نقد و بررسی Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743

cover_large.jpg



Publisher:
Warner Bros

Developer:
Tantalus Media

Genre:
Action, Adventure

Tags:
Movie, Film Franchise, Owls

Release Date:
14th Sep 2010
باز هم با یک بازی کامپیوتری دیگر که از روی فیلم ساخته می شود، روبرو هستیم. هر روز بازی جدیدی که از روی فیلم ساخته شده، راهی بازار می شود. بازی ای که امروز قصد دارم آن را مورد بررسی قرار دهیم، عنوانی است به نام Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole که به وسیله استودیوی بازیسازی Krome ساخته شده و توسط کمپانی Warner Bros به بازار عرضه شده است

داستان:

همان طور که گفته شد، بازی از روی فیلم ساخته شده است. پس نباید انتظار داستانی اختصاصی را برای این بازی داشته باشیم. بازیکن بازی را در نقش یک جغد جوان و تازه کار به نام شارد (Shard) آغاز می کند. شارد فرزند پدری است که در گذشته به اشتباه به عنوان یک خیانت کار به ساکنان درخت بزرگ (Great Tree) شناخته شده است. البته داستان، سه کتاب اولیه یک عنوان را روایت می کند و بازی قصد داشته با ایجاد کمی تغییرات در آن، کمی خلاقیت به خرج بدهد. شخصیت شارد به طور اختصاصی برای این بازی خلق شده و قبلا در هیچ یک از کتاب های این عنوان حضور نداشته است. در طول بازی شخصیت های آشنایی از این عنوان نیز به چشم می خورند که کمی به بازی جذابیت بخشیده اند. شخصیت های تازه وارد زیادی هم در این بازی به چشم می خورند که اصلا نمی دانید از کجا آمده اند. حتی با وجود اینکه راوی داستان سعی دارد تا اتفاقات بازی را بیان کند، باز هم با یک سردرگمی در داستان مواجه خواهید بود. این موضوع باعث شده است که داستان برای کسانی که اصلا با کتاب های این بازی آشنا نیستند، قابل درک نباشد.

large.jpg


گرافیک:

دیگر این موضوع به یک امر طبیعی تبدیل شده که بازی هایی که از روی فیلم ساخته می شوند از گرافیک خوبی برخوردار نباشند. البته به جز بازی Toy Story 3 که به نظر می رسد آن هم از زیر دست سازندگان در رفته بود! بازی همانند عنوان های این چنینی از شیوه بزن-برویی در این قسمت استفاده کرده است. البته لازم به ذکر است که گرافیک این بازی در مقایسه با بازی ای مانند Iron Man 2 بسیار خوب به شمار می رود. مدل سازی شخصیت های بازی یا همان جغدها خوب کار شده . کیفیت بافت ها گاهی بسیار پایین میاد . افکت های تصویری که در بازی دیده می شوند، فقط برای رفع تکلیف در بازی قرار دارند و خلاقیت یا زیبایی آنچنانی در آن ها دیده نمی شود. تنوع در محیط های بازی بسیار کم است و پس از مدتی با یک محیط تکراری روبرو خواهید بود.

موسیقی/صداگذاری:
از موسیقی انیمیشن تو بازی استفاده شده . صداگذاری بازی همانند انیمیشن آن است صداگذاری روی شخصیت های متوسط انجام شده . بازی دیالوگ ها کمی دارد . افکت های خوب در بازی بکار رفتن.

Legend-of-the-Guardians-The-Owls-of-Ga-Hoole-The-Videogame-W.jpg

گیم پلی:

بخش جذاب بازی همین قسمت گیم پلی بازی است که از چند حالت مختلف تشکیل شده است. ماموریت های شما شامل مبارزه با پرندگان دیگر، نجات جغدها، محافظ از مکان های مختلف و رفتن به مناطق گوناگون برای شناسایی است. بیشتر زمان بازی را در حالت پرواز می گذارنید، به طوری که این بازی شباهت زیادی به یک عنوان شبیه سازی پرواز پیدا می کند! مبارزه های بازی از به سخت پیشرفت میکنند . باید روی یک هدف تمرکز کرد و سپس به سمت آن شیرجه زد و در زمان مناسب دکمه مناسب را فشار دهید. همین سیستم تا آخر بازی حکم فرما خواهد بود. دو نوع حالت حمله در بازی وجود دارد. حمله استاندارد و حمله ای که برای از بین بردن زره دشمن به کار می رود. البته دو نوع قابلیت دیگر هم در بازی وجود دارد که استفاده کردن یا نکردن آن ها چندان نکته مثبت یا منفی در بر نخواهد داشت. می توانید به جغد خود این قابلیت را بدهید که با سرعت زیاد پرواز کند یا به جغدهای دیگر بگویید که به هدف های دیگر حمله کنند. سیستم مبارزه ای بازی بیشتر حالت سرگرمی دارد. نبردهای یک شکل هستن . البته در طول بازی با انجام برخی کارها و جمع آوری آیتم ها می توانید چند حرکت دیگر برای جغد خود به دست بیاورید تا بتوانید بازی را ادامه دهید. برای استفاده از این حرکت ها همان شیوه استفاده قبلی در جریان خواهد بود، با این تفاوت که ضربه آخر متفاوت می شود. مراحل آزاد شدنی نیز در بازی قرار دارند. این مراحل در طول داستان اصلی، قابل بازی نخواهند بود و پس از اتمام بازی می توانید آن ها را بازی کنید. یکی دیگر از مسائلی که پس از خرید این بازی شما را به شدت زجر خواهد داد.

نتیجه گیری:

اکثر بازی هایی که از روی فیلم و انیمیشن ساخته میشوند خوب از آب در نمایند بغیر از چند استثنا اگر این انیمیشن را دیده باشید و خوشتون اومده باشه از این بازی هم خوشتون میاد و از دستش ندید این بازی در حد معمولی و متوسط کار شده است . گیم پلی بازی خوب کار شده . بازی ارزش یک بار تجربه داره


loadscreen02_tyto-1024x576.jpg

 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر