نفسی تازه در دنیای کنسول ها ـــــ Xbox One معرفی شد

Fire Light

کاربر سایت
Feb 15, 2013
907


بعد از ماه‌ها شایعه و خبرهای مختلف در مورد کنسول نسل بعد مایکروسافت، در آخر این کمپانی ثروتمند کنسول خود را معرفی کرد و آن را Xbox One نام گذاری کرد.
در 21 می اولین رونمایی از این کنسول صورت گرفت و نگاه های بسیار زیادی برای معرفی این کنسول بر روی شبکه های مختلف اینترنتی دوخته شد. بسیاری چشم به سخت افزار آن دوختند و بسیاری به دنبال بازی های انحصاری این کنسول، بگذریم، به هر حال هر چه که بود معرفی شد.


0d46b512-f4b3-426c-b8fc-796e14885d84.jpg

مطمئنا اولین چیزی که می خواهید در مورد آن بدانید قدرت سخت افزاری آن است؛ در این کنفرانس به طور دقیق از جزییات سخت افزاری گفته نشد، اما اطلاعاتی که از کنجکاوی ما بکاهد در نمایشگر بزرگ این کنفرانس پدیدار شد.
8 گیگ رم
5 میلیارد ترانسزیستور
CPU 8 هسته ای
500 گیگ حافظه داخلی
وایرلس (دایرک وایرلس)
HDMI داخلی و خارجی
USB 3
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

_LB_4496.jpg

حال مبحث بعدی که برای ما سوال پیش می‌آید مطمئنا همراهان خود کنسول هستند که این بار علاوه بر کنترلر اصلی بازی، برادر تازه به دنیا آمده اما پر قدرت خود یعنی کینکت 0.2 هم همراهش خواهد بود.
اینبار کینکت می تواند تمامی محتوایات را تا حداکثر 2 گیگ بر ثانیه جا به جا کند ک واقعا رغم جالب توجهیست، اما از آن تعجب برانگیزتر دوربین آن با کیفیت Full HD و زاویه دید بسیار بازتر است. خوب به نظر می‌رسد کینکت اینبار بسیار محکم‌تر پا به میادین خواهد گذاشت.
کینکت اینبار بسیار پویاتر و بسیار دقیق تر اعضای بدن شما را شناسایی می کند و بدون هیچ تاخیری آن را در اختیار کنسول قرار می‌دهد.
خوب حال برسیم به کنترلر اصلی کنسول. بی شکر خیلی از طرفداران Xbox 360 یکی از بارزترین نکات آن را خوش دست بودن و بسیار راحت بودن کنترل آن می ‌دانند، خوب پس با خود می گویید چرا باید این کنترل تغییر کند؟ خوب حرفتان درست است، اما این دسته ها این بار با 40 تغییر و طراحی متفاوت نسبت به پدر خود یعنی کنترل 360 جای خود را در دستانتان خوش خواهد کرد.
D-pad های جدید - شوکهای داینامیک و ... که جالب است بدانید تک تک تغییرها در کنترل از انتقادات و پیشنهادات گیمرها نشات گرفته است.

0a9d4e1e-02a1-47b0-809c-c8f60d2c870b.jpg

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

9bc14239-8bf3-4e13-871e-9e698a773a2c.jpg


از بحث سخت افزاری که بگذریم به نرم افزار می‌رسیم و اولین و جالب انگیزترین نکته آن این است که این کنسول سه سیستم عامل را به صورت همزمان اجرا می‌کند. همچنین سیستم اچیومنت بازی ها تغییر کرده و تماما به صورت داینامیک در بازی پخش می شوند، به طوری که ممکن است شما 20 اچیومنت متفاوت نسبت به 20 اچیومنتی که من کسب کرده ام بیابید و دریافت کنید.
Xbox One دارای 300 هزار سرور مختلف برای XboxLive در اختیار دارد که تمام فیلم ها و بازی ها و ... به صورت ابری در اختیارتان قرار خواهند گرفت.
همچنین زمانی که شما در انتظار ورود به بخش مولتی پلیر یک بازی و پیدا کردن یک مسابقه هستید، میتوانید به بازی دیگری بروید و تا زمان پیدا کردن یک سرور خوب و ورود به مولتی پلیر، خود را با بازی دیگر سرگرم کنید.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حال برویم سراغ بازی ها
در ابتدای کار، یکی از بهترین دوستان کمپانی مایکروسافت، دیگر کمپانی بزرگ یعنی EA نام و لگوی خود را در نمایشگر ثبت کرد.
از جمله نمایش های آن ها FIFA, UFC, Madden و NBA بود. نمایش خیر کننده ای از اسکن صورت لیونل مسی انجام شد که همگان را شوکه کرد، FiFAی نسل جدید چندین برابر فیفای نسل حاضر قدرت خواهد داشت، تک تک بازی های نام برده شده به طور حتم برای Xbox ONE عرضه خواهد شد.

_b91d44e4-9cc5-48f0-b834-3cd87c57d104.jpg

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد از قدرت نمایی EA نوبت به خود مایکروسافت رسید که به نمایش دو بازی در حال حاضر بسنده کرد. اولین نمایش آن ها بازی فوق العاده Forza Motorsport 5 بود که در این نمایش دو مک لارن خودنمایی می‌کردند.

74868d34-9cd9-43a7-a062-8b424bf6d9eb.jpg

و دومین نمایش آن ها از استودیویی بود که با درج نامش بر روی صفحه نمایش، نام Alan Wake 2 رو به رویمان ظاهر شد، اما خبری از آن نبود و رمدی با بازی جدید خود به نام Quantum Break پا به میدان گذاشت.

7fbe668f-294b-47ac-a1c9-7eccc4513311.jpg

اما مایکروسافت این اطمینان را داد که کار به این دو ختم نخواهد شد و در هنگام لانچ این کنسول، 15 انحصاری را در اختیارمان قرار خواهد داد که 8 عدد از این انحصاری ها یک اثر جدید از تک تک استودیوهای مایکروسافت خواهند بود.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
و در آخر نوبت به یکی از قطب های مهم سبک اول شخص رسید و آن هم چیزی نبود جز Call of Duty: Ghosts. تمام DLCهای بازی به صورت انحصاری زمانی برای Xbox One عرضه خواهد شد.
بازی دارای موتور گرافیکی جدید، هش مصنوعی جدید، شخصی سازی کارکترهای بازی، دستور دادن به سگهای تربیت داده شده در هنگام نبردها و ... اشاره کرد.
---------------------
q61_i.jpg

اما یکی از بزرگترین خبرهای این کنفرانس، سریال بازی بسیار محبوب مایکروسافت یعنی Halo بود.
زمانی این خبر حیرت آور خواهد شد که بدانید که کار ساخت و کارگردانی آن را یکی از بزرگ مردان تاریخ سینما یعنی Steven Spilberg بر عهده دارد. باید سریال فوق العاده شود!!
--------------------

_LB_4761.jpg

حال بعد این همه تب و تاب به نظر شما این کنسول به کجا خواهد رسید، آیا از الان می توان تصمیم گرفت یا بهتر است تا E3 صبر کنیم؟
 
آخرین ویرایش:

Dr.Trax

کاربر سایت
Jul 12, 2008
2,054
میگم...این همون کنسولی هست که می گفتید از نظر سخت افزاری نمی تونه حرفی برای گفتن داشته باشه؟ :))
شماها سعی کنید
دیگه پیش بینی نکنید! :d
خوشحالم که همچنان میدون رقابت سونی و مایکروسافت داغ خواهد موند! ;)
 

hrh-fourtyseven

کاربر سایت
Jun 4, 2007
285
نام
HRH
این دیگه چه مدل معرفی ایه؟!!!!

اینا که هیچی از سخت افزارش نگفتن!

مثلا 8 میلیارد ترانزیستور می شه مشخصات cpu !? واحد جدید واسه توان cpu اختراع شده آیا؟!

------

ولی در کل از قابلیت های نرم افزاریش خوشم اومد .ویژگی های نسبتا جالبی داره.دسته هم از نظر ظاهر و ارگونومی به نظرم از مال ps4 بهتره.ولی با عرض معذرت باید در اون شرکتی که کنسولشو با Activision و EA معرفی می کنه گل گرفت(البته قصد ایجاد شر و دعوا ندارم اما خوب واقعیت محضه)
 
آخرین ویرایش:

meTees

کاربر سایت
Feb 17, 2012
56
نام
matee
کاملا تابلو بود که روشون نشد از سخت افزارش چیزی بگن چون چیزه مالی هم نبوده. فکر کن حتی از ps4 هم ضعیفتر در حد یک low range پی سی اونم در قالب یه قوطی پلاستیکی. همون واسه کارای مولتی مدیا قدرتش خوبه فکر کنم. کلا بعد از هشت سال ملت رو با این چرت سر کار گذاشتن بعد هم چند نفر پیدا میشن میگoh the graphics were real or cg. حالم بهم خورد ای تری هم هیچ غلطی نمیکنن.
 

nirvana1370

کاربر سایت
Oct 9, 2009
105
نام
POUYA
[h=5]مشخصات اصلی اکس باکس وان: پردازنده 8 هسته ای ADMT، هشت گیگ رم DDR3،
کارت گرافیک اختصاصی DirectX 11.1 با 32MB حافظه ESRAM،
سازگار با وضوح 1080 پی و 4K و سیستم صدای ساروند 7.1، دوربین 720 پی،
500 گیگابیات حافظه اصلی، دی وی دی و بلو ری، ورودی و خروجی اچ دی ام آی و چند تا درگاه یو اس بی 3.
اینها مهمترین چیزایی اند که تا الان رسما اعلام شده و قطعا مایکروسافت مشخصات کامل رو بزودی منتشر می کنه.
[/h]
 

619

مدیر انجمن
Nov 23, 2007
6,178
نام
كسري
مثلا 8 میلیارد ترانزیستور می شه مشخصات cpu !? واحد جدید واسه توان cpu اختراع شده آیا؟!
cpu معمولی رو به خوب موجود تو بازار 1/5 میلیارد ترانزیستور دارند. ماله ایکس باکس وان هم 5 میلیارد تا اونجایی که می دونم نه 8 میلیارد.
 

pz2130033

کاربر سایت
Nov 11, 2011
4
[FONT=&amp]من نه طرفدار سونی ام و نه مایکرو سافت [/FONT]
[FONT=&amp]اما به نظرم با وجود قدرت و تجربه ای که سونی داشت فکر نمی کردم که حتی ایکس باکس 360 هم بتونه جلوی [/FONT]PS3 [FONT=&amp]موفق بشه اما به نظرم دلایلی هست که میتونه مایکروسافت رو تو این نسل همموفق تر بکنه و بعید میدونم سونی اینبار هم بتونه از پس مایکروسافت بربیاد مگر اینکه معجزه ای بشه[/FONT]
[FONT=&amp]در کل یک سری دلایل تکنیکی و فنی و یک سری دلایل سیاسی-اقتصادی هست که باعث برتری مایکروسافت میشه که به این ترتیبه[/FONT]

*[FONT=&amp]البته من ممکنه اشتباه بکنیم و امیدوارم با این حرفا کسی رو (طرفدارای سونی) ناراحت نکنم[/FONT]*

1.[FONT=&amp]قدرت نرم افزاری:سیستم عامل بهتر و کاربر پسند تر باعث جذب بیشتر کاربرا میشه همچنین با سیستم عامل بهتر میشه بازی ها رو هر چند سنگین تر اما با سخت افراز پایین تر حتی بهتر از سونی اجرا کرد.همچنین نباید فراموش کرد کینکت بیشتر یک اختراع نرم افزاری بود تا سخت افزاری چرا که دروبین های حرکتی و گرمایی سالهاست که شناخته شده اند اما ساخت نرم افزار های حرفه ای و پیچیده برای ایجاد رابط کاربری بین کنسول و دوربین ها باعث ایجاد این تحول بزرگ در صنعت بازی شد[/FONT]

2.[FONT=&amp]قدرت مالی:پول های بیل گیتس و دست و دلبازی ها و نترسیدن در خرج کردن پولهاش باعث شد که مایکروسافت دست به جسارتی بزنه و بخواد رقیب یک کنسول قدرتمند به اسم سونی بشه که هیچکس حتی پیش بینی یک رقابت رو هم نمی تونست بکنه چه برسد به موفقیت مایکروسافت در مقابل سونی در عرصه کنسول بازی،حتی این قدرت مالی در کنار قدرت نرم افزاری مایکروسافت باعث شد اونها با معرفی کینکت حتی از رقیبشون در این زمینه جلو بیافتند.حتی یکی از قدرت ها مایکروسافت وجود 300 هزار سرور برای ایجاد فضای ابری و[/FONT] ... [FONT=&amp]است این نشان از برتری مالی مایکروسافت دارد[/FONT]

3.[FONT=&amp]عرضه و تقاضا:وقتی جای انتخابی وجود داشته باشد یک ژاپنی ترجیح میدهد یک پی اس 4 داشته باشد و یک آمریکایی یک ایکس باکس و یک اروپایی و یا فردی از قاره آمریکای (برای مثال یک کانادایی) ایکس باکس را به فرهنگ خود نزدیک تر میبیند تا پی اس 4 و کشورهای آسیای شرقی تمایلشان در خرید پی اس 4 است (که در شماره 4 رسیدگی میشود[/FONT])
[FONT=&amp]یا برای مثال آمریکا با 300 میلیون و ژاپن با 120 میلیون جمعیت میتواند نشان دهنده ی برتری عددی مایکروسافت باشد[/FONT]

4.[FONT=&amp]مشکل جهان سوم:شاید اگر مشکل کپی رایت در کشورهایی مثل تایلند،اندونزی،فیلیپین و چین وجود نداشت و فقر هم در کنار آنها ننشسته بود اکنون پی اس 3 با اختلاف زیادی صدرنشین پرفروش ترین کنسول جهان بود چرا که کپی خور کردن بازی های ایکس باکس با دی وی دی راحت تر انجام میشد و کشور های جهان سوم هم قدرت خرید کمتری برای خرید کنسول ها داشتند[/FONT]
[FONT=&amp]شاید مایکروسافت دوست داشت فقط کنسول های خود را بفروشد تا ایجاد درآمد برای کمپانی های بازیسازی (البته این فقط یک نظریه است و خود مایکرو سافت هم ضرر های زیادی در این مسیر کرده[/FONT])

5.[FONT=&amp]آمریکای بزرگ-کمپانی های بزرگ:باید قبول کرد که اکثر کمپانی های بزرگ سخت افزاری و نرم افزاری در آمریکا قرار دارد از اینتل،گیگابایت،ای ام دی،ان ویدیا و ... گرفته تا یوبی سافت و راک استارگیمز و ... اینجاست قدرت در دستان مایکروسافت است.آیا شما حاضرید جنس خود را به یک ایرانی بفروشید یا یک غیرایرانی؟[/FONT].
[FONT=&amp]شاید سونی قدرت سخت افزاری بالایی داشته باشد اما استفاده از ویندوز بر روی لپ تاپ های وایو نشان دهنده ی نیاز این کشور ژاپنی به خود مایکروسافت و آمریکاست.به نظر شما مایکروسافت کدام قطعه ی خود را از ژاپن تهیه میکند؟[/FONT]

6.[FONT=&amp]مدیریت یا شانس:در این مورد نظر دادن سخت تر از هر کاریه .مطمئنناً آنالیزورها و مدیران مایکروسافت میدانستند چه زمانی و چگونه در طرفداران خود ایجاد هیجان کنند از آپدیت های داشبورد ایکس باکس که هر بار محیط کاربری را عوض میکرد و امکانات جدیدی به کاربر میداد تا انتشار بازی های انحصاری و انتشار کینکت و ... شاید همه ی اینها یک برنامه ریزی فوق پیچیده برای تبلیغات و سوپرایز کردن هواداران ایکس باکس داشت.شاید هم اینها فقط شانس مایکروسافت بودند[/FONT]

8.[FONT=&amp]شناخت نقاط ضعف:چندین نقطه ضعف بزرگ ایکس باکس 360 مقابل رقیب خود،نداشتن بلوری،کم بودن عناوین انحصاری و معدود مشکلات سخت افزاری بود (که در آخرین نسخه ها مثل اسلیم تقریبا برطرف شدند) که همانطور که به نظر میرسد شاید حتی همین نقاط ضعف را نیز دیگر مشاهد نکنیم [/FONT]

7.[FONT=&amp]جسارت:یکی از ویژگی های بارز مایکروسافت جسارت و عدم ترس اوست در حالی که بسیاری روحیه یاس و نا امیدی رو به این شرکت تزریق میکنند اما آنها هیچ گونه هراسی از انجام کارها جسورانه خود ندارند[/FONT].
[FONT=&amp]ساخت کنسولی جدید در مقابل قدرت مطلق سونی.موتور جستجوگر بینگ در برابر غول گوگل و سیستم عامل ویندوزفون در اوج شکوه آندروید و تغییری بزرگ در دنیای بازی با ساخت کینکت نشان از جسارت مایکروسافت در پذیرفت بزرگترین رقابت ها را دارد چه بسا آنها باز هم با ایجاد اختراعات و ابداعات خود باعث هیجان و شادی ما شوند[/FONT]
 
آخرین ویرایش:

.:Ranger:.

کاربر سایت
Jan 18, 2010
2,296
نام
فرهاد
اگه بخوایم کنفرانس خبری رونمایی از PS4 سونی و XBOX ONE ماکروسافت رو با هم مقایسه کنیم باید بگم به معنای واقعی ماکرو ر..!
نظر شخصیم رو در مورد همایش اینطور اعلام می کنم:

نام کنسول:از نظر من نام ONE چرندترین نامی بود که ماکرو تا کنون رو کنسولهاش گذاشته،به نظرتون با گذاشتن این نام یعنی 2 کنسول پیشین به خصوص XBOX کنسول حساب نمیان؟شاید بهتر بود نام XBOX 3 و یا همون 720 رو به عنوان نام کنسولش انتخاب می کرد،حالا اینکه چرا نکرد به خاطر شاید به این خاطر بوده که نمی خواسته شایعات نام این کنسول که از 3 سال پیش بر سر زبانها بوده رو نظر مثب بهشون نشون بده،شاید هم برای ماکروسافت عنوان ONE به معنی این بوده که XBOX حرف اول رو میزنه و همیشه یک دونست و در کل سیاست اینکه چرا این نام رو انتخاب کرد معلوم نیست.

شکل ظاهری کنسول: به نظرم اینکه ماکرو اینبار رنگ ابتدایی کنسول جدیدش رو مشکی انتخاب کرد و این طور که به نظر میاد حالت کنسول تنها به صورت افقی هست می شه به این این نتیجه رسید که این شرکت بزرگ به دوران نسل ششم کنسولها یعنی XBOX برگشته،شکل کنسول از جهتی جذاب کار شده اما اینکه سطح روی کنسول به دو حالت ساف و رده رده کار شده چندان جذاب نیست،اگر بخش سمت راست کنسول که من رو یاد بخش فلزی موجود بر روی CPU ها می ندازه مانند بخش سمت چپی یکسان بود بسیار زیباتر می شد،از طرفی وقتی از رو به رو به کنسول نگاه می کنیم یاد پخش کننده Blue Ray یا رسیور ماهواره می اوفتم

xDSC_4584-hero_verge_super_wide.jpg.pagespeed.ic.ep2wBbr7Mk.jpg



xxbox-one-t-heverge17_1020_verge_super_wide.jpg.pagespeed.ic.j2Fn_VrvRf.jpg



کنترلر کنسول: تنها موردی که همیشه در مورد کنسولهای XBOX مثب بوده حالت کنترلر و یا دسته کنسول هست که همیشه با این نام (خوش دست) همراه بوده،در XBOX ONE هم اونطور که به نظر میاد از این قاعده مستثنی نیست اما اونطور که در تصاویر دیده می شه این باز به نظر می رسه ماکرو بر خلاف رقیب سر سخت خود سونی که Dual Shock 4 رو متفاوت تر از همیشه و با نو آوری خاصی طراحی کرده،تنها به جزییات ریز و کوچکی از کنترلر جدیدش اهمیت نشون داده ولی در کل این مورد نسبت به دو مورد بالا بهتر عمل شده به خصوص در باتریهای دسته کنسول که نشان از این دارد که ماکرو از ضعفهای کنترلرش در نسل حاضر درسهایی آموخته.


xxbox-one-t-heverge5_1020_verge_super_wide.jpg.pagespeed.ic.fuEr6OE8dn.jpg


xxbox-one-t-heverge7_1020_verge_super_wide.jpg.pagespeed.ic.P5AwHxjUUj.jpg



سنسور حرکتی کینکت: در نسل حاضر اگر بخوایم به یکی از نو آورانه ترین و پر فروش ترین لوازم جانبی ماکروسافت اشاره کنیم بی شک نام KINECT بر سر زبان می رسد،وسیله ای که به رغم نو آوری خاصش ضعفهایی رو در پی داشت و اون ضعفا بیشتر به سرعت اجرای دستورات حرکتی و صوتی بود که تاخیرهایی رو در پی داشت،اما کینکت جدید اونطور که دیدیم به نظر می رسه تا حد بسیار زیادی این دو ضعف رو پشت سر گذاشته و با ظاهری جمع و جورتر و مکعب مستطیل گونه خود که شبیه به سنسور حرکتی جدید PS4 هست در دست توسعه می باشد،اما یک ویژگی جدید که به این نسخه از KINECT اضافه شده طبق گفته ها فیلم برداری Full HD با نرخ 30 فریم می باشد که این هم نکته مسبت می باشد


xDSC_4486-hero_verge_super_wide.jpg.pagespeed.ic.y82Z7JEz7C.jpg



xxbox-one-t-heverge15_1020_verge_super_wide.jpg.pagespeed.ic.8_EMfJK0WI.jpg



بازیها: شایعات بسیاری در مورد بازیهای موجود در همایش رو نمایی از کنسول جدید ماکروسافت در سراسر فرومهای مربوط به بازی به خصوص در فرومهای ایرانی پخش شده بود،از رو نمایی Alan Wake 2 و PGR5 تا انحصاری بودن Call of Duty Ghosts برای XBOX جدید اما اون چه که در همایش شاهد بودیم تنها به معرفی IP جدید استودیوی Remedy و معرفی Forza 5 و چند محتوای قابل دانلود به صورت انحصاری از COD Ghosts برای XBOX ONE بود،از طرفی فنهای ماکروسافت که Sony رو متحم می کردن که تنها یک دسته برداشته به همایش آورده دیدیم که دست کم با همون دسته سازندگان Kill Zone Shadow Fall بازی رو برای حضار به صورت زنده به نمایش گذاشتند اما ماکرو تنها به چند تریلر و تیزر از پیش آماده شده اکتفا کرد و به نظرم دلیل این کار یا به آماده نبودن بازیهای مورد نظر و یا هدف اصلی نمایشگاه E3 بوده ختم می شه.
 

master.mhn

کاربر سایت
Sep 15, 2009
2,775
ویدئوی بازی جدید remedy به احتمال زیاد cg بود ولی اگر واقعا بازی در همین حد باشه خارق العاده بود.
یه چند لحظه از خود بازی هم بود به نظرم.رمدی تو کار سی جی نشون دادن نیست به جز اون صحنه خراب شدن پل به نظرم اون قسمتاش این گیم بودن
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر