scorpio کوچ کرده و ویژگی های جدیدی به آن اضافه شده است.
پردازنده صوتی از صدای 7.1 کاناله پشتیبانی می کند و پشتیبانی از آخرین تکنولوژی Dolby با نام Dolby Atmos بزای گیمینگ و هدفون نیز به آن اضافه شده است. همچنین فرمت صوتی ابداعی توسط تیم هولولنز با نام HRTF نیز توسط پردازنده صوتی پشتیبانی می شود.

سیستم تهویه:
با توجه به فرکانس کاری پردازنده گرافیکی، کنسول نیاز به یک سیستم تهویه بسیار قوی برای خنک سازی دارد.
مدل سیستم تهویه، هیت سینک محفظه بخار است. این مدل تهویه در کارت گرافیک های High End همانند GTX 1080 و GTX 1080 Ti مورد استفاده قرار می گیرد.
در کنسول از شریان های لوله های مسی استفاده شده که درون آن ها خلاء بوده و محتوی آب مقطر می باشند. گرما جذب آب شده و بعد از تبخیر، آب به باله های هیت سینک می رود و در آنجا با از دست دادن گرما مجددا به آب مایع تبدیل می شود.
برای خنک سازی هیت سینک از یک فن با طراحی سفارشی که از طراحی فن گریز از مرکز اقتباس شده است، استفاده شده است.

سیستم تغذیه:
منبع تغذیه کنسول به صورت داخلی بوده و یک منبع تغذیه واحد (بدین معنی که هر دو ولتاژ 220 و 110 ولت را پشتیبانی می کند) با توان 245 وات برای کنسول تعبیه شده است.

درایو نوری:
درایو نوری کنسول، Ultra HD Blu-ray Drive می باشد.
این درایو از لحاظ ساختار در واقع همان درایو درون Xbox One S می باشد که تغییرات جزئی برای قرار گیری درون کنسول داشته است.

پورت های دستگاه:
در بخش پشتی دستگاه، چینش پورت ها همانند Xbox One S می باشد. دلیل چینش پورت ها همانند Xbox One S، مهاجرت راحت کاربرانی که در حال حاضر از Xbox One S استفاده می کنند و کابل های خود را بر اساس آن چینش کرده اند، به Project Scorpio می باشد.
فیش برق دستگاه از نوع figure-eigth می باشد (همانند فیش برق PS4)، پورت کینکت همانند Xbox One S در کنسول وجود ندارد و باید از آداپتور USB برای اتصال کینکت استفاده کرد، ورودی HDMI کماکان وجود دارد.
همچنین پورت خروجی HDMI 2.1 برای پشتیبانی از رزولوشن 4K با فریم ریت 60، قابلیت HDR و گستره طیف رنگ وسیع بر روی کنسول تعبیه شده است.

طراحی و ساخت کنسول:
طراحی نهایی کنسول که با نام ID شناخته می شود، در E3 به صورت نهایی نمایش پیدا می کند.
در طراحی کنسول از روش طراحی ماژولار استفاده شده است. همچنین تکنیک های تولید پیشرفته باعث شده اند تا بتوان از فضا، حداکثر استفاده را برد.
در ساخت کنسول، از روشی به نام Hovis Method استفاده شده است. در این روش مادربورد هر کنسول به صورت مجزا با توجه به پردازنده ای که بر روی آن قرار گرفته است به صورت دقیق کالبیره می شود تا حداکثر کارایی را فراهم آورد.
مایکروسافت برای رسیدن به کارایی حداکثری و تولید گرمای حداقلی، هر جیپ را به صورت دقیق ولتاژ دهی می کند.
به جای استفاده از یک پروفایل تنظیم برای برد همه قطعات، هر پردازنده بعد از تولید یک پروفایل مصرفی منحصر به فرد دارد که برد کنسول بر اساس آن تنظیم می شود.

پشتیبانی از نسل های پیشین:
Project Scorpio به صورت کامل از بازی های Xbox One, Xbox One S و Xbox 360 پشتیبانی می کند.
تمامی لوازم جانبی Xbox One نیز بر روی Project Scorpio پشتیبانی می شوند.

Project Scorpio در عمل:
به گفته مایکروسافت، هر بازی ای که با رزولوشن 900P به بالا بر روی کنسول Xbox One اجرا می شود، توانایی اجرا شدن به صورت 4K Native با HDR و طیف رنگ وسیع، بدون تاثیر بر فریم ریت، بر روی Project Scorpio را دارد.
استادیو Turn10، سازنده عنوان Forza Motosport در مدت 2 روز انجین Forza را بر روی Project Scorpio پورت کردند. عنوان Forza Motosport با تنظیمات گرافیکی ای مشابه Xbox One فقط با استفاده از بین 60 تا 70 درصد GPU، به صورت 4K Native با فریم ریت 60 فریم بر ثانیه به صورت ثابت بر روی Project Scorpio به اجرا در آمد در حالی که این عنوان 90% پردازنده گرافیکی را بر روی Xbox One برای اجرا در رزولوشن 1080P استفاده می کند. با تغییر تنظیمات گرافیکی به بالاترین حد این مقدار به 88% رسید.

علاوه بر عناوین جدید، تمامی قدرت کنسول در اختیار عنوان قدیمی و بازی های Xbox 360 نیز هست تا این بازی ها نیز فریم دهی حداکثری و بدون screen tearing داشته باشند.
عناوینی همانند Doom, Halo 5,... که از رزولوشن متغییر استفاده می کنند، با بالاترین رزولوشن قابل احرا بر روی Project Scorpio به اجرا در می آیند.
تمامی بازی های Xbox One و Xbox 360 بر روی Project Scorpio اجرا می شوند با 16x AF (anisotropic filtering) به اجرا در می آیند.
لودینگ بازی های Xbox One و Xbox 360 سریع تر شده است و مقدار رم باقی مانده در زمان اجرای بازی ها به کش کردن IO های تکراری اختصتص میابد تا سرعت هرچه بیشتر را فراهم کند.

کنسول از AMD media block بهره می برد. بخش DVR آپدیت شده و اکنون قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4K با کدک HEVC به همراه HDR را داراست. همچنین ویژگی ای با نام retroactive screen capture نیز به کنسول اضافه شده که با نمایش فریم به فریم فیلم گیم پلی ذخیره شده، امکان عکس گرفتن از بهترین صحنه را فراهم می آورد.

Project Scorpio قابلیت پشتیبانی از Freesync را نیز داراست و این کنسول از Freesync 2 پتشیبانی می کند تا با استفاده از آن، screen tearing در بازی ها به صفر برسد.
Project Scorpio در رزولوشن 1080P:
مایکروسافت اعلام کرده که فارق از رزولوشن صفحه نمایش، بهبود های Project Scorpio در تمامی رزولوشن ها در دسترس است حتی در رزولوشن 1080P.
در زمان اجرای بازی بر روی یک صفحه نمایش با رزولوشن 1080P، شما دو حالت را برای اجرا دارید که یکی باعث افزایش پرفورمنس بازی می شود و دیگری با supersample کردن تصویر 4k به 1080p (تمامی Texture ها به صورت 4k رندر شده و سپس supersample می شوند.) تصویری فوق العاده به نمایش می گذارد، و تصویر خروجی به صورتی است که انگار AA(anti-aliasing) حداکثری را داراست. این کار را خود کنسول انجام داده و نیازی به پیاده سازی از سمت توسعه دهنده نیست.

وجه تمایز Project Scorpio با PC:
مایکروسافت می گوید که کامپایلر سایه زن آن ها برای استفاده در Project Scorpio بسیار بهینه تر از نمونه مورد استفاده در PC است.
همچنین API آن ها برای دسترسی مستقیم به سخت افزار و گستره های مختص کنسول پردازنده های گرافیکی، باعث برتری یک سخت افزار ثابت می شود.
در نهایت نرم افزار بهینه سازی آن ها با نام PIX(Performance Investigator for Xbox)، ابزاری برای بهینه سازی بازی ها بر روی کنسول می باشد، بهینه سازی موردیست که با توجه به سخت افزارهای مختلف PC، به راحتی به دست نمی آید.

قیمت Project Scorpio:
قیمت این کنسول رسما اعلام نشده اما Digital Foundry قیمت آن را 499$ می داند.
 
آخرین ویرایش:

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,646
نام
سهيل
طرف از اول تا آخر در مورد CPU و GPU کانفیگ شده توسط ماکروسافت تعریف کرده بعد یک عده میگن قوی نیست.البته مشخصه اون یک عده چه کسایی هستن و با چه هدفی اینجا هستن.

چیزی که مشخصه این یک سیستم کاملا کانفیگ شده به شدت قوی برای این نسل هست.شاید ما یک ویدیو دیگه نگاه کردیم اینا یک ویدیو دیگه.

طرف میگه دو روزه فروتزا را پورت کردن روی کنسول بدون هیچ زحمتی در مجموع تعداد 4 برابر پیکسل، با 66% توان مثل کره اجرا کرده بازی را بعد یک عده میگن قوی نیست؟خوبه داره میگه تمام ساخت این کنسول براساس بازیها و عملکردشون انجام گرفته.داره میگه که اصلا نمیشه با اعداد این کنسول را قضاوت کرد.کما اینکه در اعداد هم با اختلاف عجیب از بقیه بهتره.

داره میگه هدف ماکروسافت از ساخت این کنسول این بوده که بازی هایی که حتی روی 900P هم اجرا میشن بتونن روی اسکورپیو 4K اجرا بشن.

میگه زمانی که کنسول را بردن Turn 10 سازنده ها دهنشون باز مونده از قدرتش:))
 
آخرین ویرایش:

Spartan AR

کاربر سایت
Jun 10, 2013
401
نام
علی
با توجه به فرکانس کاری پردازنده گرافیکی، کنسول نیاز به یک سیستم تهویه بسیار قوی برای خنک سازی دارد.
مدل سیستم تهویه، هیت سینک محفظه بخار است. این مدل تهویه در کارت گرافیک های High End همانند GTX 1080 و GTX 1080 Ti مورد استفاده قرار می گیرد.
در کنسول از شریان های لوله های مسی استفاده شده که درون آن ها خلاء بوده و محتوی آب مقطر می باشند. گرما جذب آب شده و بعد از تبخیر، آب به باله های هیت سینک می رود و در آنجا با از دست دادن گرما مجددا به آب مایع تبدیل می شود.
برای خنک سازی هیت سینک از یک فن با طراحی سفارشی که از طراحی فن گریز از مرکز اقتباس شده است، استفاده شده است.
_______
طراحی نهایی کنسول که با نام ID شناخته می شود، در E3 به صورت نهایی نمایش پیدا می کند.
در طراحی کنسول از روش طراحی ماژولار استفاده شده است. همچنین تکنیک های تولید پیشرفته باعث شده اند تا بتوان از فضا، حداکثر استفاده را برد.
در ساخت کنسول، از روشی به نام Hovis Method استفاده شده است. در این روش مادربورد هر کنسول به صورت مجزا با توجه به پردازنده ای که بر روی آن قرار گرفته است به صورت دقیق کالبیره می شود تا حداکثر کارایی را فراهم آورد.
مایکروسافت برای رسیدن به کارایی حداکثری و تولید گرمای حداقلی، هر جیپ را به صورت دقیق ولتاژ دهی می کند.
به جای استفاده از یک طراحی برای برد همه قطعات، هر پردازنده بعد از تولید یک پروفایل مصرفی منحصر به فرد دارد که برد کنسول بر اساس آن تنظیم می شود.
اينا اصلا چيز هاي جديدي تو كنسول نيستنا...:دي
#Panos_Pany

بازم ميگم اينا همش از خير سر Panos Pany هست :دي
Sent from my iPhone using Tapatalk
 

hqdead

کاربر سایت
Dec 27, 2015
293
نظر شخصی :
به نظر من با این قدرت این کنسول یه کنسول بین نسلی نیست خود نسل بعده البته در بین کنسولها ، xbox one زمانی که معرفی شدقدرت gpu اون برابر بود با توانی بین 7770 و 7790 الان شده rx 480 یعنی 4 نسل جلوتر از سری اول و یه gpu بروز همین تغییرات در cpu و ram هم اتفاق افتاده شاید در cpu یک مقداری کمتر که ماکرو به لطف dx12 قطعا جبرانش میکنه از نظر من 50 درصد موضوع یعنی قدرت سخت افزاری حل شده و باید دید 50 درصد بقیه یعنی بازی ها و مخصوصا انحصاریا چه فکری براشون شده
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Spartan AR

Al!reza

کاربر سایت
Jul 27, 2011
7,549
نام
Alireza
این فناوری Direct3D 12 هم چیز خفنیه ظاهرا ... کلی صرفه جویی تو پردازش میشه از کلی پردازش اضافی جلو گیری میکنه ... خیلی تو مصرف و توان انرژی و حرارت پردازنده تاثیر میزاره
 

JOKERACN7

کاربر سایت
Aug 8, 2014
379
نام
حمید
هنوز زوده بگیم در حد 1070 هست، این فرتزایی ک تست کردن بسی بهینس و محصول خودشون، باید منتظر بنچمارکای بیشتر بود ولی خب واقعا قویه، قیمتشم مناسب باشه میترکونه رسما
 
  • Like
Reactions: Hamid Payne

Al!reza

کاربر سایت
Jul 27, 2011
7,549
نام
Alireza
نظر شخصی :
به نظر من با این قدرت این کنسول یه کنسول بین نسلی نیست خود نسل بعده البته در بین کنسولها xbox one زمانی که معرفی شدقدرت gpu اون برابر بود با توانی بین 7770 و 7790 الان شده rx 480 یعنی 4 نسل جلوتر از سری اول همین تغییرات در cpu و ram هم اتفاق افتاده ار نظر من 50 درصد موضوع یعنی قدرت سخت افزاری حل شده و باید دید بازی ها و مخصوصا انحصاریا چه فکری براشون شده
50 درصد از کجا و چه معیاری دقیقا؟
فورزا 6 به صورت بهینه 1080 اجرا میشد ... الان همون تنضیمات و بهینه نشده و خام با 4 برابر رزولیشن و 60 فریم داره اجرا میشه و 34 درصد توان کنسول باقی مونده
چند درصد شد؟
 

hqdead

کاربر سایت
Dec 27, 2015
293
50 درصد از کجا و چه معیاری دقیقا؟
فورزا 6 به صورت بهینه 1080 اجرا میشد ... الان همون تنضیمات و بهینه نشده و خام با 4 برابر رزولیشن و 60 فریم داره اجرا میشه و 34 درصد توان کنسول باقی مونده
چند درصد شد؟
مطلب من رو متوجه نشدی :
50% قدرت سخت افزاری
50% بازیها مخصوصا انحصاری ها
 

argon

کاربر سایت
Jun 4, 2008
339
یه چیزی که باید در نظرگرفت اینکه که مایکروسافت واحد طراحی داره برای پردازنده و به شدت داره کاستم میکنه پردازنده ها رو.این رو شما با ps4pro مقایسه نکنید.صرف نظر از اینکه این محصول شکست میخوره یا نه توان دو شرکت در این مورد قابل قیاس نیست اگر هم کمبودی داشت یا داشته بر میگرده به سیستم مدیریت یا تصمیم گیری مایکرو
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,646
نام
سهيل
چیزی که داره اشاره میکنه اینه که خیلی خارق العاده است که تونستن بازی که کلا برای XBOX ONE ساخته شده را دو روزه روی Scorpio اجرا کنن .میگن بعد اینکه دیدن هنوز قدرت کنسول باقی مونده اومدن تنظیمات Ultra مربوط به نسخه PC فورتزا را گذاشتن روی اسکورپیو و جالب اینکه در این حالت هم باز 4K نهایتا 88 درصد توان را کشیده.

بزرگترین حسنی که اشاره میکنه اینه که علاوه بر اینکه کنسول به لحاظ قدرت خام خیلی قوی تر شده اینه که اومدن DirectX 12 را روی سخت افزاری پیدا کردن.در این حالت تا 50 درصد توان CPU کمتری برای اجرای بازیهای نیاز خواهد بود که با DirectX12 ساخته بشن.نمونه هم به Starwars,Battlefield و Gears Of War اشاره میکنه.همه اینها به دلیل سیستم کاملا کانفیگ شده Scorpio هست.پس تعجب نکنید اگر Starwars Battlefront 2 روی اسکورپیو 60 فریم 4k باشه.

در نهایت باید یگم به کرات در طول ویدیو از الفاظ Remarkable,Wonderful,Amazing و غیره استفاده میکنه.این سورس هم Digital Foundary هست .یک سایت تکنیکی.نه یک نفر معمولی.
 

Mbox

کاربر سایت
Nov 11, 2006
1,314
نام
مجید
fallout-4-performance-gtx-1060.png


cf-rx-470-mec-1080p.png


rx 480 داغونتر از این حرفهاس 1070 که بماند بهتره با 1060 مقایسه بشه ?!!!!
چند وقت دیگه هم سری rx5xx و gtx 11xx معرفی میشه و همه چی فید میشه
کلا مقایسه pc با کنسول همش سر افکندگیه بگذریم
خود ماکرو روش نمیشه اسم pc high end رو در برابر کنسولش بیاره بعد دوستان جو زدن :D


شر نگفته نظر شخصیشو بر اساس یکسری حدسیات گفته که با واقعیت در تست و عمل فرق میکنه و باید منتظر موند تا تست واقعی انجام بشه اونجا اگه این حرف رو با تست فریم گفت و نشون داد درسته واسه این چیرا به بنچمارک نیازه و تست نه مشاهده و حرف
خدا که نیست این بابا داره نظرشو میگه
دیجیتال فاندری گفته 1070 رو به چالش میکشه( تازه از نظر تکنیکی یعنی قیمت رو بریز دور و همین طور صرفه) بعد شما میگی باید با 1060 مقایسه بشه 1060 با 1070 یه دنیا فاصله شونه من پیشنهاد میدم شما هم مقاله بدید تا همه استفاده کنن
این رو که همه میدونن pc high end از کنسول قدرتش بیشتره که هی شما روش مانور میدی
 
آخرین ویرایش:

Mbox

کاربر سایت
Nov 11, 2006
1,314
نام
مجید
چیزی که داره اشاره میکنه اینه که خیلی خارق العاده است که تونستن بازی که کلا برای XBOX ONE ساخته شده را دو روزه روی Scorpio اجرا کنن .میگن بعد اینکه دیدن هنوز قدرت کنسول باقی مونده اومدن تنظیمات Ultra مربوط به نسخه PC فورتزا را گذاشتن روی اسکورپیو و جالب اینکه در این حالت هم باز 4K نهایتا 88 درصد توان را کشیده.

بزرگترین حسنی که اشاره میکنه اینه که علاوه بر اینکه کنسول به لحاظ قدرت خام خیلی قوی تر شده اینه که اومدن DirectX 12 را روی سخت افزاری پیدا کردن.در این حالت تا 50 درصد توان CPU کمتری برای اجرای بازیهای نیاز خواهد بود که با DirectX12 ساخته بشن.نمونه هم به Starwars,Battlefield و Gears Of War اشاره میکنه.همه اینها به دلیل سیستم کاملا کانفیگ شده Scorpio هست.پس تعجب نکنید اگر Starwars Battlefront 2 روی اسکورپیو 60 فریم 4k باشه.

در نهایت باید یگم به کرات در طول ویدیو از الفاظ Remarkable,Wonderful,Amazing و غیره استفاده میکنه.این سورس هم Digital Foundary هست .یک سایت تکنیکی.نه یک نفر معمولی.
متاسفانه دوستان دیگه دیجیتال فاندری رو قبول ندارن و تو صفحات خوندیم که علمای همه فن حریف گفتن مقالاتی پوچ و ناشیانه منتشر میکنه
 

JOKERACN7

کاربر سایت
Aug 8, 2014
379
نام
حمید
چیزی که داره اشاره میکنه اینه که خیلی خارق العاده است که تونستن بازی که کلا برای XBOX ONE ساخته شده را دو روزه روی Scorpio اجرا کنن .میگن بعد اینکه دیدن هنوز قدرت کنسول باقی مونده اومدن تنظیمات Ultra مربوط به نسخه PC فورتزا را گذاشتن روی اسکورپیو و جالب اینکه در این حالت هم باز 4K نهایتا 88 درصد توان را کشیده.

بزرگترین حسنی که اشاره میکنه اینه که علاوه بر اینکه کنسول به لحاظ قدرت خام خیلی قوی تر شده اینه که اومدن DirectX 12 را روی سخت افزاری پیدا کردن.در این حالت تا 50 درصد توان CPU کمتری برای اجرای بازیهای نیاز خواهد بود که با DirectX12 ساخته بشن.نمونه هم به Starwars,Battlefield و Gears Of War اشاره میکنه.همه اینها به دلیل سیستم کاملا کانفیگ شده Scorpio هست.پس تعجب نکنید اگر Starwars Battlefront 2 روی اسکورپیو 60 فریم 4k باشه.

در نهایت باید یگم به کرات در طول ویدیو از الفاظ Remarkable,Wonderful,Amazing و غیره استفاده میکنه.این سورس هم Digital Foundary هست .یک سایت تکنیکی.نه یک نفر معمولی.

نه دیگه درون حد :D
این کنسول هدفش 4کی 30 فریم هست، مگه این که تنظیمات رو بیارن پایین تا 60 رو بگیرن. 4کی 60 فریم چیز ساده ای نیس، 1080 تی آی تازگیا تونست تو حداکثر جزئیات به این مهم دست پیدا کنه، ک اونم غولیه واسه خودش! فارغ از هر گونه بهینه سازی و Tweaking این کنسول عمرا 4کی 60 فریم رو تو حداکثر جزئیات برا اکثر بازیا بده. و انتظاریم نمیره.
و در amazing بودن سخت افزار کنسول شکی نیس، اما باید منتظر بنچمارک ها و مخصوصا قیمت بود، عجله نکنید
 

Sobhan_23

کاربر سایت
May 31, 2009
4,164
نام
سبحان
فورزا 6 رو من روی پی سی و کارت 970 رفتم.بازی شدید بهینه بود و روی رزولوشن 4k هم 50-60 فریم میداد و تنظیمات هم اولترا بود:Dباید بازیای دیگه امتحان بشن که حداقل Open World باشن و یکم کنسول رو به چالش بکشن.در ضمن قدرت اسکورپیو تقریبا هم اندازه کارت 1070 هست!اونم بخاطر بهینه سازی کنسولی چون سخت افزار یکی هست و تغییر نمیکنه وگرنه قدرت کارت 1070 نسخه رفرنس 6.5 ترافلاپس هست که توی نسخه های کاستوم این عدد به 7 -7.5 هم رسیده.قدرت اسکورپیو هم 6 ترافلاپس هست که واسه 4K جواب میده
اینو هم در نظر داشته باشید که انویدیا بیکار نمیشینه و هیمن امسال کارت گرافیک های سری Volta بر پایه معماری 14 نانومتریش رو معرفی و عرضه میکنه و کارت سری 70 اش قدرتی کمی بیشتر از 1080 TI فعلی داره که 11 ترافلاپس قدرت داره!اونم فقط با قیمت 400 دلار!!!اسکورپیو هم که کریسمس عرضه میشه:D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر