نشست بزرگ خبری مایکروسافت | 21 May

  • Thread starter Thread starter ke$ha
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

ارزیابی شما از نشست


  • مجموع رای دهنده‌ها
    446
  • نظرسنجی بسته شده است .
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

ke$ha

کاربر سایت


در جریان نشست 21 می, مایکروسافت رسما از کنسول جدید خود موسوم به XBOX ONE پرده برداری کرد.


xbox-one.jpg




آپدیت:

طبق گزارش‌های رسید کنسول بازی جدید مایکروسافت، Xbox One بدون کینکت کار نخواهد کرد.

به گزارش بازیسنتر، به نقل از IGN - به گفته هاروی ایگل، مدیر بازاریابی اکس‌باکس انگلستان کنسول بدون اتصال کینکت قادر به فعالیت نیست.

به گفته وی: "کینکت می‌بایست همیشه به Xbox One متصل باشد."

در پاسخ به این سوال که آیا Xbox One جوابگوی کسانی که در مکان‌هایی به غیر از اتاق نشیمن، نظیر اتاق خواب می‌خواهند بازی کنند خواهد بود گفت: "بله، قطعن. ما تقریبا از اتاق نشیمن به عنوان الگو استفاده می‌کنیم - این جاییست که ما تصور می‌کنیم که بهترین تصویر (تلویزیون) در منزل قرار دارد. اما اگر مایل به بازی کردن در سایر اتاق‌های منزل باشید، Xbox One توانایی ارایه کیفیت و تجربه‌ای یکسان به شما خواهد بود."

با این‌حال کسانی که تجربه استفاده از کینکت را دارند می‌دانند که با این فناوری، کینکت قادر به پشتیبانی از این نخواهد بود. با این ترتیب سنسور کینکت جدید می‌بایست تغییرات چشمگیری کرده باشد تا بتوان در سایر اتاق‌ها از آن استفاده کرد.

لازم به ذکر است که کینکت به صورت باندل شده همراه Xbox One عرضه خواهد شد.

منبع



آپدیت:


برخلاف سیاستی که سونی با Playstation Store، نینتندو با eShop و Valve با Steam در پیش گرفته‌اند، مایکروسافت اجازه خود ناشری به سازندگان مستقل روی Xbox One نمی‌دهد. برای انتشار بازی آن‌ها باید با خود Microsoft یا یک ناشر third-party قرارداد انتشار امضا کنند، درست مثل حالت فعلی در Xbox 360 و Xbox Live Arcade.

زمانی که Shacknews سوال کرد که که آیا سازنده‌ها هنوز هم به یک ناشر برای انتشار محتوا روی Xbox Live نیاز دارند، Matt Booty مدیر ارشد Redmond Game گفت "تا این لحظه، بله. ما قصد داریم با روش‌هایی که داریم با سازنده‌ها تعامل کنیم"

او اضافه کرد: "من انتظار دارم که در این نسل جدید به بررسی مدل‌های اقتصادی جدید و روش‌های تازه انتشار محتوا ادامه دهیم. اما Microsoft Studios برای انتشار محتوای دیجیتال روی Xbox با طیف وسیعی از شرکای تجاری کار می‌کند."

تصمیم Microsoft که مورد انتقاد قرار گرفته، یک چالش اضافه برای سازندگان مستقلی به وجود ‌می‌آورد که می‌خواهند بازی خود را روی Xbox One منتشر کنند.

Mike Bithell سازنده‌ی Thomas Was Alone در Twitter نوشت: "به نظر میاد که شما #پروژه 2 را روی Xbox One ـتان نخواهید دید" و Two Tribes سازنده‌ی Toki Tori 2 در Twitter گفت: "نبود خود ناشری روی Xbox One احتمالا به معنی نبود بازی‌های Two Tribes (روی Xbox1) است. این شانس خوبی برای Mircosoft بود تا مشکلات XBLA را رفع کند"

بازی شناخته‌ شده‌ی Stranger's Wrath HD ساخت استودیو Just Add Water یکی از عناوینی بود که به خاطر قوانین سخت گیرانه Mircosoft نتوانست به Xbox 360 راه یابد.

در طرف دیگر Sony در ماه‌های اخیر حمایتی ویژه از بازی های مستقل داشته. دو هفته پیش بخش بازی‌های مستقل در PlayStation Store راه اندازی شد و قبل از آن سونی انتشار چندین بازی مستقل چشمگیر را برای PlayStation حتمی کرده از جمله Luftrausers و Hotline Miami و Thomas Was Alone که در بالا ذکر شد. یوروگیمر ماه قبل در مقاله‌ای علاقه‌ی تازه کشف شده‌ی این شرکت ژاپنی به بازی های مستقل رو بررسی کرده.

Eurogamer



آپدیت:


طبق اطلاعیه EA عنوان FIFA 14 بر روی XBOX ONE و PS4 از Ignite Engine جدید استفاده خواهد کرد اما نکته قابل توجه عدم برخورداری نسخه PC از این انجین است.
شاید این خبر برای علاقه مندان FIFA روی PC خبری ناامید کننده باشد اما با توجه به این که در سالهای اخیر نیز این عنوان روی PC از یک سری قابلیتهای کمتری نسبت به کنسولها برخوردار بود چندان دور از انتظار نبود.هر چند در چند نسخه مانند FIFA 12 نیز همه چیز برابر بود.در جریان کنفرانس دیروز مایکروسافت نماینده EA یعنی Andrew Wilson گفت Ignite Engine باعث پیشرفت زیاد FIFA و دیگر عناوین ورزشی EA دربسیاری از زمینه ها خواهد شد,مثلا درجه هوشیاری در حد انسان برای تیمها یا انیمیشنهایی با گستردگی ده برابر.
به هرحال چیزی که مشخص است نسخه PC و کنسولهای حال حاضر از این قابلیتها بی بهره هستند.عنوان FIFA 14 ماه پیش برای PS3 و XBox 360 و PC و حالا نیز برای XBOX ONE و PS4 معرفی شد,فعلا خبری از نسخه WiiU نیست.

منبع



آپدیت:




دیشب به وقت تهران بلاخره کنسول شرکت بزرک ماکروسافت یعنی Xbox One به همگان معرفی شد. بعد از نشان دادن برخی از عناوین این دستگاه، چیزی که بیشتر از همه ذهن گیمرها را به خود مشغول کرده بود شایعاتی بود مبنی بر همیشه آنلاین بودن کنسول که جوابی پیرامون این مسئله در کنفرانس دیروز داده نشد.

در همین راستا سایت معتبر Kotaku در مصاحبه‌ای که با اقای Phil Harrison معاون رئیس کمپانی داشت وی اذعان کرد نیازی به اتصال دائم و همیگشی کنسول نیست ولی باید در روز حتما یک بار به اینترنت متصل شوید. وی در ادامه اذعان کرد دستگاهای بسیار زیادی در زندگی ما وجود دارند که تابع وصل شدن به اینترنت می‌باشند و کنسول Xbox One هم یکی از آن‌ها می‌باشد. وی در ادامه می‌گوید متصل شدن به ما، به شما قابلیت‌های Xlive را ارائه می‌دهد؛ متصل بودن به ما به شما این امکان را می‌دهد که از نوآوری‌ها موجود با خبر شوید و آن‌ها را دانلود کنید و این به آن معنی نیست که شما باید همیشه انلاین باشید."


اقای هریسون در جواب به این سوال که چه موقع باید به اینترنت متصل شد اذعان کرد:

برای انجام بازی‌ها تک نفره نیازی به اتصال به Xbox Live ندارید ولی برای دسترسی به فیلم، بخش دانلود، بلو-ری و دیگر سرگرمی‌ها باید به اینترنت متصل باشید.

در اخر سخنگوی سایت Kotaku از وی می‌پرسد، اگر من بخواهم بازی single player را انجام بدهم باید هفتگی به اینترنت متصل باشم یا باید به صورت روزانه باشد؟

هریسون پاسخ می‌دهد، 24 ساعته است نه هفتگی.

Kotaku: یعنی من روزانه یک بار باید به اینترنت وصل شوم درست است؟

هریسون: بله درست است.


آقای هریسون اینبار وقتی با سایت Polygon صحبت کرد اذعان کرد این مسئله (اتصال یک روز کنسول) یک بحث بالقوه به شمار میاد و شرکت ماکروسافت هیچ گونه تاییدی برروی این اطلاعات ندارد. در کل هنوز این مسئله در ابهاlم قرار داره.

خبر تکذیب نشده، آقای Harrison به دو خبرگذاری kotaku و Polygon حرف ها جدا گونه ای زده و حرفی از این که این مسئله وجود خواهد داشت یا نه نزده به سایت Polygon در مصاحبش اذعان کرده شرکت ماکروسافت در حال حاضر هیچ گونه مهر تاییدی بر روی این مسئله نخواهد زد، در کل ماکرو اعلام کرده چیزی رو امروز تایید نخواهد کرد.


Source



آپدیت:



سخنگوی مایکروسافت Larry Hryb به طور رسمی تایید کرد که کنسول XBOX ONE از قابلیت 3D و همچنین رزولیشن 4K پشتیبانی میکند.
رزولیشن 4K که به ULTRA HD نیز معروف است چهار برابر رزولیشنهای فعلی Full HD یا 1920*1080 است یعنی چیزی در حدود 3840*2160 که البته این تفاوت در تلویزیونهای با کیفیت نسل بعد مشخص می شود.هرچند این تلوزیون ها در حال حاضر نیز در بازار موجود است اما با توجه به قیمت بسیار بالای آنها کمتر کسی حاضر به خرید آنها می شود و رزولیشن 4K راه طولانی تا راهی شدن به خانه ی اکثریت مردم دارد.
کنسول نسل بعد سونی PS4 نیز گفته شده از این رزوولیشن تنها در خروجی ویدیو ها پشتیبانی میکند و خبری از آن در بازیها نخواهد بود.در مورد XBOX ONE این مورد به طور کامل روشن نشده اما به نظر می آید تفاوت چندانی با PS4 نخواهد داشت.

منبع


آپدیت:

Remedy will return to Alan Wake when the time is right



در ویدئویی که چند لحظه پیش از طرف Remedy منتشر شد Sam Lake خالق بازی Alan Wake صحبتی با طرفداران این بازی داشت.

بخشی از صحبت ها:

"احتمالا تا الان در مورد بازی جدید Remedy چیزهایی دیدید یا شنیدید بازی که در معرفی xbox رونمایی شد.
بله ما الان داریم روی یک بازی دیگر کار میکنیم و این نشون میده بازی بزرگ بعدی Remedy بازی Alan Wake 2 نخواهد بود"

"ما بعد از پایان بازی اول تلاش زیادی برای ساخت قسمت دوم کردیم اما این گونه بازیها تعهدات گسترده ای می خواهد و برای
این که به وقوع بپیوندند باید چیزهایی زیادی سر جای خود باشند.از منظر خلاقیت خیلی عالی می شد اگر ما فقط می توانستیم
یک سری متود عالی طراحی کنیم و نگران جزییات کوچکی مانند هزینه نباشیم اما همه می دانیم که این گونه نمی شود
عمل کرد.هنگامی که Alan Wake عرضه شد در شروع کار موفقیت چشم گیری نداشت اما رفته رفته بسیار بهتر شد و توانست
از مرز سه میلیون نسخه بگذرد.با همه اینها وقتی شماره اول عرضه شد ما به شدت روی نسخه دوم تمرکز کردیم اما فایده ای
نداشت زیرا زمان مناسبی برای آن نبود."

"Wake بسیار برای من و باقی افراد تیم عزیز است.ما از همان ابتدا می دانستیم وقتی وی در کابوس تیره و سیاهش بیدار می شود
خارج شدن از آنجا کاری دشوار و طولانی است و نیاز به تلاش فراوان دارد و من حدس می زنم جایی که ما اکنون هستیم مکانیست
که تخیل به واقعیت تبدیل می شود.ما به شدت علاقه داریم روی ادامه داستان کار کنیم,علاقه داریم تا چیزی جدید برای
Alan Wake خلق کنیم اما همه ی اینها در زمانی که مناسب باشد"

با تشکر از مجتبی silent assassin

ویدئو:


HD---SD

Polygon---VG247

آپدیت:



خبرها پیرامون Xbox One یکی پس از دیگری در حال آمدن است. در جدیدرین خبر رسیده، اقای Marc Whitten اذعان کرد کنسول Xbox One متاسفانه هیچ سازگاری با دیسک‌های کنسول‌ Xbox 360 و یا Xbox Live Arcade و همچنین Gamerscore شما در این دستگاه ندارد.

واین به آن منظور است که Xbox One بازی‌های 360 را اجرا نخواهد کرد در کل هر چه شما در 360 انجام، دانلود و یا انتقال داده‌اید دیگر در X one کارایی نخواهد داشت. شایان ذکر است این چیزی نیست که خود ماکروسافت از قصد دست به انجامش زده باشد، این امر به این دلیل است که ساختار معماری دو کنسول 360 و One کاملا متفاوت هستند، همانطور که می‌دانید دو کنسول PS4 و Xbox One هر رو بر اساس پردازنده‌های x86 ساخته شده‌اند ولی بازی‌هایی که برای 360 طراحی شده‌اند بر مبنای پردازنده Xenon که معماری آن نیز PowerPC است درست شده‌اند که همین امر اجازه این کار را نمی‌دهد.

البته در آخر نیز شایان ذکر است درست است که PlayStation 4 نیز قادر به آوردن عناوین PS3 نیست ولی مسئولین سونی اذعان کرده‌اند در برخی بازی‌ها این امکان وجود خواهد داشت.

shacknews


آپدیت:

Xbox One & PS4 a generation ahead of high-end PCs, says EA exec


لینک کامل مراسم

HD | 2.24 GB

High res | 1.33 GB
 
آخرین ویرایش:
حتی جدا از تمام شوخی و ترول های که کردیم ... و تمرکزی که روی ضعف ها داشتیم .... ولی انصافا موارد جالب و حیرت انگیزی داشت که واقعا نمیشه ازش چشم پوشی کرد و جالب اینه که اصلا ازش اشاره نشده تا حالا ....

راند اول
با شروع کنفرانس و اون عملگر های صوتی ... وقتی شروع کرد با کلام دستور دادن ... من چشام درشت گفتم ... wow ... یه رویای دیگه به حقیقت میپیونده .... یعنی من خودم نمونه مشابه با این کیفیت جای دیگه ای ندیده بودم ... اگه کسی دیده بوده قبلا خوشحال میشم بگه ... سرعت عمل کرد خوب به نظر میرسه ... هر چند ممکنه در دستگاهی که دست ما میرسه سرعت و دقت تا این حد عالی نباشه ... چون تو یه کنفرانس نمایش به صورت کنترل شده صورت میگیره ...

از ظاهر کنسول که برای من فرقی نمیکنه بگذریم ... ولی دسته wow خیلی جذاب بود ... به خدا من هنوز یه عکس دارم که دسته این تغییرات رو نیاز داره .. تقریبا 50 درصدش اجرا شد و واقعا سوپرایز شدم ... به خصوص مسطح شدن دی-پد ... شکل و رنگ دسته واقعا جذاب بود .... فقط امیدورام واقعا یه باطری داخلی به کار ببرن ... اخه ..... (حالا اگه کسی نگه به تو چه مگه میخوای چی کار کنی ) ولی خوشحالم که کف دسته هم مسطح شد که اون جای باطری 360 خیلی من رو اذیتم میکرد

فروزا 5 برای من یکی غافل گیری بود ... کمترین انتظاری نداشتم مایکرو بیاد یکی از بهترین انحصاری هاش رو برای لانچ بزاره ....

بعدش هم رمدی .... گفتم اگه الن ویک باشه دارمون میزنن :))(خدا به خیر کرد) ... ولی بازم یه بازی از این شرکت محبوب بود

همه چی رسید به 343 .... من خودم گفتم مایکرو داره سونی رو آچمز میکنه اگه یه بازی از هیلو معرفی کنه .... ولی خوب از اون جا دختره اومد (البته از نظر شخصی من ) کنفرانس 180 درجه بر عکس شد اون فوتبال امریکایی و غیره

بخش های ea و cod هم که اصولا ربطی به خود مایکرو نداره ... بدترین بخش های کنفرانس بودن ... و چیز هایی هم که به نمایش گذاشتن .. اکثرا موافق هستن که تفاوت به خصوصی با این نسل نداشتن ...

بدترین بخش کنفرانس برای من که از اول هم منتظرش بودم اطلاعات کامل از جزئیات سخت افزار بود که :| فعلا مجبوریم 20 روز بشینیم سر تعداد ترانزیستو سر و کله بزنیم .... کنقرانس خوب نبود ... ولی اون قدری که کوبیده و ترول شد بد نبود ....

جمع بندی نکات منفی و مثبت و کنفرانس سونی باید برای تحلیل راند اول این رقابت کاملا بررسی کنیم ....

در اغاز راند دوم

مدیر سکوار انیکس تو کنفرانس سونی برگشت گفت تا e3 صبر کنید تا فاینال های جدید معرفی کنیم ... کسی نگفت وای خبری و یا چه تریلری نشون دادن ... همه ترولش کردن .. خو همین الان بگو ... مردم رو منتظر نزار ...

اعلام خالی 15 تا بازی انحصاری بدون نمایش از نظر من برگ برنده ای برای این کنفرانس نبود و این حس منتظر گذاشتن باز خورد منفی هم داره ....

اما اینکه 15 تا بازی انحصاری برای سال اول فوق العاده است ... اما باید سطح بازی ها رو در نظر بگیریم ...

8 تا از این بازی ها ای پی جدیده ... و 7 تا فرانچایز قدیمی .... اگه 8 تا ip جدید رو هم بازی های بزرگ و AAA در نظر بگیرم و فروزا هم که هست از قدیمی ها ... (امکان اینکه geow و halo هم باشن خیلی کمه ...prg هم که با وجود فروزا غیر ممکن میاد ) خیلی خوشحال میشم یکی از x box فن ها بیاد این قسمت بازی های قدیمی رو بررسی کنه که چه بازی های بزرگ دیگه ای میتونن وجود داشته باشن برای ارائه در سال اول که بررسی این موضوعات خیلی جذابیت داره ....

اما بازتاب منفی و خبر های نا امید کننده بعد از کنفرانس ...

این روزی یه بار کانکت شدن رو میشد حدس زد و باهاش کنار اومد و یکی از راه های خیلی مناسب برای هر دو طرف کاربر و کمپانی ... برای جلوی کپی باز ها رو گرفت ... دیگه میشه هر وقت کسی خواست استفاده کنه به نت وصل شه ... چیز نا امید کننده ای نیست .

بازی های دسته دوم .... من همین جا قول میدم که این گزینه کاملا کاملا اختیاری خواهد بود که هر شرکت خواست ازش استفاده کنه و 99 درصد در کنسول بعدی سونی هم خواهد بود ... یعنی اصلا ممکن نیست مایکرو همچین خود زنی بکنه ...

من برم خونه دوستم بازی رو ببرم و کانکت شم برم تو پروفایلم تا با هم بازی کنیم و وقتی من رفتم دوستم مجبور باشه بازی رو بخره ؟؟؟؟ اصلا :d

این only hdmi بودن رو نظرم رو قبلا در موردش دادم و هیچ جوره برام توجیه پذیر نیست .

always کینکت .. خیلی هم عالی ... ولی به شرطی که قیمتش ازار دهنده نباشه ... اگه بتونه ارزون بده کینکت یا کنسول رو خیلی هم خوب . ولی اگه گرون باشه ... =;

سخت افزار دستگاه رو که من خودم هم فکر میکنم اندکی ضعیف تر باشه ... و یا ظاهرا ضعیف تر باشه ... مثلا اگه میومدن با اعداد اعلام میکردن و توضیح میدادن که چظور عملکرد دستگاه رو ارتقا دادن کسی خوب متوجه نمیشد و همه زوم میکردن روی همون مشخصات .... ولی اگه کنسول ها برابر و اندگی قوی و ضعیف باشن فرقی ایجاد نمیکنه .... این وسط قیمت تایین کننده است خیلی زیاد

مایکرو کنفرانس نا موفقی رو بر اساس بازتاب و اذهان عمومی پشت سر گذاشت و اخبار خوبی هم بعد از کنفرانس به گوش ما نرسید .... مایکرو اگه این شرایط رو پششت سر بزاره .. اذهان رو نسبتا مثبت کنه و دوباره اعتماد فن ها رو جلب کنه (اعتماد فن ها .. کسایی که نا امید شدن ... انصافا هیچ فن رقیبی رو متقائد نکرد)

و این اخبار و امکانات always online .... بازی های دسته دوم و همیشه کینتک رو گیمر ها رو با شرایط متقائد کننده ای روبرو کنه ....

در انتهای راند دوم و اغاز راند سوم باید با رقبای قدرتمندی روبرو بشه ... که انصافا کنسولی مثل ps4 فوق العاده و بی عیب و نقص به نظر میرسه .
 
می دونم این قفل امنیتی یا هرچی که اسمش بزاری خیلی بده که بازی دسته دوم نمیشه کرد،منم با این خبر یکم نا امید شدم

ولی آخه دوستان PSفن که گیر می دن به این فک کنم هنوز هیچ خبری در مورد امنیت PS4 نگفتن که شما به x1 گیر میدید تا جایی که یادمه x360 زودتر از PS3 هک شد!
 
اگه مایکرو از تکنولوژی 4k توی بازی هاش استفاده کنه که هنوز معلوم نیست خیلی باحال میشه

معلوم شده و استفاده نمی‌کنه. کلاً فکر 4K رو از سرتون بیرون کننید، هنوز خیلی جا داره تا بخوان به اون رزولوشن برسن (به عنوان استاندارد). همین 1080p هم به راحتی تا پایان نسل بعد جواب می‌ده.
 
می دونم این قفل امنیتی یا هرچی که اسمش بزاری خیلی بده که بازی دسته دوم نمیشه کرد،منم با این خبر یکم نا امید شدم

ولی آخه دوستان PSفن که گیر می دن به این فک کنم هنوز هیچ خبری در مورد امنیت PS4 نگفتن که شما به x1 گیر میدید تا جایی که یادمه x360 زودتر از PS3 هک شد!
داداش گلم خود سونی اعلام کرد که ما محدودیتی برای بازی دسته 2 نمیزاریم !!
بعدشم همین حالا هم سونی به صورت کامل هک نشده !!
ما بحثمون بازی دسته 2 هست نه کپی خور شدن !!
 
سر صبحی داشتم OXM رو میخوندم :
In the 360 generation we had 500 million transistors that did CPU and GPU computing, and in this generation we have five billion transistors that we use for the gaming and for the entertainment experiences. That's ten times the number of transistors

Todd Holmdahl وجود 5 میلیارد ترانزیستور رو برای CPU/GPU تو x1 تایید کرده البته از قبل هم مشخص بود منظورشون فقط CPU/GPU هست چون 8 گیگ حافظه خودش خیلی خیلی بیشتر از این حرفها ترانزیستور داره ... به هر حال این مقدار ترانزیستور تا حدودی بعضی مسائل رو مشخص میکنه:
APU در x1 علاوه بر GPU/CPU حافظه ESRAM رو هم روی خودش جا داده احتمالا منظور holmdahl از 5 میلیارد ترانزیستور کل APU بوده که ESRAM رو هم شامل میشه.

32 MB حافظه ESRAM یا به عبارتی 33,554,432 بایت که ضدربدر 8 میشه 268,435,456 بیت.

معمول ترین و متداول ترین نوع حافظه های SRAM از نوع 6T هستن یعنی 6 ترانزیستور به ازای هر بیت اگه ESRAM تو x1 از نوع 6T باشه در حدود 1.61 میلیارد ترانزیستور مربوط به ESRAM هست.
در نتیجه 3.4 میلیارد ترانزیستور باقی میمونه. اگر بخوایم 8 هسته CPU رو خیلی خیلی دست بالا هم به حساب بیاریم 800 میلیون ترانزیستور مربوط به هسته های CPU هست که حدودا چیزی بین 2.5 تا 2.6 میلیارد ترانزیستور به GPU اختصاص پیدا میکنه.
 
دوستانی که تو ایران هستن با توجه به شواهد می بایست کم کم دور ایکس باکس و خط بکشن.
اینترنت خفن، سیستم قفل روی بازی ها چیزهایی هستن که استفاده از سیستم و برای ما ایرانیها بسیار سخت و گران می کنه.
مایکروسافت این کنسول و برای همون چند تا کشوری که ساپرتشون می کنه ساخته اونها هم می خرن برای ما ایرانیا نساخته که. آخه ما رو چه به NFL!

امیر تو دیگه چی میگی از کانادا پست میدی میگی به درد ما ایرانی ها نمیخوره :d الان باید اشکان بیاد این حرف ها رو بزنه(البته نمیدونم چرا چند وقتی خبری ازش نیست .:d) که هنوز اینجاست تو و امید که دیگه الان کاناداین چند وقت دیگه هم درامد دلاری پیدا میکنی دیگه دانشگاه تمام بشه تا اون موقع هم کنسول های جدید عرضه میشن دشواری ندارین .:d

ما و امید و بچه های که اینجا هستیم باید این حرف ها رو بزنیم .:d

بابا این سایت مافیایی همش پارتی بازیه
yahoo_4.gif
من یک چیزی نوشتم Fratos لایک کرد. بعدش ایشون پست من را کپی کردن درجا دو تا لایک گرفتن
yahoo_21.gif

امیر حرف حق لایک هم داره بیچاره خودش رو .... داد همین حرف رو بزنه یک سری باز میان همین حرف ها رو تکرار میکنن.:d

البته اینجا مافیا بازی بیداد میکنه تازه متوجه شدی ؟ :d
 
آخرین ویرایش:
سر صبحی داشتم OXM رو میخوندم :


Todd Holmdahl وجود 5 میلیارد ترانزیستور رو برای CPU/GPU تو x1 تایید کرده البته از قبل هم مشخص بود منظورشون فقط CPU/GPU هست چون 8 گیگ حافظه خودش خیلی خیلی بیشتر از این حرفها ترانزیستور داره ... به هر حال این مقدار ترانزیستور تا حدودی بعضی مسائل رو مشخص میکنه:
APU در x1 علاوه بر GPU/CPU حافظه ESRAM رو هم روی خودش جا داده احتمالا منظور holmdahl از 5 میلیارد ترانزیستور کل APU بوده که ESRAM رو هم شامل میشه.

32 MB حافظه ESRAM یا به عبارتی 33,554,432 بایت که ضدربدر 8 میشه 268,435,456 بیت.

معمول ترین و متداول ترین نوع حافظه های SRAM از نوع 6T هستن یعنی 6 ترانزیستور به ازای هر بیت اگه ESRAM تو x1 از نوع 6T باشه در حدود 1.61 میلیارد ترانزیستور مربوط به ESRAM هست.
در نتیجه 3.4 میلیارد ترانزیستور باقی میمونه. اگر بخوایم 8 هسته CPU رو خیلی خیلی دست بالا هم به حساب بیاریم 800 میلیون ترانزیستور مربوط به هسته های CPU هست که حدودا چیزی بین 2.5 تا 2.6 میلیارد ترانزیستور به GPU اختصاص پیدا میکنه.

نتیجه کلی؟ :d
قدرت GPU با این محاسبات چقدر تخمین زده می‌شه؟
 
خب ، چارلی از Semiaccurate هم یک مقاله کامل در مورد Xbox one نوشته.
برای کسایی که همچنان در مورد GPU شک دارند :

First we look at the Xbox One SoC. The Xbox one SoC boasts a whopping 5 billion transistors on a monolithic die, the die contains several major important components; the first one being an 8-core Jaguar block with caches, the next being a GCN GPU block with 768 scalar shaders (that’s 12 Compute Units), several move units for direct memory access (DMA) to the GPU, several accelerator blocks including one for audio processing, dual-channel DDR3 memory controller for the whole SoC and a big chunk of 32 MB embedded SRAM (eSRAM) for the graphics block. The eSRAM also connects to the memory controller to get required data from the main memory and store in the relatively smaller eSRAM block, so the GPU can treat it as a very-fast last level cache
.
The Jaguar CPU cores use the AMD64 (64-bit) architecture, the CPU cores also have the ability to do hardware virtualization with nested page tables, which Microsoft said is crucial for enabling the Xbox One operating system stack. The exact GPU specification was not actually revealed during the event, but rather, hints were given by the game developers. There were some clearer hints from the Microsoft Engineers at the technical discussion session after the livestream event. So the GPU can do 768 operations in a single cycle, that means 768 scalar ALUs based off the GCN architecture. We will not point to whether it’s Southern Islands or Sea Islands shaders. Microsoft claims 4 times the calculations per second and 8 times the graphics performance over the Xbox 360 GPU
 
خدایی ایرانی جماعت هرچی دارن سرش میارن حقشه !! یعنی واقعا توان این رو ندارید بدون مسخره بازی با هم منطقی بحث کنید ؟ به نظرم بیشتر این مسخره بازی هم به خاطر PS Fan ها بود ! این که از تک تک نماهای یک کنفرانس ایراد بگیری رو فقط ایرانی جماعت بلدن !! اینکه روی مبحث زیبایی کنسول Fact ارائه بدن فقط از توانایی های بالقوه ایرانی هاست !! هنوز نمیدونن زیبایی از دید هر فردی متفاوته و نسبی هست . میشد به جای مسخره بازی و آتو گرفتن از همدیگه خیلی راحت نظراتمون رو بدون ناراحت کردن طرف مقابل بزنیم ! مثلا مهمترین بخش معرفی یک کنسول نسل بعد نشون دادن بازیی هست که بتونه قدرت گرافیکی کنسول رو نشون بده . به شخصه گرافیک Forza رو عالی میدونم ولی با توجه به کنفرانس سونی و نمایش KZ و Deep Down انتظار یه بازی انحصاری خارق العاده از نظر گرافیک رو داشتم که حداقل 3 - 4 دقیقه ای بتونه قدرت X One رو نشون بده . در مورد کینکت چون به نظرم هنوز وسیله جانبی هست و چون علاقه ای بهش ندارم نظری هم نمیتونم بدم . کنترلر کنسول خیلی خوب طراحی شده ، به نظرم زیباتر از کنترلر 360 شده ، اینطور که معلومه نقایص D Pad هم برطرف شده . از نظر مدیا سنتر هم X One به نظر بهترین انتخاب میرسه و همه چی تمومه ، به شخصه اگه یه خریدار امریکایی بودم مطمئنا اینهمه اپشن های مدیا سنتری این کنسول برام خارق العاده بود . در مورد بازی ها هم من QB رو مطمئنم بازی بزرگی خواهد بود ولی دوست داشتم بیشتر نشون میدادن ( هرچند تو E3 به بازی ها بیشتر توجه میشه و نمایش خواهند داشت ) . در مورد سخت افزار هم به نظرم مایکرو باید اعلام میکرد جزییات رو چون این نمایش مختص معرفی کنسول و ارائه جزیئات سخت افزاریش بود .

به هر حال میشه نقایص کنفرانس به همراه نقاط قوتش رو بدون مسخره بازی و ترول هم بگیم ! این رفتار برای جوون های بالای 20 سال واقعا چه معنایی داره . بهتره یکم بزرگ شیم .

درود بر نیما .

بهترین پست این تاپیک ، واقعاً مسخره ـس اینجا . آدم رغبت نمیکنه پست بده .
 
می شه لطف کنید انقدر اینو اون رو مسخره نکنید؟(با همه هستم) حالا بنده خدا یه چیز گفت شما تا قیامت می خواید ادامش بدین؟؟؟چرا آخه ما ملت انقدر بی گذشتیم؟؟؟

در ضمن...
دلم واسه XBOX ONE بیچاره می سوزه از بس تخریب شخصیت شد:-(

وای،من آدم احساساتی و دل سوزی هستم،من با اینکه از سیاستهای پول پرستانه و خود خواهانه (مغرورانه) ماکروسافت متنفرم اما گاهی دوست ندارم تو زمینه گیم شکست بخوره چون همون قدر که با کنسول Atari لذت بردم در سن 5 سالگیم و پس از اون با کنسول Micro نینتندو و سپس کنسول SEGA Genesis و سپس خانواده PlayStation که واقعا همشون دوست داشتنی و خاطره انگیز بودن و به من خنده،هیجان،جذابیت و حس ترس رو در بازی بخشیدن همون مقدار هم کنسول XBOX 360 به من جذابیت نشون داد (البته نه به اندازه خانواده پر جمعیت PlayStation که از دوران نو جوانی تا کنون 4 نسل پیا پی سایه به سایه در کنارم بودن) و من کسی نیستم که نمک بخورم نمکدون بشکنم پس بنا بر این احترام روزهایی که در اوج تنهایی فقط این کنسولها بودن که منو سرگرم می کردن و رفیق تنهاییم بودن رو نگه می دارم و هر کس بهشون چپ نگاه کنه جلوش می ایستم اما به طور مسالمت آمیز و دوستانه.

در ضمن ببخشید که این قدر امروز کودک درونم فعال شده،گاهی برای یک نواخت نشدن رفتارها خوبه که انسان یاد بی ریا بودن دوران کودکیش بی اوفته...
 
دوستان یه نظر سنجی به پست اول اضافه شد.
نظر سنجی تو تاپیکی که 80% سونی فن اومدن از تک تک بخش های کنفرانس ایراد گرفتن فوق العاده اشتباست. فقط از الان بشمار ببین چندتا سونی فن به گزینه دوم رای می دن. کلا نظرسنجی تو این تاپیک و هر تاپیک دیگه ای که در مورد کنسول باشه اشتباهه تو این سایت. کسی بخواد دلش رو به نتیجه این نظرسنجی خوش کنه باید بره خودش رو بکوبه به دیوار
 
چند وقتی بود همچین تاپیک مفرحی ندیده بودیم تو bc:d.....خدا بعضی دوستان رو اجر بده(100 صفحه اخر تاپیک یه صفحشم بحث سازنده و اصلاعات نبوده فقط جنگ و جدال)

+

راستی گرافیکش تایید شد که این مقدار یا هنوز واسه تایید کامل منتظر e3 موند(یکی بیاد یه توضیح سازنده بده خداییش)


.
 
اون شاتها رو گذاشتم واسه اینکه چشمت درآد :biggrin1: دوم اینکه iNfamous ِجزو فان ترین بازی های ساخته شده دراین نسل هست. مشکلش کجاست واقعاً؟ اگر این بازی خوبی نیست بفرمایید بازی خوب چیه؟ :biggrin1:.
مبارک اونایی باشه که خوششون میاد، من هم نگفتم بازی بدی هست، گفتم؟ :دی
من از inFamous و Just Cause و Saint Rows و Prototype و Crackdown و کلیه بازی های اکشن شلوغ این مدلی بدم میاد :دی
منم از اون بازیهایی که اشاره کردی خوشم نمیاد اما نمیدونم inFamous و بازی کردی یا نه خداییش حساب اینفیموس و تا حدودی Prototype از اونای دیگه جداس...واقعا از بازی کردن inFamous1 و مخصوصا شماره دومش خیلی لذت بردم، تجربه ی فوق العاده ایی بود
از هر کدوم یک شماره رو بازی کردم به این امید که خوشم بیاد ولی خب نشد، منم دیگه دنبال این مدل بازی ها نمیرم به هیچ وجه :دی بازم میگم من نگفتم بازی بدی هست، من خوشم نمیاد وگرنه امتیازاتش مشخص میکنه که بازی خیلی خوبی هست :دی
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or