همه چیز در مورد Project Scorpio [اطلاعات کامل در پست اول]

Donger Reborn

کاربر سایت
014_xbox-project-scorpio-logo.jpg

در کنفرانس E3 2016، مایکروسافت از جدیدترین عضو خانواده Xbox، با نام فنی Project Scorpio رونمایی کرد.

به گفته مایکروسافت، این کنسول قویترین کنسول ساخته شده در تاریخ بوده و قرار است به هنگام تعطیلات آخر سال 2017 عرضه شود. مایکروسافت با این کنسول قول گیمینگ با کیفیت 4K و تجربه گرافیکی بالا در واقعیت مجازی، بدون قربانی کردن کیفیت اجرایی بازی‌ها را داده است.

هر سه کنسول Xbox One ،Xbox One S و Project Scorpio همگی با یکدیگر تطبیق داشته و تمامی بازی‌ها و وسایل جانبی کنسول Xbox One بر روی هر سه محصول قابل استفاده خواهند بود.

در تاریخ 6/4/2017، دیجیتال فاندری وابسته به یوروگیمر، به صورت رسمی از مشخصات سخت افزاری Project Scorpio پرده برداری کرد

مشخصات کلی سخت افزار:
مشخصات کلی سخت افزاری کنسول به صورت زیر است:

SoC اصلی کنسول که شامل پردازنده اصلی و پردازه گرافیکی می شود، همانند قبل با همکاری AMD طراحی شده و توسط TSMC با معماری 16nm FinFET ساخته می شود و شامل 7 میلیارد ترانزیستور و 40 واحد پردازشی سفارشی سازی شده از نوع Radeon می باشد

از این SoC با عنوان Scorpio Engine یاد می شود.
اندازه سطح این SoC، برابر 360 میلی متر مربع است.

پردازنده اصلی - CPU:
بر خلاف شایعات، این کنسول از معماری پردازنده های Ryzen استفاده نکرده و کماکان از معماری Jaguar که در کنسول های Xbox One,Xbox One S,PS4, PS4 Slim و PS4 Pro استفاده می شود، استفاده می کند. البته با توجه به بازه زمانی، از همان ابتدا بعید به نظر می رسید که پردازنده های Ryzen آماده قرار گیری درون Project Scorpio باشند.
مایکروسافت معتقد است که استفاده نکردن از Ryzen نگرانی ای برای آن ها نبوده و آن ها به هرچه که که در پردازنده Project Scorpio می خواستند، با سفارشی کردن پردازنده رسیده اند.
پردازنده به طور کامل توسط مایکروسافت سفارشی سازی شده و دارای 8 هسته پردازشی می باشد که با فرکانس 2.3Ghz کار می کنند.
در واقع پردازنده کنسول، نسخه Upclock شده پردازنده Xbox One می باشد.
هشت هسته پردازشی در دو کلاستر به همراه 4 مگابایت کش لایه 2 قرار دارند تا در کنار کارایی حداکثری، کنسول جدید به طور کامل از نسل قبلی خود یعنی Xbox One و Xbox One S پشتیبانی کند.
پردازنده خود وظایف اصلی را به عهده دارد و پردازش های متفرقه بر عهده پردازنده های جانبی می باشد که درون SoC تعبیه شده اند.
در نهایت پردازنده مورد استفاده، 31% سریعتر از پردازنده Xbox One عمل می کند و به لطف سفازشی سازی، تاخیر آن نیز کمتر شده است.

پردازنده گرافیکی - GPU:
پردازنده گرافیکی، 40 واحد محاسباتی Radeon می باشد که سفارشی سازی شده اند و این پردازنده گرافیکی با فرکانس کاری 1172Mhz کار می کند. فرکانس کاری این پردازنده گرافیکی فقط 94Mhz از بالاترین فرکانس کاری پردازنده گرافیکی RX480 کمتر است در حالی که RX480 تعداد 36 واحد پردازشی دارد.
پردازنده گرافیکی توان پردازشی 6 ترافلاپ را داراست که 4.6 برابر کنسول Xbox One می باشد.
مایکروسافت می گوید که در Project Scorpio به Direct3D 12 مهاجرت و این مهاجرت باعث ارتباط فوق العاده بهینه بین بازی و پردازنده گرافیکی می شود. از دیدگاه مایکروسافت استفاده از D3D12 یک برد بزرگ برای هر دو مایکروسافت و توسعه دهندگان است چرا که طبق گفته های توسعه دهندگان،آن ها تواسنته اند میزان بار پردازشی CPU برای Rendering را به نصف کاهش دهند.
به گفته مایکروسافت، بخش قابل توحهی از پردازش CPU مربوط به دستور به GPU برای ترسیم خروجی به هدر می رود که این مقدار می تواند بین صد ها تا هزارات دستور پردازشی باشد و این مقدار در Project Scorpio به 11 دستور برای ترسیم و 9 دستور برای تغییر وضعیت کاهش پیدا کرده است.
همچنین مایکروسافت از AMD Detal Colour Compression (DCC) برای ذخیره بخشی از اطلاعات گرافیکی درون رم استفاده می کند که باعث ذخیره پهنای باند و حجم مصرفی حافظه می شود.

حافظه اصلی - RAM:
در ابتدا باید گفت که ESRAM درون کنسول به طور کامل حذف شده است.
مایکروسافت مدعی است که با توجه به پهنای باندی که حافظه کنسول در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد، دیگر نیازی به ESRAM نیست.
حافظه 32 مگابایتی ESRAM اکنون به صورت یک حافظه مجازی و به صورت فیزیکی آدرس دهی می شود تا بازی های قدیمی ای که از آن استفاده می کنند، در اجرا با مشکل مواجه نشوند
حافظه اصلی کنسول از نوع GDDR5 می باشد و بر خلاف شایعات، کنسول از حافظه GDDR5X استفاده نمی کند.
در مجموع کنسول شامل 12 گیگابایت رم می شود که میان پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی مشترک بوده و با اینترفیس 384 بیتی پهنای باند 326GB/s را فراهم می آورند. حافظه ها در 12 کانال 32 بیتی کار می کنند و فرکانس کاری هر واحد 6.8Ghz می باشد. به عبارتی حافظه اصلی کنسول پهنای باند 1.6 برابری را نسبت به ESRAM کنسول Xbox One در اختیار سازندگان قرار می دهد. به گفته مایکروسافت، این پهنای باند، نیاز پدازنده گرافیکی را برای اجرای بازی ها با رزولوشن 4K به صورت Native به صورت کامل برطرف می سازد.
8 گیگابایت از حافظه در اختیار توسعه دهندگان است و 4 گیگابایت آن برای خود کنسول رزرو شده است، در مقایسه با Xbox One این کنسول 1 گیگابایت رم رزرو شده بیشتری دارد و مایکروسافت دلیل آن را اجرا کردن داشبورد و سیستم عامل بر روی رزولوشن 4K به صورت Native می داند.

هارد - HDD:
هارد کنسول، یک هارد 2.5 اینچی با ظرفیت 1 ترابایت می باشد که 50% پهنای باند بیشتری به نسبت هارد کنسول Xbox One دارد.
هارد کنسول در قسمتی قرار می گیرد که شامل لرزه گیر است.

سیستم صوتی:
Project Scorpio علاوه بر سخت افزاری پردازشی، در زمینه صوت نیز خود نمایی می کند.
پردازنده صوتی Xbox One به Project Scorpio کوچ کرده و ویژگی های جدیدی به آن اضافه شده است.
پردازنده صوتی از صدای 7.1 کاناله پشتیبانی می کند و پشتیبانی از آخرین تکنولوژی Dolby با نام Dolby Atmos بزای گیمینگ و هدفون نیز به آن اضافه شده است. همچنین فرمت صوتی ابداعی توسط تیم هولولنز با نام HRTF نیز توسط پردازنده صوتی پشتیبانی می شود.

سیستم تهویه:
با توجه به فرکانس کاری پردازنده گرافیکی، کنسول نیاز به یک سیستم تهویه بسیار قوی برای خنک سازی دارد.
مدل سیستم تهویه، هیت سینک محفظه بخار است. این مدل تهویه در کارت گرافیک های High End همانند GTX 1080 و GTX 1080 Ti مورد استفاده قرار می گیرد.
در کنسول از شریان های لوله های مسی استفاده شده که درون آن ها خلاء بوده و محتوی آب مقطر می باشند. گرما جذب آب شده و بعد از تبخیر، آب به باله های هیت سینک می رود و در آنجا با از دست دادن گرما مجددا به آب مایع تبدیل می شود.
برای خنک سازی هیت سینک از یک فن با طراحی سفارشی که از طراحی فن گریز از مرکز اقتباس شده است، استفاده شده است.

سیستم تغذیه:
منبع تغذیه کنسول به صورت داخلی بوده و یک منبع تغذیه واحد (بدین معنی که هر دو ولتاژ 220 و 110 ولت را پشتیبانی می کند) با توان 245 وات برای کنسول تعبیه شده است.

درایو نوری:
درایو نوری کنسول، Ultra HD Blu-ray Drive می باشد.
این درایو از لحاظ ساختار در واقع همان درایو درون Xbox One S می باشد که تغییرات جزئی برای قرار گیری درون کنسول داشته است.

پورت های دستگاه:
در بخش پشتی دستگاه، چینش پورت ها همانند Xbox One S می باشد. دلیل چینش پورت ها همانند Xbox One S، مهاجرت راحت کاربرانی که در حال حاضر از Xbox One S استفاده می کنند و کابل های خود را بر اساس آن چینش کرده اند، به Project Scorpio می باشد.
فیش برق دستگاه از نوع figure-eigth می باشد (همانند فیش برق PS4)، پورت کینکت همانند Xbox One S در کنسول وجود ندارد و باید از آداپتور USB برای اتصال کینکت استفاده کرد، ورودی HDMI کماکان وجود دارد.
همچنین پورت خروجی HDMI 2.1 برای پشتیبانی از رزولوشن 4K با فریم ریت 60، قابلیت HDR و گستره طیف رنگ وسیع بر روی کنسول تعبیه شده است.

طراحی و ساخت کنسول:
طراحی نهایی کنسول که با نام ID شناخته می شود، در E3 به صورت نهایی نمایش پیدا می کند.
در طراحی کنسول از روش طراحی ماژولار استفاده شده است. همچنین تکنیک های تولید پیشرفته باعث شده اند تا بتوان از فضا، حداکثر استفاده را برد.
در ساخت کنسول، از روشی به نام Hovis Method استفاده شده است. در این روش مادربورد هر کنسول به صورت مجزا با توجه به پردازنده ای که بر روی آن قرار گرفته است به صورت دقیق کالبیره می شود تا حداکثر کارایی را فراهم آورد.
مایکروسافت برای رسیدن به کارایی حداکثری و تولید گرمای حداقلی، هر جیپ را به صورت دقیق ولتاژ دهی می کند.
به جای استفاده از یک پروفایل تنظیم برای برد همه قطعات، هر پردازنده بعد از تولید یک پروفایل مصرفی منحصر به فرد دارد که برد کنسول بر اساس آن تنظیم می شود.

پشتیبانی از نسل های پیشین:
Project Scorpio به صورت کامل از بازی های Xbox One, Xbox One S و Xbox 360 پشتیبانی می کند.
تمامی لوازم جانبی Xbox One نیز بر روی Project Scorpio پشتیبانی می شوند.

Project Scorpio در عمل:
به گفته مایکروسافت، هر بازی ای که با رزولوشن 900P به بالا بر روی کنسول Xbox One اجرا می شود، توانایی اجرا شدن به صورت 4K Native با HDR و طیف رنگ وسیع، بدون تاثیر بر فریم ریت، بر روی Project Scorpio را دارد.
استادیو Turn10، سازنده عنوان Forza Motosport در مدت 2 روز انجین Forza را بر روی Project Scorpio پورت کردند. عنوان Forza Motosport با تنظیمات گرافیکی ای مشابه Xbox One فقط با استفاده از بین 60 تا 70 درصد GPU، به صورت 4K Native با فریم ریت 60 فریم بر ثانیه به صورت ثابت بر روی Project Scorpio به اجرا در آمد در حالی که این عنوان 90% پردازنده گرافیکی را بر روی Xbox One برای اجرا در رزولوشن 1080P استفاده می کند. با تغییر تنظیمات گرافیکی به بالاترین حد این مقدار به 88% رسید.

علاوه بر عناوین جدید، تمامی قدرت کنسول در اختیار عنوان قدیمی و بازی های Xbox 360 نیز هست تا این بازی ها نیز فریم دهی حداکثری و بدون screen tearing داشته باشند.
عناوینی همانند Doom, Halo 5,... که از رزولوشن متغییر استفاده می کنند، با بالاترین رزولوشن قابل احرا بر روی Project Scorpio به اجرا در می آیند.
تمامی بازی های Xbox One و Xbox 360 بر روی Project Scorpio اجرا می شوند با 16x AF (anisotropic filtering) به اجرا در می آیند.
لودینگ بازی های Xbox One و Xbox 360 سریع تر شده است و مقدار رم باقی مانده در زمان اجرای بازی ها به کش کردن IO های تکراری اختصتص میابد تا سرعت هرچه بیشتر را فراهم کند.

کنسول از AMD media block بهره می برد. بخش DVR آپدیت شده و اکنون قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4K با کدک HEVC به همراه HDR را داراست. همچنین ویژگی ای با نام retroactive screen capture نیز به کنسول اضافه شده که با نمایش فریم به فریم فیلم گیم پلی ذخیره شده، امکان عکس گرفتن از بهترین صحنه را فراهم می آورد.

Project Scorpio قابلیت پشتیبانی از Freesync را نیز داراست و این کنسول از Freesync 2 پتشیبانی می کند تا با استفاده از آن، screen tearing در بازی ها به صفر برسد.
Project Scorpio در رزولوشن 1080P:
مایکروسافت اعلام کرده که فارق از رزولوشن صفحه نمایش، بهبود های Project Scorpio در تمامی رزولوشن ها در دسترس است حتی در رزولوشن 1080P.
در زمان اجرای بازی بر روی یک صفحه نمایش با رزولوشن 1080P، شما دو حالت را برای اجرا دارید که یکی باعث افزایش پرفورمنس بازی می شود و دیگری با supersample کردن تصویر 4k به 1080p (تمامی Texture ها به صورت 4k رندر شده و سپس supersample می شوند.) تصویری فوق العاده به نمایش می گذارد، و تصویر خروجی به صورتی است که انگار AA(anti-aliasing) حداکثری را داراست. این کار را خود کنسول انجام داده و نیازی به پیاده سازی از سمت توسعه دهنده نیست.

وجه تمایز Project Scorpio با PC:
مایکروسافت می گوید که کامپایلر سایه زن آن ها برای استفاده در Project Scorpio بسیار بهینه تر از نمونه مورد استفاده در PC است.
همچنین API آن ها برای دسترسی مستقیم به سخت افزار و گستره های مختص کنسول پردازنده های گرافیکی، باعث برتری یک سخت افزار ثابت می شود.
در نهایت نرم افزار بهینه سازی آن ها با نام PIX(Performance Investigator for Xbox)، ابزاری برای بهینه سازی بازی ها بر روی کنسول می باشد، بهینه سازی موردیست که با توجه به سخت افزارهای مختلف PC، به راحتی به دست نمی آید.

قیمت Project Scorpio:
قیمت این کنسول رسما اعلام نشده اما Digital Foundry قیمت آن را 499$ می داند.
 
آخرین ویرایش:
دوست عزیز گیرم یه سیستم بستی قدرتش ۱۰۰ برابر کنسول؛ خب کو بازیت ؟؟! آیا میتونی انحصاریهای کنسول رو (که تعدادشونم کم نیست) روی سیستمت بازی کنی؟
یکم منطقی باش.
الان که دیگه همه بازیهای اکس باکس قرار هست واسه ی pc هم عرضه بشه دیگه...
انحصاری حساب نمیشن اونها؟؟؟
 
  • Like
Reactions: vaan 2 and hqdead
کنسول مایکرو که دیگه عملا انحصاری نداره،هر چی بود برای ویندوز هم معرفی کرد،میمونه یک پلی استیشن فقط.
اصن همون PS، تا وقتی بازیهای exclusive مخصوص خودشو داره برگ برنده تو دستشه.
ضمناً، هیچوقت مایکروسافت نمیلد تمام بازیهای XBOX رو واسه pc عرضه کنه! چون در اینصورت وجود کنسولش بیمعنی میشه. مطمئن باشید یه تعدادی بازی رو برای اکس باکس نگه میداره.
دیگه خیلی بخواد حال بده انحصاریها رو با فاصله دو - سه ساله برای pc منتشر میکنه.
 
اصن همون PS، تا وقتی بازیهای exclusive مخصوص خودشو داره برگ برنده تو دستشه.
ضمناً، هیچوقت مایکروسافت نمیلد تمام بازیهای XBOX رو واسه pc عرضه کنه! چون در اینصورت وجود کنسولش بیمعنی میشه. مطمئن باشید یه تعدادی بازی رو برای اکس باکس نگه میداره.
دیگه خیلی بخواد حال بده انحصاریها رو با فاصله دو - سه ساله برای pc منتشر میکنه.
فعلا که همه رو منتشر کرده/می خواد بکنه:)
 
اصن همون PS، تا وقتی بازیهای exclusive مخصوص خودشو داره برگ برنده تو دستشه.
ضمناً، هیچوقت مایکروسافت نمیلد تمام بازیهای XBOX رو واسه pc عرضه کنه! چون در اینصورت وجود کنسولش بیمعنی میشه. مطمئن باشید یه تعدادی بازی رو برای اکس باکس نگه میداره.
دیگه خیلی بخواد حال بده انحصاریها رو با فاصله دو - سه ساله برای pc منتشر میکنه.
عزیزم ظاهرا خبر نداری تمامشون قرار با یه تاریخ برای PC هم بیاد تمام شد اون توهمات انحصاری و ... درباره MICROSOFT و این شرکت تازه به جایگاه اصلی خودش یعنی حمایت همه جانبه از PC برگشته
 
اصن همون PS، تا وقتی بازیهای exclusive مخصوص خودشو داره برگ برنده تو دستشه.
ضمناً، هیچوقت مایکروسافت نمیلد تمام بازیهای XBOX رو واسه pc عرضه کنه! چون در اینصورت وجود کنسولش بیمعنی میشه. مطمئن باشید یه تعدادی بازی رو برای اکس باکس نگه میداره.
دیگه خیلی بخواد حال بده انحصاریها رو با فاصله دو - سه ساله برای pc منتشر میکنه.
کنفرانس مایکروسافت رو ندیدید مثل اینکه !رویکرد جدید مایکروسافت پشتیبانی از جفت پلتفرم ها و یکپارچه کردنشون هست ! وجود کنسول هم بی معنی نمیشه اصلا ! همه مردم pc گیمینگ ندارن و خیلی ها ترجیح میدن که یه جعبه کوچیک و جمع جور داشته باشن برای بازی که هم خودشون استفاده کنند هم زن و بچه،از اون طرف هم کارهای دیگه رو با یه لپ تاپ انجام میدن.ممکنه لپت تاش خیلی ها ویندوز هم نباشه اصلا ! پس همیشه مشتری کنسول هست !
کسی هم سیستم گیمینگ میبنده معمولا ۳۰۰-۴۰۰ دلار برای یک کسنول دیگه داره،کسی هم که حوصله یا پول کافی برای سیستم گیمینگ نداره به همین کنسول ها بسنده میکنه.
ولی این نسل یکی از بهترین نسل های ممکن برای pc gaming بود ! بر عکس نسل قبل که من سیستم گیمینگ داشتم ولی خیلی اوضاع خوب نبود،ولی الان که دوران طلایی من سیستم ندارم،یه لپ تاپ در حد wow و lol و اینا دارم در حد تنظیمات low تا medium و اینجو بازی ها.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: hqdead
اصن همون PS، تا وقتی بازیهای exclusive مخصوص خودشو داره برگ برنده تو دستشه.
ضمناً، هیچوقت مایکروسافت نمیلد تمام بازیهای XBOX رو واسه pc عرضه کنه! چون در اینصورت وجود کنسولش بیمعنی میشه. مطمئن باشید یه تعدادی بازی رو برای اکس باکس نگه میداره.
دیگه خیلی بخواد حال بده انحصاریها رو با فاصله دو - سه ساله برای pc منتشر میکنه.
با انحصاریهای XBOX باید بای بای کرد!دیگه وقتی گیرز و فورزا دارن برای PC میان معنی انحصاری برای XBOX معنی نداره!همونجوری که خیلی تک و توک بازی PS برای PC میاد و بقیه معتقدن انحصاری نیست!هیلو جدید هم صددرصد برای PC میاد!
اینو مطمین نیستم ولی مثل اینکه بازیای PCش اشتراک نمیخوان.کلا دلیلی برای خرید هر XBOXی دیگه نمیمونه
 
انحصاریهای مایکروسافت بهتره همون برا ویندوز هم بیان.
چون رو وان فروششون زیاد نمیشه.
رو وان فروششون زیاد نبود؟ همین گیرز یکی از دلایلی بود که میخواستم وان بگیرم
با اینکه Win10 از خودشونه اما رسما یک رقیب به Xbox اضافه کردند
 
فیل اسپنسر توی یک مصاحبه اعلام کرده که کسانی که TV 4K ندارن سمت Scorpio نرن و همون اسلیم رو تهیه کنن چون Scorpio کار خاصی براشون انجام نمیده. دقت کنید با توجه به این صحبت برای استفاده از توانایی این کنسول حتما باید خروجی 4K داشته باشید
خب جناب اسپنسر کلا موضعش رو عوض کرده و یه چیز دیگه داره میگه. فکر کنم تا زمان عرضه صد بار حرفهاش رو عوض کنه.
در جدیدترین صحبتی که کرده گفته که توسعه دهنده ها میتونند از توان کنسول جدید در جهت بهبود وافزایش جلوه های بصری بازی در رزولوشن های پایینتر از 4k استفاده کنند و در حقیقت یه جورایی حرف قبلی خودش رو نقض کرده. با این اوصاف به نظرم همون سیستم پورت شدن بازیها برای کنسولهای رده پایین محتمل هست و باید منتظر باشیم ایشون از این به بعد حرفهای ضد و نقیض بیشتری تحویلمون بدن
 
رو وان فروششون زیاد نبود؟ همین گیرز یکی از دلایلی بود که میخواستم وان بگیرم
با اینکه Win10 از خودشونه اما رسما یک رقیب به Xbox اضافه کردند
عرض بنده کلی بود. شما یدونه مثال زدی.
اگه مایکی از فروش عناوین انحصاریش راضی هست پس مرض داره همزمان برا ویندوز هم میده ؟ تازه با اون استور سوپر آشغالش.
انحصاری یعنی سیستم سلر. کدوم آدم عاقلی میاد بازی سیستم سلرش رو برای یه پلت فرم دیگه هم میده ؟
الان یه عده فوری میان میگن ویندوز هم مال مایکیه. بله ولی کنسول نیست.
مایکی جنگ کنسولها رو باخت. چه تو ریلیز وان چه انحصاریهاش. امیدوارم تو اسکورپیو شکست نخوره چون باعث رخوت بیشتر از این تو صنعت گیم میشه.
همین الان بازار مملکت خودمون رو برین ببینین جایگاه وان میاد دستتون.
 
درباره دوستانی که میگن با عرضه بازیا رو PC بازم XBOXها فروش خودشونو دارن خب فروششونو دارن ولی صددرصد با افت خالا کم و زیادشو زمان تعیین میکنه.
الان منی که یه PC خوب دارم و برفرض میخواستم بخاطر هورایزن برم کنسول بخرم وقتی 3 تا XBOX وجود داره و یکی از یکی قویتر میرم بازیو رو pc میخرم که راحت بازیای استیمم بازی میکنم(قیمت بازیام ارزونتر درمیاد گاهی اوقات) تا بخواد اسکورپیو بیاد تازه ممکنه اشتراکیم قرار نباشه بدم.بعدشم که بیشتر از یسال گذشته و من اکثر عناوین مایکروسافتو تجربه کردم.
حالا یک عده هستن که خب علاقه دارن xbox جلوشون باشه که بحث جداست.برای ماها که کنسولو نداریم حرکت خوبی بود مجبور نیستیم پول کنسول اضافی و اشتراک گلد بدیم.
 
خب باید بگم که عرضه بازی های انحصاری روی ویندوز به نفع مایکروسافت هست اونم همه جوره.دلیل اول اینکه هرکی میخواد انحصاریای مایکرو رو بازی کنه باید یک عدد ویندوز 10 تهیه کنه(توی امریکا خیلی از مردم مکینتاش استفاده میکنن)
دلیلی دوم اینه که مایکرو بازیای خودش رو منتشر میکنه و اگه مثلا فروشش روی کنسول کم بود از فروش روی Pc جبران میشه.
 
بیاید به جای اینکه نگران Microsoft باشیم، که از بس پولداره توپ هم تکونش نمی ده واسه کسانی که می تونن بازی های X1 رو تجربه کنن خوشحال باشیم. Microsoft با این چیزا مشکلی واسش پیش نمیاد. اصل چیزی که MS رو می چرخونه نرم افزار هاش هست مثل سونی نیست که الان قسمت PS شده سود ده ترین اش!
 
  • Like
Reactions: SiminSecret
خیلی قوی هست ولی فکر نکنم زیر 700 -600 دلار قیمت بخوره با این قدرت بالا همین حول و حوش باید باشه قیمتش ولی حالا سازنده ها میمونن و حوضشون دوباره انجین ها رو نو کنن دوباره یک 2 سالی احتمالا طول بکشه قدرت واقعی بازی ها رو کنسول ها تقویت شده ولی خوب محدودیت همیشه وجود داره تا اون موقع و عرضه کارت های جدید و.. ولی دیگه دست بازیساز ها کاملا بازه
 
به نظر من که هیچ تفاوتی تو تجربه گیم نداره برای کسی. یکی مثل من باید 3 ملیون بده که تازه بازی ها رو 1080 و 60 فریم با سیخ زدن تنظیمات انجام بده. یکی هم با 299 دلار میشینه پای تلویزیون 47 اینچش و دیسک میزاره و بازی میکنه. ماشالا بازی های مایکرو هم کرک نمیشن به این زودی ها (QB شانسی بود) فرق نداره شما باید 60 دلار رو بدی. نه تنها به ضرر مایکرو نیست بلکه به نفعش هم هست. ملت میرن ویندوز هم میخرن بازی هم میخرن دو برابر سود تو جیب مایکرو میره. خوشبختانه Xone S هم معرفی شد این مشکلات بین PS4 و X1 هم حل میشه. کسی هم که اسکورپیو میخواد باید یه و سال نیم دیگه صبر کنه ، دست نگه داره ، نه Geow4 بازی کنه نه FH3 نه DR4 و. الان اگه شخصا انتخابم فقط گیم بود ، عوض 3 میلیون خرج کردن برای PC میرفتم یه X1S میخریدم خیلی شیک و مجلسی هزینه هم کمتر بود و راحت بازیمم میکردم. شما باید نگاه کنی ببینی توقعت از بازی کردن چیه ؟ بودجه ت چقدره ؟ بعد بری بین PC گیمینگ و کنسول گیمینگ یکیو انتخاب کنی. هاردکوری ، 4K میخوای ، میری مثلا 600 دلار اسکورپیو میخری یا نئو ، میخوای معمولی بازی کنی یه X1S یا یه PS4 میخری و تمام.

پ.ن : سونی الان حتی از فهرست 12 شرکت بزرگ تولید کننده موبایل هم داره میاد بیرون فروشش خرابه ، بخش صوتی و تصویریش هم عجیب غریبه (جالبه برام ، واقعا مقایسه کیفیت تصویر تلویزیون سونی با موتور براویا و امکانات اختصاصیش هیچوقت قابل قیاس با ال جی و سامسونگ نیس ، اما چه کنیم سونی گرونه دیگه ملتم میرن سمت کالای ارزون میگن گور باباش ، همین میشه شرکتی که این همه سابقه داره تو دنیای صوتی و تصویری ، تو سعدی مشهد که میری نمایشگاهاش و فروشگاهای بزرگش جای خودشو داده به ایکس ویژن و ... نه حتی تلوزویون بلکه موبایل هاش هم یه سر و گردن از بقیه بالاتره اما قیمت بالا و عدم بازاریابی درست و حسابی باعث میشه بقیه شرکتا پیشرفت کنن این پسرت). فقط همین بخش گیمش هست که همچنان سود دهی داره. پس لازمه که انحصاری بسازه و مدارا کنه.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Skull Knight


پاسخ خود را بنویسید ...

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or