نیل دراکمن از فشار کاری در استودیو Naughty Dog می‌گوید

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
به‌تازگی در گزارشی که توسط مجله GQ منتشر شده، آقای نیل دراکمن صحبت‌های جالبی را در مورد فشار کاری در استودیو Naughty Dog داشته که در ادامه به آن می‌پردازیم. با جدید ترین اخبار بازی‌ها در بازی سنتر همراه باشید.

Naughty-Dog.jpg


در حالی که طرفداران فاصله کمی را تا تجربه جدید ترین ساخته ناتی داگ یعنی The Last of Us Part 2 دارند، اما مدتی پیش و در اوایل 2020 گزارشی از وضعیت کاری در این استودیو منتشر گشت که باعث ایجاد بحث‌ها و حواشی زیادی شد. طبق این گزارش که از سوی کوتاکو منتشر شده‌بود، اعضای استودیو ناتی داگ حجم زیادی از فشار کاری را تحمل می‌کنند.

نیل دراکمن که چند سالی است به‌عنوان نائب رئیس استودیو منصوب شده، در این خصوص می‌گوید: “ما نمی‌خواهیم با افراد استودیو مانند بچه‌ها رفتار کنیم. ما افرادی را جذب می‌کنیم که می‌خواهند این داستان‌ها را تعریف کنند و اثر خود را بر روی صنعت بازی‌های ویدئویی بگذارند؛ و آن‌ها بابت انجام چنین کاری سخت تلاش می‌کنند. ما باید حفاظت‌هایی را قرار دهیم که اعضای استودیو به خود آسیب نزنند، اما فکر نمی‌کنم که با جلوگیری آن‌ها از سخت کار کردن بتوان چنین بازی‌هایی را ساخت.”

او در ادامه با اشاره به بخشی از مراحل ساخت بازی آنچارتد 2 عنوان کرد مدیریت استودیو کار کردن کارمندان در پایان هفته‌ها و یا نیمه شب را ممنوع اعلام کرده‌بود؛ اما اعضای استودیو بابت اتخاذ این تصمیم ناراضی و ناراحت شدند. با اینحال، به‌نظر می‌رسد دراکمن از وجود چنین مشکلاتی آگاه است و با ساخت هر بازی و آموختن از آن، پروسه تولید روند بهتری را طی می‌کند.

آخرین ساخته مورد انتظار ناتی داگ یعنی بازی The Last of Us Part 2 در تاریخ 19 برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد.

Continue reading...
 

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,164
نام
Amir
یکم حرفش ترسناکه :| یجوری حرف میزنه انگار مسئله کرانچ اصلا واسش اهمیتی نداره و میخواد همینطوری پیش بره داستان. همه میدونن که اگه اونا اینطوری کار نکنن اصلا بازی در حد ناتی‌داگ‌لول ساخته نمیشه ولی یکم میترسم از این قضیه که تو طولانی‌مدت روشون تاثیر بزاره؛ به شدت دوست دارم که بعد از انتشار تلو حدود ۵ ۶ ماهی استراحت کنن حداقل. من ترجیح میدم که پروسه بازیسازی ناتی‌داگ طولانی‌تر بشه ولی ذره‌ای کیفیت کارش تو طولانی‌مدت پایین نیاد.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,034
نام
مازیار
او در ادامه با اشاره به بخشی از مراحل ساخت بازی آنچارتد 2 عنوان کرد مدیریت استودیو کار کردن کارمندان در پایان هفته‌ها و یا نیمه شب را ممنوع اعلام کرده‌بود؛ اما اعضای استودیو بابت اتخاذ این تصمیم ناراضی و ناراحت شدند. با اینحال، به‌نظر می‌رسد دراکمن از وجود چنین مشکلاتی آگاه است و با ساخت هر بازی و آموختن از آن، پروسه تولید روند بهتری را طی می‌کند.

رمز و راز موفقیت...

یکم حرفش ترسناکه :| یجوری حرف میزنه انگار مسئله کرانچ اصلا واسش اهمیتی نداره و میخواد همینطوری پیش بره داستان. همه میدونن که اگه اونا اینطوری کار نکنن اصلا بازی در حد ناتی‌داگ‌لول ساخته نمیشه ولی یکم میترسم از این قضیه که تو طولانی‌مدت روشون تاثیر بزاره؛ به شدت دوست دارم که بعد از انتشار تلو حدود ۵ ۶ ماهی استراحت کنن حداقل. من ترجیح میدم که پروسه بازیسازی ناتی‌داگ طولانی‌تر بشه ولی ذره‌ای کیفیت کارش تو طولانی‌مدت پایین نیاد.

اقا وقتی خود طرف میخواد تلاش کنه،. کرانچ چیه دیگه...

همین دراکمن شبا تو استودیو می‌خوابید در کنار کار برنامه نویسی خودش، طراحی مراحل هم می‌کرد ، تا بهش اجازه بدن وارد تیم طراحی بشه...
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
یکم حرفش ترسناکه :| یجوری حرف میزنه انگار مسئله کرانچ اصلا واسش اهمیتی نداره و میخواد همینطوری پیش بره داستان. همه میدونن که اگه اونا اینطوری کار نکنن اصلا بازی در حد ناتی‌داگ‌لول ساخته نمیشه ولی یکم میترسم از این قضیه که تو طولانی‌مدت روشون تاثیر بزاره؛ به شدت دوست دارم که بعد از انتشار تلو حدود ۵ ۶ ماهی استراحت کنن حداقل. من ترجیح میدم که پروسه بازیسازی ناتی‌داگ طولانی‌تر بشه ولی ذره‌ای کیفیت کارش تو طولانی‌مدت پایین نیاد.

تیم مسلما اعضای کلیدی اش ثابته و اعضای دیگش بعد هر پروژه قشنگ جدا میشن واسه تخلیه و جایگزین میشن
در غیر این صورت از دید مدیریتی غیر ممکنه همچین تیمی رو با همچین فشار کاری ای سالم نگه داری (حتی اگه نتیجه اش بهترین بازی سال باشه و روحیه شون دچار تغییر نشه)

برای نیل دراکمن الان کاری نداره از فشار کاری تیم صحبت کردن چون ازش نتیجه لازم رو گرفتن... خلاصه که نیل عملا داره میگه هدف، وسیله رو توجیح می کنه... Hope the whole industry will kiss and hug him for proving this :D >:D<:*:-"
 

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,164
نام
Amir
رمز و راز موفقیت...



اقا وقتی خود طرف میخواد تلاش کنه،. کرانچ چیه دیگه...

همین دراکمن شبا تو استودیو می‌خوابید در کنار کار برنامه نویسی خودش، طراحی مراحل هم می‌کرد ، تا بهش اجازه بدن وارد تیم طراحی بشه...
مازیارجان حرفتو قبول دارم ولی خب یهویی دیدی چند نفر مثل اون کوپر استعفا دادن، رفتن کلی مصاحبه کردن ضد استودیو و کلی حواشی دراوردن واسش. دیگه واقعا حالم داره از هرچی حواشی دور ناتی به هم میخوره. صددرصد این حواشی‌ها کمتر بشن بهتره.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,034
نام
مازیار
مازیارجان حرفتو قبول دارم ولی خب یهویی دیدی چند نفر مثل اون کوپر استعفا دادن، رفتن کلی مصاحبه کردن ضد استودیو و کلی حواشی دراوردن واسش. دیگه واقعا حالم داره از هرچی حواشی دور ناتی به هم میخوره. صددرصد این حواشی‌ها کمتر بشن بهتره.
دیگه این غیر قابل اجتناب... تنها کاری که میشه کرد اینه که تو کارگزینی سخت گیری بیشتری داشته باشن و شرایط کاری استودیو رو براشون توضیح بدن قبل استخدام
 

Kiami

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,855
مسئله کرانچ اصلا واسش اهمیتی نداره و میخواد همینطوری پیش بره داستان. همه میدونن که اگه اونا اینطوری کار نکنن اصلا بازی در حد ناتی‌داگ‌لول ساخته نمیشه ولی یکم میترسم از این قضیه که تو طولانی‌مدت روشون تاثیر بزاره؛ به شدت دوست دارم که بعد از انتشار تلو حدود ۵ ۶ ماهی استراحت کنن حداقل. من ترجیح میدم که پروسه بازیسازی ناتی‌داگ طولانی‌تر بشه ولی ذره‌ای کیفیت کارش تو طولانی‌مدت پایین نیاد.
اینو که ما از روز اول گفتیم ! نا برده رنج گنج میسر نخواهد شد . کسی هم ناراضی باشه از شرایط کار در ابر استودیویی مثل ND و عاشق کارش نباشه میتونه استعفا بده و بره یه شرکت دیگه !
 

EAST2WEST

کاربر سایت
Jul 31, 2009
1,569
نام
Danial
یکم حرفش ترسناکه :| یجوری حرف میزنه انگار مسئله کرانچ اصلا واسش اهمیتی نداره و میخواد همینطوری پیش بره داستان. همه میدونن که اگه اونا اینطوری کار نکنن اصلا بازی در حد ناتی‌داگ‌لول ساخته نمیشه ولی یکم میترسم از این قضیه که تو طولانی‌مدت روشون تاثیر بزاره؛ به شدت دوست دارم که بعد از انتشار تلو حدود ۵ ۶ ماهی استراحت کنن حداقل. من ترجیح میدم که پروسه بازیسازی ناتی‌داگ طولانی‌تر بشه ولی ذره‌ای کیفیت کارش تو طولانی‌مدت پایین نیاد.

اگر این کار را دوباره انجام بدن تیشه به ریشه ی خودشون میزنن ، حالا باید برای پروژه های بعدی زمان بندی و hierarchy درست و دقیق مشخص بشه ، امیدوارم به کارکنانشون مخصوصاً animator ها یه bonus check خوب داده بشه تا حداقل اثر این همه فشار جبران بشه
 
  • Smile
Reactions: HOOMAN 120

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
آقا اینا خودشون دارن رسما میگن در به در دنبال راه حل هستن که اوضاع رو درست کنن، بعد شما فکر میکنید تنها راه کار مناسب اینه که یا تحمل کنن شرایط رو یا بزنن بیرون؟ جلل خالق! :D
اتفاقا طبق همون گزارش کوتاکو و این حرفایی که توی گزارش GQ زده شده موضوع کرانچ واسشون بشدت مهمه. گویا یه اقدامایی هم بابت جلوگیری از اون قصه معروفی که میگفتن بعضی از اعضای تیم روزها و هفته ها بابت چیزی که از بازی کات شده کار میکنن هم انجام شده:

One area the studio has made major steps forward is scheduling, hiring a small team of producers to communicate changes and building proprietary software to notify developers of updates. The studio has also started cutting sooner, saving time on developing sections that end up unused. Ultimately, I’m told, each new game is a lesson learned to better the process for next time.

پ.ن: حالا تیم مدیریت سایت احتمالا موافق نباشه وگرنه من این گزارش رو کامل ترجمه میکردم میذاشتم، چون خیلی اطلاعات جالبی داره. نویسنده گزارش به مدت دو سال از نزدیک ساخت Tlou Part II رو دنبال کرده و برای مثال اون زمان هایی که ما خبر تأخیر و یا لیک شدن محتویات بازیو دیدیم، ایشون درباره واکنش های اعضای داخلی تیم توضیح داده که چقدر بهم ریخته اعصابشون.
 

EAST2WEST

کاربر سایت
Jul 31, 2009
1,569
نام
Danial
آقا اینا خودشون دارن رسما میگن در به در دنبال راه حل هستن که اوضاع رو درست کنن، بعد شما فکر میکنید تنها راه کار مناسب اینه که یا تحمل کنن شرایط رو یا بزنن بیرون؟ جلل خالق! :D
اتفاقا طبق همون گزارش کوتاکو و این حرفایی که توی گزارش GQ زده شده موضوع کرانچ واسشون بشدت مهمه. گویا یه اقدامایی هم بابت جلوگیری از اون قصه معروفی که میگفتن بعضی از اعضای تیم روزها و هفته ها بابت چیزی که از بازی کات شده کار میکنن هم انجام شده:



پ.ن: حالا تیم مدیریت سایت احتمالا موافق نباشه وگرنه من این گزارش رو کامل ترجمه میکردم میذاشتم، چون خیلی اطلاعات جالبی داره. نویسنده گزارش به مدت دو سال از نزدیک ساخت Tlou Part II رو دنبال کرده و برای مثال اون زمان هایی که ما خبر تأخیر و یا لیک شدن محتویات بازیو دیدیم، ایشون درباره واکنش های اعضای داخلی تیم توضیح داده که چقدر بهم ریخته اعصابشون.

در تکمیل صحبت های شما باید بگم بعضی دوستان این باور غلط را دارن که فروش خوب game میتونه فشار و crunch را جبران کنه در حالی که اطلاع ندارن این وسط تنها جیب کسانی مثل آقای Bobby Kotick پر میشه و تنها سهم کمی از فروش اصلی نصیب developer

میشه


1591738339476.png
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,034
نام
مازیار
آقا اینا خودشون دارن رسما میگن در به در دنبال راه حل هستن که اوضاع رو درست کنن، بعد شما فکر میکنید تنها راه کار مناسب اینه که یا تحمل کنن شرایط رو یا بزنن بیرون؟ جلل خالق! :D
اتفاقا طبق همون گزارش کوتاکو و این حرفایی که توی گزارش GQ زده شده موضوع کرانچ واسشون بشدت مهمه. گویا یه اقدامایی هم بابت جلوگیری از اون قصه معروفی که میگفتن بعضی از اعضای تیم روزها و هفته ها بابت چیزی که از بازی کات شده کار میکنن هم انجام شده:



پ.ن: حالا تیم مدیریت سایت احتمالا موافق نباشه وگرنه من این گزارش رو کامل ترجمه میکردم میذاشتم، چون خیلی اطلاعات جالبی داره. نویسنده گزارش به مدت دو سال از نزدیک ساخت Tlou Part II رو دنبال کرده و برای مثال اون زمان هایی که ما خبر تأخیر و یا لیک شدن محتویات بازیو دیدیم، ایشون درباره واکنش های اعضای داخلی تیم توضیح داده که چقدر بهم ریخته اعصابشون.
اخرش در حد همون حرف و شعار باقی میمونه و تو پروژه بعدی هم دمار از روزگارشون در میاد.. نهایت کاری که میتونن بکنن اینه که حقوق و مزایایی که بدن که طرف بگه ارزشش رو داشت، یا نهایتش فشار فشار کاری مسائل غیر مترقبه رو کم کنن... ولی خب چند تا از اعضای ناتی داگ توییت زده بود که معماری و طراحی ps5 کارشون رو خیلی راحت تر میکنه که باعث کرانچ کمتر میشه، باید دید...

145962

و صد البته هیچ کس از چند ساعت اضافه کاری در هفته (نه در روز) نمرده...
 
آخرین ویرایش:

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
اخرش در حد همون حرف و شعار باقی میمونه و تو پروژه بعدی هم دمار از روزگارشون در میاد.. نهایت کاری که میتونن بکنن اینه که حقوق و مزایایی که بدن که طرف بگه ارزشش رو داشت، یا نهایتش فشار فشار کاری مسائل غیر مترقبه رو کم کنن... ولی خب چند تا از اعضای ناتی داگ توییت زده بود که معماری و طراحی ps5 کارشون رو خیلی راحت تر میکنه که باعث کرانچ کمتر میشه، باید دید...

View attachment 145962

و صد البته هیچ کس از چند ساعت اضافه کاری در هفته (نه در روز) نمرده...
البته جیمز کوپری که توئیتش رو گذاشتید از ناتی داگ جدا شده، ولی کلا چنین صحبتایی زیاد به گوش میرسه در مورد راحتی کار با PS5 و بنظر همه امیدوارن... البته زمانی که پارت 1 میخواسته عرضه بشه گویا تیم انقدر مشغول بوده که به گفته خودشون وقت نکردن اون موقع نگاهی به دِو کیت PS4 بندازن. :))
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
حفاظت هایی بزاریم که به خودشون آسیب نزنن؟ :-?
از شدت سختی کار به خودزنی می رسن یعنی؟ ?:D
یعنی اونقدر به خودشون فشار نیارن که کارشون باعث بشه سلامتیشون بخطر بیفته. نمیدونم قصدت ترول بود یا واقعا بد متوجه منظور شدی. اگر ترول بود که هیچی ولی اگر اشتباه شده که با عرض معذرت خواستم ابهام زدایی بشه.
-------------------------------------------------------------
کلا حرفش اینه که این قضیه حقیقت داره ولی ناتی داگ کسی رو مجبور نمیکنه خود اعضا هستن که دوست دارن بیشتر کار کنن پله های طرقی رو طی کنن. توی همچین محیطی احتمالا کسی که بخواد مثل کارمند سر وقت بیاد و سر وقتم بره جایگاهی نداره. اینجور نیست که کسی مجبورش کنه ولی خوب جو اینجور ایجاب میکنه.
نظر شخصی خودم اینه که کاشکی من تو همچین محیطی کار میکردم. تو جامعه ما که از زیر کار در رفتن زرنگی محسوب میشه و جامعه متاسفانه تشویقش میکنه دیدن اینکه جاهایی از دنیا وجود داره که جامعه تو رو بکار و پیشرفت تشویق میکنه که هیچ بلکه مجبورت میکنه برام لذت بخشه. ما اینجوری زندگی و کار میکنیم که جهان سومی هستیم.
ژاپنی ها و آلمان ها و.... اینجوری کشورشون رو ساختن نه با از زیر کار در رفتن
فقط امیدوارم بتونن یه سیستمی بوجود بیارن که فشار از حدش عبور نکنه.
 

Paranormal

کاربر سایت
Jan 9, 2010
936
نام
علی
یکم حرفش ترسناکه :| یجوری حرف میزنه انگار مسئله کرانچ اصلا واسش اهمیتی نداره و میخواد همینطوری پیش بره داستان. همه میدونن که اگه اونا اینطوری کار نکنن اصلا بازی در حد ناتی‌داگ‌لول ساخته نمیشه ولی یکم میترسم از این قضیه که تو طولانی‌مدت روشون تاثیر بزاره؛ به شدت دوست دارم که بعد از انتشار تلو حدود ۵ ۶ ماهی استراحت کنن حداقل. من ترجیح میدم که پروسه بازیسازی ناتی‌داگ طولانی‌تر بشه ولی ذره‌ای کیفیت کارش تو طولانی‌مدت پایین نیاد.
تنها چیزی که خستگی آدم رو بعد از انجام کار به در میکنه پول درست حسابیه که اینا هم با این پیش فروشی که دارن و فروش خفنی که بعدا خواهند داشت خستگی به کلی از همه جاهای عیان و نهانشون میره بیرون ! ?:D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر