نقد فارسي Prototype 2 به صورت ويدئويي

doostanehsoft

کاربر سایت
May 19, 2011
1,407
نام
Mojtaba
استودیوی Radical Entertainment بعد از موفقیت Prototype سراغ نسخه دوم از این بازی رفته و قصد دارد در قالب داستانی جدید، گیم پلی زیبای قبل را ادامه دهد. نگاهی به Prototype 2 می کنیم.
نسخه اول بازی Prototype عنوانی بسیار بلند پروازانه و برجسته در سبك Open-World بود. این بازی همراه با inFamous در سال 2009 ارزش های زیادی به این سبك اضافه كردند. هر چند Prototype از مشكلات گرافیكی رنج می برد، ولی گیم پلی اعتیاد آور و فوق العاده سریع آن جذبه بسیاری داشت.

داستان بازی:
داستان Prototype 2 بعد از وقایع نسخه قبل اتفاق می افتد. در حالیکه نیویورک به شهر آرامی تبدیل شده است، اینبار ویروس جدیدی باعث آشوب شده که Mercer Virus نام دارد. درست است، نام این ویروس از فامیلی شخصیت اول نسخه قبل یعنی الکس مرسر (Alex Mercer) برداشته شده است. اما دلیل آن چیست؟ Blackwatch دلیل شیوع بیماری جدید را الکس مرسر می داند و در اين انديشه است كه تمام این آشوب ها از او شروع شده، اما آیا این موضوع حقیقت دارد؟ در ابتدای بازی ما با شخصیت جدید این نسخه یعنی جیمز هلر (James Heller) آشنا می شویم که در جنگ عراق خدمت می کرده و حال به خانه برمی گردد و متوجه می شود فاجعه ای که الکس مرسر به راه انداخته، باعث کشته شدن زن و بچه او شده است. روزی او در خیابان بود، الکس با او درگیر می شود و او را تبدیل به موجودی شبیه به خود می کند.
در بازی مأموریت ها بیشتر به نابود کردن و جمع آوری اطلاعات ختم می شوند و پیشبرد آنچنانی در روند داستان ندارند و بعضی مواقع زمان زیادی بدون پیشروی در داستان وجود دارد تا اینکه به یک بخش مهم داستانی برسیم.

گرافیک:
تنها نکته ای که ممکن است فقط کمی شما را از انجام دادن این بازی منصرف کند شاید به نوعی گرافیک آن باشد. در بخش گیم پلی به این نکته اشاره داشتیم که بازی از گیم پلی خوبی برخوردار است پس میتوان گفت تا نصف راه موفقیت را آمده است، اما گرافیک این بازی ممکن است شمارا از خود خسته کند. البته نباید فراموش کرد که این گرافیک نسبت به نسخه اول تغیرات زیادی کرده است و واقعا پیشرفت چشم گیری داشته است. اما میتوان گفت که جای کار زیادی را داشته است. نورپردازی در بازی به خوبی انجام شده اما بافت های کاراکتر های بازی و دشمنانتان از کیفیت خوبی برخوردار نیستند.
نمی توان گرافیک بازی را با بازی های هم تراز مقایسه کرد. صحنه های سینمایی بازی اگر هم که غیر واقعی به نظر می رسد ولی نشان دهنده قدرت هلر (Heller) هستند. مدل شخصیت ها بی کیفیت و بعضی بافت ها بسیار مات و بد کار شده اند. در عوض، طراحی هنری بازی مثل شهر شلوغ آن بسیار خوب کار شده است. شما از نظر بصری به راحتی می توانید آشوب موجود در محیط را درک کنید و محیط ها و ساختمان ها خیلی با حوصله و ریزه کاری، کار شده اند.

گیم پلی:
اگر شما از گیم پلی نسخه اول لذت بردید مطمئن باشید که گیم پلی این نسخه هم شما را راضی خواهد کرد. گیم پلی بازی به انسان نوعی حس قدرت می دهد، به اينگونه که شما قوی ترین فرد هستید. از روی ساختمان های بلند بپرید، همه جور حالتی به خود بگیرید تا دشمنان را نابود کنید. می توانید رگه هایی از ماهیچه ایجاد کنید که هر شی ای را در محیط به سمت هدف می کشد و آن را منفجر می کند. در کل میتوان گفت این بازی در هر دو شماره گیم پلی خوب و درگیر کننده ای را به مخاطبان خود تحویل داده است.

صدا گذاری:
صدا گذاری و موسیقی بازی فوق العاده هماهنگ کار شده است. صدا پیشگان شخصیت های بازی واقعا با کاراکتر خود هماهنگ هستند؛ افکت های منفجر شدن و پرتاپ اشیا به خوبی با صحنه ها هماهنگ شده است. در کل میتوان گفت که استدیو ""RADICAL در بخش موسیقی و صدا گذاری به خوبی عمل کرده است.


نتیجه:
بازی PROTOTYPE 2 بازی اي بود که پس از نسخه اول خود علاوه بر پیشرفت ها، ضعف هایی هم در بعضی نقاط داشت اما به هر حال تجربه این بازی میتواند برایتان جذاب باشد و از آن لذت ببرید.
نکات مثبت بازی: گیم پلی خوب و روان و جذاب
نکات منفي بازي: نبودن گرافیک مناسب در حد این عنوان

لينك دانلود نقد به صورت ويدئوي:
راپيدشير
پي سي پارسي
ميهن دانلود



نقد فارسي از رسانه
مدير دوبلاژ: مجتبي ايزدي
مترجم: حميد نقوي
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر