نشست بزرگ خبری مایکروسافت | 21 May

  • Thread starter Thread starter ke$ha
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

ارزیابی شما از نشست


  • مجموع رای دهنده‌ها
    446
  • نظرسنجی بسته شده است .
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

ke$ha

کاربر سایت


در جریان نشست 21 می, مایکروسافت رسما از کنسول جدید خود موسوم به XBOX ONE پرده برداری کرد.


xbox-one.jpg




آپدیت:

طبق گزارش‌های رسید کنسول بازی جدید مایکروسافت، Xbox One بدون کینکت کار نخواهد کرد.

به گزارش بازیسنتر، به نقل از IGN - به گفته هاروی ایگل، مدیر بازاریابی اکس‌باکس انگلستان کنسول بدون اتصال کینکت قادر به فعالیت نیست.

به گفته وی: "کینکت می‌بایست همیشه به Xbox One متصل باشد."

در پاسخ به این سوال که آیا Xbox One جوابگوی کسانی که در مکان‌هایی به غیر از اتاق نشیمن، نظیر اتاق خواب می‌خواهند بازی کنند خواهد بود گفت: "بله، قطعن. ما تقریبا از اتاق نشیمن به عنوان الگو استفاده می‌کنیم - این جاییست که ما تصور می‌کنیم که بهترین تصویر (تلویزیون) در منزل قرار دارد. اما اگر مایل به بازی کردن در سایر اتاق‌های منزل باشید، Xbox One توانایی ارایه کیفیت و تجربه‌ای یکسان به شما خواهد بود."

با این‌حال کسانی که تجربه استفاده از کینکت را دارند می‌دانند که با این فناوری، کینکت قادر به پشتیبانی از این نخواهد بود. با این ترتیب سنسور کینکت جدید می‌بایست تغییرات چشمگیری کرده باشد تا بتوان در سایر اتاق‌ها از آن استفاده کرد.

لازم به ذکر است که کینکت به صورت باندل شده همراه Xbox One عرضه خواهد شد.

منبع



آپدیت:


برخلاف سیاستی که سونی با Playstation Store، نینتندو با eShop و Valve با Steam در پیش گرفته‌اند، مایکروسافت اجازه خود ناشری به سازندگان مستقل روی Xbox One نمی‌دهد. برای انتشار بازی آن‌ها باید با خود Microsoft یا یک ناشر third-party قرارداد انتشار امضا کنند، درست مثل حالت فعلی در Xbox 360 و Xbox Live Arcade.

زمانی که Shacknews سوال کرد که که آیا سازنده‌ها هنوز هم به یک ناشر برای انتشار محتوا روی Xbox Live نیاز دارند، Matt Booty مدیر ارشد Redmond Game گفت "تا این لحظه، بله. ما قصد داریم با روش‌هایی که داریم با سازنده‌ها تعامل کنیم"

او اضافه کرد: "من انتظار دارم که در این نسل جدید به بررسی مدل‌های اقتصادی جدید و روش‌های تازه انتشار محتوا ادامه دهیم. اما Microsoft Studios برای انتشار محتوای دیجیتال روی Xbox با طیف وسیعی از شرکای تجاری کار می‌کند."

تصمیم Microsoft که مورد انتقاد قرار گرفته، یک چالش اضافه برای سازندگان مستقلی به وجود ‌می‌آورد که می‌خواهند بازی خود را روی Xbox One منتشر کنند.

Mike Bithell سازنده‌ی Thomas Was Alone در Twitter نوشت: "به نظر میاد که شما #پروژه 2 را روی Xbox One ـتان نخواهید دید" و Two Tribes سازنده‌ی Toki Tori 2 در Twitter گفت: "نبود خود ناشری روی Xbox One احتمالا به معنی نبود بازی‌های Two Tribes (روی Xbox1) است. این شانس خوبی برای Mircosoft بود تا مشکلات XBLA را رفع کند"

بازی شناخته‌ شده‌ی Stranger's Wrath HD ساخت استودیو Just Add Water یکی از عناوینی بود که به خاطر قوانین سخت گیرانه Mircosoft نتوانست به Xbox 360 راه یابد.

در طرف دیگر Sony در ماه‌های اخیر حمایتی ویژه از بازی های مستقل داشته. دو هفته پیش بخش بازی‌های مستقل در PlayStation Store راه اندازی شد و قبل از آن سونی انتشار چندین بازی مستقل چشمگیر را برای PlayStation حتمی کرده از جمله Luftrausers و Hotline Miami و Thomas Was Alone که در بالا ذکر شد. یوروگیمر ماه قبل در مقاله‌ای علاقه‌ی تازه کشف شده‌ی این شرکت ژاپنی به بازی های مستقل رو بررسی کرده.

Eurogamer



آپدیت:


طبق اطلاعیه EA عنوان FIFA 14 بر روی XBOX ONE و PS4 از Ignite Engine جدید استفاده خواهد کرد اما نکته قابل توجه عدم برخورداری نسخه PC از این انجین است.
شاید این خبر برای علاقه مندان FIFA روی PC خبری ناامید کننده باشد اما با توجه به این که در سالهای اخیر نیز این عنوان روی PC از یک سری قابلیتهای کمتری نسبت به کنسولها برخوردار بود چندان دور از انتظار نبود.هر چند در چند نسخه مانند FIFA 12 نیز همه چیز برابر بود.در جریان کنفرانس دیروز مایکروسافت نماینده EA یعنی Andrew Wilson گفت Ignite Engine باعث پیشرفت زیاد FIFA و دیگر عناوین ورزشی EA دربسیاری از زمینه ها خواهد شد,مثلا درجه هوشیاری در حد انسان برای تیمها یا انیمیشنهایی با گستردگی ده برابر.
به هرحال چیزی که مشخص است نسخه PC و کنسولهای حال حاضر از این قابلیتها بی بهره هستند.عنوان FIFA 14 ماه پیش برای PS3 و XBox 360 و PC و حالا نیز برای XBOX ONE و PS4 معرفی شد,فعلا خبری از نسخه WiiU نیست.

منبع



آپدیت:




دیشب به وقت تهران بلاخره کنسول شرکت بزرک ماکروسافت یعنی Xbox One به همگان معرفی شد. بعد از نشان دادن برخی از عناوین این دستگاه، چیزی که بیشتر از همه ذهن گیمرها را به خود مشغول کرده بود شایعاتی بود مبنی بر همیشه آنلاین بودن کنسول که جوابی پیرامون این مسئله در کنفرانس دیروز داده نشد.

در همین راستا سایت معتبر Kotaku در مصاحبه‌ای که با اقای Phil Harrison معاون رئیس کمپانی داشت وی اذعان کرد نیازی به اتصال دائم و همیگشی کنسول نیست ولی باید در روز حتما یک بار به اینترنت متصل شوید. وی در ادامه اذعان کرد دستگاهای بسیار زیادی در زندگی ما وجود دارند که تابع وصل شدن به اینترنت می‌باشند و کنسول Xbox One هم یکی از آن‌ها می‌باشد. وی در ادامه می‌گوید متصل شدن به ما، به شما قابلیت‌های Xlive را ارائه می‌دهد؛ متصل بودن به ما به شما این امکان را می‌دهد که از نوآوری‌ها موجود با خبر شوید و آن‌ها را دانلود کنید و این به آن معنی نیست که شما باید همیشه انلاین باشید."


اقای هریسون در جواب به این سوال که چه موقع باید به اینترنت متصل شد اذعان کرد:

برای انجام بازی‌ها تک نفره نیازی به اتصال به Xbox Live ندارید ولی برای دسترسی به فیلم، بخش دانلود، بلو-ری و دیگر سرگرمی‌ها باید به اینترنت متصل باشید.

در اخر سخنگوی سایت Kotaku از وی می‌پرسد، اگر من بخواهم بازی single player را انجام بدهم باید هفتگی به اینترنت متصل باشم یا باید به صورت روزانه باشد؟

هریسون پاسخ می‌دهد، 24 ساعته است نه هفتگی.

Kotaku: یعنی من روزانه یک بار باید به اینترنت وصل شوم درست است؟

هریسون: بله درست است.


آقای هریسون اینبار وقتی با سایت Polygon صحبت کرد اذعان کرد این مسئله (اتصال یک روز کنسول) یک بحث بالقوه به شمار میاد و شرکت ماکروسافت هیچ گونه تاییدی برروی این اطلاعات ندارد. در کل هنوز این مسئله در ابهاlم قرار داره.

خبر تکذیب نشده، آقای Harrison به دو خبرگذاری kotaku و Polygon حرف ها جدا گونه ای زده و حرفی از این که این مسئله وجود خواهد داشت یا نه نزده به سایت Polygon در مصاحبش اذعان کرده شرکت ماکروسافت در حال حاضر هیچ گونه مهر تاییدی بر روی این مسئله نخواهد زد، در کل ماکرو اعلام کرده چیزی رو امروز تایید نخواهد کرد.


Source



آپدیت:



سخنگوی مایکروسافت Larry Hryb به طور رسمی تایید کرد که کنسول XBOX ONE از قابلیت 3D و همچنین رزولیشن 4K پشتیبانی میکند.
رزولیشن 4K که به ULTRA HD نیز معروف است چهار برابر رزولیشنهای فعلی Full HD یا 1920*1080 است یعنی چیزی در حدود 3840*2160 که البته این تفاوت در تلویزیونهای با کیفیت نسل بعد مشخص می شود.هرچند این تلوزیون ها در حال حاضر نیز در بازار موجود است اما با توجه به قیمت بسیار بالای آنها کمتر کسی حاضر به خرید آنها می شود و رزولیشن 4K راه طولانی تا راهی شدن به خانه ی اکثریت مردم دارد.
کنسول نسل بعد سونی PS4 نیز گفته شده از این رزوولیشن تنها در خروجی ویدیو ها پشتیبانی میکند و خبری از آن در بازیها نخواهد بود.در مورد XBOX ONE این مورد به طور کامل روشن نشده اما به نظر می آید تفاوت چندانی با PS4 نخواهد داشت.

منبع


آپدیت:

Remedy will return to Alan Wake when the time is right



در ویدئویی که چند لحظه پیش از طرف Remedy منتشر شد Sam Lake خالق بازی Alan Wake صحبتی با طرفداران این بازی داشت.

بخشی از صحبت ها:

"احتمالا تا الان در مورد بازی جدید Remedy چیزهایی دیدید یا شنیدید بازی که در معرفی xbox رونمایی شد.
بله ما الان داریم روی یک بازی دیگر کار میکنیم و این نشون میده بازی بزرگ بعدی Remedy بازی Alan Wake 2 نخواهد بود"

"ما بعد از پایان بازی اول تلاش زیادی برای ساخت قسمت دوم کردیم اما این گونه بازیها تعهدات گسترده ای می خواهد و برای
این که به وقوع بپیوندند باید چیزهایی زیادی سر جای خود باشند.از منظر خلاقیت خیلی عالی می شد اگر ما فقط می توانستیم
یک سری متود عالی طراحی کنیم و نگران جزییات کوچکی مانند هزینه نباشیم اما همه می دانیم که این گونه نمی شود
عمل کرد.هنگامی که Alan Wake عرضه شد در شروع کار موفقیت چشم گیری نداشت اما رفته رفته بسیار بهتر شد و توانست
از مرز سه میلیون نسخه بگذرد.با همه اینها وقتی شماره اول عرضه شد ما به شدت روی نسخه دوم تمرکز کردیم اما فایده ای
نداشت زیرا زمان مناسبی برای آن نبود."

"Wake بسیار برای من و باقی افراد تیم عزیز است.ما از همان ابتدا می دانستیم وقتی وی در کابوس تیره و سیاهش بیدار می شود
خارج شدن از آنجا کاری دشوار و طولانی است و نیاز به تلاش فراوان دارد و من حدس می زنم جایی که ما اکنون هستیم مکانیست
که تخیل به واقعیت تبدیل می شود.ما به شدت علاقه داریم روی ادامه داستان کار کنیم,علاقه داریم تا چیزی جدید برای
Alan Wake خلق کنیم اما همه ی اینها در زمانی که مناسب باشد"

با تشکر از مجتبی silent assassin

ویدئو:


HD---SD

Polygon---VG247

آپدیت:



خبرها پیرامون Xbox One یکی پس از دیگری در حال آمدن است. در جدیدرین خبر رسیده، اقای Marc Whitten اذعان کرد کنسول Xbox One متاسفانه هیچ سازگاری با دیسک‌های کنسول‌ Xbox 360 و یا Xbox Live Arcade و همچنین Gamerscore شما در این دستگاه ندارد.

واین به آن منظور است که Xbox One بازی‌های 360 را اجرا نخواهد کرد در کل هر چه شما در 360 انجام، دانلود و یا انتقال داده‌اید دیگر در X one کارایی نخواهد داشت. شایان ذکر است این چیزی نیست که خود ماکروسافت از قصد دست به انجامش زده باشد، این امر به این دلیل است که ساختار معماری دو کنسول 360 و One کاملا متفاوت هستند، همانطور که می‌دانید دو کنسول PS4 و Xbox One هر رو بر اساس پردازنده‌های x86 ساخته شده‌اند ولی بازی‌هایی که برای 360 طراحی شده‌اند بر مبنای پردازنده Xenon که معماری آن نیز PowerPC است درست شده‌اند که همین امر اجازه این کار را نمی‌دهد.

البته در آخر نیز شایان ذکر است درست است که PlayStation 4 نیز قادر به آوردن عناوین PS3 نیست ولی مسئولین سونی اذعان کرده‌اند در برخی بازی‌ها این امکان وجود خواهد داشت.

shacknews


آپدیت:

Xbox One & PS4 a generation ahead of high-end PCs, says EA exec


لینک کامل مراسم

HD | 2.24 GB

High res | 1.33 GB
 
آخرین ویرایش:
رم همون 8 DDR5 ـه ...
وقتی جفت پرادازنده گرافیکی و CPU از یه تکنولوژی استفاده میکنن رم هم همون 8 گیگ میشه دیگه

اول اینکه جفت کنسول ها از یه CPU و GPU استفاده نمیکنن بلکه CPU جفتشون رو AMD طراحی کرده. وگرنه GPU هاشون که هرچند بیسشون مشترکه اما در عمل خیلی متفاوت هستن رو روی کاغذ برای PS4 نزدیک 50٪ بهتره (در عمل بین 16٪ تا 30٪)

دوم اینکه مایکروسافت بنظر نمیرسه از رم GDDR5 استفاده کنه، چون اول از اینکه معماری کنسولش میریزه بهم (بحث ESRAM) دوم اینکه انطور که تو مقاله دیجیتال فاندرای نوشته مثل اینک سونی یه راه جدید پیدا کرذ که تونسته 8 گیگ رم GDDR5 رو بچپونه توکنسولش چون گذاشتن 16 تا رم روی مین برد عقلانی نیست.

با توجه به اینکه توی Next Xbox حداقل 2 گیگ رم رو سیستم عامل رزروم میکنه بعید نیست مایکروسافت بیاد 12 گیگ رم بزاره وگرنه که اختلاف سخت افزاریش با PS4 زیاد میشه. این رو هم در نظر بگیرید که با توجه به دستگیر شدن لیک کننده اطلاعات کنسول مایکروسافت ب نظر میرسه هرچی گفته شده تا الان درست بوده. اما با تمام این تفاسیر خیلی بعیده که مایکروسافت به این راحتی جلوی سونی کم بیاره! یهو میبینی یه چیز خفن تر رو میکنه از دم کف بر میشن ملت!:دی
 
بعیده ماکرو از ddr3 16 g استفاده کنه احتمال زیاد همون 8g ddr5 ارتقاء بده

Call of Duty: Modern Warfare 4
یعنی فقط کافیه این بازی توی کنفرانس ماکرو معرفی بشه تا این بازی تا دیروز اشغال برا بعضی ها بشه بت ;)

پ.ن:یخورده ادبو احترامم چیزه خوبیه بخدا
 
کاش یه فورزا هم رونمایی بشه حالا اگه Forza Motorsport 5 باشه که چه بهتر . از عنوان جدید PG هم حمایت میشه . حالا یا Horizon 2 یا یه چیز دیگه
 
آقایون خانومها، بدنتون اماده ست؟

Project Gotham Racing Trademark has been renewed

jptf6viudXdnx.jpg
 
خداییش نمیدونم کجا بود ! تو یه کنفرانس به صورت صوتی گفتن ! متنی نیست ! که دیدینی باشه ! :d

تو کدوم کنفرانس در مورد سخت افزار Next Xbox صحبت شده که تو توش شنیدی گفتن احتمالا 16 گیک رم داره؟ خوب ان کنفرانسی که توش اینو شنیدی رو اسمشو بگو. حالا لینکش رو نمیخوام که بگی های سایتی که انوگذاشته بود نسلش منقرض شد و ... فقط اسمش رو هم بگی کافیه.
 
آقایون خانومها، بدنتون اماده ست؟

Project Gotham Racing Trademark has been renewed

View attachment 43548

این PGR هم واقعا ریسینگ کاملی بود توی این نسل . کلی مُد مختلف و متنوع برای بازی . تغییرات آب و هوایی به مقدار بسیار زیاد . روز و شب و برف و بارون و مِه و طوفان و ... :d بعد جالبه وضععیت کنترل ماشین توی هر شرایطی کاملا متفاوت بود
مخلوط آرکید و شبیه ساز هم خیلی عالی از آب در اومده بود
کلا 360 این نسل تاپ ترین ریسینگ هارو داشت امیدوارم نسل بعد هم این داستان ادامه داشته باشه
 
تو کدوم کنفرانس در مورد سخت افزار Next Xbox صحبت شده که تو توش شنیدی گفتن احتمالا 16 گیک رم داره؟ خوب ان کنفرانسی که توش اینو شنیدی رو اسمشو بگو. حالا لینکش رو نمیخوام که بگی های سایتی که انوگذاشته بود نسلش منقرض شد و ... فقط اسمش رو هم بگی کافیه.

اگه اشتباه نکنم نشست توسعه دهندگان فنی بازیها بود :d . البته خود مایکرو اینو نگفته ! اینو بازی سازا وتحلیل گرا میگفتن :d
 
اگه اشتباه نکنم نشست توسعه دهندگان فنی بازیها بود :d

game developer conference امسال 25-26 مارچ برگزار میشه. یعنی هنوز برگزار نشده که شما بخوای تو فایل صوتیش بشنوی کسی شابعه کرده رم Xbox 3 احتمالا 16 گیگ هست. ضمن اینکه تو GDC اصلا کسی با کنسول نسل بعد کار نداره. هر کسی در مورد بازی خودش و چیزهایی که دوست داره با بقیه به اشتراک بزاره صحبت میکنه.
 
game developer conference امسال 25-26 مارچ برگزار میشه. یعنی هنوز برگزار نشده که شما بخوای تو فایل صوتیش بشنوی کسی شابعه کرده رم Xbox 3 احتمالا 16 گیگ هست. ضمن اینکه تو GDC اصلا کسی با کنسول نسل بعد کار نداره. هر کسی در مورد بازی خودش و چیزهایی که دوست داره با بقیه به اشتراک بزاره صحبت میکنه.

ماکان گیر دادیا :d GDC رو نمیگم . فقط اینجا نیست که توسعه دهندگان جمع میشن دور هم ! تو 3 ماه قبل هم 3 ، 4 تا کنفرانس گیم برگذار شده .
 
البته شایعاتی هم هست که امکان داره رم رو به 16 گیگ ارتقا بده ! امااین کار حماقت محزه ! چون قیمت تمام شده رو بالا میبره . ولی هر چی هست باید رو رم ها بیشتر کار کنه وگرنه به شدت در مقابل DDR5 های کنسول PS4 کم میاره !

بمن اینطور از این شایعه برداشت کردم که در این سخت افزار میخوان "یه چیزی رو با یه چیز دیگه جربان کنن". مگر اینکه 16 گیگ رم بزاره با 200 مگ ESRAM وگرنه این سخت افزار 7-8 سال جواب نمیده مثل 360.

پ.ن. یعنی ما یه نسل به 3rd Party های بی کیفیت روی ps3 خندیدیم، الان همین بالا میخواد سره Next Xbox بیاد!.

بحث در مورد حافظه ها خیلی پیچیده تر از این حرفاس که آدمی مثل من بتونه نظر fact بده عملکرد کلی رم یک سیستم خیلی بستگی به نوع برنامه ای که اجرا میکنه داره مثلا رمهای با Latency کم معمولا برای پردازشهای CPU مناسبتر هستن و رمهای با پهنای باند بالا برای پردازشهای گرافیک خیلی تستها تو نت هست که مثلا بین دو سیستم با مشخصات کاملا یکسان از دو نوع رم با کلاک یکسان استفاده شده ولی سیستمی که رم با Latency کمتر داشته حتی با وجود مموری کمتر بهتر عملکرده! مثلا:
Intel Core i7-3770K, 16 GB DDR3-1333 با تایمینگ 9/9/9/24 عملکرد ضعیفتری از سیستمی با مشخصات Intel Core i7-3770K, 8 GB DDR3-1333 با تایمینگ 7/7/7/20 داشته (البته فاصله ناچیز بوده ولی به هرحال عملکرد سیستمی که رم با تاخیر کمتر داشته با وجود حافظه کمتر بهتر بوده)
مسئله بعدی در مورد مشخصات XBox بعدی طبق شنیده ها این هست که RAM سیستم ساختار یکپارچه داره یعنی بین CPU و GPU به اشتراک گذاشته شده ولی نوع رم دقیقا مشخص نشده چون بین DDR3 و GDDR3 تفاوت هست پس باید رمی رو انتخاب کنن که سازگاری بالایی هم با CPU داشته باشه هم با GPU یا اینکه مثل X360 رم رو از نوع GDDR3 انتخاب کنن و راهی رو پیدا کنن (احتمالا استفاده از GPU به عنوان مموری کنترلر) که از GDDR 3 بتونن به عنوان standard system memory استفاده کنن نکته بعدی استفاده از ESRAM هست که دقیقا کسی نمیدونه چی هست ولی احتمالا رمی از نوع Static هست که تو کچه میکروکنترلرها ازش استفاده میشه و خیلی از محدودیتهای رمهای داینامیک رو نداره مثلا نوشتن بخشی از داده ها (داده های تکراری) روی رمهای داینامیک حالت هرزگردی پیدا میکنن و دائما موقع رفرش داده ها مجددا نوشته میشن که در اين زمان امكان دسترسي به اونها نيست ولی روی استاتیک رم ها احتیاج به انجام اینکار نیست! حافظه های استاتیک رم خیلی هم گرون قیمت هستن.
 
آخرین ویرایش:
مایکرو نشون داده برای کنسول هاش کم نمیزاره ولی این طورم نیست که یه چیزی بزاره که به کار گیم نخوره !
در ضمن سیستم کنسول یه چیزی نیست که نشه تغییرش داد ... سوادم به این چیزا قد نمیده ولی هر جوری فکر میکنم نمیتونم نگرانی پیدا کنم از این بابت که قدرت 720 از PS4 کمتر باشه ...
طراحی یک سیستم جدید برای کنسول بعدی مایگرو با توجه به زمانی که مونده کار سختی نیست ...
فقط منتظرم کنفرانس برگذار بشه و رسما یه نمایش از AW2 ببینم و گرافیک ـش رو که مطمئنا خارق العاده خواهد بود
 
ام دارد قرار است March 7 شروع شود و تا March 9 ادامه یابد.

یعنی پنجشنبه 17 اسفند 1391 !!!! بابا بیخیال !!! ماه اوریل خیلی طبیعی تر بود !!
:|
 
1% فکر کنید فیفا انحصاری کنسول بعدی مایکروسافت بشه!:d EA هیچ وقت همچین کاری نمیکنه. اگر بکنه به پای خودش شلیک کرده. امیدوارم مایکروسافت سوژه نشه با دسته نشون دادن:d
 
بحث در مورد حافظه ها خیلی پیچیده تر از این حرفاس که آدمی مثل من بتونه نظر fact بده عملکرد کلی رم یک سیستم خیلی بستگی به نوع برنامه ای که اجرا میکنه داره مثلا رمهای با Latency کم معمولا برای پردازشهای CPU مناسبتر هستن و رمهای با پهنای باند بالا برای پردازشهای گرافیک خیلی تستها تو نت هست که مثلا بین دو سیستم با مشخصات کاملا یکسان از دو نوع رم با کلاک یکسان استفاده شده ولی سیستمی که رم با Latency کمتر داشته حتی با وجود مموری کمتر بهتر عملکرده! مثلا:
Intel Core i7-3770K, 16 GB DDR3-1333 با تایمینگ 9/9/9/24 عملکرد ضعیفتری از سیستمی با مشخصات Intel Core i7-3770K, 8 GB DDR3-1333 با تایمینگ 7/7/7/20 داشته (البته فاصله ناچیز بوده ولی به هرحال عملکرد سیستمی که رم با تاخیر کمتر داشته با وجود حافظه کمتر بهتر بوده)
مسئله بعدی در مورد مشخصات XBox بعدی طبق شنیده ها این هست که RAM سیستم ساختار یکپارچه داره یعنی بین CPU و GPU به اشتراک گذاشته شده ولی نوع رم دقیقا مشخص نشده چون بین DDR3 و GDDR3 تفاوت هست پس باید رمی رو انتخاب کنن که سازگاری بالایی هم با CPU داشته باشه هم با GPU یا اینکه مثل X360 رم رو از نوع GDDR3 انتخاب کنن و راهی رو پیدا کنن (احتمالا استفاده از GPU به عنوان مموری کنترلر) که از GDDR 3 بتونن به عنوان standard system memory استفاده کنن نکته بعدی استفاده از ESRAM هست که دقیقا کسی نمیدونه چی هست ولی احتمالا رمی از نوع Static هست که تو کچه میکروکنترلرها ازش استفاده میشه و خیلی از محدودیتهای رمهای داینامیک رو نداره مثلا نوشتن بخشی از داده ها (داده های تکراری) روی رمهای داینامیک حالت هرزگردی پیدا میکنن و دائما موقع رفرش داده ها مجددا نوشته میشن که در اين زمان امكان دسترسي به اونها نيست ولی روی استاتیک رم ها احتیاج به انجام اینکار نیست! حافظه های استاتیک رم خیلی هم گرون قیمت هستن.
مایکروسافت در قبال نسل بعد تا حالا خیلی مرموز و بی سروصدا بوده. چند هفته پیش هم خبر رسید که امنیت ساختمان های بخش xbox رو بشدت برده بالا و هیچ کسی رو توش راه نمیدن مگر اینکه یک مامور همراهشون باشه! کاملا مشخص که به هیچ عنوان نمیخوان اطلاعات xbox بعدی لو بره. بعید نیست حتی شاید با مشخصاتی که تاحالا شایعه شده خواسته ترول و mislead کنه (SuperDaE). دیروز Kotaku یه مقاله نوشته بود در مورد SuperDaE (کسی که مشخصات اخیر از Xbox رو لو داده بود و DevKit رو تو سایت eBay برای فروش گذاشته بود. Kotaku ازش پرسیده DevKit رو چجوری بدست آوردی گفته سرورشون رو هک کردم و اینترنتی سفارش دادم، Kotaku هم ازش خواسته بطور واضح توضیح بده که چطور به همین راحتی تونسته اینترنی DevKit سفارش بده و مایکروسافت هم بدون شناسایی هویت طرف براش DevKit بفرسته! که این شخص هم از توضیح دادن این مورد طفره رفته.
مایکروسافت هم دیروز بیانیه داده و گفته دستگیری این شخص توسط پلیس ارتباطی با مایکروسافت نداشته.
در مورد RAM هم پارسال خبری خوندم که مایکروسافت به عضویت کنسرسیوم حافظه های جدید HMC دراومده که این نوع حاظه ها بطور قابل توجهی کم مصرف و Low Latency هست و پهنای باندش چند برابر GDDR5:
Microsoft joins Hybrid Memory Cube Consortium to develop new DRAM standard
More revelers amp up hybrid memory cube party • The Channel
امکان داره مایکروسافت بخواد از این نوع حافظه برای xbox استفاده کنه. (Xbox 360 سومین دستگاهی بود اون زمان که از حافظه DDR3 استفاده میکرد(فک میکنم قبل از اون انویدیا تو 2تا از کارت هاش استفاده کرده بود)
به نظرم عجله سونی برای رونمایی از PS4 اون هم مشخص کردن مشخصات سخت افزاریش نشون میده که سونی هم سر از کار مایکروسافت درنیاورده و خواسته عکس العمل مایکروسافت رو ببینه.
ابته اینها همه نظرات شخصی و برداشت های من هست و میتونه اشتباه باشه.
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or