نقد وبررسی two worlds2

Kasra-M

The phoenix must burn to emerge
کاربر سایت
Sep 15, 2010
1,659
نام
Kasra
two worlds2
سازنده:reality pump
ناشر:south peak interactive
سبک:نقش آفرینی
پلتفورم : pc-xb360-ps3
رده سنی:m

اگر از طرفداران بازیهای نقش آفرینی باشید احتمالاً نام two worlds را شنیده اید بازی که در سال 2007 منتشر شد و به دلیل ضعفهای عمده نتوانست نظر طرفداران ومنتقدان رابه خود جلب کند.حال از آن زمان 3 سال گذشته است و بایستی دید آیا سازنده های بازی توانسته اند ضعفهای قسمت قبل را جبران و بازی خوبی ارایه دهند.
شما بازی را در موقعیتی شروع میکنید که نزدیک به 5 سال از وقایع شماره اول گذشته.در این 5 سال شما در قلعه گانداهار زندانی بوده اید.اینک سرزمین آنتالور به تصرف گانداهار در آمده و او قصد دارد فرمانروای هستی شود. او پس از شکست دادن آزیرال خدای آتش با بهم زدن توازن در عناصر چهارگانه مقدمات حکومت خود را مهیا ساخته است . او در این راه از خواهر شما کایرا(در قسمت اول هم حضور داشت) که یکی از نوادگان اریفان است و دارای قدرتهای خاصی میباشد هم میخواهد استفاده کند. او عقیده دارد میتواند از طریق کایرا قدرتهای آزیرال را بدست آورد.
در زمانی که شما در بند بوده اید همه چیز 180 درجه تغییر کرده است , ارکهایی که روزی با هم پیمان بسته بودند نسل انسانهای روی زمین را ریشه کن کنند حالا در کنار آنها هستند و همه یک هدف مشترک دارند. درست زمانی که تمام امیدهای خود را از دست داده اید بصورت کاملاً غیر منتظره گروهی از ارکها بصورت مخفیانه وارد قلعه میشوند وموفق میشون شما را فراری دهند. در ادامه.......

i1qx3n5olu59gjuk1zz5.jpg

اولین کار شما در بازی فرار از قلعه گانداهار میباشد. در این مرحله که مقدمه ای برای بازی به حساب می آید و به نحوی بخش تمرینی نیز هست به دلیل ضرب آهنگ بسیار بالای بازی شما فرصت تامل ونگریستن به محیط پیرامون را ندارید. لذت واقعی از بازی زمانی آغاز میشود که شما بوسیله یک پرتال, موفق به خروج و فرار از قلعه میشوید . شما وارد دنیایی میشوید که به شدت شما را به سوی خود جذب میکند.نخستین موردی که اینجا به شدت خودنمایی میکند وسعت بسیار زیاد و پهناور نقشه های بازیست. محیط وسیع و باز در بازیهای نقش آفرینی به حتم فاکتوری مثبت به حساب میآید به شرطی که در بازی با سیستم انتقال وجابجایی خوبی مواجه شویم. خوشبختانه در بازی tw2 دو سیستم برای جابجایی در نظر گرفته شده , یکی استفاده از پرتالها و دیگری استفاده از اسب که بازی در هر دو مورد خوب عمل کرده است.
دنیای بزرگ بازی سبب میشود در آن قدم بردارید, از جنگلهای عمیق , بیشه زارها وشهرهای مختلف عبور کنید , مردمانی با خلق و خوی متفاوت را ببینید که هر کدام برای خود داستانی دارند و از شما میخواهند کاری برایشان انجام دهید.

jpvwxxuk0lfbi6xh9ra2.jpg



در tw2 موزیک به زیبایی روی بازی نشسته است و شاهد توازن بسیار عالی در این قسمت هستیم. موزیک بسیار زیبای پس زمینه شما را همراهی میکند و به محض نزدیک شدن به دشمنان تمی شدید و هیجانی پیدا میکند وحقیقتاً شما را مهیای نبرد میسازد.
صداگزاری از بخشهایی میباشد که بایستی به آن خرده گرفت و کاستیهای زیادی در این بخش دیده میشود. مثل این که سازنده ها برای این قسمت وقت کافی صرف نکرده اند و با عجله آن را انجام داده اند. اول اینکه حرکت لب کاراکترها در هنگام صحبت کردن هماهنگی با دیالوگها ندارد واصطلاحا lip synch مشکل دارد. دومین مشکلی که حسابی توی ذوق میزند حرکات دست و بدن کاراکترها هنگام صحبت کرد است که در بیشتر مواقع مزحک بنظر میرسد مخصوصا اگر شما شاهکاری به نام mass effect2 را بازی کرده باشید. ای کاش سازنده ها اصراری روی طراحی حرکت و سینمایی کردن گفتگوها نمیکردند و بمانند اکثر بازیهای نقش آفرینی آن را به صورت ثابت طراحی میکردند.
خلاصه صداگزاری بمانند لکه سیاهی در بین سپیدی میباشد. در قسمت گرافیکی شاهد فراز و نشیبهایی هستیم و کیفیت گرافیک در همه جا یکدست نمیباشد . در قسمتهای مثل بیشه زارها, جنگلها ,شهرها ومخصوصا ساحل دریا که انسان را به وجد می آورد شاهد گرافیکی عالی وپرجزییات هستیم در عوض در بعضی قسمتها مثل قسمت ابتدایی بازی در قلعه گانداهار شاهد بافتهای ضعیف وچند ضلعیهای کم میباشیم. در بازی به دفعات شاهد باگهای تکنیکی وگرافیکی هستیم , امادر کل با توجه به وسعت مراحل کار سازنده ها در زمینه گرافیک تحسین برانگیز میباشد. انیمیشن راه رفتن کاراکترها قابل قبول میباشد. در این بازی کنترل دوربین ممکن است در ابتدا کمی بدقلق جلوه کند ولی به مرور به آن عادت میکنید ومشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

sttwod5z8suh7c6lqh7i.jpg


یکی از مشخصه های بازی های نقش آفرینی سیستم level up میباشد و tw2 در این زمینه هیچ تفاوت خاصی با بازیهایی که تاکنون تجربه کرده اید ندارد. شما با انجام ماموریت ها وکشتن دشمنان امتیاز تجربه (xp ) به دست می آورید و پس از level up با امتیاز های موجود میتوانید خصوصیات خود را بهبود ببخشید ویا مهارتها(skill ) های جدیدی را باز کنید. سیستم ارتقا در tw2 ظاهر ساده ای دارد ولی دارای باطنی عمیق میباشد.به این صورت که هر کدام از خصوصیات کاراکتر دارای تعدادی زیر شاخه هستند وهر زیر شاخه هم از یک سیکل دایره ای شکل تشکیل شده اند, هر کدام از این دایره ها با 10 امتیاز حاصل از ارتقا کامل میشوند. این تمهید از طرف سازنده ها باعث میشود گیمر مدت بیشتری را برای بدست آوردن وارتقای خصوصیات خود در بازی صرف کند.
خالقان این بازی از قبل میدانسته اند که بازیکننده ها علاقه زیادی به بخش کاراکتر سازی یا customize دارند و از این نظر در بازی با حذف کلاسهای مرسوم در این سبک وقرار دادن انتخابهای زیاد مقابل گیمرها کاری کرده اند تا هر کس کاراکتری متفاوت ومنحصر به فرد خلق کند.
سیستم دزدی در بازی قرار گرفته که مدتها میتواند علاقمندان به این کار را مشغول کند که البته این عمل, ریسک وخطرات خاص خود را دارد. یکی دیگر از راه های بدست آوردن آیتمها وسلاحهای بازی جنگیدن با دشمنان وکشتن آنهاست وهمیشه این احتمال وجود دارد که دشمنان لوازم و آیتمهای خوبی با خود حمل کنند.
یکی دیگر از موارد جالبی که در این بازی طراحی شده , این است که شما بجای فروش آیتمهایتان به مبالغ اندک میتوانید آنها را تجزیه کرده و سپس از آنها برای بهبود آیتمهای دیگر استفاده کنید. مثلا سلاحهای مختلف در بازی را تجزیه کرده و از آنها برای بهبود سلاح مورد نظرتان استفاده کنید. همچنین شما میتوانید شربت های(potion ) مختلف را با هم ترکیب کرده و ماده نهایی وقدرتمندی را تهیه کنید. موارد گفته شده در مورد ترکیب برای جادو ها نیز صادق است و از این نظر بازی بی انتها به نظر میرسد.

37kpu0qncpbxv1bxenxg.jpg


در این بازی همیشه علاوه بر انجام ماموریتهای اصلی , ماموریتهای فرعی زیادی نیز سر راه شما
قرار دارد که این ماموریتهای فرعی از ساختار معمول فلان کس را بکش و یا فلان خبر را به شخصی برسان تبعیت میکنند ولی نوع و چینش آنها به گونه ایست که هرگز شما را خسته نخواهند کرد. ماموریتهای اصلی به زیبایی ,داستان حماسی بازی را شکل میدهند واز این نظر بازی بسیار غنی میباشد. اگر میخواهید به صورت کامل دنیای tw2 را درک کنید بایستی ماموریتهای فرعی رانیز انجام دهید.

یکی دیگر از بخشهای مهم بازی قسمت چند نفره یا مالتی میباشد.به شخصه چون حالت چند نفره را تجربه نکرده ام نمیتوانم نظری در این زمینه دهم , ولی از اطلاعاتی که از گوشه کنار بدست آورده ام قسمت چند نفره شامل death matches و village mode میباشد ونیز میتوان بازی را به صورت همکاری co-op تا سقف 8 نفر انجام داد

wol_error.gif
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 540x352.
b30acy2ptl0371k9gmv3.jpg


در پایان بایستی گفته شود در بازی tw2 ماموریتهای هیجان انگیز , داستان گیرا , گرافیک زیبا در کنار موزیکی دلنشین وهماهنگ با بازی میتواند تا مدتها طرفداران بازیهای نقش آفرینی را به خود مشغول کند. البته بازی خالی از اشکال نیست و میتوان به باگهای فراوان و نقص در صداگزاری ایراد گرفت ولی همه اینها باعث نمیشود از تجربه این عنوان زیبا ومهیج لذت نبریم.

درود
امیدوارم خوشتون بیاد .خوشحال میشم بخونید و نظرتونو در موردش بگید. ممنون
 
آخرین ویرایش:

Kasra-M

The phoenix must burn to emerge
کاربر سایت
Sep 15, 2010
1,659
نام
Kasra
نه خيلي هم خوب بود.مرسي
ولي من حتي تا حال اسمش رو نشنيده بودم.ولي به هر صورت كارت عالي بود:x

ممنون از شما. شاید به این خاطر اسمش رو نشنیدید چون هنوز تو امریکا منتشر نشده. این بازی تو اروپا منتشر شده وقراره چند وقت دیگه واسه امریکای شمالی هم عرضه بشه.
 

Kasra-M

The phoenix must burn to emerge
کاربر سایت
Sep 15, 2010
1,659
نام
Kasra
uuuuupppppppp!:D
واقعا خوب نوشتی فقط بهتره بین عکسا و متنت یه خط فاصله بذاری و(این یکی اختیاری هست) زیر عکسات یه متنی بنویسی;)

ممنون از شما که افتخار دادی . سعی میکنم در آینده حتما این موارد رو رعایت کنم.:-bd
 
  • Like
Reactions: Oceanic 6

rod

کاربر سایت
Mar 11, 2006
1,226
نام
rodney
من رو xbox بازی کردم , برعکس شماره 1 , عالی بود
اصلا انتظار همچین بازی خوبی رو نداشتم
بابت نقد هم ممنون خوب بود
 
  • Like
Reactions: Kasra-M

Kasra-M

The phoenix must burn to emerge
کاربر سایت
Sep 15, 2010
1,659
نام
Kasra
خب نقد جالبی بود زحمت کشیدی زیاد این بازی رو نمی شناسم

rod من رو xbox بازی کردم , برعکس شماره 1 , عالی بود
اصلا انتظار همچین بازی خوبی رو نداشتم
بابت نقد هم ممنون خوب بود
از دوستان ممنونم . مرسی
 

Loghman

زمان تنها چیزیست که به عدالت بین همه تقسیم شده است
کاربر سایت
Apr 1, 2010
2,596
نام
لقمان
تقریبا 180 درجه نسبت به شماره اولش
امیدوارم خوشتون بیاد و نظرتونو در موردش بگید. ممنون
فقط اگه اینو پایین بنویسی بهتره به نظرم
نقد خوبی بود ممنون
 

MG.Snake

کاربر سایت
Aug 7, 2008
1,021
نام
آرین
مرسی بابت متنی که نوشتی. . .
بازی روی PC نصب کزدم و شروع به بازی کردم امیدوارم بودم یکم منو مقداری تا اومدن Dragon age2 ارضا کنه ولی بعد از 30 دقیقه داشتم به خودم فحش میدادم چرا اصلا بازی خریدم و پول آتیش زدم:d
انیمیشن و صدا گذاری بازی به صورت وحشتناکی افتضاحهههههههه . . .طراحی کاراکترهای بازی هم واقعا ضعیفه. . .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر