آیا تا به حال با تماشا کردن کارتونهای قدیمی دیزنی مانند ملوان زبل یا … با خود فکر کردهاید: ایکاش میتوانستم این کارتونها را بازی کنم؟ کارتونهای سورئالی که در آنها مرز واقعیت و خیال مشخص نبود، هر اتفاقی ممکن بود و در نتیجه سازندگان به معنای واقعی کلمه از تخیل خود استفاده میکردند تا عجیبترین موارد را در آن کارتونها تزریق کنند، حیوانات و اشیائی که حرف میزنند، کارهای عجیب و غریب انجام میدهند و در یک آن به موجودات کاملاً متفاوت و گاهی اوقات ترسناک تبدیل میشدند. حالا این آرزو در «Cuphead» به حقیقت تبدیل شده است.
بزرگترین منبع الهام استودیو «MDHR» همان کارتونها و انیمیشنهای دهه ۳۰ بوده، و سازندگان با استفاده از ایده ساخت عنوانی که یادآور طراحیهای آن زمان باشد، عنوانی ساختهاند که هم حس آشنایی دارد و هم حس جدیدی. این استودیو از همان ابتدای ساخت بازی میدانسته در حال ساخت چه عنوانی است، و این موضوع حتی در داستان بازی و روایت آن هم آشکار است. موضوعی که کاملاً مشخص است این است که اگر قرار بوده بازی مثل کارتون های قدیمی باشد، نیازی به جدی گرفتن بیش از حد داستان خود ندارد، مخاطب به داستانی بیشتر از چند خط که در ابتدای ورود به هر مرحله ادامه یافته و داستان کلی و آشنای درگیر شدن با شیطان نیازی نخواهند داشت. شیطانی که کازینویی را اداره میکند که «Cuphead» و «Mugman» در آن به تله او میافتند و به اجبار برای نجات جانشان باید برای او کار کنند، و چه کاری؟ جمع کردن روح تمام کسانی که به شیطان بدهی دارند، توسط شکست دادن آنها. به این نکته هم باید توجه کرد که سازندگان در حال ساخت بازی بودهاند نه کارتون، و این که «MDHR» توانسته از دل این کارتونها عنوانی بسازد که از نظر گیمپلی هم به شدت سرگرم کننده است جای تحسین دارد.
نقد و بررسی Cuphead - بازی سنتر
بزرگترین منبع الهام استودیو «MDHR» همان کارتونها و انیمیشنهای دهه ۳۰ بوده، و سازندگان با استفاده از ایده ساخت عنوانی که یادآور طراحیهای آن زمان باشد، عنوانی ساختهاند که هم حس آشنایی دارد و هم حس جدیدی. این استودیو از همان ابتدای ساخت بازی میدانسته در حال ساخت چه عنوانی است، و این موضوع حتی در داستان بازی و روایت آن هم آشکار است. موضوعی که کاملاً مشخص است این است که اگر قرار بوده بازی مثل کارتون های قدیمی باشد، نیازی به جدی گرفتن بیش از حد داستان خود ندارد، مخاطب به داستانی بیشتر از چند خط که در ابتدای ورود به هر مرحله ادامه یافته و داستان کلی و آشنای درگیر شدن با شیطان نیازی نخواهند داشت. شیطانی که کازینویی را اداره میکند که «Cuphead» و «Mugman» در آن به تله او میافتند و به اجبار برای نجات جانشان باید برای او کار کنند، و چه کاری؟ جمع کردن روح تمام کسانی که به شیطان بدهی دارند، توسط شکست دادن آنها. به این نکته هم باید توجه کرد که سازندگان در حال ساخت بازی بودهاند نه کارتون، و این که «MDHR» توانسته از دل این کارتونها عنوانی بسازد که از نظر گیمپلی هم به شدت سرگرم کننده است جای تحسین دارد.
نقد و بررسی Cuphead - بازی سنتر