نقد و بررسی Diablo 3

susha

کاربر سایت
Jun 11, 2011
3,009
نام
مجید
...و شیطان پس از 11 سال باز میگردد.


دیابلو 3 یک بازی action role-playing است که بیشتر بر روی Action بازی تاکید کرده است. جنایت کاران، شیطانها، موجودات بیگانه، غول ها و ... حمله کرده اند و شما باید با 5 قهرمان شگفت انگیز در مقابل شورش انها مقابله کنید. این شخصیت ها از نسخه قبلی گرفته شده اند و شما برای هدایت باید با استفاده از ماوس دیوانه وار کلیک کنید .هرچند که action بازی عمیقتر شده است.

کارگردان بازی Jay Wilson و تیمش ریسک بزرگی کردند و در ماه های پایانی ساخت بازی قسمتی از استخوان بندی این سری را حذف کردند. روسای بلیزارد حتی ریسک بزرگتری کردند و شما باید همیشه به اینترنت متصل باشید تا بتوانید بازی کنید و یا حتی به بازی Action House اضافه کرده اند که با پول واقعی میتوانید خرید و فروش کنید که هنوز فعال نیست.

300x-1
نتیجه کار یک بازی باورنکردنی از دیابلوست که 2 دنیا مختلف را به خوبی به هم متصل کرده است. از یک طرف سیاه چاله های بازی و دشمنانش شما را به یاد بازی قدیمی Gauntlet ( محصول اتاری 1985 ) میاندازد که به صورت مدرن درامده است و از طرف دیگر بازی همانند عنوان های قبلی بلیزارد مانند WOW دارای بخش چند نفره انبوه انلاین است و محور اقتصادی دارد.به طور سریع در ابعاد مختلف بازی غرق میشوید که اکثر بازیهای بلیزارد این گونه است.

نیاز به متصل بودن به اینترنت ایده خوبی است اما مشکلات اولیه برای متصل و وارد شدن به بازی نام این بازی را خدشه دار کرد. این مشکل طولانی نخواهد بود اما مسلما دلیل این امر، جلو گیری از دزدی دیجیتالی و محافظت از گاوصندوق پول بلیزارد یعنی Action House است.

هزینه بازی بیش از حد زیاد است و موارد امنیتی ضعیف است و حمله هکرها برای هک کردن حساب کاربران رو به افزایش است. بازی به هیچ عنوان حالت افلاین ندارد که این موضوع نامید کننده است.

491x-1

یکی از نویسندگان سایت EuroGamer که اکونتش هک شده است.​



طراحی مراحل، ویژگیهای اجتماعی، تجارت، یکپارچگی بخش چند نفره، PVP ( که در اینده اضاف میشود ) بسیار سرگرم کننده هستند و کار خود را بدون شک انجام داده اند و تلخ است که این ویژگی های خوب به خاطر یک لانچ بد از بین برود که در غیر این صورت یک نمایش خیره کننده از مهندسان و طراحان بازی را شاهد هستیم. بدون شک دیابلو 3 یکی از بهترین بازی های انلاینی است که تا به امروز ساخته شده است.

ستاره درخشان بازی قسمت CO-OP بازی است. شما براحتی میتوانید بین دوستانتان در بازی، public games و private games جابه جا شوید. بازی به صورت پویا درجه سختی بازی را تغییر میدهد و بر اساس سطح (level) هیرو شما تنظیم میکند. این قسمت از CO-OP تا به حال در بازی همانند ان وجود نداشته است و شما هرگز به عقب نگاه نمیکنید. همچنین در هنگام Loot کردن هر فرد ایتم و پول خود را به صورت جداگانه بر میدارد.

مسلما پویایی بازی بیش از حد پیچیده نیست که باعث میشود همه در ان شرکت کرده و لذت ببرند. دیابلو یک بازی سرگرم کننده تک نفره است اما به بازیکنان احساس جهانی MMO را میدهد.

300x-1


هر 5 کلاس بازی به طور حیرت اوری قوی و هر کدام برای خود شاهکاری هستند.

پیشرفت کردن در بازی سادست. صفات (attributes) شخصیت قهرمان شما بر اساس نیاز هر قهرمان به صورت خودکار زیاد میشود. هیچ گونه درخت مهارت (skill) در بازی نیست و باز شدن مهارت در هر سطح (level) وجود ندارد. Runes که باعث تغییر دادن مهارتها میشود (که گاهی مواقع به طور کامل تغییر میدهد) به صورت ساده با level باز میشود. مهارتها در 6 مدل (builders, spenders, defensive و ... ) طبقه بندی میشود.

شما میتوانید به صورت ازادنه و هر موقع که خواستید مهارتها و Runes ها را تغییر دهید که میتوانید با ازمایش مهارتهای مختلف و سفارشی ساختن انها قهرمان خود را بر اساس یک سبک خاص بسازید. البته با این کار سبک RPG سنتی بازی را کنار گذاشته است. البته این موضوع باعث افزایش انگیزه شما و داشتن احساسی شادتر برای انجام ادامه بازی میشود.

300x-1
ممکن است در درجه سختی معمولی عمق مبارزات را درک نکنید و این چیز طبیعیست چون بیشتر برای گیمرهای معمولیست مگر اینکه در یک درگیری با تعداد زیادی دشمن مبارزه ای سنگین داشته باشید. درجه سختی معمولی پس از 20 ساعت گیمپلی به پایان میرسد که میتوانید با همان کاراکتر در درجه های سختی Nightmare, Hell و Infernoبه بازی بپدازید که هیولاها سخت تر و دارای مهارت جدیدتر میشوند.

دیابلو 3 پر از حادثه های سرگرم کننده و موجودات رنگارنگ مانند lord Azmodan شیطانی شکم گنده ( که صدایی مانند ساب ووفر شکسته میدهد،) است.

شما بازی را دوباره و دوباره و دوباره و دوباره انجام میدهید. تلاش برای درجه های سختی بالاتر، درخشانتر کردن قهرمان خود و یا تلاش برای هاردکور بودن باعث میشود که قهرمان شما بارها و بارها بمیرد. نقشه به صورت تصادفی با اتفاقات مختلف، که هر بار بازی را از اول شروع میکنید، باعث میشود بازی همیشه برای شما تازه باشد. کلاسها و مهارتها محتویات واقعی دیابلو 3 هستند که با شروع بازی و زدن اولین کلیک باعث میشود شما ماهها دست از بازی نکشید.

diablo3releasedate.png
دیابلو 3 یک بازی عمیق است که میتواند ساعت ها شما را با Action ، نقش افرینی و انلاین خود سرگرم کند و در گالری بازیهای شما جای بگیرد که تنها مشکلاتش عدم وجود حالت افلاین و Lunch بد برای سرورهایش است.


9/10


نظر فراموش نکنید !

امیدوارم لذت برده باشید.

خواستی کپی بزنی یک اسمی از ما هم ببر ... من مجید محمدی هستم
4.gif
 
آخرین ویرایش:

susha

کاربر سایت
Jun 11, 2011
3,009
نام
مجید
نقد بدی نبود ولی چون من سابقه ی طولانی در نقد کردن دارم میتونم نکاتی رو بهتون بگم
ممنون خوشحال میشم این نکات بگید تا در اینده استفاده کنم

---------- نوشته در 10:39 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 10:37 AM ارسال شده بود ----------

نقدت خوب بود . منتها برای یه همچین بازی کوتاه . همه انتظار دارند راجع به این بازی نقد های طولانی ببیند .
درسته منم دوست داشتم طولانی تر بشه اما به نظرم اگر بیشترین از این میشد دیگه کسی حوصله نداشت که بخونه مگر اینکه فن بازی باشه و هر چقدرم طولانی باشه بخوندش ... من که خودم این طوری هستم :D
 

Alkazar

کاربر سایت
Mar 1, 2012
3,105
نام
پویان
Shsha جان اتفاقا شما همین نقد رو توی پردیس گیم نذاشتی و کلی هم Like گرفتی ؟ ای کلک یه نقد رو تو دو سایت میذاری !
ولی نفد قشنگی بود ولی حیف فقط باید با اینترنت بازی کرد ! یه چیزی هم بگم که من اول نقدت رو تو پردیس خوندم !!!
 

HOSΣIN

کاربر سایت
Mar 15, 2012
2,932
نام
HOSΣIN
در ضمن مجید جون برو عکسای بزرگ بزار تا نقدت یکم به عرضش اضافه بشه و طولانی به نظر برسه.و عکسی بزار که لوگوی هیچ سایتی رو در بر نداشته باشه.
 

susha

کاربر سایت
Jun 11, 2011
3,009
نام
مجید
Shsha جان اتفاقا شما همین نقد رو توی پردیس گیم نذاشتی و کلی هم Like گرفتی ؟ ای کلک یه نقد رو تو دو سایت میذاری !
ولی نفد قشنگی بود ولی حیف فقط باید با اینترنت بازی کرد ! یه چیزی هم بگم که من اول نقدت رو تو پردیس خوندم !!!
یکم دقتت بیشتر میکردی میفهمی که من همون خبرنگار پردیس هستم که اینجا هم فعالیت دارم :)
در ضمن مجید جون برو عکسای بزرگ بزار تا نقدت یکم به عرضش اضافه بشه و طولانی به نظر برسه.و عکسی بزار که لوگوی هیچ سایتی رو در بر نداشته باشه.​




مشکل اینه که نمیتونم اندازه عکس تغییر بدم برای همین از تصاویر کوچک استفاده کردم
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,148
نام
∂αнмα
مشکل اینه که نمیتونم اندازه عکس تغییر بدم برای همین از تصاویر کوچک استفاده کردم
از این دستور استفاده کن
[img=600x300]آدرس عکس[/img]
اگه هم نشد می تونی از نرم افزار های تغییر سایز عکس استفاده کنی

 

amirrak

کاربر سایت
Apr 2, 2012
4
نام
امیرحسین
تعریف از دیابلو

حق داره که امتیازش 10 باشهع چون واقعا از هر نظر عالیه به نظر من بهترین بازی ساله شما چی می گین؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر