DieDie
کاربر سایت
دوستان پردازنده های صوتی به کینکت ربط داره ؟ یا کیفیت voice chat و این جور چیزا ؟
شفافا سازی می کنید ؟
اون پردازنده صدا نقش Co-Processor داره مثلا زمانیکه کسی با کینکت بازی نمیکنه پردازش صدا تو 360 به عهده CPU بود و موقعی که شما با کینکت بازی میکردی پردازش صدا به عهده GPU بود (GPGPU) چون احتیاج به محاسبه بالایی برای اینکه تشخیص بده شما داری چی میگی داشت یه قسمت از قدرت گرافیک کنسول برای پردازش صدا هدر میرفت ضمن اینکه خیلی قابلیتهای کینکت جدید رو به خاطر بالارفتن بودجه پردازش نمیتونستن باهاش ارائه بدن الان یه پردازنده مجزا برای صدا کمک میکنه پردازش صدا از روی CPU و GPU برداشته بشه ، تو کنفرانس AMD یه تصویر نشون دادن که موقع پردازشهای سنگین صدا مثلا جایی که چندین صدا همزمان با هم پخش میشه ویا با تغییر جهت دوربین و دور شدن و نزدیک شدن به یه منبع صدا جهت و شدت صدا تغییر میکرد توان پردازش زیادی از CPU برای محاسبه مصرف میشد که بین 5 تا 18 درصد توان CPU بود که به طور متوسط در اغلب مواقع 10 درصد توان CPU رو شامل میشد (البته نوع CPU مشخص نبود) این 10 درصد مقدار زیادی هست یعنی تقریبا اندازه مقدار قدرت پردازشی برای فیزیک و یا هوش مصنوعی که تو بازیهای امروزی استفاده میشه الان این پردازنده صدا کمک میکنه تا 10 درصد منابع CPU آزاد بمونه و جای دیگه هزینه بشه علاوه بر اون بار محاسباتی رو هم از روی GPU موقعی که با کینکت بازی میکنید حذف میکنه.
![20620924649355349615.png](/proxy.php?image=http%3A%2F%2F8pic.ir%2Fimages%2F20620924649355349615.png&hash=6529bb2232fe147e0f08b2a1ecb602de)
چیزی که جالبه اینه که AMD روی آخرین و جدیدترین نسل پردازنده گرافیکیش داره از این چیپ مجزا استفاده میکنه تا منابع بیشتری رو برای پردازش فیزیک و گرافیک سیستم آزاد بزاره دقیقا مثل کاری که مایکروسافت انجام داده و جالبتر اینکه راه حلهای جفتشون خیلی به هم نزدیک هست و جالبترین قسمتشم اینکه دقیقا همزمان تصمیم گرفتن اینکارو بدن !
به نظر من ممکنه تو GPU ایکس باکس وان از تکنولوژی GPU های جدید AMD هم استفاده شده باشه ، با توجه به مقاله Anandtech که Mantle رو همون درایور Mono ـی Xbox one میدونه و توسط خود AMD هم تایید شد ، وجود این پردازنده صوتی دقیقا در کنار پردازنده گرافیکی و شباهت فوق العادشون به هم این احتمال رو به وجود میاره که ممکنه GPU تو Xbox one بیشتر متمایل به نسل بعدی پردازنده های AMD باشه.
یه مسئله خیلی جالبتر هم اینکه تعداد CU ها در سری high end پردازنده جدید گرافیکی AMD نسبت به قبل کم شده و در عوض آرایش ALU های داخلی پردازنده عوض شده (4 تا SIMD در هر CU)
.مثلا R9 290 فقط 11 عدد CU یا همون Compute unit داره در مقابل Xbox one که 12 CU داره و PS4 که 18CU داره ولی از نظر معماری به دلیل تغییر آرایش SIMD ها به شکل خارق العاده ای قوی هست یعنی هر CU این پردازنده به اندازه 4 یا 5 عدد از CU های معماری نسل قبلش قدرت داره.
آخرین ویرایش: