همه چیز در مورد Project Scorpio [اطلاعات کامل در پست اول]

Donger Reborn

کاربر سایت
014_xbox-project-scorpio-logo.jpg

در کنفرانس E3 2016، مایکروسافت از جدیدترین عضو خانواده Xbox، با نام فنی Project Scorpio رونمایی کرد.

به گفته مایکروسافت، این کنسول قویترین کنسول ساخته شده در تاریخ بوده و قرار است به هنگام تعطیلات آخر سال 2017 عرضه شود. مایکروسافت با این کنسول قول گیمینگ با کیفیت 4K و تجربه گرافیکی بالا در واقعیت مجازی، بدون قربانی کردن کیفیت اجرایی بازی‌ها را داده است.

هر سه کنسول Xbox One ،Xbox One S و Project Scorpio همگی با یکدیگر تطبیق داشته و تمامی بازی‌ها و وسایل جانبی کنسول Xbox One بر روی هر سه محصول قابل استفاده خواهند بود.

در تاریخ 6/4/2017، دیجیتال فاندری وابسته به یوروگیمر، به صورت رسمی از مشخصات سخت افزاری Project Scorpio پرده برداری کرد

مشخصات کلی سخت افزار:
مشخصات کلی سخت افزاری کنسول به صورت زیر است:

SoC اصلی کنسول که شامل پردازنده اصلی و پردازه گرافیکی می شود، همانند قبل با همکاری AMD طراحی شده و توسط TSMC با معماری 16nm FinFET ساخته می شود و شامل 7 میلیارد ترانزیستور و 40 واحد پردازشی سفارشی سازی شده از نوع Radeon می باشد

از این SoC با عنوان Scorpio Engine یاد می شود.
اندازه سطح این SoC، برابر 360 میلی متر مربع است.

پردازنده اصلی - CPU:
بر خلاف شایعات، این کنسول از معماری پردازنده های Ryzen استفاده نکرده و کماکان از معماری Jaguar که در کنسول های Xbox One,Xbox One S,PS4, PS4 Slim و PS4 Pro استفاده می شود، استفاده می کند. البته با توجه به بازه زمانی، از همان ابتدا بعید به نظر می رسید که پردازنده های Ryzen آماده قرار گیری درون Project Scorpio باشند.
مایکروسافت معتقد است که استفاده نکردن از Ryzen نگرانی ای برای آن ها نبوده و آن ها به هرچه که که در پردازنده Project Scorpio می خواستند، با سفارشی کردن پردازنده رسیده اند.
پردازنده به طور کامل توسط مایکروسافت سفارشی سازی شده و دارای 8 هسته پردازشی می باشد که با فرکانس 2.3Ghz کار می کنند.
در واقع پردازنده کنسول، نسخه Upclock شده پردازنده Xbox One می باشد.
هشت هسته پردازشی در دو کلاستر به همراه 4 مگابایت کش لایه 2 قرار دارند تا در کنار کارایی حداکثری، کنسول جدید به طور کامل از نسل قبلی خود یعنی Xbox One و Xbox One S پشتیبانی کند.
پردازنده خود وظایف اصلی را به عهده دارد و پردازش های متفرقه بر عهده پردازنده های جانبی می باشد که درون SoC تعبیه شده اند.
در نهایت پردازنده مورد استفاده، 31% سریعتر از پردازنده Xbox One عمل می کند و به لطف سفازشی سازی، تاخیر آن نیز کمتر شده است.

پردازنده گرافیکی - GPU:
پردازنده گرافیکی، 40 واحد محاسباتی Radeon می باشد که سفارشی سازی شده اند و این پردازنده گرافیکی با فرکانس کاری 1172Mhz کار می کند. فرکانس کاری این پردازنده گرافیکی فقط 94Mhz از بالاترین فرکانس کاری پردازنده گرافیکی RX480 کمتر است در حالی که RX480 تعداد 36 واحد پردازشی دارد.
پردازنده گرافیکی توان پردازشی 6 ترافلاپ را داراست که 4.6 برابر کنسول Xbox One می باشد.
مایکروسافت می گوید که در Project Scorpio به Direct3D 12 مهاجرت و این مهاجرت باعث ارتباط فوق العاده بهینه بین بازی و پردازنده گرافیکی می شود. از دیدگاه مایکروسافت استفاده از D3D12 یک برد بزرگ برای هر دو مایکروسافت و توسعه دهندگان است چرا که طبق گفته های توسعه دهندگان،آن ها تواسنته اند میزان بار پردازشی CPU برای Rendering را به نصف کاهش دهند.
به گفته مایکروسافت، بخش قابل توحهی از پردازش CPU مربوط به دستور به GPU برای ترسیم خروجی به هدر می رود که این مقدار می تواند بین صد ها تا هزارات دستور پردازشی باشد و این مقدار در Project Scorpio به 11 دستور برای ترسیم و 9 دستور برای تغییر وضعیت کاهش پیدا کرده است.
همچنین مایکروسافت از AMD Detal Colour Compression (DCC) برای ذخیره بخشی از اطلاعات گرافیکی درون رم استفاده می کند که باعث ذخیره پهنای باند و حجم مصرفی حافظه می شود.

حافظه اصلی - RAM:
در ابتدا باید گفت که ESRAM درون کنسول به طور کامل حذف شده است.
مایکروسافت مدعی است که با توجه به پهنای باندی که حافظه کنسول در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد، دیگر نیازی به ESRAM نیست.
حافظه 32 مگابایتی ESRAM اکنون به صورت یک حافظه مجازی و به صورت فیزیکی آدرس دهی می شود تا بازی های قدیمی ای که از آن استفاده می کنند، در اجرا با مشکل مواجه نشوند
حافظه اصلی کنسول از نوع GDDR5 می باشد و بر خلاف شایعات، کنسول از حافظه GDDR5X استفاده نمی کند.
در مجموع کنسول شامل 12 گیگابایت رم می شود که میان پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی مشترک بوده و با اینترفیس 384 بیتی پهنای باند 326GB/s را فراهم می آورند. حافظه ها در 12 کانال 32 بیتی کار می کنند و فرکانس کاری هر واحد 6.8Ghz می باشد. به عبارتی حافظه اصلی کنسول پهنای باند 1.6 برابری را نسبت به ESRAM کنسول Xbox One در اختیار سازندگان قرار می دهد. به گفته مایکروسافت، این پهنای باند، نیاز پدازنده گرافیکی را برای اجرای بازی ها با رزولوشن 4K به صورت Native به صورت کامل برطرف می سازد.
8 گیگابایت از حافظه در اختیار توسعه دهندگان است و 4 گیگابایت آن برای خود کنسول رزرو شده است، در مقایسه با Xbox One این کنسول 1 گیگابایت رم رزرو شده بیشتری دارد و مایکروسافت دلیل آن را اجرا کردن داشبورد و سیستم عامل بر روی رزولوشن 4K به صورت Native می داند.

هارد - HDD:
هارد کنسول، یک هارد 2.5 اینچی با ظرفیت 1 ترابایت می باشد که 50% پهنای باند بیشتری به نسبت هارد کنسول Xbox One دارد.
هارد کنسول در قسمتی قرار می گیرد که شامل لرزه گیر است.

سیستم صوتی:
Project Scorpio علاوه بر سخت افزاری پردازشی، در زمینه صوت نیز خود نمایی می کند.
پردازنده صوتی Xbox One به Project Scorpio کوچ کرده و ویژگی های جدیدی به آن اضافه شده است.
پردازنده صوتی از صدای 7.1 کاناله پشتیبانی می کند و پشتیبانی از آخرین تکنولوژی Dolby با نام Dolby Atmos بزای گیمینگ و هدفون نیز به آن اضافه شده است. همچنین فرمت صوتی ابداعی توسط تیم هولولنز با نام HRTF نیز توسط پردازنده صوتی پشتیبانی می شود.

سیستم تهویه:
با توجه به فرکانس کاری پردازنده گرافیکی، کنسول نیاز به یک سیستم تهویه بسیار قوی برای خنک سازی دارد.
مدل سیستم تهویه، هیت سینک محفظه بخار است. این مدل تهویه در کارت گرافیک های High End همانند GTX 1080 و GTX 1080 Ti مورد استفاده قرار می گیرد.
در کنسول از شریان های لوله های مسی استفاده شده که درون آن ها خلاء بوده و محتوی آب مقطر می باشند. گرما جذب آب شده و بعد از تبخیر، آب به باله های هیت سینک می رود و در آنجا با از دست دادن گرما مجددا به آب مایع تبدیل می شود.
برای خنک سازی هیت سینک از یک فن با طراحی سفارشی که از طراحی فن گریز از مرکز اقتباس شده است، استفاده شده است.

سیستم تغذیه:
منبع تغذیه کنسول به صورت داخلی بوده و یک منبع تغذیه واحد (بدین معنی که هر دو ولتاژ 220 و 110 ولت را پشتیبانی می کند) با توان 245 وات برای کنسول تعبیه شده است.

درایو نوری:
درایو نوری کنسول، Ultra HD Blu-ray Drive می باشد.
این درایو از لحاظ ساختار در واقع همان درایو درون Xbox One S می باشد که تغییرات جزئی برای قرار گیری درون کنسول داشته است.

پورت های دستگاه:
در بخش پشتی دستگاه، چینش پورت ها همانند Xbox One S می باشد. دلیل چینش پورت ها همانند Xbox One S، مهاجرت راحت کاربرانی که در حال حاضر از Xbox One S استفاده می کنند و کابل های خود را بر اساس آن چینش کرده اند، به Project Scorpio می باشد.
فیش برق دستگاه از نوع figure-eigth می باشد (همانند فیش برق PS4)، پورت کینکت همانند Xbox One S در کنسول وجود ندارد و باید از آداپتور USB برای اتصال کینکت استفاده کرد، ورودی HDMI کماکان وجود دارد.
همچنین پورت خروجی HDMI 2.1 برای پشتیبانی از رزولوشن 4K با فریم ریت 60، قابلیت HDR و گستره طیف رنگ وسیع بر روی کنسول تعبیه شده است.

طراحی و ساخت کنسول:
طراحی نهایی کنسول که با نام ID شناخته می شود، در E3 به صورت نهایی نمایش پیدا می کند.
در طراحی کنسول از روش طراحی ماژولار استفاده شده است. همچنین تکنیک های تولید پیشرفته باعث شده اند تا بتوان از فضا، حداکثر استفاده را برد.
در ساخت کنسول، از روشی به نام Hovis Method استفاده شده است. در این روش مادربورد هر کنسول به صورت مجزا با توجه به پردازنده ای که بر روی آن قرار گرفته است به صورت دقیق کالبیره می شود تا حداکثر کارایی را فراهم آورد.
مایکروسافت برای رسیدن به کارایی حداکثری و تولید گرمای حداقلی، هر جیپ را به صورت دقیق ولتاژ دهی می کند.
به جای استفاده از یک پروفایل تنظیم برای برد همه قطعات، هر پردازنده بعد از تولید یک پروفایل مصرفی منحصر به فرد دارد که برد کنسول بر اساس آن تنظیم می شود.

پشتیبانی از نسل های پیشین:
Project Scorpio به صورت کامل از بازی های Xbox One, Xbox One S و Xbox 360 پشتیبانی می کند.
تمامی لوازم جانبی Xbox One نیز بر روی Project Scorpio پشتیبانی می شوند.

Project Scorpio در عمل:
به گفته مایکروسافت، هر بازی ای که با رزولوشن 900P به بالا بر روی کنسول Xbox One اجرا می شود، توانایی اجرا شدن به صورت 4K Native با HDR و طیف رنگ وسیع، بدون تاثیر بر فریم ریت، بر روی Project Scorpio را دارد.
استادیو Turn10، سازنده عنوان Forza Motosport در مدت 2 روز انجین Forza را بر روی Project Scorpio پورت کردند. عنوان Forza Motosport با تنظیمات گرافیکی ای مشابه Xbox One فقط با استفاده از بین 60 تا 70 درصد GPU، به صورت 4K Native با فریم ریت 60 فریم بر ثانیه به صورت ثابت بر روی Project Scorpio به اجرا در آمد در حالی که این عنوان 90% پردازنده گرافیکی را بر روی Xbox One برای اجرا در رزولوشن 1080P استفاده می کند. با تغییر تنظیمات گرافیکی به بالاترین حد این مقدار به 88% رسید.

علاوه بر عناوین جدید، تمامی قدرت کنسول در اختیار عنوان قدیمی و بازی های Xbox 360 نیز هست تا این بازی ها نیز فریم دهی حداکثری و بدون screen tearing داشته باشند.
عناوینی همانند Doom, Halo 5,... که از رزولوشن متغییر استفاده می کنند، با بالاترین رزولوشن قابل احرا بر روی Project Scorpio به اجرا در می آیند.
تمامی بازی های Xbox One و Xbox 360 بر روی Project Scorpio اجرا می شوند با 16x AF (anisotropic filtering) به اجرا در می آیند.
لودینگ بازی های Xbox One و Xbox 360 سریع تر شده است و مقدار رم باقی مانده در زمان اجرای بازی ها به کش کردن IO های تکراری اختصتص میابد تا سرعت هرچه بیشتر را فراهم کند.

کنسول از AMD media block بهره می برد. بخش DVR آپدیت شده و اکنون قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4K با کدک HEVC به همراه HDR را داراست. همچنین ویژگی ای با نام retroactive screen capture نیز به کنسول اضافه شده که با نمایش فریم به فریم فیلم گیم پلی ذخیره شده، امکان عکس گرفتن از بهترین صحنه را فراهم می آورد.

Project Scorpio قابلیت پشتیبانی از Freesync را نیز داراست و این کنسول از Freesync 2 پتشیبانی می کند تا با استفاده از آن، screen tearing در بازی ها به صفر برسد.
Project Scorpio در رزولوشن 1080P:
مایکروسافت اعلام کرده که فارق از رزولوشن صفحه نمایش، بهبود های Project Scorpio در تمامی رزولوشن ها در دسترس است حتی در رزولوشن 1080P.
در زمان اجرای بازی بر روی یک صفحه نمایش با رزولوشن 1080P، شما دو حالت را برای اجرا دارید که یکی باعث افزایش پرفورمنس بازی می شود و دیگری با supersample کردن تصویر 4k به 1080p (تمامی Texture ها به صورت 4k رندر شده و سپس supersample می شوند.) تصویری فوق العاده به نمایش می گذارد، و تصویر خروجی به صورتی است که انگار AA(anti-aliasing) حداکثری را داراست. این کار را خود کنسول انجام داده و نیازی به پیاده سازی از سمت توسعه دهنده نیست.

وجه تمایز Project Scorpio با PC:
مایکروسافت می گوید که کامپایلر سایه زن آن ها برای استفاده در Project Scorpio بسیار بهینه تر از نمونه مورد استفاده در PC است.
همچنین API آن ها برای دسترسی مستقیم به سخت افزار و گستره های مختص کنسول پردازنده های گرافیکی، باعث برتری یک سخت افزار ثابت می شود.
در نهایت نرم افزار بهینه سازی آن ها با نام PIX(Performance Investigator for Xbox)، ابزاری برای بهینه سازی بازی ها بر روی کنسول می باشد، بهینه سازی موردیست که با توجه به سخت افزارهای مختلف PC، به راحتی به دست نمی آید.

قیمت Project Scorpio:
قیمت این کنسول رسما اعلام نشده اما Digital Foundry قیمت آن را 499$ می داند.
 
آخرین ویرایش:
نهایتا هاردکورهای خود ایکس‌باکس کنسول رو بخرن. همونا که گرز و هیلو و فورزا بازی می‌کنن و سبک و سیاق لاین‌آپ‌های ماکروسافت رو ترجیح می‌دن. کلا هم این داستان این دوتا کنسول بین نسلی زیاد مهم نیست. کافی‌ه گمانه‌زنی‌های حالا دیگه باورنکردی دوستان رو زمانی که اول PS4K لیک شده بود به خاطر بیارید. یک سری که ترسیده بودن پی‌اس‌فورهاشون رو باید بندازن دور و نفرین می‌کردن سونی رو.
در مجموع هم سونی هم مایکروسافت(که اختلاف کنسول نسلی و بین نسلیش بیشتره) هیچکدوم اجازه نمی‌دن بازی‌ای با تفاوت گرافیکی چشمگیر روی کنسولاشون منتشر بشه. گور خودشونو کندن. قضیه به رزولوشن محدود می‌مونه.
در نهایت لاین آپه که کنسول می‌فروشونه نه اینکه مثلا مایکروسافت بگه قوی‌ترین کنسول تاریخ حداقل تا چند سال دیگه! بزرگترین چیزیم که از این اسکورپیو عاید مایکروسافت می‌شه احتمالا همین پز ه. چون استودیویی هم نداره که بتونه رس کنسولو بکشن. فوقش تام رایدر بعدی رو نمایش بدن این ای‌تری، ولی اینبار فقط با انحصار زمانی دی‌ال‌سی نه خود بازی.
 
  • Like
Reactions: MK_COD and vaan 2
از لحاظ سخت افزاری همون چیزی هست که وعده داده شده بود.
6 ترا فلاپس قدرت.
فعلا که خود مایکروسافت تونسته 4k@60fps ازش خروجی بگیره باید دید همه می تونند اینکا رو بکنند ؟
4K 60fps مگه شوخیه ؟! فورتزا 6 یک ریسینگه که با رز 1080 و فریم 60 روی one اجرا میشده حالا اینجا شده 4K. انتظار 4K 60fps نداشته باشید برای همه بازی ها که همین الانش 1080ti با یک CPU غول و 16گیگ رم نمیتونه مثلا Witcher رو 4K 60 اجرا کنه روی تنظیمات بالا
 
من کاری به انحصاری و این بحث های مختلف ندارم ولی اگه قیمت اسکورپیو بین 400-500 دلار باشه، شما حاضرید تجربه ی رد دد 4K رو از دست بدید؟ نه خدایی حاضرید؟ :D
بله.:|
خیلیا هستن مثل من عشق پیکسل و .. نیستن.من همین الانشم تا سونی مجبورم نکنه سمت PS4 PRO نمیرم.:D
بازی در وهله اول باید از لحاظ گیم پلی و داستان غنی باشه.گرافیکی در حد هورایزن از سرمون زیادیه
در ضمن اگر بازی انحصاری درست و درمونی نداشته باشه تو بگو قدرت 100K ارزشی نداره.چون تجربه ثابت کرده شرکت های ترد پارتی از لحاظ گرافیکی برای بازی های
ی که عرضه میکنن رو دو کنسول تقریبا تفاوتی قائل نمیشن.فقط بازی های انحصارین که میتونن این تفاوت رو نشون بدن.پس مسلما بازی انحصاری برای مایکرو از نون شب هم واجبتره. :D
 
آخرین ویرایش:
نهایتا هاردکورهای خود ایکس‌باکس کنسول رو بخرن. همونا که گرز و هیلو و فورزا بازی می‌کنن و سبک و سیاق لاین‌آپ‌های ماکروسافت رو ترجیح می‌دن. کلا هم این داستان این دوتا کنسول بین نسلی زیاد مهم نیست. کافی‌ه گمانه‌زنی‌های حالا دیگه باورنکردی دوستان رو زمانی که اول PS4K لیک شده بود به خاطر بیارید. یک سری که ترسیده بودن پی‌اس‌فورهاشون رو باید بندازن دور و نفرین می‌کردن سونی رو.
در مجموع هم سونی هم مایکروسافت(که اختلاف کنسول نسلی و بین نسلیش بیشتره) هیچکدوم اجازه نمی‌دن بازی‌ای با تفاوت گرافیکی چشمگیر روی کنسولاشون منتشر بشه. گور خودشونو کندن. قضیه به رزولوشن محدود می‌مونه.
در نهایت لاین آپه که کنسول می‌فروشونه نه اینکه مثلا مایکروسافت بگه قوی‌ترین کنسول تاریخ حداقل تا چند سال دیگه! بزرگترین چیزیم که از این اسکورپیو عاید مایکروسافت می‌شه احتمالا همین پز ه. چون استودیویی هم نداره که بتونه رس کنسولو بکشن. فوقش تام رایدر بعدی رو نمایش بدن این ای‌تری، ولی اینبار فقط با انحصار زمانی دی‌ال‌سی نه خود بازی.
کی گفته اجازه نمیدن ؟ بعد الان افزایش 4 برابری رزولیشن و دو برابری نرخ فریم دهی خیلی عادیه برای شما؟؟
 
من کاری به انحصاری و این بحث های مختلف ندارم ولی اگه قیمت اسکورپیو بین 400-500 دلار باشه، شما حاضرید تجربه ی رد دد 4K رو از دست بدید؟ نه خدایی حاضرید؟ :D
قیمت tv 4k رو هم به این عدد اضافه کن

اگر واقعا بتونه طوری مدیریت کنه ماکرو که بشه 60 فریم ثابت در 1080 داشت (الان 1080ti هم نمی تونه تو الترا 60 بده تو رزولوشن 4k) و sdk و... رو آپتیمایر کنه و با یه خروجی بصری مناسب در حالت الترا این اتفاق بیفته میشه یه امیدی بهش داشت
 
خوب به هر گیمری تبریک میکم
انقلاب به معنای رخ داده
60 فریم 4k highsetting و فقط با 60 درصد قدرت جی پی یو
مایکروسافت یه باندل شخصی و استاندارد جدید رو تو دنیای سخت افزار و پرفومنس نرم افزاری تعریف کرد
این یعنی تهدید شدید gtx 1080 ti
اصلا بحثی در دنیای کنسول گیمینگ نیست بلکه pc های 2000 دلاری به چالش کشیده شدن
مشخصا مایکروسافت میخواد تکنولوژی رو به هرکسی که گیم رو دوست داره هدیه بده
 
  • Like
Reactions: Terova and hitman68
من کاری به انحصاری و این بحث های مختلف ندارم ولی اگه قیمت اسکورپیو بین 400-500 دلار باشه، شما حاضرید تجربه ی رد دد 4K رو از دست بدید؟ نه خدایی حاضرید؟ :D
لابد حاظرن ديگه:D
خدايي دلم نمي خواست اين حرف رو بزنم،ولي بات هرت بازي تو اين تاپيك موج ميزنه،با كمال احترام به همه ولي بهترين تعريف بعضي از پست ها تو اين تاپيك همين بود.8-|
 
  • Like
Reactions: Spartan AR
کی گفته اجازه نمیدن ؟ بعد الان افزایش 4 برابری رزولیشن و دو برابری نرخ فریم دهی خیلی عادیه برای شما؟؟
مگه خبر نداری این چیزا دیگه عادی شده...تا دیروز میگفتن عمرا 4k واقعی اجرا کنه...الان با 60 درصد با یه پورت ساده انجام دادن به.....نیست.خبرنداری شما؟
همه دارن 4k بازی میکنن.عادیه عادیه این چیزا واسه بعضیا.
ماکروسافت گفته بود قدرتش چقدره حالا همون قدرتو معرفی کرده میگن نه این اون هیولا نیست....حالا E3 قضیه خیلی جالبتر هم میشه.
همه 4k بازا:D
 
چکربوردو گذاشته PS4 VS PC ، گزینه BOOST MODE رو ارتباط داده به تاریخچه فریم ریت در کنسولها ، AA و فیلترینگ هم روی فورزا ۶ با کف جاده و خط تقسیم مقایسه شد !! ، هسته ها رو گذاشته با ویدئوها کالبد شکافی میکنه ، بیشتر جدول ضرب بود تا بنچمارک روی بازی .
یه دونه تندیس پردازنده جلوش گذاشته از مقایسه ای که خودشم بهش شک داره با گمانه زنیها مخلوط میکنه . پس به اینا چی دادن ؟ مشخصات سخت افزاری رو دست هر کی بدن با تئوری روی کاغذ میارش . چیپ ترین نقدی بود که از سخت افزار تا الان دیدم .
در ادامه ی همین صحبتمم بگم ریچ با یوروگیمر مصاحبه داشته ، با موضوع اینکه آیا اسکورپیو از پرو قویتره !! ، تیتر مشخصه غیر حرفه ایه و هدفش چیه ، این مصاحبه بیشتر از اینکه بار علمیو شرح کنسول S باشه بیشتر شبیه اینه که مایکرو یه تاپیک زده توی فروم سونی ! ، و هنوز کنسول لانچ نشده دوس داره اعدادو ارقامشو نه با جنبه ی تبلیغاتی درستش ، (مثل مارک سرنی که میاد تمیز در مورد ابتکارش صحبت میکنه) ، با (ترول) بگه این تعیین کننده و تضمین فروش کنسول منه ، دقیقا اتفاقی که در به اصطلاح نقد DF دیدیم . برا من مهم نیس مایکرو چه مقایسه ای میخواد بکنه ، ولی اینکه هر نشستو برخواستی که انجام میشه ، چه توییت ، چه ویدئو ، چه معرفی ! پسوند پیشوندش PS4 باشه دیگه با کمال احترام حال بهم زن میشه ، بیا کنسولتو معرفی کن صد تا سایت نقدش میکنن مقایسه هم میکنن ، دست پیش نمیخواد ، من از دو تا ویدئویی که کامل هم دیدم نتونستم جز مبحث تئوریش مطلب مفیدی ازش در بیارم .
 
قیمت tv 4k رو هم به این عدد اضافه کن

اگر واقعا بتونه طوری مدیریت کنه ماکرو که بشه 60 فریم ثابت در 1080 داشت (الان 1080ti هم نمی تونه تو الترا 60 بده تو رزولوشن 4k) و sdk و... رو آپتیمایر کنه و با یه خروجی بصری مناسب در حالت الترا این اتفاق بیفته میشه یه امیدی بهش داشت
Microsoft has made a commitment that (unlike PS4 Pro) all improved Scorpio modes for games must be available regardless of the display that's connected. So even with a regular 1080p TV, you'll be able to choose between performance modes that make the game run better, or resolution modes that will then "supersample" the 4K image down to your 1080p display, which should give you superb image quality - basically, a fantastically smooth and pretty picture. It's like having the ultimate anti-aliasing solution
و اینکه اکثر کسایی که میرن سمت اسکورپیو و پرو پول تیوی 4کا رو هم لابد دارن
تیوی 1080 هم که بالا نوشته شده...
 
خوب به هر گیمری تبریک میکم
انقلاب به معنای رخ داده
60 فریم 4k highsetting و فقط با 60 درصد قدرت جی پی یو
مایکروسافت یه باندل شخصی و استاندارد جدید رو تو دنیای سخت افزار و پرفومنس نرم افزاری تعریف کرد
این یعنی تهدید شدید gtx 1080 ti
اصلا بحثی در دنیای کنسول گیمینگ نیست بلکه pc های 2000 دلاری به چالش کشیده شدن
مشخصا مایکروسافت میخواد تکنولوژی رو به هرکسی که گیم رو دوست داره هدیه بده
what the phase?
دیگه بعضی ار دوستان رو توهم ورداشته اینو رقیب 1080 ti میدونن رزولوشن 4k و 60 در چه شرایطی ؟ وقتی گفته میشه 1080ti نمی تونه 4k زو 60 بده یعنی در حالت ultra با aa 4x / 8x و af16 x و hd texture و pcss و hfts و ... که تو خیلی از مواقع درسته 60 نمیده ولی زیره 40 -45 هم نمیاد اگه با این شرایط بازی بیاد رو اسکورپیو کل کنسول پودر میشه
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or