نشست بزرگ خبری مایکروسافت | 21 May

  • Thread starter Thread starter ke$ha
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

ارزیابی شما از نشست


  • مجموع رای دهنده‌ها
    446
  • نظرسنجی بسته شده است .
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

ke$ha

کاربر سایت


در جریان نشست 21 می, مایکروسافت رسما از کنسول جدید خود موسوم به XBOX ONE پرده برداری کرد.


xbox-one.jpg




آپدیت:

طبق گزارش‌های رسید کنسول بازی جدید مایکروسافت، Xbox One بدون کینکت کار نخواهد کرد.

به گزارش بازیسنتر، به نقل از IGN - به گفته هاروی ایگل، مدیر بازاریابی اکس‌باکس انگلستان کنسول بدون اتصال کینکت قادر به فعالیت نیست.

به گفته وی: "کینکت می‌بایست همیشه به Xbox One متصل باشد."

در پاسخ به این سوال که آیا Xbox One جوابگوی کسانی که در مکان‌هایی به غیر از اتاق نشیمن، نظیر اتاق خواب می‌خواهند بازی کنند خواهد بود گفت: "بله، قطعن. ما تقریبا از اتاق نشیمن به عنوان الگو استفاده می‌کنیم - این جاییست که ما تصور می‌کنیم که بهترین تصویر (تلویزیون) در منزل قرار دارد. اما اگر مایل به بازی کردن در سایر اتاق‌های منزل باشید، Xbox One توانایی ارایه کیفیت و تجربه‌ای یکسان به شما خواهد بود."

با این‌حال کسانی که تجربه استفاده از کینکت را دارند می‌دانند که با این فناوری، کینکت قادر به پشتیبانی از این نخواهد بود. با این ترتیب سنسور کینکت جدید می‌بایست تغییرات چشمگیری کرده باشد تا بتوان در سایر اتاق‌ها از آن استفاده کرد.

لازم به ذکر است که کینکت به صورت باندل شده همراه Xbox One عرضه خواهد شد.

منبع



آپدیت:


برخلاف سیاستی که سونی با Playstation Store، نینتندو با eShop و Valve با Steam در پیش گرفته‌اند، مایکروسافت اجازه خود ناشری به سازندگان مستقل روی Xbox One نمی‌دهد. برای انتشار بازی آن‌ها باید با خود Microsoft یا یک ناشر third-party قرارداد انتشار امضا کنند، درست مثل حالت فعلی در Xbox 360 و Xbox Live Arcade.

زمانی که Shacknews سوال کرد که که آیا سازنده‌ها هنوز هم به یک ناشر برای انتشار محتوا روی Xbox Live نیاز دارند، Matt Booty مدیر ارشد Redmond Game گفت "تا این لحظه، بله. ما قصد داریم با روش‌هایی که داریم با سازنده‌ها تعامل کنیم"

او اضافه کرد: "من انتظار دارم که در این نسل جدید به بررسی مدل‌های اقتصادی جدید و روش‌های تازه انتشار محتوا ادامه دهیم. اما Microsoft Studios برای انتشار محتوای دیجیتال روی Xbox با طیف وسیعی از شرکای تجاری کار می‌کند."

تصمیم Microsoft که مورد انتقاد قرار گرفته، یک چالش اضافه برای سازندگان مستقلی به وجود ‌می‌آورد که می‌خواهند بازی خود را روی Xbox One منتشر کنند.

Mike Bithell سازنده‌ی Thomas Was Alone در Twitter نوشت: "به نظر میاد که شما #پروژه 2 را روی Xbox One ـتان نخواهید دید" و Two Tribes سازنده‌ی Toki Tori 2 در Twitter گفت: "نبود خود ناشری روی Xbox One احتمالا به معنی نبود بازی‌های Two Tribes (روی Xbox1) است. این شانس خوبی برای Mircosoft بود تا مشکلات XBLA را رفع کند"

بازی شناخته‌ شده‌ی Stranger's Wrath HD ساخت استودیو Just Add Water یکی از عناوینی بود که به خاطر قوانین سخت گیرانه Mircosoft نتوانست به Xbox 360 راه یابد.

در طرف دیگر Sony در ماه‌های اخیر حمایتی ویژه از بازی های مستقل داشته. دو هفته پیش بخش بازی‌های مستقل در PlayStation Store راه اندازی شد و قبل از آن سونی انتشار چندین بازی مستقل چشمگیر را برای PlayStation حتمی کرده از جمله Luftrausers و Hotline Miami و Thomas Was Alone که در بالا ذکر شد. یوروگیمر ماه قبل در مقاله‌ای علاقه‌ی تازه کشف شده‌ی این شرکت ژاپنی به بازی های مستقل رو بررسی کرده.

Eurogamer



آپدیت:


طبق اطلاعیه EA عنوان FIFA 14 بر روی XBOX ONE و PS4 از Ignite Engine جدید استفاده خواهد کرد اما نکته قابل توجه عدم برخورداری نسخه PC از این انجین است.
شاید این خبر برای علاقه مندان FIFA روی PC خبری ناامید کننده باشد اما با توجه به این که در سالهای اخیر نیز این عنوان روی PC از یک سری قابلیتهای کمتری نسبت به کنسولها برخوردار بود چندان دور از انتظار نبود.هر چند در چند نسخه مانند FIFA 12 نیز همه چیز برابر بود.در جریان کنفرانس دیروز مایکروسافت نماینده EA یعنی Andrew Wilson گفت Ignite Engine باعث پیشرفت زیاد FIFA و دیگر عناوین ورزشی EA دربسیاری از زمینه ها خواهد شد,مثلا درجه هوشیاری در حد انسان برای تیمها یا انیمیشنهایی با گستردگی ده برابر.
به هرحال چیزی که مشخص است نسخه PC و کنسولهای حال حاضر از این قابلیتها بی بهره هستند.عنوان FIFA 14 ماه پیش برای PS3 و XBox 360 و PC و حالا نیز برای XBOX ONE و PS4 معرفی شد,فعلا خبری از نسخه WiiU نیست.

منبع



آپدیت:




دیشب به وقت تهران بلاخره کنسول شرکت بزرک ماکروسافت یعنی Xbox One به همگان معرفی شد. بعد از نشان دادن برخی از عناوین این دستگاه، چیزی که بیشتر از همه ذهن گیمرها را به خود مشغول کرده بود شایعاتی بود مبنی بر همیشه آنلاین بودن کنسول که جوابی پیرامون این مسئله در کنفرانس دیروز داده نشد.

در همین راستا سایت معتبر Kotaku در مصاحبه‌ای که با اقای Phil Harrison معاون رئیس کمپانی داشت وی اذعان کرد نیازی به اتصال دائم و همیگشی کنسول نیست ولی باید در روز حتما یک بار به اینترنت متصل شوید. وی در ادامه اذعان کرد دستگاهای بسیار زیادی در زندگی ما وجود دارند که تابع وصل شدن به اینترنت می‌باشند و کنسول Xbox One هم یکی از آن‌ها می‌باشد. وی در ادامه می‌گوید متصل شدن به ما، به شما قابلیت‌های Xlive را ارائه می‌دهد؛ متصل بودن به ما به شما این امکان را می‌دهد که از نوآوری‌ها موجود با خبر شوید و آن‌ها را دانلود کنید و این به آن معنی نیست که شما باید همیشه انلاین باشید."


اقای هریسون در جواب به این سوال که چه موقع باید به اینترنت متصل شد اذعان کرد:

برای انجام بازی‌ها تک نفره نیازی به اتصال به Xbox Live ندارید ولی برای دسترسی به فیلم، بخش دانلود، بلو-ری و دیگر سرگرمی‌ها باید به اینترنت متصل باشید.

در اخر سخنگوی سایت Kotaku از وی می‌پرسد، اگر من بخواهم بازی single player را انجام بدهم باید هفتگی به اینترنت متصل باشم یا باید به صورت روزانه باشد؟

هریسون پاسخ می‌دهد، 24 ساعته است نه هفتگی.

Kotaku: یعنی من روزانه یک بار باید به اینترنت وصل شوم درست است؟

هریسون: بله درست است.


آقای هریسون اینبار وقتی با سایت Polygon صحبت کرد اذعان کرد این مسئله (اتصال یک روز کنسول) یک بحث بالقوه به شمار میاد و شرکت ماکروسافت هیچ گونه تاییدی برروی این اطلاعات ندارد. در کل هنوز این مسئله در ابهاlم قرار داره.

خبر تکذیب نشده، آقای Harrison به دو خبرگذاری kotaku و Polygon حرف ها جدا گونه ای زده و حرفی از این که این مسئله وجود خواهد داشت یا نه نزده به سایت Polygon در مصاحبش اذعان کرده شرکت ماکروسافت در حال حاضر هیچ گونه مهر تاییدی بر روی این مسئله نخواهد زد، در کل ماکرو اعلام کرده چیزی رو امروز تایید نخواهد کرد.


Source



آپدیت:



سخنگوی مایکروسافت Larry Hryb به طور رسمی تایید کرد که کنسول XBOX ONE از قابلیت 3D و همچنین رزولیشن 4K پشتیبانی میکند.
رزولیشن 4K که به ULTRA HD نیز معروف است چهار برابر رزولیشنهای فعلی Full HD یا 1920*1080 است یعنی چیزی در حدود 3840*2160 که البته این تفاوت در تلویزیونهای با کیفیت نسل بعد مشخص می شود.هرچند این تلوزیون ها در حال حاضر نیز در بازار موجود است اما با توجه به قیمت بسیار بالای آنها کمتر کسی حاضر به خرید آنها می شود و رزولیشن 4K راه طولانی تا راهی شدن به خانه ی اکثریت مردم دارد.
کنسول نسل بعد سونی PS4 نیز گفته شده از این رزوولیشن تنها در خروجی ویدیو ها پشتیبانی میکند و خبری از آن در بازیها نخواهد بود.در مورد XBOX ONE این مورد به طور کامل روشن نشده اما به نظر می آید تفاوت چندانی با PS4 نخواهد داشت.

منبع


آپدیت:

Remedy will return to Alan Wake when the time is right



در ویدئویی که چند لحظه پیش از طرف Remedy منتشر شد Sam Lake خالق بازی Alan Wake صحبتی با طرفداران این بازی داشت.

بخشی از صحبت ها:

"احتمالا تا الان در مورد بازی جدید Remedy چیزهایی دیدید یا شنیدید بازی که در معرفی xbox رونمایی شد.
بله ما الان داریم روی یک بازی دیگر کار میکنیم و این نشون میده بازی بزرگ بعدی Remedy بازی Alan Wake 2 نخواهد بود"

"ما بعد از پایان بازی اول تلاش زیادی برای ساخت قسمت دوم کردیم اما این گونه بازیها تعهدات گسترده ای می خواهد و برای
این که به وقوع بپیوندند باید چیزهایی زیادی سر جای خود باشند.از منظر خلاقیت خیلی عالی می شد اگر ما فقط می توانستیم
یک سری متود عالی طراحی کنیم و نگران جزییات کوچکی مانند هزینه نباشیم اما همه می دانیم که این گونه نمی شود
عمل کرد.هنگامی که Alan Wake عرضه شد در شروع کار موفقیت چشم گیری نداشت اما رفته رفته بسیار بهتر شد و توانست
از مرز سه میلیون نسخه بگذرد.با همه اینها وقتی شماره اول عرضه شد ما به شدت روی نسخه دوم تمرکز کردیم اما فایده ای
نداشت زیرا زمان مناسبی برای آن نبود."

"Wake بسیار برای من و باقی افراد تیم عزیز است.ما از همان ابتدا می دانستیم وقتی وی در کابوس تیره و سیاهش بیدار می شود
خارج شدن از آنجا کاری دشوار و طولانی است و نیاز به تلاش فراوان دارد و من حدس می زنم جایی که ما اکنون هستیم مکانیست
که تخیل به واقعیت تبدیل می شود.ما به شدت علاقه داریم روی ادامه داستان کار کنیم,علاقه داریم تا چیزی جدید برای
Alan Wake خلق کنیم اما همه ی اینها در زمانی که مناسب باشد"

با تشکر از مجتبی silent assassin

ویدئو:


HD---SD

Polygon---VG247

آپدیت:



خبرها پیرامون Xbox One یکی پس از دیگری در حال آمدن است. در جدیدرین خبر رسیده، اقای Marc Whitten اذعان کرد کنسول Xbox One متاسفانه هیچ سازگاری با دیسک‌های کنسول‌ Xbox 360 و یا Xbox Live Arcade و همچنین Gamerscore شما در این دستگاه ندارد.

واین به آن منظور است که Xbox One بازی‌های 360 را اجرا نخواهد کرد در کل هر چه شما در 360 انجام، دانلود و یا انتقال داده‌اید دیگر در X one کارایی نخواهد داشت. شایان ذکر است این چیزی نیست که خود ماکروسافت از قصد دست به انجامش زده باشد، این امر به این دلیل است که ساختار معماری دو کنسول 360 و One کاملا متفاوت هستند، همانطور که می‌دانید دو کنسول PS4 و Xbox One هر رو بر اساس پردازنده‌های x86 ساخته شده‌اند ولی بازی‌هایی که برای 360 طراحی شده‌اند بر مبنای پردازنده Xenon که معماری آن نیز PowerPC است درست شده‌اند که همین امر اجازه این کار را نمی‌دهد.

البته در آخر نیز شایان ذکر است درست است که PlayStation 4 نیز قادر به آوردن عناوین PS3 نیست ولی مسئولین سونی اذعان کرده‌اند در برخی بازی‌ها این امکان وجود خواهد داشت.

shacknews


آپدیت:

Xbox One & PS4 a generation ahead of high-end PCs, says EA exec


لینک کامل مراسم

HD | 2.24 GB

High res | 1.33 GB
 
آخرین ویرایش:
کنسول های نسل بعد از لحاظ معماری نزدیک به pc هستن پس تغییرات در سخت افزار آنها خیلی راحت صورت میگیره، 1 ماه زیادم هست :biggrin1:
1000 تا کنسول که نمیخوان تولید کنن :دی اینا واسه لانچ (سه ماهه اول) حداقل 5-4 میلیون کنسول باید تولید کنن. یه شبه که نمیشه طراحی کنسول رو به صورت کامل عوض کرد.
 
شاید به این حرف من بخندید ولی به نظر من با وضعیت فعلی که از سونی و ماکروسافت میبینم با توجه به قدرت R&D و استراتژی هاشون، احتمال داره سونی تو نسل بعد از لحاظ قدرت و تکنولوژی سخت افزاری بشدت از مایکروسافت عقب بیافته و اگه ببینم مایکروسافت کنسولش 2برابر PS4 قدرت داره اصلا تعجب نمیکنم.
63421789900701586643.gif


سطح جدید fanboy Dream !. دوبرابر؟ یعنی 4 ترافلاپ GPU، دوتا APU، پردازنده-CPU شانزده هسته ی و 16 گیگ رم !!! :دی.
 
شاید به این حرف من بخندید ولی به نظر من با وضعیت فعلی که از سونی و ماکروسافت میبینم با توجه به قدرت R&D و استراتژی هاشون، احتمال داره سونی تو نسل بعد از لحاظ قدرت و تکنولوژی سخت افزاری بشدت از مایکروسافت عقب بیافته و اگه ببینم مایکروسافت کنسولش 2برابر PS4 قدرت داره اصلا تعجب نمیکنم.
تکنولوژی بالاتر = قیمت بالاتر. با 400-500 دلار نمیشه چیزی خیلی فراتر از اینی که سونی رو کرده تحویل ملت داد. مگر اینکه: 1. بخواد تا آخر نسل ضرر بده و فقط محض رضای خدا کنسول داده باشه بیرون. 2. اشتباه نسل قبل سونی رو تکرار کنه و یه قیمت فضایی بذاره رو کنسول که نتیجه ـش هم میشه شکست.
کلا فکر اینکه ماکروسافت از سر خیرخواهی یه ابر کامپیوتر رو با قیمت 400-500 دلار میده دست ملت رو از سرتون بیرون کنید :دی در خوش بینانه ترین حالت کنسول ماکرو کمی قوی تر از PS4 خواهد بود روی کاغذ.
 
1000 تا کنسول که نمیخوان تولید کنن :دی اینا واسه لانچ (سه ماهه اول) حداقل 5-4 میلیون کنسول باید تولید کنن. یه شبه که نمیشه طراحی کنسول رو به صورت کامل عوض کرد.

میدونم،شاید هنوز تولید شروع نشده:d
 
چند ماه پیش بود که Major Nelson تو بلاگش یه زمان سنج گذاشت که دقیقا 10 June صفر میشد یعنی روز کنفرانس مایکروسافت تو E3، یعنی اینکه احتمالا اینا قصد نداشتن تا قبل از E3 چیزی در مورد کنسول بگن. ولی بعد از اینکه سونی PS4 رو معرفی کرد اینا هم برنامه معرفی کنسولشون رو عوض کردن.
این خیلی منطقی بنظر میرسه تا تئوری ماکان.
اینطوری حجم اطلاعات رو کم میکنن واسه E3 اماده میشن تا یه نمایش منسجم و پُرپیمون داشته باشن. یه کنفرانس 3 ساعته خواب‌آور بدرد E3 نمیخوره.

پ.ن. کنفرانس فقط کنفرانس E3 05 ـه سونی. لامذهب مثل سیل بود. هایپی داشت که ملت رو رسماً شستشوی مغزی داد :دی. من اونطوری دوست دارم. تا 8-7 ساعت بعد نمایش تن و بدنم فلج باشه :دی.

همون RAM کنسول PS4 رو هم بازیسازها خیلی دیر متوجه تغییرش از 4 گیگ به 8 گیگ شدن ! :دی یعنی خیلی هاشون تازه توی کنفرانس فوریه سونی این قضیه رو فهمیدن !!
Third-party devs found out PS4 has 8 GB RAM at reveal event, says Just Add Water CEO | Polygon
حتی اگه اشتباه نکنم ، بازیسازهای First Party (مثل سازنده های Killzone) هم تا کمی قبل از کنفرانس سونی به این میزان RAM دسترسی نداشتن و یه سری صحبت ها بود که بازی های نمایش داده شده بر اساس میزان RAM قبلی بوده ! :دی یعنی چیز خیلی عجیبی نیست.
یه جا رسمی گفته بودن (یوشیدا بود یا انردو هوس) فقط استودیوهای 1st party میدونستن کنسول نهایی چقدر و از چه نوعی رم داره. Developer های که اومده بودن توی اون مراسم شاخ گوزن در آوردن با شنیدن اون خبر!.
 
ولی اگه این قضیه صحت داشته باشه ، یه جورایی به نفع مایکروسافت هم شده !
:biggrin1:

ولی من اینطور فکر نمیکنم!:دی چون مایکرو نمیتونه کلا معماری کنسول رو عوض کنه. نهایت یه سری تغییرات جزیی که همین تغییرات هم با توجه به راه اندازی خط تولید و ... میتونه باعث ایجاد تغییر تو زمان عرضه کنسول بشه. ضمن اینکه ما هنوز جزییات دقیق خود کنسول PS4 رو نمیدونیم و سونی بازم میتونه سوپرایز کنه همه رو. در مجموع بنظرم سونی تا الان خیلی هوشمندانه عمل کرده. ضمن اینکه این معرفی زود هنگام یه پوان برای سونی هست که یکم پایین تر میگم چرا. :دی

یعنی در عرض 1 ماه تونسته کل طراحی کنسول رو عوض کنه؟ دم مایکروسافت گرم

من نگفتم معماری کنسول رو عوض کرده! من گفتم ایجاد تغییرات که برعکس تصورات شما اصلا هم سخت نیست. مگه سونی یهو رمش رو از 4 نکرد 8 گیگ؟ این تغییرات رو هم نسبتا به سرعت انجام داد چون حتی سازنده ها هم نمیدونستن و از این قضیه اطلاعی نداشتن.

ضمن اینکه تغییرات فقط شامل سخت افزار نمیشه و بحث نرم افزار هم مطرحه. PSN جدید به همراه CG ـه PS4 از نظر هیجان انگیزی حتی از سخت افزارش هم بهتره. امکاناتی که سونی داره تو PSN جدید ارایه میده، یعنی قولش رو داده، از حال حاضر Live خیلی بهتره. یعنی دقیقا برعکس PSN فعلی که سر و ته نداره و آدم عقش میگیره دو دیقه توش بچرخه. همین امکانات هم ممکنه باعث بشه مایکرو مجبور به فکر کردن دوباره و تجدید نظر روی سیستم های آنلاینی بشه که میخواد ارایه بده. یا حتی معرفی بازی های بزرگی که ارزش نمایش داشته باشن چون سونی از نظر معرفی بازی هم کم نذاشت! شاید مایکرو سونی رو خیلی دست گرفته بوده و الان رو دست خورده! بعید نیست!

یعنی اینکه احتمالا اینا قصد نداشتن تا قبل از E3 چیزی در مورد کنسول بگن. ولی بعد از اینکه سونی PS4 رو معرفی کرد اینا هم برنامه معرفی کنسولشون رو عوض کردن.

خوب این اصلا به لحاظ تجاری و مباحث مربوط به مارکت پلن توجیح عقلانی نداره. چون این سکوت خبری که مایکرو داره و عدم حصور کنسولش توی GDC نتنها هیچ نفعی براش نداره بلکه به سونی اجازه میده تا راحت کنسولش رو تبلیغ کنه که این یعنی به ضرر مایکرو. مورد دوم که مهم ترین عامل هست تاثیر روانی هست که PS4 تو این مدت تو اذهان عمومی گذاشته. اول اینکه همه بازی های جدید با اینکه برای NX هم میان به صورت اتوماتیک برای PS4 معرفی میشن (چون هنوز اسمی از NX آورده نشده) و اسمی از کنسول رقیب برده نمیشه. دوم اینکه ری اکشن های مثبتی که کنسول از سازنده ها میگیره باعث ایجاد جذابیت و علاقه در مخاطبین میشه. توی مهندسی تبلیغات به این مکانیسم میگن "کاشت ایده". یعنی اینکه با تبلیغاتی که راه میندازی یه پیش زمینه ذهنی رو توی ذهن مخاطب ایجاد کنی و سونی الان تونسته اینکارو بخوبی انجام بده.

اینکه بگیم مایکرو به میل خودش همینجوری داره اجازه میده سونی از غیبتش استفاده کنه و بدون رقیب اذهان عمومی رو به نفع خودش تسخیر کنه نگفته احمقانه هست. مایکرو الان توی موقعیت بدی گیر افتاده. باید معرفی کنسولش همراه با سوپرایزهای زیادی باشه. چه از نظر سخت افزار و چه از نظر نرم افزار که نرم افزار هم خدمات و سرویس های مختلف برای Live هم بازی های جدید و بزرگ رو شامل میشه. در غیر اینصورت نتنها نمیتونه جلوی هایپ شدن بیشتر سونی رو بگیره بلکه با یه معرفی ضعیف روی بهتر بودن PS4 تاکید هم میکنه!

در نتیجه و با توجه به تمام این تفاسیر که تحلیل های شخصی من هست من شخصا فکر میکنم این همه سکوت خبری و تاخیر برای این هست که مایکرو با نمایش سونی غافلگیر شده. برای همین مجبور شده حالا یا تغییراتی رو توی سخت افزارش ایجاد کنه یا سرویس های بیشتری رو رونمایی کنه و یا ساده تر از همه اینکه بازی های بزرگش رو آماده نمایش کنه که از نظر گرافیکی یا از ماله سونی یا بهتر باشن و یا حداقل بدتر نباشن!
 
پ.ن. کنفرانس فقط کنفرانس E3 05 ـه سونی. لامذهب مثل سیل بود. هایپی داشت که ملت رو رسماً شستشوی مغزی داد :دی. من اونطوری دوست دارم. تا 8-7 ساعت بعد نمایش تن و بدنم فلج باشه :دی.
البته به شرط اینکه سیل ـش واقعی باشه...:دی
 
من نگفتم معماری کنسول رو عوض کرده! من گفتم ایجاد تغییرات که برعکس تصورات شما اصلا هم سخت نیست. مگه سونی یهو رمش رو از 4 نکرد 8 گیگ؟ این تغییرات رو هم نسبتا به سرعت انجام داد چون حتی سازنده ها هم نمیدونستن و از این قضیه اطلاعی نداشتن.
از کجا میدونی یهویی بوده؟ :دی شاید از مدت ها قبل نظرشون رو همون 8 گیگ بوده ولی به کسی اعلام نکردن. ضمن اینکه فکر کنم تو ابتدای نسل بازی های خیلی خیلی کمی باشن که از همون 4 گیگ هم به صورت کامل استفاده کنن چه برسه به 8 گیگ، هر چی به انتهای نسل نزدیک بشیم ارزش 8 گیگ مشخص میشه. در نتیجه به نظر من حرکت سونی خیلی هم سرعتی نبوده، از قبل میدونستن دارن چیکار میکنن.
ضمن اینکه تغییرات فقط شامل سخت افزار نمیشه و بحث نرم افزار هم مطرحه. PSN جدید به همراه CG ـه PS4 از نظر هیجان انگیزی حتی از سخت افزارش هم بهتره. امکاناتی که سونی داره تو PSN جدید ارایه میده، یعنی قولش رو داده، از حال حاضر Live خیلی بهتره. یعنی دقیقا برعکس PSN فعلی که سر و ته نداره و آدم عقش میگیره دو دیقه توش بچرخه. همین امکانات هم ممکنه باعث بشه مایکرو مجبور به فکر کردن دوباره و تجدید نظر روی سیستم های آنلاینی بشه که میخواد ارایه بده. یا حتی معرفی بازی های بزرگی که ارزش نمایش داشته باشن چون سونی از نظر معرفی بازی هم کم نذاشت! شاید مایکرو سونی رو خیلی دست گرفته بوده و الان رو دست خورده! بعید نیست!
اینکه PSN نسل بعد از Live این نسل بهتره خیلی عجیبه؟ پس انتظار داشتی بدتر باشه؟ :دی مطمئن باش Live تو نسل بعد یه چیز عجیبی خواهد شد، حالا تو 21 می یا کنفرانس E3 خودت متوجه میشی قضیه چیه :دی
خوب این اصلا به لحاظ تجاری و مباحث مربوط به مارکت پلن توجیح عقلانی نداره. چون این سکوت خبری که مایکرو داره و عدم حصور کنسولش توی GDC نتنها هیچ نفعی براش نداره بلکه به سونی اجازه میده تا راحت کنسولش رو تبلیغ کنه که این یعنی به ضرر مایکرو. مورد دوم که مهم ترین عامل هست تاثیر روانی هست که PS4 تو این مدت تو اذهان عمومی گذاشته. اول اینکه همه بازی های جدید با اینکه برای NX هم میان به صورت اتوماتیک برای PS4 معرفی میشن (چون هنوز اسمی از NX آورده نشده) و اسمی از کنسول رقیب برده نمیشه. دوم اینکه ری اکشن های مثبتی که کنسول از سازنده ها میگیره باعث ایجاد جذابیت و علاقه در مخاطبین میشه. توی مهندسی تبلیغات به این مکانیسم میگن "کاشت ایده". یعنی اینکه با تبلیغاتی که راه میندازی یه پیش زمینه ذهنی رو توی ذهن مخاطب ایجاد کنی و سونی الان تونسته اینکارو بخوبی انجام بده.

اینکه بگیم مایکرو به میل خودش همینجوری داره اجازه میده سونی از غیبتش استفاده کنه و بدون رقیب اذهان عمومی رو به نفع خودش تسخیر کنه نگفته احمقانه هست. مایکرو الان توی موقعیت بدی گیر افتاده. باید معرفی کنسولش همراه با سوپرایزهای زیادی باشه. چه از نظر سخت افزار و چه از نظر نرم افزار که نرم افزار هم خدمات و سرویس های مختلف برای Live هم بازی های جدید و بزرگ رو شامل میشه. در غیر اینصورت نتنها نمیتونه جلوی هایپ شدن بیشتر سونی رو بگیره بلکه با یه معرفی ضعیف روی بهتر بودن PS4 تاکید هم میکنه!

در نتیجه و با توجه به تمام این تفاسیر که تحلیل های شخصی من هست من شخصا فکر میکنم این همه سکوت خبری و تاخیر برای این هست که مایکرو با نمایش سونی غافلگیر شده. برای همین مجبور شده حالا یا تغییراتی رو توی سخت افزارش ایجاد کنه یا سرویس های بیشتری رو رونمایی کنه و یا ساده تر از همه اینکه بازی های بزرگش رو آماده نمایش کنه که از نظر گرافیکی یا از ماله سونی یا بهتر باشن و یا حداقل بدتر نباشن!
این دیگه برمی گرده به سیاست های مختلف شرکت ها. اینکه سونی تصمیم گرفته کنسولش رو زودتر معرفی کنه دلیل نمیشه که مایکروسافت هم همین کار رو کنه و چون معرفی نمیکنه حدس بزنیم که سیاستش اشتباهه. اگه معرفی کنسولش ضعیف باشه حرف تو درسته ولی اگه معرفی خوبی داشته باشه نشون میده که اینا با برنامه اومدن جلو. من خودم هم دوست داشتم مایکروسافت زودتر کنسولش رو معرفی می کرد ولی بازم تا 21 می صبر می کنم ببینم چه خبره :دی فقط کافیه Alan Wake 2 و PGR 5 و بازی جدید Rare تو 21 می نمایش داده بشه تا واسه من به یه کنفرانس ایده آل تبدیل بشه :دی
 
دوستان من نمی گم ممکنه که تو 1 ماه بتونن دستکاری های عمیقی مثلا انجام بدن تو طرح و نقشه ای که داشتن برای عرضه کنسول ، ولی با اون هزینه ای که اونا می کنن اصلا بعید نیست تو هر روز کاری بتونن خیلی بیشتر از انتظار ما پیشرفت کنن ، 1 ماه همچین فرصت کمی هم نیست . :دی
 
اطلاعات سخت افزاری من خوب نیست ولی اون طور که من تو در مباحثی که تو neogaf متوجه شدم قرار دادن 8 گیگ gddr5 روی یک بورد احتیاج به معماری خاصی داره و در حالت معمول اینکار شدنی نیست
پس حتمی از مدت ها قبل sony تو این فکر بوده که تونسته معماری رو با همکاری amd طراحی کنه پس اینکه بگیم یه شبه 4gig اضافه چپونده رو برد تا بترکونه منطقی در نمیاد
 
در هر صورت من فقط دارم نظر شخصی خودم رو میگم که ممکنه درست باشه، ممکنه هم درست نباشه. چونه هم نمیزنیم!:دی

فقط کافیه Alan Wake 2 و PGR 5 و بازی جدید Rare تو 21 می نمایش داده بشه تا واسه من به یه کنفرانس ایده آل تبدیل بشه

بحث نظر شخصی نیست. چون اینجوری باشه یه کانکر یا کامئو معرفی کنن من جلوی مایکرو سجده میکنم!:دی الان اینجه کل کل و قدرتنمایی مطرحه!:دی مایکرو باید یه چیزی نشون بده که هم لانچ قوی کنسولش رو برخ بکشه و هم از نظر کیفیت بنچمارک کنسول قدرتمندش باشه. بازی هاش باید علاوه بر جذاب بودن کیفیت خوبی هم داشته باشن. CoD و این داستانا بدرد این کنفرانس نمیخوره از نظر من. مثلا کوجیمارو بیارن MGS:V رو معرفی کنه چیزی هست که تو این کنفرانس میطلبه!:دی مثل حرکت سونی و بانجی! یا مثلا Versus یا کلا FF بعدی اولین نمایشش توی کنفرانس مایکرو باشه!:دی
 
دلایلت رو میشه بگی و همچنین در مورد اون قسمت که بولد کردم توضیح بدی ؟
قدرت مالی بیشتر + سرمایه گذاری عظیم تر در بخش R&D + جذب نخبه ها و مهندسین برجسته AMD, IBM و اخیرا ارائه محصولات نوآورانه (Surface, Kinect, Windows Phone) و ریسک پذیری بیشتر نسبت به رقبا.
تکنولوژی بالاتر = قیمت بالاتر. با 400-500 دلار نمیشه چیزی خیلی فراتر از اینی که سونی رو کرده تحویل ملت داد. مگر اینکه: 1. بخواد تا آخر نسل ضرر بده و فقط محض رضای خدا کنسول داده باشه بیرون. 2. اشتباه نسل قبل سونی رو تکرار کنه و یه قیمت فضایی بذاره رو کنسول که نتیجه ـش هم میشه شکست.
کلا فکر اینکه ماکروسافت از سر خیرخواهی یه ابر کامپیوتر رو با قیمت 400-500 دلار میده دست ملت رو از سرتون بیرون کنید :biggrin1: در خوش بینانه ترین حالت کنسول ماکرو کمی قوی تر از PS4 خواهد بود روی کاغذ.
بله در صورتی که از تکنولوژی های آماده و off-the-shelf استفاده بشه و بخوای کنسول قدرتمندی هم داشته باشی خیلی گرون تموم میشه. ولی اگه قدرت طراحی و ساخت رو داشته باشی میتونی با توجه به نیازهات اون سخت افزار رو بسازی اینجوری هزینه ها خیلی کم میشه.
در ضمن شرکت هایی مثل مایکروسافت و سونی حتما نیازی نیست که از سخت افزار سود زیادی ببرن، بیشترین سودی که اینا دارن از راه نرم افزار (بازی ها) و خدماتی هست که ارائه میدن. حتی ممکن اوایل نسل اینها روی سخت افزار ضرر هم داشته باشن.
سطح جدید fanboy Dream !. دوبرابر؟ یعنی 4 ترافلاپ GPU، دوتا APU، پردازنده-CPU شانزده هسته ی و 16 گیگ رم !!! :biggrin1:.
من نگفتم کنسول میده 2برابر! منظورم اینه اگه بخواد 2 برابر قویتر باشه تعجب نمیکنم.
 
بله در صورتی که از تکنولوژی های آماده و off-the-shelf استفاده بشه و بخوای کنسول قدرتمندی هم داشته باشی خیلی گرون تموم میشه. ولی اگه قدرت طراحی و ساخت رو داشته باشی میتونی با توجه به نیازهات اون سخت افزار رو بسازی اینجوری هزینه ها خیلی کم میشه.
در ضمن شرکت هایی مثل مایکروسافت و سونی حتما نیازی نیست که از سخت افزار سود زیادی ببرن، بیشترین سودی که اینا دارن از راه نرم افزار (بازی ها) و خدماتی هست که ارائه میدن. حتی ممکن اوایل نسل اینها روی سخت افزار ضرر هم داشته باشن.
همون پروسه ی طراحی و ساخت یه تکنولوژی جدید و قدرتمند هم فکر نمیکنم اونقدرا هزینه ـش کمتر باشه. (اگه بیشتر نباشه!). از اون گذشته من فکر نمیکنم ماکروسافت هنوز به اون حدی رسیده باشه که بتونه از نظر طراحی و ساخت تکنولوژی های سخت افزاری با امثال Intell و AMD و... برابری کنه.
در مورد سوددهی هم بله میدونم. همینجوریش هم رو سخت افزار سود آنچنانی نمیبرن و حتی ضرر هم میدن. حداقل تا چند سال که اون تکنولوژی یه مقدار قدیمی بشه. مثلا در مورد همین Wii U که سخت افزار آنچنانی نداره نینتندو چند وقت پیش اعلام کرده با فروش یک بازی به ازای هر Wii U به سوددهی میرسن. مسئله اینه که مثلا ماکروسافت اگه بخواد یه تکنولوژی فوق خفن رو با قیمت نسبتا کم (در حد همون 400-500 دلار) بریزه تو بازار ممکنه حالا حالا ها به سوددهی نرسه :دی پس قاعدتا همچین کاری نمیکنه.
 
کنسول قویتر دلیل بر حتما گرونتر تموم شدنش نیست ! الان مثلا تو یه خبری خونده بودم که ibm روی رم های جدید کار میکنه که هم خیلی سریعتر از سریعترین رم های حال حاضر هست و هم هزینه تولیدش کمتر تموم میشه . الان حضور ذهن ندارم ولی تو چندتا خبر هم خونده بودم که مایکروسافت خودش خیلی وقته داره رو همین زمینه سرمایه گذاری میکنه .
 
نه سونی و نه ماکروسافت نمیتونن حتی 1 سال مونده به لانچ طرح رو عوض کنند و از اول کنسول طراحی کنند. طراحی برد کلی وقت میبره ،ساختش وقت میبره همینجوری نیستش که در عرض چند ماه یک طرح جدید داد که الان دیگه فوق فوق بشه حجم چیپ های رم رو بالاتر بببرن و یا کلاک هارو افزایش بدن.در ضمن در نظر بگیرید که بازی ساز ها الان نزدیک به 2 سال میشه که الفا و بتا کیت هارو هم گرفتن و برای اون ها بازی ساختن اگر سونی و ماکروسافت بیان طرح هارو عوض کنند دهن اونا صاف میشه و کلی بازی تاخیر میخوره
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or