|همه چیز در مورد افسانه زلدا [پـست اوّل خوانده شود] :.

  • Thread starter Thread starter Z-fan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
  • برچسب ها برچسب ها
    zelda
The Legend of Zelda

لوگو:
The_Legend_of_Zelda_Title.png

باکس شات
Zelda-NES-Box-Art.jpg


The Legend of Zelda
پلتفرم ها قابل دسترسی:NES(پلتفرم اصلی)
GameBoy Advance
Wii Virtual Console
3DS Virtual Console
تاریخ عرضه:21 فبریه سال 1986 برای ژاپن
22 آگوست سال 1987 برای تمام نقاط جهان
سازنده:Nintendo EAD
ناشر:Nintendo Co
کارگردان:Shigeru Miyamoto

افسانه باستانی:
سال 1986 در ژاپن توسّط کمتر از 15 سازنده مغز متفکّر،افسانه ای بر روی سیستم NES یا همون میکرو خلق شد،کاری به آینده درخشان این افسانه نداریم:دی میخواهیم ببینیم این افسانه چــــطوری شروع شد،چه کارها کرد و چطور شد که بعد اون بازی نینتندو برنامه ای 30 ساله برای این سری ترتیب داد.افسانه ای که حالا 27 سال سن دارد،چگونه آغاز به کار کرد.
خب اوّل از همه نگاهی کوتاه به داستان بازی داشته باشیم و بعد بریم سراغ گیم پلی و ....

​شیء گمشده:در زمان های خیلی خیلی دور،هنگامی که دنیا در عصر هرج و مرج و تاریکی بود،در میان تمامی این شرارات ها سرزمین سرسبز و آبادی بود به نام Hyrule.که افسانه ای باستانی از نسل های قدیمی تر در آن جا به نسل های جدیدتر منتقل می شد و ادامه میافت،افسانه ای که درباره ی سه مثلّث طلایی با نیروهای جادویی فوق سرّی و قوی ای بازگو میشد،افسانه Triforce!!!
یک روز از آن طرف سرزمین هایریول(کدوم طرف دقیقاً :دی)لشکری از شیاطین به فرماندهی شاهزاده قدرتمند تاریکی،Ganon به سوی هایریول یورش برده و با دزدیدن مثلّث اوّل Triforce یعنی Triforce of Power، سلطنت هایریول رو بر انداز کرد و با کشتن بسیاری از خانواده سلطنتی و به اسارت گرفتن عدّه ای،به پادشاه ترسناک هایریول تبدیل شد و تمام نیروهایش را در تمام هایریول پخش کرد تا ضلع دوّم تریفورس یعنی Triforce of wisdom رو براش پیدا کنند.
در حالی که از طرف دیگر پرنسس سرزمین هایریول یعنی پرنسس زلدا،که فهمیده بود گنون داره به هایریول حمله می کنه.ToW رو برداشته و به هشت تکّه تقسیم کرده و هر کدوم از تکّه ها رو در یکی از سیاهچال های مخوف و باستانی هایریول مخفی کرده و برای هر یک نگهبانانی ترسناک و قدرتمند گذاشته.سپس قبل از این که پرنسس توسّط گنون اسیر بشه به پرستار و همراه همیشگیش Impa میگه که فعلاًاو تنها امید هایریول برای بازگردوندن این سرزمین به دوران صلحه و سپس از او خواست تا برای نجاتش از چنگال گنون،به دنبال شخصی بگرده که شهامت کافی(جربزه و *** خودمون :دی) برای پیدا کردن هشت تکّه ToW رو داشته باشه تا با جمع کردن اون ها بتونه از پس شاهزاده تریکی ها،گنون بر بیاد و هایریول رو از چنگال تاریکی نجات بده.پس از مدّتی پرنسس به چنگ گنون میفته و ایمپا هم به دنبال شخص مورد اطمینان.
تا این که بعد از مدّتی ایمپا پسر جوان و مو قهوه ای(و سبز پوش دیگه:|) رو به نام Link پیدا می کنه و با خواهش و تمنّای زیاد اونو مجبور می کنه که تن به سخت ترین ماجراجویی عمرش بده.ماجراجویی ای که در اون لینک تک نفره باید با لشکری از موجودات شیطانی بجنگه

95px-Level-8-the-lion.png


مراحل ساخت:
تیم سازنده بازی دقیقاً همون تیم سازنده Super Mario Bros بود که بعد از تموم شدن ساخت اون بازی و موفّقیت تکرار نشدنیش گروهی دیگر روند ادامه سری ر. بدست گرفتند و گروه اصلی یا همون گروه خفنه ی نینتندو :دی شروع کرد به کار روی بازی ای که اوّلینالمان مورد نظرشون برای ساختنش Open World بودنش بود.
در حقیقت ایده OW بودن بازی در سر میاموتو که همون مغز متفکّر ماریو و دانکی کونگ باشه شکل گرفته بود اونم نه در چند سال اخیر بلکه در بچّگی و هر وقت به آغوش محیط های باز و طبیعت می رفته!!!و بالاخره میاموتو ایده هاش رو با افسانه زلدا به عمل رساند.البته میاموتو نمی خواست این جهان باز بودن گیمرها رو اذیّت گنه و گیم پلی رو دچار پیچیدگی زیاد کنه از همین سو تصمیم گرفت گیم پلی نسبتاً ساده با رابط کاربری بی نهایت سریع و آسانی رو برا بازی در نظر بگیره.
البته میاموتو درباره برگزیدن نام زلدا برای اسم بازی و پرنسس داستان توضیح میده که او این اسم رو از اسم همسر یکی از نویسندگان معروف به نام Francis Fitzegard گرفته که زن معروف و زیبایی هم بوده گویا(البته بعدها یکی از اشخاص معروف که بیادش ندارم :دی اسم دخترشو از به خاطر پرنسس هایریولی زلدا گذاشت.دنیا اینجوریاس!!! :|)

120px-Legend-of-Zelda-Screenshot-4.png


و افسانه آغاز میشود-گیم پلی:افسانه زلدا بازی بزرگی بود در زمان خودش.خیــــلی بزرگ و به قدری گیم پلی ریشه ای و کاربردی و بی نظیری داشت که هنوزم نمونه هایی مثل Binding of Isaac ثابت می کنند که این بازی چقدر در حقّ سبک خودش پدری کرده و آغازگر سبک اکشن ادونچر اپن ورلد بوده.امّا این المان ها دقیقاً چه بودند؟
گیم پلی بازی بسیار ساده بود.با دکمه های 4 جهت به اطراف حرکت می کردید و با استفاده از دکمه A،از شمشیر استفاده می کردید . با استفاده از دکمه B،از آیتم دوّمتون که می تونست خیلی چیزها باشه استفاده می کردید.کنترل آیتم دوّم از طریق منوی بازی که توسّط دکمه Start باز می شد ممکن بود و در منوی بازی شما به تکّه های تریفورسی که در دست دارید و آیتم های قابل استفاده و آیتم های تاثیر گذار غیر قابل استفاده دسترسی داشتید.
سیستم جان بازی بر اساس قلب هایی بود که بر اساس قدرت ضربات دشمن مقابل از نصفه قلب تا سه قلب از جون شما کم می شد.این قلب ها با Recovery Heart تا یک قلب احیا می شدند و با فرشته های قرمز(که تو کلّ سری ول می گردند)تا انتها پر می شدند.تعداد قلب ها در ابتدای بازی محدود به چهار عدد بوده و با کشتن باس های بازی یکی به آن ها اضافه می شده امّا یکی از المان های مشهور و معتاد کننده ی بازی که در اینجا خود نمایی می کنه سیستم پیدا کردن تکّه های قلبه.درسته!!!اگه بخوایم فقط از کشتن باس های بازی قلب اضافه بدست بیاریم.بیش از 6 قلب دیگر بدست نمیاریم.مگر اینکه در محیط وحشتناک پهناور هایریول ریزه به ریزه به دنبال سوراخ سمبه هایی باشیم که در اون جا تکّه قلب ها پنهان باشند،ریزه به ریزه رو یه چی میگم من یه چی شما می شنوید،:|مثلاً تو همین تصویر بالا به طور مثال با ترکوندن یکی از 10 ها سنگ بازی با بمب ممکنه به غاری دست پیدا کنید که توش یه آیتم ارزشمند یا یک Heart Container و حتّی یک سیاهچال عظیم باشه.هیچ چیز معلوم نیست!!!
البته گیم پلی همون طور که گفتم خیلی هم ساده نیست به طور کامل، و همین راه های مخفی این قدر به ارزش بازی اضافه می کنند که حد نداره.مثلاً بدون اینکه در یک سیاهچال به کلید نیاز داشته باشید با یه بمب،یه راه مخفی با یه 2 اتاق بعدی باز می کنید.یا با هل دادن یک بلوک راه پلّه ای به مکانی که در آن تیر کمان با تیرک باشه پیدا می کنید یا از این دست لا پوشونی هایی که بدون یه راهنما پیدا کردنشون تقریباً غیر ممکنه :دی
مبارزات بازی هم سریع و تاکتیکی بود. و شما اگه جونتون پر بود می تونستید با ضربه شمشیر به هر سو به تمام دشمنانی که در روبوری شما بودند ضربه بزنید و اگر حتّی یک نصفه قلب از جون شما کم می شد این قابلّت رو از دست میدادید و با ضریه زدن به هر سو فقط دشمن یک قدمی شما دچار دیدگی میشد.البته شما می توانستید از بومرنگ و تیرکمون و ... هم در مبارزات بهعنوان آیتم و سلاح دوّم استفاده کنید.مبارزه با باس های بازی نفس آدم را بند می آورد بعضی مواقع با یم حرکت از بین می رفتند و بعضی مواقع باید عین خر تو گل گیر کرده با اون ها مبارزه کنید و تا نصفه قلب هم پیش برید و در نهایت از سیاهچال با یک تیکّه از هشت تکّه تریفورس جان سالم به در ببرید.
این بود هر آن چه من درباره گیم پلی این بازی می دانستم :دی

120px-Legend-of-Zelda-Screenshot-3.png


آوای آغاز یک تراژدی بزرگ-موفّقیّت ها:
افسانه زلدای اوّل وحشتناک بازی موفّقی بود و روحی دو چندان به سبک اکشن ادونچر افزود و کاری کرد که دیگر سازندگان از ساختن بازی های اپن ورلد اکشن ادونچر نهراسند.کاری که افسانه زلدا با سبک اکشن ادونچر کرد کمتر از کاری که سوپر ماریو براس با سبک پلتفرمر و فاینال فانتزی با سبک JRPG کرد نبود.
افسانه زلدا در فروش هم بسیار موفّق بود و توانست با فروش 6.51 میلیون نسخه بر روی Nintendo Entertainment System یا همون میکروی خودمون تبدیل به یکی از پرفروش ترین بازی های کنسول NEs و دنیا بشه.موفّقیّتی که در اون زمان بی نظیر بود و باعث شد اسم لینک و زلدا هم مانند ماریو نه تنها در تاریخ بدرخشد بلکه در آن جاری شود و تا نسل ها نام آن ها را بر زبانشان جاری کنند.
علاوه بر این ها افسانه زلدا موفّق شد در لیست 30 بازی برتر NES با وجود رقبای بسیار قدرتمند رتبه اوّل را بدست آورد و تالار افتخارش را کسترده تر کند تازه این آخر کار نبود این بازی یکی از چند بازی تاریخه که تونسته بیش از 75 ماه در لیست بازی های پرفروش بدرخشه و در آخر باید بگم که این بازی در لیست 200 بازی برتر تاریخ مجلّه Game Informer توانسته رتبه اوّل رو به دست بیاره که افتخار بسیار بسیار بزرگیه.همین موفّقیّت ها باعث شد که نینتندو به میاموتو بار دیگر ایمان بیاره و سرمایه گذاریش رو برای ادامه دادن این افسانه بین نسل ها شروع کنه برنامه ای که تا به امروز ادامه داشته و یه ذر/به هم به شکست نینجامیده!!!


120px-Legend-of-Zelda-Screenshot-1.png

صحنه شروع بازی!!
اونایی که بازی کردن حتماً یادشونه پیرمرده تو غار
بهمون یه شمشیر میداد و می گفت که بیرون خطرناکه!!

سخن آخر:با گرافیک هشت بیتی کنار میایید یا عاشق بازی های ساده و سختید.دوستدار معمّاهای پیچیده اید یا اینکه حوص خاطرات کودکی و یک ماجراجویی بزرگ را کرده اید.پس ننشینید و من را نگاه کنید.برید و همین الآن با دانلود بازی و تبدیل کنده میکرو شروع کنید به آغاز ماجراجویی بزرگی که آغازش با لینک و تمام کردنش با شماست.ماجراجویی ای که پر از راز و معمّاست.ماجراجویی ای که آغازگر یک افسانه است،افسانه زلدا!!!
خب من یه لیست از شخصیّت های اصلی و باس های بازی بذارم و برم

شخصیّت های اصلی:
با کلیک بر روی اسم و یا عکس هر کدام به بیوگرافیشون در همین تاپیک هدایت میشید


[TABLE="class: grid, width: 500, align: center"]
[TR]
[TD="align: center"][/TD]
[TD="align: center"][/TD]
[TD="align: center"][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="align: center"]Princess Zelda[/TD]
[TD="align: center"]Ganon[/TD]
[TD="align: center"]Link[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

باس ها:
هیچکدوم از این باس ها بیوگرافی ندارند(به غیر از گنون)

[TABLE="class: grid, width: 600, align: center"]
[TR]
[TD="align: center"]
95px-Ganon.png
[/TD]
[TD="align: center"]
Gohma-Sprite-LoZ.png
[/TD]
[TD="align: center"]
Digdogger-LoZ-Sprite.png
[/TD]
[TD="align: center"]
63px-Gleeok-LoZ-Sprite.png
[/TD]
[TD="align: center"]
Manhandla-Sprite-LoZ.png
[/TD]
[TD="align: center"]
Dodongo-LoZ-Sprite.png
[/TD]
[TD]
71px-Aquamentus-LoZ-Sprite.png
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="align: center"]Ganon[/TD]
[TD="align: center"]Ghoma[/TD]
[TD="align: center"]Digdogger[/TD]
[TD="align: center"]Gleeok[/TD]
[TD="align: center"]Manhandla[/TD]
[TD="align: center"]Dodongo[/TD]
[TD="align: center"]Aquamentus[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

با تشکّر از همگی!!!مطالب جدید به زودی آپدیت می شن

:(
 
آخرین ویرایش:
درباره نژاد Sheikah

200px-Impa%28OOT%29.png

نـــژاد Sheikah
محلّ سکونت:Kakariko Village
Hidden Village
بازی ها:Ocarina of Time
Twilight Princess
Skyward Sword

نژاد تک نفره:
شیخاه ها یکی از نژادهای عجیب هایریول ـه!!افرادی که قدرت قابل توجّه و ویژگی ظاهری خیلی عجیبی نسبت به هایلین ها ندارند.تنها اندکی پوششون با اون ها فرق می کنه و اکثراً طرح یک چشم بر روی لباسشون دارند(طرز پوشش Sheik تو OoT یه نمونه خوبه) و پوشش مخفی وشالی به صورت دارند(تو Skyward Sword هم این نوع پوشش رو در رابطه با ایمپا می دیدیم).
خوشبختانه یا متاسّفانه :دی این نژاد تو هر نسخه ای که هست نژادی رو به نابودیه و از کلّ اش فقط یه زن شیکاهی به نام Impa مونده که اونم همین جوری :| شده پرستار و محافظ پرنسس زلدا!!!از این سو به آن ها میگم نژاد تک نفره :دی
نژاد شیکاه ها (قبل از اینکه تک نفره شن!!) به صورت یه جمعیّت کوچک در Kakariko Village زندگی میکردند(که تو TP بهش Hidden Village میگن) البته بعدا تک نفره شدنشون هابیلین ها جای اون ها رو گرفتند.بنده اطّلاعاتی در مورد این که چطوری این نژاد یهو جمعیّتش این همه کم شد ندارم ولی فکر می کنم باید در اثر یک جنگ یا یک اتّفاق بزرگ بوده باشه!!
البته شیکاه ها خیلی هم با هایلین ها بی تفاوت نیستند!!!اون ها قابلیّت دیدن برخی اجسام که هایلین ها از دیدن اون عاجز اند رو دارند(که البته لینک با Eye of Truth به اون قابلیّت هم دست پیدا کرد :|)و به علاوه افسانه ها و داستان های تاریخی خیلی خیلی باستانی ای رو بلدند که براشون از گنج هم با ارزش تره و همیشه این افسانه ها رو به عنوان آخرین امیدشون نسل به نسل در میان مردمشون نگه میدارند.به طور کلّی نکات موجود تو این افسانه ها خیلی به لینک تو ماجراجوییش کمک می کنه
و در آخر این که شیکاه ها نژادی بس ساکت و محافظه کاری هستند و در مخفی کاری از هر کسی بهتر عمل می کنند و بسیار کم صحبت اند!!!

ممنونم که تا این جا با من بودید!بخش گالری هم به علّت اینترنت ذغالی ام یک کم به تعویق میفته تا بعد بدرود!!!!!
 
این نسخه ی جدیده قشنگه؟ :d
چیز جدیدی هم داره یا همون قبلیان؟
جدیده منظورت The Wind Waker Hd ـه که من تا جایی که دیدم شنیدم فرق های خوبی کرده که باید هر دو رو بازی کنی تا بفهمی ولی اگه نسخه اصلی رو بازی نکردی این نسخه جدیده دیگه بدجوری برای Wii U دار ها واجبه
 
627px-Dark-Link-TP.png

Dark Link
جنسیّت:مذکر
بازیها:Adventure of Link
A Link to the Past
Ocarina of Time
Oracle of Ages
Twilight Princess
Spirit Tracks

و قسمت تاریک ماجرا:
یکی از شخصیّت های منفی بازی و معادل تاریک و ترسناک قهرمان بازی ،لینک!!!این کاراکتر در چند بازی از سری بازی های افسانه زلدا به عنوان یک باس یا مینی باس خودش را نشان داده،تا شما با تمام مهارتتان روبروی معادل تاریک خود بجنگید.اوّلین حضور او در Adventure of Link بود که به عنوان باس آخر و سخت ترین باس بازی روبروی شما ظاهر میشد و شما باید آن را شکست میدادید.در تمام مبارزاتی که با دارک لینک دارید متوجّه می شوید او سرعتی فوق العاده بیشتر از شما دارد ولی جانش از شما کمتر است.به طور اصولی تنها تاکتیک منطقی برای از بین بردن دارک لینک،استفاده از جادو و سنگ های جادوییه.چون تقریباً به غیر از این مورد،دارک لینک هیچ نقطه ضعفی ندارد.
نگاهی داشته باشیم بر حضور او در عنوان های سری.
و یه نکته هم یادم رفت بگم و اونم اینه که اونو با شخصیّت Shadow Link که شخصیّت منفی four Swords Adventure ـه اشتباه نگیرید.

Adventure of Link
---------------------------------------------
ShadowLink-AoL-Sprite.png

به عنوان غول آخر در Great Palace ظاهر می شد،کسی که از Triforce of Courage محافظت می کرد و در حقیقت آخرین امتحان پادشاه هایریول برای رسیدن تریفورس به دست پاک ترین شخص موجود بود.مبارزه با بخش تاریک خودش.با اینکه مبارزه با Dark Link سخت ترین مبارزه تو بازی بود ولی یه باگ جالب داشت که میرفتید گوشه سمت چپ صفحه و وقتی به دیوار می چشبیدید،میخوابیدید و از پایین بهش حمله می کردید.اون موقع سریع شکستش میدادید.
بعد از شکست دادن دارک لینک شما بالاخره به Triforc of courage دست پیدا می کردید و پرنسس رو از خواب طولانی اش بلند می کردید و تمام!!!!:دی

A Link to The Past
---------------------------------------------
اطّلاعات خاصّی ندارم

Ocarina Of Time
---------------------------------------------
94px-OoT-DarkLink.png

ما دارک لینک رو تو این بازی به عنوان یه Mini Boss در اواسط Water Temple مشاهده می کنیم.مبارزه در برکه بی پایانی انجام میشد که حاصل توهمّات لینک بود.دارک لینک برعکس ظاهرش سخت ترین باس کلّ بازیه و شکست دادنش مسلزم و دقّت و سرعت عمل و استراتژی بالاییه.نکته ای که باید تو مبارزه باید بهش دقّت کنید اینه که خیلی از شمشیر استفاده نکنید.زیرا دارک لینک دارای یک نوع برتری نسبت به ما بوده و اون هم پرش بندش روی شمشیر ما است که خوشگل جونمون رو عین آب خوردن میپرونه.سلاح های دور برد هم فایده ای ندارند پس فقط میمونه سه تا راه!
اوّلیش استفاده از شمشیره که خیلی پیشنهاد نمیشه دوّمیش هم استفاده از Din's Fire ـه که در صورت پر بودن نوار Stamina پیشنهاد میشه و خوب هم جواب میده.سوّمیش هم استفاده از Megaton Hammer ـه که یک کم سخته ولی باز جواب میده.و در آخر هم با شکست دادن دارک لینک اتاق معبد رو به شکل واضح می بینید و توهّمات گورشونو گم می کنند :دی
اوه راستی جون دارک لینک با جون شما مساویه پس هر چه قدر شما Heart Piece و Heart Container بیشتری داشته باشید کارتون سخت تره :دی

Oracle of Ages
---------------------------------------------
Dark_Link_OoA.png

تو مبارزه دوّم مون با Veran،او 4 تا از این دارک لینک ها رو احضار می کنه که بالافاصله تو مبارزه باهاشون متوجّه میشید که از ما ضعیف تر اند.در حقیقت چیزی مثل یه دشمن معمولی.فکر نکنم کشتنشون برای شما هم انرژی زیادی رو طلب کنه

Twilight Princess
--------------------------------------------
120px-Dark-Link-TP.png

خوشبختانه با این دارک لینک های ترسناک تو بازی برخورد رو در رویی نداریم.:دی بلکه تو یکی از کات سین های بازی که از (Lanayru (Light Spirit نقل میشه که چطوری Twili ها به Twilight Realm تبعید شدند.با سه تا از این دارک لینک ها مواجه میشیم،همین!!!

Spirit Tracks
--------------------------------------------
99px-Dark-Link-Fan-Artwork.png

ما در این جا دارک لینک رو به عنوان باس نهایی مینی گیمی که تو قلعه هایریوله می بینیم.در اون جا دارک لینک می تونست از تیر کمون و بمب و Spin Attack استفاده کنه و ما فقط از شمشیر.خیلی نا عادلانه است؟ نه؟ :دی امّا خب وقتی شکستش میدیم چیز خیلی خوب گیرمون میاد.

چیزهای جالبی که بهتر است در مورد Dark Link بدانید:
1.دارک لینک به عنوان لباس دوّم لینک در Super Smash Bros Melee قابل استفاده است(باید آزادش کنید)
2.دارک لینک به عنوان یک باس فایت در Super Smash Bros Brawl نیز حضور داشته.چه حضورهای پر رنگی :دی

 
  • Like
Reactions: MadysoNx
مانگای Ocarina of time (قسمت اوّل)

OcarinaofTimePart1.jpg


با عرض سلام.امروز تصمیم گرفتم طیّ تصمیمی خودسرانه تو بخش گالری، تاپیک مانگای OoT رو براتون قرار بدم که تو چندین بخش براتون قرار داده میشه.میدونید،اکثر بازی ها اگه بخوان از فرم بازیشون خارج شن یا تبدیل به فیلم و انیمیشن میشن یا کمیک،امّا افسانه زلدا به علّت اصالت ژاپنیش (و شکست خوردن در امر انیمیشن) همیشه در ظاهر مانگا به دیگر دنیاهای هنر سفر می کرده و تا بحال هیچ کدوم از مانگاهایی که از عنوان های زلدا منتشر شده اند تبدیل به انیمه نشده اند.البته خبر رسیده که دارند از مانگای A Link to The Past یه انیمه میسازن که براشون آرزوی موفّقیت می کنم چون اگه موفّق شه به احتمال زیاد بقیه مانگاها هم تبدیل به انیمه میشن دیر یا زود:xنقّاش(و تا حدودی نویسنده) این مانگا،خانم هنرمند،Akira Himekawa بوده که تمامی مانگاهای رسمی سری اثر ایشونه و یجوری عضوی از خانواده سازندگان زلدا ان(کنار Koji Kondo و Miyamoto و...)این مانگا در سال 1998،توسّط نینتندو در دو جلد منتشر شد که جلد اوّل به وقایع قبل از 7 سال و یه سری از وقایع بعد از 7 سال اشاره داره و جلد دوّم ماجراهای بعد از 7 سال رو کامل می کنه و دو داستان خارج از خطّ داستانی اصلی هم داره که تو بازی بهشون اصلاً اشاره نشده.از میان چیزی حدود 10 مانگا که برای افسانه زلدا توسّط ایشون کشیده شده من از نظر خودم قشنگ ترینشون رو انتخاب کردم و تصمیم گرفتم تا آروم آروم براتون قرار بدمش تا مطالعه کنید.این مانگا خوشبختانه به زبان انگلیسی (نسبتاً ساده)ترجمه شده که فهمیدنش خیلی سخت نیست.با یه زبان Basic هم میشه کلّیات داستان رو فهمید.اون دوستانی که OoT را بازی نکردند و داستانشو نمیدونند.حتماً بخونند مانگا رو ولی اون هایی که فکر می کنند چون داستان بازی رو میدونند نیازی به خوندن مانگا ندارند تا حدودی در اشتباه اند چرا که داستان مانگا تفاوت های فاحش و قابل خوندنی با داستان اصلی داره و دو داستان فرعی آخر مانگا هم خوندنش ضرری نداره و قشنگ اند.شروع کنیم دیگه؟همش شد متن؟:دی
04.jpg
05.jpg
06.jpg
07.jpg
08.jpg
09.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
17.jpg
18.jpg
19.jpg

امیدوارم تا اینجا راضی بوده باشید.اگه انتقادی و یا اطّلاعات بدردبخوری داشتید که میتونستید به من اطّلاع بدید.در پروفایلم عین در ...... بازه :دی
ادامه مانگا هم به زودی قرار خواهد گرفت(گر چه یک کم بیش از حد زیاده :دی)
 
  • Like
Reactions: MadysoNx
تاریخچه و اطّلاعات پیرامون Master Sword

112px-Master_Sword_Artwork_%28Skyward_Sword%29.png

Master Sword
بازی ها:A Link to The Past
Ocarina of Times
Oracle of Ages
Oracle of Seasons
The Wind Waker
Twilight Princess
Skyward Sword
Soul Calibur II !!!
خاصیّت:شمشیر مخصوص هیولا کُشی :دی

شمشیر عدالت:
شمشیری که برای مواقع اضطراری ساخته شده و به غیر از قهرمان زمان(که همیشه Link ـه :|) کسی نمی تونه ازش استفاده کنه.کلیّت این شمشیر همین ـه.امّا ما این جا با جزییات کار داریم. :دیاگه این طور نبود که تاپیک به این پهنا نمی زدم!:دی
در حقیقت تو افسانه ها.همون طور که تو بخش مربوط به Triforce هم گفتم،اگه تریفورس به دست یه موجود نا فرم تو مایه های Ganon می افتاد.تقریباً کلّ هایریول به فنا می رفت.و از این رو خدایان و الهه ها(در کل بچّه های بالا :دی)دو تا راه نجات پیش روی هایریول گذاشتند.که یکیش master sword بود که قهرمان زمان با اون می تونست هیولایی که تریفورس رو بدست آورده رو بکشه.از این رو به Master Sword،لقب Blade of Evil's Bane هم داده اند.به علاوه این شمشیر یکی از سمبل های معروف افسانه زلدا هم هست.
با این که از لحاظ ظاهر،Master Sword شمشیری معمولی و ساده است.با این حال شمشیری فوق العاده مرموز و قدرتمنده که اسرار زیادی رو در این سال ها از خودش مخفی کرده.بذارید مروری بر تاریخچه Master Sword داشته باشیم و ببینیم چطوری شد که این شمشیر ساخته شد و ازش استفاده شد..

images

شمشیر بیش از حد تاریخی:[خطر اسپویلر Skyward Sword] بذارید از لحاظ تاریخی برگردیم به دوران Skyward Sword.چون همون طور که میدونید از لحاظ TimeLine.نسخه Skyward Sword به دوران قبل تر از هر افسانه زلدایی برمیگرده.و چون Master Sword هم مثل Link و Zelda و Triforce و... از عتیقه های افسانه اند.باید صد در صد،تو SS یه اثری ازشون باشه که هست.
طبق داستان اون نسخه.Master Sword فرم نهایی شمشیر باستانی دیگری به نام Goddess Sword بوده که توسّط الهه ای به نام Hylia(که بعداً توضیح میدم کیه)ساخته شده و به عنوان آخرین میراثش،درون Skyloft قرار گرفته بوده تا اینکه زلدا گم میشه و لینک Goddess Sword رو درون مجسّمه هایلیا وبه همراه روح آن شمشیر یعنی Fi پیدا می کنه.درسته!!مستر اسورد،یک روح به نام Fi داره که فقط خودشو تو SS نشون میده و با استناد به این موضوع میشه اثبات کرد که Fi حضور غیر مستقیمی تو زلداهای بعدی هم داره.
بگذریم...لینک تو سفرش برای پیدا کردن زلدا،مجبور بود که Goddess Sword رو به حالت نهایی اش یعنی True Master Sword برسونه که برای این کار نیاز به سه Sacred Fire در سه نقطه زمین احتیاج داشت و با پیدا کردن آن ها، در سه مرحله Goddess Sword رو به Master Sword ـی که میشناسیم تبدیل می کنه.و... که دیگه بهتره نگم
امّا بهتره ادامه روند تاریخی این شمشیر رو در بخش بعدی مطالعه فرمایید

برترین شمشیر دوران:هر بازی ای یه شمشیر خاص داره.زلدا هم شمشیر خاصّ خودشو داره.شمشیری که میخواهیم حضورشو در تمام افسانه هایی که بوده رو به نظاره بنشینیم.

A Link To The Past
--------------------------------------
200px-Lttpmaster_sword.png

آغاز ورود این شمشیر به افسانه در این بازی و هنگامی که ما اونو در Lost Woods از جایگاهش بیرون می کشیدیم،بوده.شمشیری که زیباییش تو یه بازی 16 بیتی هم نمایانه.تازه تو نسخه GameBoy Advance بازی این شمشیر دو تا آپگرید داشت که آپگرید اوّل اونو تبدیل به Tempered Sword می کرد و تو آپگرید آخر اونو تبدیل به Golden Sword می کرد که چیز خیلی خفنی بود:دی

Ocarina of Time
-------------------------------------------
200px-Oot3ds_mastersword.jpg

لینک در این بازی Master Sword رو در Temple of Time و هنگام کشیدنش از Pedestal of Time بدست میاره.امّا این بار موضوع اندکی فرق داره و با کشیدن شمشیر از سر جاش،دروازه Sacred Realm باز میشه و گنوندورف با سرعت به Triforce دست پیدا کرده و لینک هم که هیچ کاری نمی تونه در اون لحظه کنه به Chamber of Sages منتقل میشه و به خوابی 7 ساله فرو میره تا وقتی که زمان برخاستنش سر برسه.در بازی اطّلاعات زیادی در مورد MS و این که چرا این شمشیر ساخته شده بدست میاریم که قبلاً توضیح دادم در موردش.
هنگامی که شما Forest Temple رو رد کنید.قابلیّت این رو خواهید داشت که با گذاشتن MS در Pedestal of Time دوباره به دوران کودکی برگردید تا از برخی از ماموریّت های دوران کودکی جا نمانده باشید.

The Wind Waker
------------------------------------------
200px-Ww_mastersword.png


لینک در این افسانه،برای اینکه بتونه به Ganondorf صدمه بزنه،مجبوره Master Sword رو بدست بیاره. و بالاخره پس از رفتن به زیر آب ها پیدا کردن MS در Hyrule Castle،اونو از سر جاش در میاره و طلسم رو می شکونه.هنگامی که لینک دوباره به سراغ گنوندورف میره میره.متوجّه میشه که شمشیر،قدرتشو از دست داده و روی گنوندورف دیگه اثر نداره و پس از فرار از اون جا متوجّه میشه دو Sage باستانی که وظیفه نگه داری قدرت Master Sword رو داشتند، کشته شدند و حالا او باید دنبال جانشین های اون ها باشه تا با برگدوندن شون به معبدهاشون قدرت رو به این شمشیر برگردونه.

200px-Ww_mastersword2.png

بعد از این که لینک، Medil،آخرین Sage of Earth رو پیدا کرد و اونو به Temple of Earth رسوند.مدیل به عنوان حکیم خاک ها،نیمی از قدرت از دست رفته Master Sword رو به لینک بر میگردونه و اونو به بیرون از معبد هدایت می کنه و خودش به عنوان کسی که تا ابد باید در اون جا به عبادت بپردازه میمونه و لینک به سراغ هدف بعدیش رهسپار میشه

200px-Ww_mastersword3.png

و در آخر سر،وقتی که لینک،Makar،آخرین Sage of Wind رو پیدا کرد و به Temple of Wind آورد.ماکار هم به مانند مدیل،و به عنوان حکیم بادها.نیمه دوّم قدرت Master Sword رو بهش برمیگردونه و به عنوان یک حکیم اون جا برای ابد میمونه و لینک هم برای مبارزه رو در رو با گنودورف از معبد خارج میشه

Twilight Princess
------------------------------------------
200px-Tp_mastersword.png

بنده این بازی ور تازه شروع کردم و هیچ اطّلاعی ندارم :دی

Skyward Sword
-------------------------------------------
200px-Ss_mastersword2.png

از همون باکس آرت بازی و پسوندش می شد فهمید که بازی قراره چیزهای بیشتری در مورد Master Sword بده و داد!!!که اوّل مقاله و تو بخش تاریخچه شمشیر نوشتمش

A Link Between Worlds
-------------------------------------------
150px-A-Link-Between-Worlds-Box-Art.jpg


این جور که بوش میاد و از تو باکس آرت بازی به این واضحی می بینیم و تو آرت ورک های بازی هم به کرّات دیدیم.حضور Master Sword تو این نسخه تضمین شده است.فقط وایمیستیم بازی بیاد ببینیم این بار چه داستانی برای این شمشیر چیدند این ژاپنیها!!

ممنون تا این جا هم با من بودید.ادامه مطالب هم قرار داده میشن امّا دیگه تو ایّام درس و مدرسه نمی تونم بگم "به زودی" :دی
 
درباره سازندگان افسانه زلدا

برای گیمرهای با مرام :دی امروزی،اسم بازی های معروف و مورد علاقه شون با اسم یک شخص یا اشخاصی در ذهنش همراهه که در ساخت اون بازی زحمت زیادی کشیدند.مثل MGS و Kojima یا GeOW و کلیف بلزینسکی یا همین TloU و Neil Drukman و حتّی ماریو و میاموتو و... که نامشون در ذهن دوستداران بازی هاشون همیشه محفوظه.امّا زلدا چی؟یعنی مغز متفکّر و اسم آشنایی نداره این افسانه برای دوستدارانش؟
این طور که ما تحقیق کردیم اسم زیاده ولی 4 تا اسم(که در حقیقت 5 تان)حسابی برای زلدا بازها آشناست.این 4 اسم مربوط به اشخاصی هستند که امضاشون پای یه زلدای اصیل میخوره.پای زلدایی که به سرعت نمرات و فروش مناسب رو رصد می کنه.بیایید بر روی این اشخاص مروری داشته باشیم

200px-Shigeru-miyamoto-profile.jpg

Shigeru Miyamoto
بازی ها:همه ی زلداهای عالم:bighug:
سِمَت:کارگردان و سازنده و نویسنده و...

استاد خندان:
یه درصد هم اگه احتمال بدم شما این مرد رو نمی شناسید باید از گیمری خدا حافظی کنید.:دی ولی بی شوخی آقای شیگرو میاموتو یکی از قدیمی ترین سازنده های بازی صنعت گیمه که از نسل سوّم تا نسل هفتم گیم و کنسول ها برای نینتندو بازی می ساخته و به سرعت با هر یک از نسل های این صنعت تطابق می یافته و به قولی،بعد از مدّتی خلّاقیّتشو از دست نمیداده بعلاوه او تا الآن سنّش از خیلی از باباهای من و شما بیشتره و کم کم در حال خداحافظی با این صنعت و رسیدن دوران بازنشستگیشه با این حال این خنده رو لبش انگار از بین نرفتنیه به همین خاطر من بهش میگم استاد خندان یا "خندان سنسه".
کار این بازیساز بزرگ با افسانه زلدا از همون ابتدای سال 1986 شروع شد.او از بچّگی و هنگامی که در طبیعت و محیط های بزرگ و غارها و کنار رودها می گذشت آرزو داشت روزی بتواند امثال این ها را خلق کند.سال ها از آن روزها گذشت و در هنگامی که ایده افسانه زلدا به مغز این بازیساز افسانه ای زد،بلافاصله قهمید که زمان به عمل پوشاندن آرزوهاش فرا رسیده.و او با ساختن دنیایی باز و Open World در این افسانه بزرگ،به آرزوی بچّگیش رسید و تونست غارها،رودخانه ها،آبشارها و کوه هایی که هر روز می دید رو خلق کنه.و به همون چیزی که میخواست برسه.بعلاوه او افسانه ای رو ساخت که هم اکنون،میلیون ها طرفدار دارد.(عجب آدم خوش شانسیه،ببین با یه تیر چند هدفو میزنه :|)

250px-Eiji-aonuma.jpeg

Eiji Anouma
بازی ها:همه ی زلداهای عالم بعد از Ocarina of Time:bighug:
سمت:کارگردان و سازنده و طرّاحو....(همه کاره:دی)

مغز متفکّر دوّم:
چقدر شبیه معلّم راهنمای پایه مونه :|
نفر بعدی،مغز متفکّر دوّم این سری بزرگ،آقای Eiji Anouma است که با دقیقاً 50 سال سن و با توجّه به سابقه کاری خیلی خوبش و بازی های بی نظیرش و زلداهایی که ساخته.انتظار میره بعد از بازنشستگی(یا زبونم لال مرگ) میاموتو،ایشون ادامه دهنده راه ایشون،حدّاقّل تو ساخت زلداها بشه.
قصّه آنوما،از زمانی شروع میشه که ایشون برای SNES بازی های خوب و خیلی خوب و عالی میساخته.یکی از کارگردان های معمولی بازیهای نینتندو بوده.امّا بدلیل این که بازی های بسیار زیبایی در اون دوران میساخته.باعث میشه تا برای میاموتو گزینه خوبی برای همکاری باشه وبالاخره میاموتو اونو برای بزرگترین و موفّق ترین کار عمرش به خدمت میگیره،
کمک کارگردانی The Legend of Zelda Ocarina of Time!!!!
اونم قبول کرد!!! :| و شد جزو کارگردانهایبهترین بازی دوران از نظر متا و منتقدان :| (دقیقاً مثل اتّفاقی که برای کامیا و رابطه اش با میکامی افتاد).بعد از OoT،آنوما به علّت افتخار بیش از حد خفنی که کسب کرده بود این بار به جای کمک کارگردان،شده بود کارگردان اصلی Majora's Mask.
بعد از MM،آنوما به کارگدانی زلداهای مختلف تا The Wind Waker ادامه داد و بعد از اون قصد داشت که روی فرنچایزهای دیگر و حتّی Ip جدیدی کار کنه که میاموتو اونو مجبور کرد که کار روی زلدا رو ادامه بده.آنوما هم که یه بار به حرف میاموتو گوش داده بود و نتیجه گرفته بود،دوباره گفت "چشم!!!":دی
و بعد از اون زمان تا بحال،آنوما روی تمامی زلداهای نینتندو بدون میاموتو و یا دوش به دوش او کار کرده

یه چیز جالب در مورد آنوما:
گفته میشه او مدّت ها قبل به عنوان یک موسیقی نواز در گروه ارکست ـی به نام The Wind Wakers به انجام فعّالیت می پرداخته.پس اسم هر بازی ای عجیب بود ،همیشه به نبوغ سازنده نیست:دی

200px-Koji-kondo-202.jpg

Koji Kondo
بازی ها:عملاً در همه زلداها حضور داشته امّا به طور کل سرپرست آهنگسازی این چند تا بوده
The Legend of Zelda
A Link to The Past
Ocarina of Time
Majora's Mask
The Wind Waker
Four Sword Adventures
Twilight Princess
Spirit Tracks
Skyward Sword
ســـمـــت:آهنگساز و سرپرست آهنگسازان بازی و بخش موسیقی

روح افسانه:
کوجی کندو،آهنگساز و تقریباً سرپرست بخش موسیقی اکثر زلداهای اصلی و مهم بوده و پر رنگ ترین نقش رو در زیبایی اون ها داره
احتمالاً تمام کسانی که افسانه زلدا رو چه هر شماره ای باشه،بازی کرده باشند،میدونند که نصف روح بازی،موسیقی اونه.چیزی که در جای جای بازی به دقّت و زیبایی تمام پخش میشه و اینجا قراره کوجی کندو،کسی که این همه به این افسانه روح بخشیده رو معرّفی کنیم.
کوجی کندو،آهنگسازی ژاپنی بوده که با تقریباً 53 سال سن سابقه بسیار درخشانی در امر موسیقی داره و برای بازی های بسیاری از جمله افسانه زلدا و سوپر ماریو،موزیک هایی نواخته که تا مدّت ها در ذهن گیمر ها ثبت بشه و جزوی از خاطراتشون بشه.آقای کندو،از سال 1984 و زمانی که 24 سال سن داشتند کار موسیقی ساختن رو شروع می کنه و به سرعت بع ساخت آهنگ به بازی ها رو میاره و با توجّه به تازه جا افتادن موسیقی در لا به لای بازی ها و یناز کمپانی ها به موزیسین،نینتندو به سرعت استعدادهای کندو رو پیدا کرد و اونو جذب خودش کرد.و طولی نکشید که با عرضه Super Mario Bros،استعداد کوجی کندو برای نمادین کردن موسیقی هاش به همه ثابت شد و پروژه بزرگ بعدی کوجی کندو یک سال بعد در سال 1986 ساخته میشد.The Legend of Zelda،در آن جا.کوجی کندو با دستانش شاهکار هایی نواخت که از ذهن هیچ زلدا بازی بیرون نمیره.(خودتون ترک Overworld رو گوش بدید،آروم اروم متوجّه می شید :دی)
از اون جا به بعد کار آقای کندو بر روی بازی های نینتندو شروع شد و دونه دونه،اون ها رو به شاهکار تبدیل می کرد و جالبه که از نظر اکثر گیمرها و منتقدها.بهترین موسیقی های کوجی کندو مربوط به افسانه زلدا و ترک های Zelda Theme(بازنوازی Overworld) و Gerudo Valley و Hyrule Field و... بوده و اونو به خاطر نواختن این ترک ها ستایش می کنند.
آخرین کار او ساخت موسیقی برای Super Mario Bros U بوده و گمون می کنم فعلاً روی موسیقی Super Mario 3D World و Zelda A Link Between Worlds کار می کنه و پروژه بعدیش هم زلدا 2014 ـه:x

300px-Akira-Himekawa.jpg

کاری به وسطیه که آنوما است نداریم،طرف ما،دو خانم سمت چپ و راست اند!!!!
Akira Himekawa
ســــمــــت:هنرمند و نقّاش(و تا حدودی نویسنده)

یک روح در دو بدن:
Akira Himekawa در حقیقت اسم دو زن هنرمنده که نقّاش برخی آرت ها و تمامی مانگاهای رسمی سری اند.
درسته!!!آکیرا هیمکاوا یه اسمیه برای دو بانو به نام های A.Honda(سمت چپی در عکس بالا)و S.Nagano(سمت راستی در عکس بالا) که کارشون از بچّگیشون،کشیدن مانگا بوده و عملاً همه کسانی که این دو رو می شناسن فقط اونو به خاطر مانگاهایی که باری زلدا کشیده و نوشته اند می شناسند(می تونید تحقیق کنید!!)
آکیرا هیمکاوا تا بحال برای 8 تا از افسانه های زلدا مانگا نوشته که شروعش با کشیدن یک مانگای دو قسمته برای OoT بوده و هم اکنون نهمین مانگای رسمی ایشون برای The Legend of Zelda Skyward Sword چند وقتی هست که منتشر شده و همه منتظر ترجمه شدنش هستیم :دی بعلاوه از میان مانگاهای که ایشون برای افسانه زلدا نوشته اند دو تا از اون ها 2 Volume ـه بوده اند که یکیش همین OoT ـه و اون یکی هم Four Sword Adventures.البته اون ها دست بازی در نوشتن مانگاهای دیگه ای به غیر از افسانه زلدا داشته اند که مثل آقای کوجی کندو چیز بسیاری از محبوبیّتشون رو مدیون کارهاشون برای افسانه زلدا اند و تقریباً مردم آن ها را به عنوان نقّاش مانگاهای افسانه زلدا می شناسن نه مانگاهای متفرقّه

مشخّصات کلّی این دو نفر

A.Honda
روز تولّد:19 Juan
علاقه مندی ها:میوه جات،گودزیلا،و سری Terminator
درباره کودکی:هنگامی که یک دختر بچّه بود همیشه سعی می کرد با پسر ها بازی کند،بعلاوه آرزو داشت که یک انیماتور شود

S.Nagano
روز توّلد:5 May
علاقه مندی ها:Miso Soup!!!:|
درباره کودکی:او از وقتی که یازده سال بیشتر سن نداشت شروع به کشیدن مانگا به صورت ابتدایی می کرده و همیشه آرزو داشته به یک مانگا نویس حرفه ای تبدیل شه.

لیست عناوینی از زلدا که آکیرا هیمکاوا براشون مانگا نوشته(طبق تاریخ عرضه)


  • Ocarina of Time Volume 1 سال عرضه:2000
  • Ocarina of Time Volume 2 سال عرضه:2000
  • Majora's Mask سال عرضه:2001
  • Oracle of Seasons سال عرضه:2001
  • Oracle of Ages سال عرضه:2001
  • Four Swords Adventure Volume 1 سال عرضه:2004
  • Four Swords Adventure Volume 2 سال عرضه:2005
  • A Link To The Past سال عرضه:2005
  • The Minish Cap سال عرضه:2006
  • Phantom Hourglass سال عرضه:2009
  • Skyward Sword Prequel سال عرضه:2011
  • Ocarina of Time 3D Promotional Manga سال عرضه:2012
  • Skyward Sword سال عرضه:2013

چند تا آرت ورک ساده از آکیرا هیمکاوا(یک کم رنگی شم ببینیم دیگه!!)

108px-Akira-Himekawa-Art-03.jpg
106px-Akira-Himekawa-Art-05.jpg
108px-Akira-Himekawa-Art-07.jpg
94px-Akira-Himekawa-Art-13.jpg
97px-Akira-Himekawa-Art-14.jpg

106px-Akira-Himekawa-Art-02.jpg
90px-Akira-Himekawa-Art-15.jpg
92px-Akira-Himekawa-Art-10.jpg


این مطلب هم بالاخره به پایان رسید،منتظر بقیه مطالب باشید
 
مانگای Ocarina of time (قسمت دوّم)

OcarinaofTimePart1.jpg

طبق معمول(کدوم معمول؟ :دی)مانگای Ocarina of Time رو جلو می رفتیم تا به کل ابهامات داستانی مربوط به این نسخه برطرف شه چون به حدّ ناجور چیزهایی که تو این افسانه معرّفی میشن تو بازی های بعدی به کار میرن و ابهامات رو برطرف می کنن پس چه خوب اگه حال دانلود و انجام ددن بازی رو ندارید همین مانگا رو تا انتها با من بخونید
همون طور که میدونید نقّاش مانگای مربوطه خانم Akira Himekawa بوده(که بالا توضیحشو دادم)و این مانگا رو در دو کتاب مجزّا در سال 2000(1 و خورده ای سال پس از عرضه بازی اصلی) عرضه کرده که هم اکنون Chapter دوّم این مانگای زیبا رو باهم مطالعه می کنیم

01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.jpg
07.jpg
08.jpg
09.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
17.jpg
دوستان واقعاً از بابت تاخیرها عذر میخوام چون سرم بدجور شلوغه.ایشالله سعی میشه کارها سریع تر بره جلو
لطفاً با لایک ها و پستاتون ما رو یاری کنید.هنوز کلّی مونده
 
Zelda II:Adventure of Link

ZeldaIIlogo.png

ZeldaIIboxart.jpg

Zelda II:Adventure of Link
پلتفرم های قابل دسترسی:NES
GameCube
Gameboy Advance
Wii Virtual Console
WiiU Virtual Console
تاریخ عرضه:14 ژانویه 1987 برای ژاپن
27 ستامپر 1988 برای اقصاء نقاط جهان
سازنده:Nintendo EAD
ناشر:Nintendo Co
کارگردان:Shigeru Miyamoto

ادامه ماجرا...:
همیشه روند بازیسازی جوریست که اگر شماره اوّل یک بازی سود خوبی دهد.قطعاً شماره های دیگر آن بازی به زودی سر می رسند.قصّه افسانه زلدا هم همین هست!!!شماره اوّل پرسودترین بازی NES برای نینتندو بود.چرا ادامه اش را نسازد.؟
البته این کلّ ماجرا نیست،چرا که اون ها به فکر تغییرات اساسی در گیم پلی بازی هم بودند.بطوری که با آن بالانس بین اکشن و ادونچر سری رو بدست بیارند و همین باعث میشه که این بازی از خیلی لحاظ نسبت به کلّ سری زلدا،دارای تمی متفاوت تر باشه.تمی که به مذاق عدّه کثیری از زلدابازهای کلاسیک خوش نیومد

120px-Adventure-of-Link-Screen-3.png


شاهزاده خفته:هایریول در مسیر آبادی بود و گنون نیز مدّت ها بود که شکست خورده بود و کشته شده بود،ولی هنوز افراد اندکی از لشکر بزرگ گنون زنده بودند و حاضر بودند تا برای زنده کردن اربابشون از آخرین راه ممکنه استفاده کنند و اون،این بود که ارباب تاریکی ها فقط می تونست با خون قاتلش به زندگی برگرده.و قاتل Ganon کسی نبود جز Link!!!
از سوی دیگر،لینک که به قهرمانی معروف تبدیل شده در نزدیکی 16 سالگیش با علامت عجیب مثلّث مانندی روی دستش مواجه میشه و در همون ابتدا،موضوع رو با پیرزنی که باعث شد او تا این حد به رشد برسه و پرستار پرنسس زلدا در میون گذاشت،Impa!!!ایمپا هم لینک رو به سرزمین های شمالی میبره و در اتاقی مخفی ای رو به لینک نشون میده و لینک با باز کردن اون در،زن زیبایی رو می بینه که بر روی تختی خوابیده.سپس ایمپا توجّه لینک رو به خودش جلب می کنه و بهش میگه که زنی که تو اتاق بوده،Princess Zelda است که مانند یک افسانه،چندین و چند ساله که این جا خوابیده. و شروع می کنه به تعریف افسانه زلدا!!!
طبق معمول،سال های سال پیش از وقایع AoL،پادشاهی قدرتمند به وسیله شیء بی نهایت با ارزش و قدرتمندی به نام Triforce،بر هایریول حکومت می کرده.امّا مدّت این حکمرانی زیاد طول نمیکشه و پادشاه هایریول هم پس از چندین سال عمر در صلح و رفاه به دیار ملکوت(:دی)میره و پسرش تریفورس رو به ارث میبره،امّا برعکس اون چه که شاهزاده پسر خیال میکرده از سه تکّه تریفورس،فقط دو تکّه به او میرسه و تریفورس دو تکّه هم فقط به درد تزیین میخوره،از این رو شاهزاده شروع به تحقیقات می کنه تا این که جادوگری به سراغ شاهزاده رفته و به اون حقایق پنهانی رو میگه،او میگه که پادشاه قبل از مرگش آخرین تکّه تریفورس رو به دختر خودش،یعنی پرنسس زلدایی که روبروت عین جنازه خوابیده،میده.شاهزاده هم حرفشو باور می کنه(چون درستم می گفته :|)و بازجویی از خواهرشو شروع می کنه امّا پرنسس یه کلام هم چیزی نمیگه و چون از نیّت برادرش باخبر میشه،تکّه سوّم تریفورس رو جایی مخفی می کنه تا دست هیـچ بنی بشری بهش نرسه!!
شاهزاده هم که عصبانی شده و با همکای جادوگر،پرنسس زلدا رو در خوابی ابدی فرو میبرند،خوابی که روزها،هفته ها،ماه ها و سال ها طول بکشه و تنها کلید شکستن طلسمش سه تکّه تریفورس باشه و از اون روز به بعد،به فرمان شاهزاده تمام دخترهای خانواده سلطنتی زلدا نامیده می شدند تا این افسانه گوش به گوش و نسل به نسل بین همه بچرخه!!

و حالا تنها سرنخ لینک در این ماجرا برای اتمام دادن به این افسانه،یک کتیبه است که فقط میتونه خودش بخونه و در اون کتیبه محلّ تکبه سوّم تریفورس مشخّص شده امّا سفر لینک به این سادگی ها نیست چون او باید با سفر به اقصاء نقاط هایریول شکست دادن Guardian ها و به دست آوردن 6 کریستال به محلّ محافظت تکّه آخر تریفورس رفته و با وصل کردن سه تکّه پرنسس رو از خواب ابدیش بیرون بیاره.

کلّ داستان همین بود:دی

120px-Adventure-of-Link-Screen-4.png


دورتر نسبت به گذشته و آیندگان:
گیم پلی Adventure of Link عجیب ترین چیز کلّ بازیه.با این که در نوع خودش چیز کاملیه امّا از اساس با تمام افسانه های زلدا تفاوت فاحشی داره به طوری که شما چه شماره های بعدی زلدا رو بازی می کردید و چه شماره اوّلو،با آغاز بازی رسماً به این که این بازی یه چیزی غیر از زلدا است شک می کنید.و بر همین سند،خیلی از زلدا فن ها با این شماره نتونستند کنار بیان(من جمله خودم)و این بازی به عنوان The Black Sheep کلّ سری معروف و مطرح شد.امّا چی AoL از نظر گیم پلی سبب می شد که بهش همچین لقبی عطا گردد!!.....


120px-Adventure-of-Link-Screen-2.png

گردشی چهار جهت،جنگی دو جهت!!:احتمالاً بعضی ها با گیم پلی فاینال فانتزی های کلاسیک آشنا بودند.شما به صورت چهار جهت و آزادانه در دنیای بزرگی که برای گردش و انجام ماموریت ها داشتید می گشتید که هر لحظه ممکن بود دشمنی از وسط این سرزمین سر در بیاره و نمای دوربین به نزدیک و حالت نوبتی تبدیل شه.و عملاً مبارزاتی از نمای چهارجهت در بازی وجود نداشت!!
AoL هم تقریباً از لحاظ گیم پلی ای همین حکم رو داشت.دنیای اپن ورلد بسیار بسیار گسترده ای در ابتدا در اختیار بازیکن برای گردش و اکتشاف قرار می گرفت.و بازیکن آزاد بود به همان صورت کلاسیک و نمای بالا،در این دنیا بگرده امّا دقیقاً بین این گردش ها سر وکلّه دشمنی پیدا میشد و همه چیز به یکباره تغییر میکرد.
دوربین به نمای دو بعدی(مشابه تصویر بالا) تغییر حالت داده و دشمن ها از چپ و راست و بالا و پایین به شما حمله می کردند.برای اوّلین بار و آخرین بار در کلّ سری شما قابلیّت پرش رو در این حالت داشتید و همین موضوع بحث موانع پلتفرمر رو هم به بازی اضافه کرده بود که باعث میشد فکر کنید درآن واحد دارید هم زلدا و هم اریو رو با هم بازی می کنید که برعکس تفکّر شما اصلاًترکیب لذّت بخش نبود.در سیاهچا ها هم دوربین نمای دو بعدی داشت و باس ها را باید در این حالت شکست میدادیم که دست بازیکن رو در بکار بردن متودهای مختلف برای شکست دادن باس ها به شدّت بسته نگه میداشت و....
بذارید خلاصه کنم براتون:سیستم مبارزات دو بعدی یه سیستم امتحانی بود که شکست خوبی خورد و باعث شد افسانه زلدا متوجّه شه گیم پلی اش باید در چه مسیری قرار بگیره.و به نظر من AoL ساخته شدنش بهتر از ساخته نشدنش بود و تونست مسیری رو که این 25 ساله طی کرده رو پیش بینی کنه.
امّا به جدای سیستم مسخره مبارزات دو بعدی.چیزهای خیلی خوبی هم به AoL اضافه شده بود که با بازخورد های مثبتی همراه بود.
اوّل گشت و گذار در شهر و گرفتن Side Quest هایی بود که با استقبال همراه شد و از شماره دوّم به بعد به جزیی جدا ناشدنی از سری شدند.البته تعداد خوب NPC ها هم نکته خوبی بود.
دوّم تعداد بیشتر آیتم ها بود که این هم با استقبال خوبی مواجه شده بود امّا سوّم اضافه شدن جادوها به بای بود که کمی نامتعارف بود امّا با توجّه به کاربردی بودنش،در نسخه های بعدی بسیار کامل شده تر و بهینه تر شده بازگشت پس اون قدر ها هم بی خاصیّت نبوده این بازی:دی

120px-Adventure-of-Link-Screen-1.png

و دیگر چیزها...:


  • شخصیّت ها

[TABLE="class: grid, width: 600, align: center"]
[TR]
[TD]
62px-Prince_of_Hyrule.png
[/TD]
[TD]
62px-AOL_Game_Over.png
[/TD]
[TD]
62px-Magician_and_Zelda.png
[/TD]
[TD]
Princess_Zelda_Sleeping.png
[/TD]
[TD]
38px-LinkAdventureofLink.png
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Prince of Hyrule[/TD]
[TD]Ganon[/TD]
[TD]Magician[/TD]
[TD]Princess Zelda[/TD]
[TD]Link[/TD]
[/TR]
[/TABLE]



  • باس فایت ها
[TABLE="class: grid, width: 750, align: center"]
[TR]
[TD="align: center"]
ShadowLink-AoL-Sprite.png
[/TD]
[TD="align: center"]
58px-Thunderbird-thumb.png
[/TD]
[TD="align: center"]
49px-Barba-AoL-Sprite.png
[/TD]
[TD="align: center"]
47px-Gooma-AoL-Sprite.png
[/TD]
[TD="align: center"]
59px-Carock-AoL-Sprite.png
[/TD]
[TD="align: center"]
Ironknuckle-AoL-Sprite.png
[/TD]
[TD="align: center"]
Helmethead_%28With_Helmet%29.png
[/TD]
[TD="align: center"]
32px-Horsehead-Sprite-AOL.png
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="align: center"]Dark Link[/TD]
[TD="align: center"]Thunderbird[/TD]
[TD="align: center"]Barba[/TD]
[TD="align: center"]Gooma[/TD]
[TD="align: center"]Carock[/TD]
[TD="align: center"]Rebonack[/TD]
[TD="align: center"]Helmethead[/TD]
[TD="align: center"]Horsehead[/TD]
[/TR]
[/TABLE]


میدونم روند تاپیک کنده ولی بدونید من یه چشمم همش به این جاست و حالا حالا ها مطلب هست تا اینجا روند ثابتشو نگه داره..
پس با لایک ها و نظراتتون ما رو یاری کنید
;)
 
هه، این جا :D
یادش بخیر... یکی از ده ها پروژه ناتمام ام :D
قشنگم برمیگرده به زمانی که ملت تو حول و ولای کنسول های نسل هشت بودن بعد معرفیشون
بعد من هنوز تو کف Skyward Sword بودم که دو سال از انتشارش گذشته بود و چون من Wii نداشتم نمیتونستم بازیش کنم (هنوزم نتونستم) و می شستم با شبیه ساز روی یه Wooden PC عملا نابود!! Zelda: OoT میزدم و چه حالی می داد!!! زلدای یک و دو و A Link to the Past هم همون موقع ها رفتم... Majora's Mask رو ازش خیلی سر در نیاوردم... چند ماه بعد که صاحب لپ تاپ شدم، تونستم شبیه ساز گیم کیوب رو بریزم The Wind Waker و Twilight Princess رو برم... ISO ـی TP به شدت داغون و ناقص بود، لذا اونم هنوز تموم نکردم :D (تو این برهه که من داشتم TWW رو می رفتم، ملت داشتن سر Tlou و GTA V با هم می جنگیدن... هر چند من بعدا دوتاشون رو رفتم ولی اون موقع اصن تو یه دنیای دیگه بودم :D)

و بعد قـــــــشــــــــنگ گذشت من کلا از بازی های ویدیویی فاصله گرفتم یه مدت و به غیر از Dota 2 و Spelunkey عملا چیز خاصی نمیزدم... این تاپیک هم که به قبرستون پیوست تا وقتی زمستون پیارسال تونستم بالاخره سوییچ بخرم و Zelda: BotW رو برم... و واقعا باید بگم بازی منو برگردوند به جریان ویدیو گیم

شش سال میگذره از وقتی عاشق این فرنچایز شدم...و این شش سال تازه یه بخشی از تاریخچه 33 ساله بازیه و هنوزم فرنچایزیه که تو صنعت گیم جزو حرف اول زن هاست
 
هه، این جا :D
یادش بخیر... یکی از ده ها پروژه ناتمام ام :D
قشنگم برمیگرده به زمانی که ملت تو حول و ولای کنسول های نسل هشت بودن بعد معرفیشون
بعد من هنوز تو کف Skyward Sword بودم که دو سال از انتشارش گذشته بود و چون من Wii نداشتم نمیتونستم بازیش کنم (هنوزم نتونستم) و می شستم با شبیه ساز روی یه Wooden PC عملا نابود!! Zelda: OoT میزدم و چه حالی می داد!!! زلدای یک و دو و A Link to the Past هم همون موقع ها رفتم... Majora's Mask رو ازش خیلی سر در نیاوردم... چند ماه بعد که صاحب لپ تاپ شدم، تونستم شبیه ساز گیم کیوب رو بریزم The Wind Waker و Twilight Princess رو برم... ISO ـی TP به شدت داغون و ناقص بود، لذا اونم هنوز تموم نکردم :D (تو این برهه که من داشتم TWW رو می رفتم، ملت داشتن سر Tlou و GTA V با هم می جنگیدن... هر چند من بعدا دوتاشون رو رفتم ولی اون موقع اصن تو یه دنیای دیگه بودم :D)

و بعد قـــــــشــــــــنگ گذشت من کلا از بازی های ویدیویی فاصله گرفتم یه مدت و به غیر از Dota 2 و Spelunkey عملا چیز خاصی نمیزدم... این تاپیک هم که به قبرستون پیوست تا وقتی زمستون پیارسال تونستم بالاخره سوییچ بخرم و Zelda: BotW رو برم... و واقعا باید بگم بازی منو برگردوند به جریان ویدیو گیم

شش سال میگذره از وقتی عاشق این فرنچایز شدم...و این شش سال تازه یه بخشی از تاریخچه 33 ساله بازیه و هنوزم فرنچایزیه که تو صنعت گیم جزو حرف اول زن هاست

یادمه تو کف اجرا بازیا gamecube رو wii بودم
بخصوص زلدا هاس و ....

چون یا باید میدادم کنسول باز کنن ic کپی نصب میکردن + نیاز به دسته و مموری کارت گیم کیوب داشت

که یهو تو همین فروم یه آیدی به اسم link.zelda
تاپیکی زد برا اجرا بازیا گیم کیوب بدون نیاز به مموری کارت و دسته گیم کیوب روی wii . با فلش اجرا بشن

اون موقع wii م دوباره جون گرفت و کلی بازی گیم کیوب بازی کردم

*** اجرای بازی های GAMECUBE بدون نیاز به دسته و مموری گیم کیوب ***
 
  • Like
Reactions: Z-fan

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or