با وجود اعتماد نداشتن عده ای درباره قدرت Wii U آقای Gabriel Liberty مدیر فنی Gamebase آمریکا سازنده انجین Gamebryo می گوید:" این کنسول به اندازه زیادی قدرت دارد که تمام قدرت و ویژگیهای انجین Gamebryo را نشان دهد. اگرچه ایشان Wii U را " Wii با قدرت بیشتر می داند."
" بر عکس Wii کنسول Wii U از تمام قدرت و امکانات موتور گرافیکی Gamebryo بهره می برد، از جمله تکنیک های نورپردازی پیشرفته."
" تکنولوژی چند هسته ای باعث شد ما از یک سخت افزار چند هسته ای استفاده کنیم. سخت افزار این کنسول ما را شوکه کرد چرا که شبیه یک PC بود،و این مسئله کار را برای توسعه دهندگان آسان می کند. یکی از تنها تکنولوژیهای منحصر به فرد Wii U گیم پد آن است."
مدیر عامل Straight Right سازنده Mass Effect 3 برای Wii U آقای Tom Crago می گوید:" برنامه نویسی در Wii U بسیار آسان است، و Unreal Engine 3 یک ابزار بهینه برای این کنسول است. از نظر ما Wii U یک پلتفرم عالی است. گیم پد کار ما را برای کد نویسی بسیار جلو انداخت و باعث شد چیزهایی که میخواهیم را اضافه یا کم کنیم. با استفاده Unreal Engine برای Mass Effect 3 بیشتر بخش های بازی زیبا ساخته شده بودند."
Crago افزود:"Wii U بیش از حد قدرتمند است، برای برنامه های سازندگان، اما Straight Right بازی را بخاطر 30 یا 20 میلیون دلار توسعه نداد، Mass Effect 3 بخاطر این ساخته نشد."
" ما می خواستیم یک پلتفرم داشته باشیم که کار بر روی آن ساده باشد و بتوانیم ابزارها و چیزهای دیگر را که در طول چندین سال ساخته بودیم را در آن ارائه دهیم." Wii U همه این ابزارها را داشت. در این زمان ما باید امیدوار باشیم که طرفداران خود را جذب کند." به عنوان یک توسعه دهنده قصد داریم از تجربیات خودمان را هرچه بیشتر در گیم پد این کنسول پیاده کنیم."
Guillaume Brunier تهیه کننده بازی ZombiU از استدیو Ubisoft Montpellier می گوید که :" Wii U برای سازندگان نسبت به پلتفرم های دیگر هم ساده و هم دشوار است، ما این فقط یک چالش ویژه برای توسعه دهندگان است و باید بر آن پیروز شوند. و با استفاده درست از آن توسعه دهندگان می توانند پلتفرم های قدرتمند آینده را نیز کنترل کنند."
" این یک سواری در جهنم است!" من نمی توانم بگویم Wii U در مقابل پلتفرم های دیگر برای سازندگان آسان تر یا دشوار تر است.فقط تفاوت دارد. کار و برنامه نویسی بر روی این سخت افزار سخت بود اما Nintendo کمک ها و راهنمایی مفید زیادی به ما در این باره کرد. از نظر من قدرت واقعی Wii U حافظه زیاد آن است که باید استفاده شود."
مدیرعامل استدیو Heavy Iron سازنده Epic Mickey 2: The Power of Two یعنی Lyle Hall می گوید: ما بعد از پیش رو برداشتن چالش های اولیه Wii U با توجه به برسی SDK این کنسول و ویژگیهای آن تحت تاثیر قرار گرفتیم و استدیو ما باید بازی های خود را با کنسول مطابقت دهد."
" من پیشنهاد می کنم قابلیت های که ما از CPU چند هسته ای، گرافیک و حافظه زیاد در Epic Mickey 2 برای اجرا روان تر و مطابق با کنسول استفاده کردیم را تماشا کنید."گیم پد Wii U باعث می شود تجربه شگفت انگیزی از گیم پلی را در کنسول به نمایش بگذاریم."
اManfred Linzner از استدیو Shin'en سازنده Nano Assault Neo میگوید: بازی ما ایده های گرافیکی و گیم پلی را به صورت خوب در سخت افزار Wii U به نمایش می گذارد." گیم پد حالت TV و با گیم پد می شود دونفره بازیس کرد، رتبه بندی آنلاین را دید،و از طریق دوربین می شود بیشتر چیزها را کنترل کرد."
" همه این چیزها از همان اول در اختیار ما بود و این تنها دلیل توسعه بازی توسط تیم 5 نفره ما بود."ما هیچ محدودیت در eShop نداریم و هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنیم و این از مزایای کار با Nintendo است.
Joel Kinnunen یکی از مسئولین استدیو Frozenbyte سازنده بازی Trine 2 برای Wii U می گوید: Nintendo به ما اجازه می دهد بازی را به شیوه دلخواه خود منشتر کنیم و هیچ هزینه ای در قبال عرضه بازی در پلتفرم های دیگر از ما دریافت نم کند یعنی نگران رقبای خود نیست بایستی از این نوع نگرش در این صنعت استفاده شود. ما بدون هیچ محدودیت و تاییدی(آزادانه) در eShop کارهای بزرگی انجام می دهیم و در سریع ترین زمان حتی آپدیت بازی های خود را منتشر می کنیم. برای اولین بار است که با Nintendo کار می کنیم و احساس واقعا خوبی دارم." eShop پیچیدگی خاص خود را دارد ولی باب میل ما است، اما مشکل خاصی و جدی ندارد و توسعه دهندگان نسبت به XBLA و PSN در این شبکه راحت تر هستند.
آخرین ویرایش: