نگاهی بر Uncharted 4 در مجله Gameinformer

.Evanescence.

کاربر سایت
Oct 7, 2011
2,896



مطمئنا همه با خلق خوی Nathan Drake آشنا هستید، پسری که همیشه به دنبال هیجان و ماجراجویی است. ماجراجویی و کاوش کردن برای به دست آوردن گنجینه های کهن برای او به مانند مواد مخدر می ماند، او یک معتاد درجه یک برای هرگونه ماجراجویی است و کل زندگی اش را همانند شخصیت محبوب دنیای سینما یعنی Indiana Jones می‌گذراند.
در سه ماجراجویی قبلی سری Uncharted دیدیم که نیتن در کنار کشمکش ها و درگیری هایش، او دررابطه ای عاشقانه با Elena نیز دست و پنجه نرم می کند. در پایان Uncharted 3 او حلقه ازدواج خود را به انگشت خود انداخت و برای همیشه Elena را نیز بر تمام هیجانات و ماجراجویی هایش انتخاب کرد. پس چه اتفاقی قرار است در این میان رخ دهد تا اون یک بار دیگر تمام زندگی اش را به خطر اندازد و باز به سوی به دست آوردن گنج پیش برود؟ جواب این سوال چیزی از پیش تعیین شده نبود، اما وقتی برادر نیتن بعد از سال ها ناگهان بازمیگردد همه چیز در ذهن او عوض می شود.
Naughty Dog قطعا به گونه ای عمل خواهد کرد که بازگشت Drake و تاخت و تاز او به همان گونه ای باشد که در 3 سری قبل دیدیم. هرچند اگر این استودیو با تکنولوژی های جدید خود برای این نسل مارا سورپرایز نکند که دیگر نام این استودیو Naughty Dog نیست. ND تمام آموخته های خود را از سه نسخه قبلی Uncharted و مطمئنا بازی تحسین شده The Last of Us را در این نسخه به کار خواهد برد تا حد و مرزهای جدیدی دنیای بازی ها رقم بزند. پس آماده هیجان انگیزترین ماجراجویی زندگی Drake که تا به حال با دشمنان، خانواده، طبیعت و خطرناکترین حریف یعنی خودش داشته شوید.


GROWING TO UNCHARTED 4

نزدیک به 10 سال از شروع کار ND از بازی Uncharted می گذرد. اولین قسمت آن یعنی Drake’s Fortune در سال 2007 برای Ps3 عرضه شد و با گیم پلی جذاب و شخصیت کاریزماتیک خود مورد تحسین واقع شد. بعد از عرضه دو نسخه دیگر از این عنوان، استودیو ND با عرضه The Last of Us توانست با سخت افزار PS3 یکی از بهترین گرافیک بازی های نسل قبل را به ارمغان آورد. The last of Us یک بازی مهیج در مورد آخرالزمان از نگاه ND بود که جوایز بسیاری را نیز از آن خود کرد.
با عرضه PS4 ناتی داگ با ساخت یک Remaster از این عنوان و یک DLC به نام Left Behind سعی بر این داشت که با سخت افزار این کنسول بهتر آشنا شده و بتواند Uncharted 4 را به بهترین شکل برای این کنسول بسازد. به گفته ناتی داگ عرضه The Last of Us برای Ps4 قدم بسیار بزرگی برای آن ها بود و توانستند دانش زیادی از این کار به دست آورند. همچنین این کار بسیار بزرگتر از چیزی بود که انتظارش را داشتند و حال با توانایی و روحیه بسیار عالی خود قادر هستند چیزهای بسیار بیشتر و بزرگتری را در Uncharted 4 به رخ بکشند.
Uncharted 4 از همان اتمام پایان نسخه سوم این سری در دست ساخت قرار گرفت. تیم کوچکی از ND با کانسپت ها و نمونه های اولیه شروع به کار کردند، بعد از اتمام و عرضه The Lest of Us نیمی از تیم اصلی به گروه U4 ملحق شدند نیمی دیگر برای ساخت DLC بازی The Last of Us مشغول بودند. بعد از اتمام Left Behind استودیو ND کاملا بر روی Uncharted 4 تمرکز کرد. آقای Even Wells در این باره می گوید: "بسیار کار خوبی بود که به صورت مرحله ای و گام به گام تیم به سوی ساخت Uncharted روانه شد، زیرا این عمل به ما این فرصت را داد تا کاملا نسبت به کار و تکنولوزی ای که در اختیار داشتیم آشنا شویم و همچنین آرت های اولیه بازی را قبل از شروع ساخت آن انجام داده باشیم. برای فونداسیون این بازی وقت زیادی صرف کردیم تا ساخت آن به راحتی ادامه پیدا کند."
ساخت بازی با تکنولوژی گذشته یک چیز است اما اینکه این تیم برای پیدا کردن و پیش بردن این سری در راهی جدید، چه فکری در سر دارد چیز دیگریست. Druckmann ادامه می دهد: "وقتی از سری آنچارتد وارد دنیای The Last of Us شدیم، واقعا سعی بر این داشتیم تا محیطی به مراتب وسیع تر خلق کنیم تا بازیکن ها انتخابی بیشتر داشته باشند. اما در Uncharted 4 این تصمیم حتی قبل از شروع ساخت سری بود و می توان گفت این اولین تصمیمی بود که در مورد این نسخه از بازی گرفتیم. زیرا در Uncharted پیمایش و پیش برد داستان متفاوت است، زیرا گام ها، قدم ها و لحظه ها در این بازی متفاوت است، زیرا حس و حال اصلی این بازی خیلی خیلی متفاوت است."




Bruce Straley در ادامه افزود: " The Last of Us دیدی تازه برای چطور به دست آوردن و ادامه کارها به ما داد. به عنوان یک بازیکن می خواهیم یک آنچارتد بی حد و مرز را انجام دهیم. این عنوان پتانسیل چنین هدف بزرگی را دارد."
دنیای The Last of Us به مراتب بسیار ساکت تر و تاریک تر از ماجراجویی های پر سر وصدای Nathan Drake است. Straley می گوید: "راستش را بگویم این بازی کار سختی از نظر طراحی است زیرا بسیار در دسترس قرار دارد. در این بازی تمام قدم ها و حرکات، سریع تر است و آدرنالین خروشان تر. در ساخت آن هر مکانیکی که اضافه می کنید، هر تصمیمی که اتخاذ می کنید باید این سوال را به درستی جواب دهد ‘این کار یا این تصمیم چه معنی و تاثیری در پیمایش و مبارزات در بازی دارد؟’”
تیم ساخت بازی تعداد بسیار زیادی از مکانیک ها را امتحان کرد تا بتواند معنی تعدادی از آن ها را در خور نام بازی Uncharted بیابد. Straley ادامه داد: "بسیاری از چیزها در میان این تست دور انداخته شدند و یا دوباره بر روی آن ها تحقیق و تصمیم گیری شد. توسط این امر توانستیم بسیاری از مسائلی که باعث بهتر شدن هر آنچه در ماجراجویی شما صورت می گیرد را بیابیم و آن ها را از دست ندهیم و همچنین حال می توانیم تمام مشکلاتی که بازیکن در حین بازی و مبارزات و کاوش های لحظه به لحظه اش ممکن است به وجود آید را برطرف کنیم."
تمام این صحبت ها شامل سفرها و گشت و گذار ها، به وجود آوردن چندین راه مختلف برای کاوش، توسعه دادن محیط بازی، هوش مصنوعی و حتی خلق و اضافه کردن چیزهایی جدید مانند طناب و میخ های صخره نوردی می شود. ND حتی راجب به یکی از بزرگترین مزیت های Uncharted دوباره وقت گذاشته و آن چیزی نیست جز کاتسین های بازی. حال تمام آن ها به صورت In-Engine و Real-Time صورت می گیرد. Straley می گوید:" همیشه برایمان سوال بود که چگونه این امر را بسیار بهتر انجام دهیم. می خواهیم تجربه ای خلق کنیم که با بازیکن طنین بی اندازد. در تلاش هستیم تا شخصیت های جالب با ماجراجویی های لذت بخش خلق کنیم. تمام این ها باید معنی بدهد و هدفی داشته باشد، من دوست دارم حس در هم آمیخته شدن با بازی را داشته باشم، دوست ندارم بازی ای را انجام دهم که قبلا انجام داده ام تا به من همان حس تکراری را انتقال دهد."


Bringing Uncharted 4’s World And Nathan Drake To Life

یکی از قابل ذکر ترین نکات بازی وفاداری بازی به بخش گرافیک بازی است. Evan Wells میگوید: "این بازی همیشه جز بهترین ها در تکنولوژی نسل گذشته بود.موتور گرافیک بازی بزرگترین بخش ساخت بازی است." در حقیقت می توان گفت Uncharted 4 یکی از اولین بازی هایی است که برایمان پتانسیل حقیقی نسل جدید در زمینه گرافیک واقع گرایانه و بسیار طبیعی را به نمایش خواهد گذاشت. از خط های طبیعی دور چشم نیتین، رگ های روی بازو و مچ نیتن و حتی چند تار موی خاکستری در ریش های او واقعا هیپنوتیزم کننده است. حتی انیمیشن بازی هم به طور کامل بازسازی شده است. فقط 60 انیمیشن مختلف به طور اختصاصی برای Drake ساخته شده است. تمام حرکات جدید هستند و تمرکز زیادی نیز بر روی صخره نوردی ها و بالا پایین پریدن های نیتن اختصاص داده شده است.
جزییات بسیار وسیع هستند. یک سیستم جدید برای باد طراحی شده که حتی بر روی موی سینه Drake نیز تاثیرگذار است یا حتی کوچکترین برگ درختان نیز بر اثر رطوبت و آب تاثیرپذیر هستند. در دموی مراسم Playstation XP دیدیم که آن‌ها با یک لباس خیس بازی را شروع کردند و به مرور زمان خشک شدن آن را ملاحظه کردیم. تیم بازی حتی به تاثیرگذاری لباس Drake هنگام پریدن ها و جابه جایی وزن اون هنگام حرکتش دقت کرده است.



A MAN TORN

با عرضه Uncharted 3 و نمایش دوران کودکی نیتن چیزی که مشخص شد آن بود که ما خیلی هم او را به خوبی نمی شناسیم و زندگی او کاملا برایمان بازگو نشده است. با کاوش در آن نسخه متوجه شدیم که اسم او واقعا و کاملا Drake نیست، همانطور که دیدیم نیتن از زادگان Sir Francis Drake می باشد، نسلی که باعث شد همه چیز در زندگی اش به صورت سوال های بیشماری قرار گیرد. اینجاست که Uncharted 4: A Thief’s End با این سوالات دست و پنجه نرم می کند، البته خیلی هم خوشحال نشوید زیرا معماهای حل نشده و سوال های بی جواب جدیدی نیز در ذهنتان قرار خواهد داد. داستان این سری وسواس و مشغله های ذهنی او را نیز در مورد هیجان و عطش ماجراجویی‌اش به نمایش درخواهد آورد. Josh Scherr نویسنده بازی می افزاید: "ما سعی داریم Drake را همانند یک فرد معمولی نشان دهیم اما بیشتر از آن می خواهیم او جایزالخطا باشد نه فردی که هیچ اشتباهی از اون سر نمی زند."
سه سال پس از وقایع Uncharted 3 نیتن بالاخره با همسر خود یعنی Elena زندگی راحت و ثابتی را انتخاب کرد. در شروع Uncharted 4 نیتن فقط سعی داشت که یک زندگی نرمال داشته باشد، زندگی ای ساکت، اما ناگهان با برگشتن برادرش یعنی Sam به زندگی شخصی اش، او به ناچار دوباره وارد زندگی ماجراجویانه خود شد. تمام این مدن Drake فکر می کرد که برادرش Sam مرده است. این تجدید دیدار هیچ آسودگی و راحتی‌ای در برندارد. Sam با بازگشت خود دردسر و مشکلات زیادی را به همراه می آورد. حال زندگی او(Sam) به پیدا کردن شی (Artifact) باارزشی که از برترین و موفق ترین دزد دریای تاریخ یعنی کاپیتان Henry Avery تا به حال کشف شده است بستگی دارد.
Drake خیلی ناگهانی به دنیای گذشته خود که در این 3 سال پشت سر گذاشته بود بازمیگردد. او نسبت به برادر خود احساس مسئولیت می کند و به او بر اثر ماجرایی در گذشته مدیون است. اما در خون او ماجراجویی جریان دارد و با پا گذاشتن به زندگی گذشته خود آدرنالینش برای پیدا کردن گنج دوباره شروع به موج زدن می کند. Druckmann ادامه می دهد: "هر گنج و هر ماجراجوی ای یک هزینه در بر دارد. ما قصد داریم به صدماتی که این ماجراجویی ها در زندگی اش به وجود آورده نگاه بی اندازیم. چرا کسی باید این کارها را انجام دهد؟ چرا آن ها وارد این زندگی می شوند و با جست و جوی چیزهای مختلف زندگی خود را پیوسته به خطر می اندازند؟ در طول رابطه Drake با برادرش و کسی که تمام این مشکلات و خطرها را می داند، قرار است به داستان زندگی گذشته اش نیز بپردازیم."




در ماجراجویی که Drake و Sam وارد آن شده اند، این دو به سوی Libertalia یکی از مستعمره های افسانه ای ماداگاسکار که توسط دزدان دریایی پیدا شده است راهی خواهند شد. Druckmann نیز ادامه داد: "قرار نیست تمام زمان بازی را در این مکان سپری کنید زیرا در نظر داریم مکان ها و چیزهای بیشتری را برایتان به نمایش بگذاریم. اما در همین جزیره نیز قرار است محیط ها و مکان های خیلی مختلفی را کاوش کنید." ND قصد دارد تا با قرار دادن چندین راه در طی مسیر انتخاب های شما را باز بگذارد. مناطق برف و مکان های شهری نیز از جمله مسیرهایست که نیتن در آن ها قرار خواهد گرفت.
این سفر قرار نیست به همین راحتی ها ادامه پیدا کند زیرا دو رقیب به نام های Rafe و Nadine قصد دارند قبل از شما به این گنج با ارزش دست یابند و با این هدفی که آن ها دارند شما نیز در خطر بیشتری قرار خواهید گرفت. Scherr می گوید: "هربار که ما شخصیت جدیدی را در این سری قرار می دهیم قصد بر این است که منظر کوچکی از شخصیت نیتن را برایتان شرح دهیم.”

Rafe یک شکارچی گنج است که اخلاق، رفتار و روشی متفاوت برای به دست آوردن هدفش نسبت به Drake دارد. Nadine نیز صاحب یک ارتش خصوصی در آفریقای جنوبی است و بهترین مزدورهای جهان را برای توقف Drake و Sam استخدام کرده است. ND هنوز چیز بیشتری از شخصیت های دیگر بیان نکرده است اما این نکته را ذکر کرد که این دو شخصیت منفی نقش بیشتری نسبت به رقیب های گذشته نیتن ایفا خواهند کرد. Scherr در مورد آن ها گفت: "در تلاشیم تا وقت بیشتری را با آدم بدهای داستان سپری کنیم، پس می توانیم وقت بشتری را برای توسعه و خلق آن ها بگذرانیم."


Trouble In Paradise?

حدس می زنیم که Elena از رفتن نیتن و بازگشتش به دنیای گذشته او راضی نیست، پس با این گمانه زنی ها می توان گفت که او نیز در داستان بازی نقشی داشته باشد و همچنین در طی این مسیر کشاکش و ناسازگاری هایی در مورد روابط این دو صورت بگیرد. Neil Druckmann افزود: "در سرتاسر بازی ها و حتی رخنه و وقفه های بین بازی ها رابطه این دو دیدنی بود. در پایان Uncharted 1 نیتن این دختر را پیدا کرد که هر دو معتاد و تشنه یافتن گنج بودند. وقتی که وارد Uncharted 2 شدیم چیزهای معینی بودند که در زندگی Elena بسیار مهمتر از چیزهای مهم بسیار متفاوتی در زندگی دریک وجود داشتند. و در بین این ماجراجویی ها آنها در کنار Sully در آخر Uncharted 3 به هم می پیوندند. من فکر می کنم رابطه آن ها به مرور زمان خراب شود. ادامه دادن ماجراجویی و گشت گذار آن ها در رابطه شان نیز هزینه بردار خواهد بود."


The Bonds of Brotherhood

سیما و شمای برادری در Uncharted 4 بخش بزرگی از تجربه و داستان آن را یدک می کشد. از آن جایی که نیتن برادر خود را برای سال ها ندیده بود، بخشی از این سفر شامل درگیری های تلخ و شیرین فامیلی نیز می شود. با ظاهر شدن Sam لرزه ای در زندگی نیتن اتفاق می افتد.
Nolan North صداپیشه Nathan Drake می گوید: "برای Drake این مسئله چیز سختی است. Sam بخشی مرموز از گذشته او است. تا به حال نمی دانستیم که نیتن یک برادر دارد. پشیمانی ها و افسوس ها، چگونگی جدایی و از هم پاشیدگی زندگی و رابطه این دو بسیار جالب است. در ابتدا اعتمادی بین این دو نخواهد بود، اما هر دو از یک خون و گوشت هستند و این مسئله را پیچیده خواهد کرد."
Sam 5 سال از نیتن بزرگتر است رابطه آن ها بسیار سخت و سفت است. Scherr می گوید: "یک اصطلاح جالب در بیان رابطه ها در فیس بوک وجود دارد به نام Complicated (پیچیده) . خانواده به خودی خود پیچیده است. شما رابطه ها و نسبت هایی دارید که با آن ها زندگی را پیش می برید، در غیر این صورت این پیش برد روابط به گذشت زمان و اتفاق ها بستگی خواهد داشت. شما کارهایی برای خانواده انجام می دهید که هرگز برای کس دیگری انجام نخواهید داد. چنین حس و وظیفه ای در این بازی وجود دارد."
Nathan Drake در این بازی با تصمیم بسیار سختی مواجه خواهد شد، او باید تقدم و ارزش بین زندگی ای که برای خود با Elena ساخته را انتخاب کند یا نسبت خونی خود با Sam. Scherr ادامه داد: "نیتن سعی دارد تا بالانس و برابری را در زندگی اش ایجاد کند و زندگی شیرین خود با Elena را بهبود بخشد اما وجود برادری و حس مدیون بودن او بسبت به Sam کارها را بسیار سخت وپیچیده خواهد کرد.” ND چیز زیادی از نقش Sully و Elena تایید نکرده اما Drukmann در مورد آن ها گفت: "شما در سری های قبل Elena و Sully را دیدید، پس می توان گفت ممکن است باز هم آن ها را ملاقات کنید."
اوضاع وخیم Sam باعث می شود که به کمک Drake نیاز داشته باشد، اما این مسئله و برادری آن ها باعث نمی شود همیشه در بازی رو به روی هم قرار گیرند. Sam حتی خیلی بی باک تر و بی پرواتر از Nathan است. البته باورش کمی سخت است اما حقیقت دارد!


Pirate Henry Avery

داستان و روایت Uncharted همیشه حول محور اشیا تاریخی می گذشت. تا به حال سیما و نمای Sir Francis Drake، Marco Polo و T.E Lawrence در این سری شرح داده شد. برای Uncharted 4 تیم ND قصد دارد تا روح swashbuckler را در دنیای مدرن یابندگان گنج امروزی زنده کند.( Swashbuckler اصطلاحی در قرن 16 بود که توسط دزدان دریایی و شمشیر بازان استفاده می شد ومی توان گفت نوعی شرط و قانون در شمشیر بازی است.)
به همین دلیل است که نویسندگان بازی سعی بر این داشتند که در زندگی دزد دریایی موفق آن روزها یعنی Henry Avery بسیار تحقیق و جست و جو کرده تا به بهترین شکل داستان را بیان کنند. Josh Scherr ادامه داد: "خیلی جالب است زیرا او به اندازه شخصی مثل Blackbeard شناخته شده نیست. چیزی که ما را به سمت Avery کشاند این است که او از خیلی جهات بسیار موفق بود، زیرا گنجینه هایی به دست آورد و از خود به جای گذاشت که حال صدها میلیون دلار ارزش دارند."
همچنین مطالعه داستان Avery به ND کمک کرد تا بتوانند بعضی از نمایه ها و رفتار های او را با Drake ادقام کنند. "Avery یک شکارچی گنج است و Nathan Drake یک شکارچی گنج. چقدر که این دو به هم شباهت دارند؟ چقدر با هم اختلاف دارند؟ این دو مسئله در کجا به هم آمیخته می شوند؟"

q8h0ujz6npw6jp818ff6.jpg

صداپیشگی Sam آقای Troy Baker معروف است. به نظر او Sam فردی خوش قلب و بسیار دلرباست اما اعتراف کرد که این شخص به برادر کوچکتر خود کمی حسودی می کند. Baker ادامه داد: "او وقتی برادر کوچکتر خود را می بیند که از او خوش تیپ تر، خوش قیافه تر، با استعداد تر، سریعتر و قدرتمندتر است مسائل ریز و درشتی به وجود می آید. فکر می کنم قبل Nathan این Sam بود که پسر طلایی خانواده به شمار می رفت. هر کاری که Sam می تواند انجام دهد Nathan بهتر از او آن را انجام می دهد اما فکر نکنم Sam هیچ گاه این موضوع را اعتراف کند."
طبیعتا شما می توانید انتظار شوخی ها و مزه پرانی های برادرانه را نیز در حین این ماجراجویی شاهد باشید. وقتی این امر با صداپیشگی Troy Baker و Nolan North صورت گیرد این انتظار و نتیجه آن در بازی لذت بخش تر هم می شود. Scherr می گوید: "یکی از چیزهایی که در بین بازی آن را جالب می کند رفتار برادرانه آن هاست. رقابت و چشم هم چشمی این دو در کنار رفتار مهربانانه دو برادر بسیار دیدنیست. گاهی با هم بد رفتاری می کنند و گاهی خاطرات خوب گذشته را به یاد می آورند. این چیزیست که می خواهیم در آن کاوش کنیم. این رابطه چیزی کاملا جدید و متفاوت در میان تمام ارتباطات Nathan با دیگر شخصیت ها است."
ND فکر می کرد که اگر شخصی همانند Sam را در بازی دخیل کنند می توانند چهره پنهان Nathan را برای بازیکن ها بیان کنن. اتفاقاتی که برای او افتاده و رفتارها و رازهای تاریک و پنهان او با بازگشت Sam در بازی نمایان خواهد شد. در نسخه سوم شاهد بودیم که او زمانی در یتیم خانه بوده است اما در این قسمت همه چیز عمیق تر خواهد شد. ND چیز زیادی در مورد گذشته این دو برادر سخن نگفت اما Scherr بیان کرد: "حتی Sully همه چیز را در مورد Nathan نمی داند اما حال با ورود شخصی که در خیلی از ماجرا ها و گذشته Nathan حضور داشته این فرصت به دست می آید تا نگاهی عمیق تر به شخصیت این فرد داشته باشیم."


EVOLVING THE UNCHARTED GAMEPLAY

در Playstaion XP شاهد گیم پلی Uncharted بودیم. در این دمو Nathan به دنبال برادر خود بود که در صخره های ماداگاسکار از هم جدا شده بودند. کوه های سرکشیده در دورنماها، پرواز پرندگان در آسمان و احاته شدن او با تخته سنگ های تیز و قد کشیده. خورشید درخشان نیست و روی تیره خود را بر جزیره نمایانده است، آبشار بسیار بی قرار است و آب، تند و خشن به پایین روانه می شود. چند لحظه بعد دیدیم که چهره Nathan در صفحه ظاهر شد و طرفدارانش را بسیار خوشحال کرد. او توسط طناب خود توانست به لبه صخره ای شناور شود و خود را به بالای آن برساند و حرکات و مبارزات جدید با دشمن بسیار هیجان انگیز بود. حال دیگر پرتاپ کردن دشمن به پایین کار راحتی نیست و آن ها باهوش تر شده اند. هنگام پرت شدن ممکن است پای Nathan رو بگیرند و او را با خود به پایین بکشانند یا خودشان را نجات دهند. در این هنگام مجبورید با لگد زدن آن ها را از خود جدا کنید. هرکات، قدم برداشتن ها، حرکت های دزدکی و مبارزات به صورت یکپارچه بهم مرتبط هستند. Druckmann ادامه داد: "برای ما، وقتی مبارزات و درگیری قابل قبول است که حرکات و کامبت ها به خوبی جریان داشته باشند. در بازی شما همیشه کاورگیری نمی کنید و از پشت به کسی شلیک نمی کنید. این بار کاورهای شما به مراتب تخریب پذیرتر از قبل هستند و مجبورید جای خود را با پریدن و جاخالی دادن عوض کنید."
طناب تنها یکی از ابزار جدیدی است که ND در اختیار بازیکن ها قرار داده است. با این طناب این امکان را دارید تا آن را به هر چیزی متصل کنید و با آن به راحتی از ارتفاعات بالا و پایین بروید. همین ابزار به خودی خود باعث می شود تا بازیکن کارهای به مراتب بیشتری برای پیشروی راه خود انجام دهد. ابزار دیگری که در دست خواهید داشت Piton (میخ های کوه نوردی) است و به شما این امکان را می دهد تا از هر صخره ای بالا بروید. ND هنوز آمادگی کامل برای معرفی ابزار دیگر را ندارد اما مشغول طراحی و خلق ابزارهای بیشتری مرتبط با طناب و Piton است تا حق انتخاب و پیش برد بازی را برایمان لذت بخش تر کند. همچنین از نکات مثبت این بخش این است که ND قصد دارد تا برای حل معماها و پازل های بازی ما را به استفاده از این ابزارها وا دارد.

Uncharted همیشه بخشی برای جمع آوری شی های با ارزش کوچک در میان راه داشته است. این امر در Uncharted 4 نیز صدق می کند اما اینبار با جمع آوری آن ها می توانید سرنخ هایی از گنج ها و اشیا های با ارزش بیشتری به دست آورید. Bruce Straley: "با جمع آوری آن ها شما قادر هستید با چرخواندن و ملاحظه کردم آن ها نکات ریز و درشتی از اطلاعات و سرنخ ها را به دست آورید. این اطلاعات ممکن است شما را به محیط های دیگر برای کسب اشیا دیگر راهنمایی کند."
دفترجه معروف Nathan نیز دست خوش تغییرات شده است و حس پویاتری نسبت به قبل پیدا کرده است. دفترچه شما ممکن است بسیار متفاوت تر از بازیکن دیگری باشد، زیرا این دفترچه بر اساس کاوش ها و اطلاعات به دست آمده تغییر خواهد کرد و نکات بیشتری به آن اضافه خواهد شد. هرچقدر که اطلاعات بهتری کسب کنید ادامه راه و یافتن گنجینه های بیشتر برایتان راحت تر شود.




Ricky Cambeir طراح ارشد بازی می گوید: "همه چیز همانی است که انتظارش را داشتید اما حال آن ها در مقیاسی بزگتر جلب توجه می کنند. حال ابزار بیشتری در اختیار دارید، ابزاری که حال پتانسیل تکنیکی شما برای بالا رفتن و پریدن بین سخره ها و مانع ها را بیشتر می کند."
در سری های قبل برای حل کردن پازل ها نیاز به این داشتید که برخی چیزها را جا به جا کنید، این عامل همچنان در این قسمت وجود دارد. Kurt Margenau دیگر طراح بازی می افزاید: "پازل ها و معماهای Uncharted 3 بهترین در میان دیگر بازی هایمان بودند و برای حل کردنشان باید با دقت فراوان آن ها را پشت سر می گذاشتیم. مطمئنا آن پازل ها را به صورتی بهتر و جذاب تر در این شماره ادامه خواهیم داد تا مطمئن شویم بازیکن کاملا درگیر آن شود."
ND قصد دارد پازل های طراحی شده توسط آن ها کاملا با زمینه داستانی بازی همخونی داشته باشد. Straley بیان کرد:"همیشه به هنگام حل پازل ها در بازی های مختلف این سوال به وجود می آید که اصلا برای چی باید آن را حل کنم؟ پس قصد داریم عناصر داستانی را در میان پازل ها درآمیزیم."
Naughty Dog تمرکز خود را برای ایجاد چندین راه مختلف برای پیش برد مسافت ها قرار داده است تا آزادی عمل بیشتری به بازیکن ها بدهد. هرچند که هنوز بازی همان حالت خطی خود را دارد و نمی توان گفت با یک Open World طرف هستیم. راهی که شما انتخاب می کنید مانع های دیگری نیز در راهتان سبز خواهد کرد و اینطور نیست که مسیری کارتان را راحت کند. گاهی ممکن است مسیری که انتخاب کرده اید با گنج یا غاری مخفی رو به رویتان کند و گاهی دیگر ممکن است به گروهی از دشمنان برخورد کنید. داستان ها و ماموریت های جدا از روایت اصلی بازی و موانع دیگر به خودتان بستگی دارد که به دنبالشان بروید. تنها راهی که طی می کنید را انتخاب نمی کنید بلکه اینکه چقدر بی پروا و بدون ترس آن را طی می کنید نیز مهم است. هدف بازی درگیر کردن بازیکن در مقابل اتفاقات و حوادث بازی و عکس العمل هایشان نسب به آن هاست، اما قرار هم نیست بازیکن با حرکات ناگهانی و تصمیم هایش مجازات شود. هر مسیر عواقب خودش را دارد؛ گاهی مانعی سریع می شکند و فقط باید به طور لحظه ای عکس العمل نشان دهید تا زنده بمانید و گاهی دشمن شما را احاته می کند. Cambier ادامه می دهد: "هیچ راه طلایی و اصلی ای در بازی وجود ندارد. شاید به گوشه ای بروید و چیزی سورپرایزتان کند و شاید راهی تازه برای ادامه دادن بیابید و گاهی هم از ابزار در دستتان استفاده کنید. هر راه و مسیری نسبت به طریقه عبور شما صورت می گیرد."
البته همه چیز هم در بازی صخره نوردی و بالا رفتن از آن ها نیست. Nathan همچنین باید از اسلحه خود نیز استفاده کند. Margenau می گوید:" مبارزات با اسلحه ها در بازی سریع و درگیر کنند است و بیشتر با کاورگیری صورت می گیرد هرچند که کاورها تخریب پذیر هستند و چیزی نیست که با آن ها در امان بمانید."

Multiplayer Is On The Way
Noughty Dog تایید کرد که بخش چندنفره در Uncharted 4 وجود دارد اما هنوز چیز قابل ذکری از سوی آن ها بیان نشد. هرچند که تایید این بخش چیز سورپرایز کننده ای نیست و از زمان Uncharted 2 این بخش از نگاه آن ها چیزی موفق بوده است.


TAKING THE A.I TO THE NEXT LEVEL

بهبود بخشیدن و بهتر کردن دشمنان بازی یکی از اهداف مهم تیم است. Straley در این مورد می گوید: "ما واقعا هوش مصنوعی بازی را دوباره طراحی کردیم. با Uncharted 4 باید در مورد اینکه هوش مصنوعی چگونه همه چیز را ارزیابی کند فکر می کردیم. حال دشمنان در صورت دیده شدن Nathan توسط آن ها توانایی این را دارند که تشخصی دهند او کجا رفته و کجا پنهان شده است و همچنین قابلیت تفکر را دارند که از چه راهی بهتر می توانند به هدفشان دست پیدا کنند." این بدین معناست که اگر شما دیده شدید هوش مصنوعی بازی مکان شما را به دشمن لو می دهد یا حتی راهی را پیش می گیرد که با جدا کردن و گروه بندی کردن تعدادی از دشمنان Nathan را در گوشه ای به دام اندازند.
همچنین یک هوش مصنوعی در کنار شما خواهد بود. همانند شخصیت Ellie در The Last of Us که در مبارزات و پیش برد داستان در کنارتان بود. در Uncharted 4 این بار به جای شخصیت با نمک و دخترانه Ellie شخصیت قوی تر از او یعنی Sam وجود دارد. او بزرگتر و قوی تر است و در مبارزات درگیری بیشتری دارد، همچنین قادر است از خود کاملا دفاع کند. Cambier می گوید: "در تلاشیم تا تجربه بودن شخصی که به اندازه خود Nathan قوی و باهوش است را خلق کنیم و چگونگی روابط آن ها را بچشیم و ببینیم چگونه این دو با یکدیگر کارها را پیش می برند."
Druckmann ادامه می دهد: "یک جورایی فکر اینکه دو برادر قرار است با هم در یک ماجراجویی مربوط به دزدان دریایی همکاری کنند جالب است، رقابت، درگیری و رد و بدل شدن حرف هایشان بسیار جالب خواهد بود."
در The Last of Us گاهی Ellie و Joel اگر در کنار شی خاصی قرار می گرفتن با زدن دکمه در مورد آن با یکدیگر صحبت می کردند. این امر در Uncharted 4 نیز اضافه شده است. اما اینبار شریک و هم صحبت شخصیت اصلی Sam است. Cambier در این باره ادامه داد: "یکی از چیزهایی که در ND انجام می دهیم و به آن علاقه دارم ایجاد چگونگی ارتباط شخصیت اصلی با دیگر شخصیت های درون بازیست. ما Sam را معرفی کردیم، پس قرار است کلی اتفاق حول محور او و شما بی افتد. او زرنگ و تواناست، پس ما به دنبال این هستیم که راهی برای ایجاد برقراری ارتباط بین شما و او پیدا کنید. لحظات خوشی هنگام همکاری با برادرتان رقم خواهد خورد."




THE UNCHARTED APPEAL

در حالی که ND ماجراجویی و سفری عمیق تر برای Nathan Drake درنظر گرفته است، اما آن ها ماهیت و ذات این سری را فراموش نکرده اند. Nathan همچان آن رفتار و عکس العمل های خود را ادامه می دهد و مزه پرانی هایش را بیان می کند. Scherr می گوید: "فکر نمی کنم به طور فیزیکی بتوان بازی ای بدون شوخی های Nolan North داشت."
همچنین یک Uncharted بدون آیکون ها و نمادهای خود یک آنچارتد اصیل نیست. مانند قطاری که در Uncharted 2 داشتیم یا بخش هواپیمایی که در Uncharted 3 وجود داشت. به هر حال ND سعی بر این دارد که با ایجاد بالانس بتواند همیشه شما را سورپرایز کند. Straley ادامه داد: "چنین سورپرایزهایی در بازی هایمان همیشه در حال رشد و نمو بوده است. در Uncharted 2 به صورت شلوغ و پر سر و صدا صورت گرفت و در The Last of Us به صورت احساسی و شخصی. ما می خواهیم به صورت پایدار بازیکنان را سورپرایز کنیم. پس ممکن است این امر گاه به صورت احساسی و فردی صورت گیرد و گاه بسیار هیجان انگیز و پر سر و صدا."
Naughty Dog تکنولوژی را در هر لحظه از بازی به کار گرفته است، چه بر روی زمین و در جنگل های پر پیچ و خم، چه در حین صحنه های اکشن و به هم پیوسته و چه در لحظات آرام بین این دو برادر. می توان گفت بالانس ترین بازی ای که ND تا به حال مشغول آن بوده Uncharted 4 است. همچنین این بازی می تواند یک بنچمارک برای تکنولوژی نسل جدید باشد، یک تجربه ثابت و سلسله وار از هیجان.
Drake’s Final Adventure?
بزرگترین سوالی که Uncharted 4 را احاته کرده این است که آیا این قسمت پایانی بر ماجراجویی Nathan Drake است یا خیر. Druckmann بیان کرد: "می خواهیم این فرانچایز در راهی جالب قرار بگیرد و بازخورد های مردم نسبت به Nathan Drake را داشته باشیم و اینکه چقدر از زمان خود را صرف این شخصیت کرده اند." Naughty Dog جواب سر راستی در مورد اینکه آیا این آخرین سفر Nathan Drake در این بازی است یا خیر نداده است. در E3 شاهد بودیم که Nathan در گفت و گو با شریک خود یعنی Sully از جمله ‘One Last Time’ استفاده می کند.
با اتفاقات نامعلوم باید پرسید چه زمانی از یک شخصیت گذر می کنیم و پشت سر می گذاریمش. Druckmann در پایان سخنش گفت: "فکر می کنم شما فقط باید داستان بازی را ارزیابی کنید. باید از خود بپرسید این شخصیت به کجا خواهد رفت و به کجا کارش ختم خواهد شد؟ من در مورد شخصیت خاص و بهتر بگویم درباره Nathan صحبت نمی کنم، اما حتی در The Last of Us وقتی شخصیتی هیچ جایی نمی تواند برود و هدف خاصی برایش وجود ندارد پس زمانش رسیده که این شخصیت همه چیز را ترک کند، یا زمان مرگش فرا برسد و یا هرجور که فکر می کنید باید از خط داستانی خارج شود."

 
آخرین ویرایش:

Mehdi Cage

Valar Morghulis
کاربر سایت
Dec 8, 2011
4,985
نام
مهدی
تشکر بابت ترجمه.
با این اطلاعات و پیشرفت های Gameplay که فوق العاده جذاب بودند و محیط های Sandbox گونه که آزادی عمل رو بیشتر از قبل کرده و همکاری دوباره Neil و Bruce، به نظرم این نسخه از نسخه دوم هم موفق تر می‌شه.
Mark my words! :d
 

MNoire

کاربر سایت
Jun 7, 2010
756
نام
مازیار
دمت گرم بابت ترجمه
امیدوارم بازم صحنه هایی مثل صحرا داشته باشیم :x فقط حیف که رنگ خون رو نمیبینیم :|
 

Maniac Gamer

کاربر سایت
Oct 21, 2008
2,769
نام
مارشال
Holy Mother of Zahmate Tarjome o Type. :d
خیلی عالی و کامل بود. یه خسته نباشید و دست درد نکنه ی جانانه. ;)
طبیعتا شما می توانید انتظار شوخی ها و مزه پرانی های برادرانه را نیز در حین این ماجراجویی شاهد باشید. وقتی این امر با صداپیشگی Troy Baker و Nolan North صورت گیرد این انتظار و نتیجه آن در بازی لذت بخش تر هم می شود
دقیقا از وقتی معلوم شد برادر Nathan هم تو بازی هست منتظر همچین چیزی هستم. :d
خودش کم بود، داداشش هم اضافه شد. :))
 

NaViiDii

God Of War
کاربر سایت
Jan 4, 2009
14,928
نام
نـــــــویـــــــــد
اصن داره باهات حرف ميزنه ميگه من ميخوام بهترين توي سري بشم حتي بهتر از شماره ٢ ، من ميتونم :d
 

amirone

کاربر سایت
Aug 13, 2014
2,435
دو نکته خیلی هایپ داشت : اینکه نیل مث اینکه بدش نمیاد این هم ادامه دار یا حتی 3 گانه بشه !! . صحبتاش که اینطور نشون میداد و میخواد بازخوردها رو با خودزنی ها :d تماشا کنه که گیمرها در پایان بازی در کف رازها غوطه ور میشن .
احتمال دیگه از برداشت حرف پایانیش (باید شخصیت صبر کنه عمرش تموم بشه) مربوط به تنهایی نیت بود :(( النا ... اون شخصیتی که میمیره از نظر من نیت نیست .. چون به صراحت چندین بار میگن هر چقدر این گنج گرانبها باشه ولی نیت تاوان و بهای این ماجراجوییشو میده . النا مطمئنا تنهاش نمیزاره . اشکم در میاد اگه این اتفاق بیفته حتی بیشتر از مرگ نیت ناراحت میشم .. از حرفاش کاملا معلومه که نیت تنبیه میشه بین انتخاب خانوادش و در خطر انداختن عزیزانش .

مورد بعدی فضاهای کشف نشدست . غارو مکانهای مرموز که در نقشه ناپیدان و با پیدا کردنشون دفترچه نیت رازهای بیشتری رو نمایان میکنه .
 

βrαγαπ

کاربر سایت
Jun 10, 2013
834
نام
|\| \-/ I K |\|
بسیار بسیار عالی ... خیلی ممنون بابت ترجمه...

باورم نمی شه شما تو این متن به این درازی فقط یک غلط املایی داشتید !! ( احاته )
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
در مورد اسم این شماره که با اسم "پایان یک دزد" شناخته میشه دو تا نظر داریم. یکیش رو خودم دادم، یکیش هم دوستم.

نظر اول اینکه منظور از این جمله واقعا پایان کار ناتان هست، اما نه سری آنچارتد. ناتی داگ میخواد برادر ناتان رو به قدری جذاب نشون بده که بعد از کنار کشیدن ناتان، ادامه سری، با برادرش دنبال بشه.

نظر دوم هم اینکه احتمالا منظور از این جمله، برادر ناتان هست، نه خود ناتان. یعنی احتمال داره در پایان برادرش بمیره و کارش به پایان برسه. :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر