نقد کامل بازی Assassin's Creed III

HOSEINR

کاربر سایت
Sep 8, 2012
364
attachment.php


Assassin's Creed III

سازنده : Ubisoft Montreal
ناشر : Ubisoft

موتور : Anvil 2.0

ژانر : Historic Action Adventure ،Open World
مد : Multi-Player] Single-Player اعلام خواهد شد]

پلتفرم ها : PlayStation 3 ،Xbox 360 ،PC
تاریخ انتشار : October 30, 2012

درجه : PEGI: 18

سیستم مورد نیاز : معرفی نشده.

وب سایت : AssassinsCreed.UBI.com

__________________


آزادی و مرگ

تاریخ آنگونه که شما خوانده اید درست نیست. تنها دلیل انقلاب آمریکا به وجود آوردن پایه های دموکراسی غربی نبود و در واقع از اثرات جنگ و نزاعی طولانی تر بود که از هزاران سال پیش وجود داشت. در پشت مانورهای نظامی شجاعانه شورشی های آمریکایی و فرمانده گمنام آنها، جرج واشنگتن (George Washington)، نیروهای دیگری هم بودند که در سایه ها حرکت می کردند و می خواستند با دست بردن در رویدادهای بزرگ مسیر تاریخ را عوض کنند. در میان آن کشمکش یک قهرمان به پاخواست که میان میراث بومی و باستانی خود و سرنوشتی برای ملحق شدن به گروهی مخفی مردان و زنان از سراسر جهان، اساسین‌ها، گرفتار شده بود. Assassin's Creed III این داستان نا نوشته تاریخ و دلایل واقعی نبرد استقلال را بازگو خواهد کرد و در همین راه نیز تمام قوانینی که در مورد این سری بزرگ می دانید تغییر خواهد داد.

بعد از سه بازی در سه سال پشت سر هم، Assassin's Creed ریتمی خاص به خود گرفته است. هر عنوان با تجربه ای سینماتیک داستان به یادماندنی یک جوان نجیب‌زاده ایتالیایی را روایت می کرد که به دنبال انتقام، کسب تجربه و یافتن هدف برای زندگی پر از جنگ و کشت و کشتار خود بود. در این سالها کم کم موضوع و دنیایی که این سری پیش گرفته بود رو به افول گذاشت و هر دفعه شهری قدیمی را نمایش می داد که ماموریت ها، فعالیتها و تجاربی که می شد به دست آورد بسیار شبیه به هم بودند. وقتی بازیکن ها مشغول Brotherhood و Revelations بودند، تیمی برجسته از طراحان و برنامه نویسان بعد از اتمام پروژه AC 2 سخت مشغول بازسازی این سری و ساخت نسخه ای که بتواند گیمرهای جدید را به خود جذب کند، بودند و در عین حال سعی داشتند چیزهایی که مورد توجه طرفداران این سری است دست نخورده باقی بمانند.

attachment.php

الکس هاچینسن (Alex Hutchinson) کارگردان هنری بازی توضیح می دهد: "هدف ما این است که چیزی کاملا جدید بسازیم در عین حال به این سری پایبند بمانیم. مردم هم حس آشنای AC های قبلی را می خواهند و هم چیزی کاملا تازه. پس ما هم در AC III همان سیستم آشنای مبارزات، مسیریابی و مخفی کاری را داریم اما با محیط های کاملا جدید و راه های کاملا جدید برای استفاده از آنها و گسترش آنها"

تیم سازنده AC III با دو سال کاری که انجام داده اند و نیز ماه هایی که به پاییز، زمان انتشار آن، باقی مانده امیدوارند پاسخ سوالات طرفداران را بدهند. دنیایی جاه طلبانه که این سری را به قرن 18 می برد تا بازیکنان شاهد طلوع دموکراسی در جهان نو (نامی که اروپاییان بعد از کشف آمریکا به آن دادند) باشند. شخصیتی جدید با دیدی قهرمانانه و در عین حال تازه وارد جای اتزیوی دلیر و با ابهت را خواهد گرفت. سیستم گشت و گذار دچار تغییراتی شده است و بازیکنان در کنار جست و خیز از بالای کلیساها، قلعه ها و دیوارهای شهر اینبار می توانند از درختان نیز بالا بروند و یا از روی آنها و تپه ها به همان آسانی قبلی بپرند. مبارزات بر پایه ی سرعت و شدت خواهد بود و در پس همه اینها ورژن جدیدی از موتور پایه ستوده شده یوبی‌سافت، Anvil، یکی از زیباترین گرافیک های نسل حاظر را به نمایش خواهد گذاشت؛ از هزاران سربازانی که در نبردهای خونین شرکت خواهند داشت تا حالت های چهره شخصیت ها در نماهای نزدیک میان پرده ها. برای آنهایی که منتظر حرکت رو به جلو برای یکی از کلیدی ترین سری بازیهای یوبی‌سافت بوده اند باید بگوییم که زمان آن فرا رسیده است.

کانون توجه نسخه بعدی این سری شخصیت جدید آن است. آدمکش (Assassin) جدید خود را کانر (Conner) می نامد اما کسانی که او را بزرگ کرده اند به او Ratohnhake:ton - که به صورت Ra-doon-ha-gay-doo تلفظ می شود - می گویند. از الطایر خونسرد تا اتزیوی نجیب زاده و پرشور، طرفداران انتظارات بسیار زیادی از هر قهرمان جدیدی برای این سری دارند. به نظر می رسد کانر چیزی جدید به میدان خواهد آورد. او از پدری انگلیسی و سفیدپوست و مادری بومی آمریکایی متولد شده است و فرهنگ هیچ کدام از انها را به خود نگرفته است. هاچینسن می گوید: "ما عمدا می خواستیم این حالت دوگانگی را اعمال کنیم" و ادامه می دهد: "او نه فرهنگ پدرش و نه فرهنگ مادرش را دارد. اگر ما می خواهیم درمورد انقلاب آمریکا صحبت کنیم، نمی خواهیم که نقش مل گیبسون در فیلم میهن پرست (The Patriot) را بازی کنید، و نمی خواهیم لباس فرم نظامی بپوشید. دنیای AC از همه اینها یک قدم عقبتر است."

بازیکنان دوران جوانی کانر را که در بین موهاک ها (Mohawk) بزرگ شده است، در مرزهای آمریکا تجربه خواهند کرد و شاهد خواهند بود که چگونه قبیله کانر در مواجه با سفید پوست‌ها تلفات ویران کننده متحمل شده است. این مواجهه با نابود شدن دهکده‌ای که کانر در آن زندگی می کرد شدت می گیرد. به جای انتقام گیری، اتفاقات مصیبت باری کانر را به سمت مبارزه با استبداد و عدالت خواهی سوق می دهد. هاچینسن در این باره می گوید: "ما می خواستیم کانر چیزی فراتر از یک آزادی خواه باشد. او به دنبال انتقام شخصی نیست. اگر او بی عدالتی ببیند، برای کمک خواهد امد." کانر که برای مناطق مرزی تربیت شده با شاهد بودن اینهمه نابرابری در اطرافش سعی می کند همه این افراد بدکار را به سزای اعمالشان برساند و برای رسیدن به این هدف به انجمن آدمکشان می پیوندد.

attachment.php


با اینکه لباس سفید و کلاه کانر شبیه قبل است اما او تنها یک شخصیت که فقط قیافه اش تغییر یافته باشد نیست. هاچینسن در موردش می گوید: "او بیشتر شبیه یک شکارچی است." وقتی کانر طعمه اش را دنبال می کند، حرکاتش حرکات یک گرگ تنها را در ذهن تان تداعی خواهد کرد. این مورد وقتی پررنگ تر می شود که او را در مبارزات ببینید. او با یک تبر در یک دست و چاقو در دست دیگر با دقت و مرگبارانه در اطراف و در پس حملات دشمن جابه‌جا می شود. هرکدام از هزاران انیمیشن کانر به صورت اختصاصی برای او ساخته شده اند و هیچ کدام از نسخه های قبلی منتقل نشده اند. مکالماتش متفکرانه و با شور و اشتیاق خاصی دیده می شود و بعضا حرف هایی را که به زبان نمی آورد با حالات چهره به همان خوبی محکم حرف زدن به طرف مقابل می رساند.


بازیــ گـران

هاچینسن درمورد شخصیت های فرعی می گوید: "ما بهترین شخصیت های فرعی را در بین تمامی AC های قبلی در اختیار داریم." و ادامه می دهد: "در این برهه زمانی جدید افراد بسیار زیادی هستند که به کانر مربوط می شوند." برخلاف نسخه های قبلی، تعداد بسیار زیادی از شخصیت هایی که در بازی با آنها رو به رو می شوید بر اساس اسناد تاریخی ساخته شده‌اند. "درمورد بعضی از آنها ما حتی می دانیم هر هفته چه کارها می کردند."

بازیکنان با جرج واشنگتن ملاقات خواهند کرد که مردد انه رهبری ارتشی متشکل از افراد رده‌ پایین را برعهده دارد که باید هرطور شده در مورد یکی از نیروهای ارتشی قدرتمند آن دوره یعنی سربازان کت قرمز بریتانیایی، ایستادگی کنند. فعل و انفعالات بازیکنان با جرج واشنگتن یکی از اساسی ترین روابط موجود در بازی خواهد بود.

بنجامین فرانکلین (Benjamin Franklin) هم نقش مهمی در بازی ایفا خواهد کرد و سازندگان این قول را داده اند که او کپی کاربنی لئوناردو داوینچی از بازیهای قبلی نخواهد بود.

چارلز لی (Charles Lee) یکی دیگر از شخصیت های محوری است. نویسنده بازی، کوری می (Corey May) می گوید: "لی می توانست یک انتخاب بهتر برای فرمانده کل بودن به جای واشنگتن باشد. یکی از مهمترین فرق‌های این دو این بود که لی دنبال پول بود و کمتر سیاستمدار به نظر می رسید. او مشهور به این بود که موهایش را کوتاه نمی کرد، صورتش را اصلاح نمی کرد، لباسهای پاره به تن می کرد و در صحبت با مردم خشن و تندرو بود، زیرا تمرکزش روی جنگ بود و در کارهای سیاسی دخالت نمیکرد." در تاریخ آمده که لی فردی کج خلق در ارتش آمریکا بوده و دستگیر شدن او توسط بریتانیایی ها نزدیک بوده باعث به وجود امدن خساراتی شود. نقش او در ارتباط با آدمکشان فعلا به صورت یک راز باقی مانده است.


attachment.php


کانر پا روی یکی از دراماتیک ترین صحنه های تاریخ خواهد گذاشت. این برهه از سال 1753 میلادی شروع و در 1783 پایان می‌یابد و اتفاقات بازی در شهرهای بستون و نیویورک جریان خواهد داشت. Assassin's Creed III پتانسیل آن را دارد که هزاران نبرد آن دوره و دیگر اتفاقات زمان استعمار آمریکا را به تصویر بکشد. هاچینسن توضیح می دهد: "شما قرار است شهرهایی را ببینید که احتمالا قبلا به انجاها رفته اید. این ایده که بازی در تاریخ خودتان جریان داشته باشد بسیار قوی است". هر چند یوبی‌سافت می خواهد چیزی از داستان را لو ندهد اما تاریخ می تواند اشاراتی داشته باشد. حرکت نیمه شب پل ریور (Paul Revere) نقره کار و پیک آمریکایی و میهن پرستان همراهش، محاصره دلخراش ارتش کوچک واشنگتن در بوستون، و عقب نشینی شبانه آمریکایی ها از نیویورک از جمله اتفاقاتی هستند که می توانند در بازی به نمایش درآیند.

این برهه زمانی پر است از شخصیت های مهم و اتفاقات دراماتیک که منتظرند از دریچه لنز Assassin's Creed بازگو شوند. هاچینسن می گوید: "اینبار اینطور نیست که به یک عمارت تاریخی برویم، اینبار هدف ما رویدادهای تاریخی هستند. شما شاهد آتش سوزی بزرگ نیویورک در سال 1776 خواهید بود، شما شاهد اردوگاه نظامی ارتش آمریکا (Valley Forge) خواهید بود که در دست نیروهای واشنگتن است. شما این مکان ها را زمانی که مهم بودند خواهید دید و امیدواریم بدانید چرا آنها امروزه اینگونه در تاریخ نوشته شده اند. این هدف ماست." کانر شاهد بسیاری از این اتفاقات خواهد بود و در بعضی از آنها نقش خواهد داشت.

گذشته از اینها ما شاهد دمویی از بازی بودیم که کانر را در گرمای نبرد نشان می داد. او که در پشت صخره ها کمین کرده به گروهی از سربازان کت قرمز بریتانیایی نگاه می کند که مشغول تیراندازی هستند. کانر از بین شورشیان در حال مرگ آمریکایی عبور می کند در حالی که گلوله های توپ به آسمان پرتاب می شوند. هاچینسن می گوید: "ما حالا در یک زمان چندین هزار سرباز در صحنه داریم در حالی که در بازیهای قبلی این تعداد نهایتا به صد می رسید."

Assassin's Creed III روایت مجدد آن جنگ ها و برگرفته از سوابق ثبت شده تاریخی نمی باشد. "داستانی که ما بیان می کنیم داستان آدمکشان در مقابل معبدیون (Templar) است، داستان ما نزدیک است به انقلاب آمریکا اما درباره پیروزی آن نیست. داستان همگام با آن است اما زندگی کانر را بازگو می کند"

در این داستان، نه مستعمره نشینان آمریکایی افرادی خوب هستند، و نه بریتانیایی ها در نقش ستمگران شرور هستند، تیم سازنده امیدوار است از بازی برای برجسته کردن عقاید آدمکشان و معبدیون در یک طیف خاکستری اخلاقی استفاده کند. "ما به سختی سعی می کنیم معبدیون را به صورت آدمهای بدذات نشان ندهیم که سعی دارند پایان جهان را برایمان به ارمغان بیاورند. آنها واقعا فکر می کنند که با کنترل جهان می توانند آن را نجات دهند."

attachment.php


مانند بازی های قبلی، رویدادهای تاریخی Assassin's Creed III در ظرف داستانی بزرگتر در زمان حال شکل خواهد گرفت. چرا دزموند و آدمکشان مدرن به حوادث زندگی کانر علاقه مند هستند؟ یوبی سافت چیزی نمی گوید.


لبــه خونریزی

Assassin's Creed III بر روی یک نسخه جدید از موتور Anvil اجرا می شود. هسته تیم مهندسی که بر روی Prince of Persia: The Sands of Time و دو باز اول Assassin's Creed کار می کرد بعد از AC2 بلافاصله شروع به ساخت موتور پیشرفته ایی کرد که قرار بود برای سومین بازی این سری استفاده گردد. هاتچینسون (Hutchinson) می گوید: "ترسناک است گفتنش، اما فکر می کنم هدف این بود که به دنبال نسل بعدی باشیم،". نتایج آشکار هستند، اگر فقط چند دقیقه به تماشای بازی بنشینید. وجود انیمیشن های نرم و روان، گشت و گذار در محیطی رام نشدنی، و صحنه های نبرد با جمعیت عظیم همگی قول بخش فنی و مهندسی یوبی سافت مونترال بود.

فضای باز و وسیعی بین بوستون و نیویورک قرار گرفته که مهمترین نبرد انقلاب آمریکا را در خود به چشم دیده است، این فضا منطقه مرزی (Frontier) نام دارد که پوشیده است از جنگل ها، کوه ها، صخره ها، رودخانه ها، دریاچه ها، و حتی شهرکهایی مانند روستای موهاک کانرو شهرک های استعماری لکسینگتون و کنکورد، که در همه جای می توان به اکتشاف و ماجراجویی پرداخت. "منطقه مرزی برای ما یک نسخه فشرده از شمال شرقی آمریکا است،" هاچینسن به ما می گوید : "نقشه منطقه مرزی 1.5 بار بزرگتر از تمام نقشه Brotherhood می باشد که به خوبی حس اکتشاف را القا می کند، من فکر نمی کنم تا به حال نمونه آن را دیده باشیم." بر خلاف محیط پادشاهی (Kingdom) خالی از سکنه اولین بازی Assassin's Creed، منطقه مرزی دارای یک سوم از ماموریت های بازی و گیم پلی است.

این سرزمین جدید تغییرات عمده ای را برای این بازی به ارمغان می آورد. هاچینسن بیان می کند: "تحول بزرگ برای ما در این زمان ارائه یک سرزمین رام نشدنی است،" صخره ها، درختان، ناهمواری ها، تپه ها، هدف اند - تا شخصیت ها در این محیط ها احساس امنیتی کامل را نداشته باشند، و روی آن تاثیر بگذارند. ما می توانیم شرایطی را داشته باشیم که در آن سرباز کت قرمز انگلیسی در جنگل مبارزه می کند، اما شما در واقع یک شکارچی هستید. و اینجا کاملا خانه شماست."

attachment.php


شما می توانید از درختان غول پیکری که صدها سال ایستاده اند صعود کرده و از بالاترین نقطه به اطراف خود بنگرید. شما می توانید از صخره های کوهستانی صعود کرده و به داخل رودخانه های پر تلاطم شیرجه بزنیند. شما همچنین یک اکوسیستم کامل از حیوانات را برای ردیابی و شکار خواهید دید. می توانید خرس، آهو، گرگ، گوزن، خرگوش، شکار کرده و پوست شان را جمع آوری کنید. مشابه مبارزه با مخالفان انسانی، کیفیت کشتن میزان پاداش را تعیین می کند، کشتن یک خرس با یک حمله استادانه، و جمع کردن پوست پشم دارش با ارزش تر از یک نبرد خونین خواهد بود. ما سکانس هیجان انگیزی را در بازی مشاهده کردیم، جایی که کانر جسدی را در برف پیدا می کند. خرسی که در آن نزدیکی حضور داشت به گمان اینکه کانر تهدیدی برای غذایش محسوب می شود، به او حمله می کند، اما در زمانی کوتاه این حمله با فرو کردن تیغه پنهان کانر در گردن خرس به پایان می رسد.

چه با یک تیغه پنهان، و یک تبر زین، و یا هر ترکیبی از سلاح های دیگر، بازی نسبت به نسخه های قبلی بازیکن را برای حمله تشویق می کند، بازی در حال حاضر به طور خودکار اهداف را بدون نیاز به هر گونه قفل شدن تشخیص می دهد. کارهای حساس جدید کانر به شما این اجازه را می دهد که این بار حرکاتی مانند گرفتن سربازان دشمن و استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی را اجرا کنید.

[ادامه این بخش از مطالب به زودی...]


ادامـه میـراث

بسیاری از ویژگی های آشنای سری Assassin's Creed در حال تغییر و تحول اند، اما برخی از این عناصر در حال حاضر تا حد زیادی تایید شدنی هستند.

اقتصاد - هاچینسن می گوید: "ما هنوز هم پول را داریم، و یک سیستم جدید برای کسب درآمد وجود دارد. اما چیزی که واقعا مهم هست این است که گیم پلی، یا ماموریت های جانبی، به سمت اقتصاد کالا باشد،" چه نوع کالاهایی؟ در میان چیزهای دیگر، مناطق مرزی جدید را برای رسیدن به تجارت پوست داریم.

دارایی - هاچینسن بیان می کند: "این بسیار مهم تر از قبل بود،" کوری می، نویسنده بازی در ادامه می گوید: "منصفانه بگویم که شما اصلا در بوستون و نیویورک نمی توانید مغازه ای بخرید." سیستمی که وجود دارد، راهی جدید و بهتر را ارائه می کند.

زمان حاضر - هاچینسن می گوید: "وقایع مهمی در ارتباط با دزموند وجود خواهد داشت،" در قالب مهم ترین شخصیت بازی های قبلی، دزموند بخش بزرگی را در این زمان ایفا می کند. با رها شدن از حالت کما، حالا دزموند کارهای مهمی برای انجام دادن دارد. زمان میگذرد و هم در داستان بازی و هم در دنیای واقعی به پایان جهان در سال 2012 نزدیک می شویم.

حقیقت - پس از حوادث Revelations، انتظار این را نداشته باشید که با اسرار بیشتری از سوژه 16 رو به رو باشید. اما این صحبت هم به این معنی نیست که تیم سازنده این بخش پرطرفدار را به طور کامل کنار گذاشته است. می بیان می کند: "در رابطه با معما ها، من خودم بزرگترین طرفدار آنها هستم،" باز هم با معماها طرف خواهید بود، معماهایی که دلچسب و هیجان انگیز هستند، اما مانند نسخه های گذشته نخواهند بود.

انیموس - انیموس جدید نسخه 3.0 در این بخش به نمایش گذاشته می شود، نرم افزار برای تغییر دارای یک سبک جدید بصریست. همچنین بخش پرطرفدار بانک داده ها، چشم اندازهای تاریخی که از طریق شخصیت شوخ طبع، شان هیستینگز بیان می شدند را دوباره خواهیم داشت.

مراحل پلتفرمینگ - "مردم، خلوتگاه (Dens) یا پناه گاه ها (Lairs)، مراحل پرطرفدار متمرکز بر پلتفرمینگ را دوست دارند. ما هم آنها را دوست داریم. این چیزی نیست که حذف شود،" این مراحل باز خواهند گشت.

سينکرون کردن - ویژگی کامل کردن سینکرون (100 درصد شدن Sync) بازگشته است. ماموریت ها در حال حاضر دارای چک پوینت هستند، به طوری که اگر جای گیر کنید دیگر لازم نیست کارهای انجام شده قبلش را باز تکرار کنید. به طرز قابل توجهی ویژگی 100 درصد کردن سینکرون بهبود یافته است و شما پاداش خوبی برای انجام کامل این وظایف دریافت خواهید کرد.

انجمن برادری - یوبی سافت مونترال محبوبیت در حال توسعه احضار تیم برادری آدمکشان برای جنگ را تصدیق می کند. ما مطمئن شدیم که با مکانیزمی جدید رو به رو هستیم، اما اینکه این مکانیزم دقیقا چیست، و عملکرد آدمکشان در این زمان چگونه خواهد بود، برایمان ناشناخته مانده.

گروه ها - "وجود گروه ها از بین رفته است. قصد نداریم دیگر گروهی از دزد ها و بدکاره ها داشته باشیم، اما برای آنها جایگزینی جدید وجود دارد."

بدنامی - سیستم بدنامی برگشته، اما به نظر می رسد در پشت صحنه بیشتر از قبل خواهد بود. بعضی از مناطق بیشتر یا کمتر، مشکوک و یا خطرناک خواهند بود، اما تیم سازنده به سختی بر روی آن کار می کند تا مطمئن شود شما به هنگام کاوش در مناطق پر مخاطره تاوان سختی را نخواهید داد.

گردش سریع - "گردش بیشتری در بازی خواهد بود، اما یک سیستم کاملا جدید را برای باز کردن گردش سریع داریم." گردش سریع در جریان طبیعی بازی به آرامی پیشرفت می کند.

دفاع از برج - یوبی سافت به تلاش برای رسیدن به ایده های جدید و نوآوری شناخته شده است، اما گاهی اوقات بعضی چیز ها با آنکه امیدوار کننده هستند درست کار نمی کنند. Revelations برای تنوع بخش دفاع از برج را به فرمول AC افزود، اما بازیکنان کمی از آن لذت بردند. انتظار این ویژگی را در Assassin's Creed III نداشته باشید.

آپگرید ها - ساده بگوییم، برگشته اند. به همان خوبی که لباس کانر را تغییر می دهید، تجهیزات اون هم می توانند تغییر یابند.


__________________

منبع ... GameInformer / آوریل 2012 / نشریه شماره 228

تریلر

Debut Trailer | SD Size: 12.7 MB | HD Size: 35.8 MB



 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر