همه چیز در مورد Kinect

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
درود

بعد از کنفرانس موفقیت آمیز Microsoft که هیاهوی زیادی هم به پا کرد , این شرکت در مرکز لس آنجلس در Standard Hotel هم برنامه های خاصی داشت. در این برنامه ها که برای رسانه ها تدارک دیده شده بود به بازیهایی چون Halo 3 : ODST , Shadow Complex , The Beatles : Rock Band , Forza Motorsport 3 پرداخته شد و در کنار اونها در پشت درهای بسته در مورد Alan Wake و همین طور Project Natal توضیحاتی ارائه شد.
راستشو بخواین من خیلی دوست داشتم خود Natal رو با دستهای خودم امتحان کنم تا ببینم چه مقدار از اون چیزی که توی کنفرانس نشون دادن واقعیت داره. پروژه ای که حتی سلطان تخیل یعنی استیون اسپیلبرگ رو هم هیجان زده کرده بود.
بعد از 5,6 دقیقه که با Natal ور رفتم , فقط میتونم بگم اون واقعآ کار کرد !
اولین دمویی که بازی کردم اسمش Burnout Natal بود. در حقیقت بازی ای به این نام در دست ساخت نیست و همون بازی Burnout Paradise رو با امکانات Natal ترکیب کردن و به صورت بازی ای آزمایشی با این نام ارائه دادن. Natal در عرض چند ثانیه بدن من رو اسکن کرد و خیلی راحت به من امکان داد به وسیله دست ها و پاهام این بازی رو کنترل کنم !
خیلی ها در اونجا فکر میکردن کنترل یک بازی در این سبک به وسیله Natal کار مسخره و خسته کننده ای هست ولی خود من وقتی پشت رُل نشستم , واقعآ لذت بردم و این کنترل خیلی جالبتر از چیزی بود که فکر میکردم. البته در ابتدا فقدان کنترلر یا وسیله ای که دستم بگیرم و باهاش ماشین رو هدایت کنم , کمی عجیب و سخت بود ولی بعد از کمی بازی همه چیز درست شد.
در Burnout Natal وقتی قصد شتاب گیری و سریع تر رفتن رو داشتم خیلی راحت پای راست خودم رو کمی به جلو میبردم و برای ترمز و توقف هم پام رو به عقب حرکت میدادم و برای حرکت در سرعت متوسط و قابل اطمینان هم خیلی راحت پام رو صاف و بدون زاویه نگه میداشتم. خلاصه تجربه واقعآ جالب و لذت بخشی بود.

e3-2009-microsoft-unveils-motion-camera-20090601031908694.jpg


دومین دمویی که با Natal تجربه کردم , همون بازی ای بود که در کنفرانس مایکروسافت به نمایش در اومد و سازنده سری Fight Night یعنی Kudo Tsunoda اون رو تهیه کرده بود. بازی Ricochet .
البته این بازی از اون دست بازیهایی هست که من زیاد ازشون خوشم نمیاد ! من بیشتر ترجیح میدم یه جا لم بدم و بازی کنم تا اینکه حرکات موزون انجام بدم ! این بازی هم تا اندازه ای مفرح و سرگرم کننده بود ولی راستش به اندازه Burnout Natal بهینه سازی نشده بود و بعضی اوقات کمی کند عمل میکرد. در این بازی باید مراقب توپی باشین که بین شما و دیوار روبروی شما در حال حرکت هست و باید با این توپ دیوار جلوی خودتون رو خراب کنین. باز هم میگم من از این جور بازیها خوشم نمیاد ولی خوشبختانه در صحبتی که با Kudo داشتم فهمیدم که بازیهای دیگه ای هم در راهه که جاه طلبانه تر و جالبتر از این بازی خواهد بود.
در مجموع به نظر من Project Natal تجربه ای کاملآ جدید و تازه هست و البته خیلی راحت با X360 های معمولی سازگار هست و در همین برنامه ای که شرکت داشتم هم یک عدد X360 عادی بدون هیچ اضافاتی در حال اجرای بازیها بود.
===================
Project Natal از چندین تکنولوژی در کنار هم برای کپچر کردن و انتقال حرکات شما به داخل بازیها استفاده میکنه. شکل ظاهری این وسیله تا حدودی شبیه Wii Sensor Bar هست و از یک دوربین RGB به همراه سنسورهای چند گانه و میکروفون برای تشخیص صداها استفاده میکنه. این وسیله به دلیل داشتن سنسور Monochrome CMOS و Infrared Projector قادر به تشخیص محیط های 3 بعدی پیرامون شما و چهره شماست و همه حرکات شما رو در هر میزان روشنایی اتاق تشخیص میده و بین شما و محیط پیرامون شما تمایز قائله. همچنین به صورت مجزا سر و دست و پا و اندامهای بدن رو از هم تشخیص میده.
تلفظ Natal هم به صورت nuh-tall هست.

============================

اطلاعات بیشتر از Natal که دوست خوبم خشایار زحمتش رو کشیده :
Cnet رو که همه می شناسن ؟
تو بخش خبر های Cnet قیمت Natal بین 90 تا 150 دلار پیش بینی شده و یه سوتی هم از Cliff Bleszinski گرفتن اونم اینه که بهش گفتن شما Natal رو تست کردی ؟ گفت : "بله من چند هفته ی پیش تست کردم و واقعا چند روزی متحیر بودم"... -در مورد عرضه ی Natal چی می تونی بگی ؟ -"خب به هر حال یه چیزایی می دونم ولی این اجازه به من داده نشده که چیزی بگم، ولی Natal یک وسیله نیست که تک و تنها بره رو تاقچه ی مغازه بلکه با چیزی میاد که در E3 2010 همه ی جهان متحیر می مونن ، منتظر Natal در E3 2010 باشید"

من که خودم زیاد حرف های Cliff Bleszinski رو باور نکردم (خبر نگار Cnet هم باور نکرد) ولی در مورد E3 2010 شک نکنید که کنفرانس ماکروسافت با خبر عرضه ی Natal و حتی به احتمال قوی امکان بازی کردن باهاش تو محیط نمایشگاه مـــــنــــفــــجــــر بشه...

یکی از دلایلی که می گم (سایت های معتبر هم میگن) Natal اطراف کریسمس تا آپریل 2010 میاد اینه که به احتمال خیلی زیاد دستگاه از نظر سخت افزاری تو مراحل پایانیه (با توجه به نمایشش تو کنفرانس هم میشه این عقیده رو تاید کرد) و این مدت برای ساخت بازی های سازگار (و شاید Patch های سازگار کننده) در نظر گرفته شده.

در مورد قیمت هم فکر می کنم همون 99 تا 150 قیمت معقولی باشه (ولی در ایران تا 300 هزار تومان قیمت معقولیه) چون الان خود کنسول 199 دلاره.

در مورد تکنولوژیشم تحقیق کردم...
سیستم تشخیص صداش نوع تقویت شده ی Windows 7ـه.
دوربینش هم یک دوربین تشخیص حرکاته بنام 3DV که عرضه ی عمومی نشده.
ماکروسافت حدود یک ساله پیش خبر ساخت همچین سیستمی رو داده بود و حتی اشاره کرده بود که این تکنولوژی از چه شرکتی قراره خریده بشه.
این دوربین ساخت یه شرکت اسرائیلیه به نام 3DV Systems.شرکت بعد از اختراع این دوربین تکنولوژی رو به Microsoft فروخت که باهاش Natal رو ساختن.
این دوربین تقریبا یک ساله که اختراع شده و از اون موقع هم وبسایت داره ولی نمی دونم چرا قبل از Natal کسی چیزی نفهمیده بود.
پس می فهمیم که Natal از نظر سخت افزاری کامله (یک ساله که کامله)...
تا اونجایی که من فهمیدم هیچ وقت قرار نیست این دوربین در دسترس عموم قرار بگیره (به صورت جدا) چون الان صاحب این محصول Microsoftـه...
البته الان ماکروسافت در پی خرید کل شرکت 3DV Systemsـه.
پس ماکروسافت کار بزرگی انجام نداده ، 3DV Systems ـه که کار بزرگ رو انجام داده.
اینم عکس این دوربین :
6r3uoo.jpg


برای این حرفام منبع هم دارم:

سایت خوده 3DV Systems
احتمال خریداری شردن 3DV Systems توسط ماکروسافت (خبر مربوط به قبل از Natal)
خبر ساخته شدن کنترلی بدون فیزیک توسط ماکروسافت (خبر مربوط به 17 آپریل 2008)

در مورد لینک دوم بگم که تمام ویدئو ها بازی های ساخته شده توسط 3DV Systems هستن و برای نشون دادن سازگاری اون حتی می تونید Halo CE و Guitar Hero رو با این دستگاه بازی کنید (دقت داشته باشید که همه ی این ها قبل از Natalـه و Natal نسخه ی پیشرفته ی این دوربین رو تو خودش داره) به ویدئویی که در پایین صفحه قرار داره کاملا توجه کنید.

خشایار عزیز زحمت کشیدن و در مورد ویژگی های Natal و تفاوتهای اون با Eye Toy مطلبی تهیه کردن که در زیر میخونین :

Natal :
ناتال یه استوانه ی 23 سانتی متریه افقیه.
ناتال مجهزه به یه دوربین RGB ، یه سنسور عمق ، یک آرایش میکروفونی ، و یه پردازشکر انحصاری برای پردازش تصاویر به دست اومده که قبلیت کپچر (معادل فارسیش چی میشه ؟) کردن کل بدن به صورت 3D ، قابلیت تشخیص صورت و تشخیص صدا رو فراهم می کنه.
میکروفون ناتال قابلیت هایی از قبیل تشخیص فاصله منبع و جهت صدا و یک سیستم رفع نویز صدا رو فراهم می کنه.
دوربین ناتال تشکیل شده از یک پروژکتوره نور اینفرارد که با یک سنسور CMOS منوکروم ترکیب شده و باعث می شه که سنسور همه چیز رو به صورت 3D حتی در کمترین حالت نور هم ببینه.
ناتال در کل از تکنولوژی دوربین زمان پرواز استفاده می کنه که تکنولوژی جالبیه.

Eye Toy :
دو مدل Eye Toy وجود داره : یکی اسم Eye Toy رو یدک می کشه و برای PS2 اومده بود ، اون یکی اسمش PlayStation Eyeـه که برای PS3 عرضه شده.
تو این مقایشه من ناتال رو با PlayStation Eye مقایسه می کنم که نگید Eye Toy قدیمی شده.
این دستگاه قابلیت فیلم برداری با Frame Rate ـه 60 هرتز در رزلوشنه 640 در 480 پیکسل و با Rate ـه 120 هرتز در رزلوشن 320 در 240 پیکسل رو داراست.
چیپه سنسوره این دستگاه ساخت شرکت OmniVisionـه که با قرار دادن سنسوری با مقدار پیکسل های بالا (اندازه ی بزرگ) باعث شده که PlayStation Eye بتونه در حداقل کارایی خودش با نور یک تلویزیون فیلم برداریه حداقلی ارائه بده.
دوربین PlasyStation Eye به سورت دستی زوم می شه و فکوس اتوماتیک داره.می تونه از زاویه دید 56 درجه (برای Chat و استفاده های نزدیک) تا 75 درجه (برای موضوعات دور و بازی ها) تغییر کنه.
میکروفون PlayStation Eye تغریبا همان میکروفون ناتال است که به آن نمی پردازم (واقعا فرقشون خیلی کمه).
از قابلیت های تشخیصی این محصول میشه به تشخیص رنگ ، تشخیص بارکرد کارت های بازی Eye Of Judgment و تشخیص وجود جسم در تصویر اشاره کرد.

حالا میرسیم به مقایسه:

1. در ناتال شما یه دوربین 3 بعدی دارید که قابلیت تشخیص بعد رو داره ولی PlayStation Eye سنسوری مثل سنسور دوربین عکاسی داره که فقط تصاویر رو همونظور که در عکس ها می بینید می بینه.
2. ناتال شکل جسم درون کادر رو می فهمه و پردازش می کنه ولی PlayStation Eye فقط می فهمه که جسمه خارجی ای در کادر وجود داره.تفاوت این دو تکنولوژی رو وقتی می فهمید که بازی هایی که تحت PlayStation Eye عرضه شدن و قابلیت تشخیص حرکات دارند رو با دمو های عرضه شده از ناتال مقایسه کنید.مثلا برای ناتال یه دمو هست که یه پسر بچه داره نقش یه گودزیلا (:biggrin1:) رو بازی می کنه ، اگه دقت کرده باشید ، با باز کردن دهان اون پسر بچه ، گودزیلا هم هوار می زنه . یعنی ناتال حرکات لب رو هم تشخیص می ده.ولی بازی های تشخیص بدنی که برای PlayStation Eye عرضه شده بازی های ساده و ابتدایی هستند که بازیکن مثلا باید نزاره توپ به زمین بخوره.در این حالت PlayStation Eye دست بازیکن رو یه مربع می بینه و انگشت هارو از هم تشخیص نمی ده.هر دو از سیستم تشخیص وضعیت استفاده می کنن ولی ماله ناتال تقریبا تکنولوژی روزه ولی ماله PlayStation Eye مدل بسیار ساده ی این سیستمه.
3. ناتال در تاریکی مطلق هم به صورت 3D از تصویر برداشت می کنه ولی برای PlayStation Eye نور یک تلویزیون حداقل نوریه که می تونه باهاش کار کنه. نگید از کجا می دونی ! از سایت سازنده ی دوربین ناتال خوندم.
4. استفاده های PlayStation Eye کلا Chat ، خوندن بارکد های بازی مذکور ، عکس گرفتن ، فیلم گرفتن و برخی بازی های ساده در نظر گرفته شدن اما ناتال در کل استفاده اش از تکون دادن سر انگشتان شما گرفته تا لگد زدن و.. تعریف شدن.این امر با نگاهی حتی سطحی به قابلیت های PlayStation Eye در بازی های عرضه شده ازش (بعد از Chatـه آنلاین بزرگترین کاری که با PlayStation Eye میشه کرد اینه که صورت خودتون رو بزارید جای صورته شخصیت بازی) و قابلیت های ناتال در دمو ها - و حتی از نظر تئوریک - (مثلا تشخیص انگشتان شما و تمام اجزای کوچک و بزرگ بدنتان و حتی تشخیص دست خط) قابل برداشته.

یک توضیحی هم در مورد بازی The Eye of Judgment بدم...
این بازی یه بازیه کارته که با استفاده از PlayStation Eye انجام میشه...
شما کارت های شخصیت های مختلف بازی رو می زارید روی زمین بعد PlayStation Eye با خوندن بارکد اون کارت ، همون شخصیت رو به صورت 3D Animation درون تلویزیون ظاهر می کنه.. حالا اگه یه کارت دیگه روی اون کارت بندازید این دوتا شخصیت با هم می جنگن.

در کل امیدوارم بهتون ثابت شده باشه که ناتال هر چی باشه از PlayStation Eye بهتره و این تصورات فن های PS3 هم که میان میگن ناتال همون PlayStation Eyeـه پیشرفتس پوچه.
با این مقاله می خواستم بگم ناتال حتی از نظر تکنولوژی Wiiـه پیشرفته هم نیست بلکه کاملا یه تکنولوژیه جدیده که تا حالا برای Interaction ازش استفاده نشده بوده.

برای دیدن مصاحبه پیتر مولینیو در این زمینه هم میتونین به این تاپیک از حمیدرضای عزیز برین.
منتظر اطلاعات بیشتر از Project Natal باشید.

لیست publisher هایی که در بازی های خود از Natal استفاده خواهند کرد:


  • Take Two
  • Activision Blizzard
  • Bethesda
  • Capcom
  • Disney Interactive
  • Electronic Arts
  • Konami
  • MTV Games
  • Namco Bandai
  • Sega
  • Square Enix
  • THQ

صحبتهای اخیر Hideo Kojima خالق سری افسانه MGS در مورد این تکنولوژی در جریان TGS 09:

kojima1.jpg


Hideo Kojima مغز متفکر metal gear solid تعریف وتمجید فراوانی از فناوری natal کرده و اونو با انقلاب رفتن بازیها از سبک 2 بعدی به 3 بعدی تشابه داده ... .
Kojima said we are going to see the same sort of revolution of going from 2D games to 3D games with the move to Natal
این مغز متفکر وقتی پروژه رو دیده کاملا بهت زده شده و ورم کرده ( تو معنی انگلیسی میشه ورم )
Kojima was absolutely blown away when he saw it

برخی سایتها نوشتن که کوجیما دوست داشته درباره سوپرایزش به همه بگه ولی جلوی خودش رو گرفته ...
همچنین به این موضوع هم اشاره کرده که ناتال توانایی اینو داره شیوه زندگی هر کس رو تغییر بده و میگه حتی اونایی که با کنترل بازی به صورت فیزیکی هم مخالفند در طول زمان میشه به این سو کشوند ... ادامه میده که دوست داره ببینه تغییر سبک زندگی گیمر رو با ناتال
کوجیما برای ناتال بازی میسازه !!!

Making the ‘Impossible’ Possible
attachment.php



کوجیما همچنین گفته قصد داره یک بازی کاملا جدید برای این فناوری بسازه که سبک خاصی رو در کنترل داره و گفته طوری میسازه که هیچ کس تا حالا نساخته ( یا به فکر هیچ کس نرسیده )
Kojima says he would love to use Natal to come out with a completely new game that no one has played before

این قسمتش جالبه :
he said he would like to make a game kind of like AI

مصاحبه Kotaku با فیل اسپنسر از Microsoft Game Studios :

Natal انتظارات گیمر ها را تغییر میدهد

Project Natal به یک قابلیت تازه برای دارندگان X360 است تا بتوانند کاملا ازادانه و بدون استفاده از کنترلر بازی کنند ! و این یه مورد تازه برای این پلتفرم است .ولی مایکروسافت اعتقاد دارد این وسیله روزی تبدیل به چیزی عادی (هنجار ) خواهد شد .
فیل اسپنسر از Microsoft Game Studios به Kotaku میگوید : ما انتظارات گیمرها از بازیها را تغییر خواهیم داد .
" Natal بسیار شبیه به یک تجربه ی multiplayer است . من فکر میکنم این روزی برا همه عادی خواهد شد "
" اگر شما یک بازی ریسینگ به بازار عرضه کنید بدون قسمت multiplayer ، مطمئئنا فروش نخواهد کرد "
" ما فکر میکنیم کنترل حرکت ، تشخیص صدا باید به جزئی از بازی تبدیل شود "
اما اسپنسر اعتقاد دارد نمیتوان از هر تکنولوژی جدیدی در فرانچایز ها استفاده کرد ! مایکروسافت و 360 برنامه ای برای اجرای هر بازی روی ناتال ندارند ، حداقل نه در ابتدای شروع به کار ناتال !
ساختن و اماده کردن سریع ناتال و عرضه به بازار ان چیزی نیست که ما به ان فکر کنیم . ما قصد داریم برای شما تجربه ای را بسازیم که در کلاس جهانی باشد !
اسپنسر میگوید : من واقعا شوکه شدم وقتی جامعه به نمایش ناتال در E3 توسط مایکروسافت به این سرعت و شدت واکنش مثبت نشان داد .
در این 3 ماه ناتال واقعا بیش از حد توقع ما ساپورت شد و ما میتوانیم احساسات بیشتری در این مورد برانگیخته کنیم .
در واقع در طول TGS نیز هیدئو کوجیما از کونامی ، کیجی اینافون از کپکام و توشیرو ناگوشی از سگا در مورد پتانسیل ناتال بحث و گفتگو کردند .
وقتی شما قرار است روی چیز جدید کارکنید این مهم است که دارای استعداد های بالقوه باشید ! کیفیتی که ناتال دارد میتواند این را برای شما تعریف کند !
وقتی مایکرو سافت برای اولین بار تصمیم به شیپ کردن ناتال گرفت کیت ساخت ان را برای تمام استدیو های داخلی خود فرستاد تا راهی برای بدست اوردن ایده های تازه باشد .
نتیجه ی ان تعداد زیادی ایده جالب و بازی جدید بود .
Kotaku : من پرسیدم نظرتون در مورد Bungie یا یک استدیو داخلی برای ساخت هیلو چیست ؟
اسپنسر گفت : ما واقعا نمیتوانیم به چیزی در درون هیلو ضربه بزنیم (تغییر دادن ) تا قابلیت ساپورت ناتال را داشته باشد !!
ما فقط میخواهیم از این اطمینان حاصل کنیم که ناتال یه تجربه غنی و عالی خواهد بود .
و با توجه به قدرت ناتال و وسعت جهان HALO ، این امر تعجب اور نخواهد بود که یک بازی از ان برای Natal بیاید .
منبع


EA و ساختن بازی مخفی برای NATAL

ea-game.jpg



طبق شایعاتی که این روزها شنیده میشود EA بروی یک پروژه ی مخفی (Secret) و معرفی نشده (Unannouanced) در حال کار کردن است !
این شایعه توسط یکی از کاراموزان که سابقا شاغل در EA بوده یعنی Ross Danielson پخش شده است .
Danielson در گروه تحقیق و تفحص EA از ماه May تا August به عنوان کاراموز مهندسی نرم افزار مشغول به کار بوده است .
این چیزی است که LinkedIn میگوید :

Software Engineer Intern
Electronic Arts
(Public Company; ERTS; Computer Games industry)
May 2009 — August 2009
Research and development for unannounced Microsoft Natal product
منبع


مصاحبه با Epic Games در مورد Natal




markrein1b.jpg



به تازگي Mark Rein رئيس شركت Epic Games مصاحبه اي با OXM داشته كه بسيار جالب شده.
به طور كلي در اين مصاحبه به Natal و برنامه هاي Epic براي آن صحبت شده و Mark Rein سخنان قابل توجهي در مورد Natal و حمايت خود از Xbox 360 گفته.

دموي نشان داده شده در E3 امسال كه مربوط به Natal بود توسط Unreal خلق شده بود. آيا شما آن را درست كرده بوديد ؟

نه اون كار Microsoft بود. مايكروسافت يك استوديو جديد دارد كه در آن فقط براي Natal بازي ساخته مي شود و آنها از Unreal Engine 3 استفاده مي كنند. اين موتور بهينه شده و آنها در ساخت Avatar ها هم از آن استفاده مي كنند.

قسمت خوب ماجرا اين است كه ما همراه با مايكروسافت Unreal Engine 3 را براي هر كسي كه به خواهد براي Natal بازي بسازد آماده كرده ايم. پس اگر شما مي خواهيد يك بازي فوق العاده و شروعي خوب براي Natal داشته باشيد كه مايكروسافت هم از آن استفاده كرده ، بايد پيش ما بياييد . در حقيقت ما موتور غير رسمي مايكروسافت هستيم ... يا شايد هم رسمي !.

اينطور كه ما فكر كرده ايم در حقيقت ما موتور به صرفه اي براي Natal هستيم. اگر مي خواهيد با استفاده از Natal پول در بياوريد ، بهتر است كه پيش ما بيايد و ما كمكتان خواهيم كرد.

آيا بهينه كردن Unreal Engine براي مطابقت با Natal كار آساني بود ؟

ساختن بازي هيچ وقت آسان نيست. من بعضي وقتها مي خواستم بگويم آسان است ولي در حقيقت من اين كار را انجام نمي دهم . ولي آنها در مدت زمان كوتاه كار فوق العاده اي انجام دادند و آنها از اين تكنولوژي و كار با ما خيلي خوشحال بودند و دوست داشتن كه به بقيه سازندگان هم در مورد اين تكنولوژي و استفاده از آن براي Natal هم پيشنهاد كنند.

اگر مي خواهيد بدانيد كه با اين موتور چه كارهاي متفاوتي مي توان كرد بهتر است به Paint Party اي كه در E3 نشان داده شد نگاه كنيد ، اين مثال خوبي است. اين خيلي فوق العاده و معتاد كننده است . Paint Party بسيار عالي بود.

من فكر مي كنم مايكروسافت كاري بيشتر از آنچه در E3 نشان داد مي خواهد انجام دهد. و نمايش آنها قسمتي از چيزي بود كه شما با استفاده از اين تكنولوژي مي توانيد انجام دهيد.

Natal يك تكنولوژي يا وسيله ي محدود نيست. اين چيزي است كه شما بگويد :"من چه رويايي را مي توانم بسازم؟". من واقعا از آن شگفت زده ام و مي خواهم "يك چيز غير واقعي" رو آن بسازم. و اين خيلي خوب است كه مصرف كننده ما در قسمت Mod سازي هم از آن استفاده كند.

آيا فكر مي كنيد Mod سازي جايي روي كنسولها دارد ؟

بله.اميدوارم. ما هميشه درب مايكروسافت را مي زنيم تا يكي دو سال آينده همچين چيزي را بتوانيم انجام دهيم. مايكروسافت يك انجمن بزرگ و XNA را دارد ، جايي كه شما مي توانيد هر چيزي كه خواستيد بسازيد و ما هم مي خواهيم Unreal را در آن قرار دهيم. اميدوارم كه اين طور شود ، ولي مسلما اين كار سخت خواهد بود چون بزرگترين مشكل پيدا كردن بهترين Mod و بهترين استعداد است.

فكر مي كنم مردم واقعا توانايي ساخت Mod هاي فوق العاده دارند كه با استفاده از آن مي توانند به سرعت يك بازيساز حرفه اي شوند. جالبه كه بدونيد نصفه كارمندان ما با استفاده از كار روي Mod سازي به كمپاني ما آمده اند. پس استعداد هاي زيادي در بيرون وجود دارد.

يكي از نكات مثبت ناتال اين است كه شما كل بدن خود را در بازي داريد و مي توانيد با اشياء در تماس باشيد. آيا اين چيزي خواهد بود كه بتوان با استفاده از آن با Unreal Engine كار كرد؟

موتور ما كارهاي زيادي با فيزيك انجام مي دهد . يكي از چيزهايي كه ما در متور براي فيزيك داريم PHAT نام دارد. اين چيزي است كه باعث انتقال يك فيزيك خواص به اسكلتها مي شود. حتما نبايد اسكلت انسان باشد ، بلكه مي تواند حتي تعداي استخوان در محيط باشد. پس مي توانيد با استفاده از اين اسكلت ها يك انسان بسازيد !!. اين يك مثال خيلي ساده بود .

كاري كه مايكورافت انجام داده بسيار عجيب و فوق العاده است و اين يك شروع بزرگ براي هركسي است كه مي خواهد بازي روي Natal بسازد. مايكروسافت تمام اين وسايل ساخت را به شما خواهد داد اگر از Unreal استفاده كنيد. اين تمام مشكلات را حل خواهد كرد.
خب حالا مردم مي توانند شروع به فكر كردن كنند..."خب.. چه كاري مي خواهم انجام دهم؟ چه بازي ميتونم بسازم؟"... اين خيلي ساده است ، جلوي تلوزيون بيستيد و هر آنچه مي خواهيد بسازيد.

شما اين كار را انجام مي دهيد و بازي مثل Frogger ، Shadow Complex يا Gears of war مشاهده خواهيد كرد. اين زيبايي است كه مي توانيد هر چيزي مي خواهيد بسازيد و كارهاي بسيار زياد ديگري هست كه مي توانيد با Natal انجام دهيد.

gears2art.jpg


آيا فكر مي كنيد Natal قابليت استفاده از بازيهاي Hardcore مثل Gears of war و Halo را دارد ؟

بله. من هم اكنون مي توانم آن لحظه را ببينم كه جلوي تلوزيون نشسته ام و مي توانم با Natal بازيهايي مثل Gears of war و يا Call of Duty يا هر FPS ديگري را با بدن خود انجام دهم. من مي خواهم با دست خود به هم گروهي هايم نشان دهم كه "به آنجا برويد" و يا وقتي مي خواهم نارنجك پرتاب كنم ، دست راستم را از كنترلر برداشته و به عقب برده و نارنجك پرتاب كنم.

ما نمي خواهيم تجربه Hardcore ها را عوض كنيم. Gears of war بيش از 11 مليون فروخته و معلومه كه مردم اين حالت رو دوست دارند و يا اينكه مردم Call of Duty را همان طور كه هست بازي و از آن لذت مي برند و ما اصلا نمي خواهيم Halo را عوض كنيم. ولي مي توان چيزهاي جديدي به كنترل آنها با استفاده از Natal داد.

وقتي ما اين كار را انجام دهيم كم كم Hardcore ها هم به آن عادت مي كنند. البته اين اصلا لازم نيست ، Natal براي اين هدف ساخته نشده كه يك سبك خواصي را بسازيد. كارهايي مثل انخاب فيلم با استفاده از تكان دادن دست خود طبيعت آشكار آن است. و اين كاري است كه شما با DVD هاي خود انجام مي دهيد .... "كدام را مي خواهم؟".

و دست شما هيچ گاه باتري تمام نمي كند...

دقيقا. ديگه لازم نيست دنبال Remote خود بگرديد. اين يك كار صوتي است ... "تلوزيون را روشن كن"..."TV را خاموش كن"..."Last.fm"..."Twitter" و هر چيزي.هر چيزي كه مي خواهيد بگويد تا انجام شود. همچنين آنها گفته اند كه از اين به بعد Xbox را همراه با Natal عرضه مي كنند ، پس هر كسي يك Natal خواهد داشت و پس از آن آنها Natal را به هر كسي كه ندارد به طور جدا مي فروشند.

من دو هفته ديگه بچه هاي شركت را جمع مي كنم تا نگاهي به اين بندازيم. هنوز هيچ ايده اي مبني بر ساخت يك بازي ندارم ولي ما موتور را براي اين كار بهينه كرده ايم و در آينده هر بازي كه ما بسازيم از Natal هم پشتيباني خواهد كرد.

من فوق العاده از Natal هيجان زده ام.


با اخبار جدید پست اول Update میشه.


سوالات متداول در مورد کینکت

1-آیا کینکت با XBox360 های کپی دچار مشکل میشود؟
خیر،کینکت راحت به تمام xbox ها وصل میشود و کاری با کپی بودن یا نبودن دستگاه ندارد

2-آیا کینکت به XBox360 های قدیمی (Arcade,Elite و...) وصل میشود؟
بله،درون پک کینکت یک آداپتور مخصوص xbox های قدیمی وجود دارد که از طریق USB به XBOX وصل میشود.
کینکت رو اگه بخرید یک آداپتور درونش داره که برای دستگاه های Slim استفاده نمیشه.بعضی ها فکر میکنن که کینکت با وایرلس به Slim وصل میشه
ولی یه سیم هست که به پشت کینکت وصل شده و باید اون رو به Slim وصل کنید
ولی برای ایکسباکس های غیر Slim شما باید اون سیم رو به آداپتور و سیم USB رو به ایکسباکس های غیر Slim وصل کنید

آداپتور کینکت:
en-US151_Xbox360_Kinect_Power_Supply_3VJ-00001.png

3-آیا کینکت باید با ریجن دستگاه هماهنگ باشد؟
خیر،کینکت یک کنترلر هست و ریجن ندارد و با تمام ریجن ها سازگار است،فقط بازی توی پک کینکت به ریجن دستگاه شما بخورد.

4-آیا بازی های کینکت رو می شه کپی کرد؟
بله،بازی های کینکت هم مثل بقیه بازی های کینکت هست و کپی میشود

5-آیا بازی های کینکت دارای Ap 2.5 هستن؟
تا الان بازی هایی که تست شده دارای Ap 2.5 نبودن باید ببینیم در آینده بازی هایی که برای این دستگاه عرضه میشود Ap 2.5 را دارن یا خیر

6-آیا برای کینکت باید داشبورد کنسول خود را آپدیت کنیم؟
بله،این آپدیت آخری (ورژن 2.0.12611.0) هم که برای xbox در xbox live آمد مخصوص کینکت و بازی کردن با این دستگاه بود
دانلود آپدیت از سرور Microsoft

7-آیا کینکت در اجرای حرکات کمی تأخیر دارد؟
خیر،بیشتر بازی های کینکت سرعتی بوده و شما باید با سرعت عمل زیاد بازی کنید و اگر این دستگاه کمی تأخیر داشت مطمئنا بازی کردن با کینکت خسته کننده میشد

8-قیمت واقعی کینکت چند دلار است؟
قیمت واقعی کینکت 149.99 دلار است و با کمی مالیات شما در کشور های خارج از ایران می توانید 170 دلار این دستگاه را خریداری کنید

9-آیا این دستگاه در حال حاضر در ایران پیدا می شود؟
بله،الان مقدار کمی از این دستگاه وارد بازار ایران شده و با قیمت های زیاد و با جدا کردن آداپتور و بازی درون پک کینکت فروخته می شود

10-آیا کینکت باعث 3 چراغه شدن Xbox میشه؟
خیر،کینکت مثل یک کنترل میمونه حرکاتی که جلوی ایکسباکس انجام میدیم رو توی بازی پیاده میکنه.یک شرکت به بزرگی مایکروسافت اینقدر (احمق) نیست که بدون اینکه تمام مشکلاتی رو که کینکت میتونه برای ایکسباکس داشته باشه رو بررسی نکرده باشه (چی گفتم!!!!)
(نکته:بعد از بازی کزدن با کینکت اگه میخواستید یه بازی دیگه غیر از بازی های کینکت بکنید کابل اتصال کینکت به ایکسباکس رو بکشید چون اگر هم با کینکت بازی نکنید دستگاه روشنه و هنوز داره کار میکنه)

11-این سوال نیست جوابه:کینکت ولتاژ 110 تا 240 رو ساپورت میکنه

12-آیا مایکروسافت در حال حاضر بر روی یک کینکت جدید کار میکنه؟
خیر،اولا کینکت مشکلی نداره که بخواد عوضش کنه،دوما دستگاهی که 2 ماهه عرضه شده از رده خارجش نمیکنن

13-آیا بازی درون کینکت Free هستش؟(سوال تکراریه)
بله،برای من که نوشته بود NTSC ولی دستگاه من PAL بود و بازی اجرا شد

14-آیا تصاویر و فیلم هایی که در بازی گرفته میشود در ایکسباکس ذخیره میشه؟
عکس ها بر روی هارد ذخیره میشه ولی فیلم ها نه و شما میتونید عکس ها رو با USB از هارد بردارید
برای اینکه بتونید فیلم ها را نگه دارید بعد بازی که فیلم رو نشونتون میده باید همون لحظه فیلم رو آپلود کنید و از سایت KINECTSHARE.COM دانلود کنید
(اطلاع دقیق ندارم:عکس ها بعد 15 روز پاک میشن)

15-چطور میشه از فرامین صوتی کینکت استفاده کرد؟
همون اول یا در قسمت Kinect Tuner شما با درست طی کردن مراحل صوتی میتونید به راحتی از این قسمت استفاده کنید



با تشکر فراوان از MANIX , Dinosaur، KhashiMetal، ninja_gaiden، HL2-GF و heska عزیز.

موفق باشید.
 
Last edited by a moderator:

pandora tomorrow

True Blue
مدیر انجمن
Sep 23, 2005
40,787
نام
امین
اوه اوه ترکوندین!! :love: دسته همتون درد نکنه !! اینکه مطالب تکمیل شده و یک جا قرار گرفته خیلی خوبه چون نیاز داشتم همچین چیزی رو...
 

capitanrayan

ابیلیتی سلیمان از من گرفته شده
کاربر سایت
Jun 23, 2007
8,490
xbox vision رو هم اگه میشد با اینا یک مقایسه کوچیک بکنید بدک نبودا!!!
این دوربین xboxواقعا فقیر موند -اگه میشه حد اقل کامل معرفیش کنید
ممنون از
خشایار- نیما-اریا-فریدون -کتایون
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
دوربین 360 از R6: Vegas گرفته تا Fifa 10 بدر خورده و میخوره. از صورتتون عکس میگره و بی درنگ شما رو بصوتر مجازی وارد بازی میکنه. تو Xboxlive که چیز واقعا بدردبخوری هست.
دوست ندارم اینجا بحث مقایسه راه بیافته و اسم وسایل دیگه برده بشه. خواهشا ادامه ندید.
درضمن هیچ وسیله ی قابل قیاس با Natal نیست.
 

L J A

کاربر سایت
Sep 12, 2009
494
نام
fake name
سلام ببخشید فکر کنم آرشیوه...ولی میشه یه توضیح کوچیک از ناتال بدین که تو عقل ما کوچولو ها بگنجه؟مرسی:)
 

Trunks

کاربر سایت
Jan 2, 2008
7,173
نام
Shahab
یه سوال برای من پیش اومد!مثلا توی بازی ریسینگ چجوری میخوای ترمز کنی و دریفت کنی؟یا مثلا توی FPS چجوری میتونی تیر بزنی و Reload کنی و تفنگ عوض کنی؟!
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
یه سوال برای من پیش اومد!مثلا توی بازی ریسینگ چجوری میخوای ترمز کنی و دریفت کنی؟یا مثلا توی FPS چجوری میتونی تیر بزنی و Reload کنی و تفنگ عوض کنی؟!

الان به این چیزها فک نکن ! هر وقت بازیی اومد که از این وسیله استفاده کنه روش استفادش رو هم میگن ! :biggrin1: الان هر کی هر چی بگه ... فقط گفته !! :laughing:
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
یه سوال برای من پیش اومد!مثلا توی بازی ریسینگ چجوری میخوای ترمز کنی و دریفت کنی؟یا مثلا توی FPS چجوری میتونی تیر بزنی و Reload کنی و تفنگ عوض کنی؟!
با عقب و جلو بردن پا. راست گاز و چپ ترمز.
تو E3 این شکل بود. 100% تغییر و بهبود پیدا میکنه.
 

sina_potter

کاربر سایت
Jul 2, 2008
52
نام
سینا
آقا ترکوندی...اطلاعات از این کاملتر و جامع تر نمیشه....
هرچی میخواستم توی یک متن بطور کامل...
این شد مرجع ناتال من....
با تشکر فراوان و خداقوت....
 

kasra1986

کاربر سایت
Sep 29, 2009
213
همه چیز در مورد ناتال

نمایش Natal با Katamari و Space Invaders در TGS
nataltgs.jpg


مایکروسافت در نمایشگاه TGS ناتال را با بازی های Katamari و Space Invaders به نمایش گذاشت .
این نمایش که در یک اتاق سفید پر نور و زیبا اجرا شد . آقای Kudo Tsunoda رئیس این پروژه در مصاحبه با Kotaku گفت : « با وجود اینکه وضع سنسور مادون قرمز دوربین ناتال هنوز کامل نشده است اما ناتال می تواند در یک مکان کاملا تاریک و بدون نور هم کار کند . »
طبق اعلام مایکروسافت Project Natal در سه ماه آخر سال آینده در سراسر جهان عرضه خواهد شد .

برای دیدن ویدیوی این نمایش به این لینک بروید .
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر