نقد و بررسی Battlefield: Bad Company 2-Vietnam

big soldier

کاربر سایت
Aug 11, 2010
366
نام
Ashkan
بسم الله الرحمن الرحيم


استودیوی بازیسازی DICE امسال یکی از بازی های اکشن اول-شخص بسیار خوب این نسل یعنی Bad Company 2 را راهی بازار کرد. Bad Company 2 از جمله بازی هایی بود که با نقدهای خوبی روبرو شد و مورد استقبال شدید بازیکنان هم قرار گرفت. موفقیت و محبوبیت این بازی باعث شد تا DICE به فکر عرضه یک DLC جدید برای این بازی بیفتد. اما این DLC با سایر DLCهایی که تا کنون عرضه شده، متفاوت است. این DLC را در واقع می توان یک نسخه جدید یا دنباله ای تازه برای سری بازی های Bad Company هم دانست. DICE با عرضه Battlefield: Bad Company 2-Vietnam یک DLC بسیار خوب و یک دنباله عالی را به طرفداران این بازی هدیه داده است.

BFBC2V.jpg


داستان

برای کسانی که ساعت های زیادی بازی BF: Bad Company 2 را به صورت چندنفره بازی کرده اند، دیگر نیازی به بخش داستانی نیست. این DLC بدون داشتن داستان، بازیکنان را به زمان جنگ های ویتنام می برد و شکل و شمایل تازه ای از آن را در قالب یک بازی چندنفره به بازیکنان نشان می دهد. نبود داستان برای یک بازی کاملا چندنفره ضربه ای به بازی وارد نکرده است، چرا که در حالت چندنفره داستان نقش مهمی ندارد.
bfbc2v.jpg

گرافیک


اگر بازی Call of Duty: Black Ops را بازی کرده باشید، حتما مراحل ویتنام را پشت سر گذاشته اید. حال در Bad Company 2: Vietnam شما با ویتنامی بسیار زیباتر و بهتر از آن چیزی که در Black Ops دیدید، روبرو می شوید. محیط های بازی بسیار عالی به نظر می رسند. جنگل های انبوه با توجه به جغرافیای آن منطقه بسیار خوب در بازی شبیه سازی شده اند. محیط های بازی بسیار بزرگ هستند و جزئیات زیادی را هم در بر دارند. نورپردازی بسیار خوب باعث شده که زیبایی بازی بیشتر شود و بازیکنان با جلوه های بصری خوبی مواجه شوند. بازی همچنان مشکلات اجرایی Bad Company 2 را دارد. مشکل برش صفحه (Screen Tearing) اگر بیشتر نشده باشد، به همان اندازه نسخه اصلی در بازی دیده می شود. همچنین مشکل دیر پردازش شدن بافت های بازی هم به ویژه در نقاط دور به خوبی در بازی دیده می شود.
606280_20101104_640screen001.jpg

موسیقی/صداگذاری

موسیقی های بسیار زیبایی در بازی شنیده می شوند. موسیقی هایی که به صورت لایسنس شده در بازی قرار گرفته اند. البته لازم به ذکر است که موسیقی های بازی همگی آهنگ های معروفی هستند که در دهه 60 طرفداران زیادی داشته اند. افکت های صوتی بازی بسیار خوب هستند. صدای سلاح ها، انفجارها و وسایل نظامی مختلف به خوبی در بازی کار شده اند. صداگذاری خوب این DLC هیجان خوبی به بازی بخشیده است.
606280_20101104_640screen003.jpg

گیم پلی

بازی در قسمت چندنفره عنوان Bad Company 2 قرار می گیرد و بازیکنان می توانند از آن قسمت وارد این DLC شوند. هسته اصلی گیم پلی بازی بر اساس همکاری تیمی بنا شده است. بازیکن به عنوان عضوی از تیم خود باید به وظایفش عمل کند تا تیم بتواند در طول بازی عملکرد بهتری را از خود به نمایش در بیاورد. استودیوی بازیسازی DICE سعی کرده که شبیه سازی خوبی از ویتنام را در بازی انجام دهد و از این رو بازیکنان در طول بازی با مکان هایی مانند: تونل های مخفی، نقطه هایی برای پنهان شدن و غافلگیر کردن دشمن و زمین های کاشت برنج و وسایل نقلیه نظامی مخصوص آن زمان روبرو خواهند شد. همین مسائل باعث شده بازیکنان زمانی که این قسمت را بازی می کنند، حس کنند که وارد یک بازی جدید شده اند و این بازی هیچ ارتباطی با Bad Company 2 ندارد. DLC ویتنام خود دارای حالت های مختلفی برای بازی کردن است. پنچ نقشه برای این DLC در نظر گرفته شده که بازیکنان می توانند در حالت های مخلتف این نقشه ها را بازی کنند. همچنین سلاح ها و وسایل نقلیه نظامی جدید هم در بازی وجود دارند.
606280_20101221_640screen008.jpg

نتیجه گیری

بازی Battlefield: Bad Company 2-Vietnam یک بازی بسیار کامل و چیزی فراتر از یک DLC است. این عنوان می توانست یک نسخه جدا از این سری از بازی هم باشد. این بازی برای خوره های بخش چندنفره بازی Bad Company 2 یک بازی بسیار عالی به شما می آید که ساعت ها بازی را به همراه دارد.

606280_20101104_640screen008.jpg

منتظر نظرهاتون هستم....
منبع:www.pardisgame.net
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر