همه چیز در مورد MMORPG

اینجا محل معرفی ، مقایسه ، تبادل نظر و کل کل کردن در مورد بازی های سبک MMORPG ست.
اینجا می تونین تجربیاتتون رو از بازی های این سبک در اختیار دیگران قرار دهید.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
در ابتدا این سبک رو واسه کسانی که آشنایی زیادی با این نوع بازی ها ندارند معرفی می کنم.
Massively Multiplayer Online Role-playing Game


(MMORPG) یک سبک از بازی های نقش آفرینی است که در آن تعداد بسیار زیادی از بازیکنان در یک دنیای مجازی با هم ارتباط برقرار می کنند و به بازی می پردازند.
مانند تمام بازی های سبک RPG بازیکنان به فرض ، نقش یک کاراکتر (اغلب در دنیای فانتزی) را در بازی ایفا می کنند و کنترل بسیاری از فعالیت های آن را بر عهده دارند .
تعدادبسیار زیاد بازیکنان در MMORPG باعث تمایز آن نسبت به RPG که معمولا تک نفره و یا چند نفره های کوچک است ، شده است . و پایداری دنیا بازی (معمولا توسط ناشر بازی میزبان) نکته برجسته دیگری است که باعث شده در حالی که بازیکن آفلاین و دور از بازی است ، بازی همچنان به کار خود ادامه دهد و پیشرفت کند .


بازی های MMORPG از سال 1990 به طور محدود پا به عرصه بازی های رایانه ای گذاشتند. می توان این سبک بازی ها را زاییده بازی های چندنفره نقش آفرینی دهه 70 دانست؛ و اولین بازی چند نفره گرافیکی Neverwinter Nights دانسته می شود که در سال 1991 توسط آمریکا آنلاین (AOL) گسترده شد و توسط مدیر این شرکت جایزه گرفت. در سال 1995 هنگامی که اینترنت عمومی شد، بازی های MMORPG نیز پدیدار گشتند. ابتدایی ترین آنها The Realm Online و Ultima Online بودند که در سال 1997 شهرت خوبی برای اینگونه بازیها فراهم آوردند.
g1211887kvi.jpg
images



EverQuest، بازی معروف شرکت Sony این سبک بازی ها را در غرب محبوب کرد به طوری که رقابت بر سر اینگونه بازیها دغدغه تمام شرکت های بازی سازی شد.
images
images


بازی های این سبک به دو دسته کلی تقسیم می شوند، Pay-to-Play و Free-To-Play. در نوع اول خریدار بازی باید ماهیانه اقدام به شارژ بازی خویش نمایند تا بتواند به صورت اینترنتی بازی را ادامه دهد، اما در نوع دوم هزینه طراحان بازی از طریق تبلیغات درون بازی تامین می گردد. تنها یک نوع بازی از این دو سبک خارج است، که تعداد بازی بسیار کمی را شامل می شود، در این نوع، خریدار در ابتدا بازی را خریده و می تواند آنرا هرموقع خواست، به صورت مجانی بازی کند. سردسته این نوع بازی ها Guild Wars است که دومین بازی پرطرفدار MMORPG محسوب می*شود. این بازی برای تامین هزینه های خود، از دوتیم بهره می برد که هرکدام در هر سال یک نسخه از بازی را آماده توزیع می کنند، بدین ترتیب هر 6ماه یکبار، نسخه جدیدی از Guild Wars وارد بازار شده و فروش قابل توجهی بدست می آورد.

موج سلطه :
شرکت بازی سازی Blizzard برای طرفداران بازی های رایانه ای بسیار محبوب و قابل احترام است. این شرکت از سال 1991 در این زمینه مشغول به فعالیت است و با 2700 کارمند جزو بزرگترین شرکت های بازی سازی محسوب می شود. نکته قابل توجه در مود این شرکت آنست که تنها سه بازی در مدت کار خود تولید کرده است! البته هر سه این بازی ها به عنوان برترین بازی ها جوایز بسیار زیادی دریافت کرده اند و بازی WarCraft این شرکت را می توان شاهزاده بازی های رایانه ای دانست. این بازی پرفروش ترین بازی تاریخ بازیسازی بوده و با خرید آن می توان به صورت آنلاین با دیگر دارندگان آن بازی کرد.
images
در 23 نوامبر سال 2004 بازی افسانه ای خود، World Of Warcraft را منتشر ساخت که امروزه نیمی از آشنایان با MMORPG، از طریق این بازی، سبک را شناخته اند. بازی مذکور حاصل تلاش 3 ساله تیم بزرگی از طراحان Blizzard بود که با موفقیتی غیرقابل تصور روبرو شد. این بازی علاوه بر ویژگی های منحصربفرد آنلاین بودنش، بدلیل دنبال کردن داستان Warcraft : The Frozen Throne محبوبت شخصیتی بسیاری نیز کسب کرد. WoW تا ژوئن 2007، 2 میلیون بازیکن در آمریکا، 1.5 میلیون در اروپا و 3.5 میلیون در چین داشته و اکنون بیش از 8 میلیون بازیکن در حال استفاده از این بازی مقتدر هستند. قیمت شارژ ماهیانه WoW، 15 دلار است که با احتساب 8 میلیون کاربر بالغ بر 100 میلیون دلار در ماه برای Blizzard درآمد در پی دارد!
صنعت MMORPG در سال 2007، دو میلیارد دلار درآمد داشته که از این سهم، بیش از 5% آن مربوط به World Of Warcraft بوده است.



چرا RPG ؟
mmorpg ها به طور کلی از فضای فانتزی بهره می جویند که فضای معمول RPG ها نیز هست. اما چرا بازی های آنلاین فقط از نوع RPG آن چنین گسترشی یافته اند؟ پاسخ ساده است: سادگی این سبک.
بازی های RPG برای هرنوع بازیکن از یک بازیکن حرفه ای مسابقات تا یک میانسال شاغل مناسب هستند چون تنها کار لازم آفرینش نقشیست که بازیکن می پسندد. در RPG ها بازی روند خاصی را دنبال نمی کند و خود بازیکن دنیای خود را می سازد، بنابراین MMORPG ها نسخه های مجازی دنیای واقعی ما هستند که مطابق میل بازیکنان طراحی و اداره می شوند. در یک MMORPG شما شخصیت خود را با جزئی ترین ویژگیها می سازید، جزئیات چهره، قدرت بدنی، ضریب هوش، توانایی های فردی و اجتماعی تماما قابل تعیین و ارئقا هستند.
بدلیل بزرگ بودن دنیایشان، بازی های RPG را می توان بسیار طولانی مدت بازی کرد. در عوض تمام بازی*های نوع دیگر، بعد از کمی بازی کردن بسیار خسته کننده و رفتار آنها قابل پیش بینی می گردد. بازی های MMORPG بدلیل استفاده از انسانها به عنوان موجودات تعامل کننده با انسانهای دیگر، هرگز تکراری نخواهند شد.
با رشد امکانات گرافیکی رایانه ها، و همچنین رشد قابل ملاحظه اینترنت، MMORPG به زودی دنیاهای بزرگتر و محبوب تری خواهد یافت و سرمایه گزاران بزرگی در این زمینه مشغول خواهند شد.
***
تا کنون بیش از 200 مورد بازی در این سبک ساخته شده که تمامی آنها هنوز به فعالیت خود ادامه می*دهند، و این آمار به سرعت رو به افزایش است.



This post will be Updated

---------- نوشته در 11:35 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 10:36 PM ارسال شده بود ----------

 
آخرین ویرایش:

Dark_Magician

کاربر سایت
Aug 27, 2009
72
نام
سید حمید
The Elder Scrolls Online

banner_1200.jpg


The Elder Scrolls Online یک MMORPG فانتزی بر اساس سری داستان های The Elder Scrolls از شرکت Zenimax Online Studios و Bethesda Softworks تو راهه.
داستان بازی برمیگرده به دوران دوم Tamriel حدود 1000 سال قبل از اسکایریم(The Elder Scrolls V: Skyrim) و آمدن دراگون برن (Dragonborn) و درست قبل از ظهور Tiber Septim، اولین امپراطور Tamriel.
" سه اتحاد در سراسر این قاره پدید آمده است که هر کدام برای برتری نسبت به دیگر اتحاد ها تلاش می کند . همان طور که این قدرت های بزرگ برای به دست آوردن کنترل شهر سلطنتی و تمامی Tamriel تلاش می کنند، نیرو های تاریک تر در حال حرکت برای از بین بردن جهان هستند. "

ماموریت های تک نفره یا گروهی ، دانجیون ها ، گیلد ها و جنگ های عظیم PVP بین سه فرقه مختلف از خصوصیات کلی این بازی است
تاریخ عرضه سال 2013

(فعلا همین !! بقیش باشه واسه بعد )
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر