نسخه ی PC بازی Crysis2 ابتدا بدون DX11 منتشر می شود.

Farshidstar2012

کارشناس سخت افزار PC و شبکه
کاربر فعال
استودیوی Crytek هیچ برنامه ای برای انتشار DX11 برای Crysis 2 ندارد.

گزارشهای منتشر شده بر اساس اخبار غیر رسمی نشان می دهد که نسخه ی Crysis 2 برای PC در زمان تاریخ انتشار-که 25 مارس برای US هست- به مانند کنسولها فقط از DX9 پشتیبانی خواهد کرد و پشتیبانی DX11 هم مدتی پس از آن-که هنوز مشخص نیست- بصورت یک Patch برای بازی منتشر خواهد شد.

اما حالا بعد از چند روز از انتشار بازی مسول روابط عمومی سایت Mycrysis.com که بصورت رسمی تمام اخبار Crysis رو منتشر می کنه گفته که استودیوی Crytek هیچ برنامه ی برای انتشار DX11 Patch واسه Crysis 2 نداره و این شایعات صحت نداره!

این موضوع را در صورت صحت می توان ضربه ی بزرگی به طرفداران غیر کنسولی این بازی به شمار آورد، چرا که Cevat Yerli شخصا قول داده بود که تیم تحت فرمانش در Crytek زمان زیادی را بر روی نسخه ی PC صرف کرده اند تا مطمئن شوند که طرفداران PC این بازی از نسخه ی جدید آن نا امید نخواهند شد.

منبع 1
منبع 2
منبع 3
منبع 4
 
آخرین ویرایش:
من همچنان گرافیک بازی رو ستایش میکنم و قصد دارم اوریج بازی رو بخرم و به هیچ وجه هم هیچ اغراقی درباره گرافیک crysis2 از طرف سازنده هاش نمیبینم. دوستانی که اینقدر تب dx11 برداشتتشون، برن با خفنترین کارتای dx11 این 3d mark 2011 رو اجرا کنن ببینن چند فریم میتونن ازش بگیرن!اگه قرار باشه کرایتک هم از خصوصیات dx11 به طور کامل بهره ببره،تمامی کارتهای dx11 امروزی از پردازش بازی عاجز میشن و بعد اونوقت اونایی که هی تیکه میندازن ما برا این بازی کارت dx11 خریدیم، 180درجه حرفشون برمیگرده که ای وای ما فلان قدر هزینه کارت dx11 کردیم ولی نمیتونیم بازی رو اجرا کنیم اخه این چه وضعشه...!واقعا کمی تعقل تو این زمینه بد نیست.درثانی شماها فکر میکنید چند درصد گیمرا تو کل جهان حالا اینجا بماند(!)، میتونن سالیانه سه بار کارت گرافیک عوض کنن؟؟؟ و nدلار خرج سیستمشون بکنن؟ به جرات این تعداد حتی 5 درصد کل جامعه pcگیمرا رو هم تشکیل نمیدن.
از طرفی کرایتک مگه پولشو از چاه پیدا کرده که برا گرافیک یه بازی nدلار هزینه کنه که اخرش هم هیچ کس نتونه تا چهار سال یه فریم مطلوب ازش بگیره! یه بار اینکار رو کرد برا هفت پشتش گرون تموم شد!! کرایتک کار درست رو الان انجام داده. یه گرافیکی ساخته متناسب با قدرت کارتهای فعلی بازار و صد البته یه سرو گردن جلوتر از تمامی بازیهای موجود. به نظر من انتظارات شما بیش از حد تصوره.به هر حال فعلا که dx11 رو هم تایید کرده...

موافقم با هات فرشید جان!
نقش کرایسیس در جلو بردن گرافیک بازی های PCو تاثیر گذاری بر بازی ساز های دیگه جهت پیشرفت گرافیک بازی هاشون!
ضمنا بازی هایی امثال کرایسیس در صنعت GPUهم بی تاثیر نیتستن که انویدیا وAMDیک تکونی اساسی به خودشون بدن سخت فزار های قوی در اختیار بازیکنان بدن که خیال گیمر ها راحت کنن!


اتفاقا کسی که یک گرافیک خیلی قوی داشت تفاوت 9 و10 را می تونست تو شماره قبل مشاهده کنه!
ضمنا در شماره قبل امکان فعال کردن بالاترین سطح تنظیمات در DX9و ویندوز XPوجود نداشت!
مثلا می خواستی SHADOWتا اخرین سطح بالا بری اخرین سطح تو XPخاموش بود ولی تو ویستا روشن بود!
با یه پچ ساده رو xp تمام گزینه ها ازاد میشد! درضمن warhead رو xp با بالاترین تنظیمات قابل اجرا بود.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: TCSCELL
به نظر من عدم ساپورت اولیه دی ایکس 11 در این بازی خبر خوبی میتونه برای همه باشه . چون کارت ها و سخت افزارهای کنونی به هیچ عنوان توان پردازش 11 رو ندارن ( نمونش 3D Mark 11). و به خاطر همین امر همه میتونن بازی رو روون اجرا کنن و به به به و چه چه خود اضافه کنن!. چون اگه قرار بود از ابتدا دی ایکس 11 رو ساپورت میکرد دوباره قضیه شماره 1 بازی تکرار میشد و هیچ کس نمیتونست بازی رو درست و حسابی اجرا کنه !
تا این جا هم کیفیت بدی از بازی ندیدیم و تقریبا همه راضی هستن .
بسته بودن آپشن های گرافیکی و عدم ساپورت دی ایکس 10 هم میتونه عامل ناامیدی برای خیلی ها باشه .
چه گناهی کرده اون کسی که 2 سال پیش 600 تومن داده و یه GTX 285 خریده و الان تو تاریخ باید دنبالش بگرده!
دوستانی هم که میگن اگه پچ 11 بازی بیاد و ما یه چیز دیگه میبینیم بیخودی دلشون رو صابون نزنن همچین خبری نیست ! جز افت فریم وحشتناک و نصف شدن قدرت کارتشون و اضافه تر شدن مقداری نور به بازی چیز بیشتری نصیبشون نمیشه !!!.

من همچنان گرافیک بازی رو ستایش میکنم و قصد دارم اوریج بازی رو بخرم و به هیچ وجه هم هیچ اغراقی درباره گرافیک crysis2 از طرف سازنده هاش نمیبینم. دوستانی که اینقدر تب dx11 برداشتتشون، برن با خفنترین کارتای dx11 این 3d mark 2011 رو اجرا کنن ببینن چند فریم میتونن ازش بگیرن!اگه قرار باشه کرایتک هم از خصوصیات dx11 به طور کامل بهره ببره،تمامی کارتهای dx11 امروزی از پردازش بازی عاجز میشن و بعد اونوقت اونایی که هی تیکه میندازن ما برا این بازی کارت dx11 خریدیم، 180درجه حرفشون برمیگرده که ای وای ما فلان قدر هزینه کارت dx11 کردیم ولی نمیتونیم بازی رو اجرا کنیم اخه این چه وضعشه...!واقعا کمی تعقل تو این زمینه بد نیست.درثانی شماها فکر میکنید چند درصد گیمرا تو کل جهان حالا اینجا بماند(!)، میتونن سالیانه سه بار کارت گرافیک عوض کنن؟؟؟ و nدلار خرج سیستمشون بکنن؟ به جرات این تعداد حتی 5 درصد کل جامعه pcگیمرا رو هم تشکیل نمیدن.
از طرفی کرایتک مگه پولشو از چاه پیدا نکرده که برا گرافیک یه بازی nدلار هزینه کنه که اخرش هم هیچ کس نتونه تا چهار سال یه فریم مطلوب ازش بگیره! یه بار اینکار رو کرد برا هفت پشتش گرون تموم شد!! کرایتک کار درست رو الان انجام داده. یه گرافیکی ساخته متناسب با قدرت کارتهای فعلی بازار و صد البته یه سرو گردن جلوتر از تمامی بازیهای موجود. به نظر من انتظارات شما بیش از حد تصوره.به هر حال فعلا که dx11 رو هم تایید کرده...

دمت گرم حرف دل ما رو زدی!:d:x
 
Last edited by a moderator:
اتفاقا کسی که یک گرافیک خیلی قوی داشت تفاوت 9 و10 را می تونست تو شماره قبل مشاهده کنه!
ضمنا در شماره قبل امکان فعال کردن بالاترین سطح تنظیمات در DX9و ویندوز XPوجود نداشت!
مثلا می خواستی SHADOWتا اخرین سطح بالا بری اخرین سطح تو XPخاموش بود ولی تو ویستا روشن بود
Crysis روی بالاترین حد تنظیمات در ویندوز XP قابل اجرا بود. (;
 
یه دلیل دیگش هم اینه که Crytek نمیخواد تفاوت خیلی زیادی بین نسخه PC و کنسول ها باشه، چون رو فروش بازی میتونه تاثیر زیادی بگذاره. البته خُب مسلما نسخه PC گرافیک زیباتر و تکنیکی تری داره، ولی خُب من هرچی نگاه کردم به جز نورپردازی (که اون تو کنسول ها هم عالیه)، در باقی موارد نسبت به 1 پسرفت داشته:دی احتمالا تا اواخر سال DX11 هم به بازی اضافه میکنن تا هم روی Battlefield 3 رو کم کنن (:دی)، هم PC Gamer ها رو راضی کنند.

به نظر من تصمیم درستی گرفته Crytek.
 
  • Like
Reactions: TCSCELL
یه دلیل دیگش هم اینه که Crytek نمیخواد تفاوت خیلی زیادی بین نسخه PC و کنسول ها باشه، چون رو فروش بازی میتونه تاثیر زیادی بگذاره. البته خُب مسلما نسخه PC گرافیک زیباتر و تکنیکی تری داره، ولی خُب من هرچی نگاه کردم به جز نورپردازی (که اون تو کنسول ها هم عالیه)، در باقی موارد نسبت به 1 پسرفت داشته:دی احتمالا تا اواخر سال DX11 هم به بازی اضافه میکنن تا هم روی Battlefield 3 رو کم کنن (:دی)، هم PC Gamer ها رو راضی کنند.

به نظر من تصمیم درستی گرفته Crytek.
تا حدودی حرفت درسته ولی توی volumetric lighting و در مجموع نورپردازی و رفلکس نور و draw distance و object quality و سیستم ذرات و رزولوشن، کاملا سرتر از نسخه کنسولی قرار داره!
 
به نظر من عدم ساپورت اولیه دی ایکس 11 در این بازی خبر خوبی میتونه برای همه باشه . چون کارت ها و سخت افزارهای کنونی به هیچ عنوان توان پردازش 11 رو ندارن ( نمونش 3D Mark 11). و به خاطر همین امر همه میتونن بازی رو روون اجرا کنن و به به به و چه چه خود اضافه کنن!. چون اگه قرار بود از ابتدا دی ایکس 11 رو ساپورت میکرد دوباره قضیه شماره 1 بازی تکرار میشد و هیچ کس نمیتونست بازی رو درست و حسابی اجرا کنه !
تا این جا هم کیفیت بدی از بازی ندیدیم و تقریبا همه راضی هستن .
بسته بودن آپشن های گرافیکی و عدم ساپورت دی ایکس 10 هم میتونه عامل ناامیدی برای خیلی ها باشه .
دوستانی هم که میگن اگه پچ 11 بازی بیاد و ما یه چیز دیگه میبینیم بیخودی دلشون رو صابون نزنن همچین خبری نیست ! جز افت فریم وحشتناک و نصف شدن قدرت کارتشون و اضافه تر شدن مقداری نور به بازی چیز بیشتری نصیبشون نمیشه !!!.
امیر جان شما علم غیب داری که درمورد توان کارت های کنونی برای اجرا کردن این بازی حرف میزنی :-o:-/:-/ عزیز من موتور بازی کاملا نسبت به شماره قبلیش بهینه شده این را دیگه همه میدونند
در ضمن به نظر من اصلا این کار لازم نبود با دلیل به شما ثابت می کنم
می تونستند دایرکس 11 را هم از اول به بازی اضافه کنند کارت هر کی این قابلیت داشت استفاده می کرد و هر کی نداشت هم استفاده نمیکرد از این قابلیت

در ضمن در مورد خود دایرکس 11 بازی شما جوری با اطمینان کامل میگی فریم بازی نصف میشه انگار می خوای گزینه 3d بازی را فعال کنی :d
همین کارت های حال حاضر هم فریم های خیلی خوبی رو بازی گرفته اند که نشان از بهینه شدن موتور بازی نسبت به نسخه قبلی هست
 
من همچنان گرافیک بازی رو ستایش میکنم و قصد دارم اوریج بازی رو بخرم و به هیچ وجه هم هیچ اغراقی درباره گرافیک crysis2 از طرف سازنده هاش نمیبینم. دوستانی که اینقدر تب dx11 برداشتتشون، برن با خفنترین کارتای dx11 این 3d mark 2011 رو اجرا کنن ببینن چند فریم میتونن ازش بگیرن!اگه قرار باشه کرایتک هم از خصوصیات dx11 به طور کامل بهره ببره،تمامی کارتهای dx11 امروزی از پردازش بازی عاجز میشن و بعد اونوقت اونایی که هی تیکه میندازن ما برا این بازی کارت dx11 خریدیم، 180درجه حرفشون برمیگرده که ای وای ما فلان قدر هزینه کارت dx11 کردیم ولی نمیتونیم بازی رو اجرا کنیم اخه این چه وضعشه...!واقعا کمی تعقل تو این زمینه بد نیست.درثانی شماها فکر میکنید چند درصد گیمرا تو کل جهان حالا اینجا بماند(!)، میتونن سالیانه سه بار کارت گرافیک عوض کنن؟؟؟ و nدلار خرج سیستمشون بکنن؟ به جرات این تعداد حتی 5 درصد کل جامعه pcگیمرا رو هم تشکیل نمیدن.
از طرفی کرایتک مگه پولشو از چاه پیدا نکرده که برا گرافیک یه بازی nدلار هزینه کنه که اخرش هم هیچ کس نتونه تا چهار سال یه فریم مطلوب ازش بگیره! یه بار اینکار رو کرد برا هفت پشتش گرون تموم شد!! کرایتک کار درست رو الان انجام داده. یه گرافیکی ساخته متناسب با قدرت کارتهای فعلی بازار و صد البته یه سرو گردن جلوتر از تمامی بازیهای موجود. به نظر من انتظارات شما بیش از حد تصوره.به هر حال فعلا که dx11 رو هم تایید کرده...

با یه پچ ساده رو xp تمام گزینه ها ازاد میشد! درضمن warhead رو xp با بالاترین تنظیمات قابل اجرا بود.

به نظر من عدم ساپورت اولیه دی ایکس 11 در این بازی خبر خوبی میتونه برای همه باشه . چون کارت ها و سخت افزارهای کنونی به هیچ عنوان توان پردازش 11 رو ندارن ( نمونش 3D Mark 11). و به خاطر همین امر همه میتونن بازی رو روون اجرا کنن و به به به و چه چه خود اضافه کنن!. چون اگه قرار بود از ابتدا دی ایکس 11 رو ساپورت میکرد دوباره قضیه شماره 1 بازی تکرار میشد و هیچ کس نمیتونست بازی رو درست و حسابی اجرا کنه !
تا این جا هم کیفیت بدی از بازی ندیدیم و تقریبا همه راضی هستن .
بسته بودن آپشن های گرافیکی و عدم ساپورت دی ایکس 10 هم میتونه عامل ناامیدی برای خیلی ها باشه .
چه گناهی کرده اون کسی که 2 سال پیش 600 تومن داده و یه GTX 285 خریده و الان تو تاریخ باید دنبالش بگرده!
دوستانی هم که میگن اگه پچ 11 بازی بیاد و ما یه چیز دیگه میبینیم بیخودی دلشون رو صابون نزنن همچین خبری نیست ! جز افت فریم وحشتناک و نصف شدن قدرت کارتشون و اضافه تر شدن مقداری نور به بازی چیز بیشتری نصیبشون نمیشه !!!.
:d:x

متاسفانه هر دوی شما در مورد DX 11 اشتباه می کنید، برنامه ی 3DMARK 11 بعنوان یک بنچمارک مرجع طوری طراحی شده که فشاری چندین برابر بالاتر از میزان مورد استفاده در بازیها رو روی کارت گرافیک اعمال کنه و مقدار فریم در صحنه ها به هیچ وجه نباید با فریم بازیهایی که می تونن DX11 باشن مقایسه بشه، چون اونها طراحی شدن که آمار قابل مقایسه با کارتهای دیگه تولید کنن و نماینده ی بازیهای DX11 نیستن. بعلاوه مقایسه ی کارتهای نسل بعد که سریعتر میشن در طراحی این قبیل برنامه ها مدنظر هست.

برای اشاره به بازیهای DX11 میشه از عناوینی مثل AvP ، METRO 2033 و حتی DIRT 2 رو نام برد که علاوه بر استفاده از تکنیکهای جدیدتر سرعت فریم مناسبی هم ارائه میدن ( هر چند که در مد DX11 افت فریم محسوسی نسبت به DX 9 دارن) و اتفاقا اصولا استفاده از بعضی از تکنیکهای DX 11 باعث بالا رفتن سرعت نسبت به DX9 هم خواهد شد

نکته ی دیگه اینه که این وسط حرفی از پشتیبانی از DX10 به میان نمیاد، دلیلش هم اینه که DX 11 این قابلیت رو داره که بیشتر خصوصیات خودش رو می تونه بر روی سخت افزار DX 10 هم پیاده سازی کنه و بنابراین کارتای DX 10 رو هم براحتی تحت پوشش می ده و نیازی به روالهای DX10 بصورت مجزا نیست

در مورد Crysis 1 هم بگم که با وجود اینکه بیشتر قابلیتهای گرافیکی بازی با نصب یک Patch غیر رسمی توی XP باز میشد و بالاترین تنظیمات باز می شد، اما قابلیتهای نور پردازی و سایه ی بازی فقط در VISTA/7 قابل استفاده بود چون DX10 بصورت واقعی فقط در این سیستم عاملها کار می کنه.

یه دلیل دیگش هم اینه که Crytek نمیخواد تفاوت خیلی زیادی بین نسخه PC و کنسول ها باشه، چون رو فروش بازی میتونه تاثیر زیادی بگذاره. البته خُب مسلما نسخه PC گرافیک زیباتر و تکنیکی تری داره، ولی خُب من هرچی نگاه کردم به جز نورپردازی (که اون تو کنسول ها هم عالیه)، در باقی موارد نسبت به 1 پسرفت داشته:دی احتمالا تا اواخر سال DX11 هم به بازی اضافه میکنن تا هم روی Battlefield 3 رو کم کنن (:دی)، هم PC Gamer ها رو راضی کنند.

به نظر من تصمیم درستی گرفته Crytek.

من بیشتر به استراتژی و هدف گذاری ناشر بازی مشکوک هستم تا خواست خود Crytek، چون فکر می کنم که مسیر حرکت رو به سمت تولید محتوای Multi Platform سوق داد و تمرکز استودیو رو از کار بر روی خصوصیات صرفا بصری در بازی بسمت توسعه در پلتفرمهای مختلف کشید.

در مورد Visuals هم با شما موافقم، موارد متعددی رو میشه در بازی مثال زد که نسبت به نسخه ی قبلی پسرفت کرده، مشخصه که از لحاظ فنی و از ابتدا محدودیتهای کنسول برای طراحی بازی مدنظر بوده.
نکته ی نگران کننده ی دیگه اینه که امکاناتی که میشه با یه Patch در آینده به بازی اضافه کرد خیلی محدودتر از امکاناتی هست که از ابتدای طراحی میشه توی بازی پیاده کرد. مخصوصا در مورد DX 11، چون بعضی قابلیتها از لحاظ فنی اضافه شدنی نیست و باید از اول طراحی بشن که در اون صورت Patch ارائه شده باید به اندازه ی نصف Image بازی حجم داشته باشه و مشخصه که امکانپذیر نیست.
 
یه دلیل دیگش هم اینه که Crytek نمیخواد تفاوت خیلی زیادی بین نسخه PC و کنسول ها باشه، چون رو فروش بازی میتونه تاثیر زیادی بگذاره.

به نظر من تصمیم درستی گرفته Crytek.
دقیقا منم نظرم همین هست و جز این نمی تونه باشه تمام مشکل ما هم همین هست
متاسفانه هر دوی شما در مورد DX 11 اشتباه می کنید، برنامه ی 3DMARK 11 بعنوان یک بنچمارک مرجع طوری طراحی شده که فشاری چندین برابر بالاتر از میزان مورد استفاده در بازیها رو روی کارت گرافیک اعمال کنه و مقدار فریم در صحنه ها به هیچ وجه نباید با فریم بازیهایی که می تونن DX11 باشن مقایسه بشه، چون اونها طراحی شدن که آمار قابل مقایسه با کارتهای دیگه تولید کنن و نماینده ی بازیهای DX11 نیستن. بعلاوه مقایسه ی کارتهای نسل بعد که سریعتر میشن در طراحی این قبیل برنامه ها مدنظر هست.

برای اشاره به بازیهای DX11 میشه از عناوینی مثل AvP ، METRO 2033 و حتی DIRT 2 رو نام برد که علاوه بر استفاده از تکنیکهای جدیدتر سرعت فریم مناسبی هم ارائه میدن ( هر چند که در مد DX11 افت فریم محسوسی نسبت به DX 9 دارن) و اتفاقا اصولا استفاده از بعضی از تکنیکهای DX 11 باعث بالا رفتن سرعت نسبت به DX9 هم خواهد شد

.
دقیقا نمونه قبلی هم همون 3dمارک قبلی بود
که فریم های که اون زمان میگرفتیم با فریم های بازی قابل مقایسه نبودند
تو همین بازی های که فرشید هم گفت دایرکس 11 بکار بردند و به هیچ و جع افت فریم وحشتناک نداشتیم :d
حالا من نمی دونم چرا بعضی از دوستان می خواهند دایرکس 11 بازی را با برنامه قوی و سنگینی مثل 3DMARK 11 مقایسه کنند
اصلا اینجور مقایسه بین برنامه و بازی از بیخ غلط هست
 
متاسفانه هر دوی شما در مورد DX 11 اشتباه می کنید، برنامه ی 3DMARK 11 بعنوان یک بنچمارک مرجع طوری طراحی شده که فشاری چندین برابر بالاتر از میزان مورد استفاده در بازیها رو روی کارت گرافیک اعمال کنه و مقدار فریم در صحنه ها به هیچ وجه نباید با فریم بازیهایی که می تونن DX11 باشن مقایسه بشه، چون اونها طراحی شدن که آمار قابل مقایسه با کارتهای دیگه تولید کنن و نماینده ی بازیهای DX11 نیستن. بعلاوه مقایسه ی کارتهای نسل بعد که سریعتر میشن در طراحی این قبیل برنامه ها مدنظر هست.

برای اشاره به بازیهای DX11 میشه از عناوینی مثل AvP ، METRO 2033 و حتی DIRT 2 رو نام برد که علاوه بر استفاده از تکنیکهای جدیدتر سرعت فریم مناسبی هم ارائه میدن ( هر چند که در مد DX11 افت فریم محسوسی نسبت به DX 9 دارن) و اتفاقا اصولا استفاده از بعضی از تکنیکهای DX 11 باعث بالا رفتن سرعت نسبت به DX9 هم خواهد شد
اول اینکه گرافیک بالا،پرفورمنس بالا رو طلب میکنه و این دمو هم یه پورت کنسولی نیست که بگیم بد کدنویسی شده برا pcو از اونجایی که 3d mark 2011 از تسلاشن سنگین و افکتهای قدرتمند dx11 بهره برده، تمامی کارتهای امروزی از پردازشش عاجزن درثانی شما که ادعا میکنی بیخود دمو رو سنگین کردن، میتونی فقط یه بازی برا من مثال بزنی که کیفیت 3d mark2011 رو داشته باشه؟! اگه فقط یه بازی برام بیاری من حرفمو پس میگیرم!
درباره بازیهایی هم که نام بردی به هیچ وجه با نسخه dx10 تفاوتی توی گرافیک نداشتن و فقط اسم dx11 رو همونطور که گفتم به دوش میکشیدن.تا به امروز هیچ بازی پشتیبان dx11 نیومده که واقعا از از قدرتهای dx11 پشتیبانی کنه و اینا همش تبلیغاته کمپانیها برای فروش کارتهاشونه.
از طرفی من الان داشتم با یکی دوستام هم سر این قضیه بحث میکردم؛ شما فقط تصور کن گرافیک 3d mark 11 رو با اون حجم کارکترها و محیط وسیع و فیزیک بخوای روی crysis2 پیاده کنی، بعد اونوقت سیستمهای ناسا برای پردازش بازی زانو میزنن.
 
امیر جان شما علم غیب داری که درمورد توان کارت های کنونی برای اجرا کردن این بازی حرف میزنی :-o:-/:-/ عزیز من موتور بازی کاملا نسبت به شماره قبلیش بهینه شده این را دیگه همه میدونند
در ضمن به نظر من اصلا این کار لازم نبود با دلیل به شما ثابت می کنم
می تونستند دایرکس 11 را هم از اول به بازی اضافه کنند کارت هر کی این قابلیت داشت استفاده می کرد و هر کی نداشت هم استفاده نمیکرد از این قابلیت

در ضمن در مورد خود دایرکس 11 بازی شما جوری با اطمینان کامل میگی فریم بازی نصف میشه انگار می خوای گزینه 3d بازی را فعال کنی :d
همین کارت های حال حاضر هم فریم های خیلی خوبی رو بازی گرفته اند که نشان از بهینه شدن موتور بازی نسبت به نسخه قبلی هست

اتفاقا کارت های DX11هنوز جا داره خیلی بهتر بشه!معماری این کارت هنوز پخته نیست و تکامل نیافته!مخصوصا معماری کارت های AMD!
ضمنا برنامه 3DMARK11صرفا جهت نمایش تمام قدرت کارت گرافیک در DX11می باشد و روی فاکتور خاصی تاکید نداره!ضمنا بخوان از TESSLATIONوSM5استفاده کنن به مقدار زیاد به راحتی فریم نصف میشه!از کرایسیس2 هم توقع نمیشه داشت یک بازی تمام کمالDX11باشه!و از TESSELATIONبه مقدار زیاد استفاده کنه!ولی در اینده نزدیک شاهد بازی DX11بیشتر و استفاده بیشتر از امکانات و ویژگی های DX11هستش!چرا که یک GPUبا معماری تکامل یافته DX11عرضه بشه به احتمال زیاد سونی و مایکروسافت برای نسل بعد سریع دست بکار میشن!

حالا من نمی دونم چرا بعضی از دوستان می خواهند دایرکس 11 بازی را با برنامه قوی و سنگینی مثل 3DMARK 11 مقایسه کنند
دوست عزیز اون برنامه تقریبا بطور کامل قدرت DX11را نشون داده!درسته ما قرار نیست با اون بنچمارک بازی کنیم!
ولی همون بنچمارک سازنده های GPUرا وادار می کنه تغییر اساسی در معماری کارت هاشون بده و کارایی کارت هاشون افزایش بدن!
گرافیکی که در 3DMARK11می بینیم شاید بشه گفت گرافیک بازی اینده DX11اونطوری خواهد بود!
 
آخرین ویرایش:
اگه ساپورت 11 بازی در حد AvP و Dirt 2 و Metro باشه که خیالی نیست ! چون این بازی ها به اسمه 11 بودن ولی در عمل چیز خاصی ارائه نکردن ! فرقشون تنها در 1 یا 2 آیتم بود ... که اونام زیاد به چشم نمیومد .
خب طی این چند سال همه سیستم ها رو ارتقا دادن ، درایورها بهتر شدن ، سیستم عامل جدیدتر و بهینه تر اومده و خب بلطبع معلومه پرفورمنس بیشتر میشه ! . البته خود موتور CE3 هم به خاطر مولتی ترد شدنش هم تونسته از تمامی قدرت پردازنده ها استفاده کنه و همین امر هم باعث بهتر شدن عملکرد اجرایی بازی شده. در کل موتور فوق بهینه ای رو کرایتک عرضه نکرده که همه دارن واسش غش و ضعف میرن!


طبق گفته دوستان ، این دی ایکس 11 داستانش سری دراز دارد! این کارت های الان بازار هم چیزی جز اسباب بازی نیستن جلوی 11 . یه اپلیکیشن 300 مگی مثل تریدی مارک اومد و تقریبا قدرت دی ایکس 11 رو نشون داد و همه سیستم ها زیرش ...!
 
آخرین ویرایش:
دوستان هر چی میکشیم از دست کرای انجین است. این همه خودتون رو درگیر این مسائل ابتدای نکنید که تنها تنها نتیجه حاصل از ان بی نتیجه بودن ان است.

بهترین موتور بازی سازی UDK بوده است و خواهد ماند. البته نمی خوام در گیر این مسائل بشیم اما به نظر من دایرکس 11 که چیزی نیست دایرکس 12 و13 و 14 و15 و... در راه هستند و این امر عملی خواهد بود پس هر چه مابیشتر بحث کنیم به با کذشت زمان تنها چیزی که به دست می اوریم عقب ماندگی ما با این حرفای بی خود ماست.

دنیا در دست کسانی است که خلق می کنند، و نه کسانی که با خلق انها خلق می کنند و نه کسانی مثل ما که با خلق انها به مواردی اشاره می کنیم که اصلا پایداری علمی نداره.
با گذشت زمان همه چیز دگرگون می شود و کاریشم نمیشه کرد. خودتون را اذیت نکنید بازی را بخرید بازی کنید و از ان لذت ببرید و به فکر این باشید که خود در اینده سازنده دایرکس جدید و موتور اینده کشورتان باشید، همه چیز نابود می شود اما تنها چیزی که از ان می ماند افتخار ساخت ان است. ما همه با هم دوستیم و دشمنی با هم نداریم ما از یکدیگر می اموزیم که چگونه رفتار کنیم تا به بهترین شرایط برسیم، پس بهتر است اموخته های ما از دیگران به جای ختم شود که ما را برای اینده ای بهتر در ساخت این تکنولوژی جدید یاری کند.
در پناه خدا پیروز و موفق باشید.
 
آخرین ویرایش:
اگه ساپورت 11 بازی در حد AvP و Dirt 2 و Metro باشه که خیالی نیست ! چون این بازی ها به اسمه 11 بودن ولی در عمل چیز خاصی ارائه نکردن ! فرقشون تنها در 1 یا 2 آیتم بود ... که اونام زیاد به چشم نمیومد .
!
دوستان نمیه پر لیوان را هم نگاه کنید!
اولا اون بازی هایی که می گی هر کدوم به اندازه کمی از ویژگی های DX11استفاده کرده بودن!دلیل این استفاده کم موجه هستش!چون هنوز تازه گرافیک های DX11عرضه شدن و نسل اول بودن!
مثلا AVPدر طراحی بیگانه ها و PEDRATORها از مقدار کمی TESSLATIONاستفاده کرده بود!که تو تنظیم بازی ها میشه فعالش کرد!
بازی DIRT2در اب هایی که روی زمین بود از TESSاستفاده کرده بودن که اتفاقا به راحتی قابل درک بود!
مترو از عمق میدانDOFبر خوردار بود که تا حدودی قابل تشخیص بود!در صورت اشخاص هم از مقدار کمی TESSاستفاده شده بود!
ST:COPهم در صورت اشخاص و لباس هاشون از TESSاستفاده شده بود!
در LP2هم در طراحی هیولا ها و اشخاص از TESSبه مقدار نسبتا خوبی استفاده شده بود که از نتایج بد کارت های AMDمشخص بود!
بازی HAWX2هم در کوه ها ظاهرا از TESSاستفاده شده بود!

اما چرا اینقدر در همه بازی ها از ویژگی ها و امکانات DX11کم استفاده شده؟مگه مثلا سازنده بازی تنبل بوده حال نداشته! :dیا معماری کارت ها و کارایی اونها به حد قابل توجه در DX11تکامل نداشته؟ :>
 
اول اینکه گرافیک بالا،پرفورمنس بالا رو طلب میکنه و این دمو هم یه پورت کنسولی نیست که بگیم بد کدنویسی شده برا pcو از اونجایی که 3d mark 2011 از تسلاشن سنگین و افکتهای قدرتمند dx11 بهره برده، تمامی کارتهای امروزی از پردازشش عاجزن درثانی شما که ادعا میکنی بیخود دمو رو سنگین کردن، میتونی فقط یه بازی برا من مثال بزنی که کیفیت 3d mark2011 رو داشته باشه؟! اگه فقط یه بازی برام بیاری من حرفمو پس میگیرم!
درباره بازیهایی هم که نام بردی به هیچ وجه با نسخه dx10 تفاوتی توی گرافیک نداشتن و فقط اسم dx11 رو همونطور که گفتم به دوش میکشیدن.تا به امروز هیچ بازی پشتیبان dx11 نیومده که واقعا از از قدرتهای dx11 پشتیبانی کنه و اینا همش تبلیغاته کمپانیها برای فروش کارتهاشونه.
از طرفی من الان داشتم با یکی دوستام هم سر این قضیه بحث میکردم؛ شما فقط تصور کن گرافیک 3d mark 11 رو با اون حجم کارکترها و محیط وسیع و فیزیک بخوای روی crysis2 پیاده کنی، بعد اونوقت سیستمهای ناسا برای پردازش بازی زانو میزنن.
شما باز به جواب من دقت نکردی، من گفتم که اون شیوه ای که یه بنچمارک مرجع Synthetic از بافتها و نورپردازیها و Tessellation استفاده می کنه، به هیچ وجه بطور طبیعی و با اون حجم در بازیها استفاده نمیشه ، نه بخاطر اینکه قابل پیاده سازی نباشه، بخاطر اینکه نه تنها گرافیک بلکه پردازنده و بقیه ی بخشهای سیستمهای امروزی هم جوابگوی اون نیستند وگرنه با نرم افزارهایی مثل 3DMAX و MAYA میشه صحنه های CG رو با منابع در حد واقعی طراحی کرد که با عکسهای واقعی مشابه در مورد نمونه ی موجودش تفاوتی نداشته باشه و نشه اون رو با قویترین PC های امروزی هم بصورت Real Time - یعنی مثل بازی و نه بصورت از قبل رندر شده با فریم مناسب اجرا کرد،بنابراین استفاده از منابع نورپردازی زیاد و بافتهای با رزولوشن بالا در بنچمارکی مثل 3DMARK به هیچ وجه به معنی سنگینی عملیات پردازش DX11 که فکر می کنید فقط در اون کامل پیاده سازی شده نیست، بلکه همونطور که گفتم بخار واقع گرا کردنش و در نظر گرفتنش بعنوان مرجع تست سیستمهای نسل های بعدی هست. و بازیسازها همچین حجم از پردازشی رو برای بازیها به هیچ عنوان در نظر نمی گیرن و طبق قابلیتهای سیستمهای فعلی عمل می کنند. تفاوت کیفیت در حجم استفاده از منابع و بافتها هست ، نه در استفاده از تمام امکانات

اگر تمایل دارید که بنچمارکی با قابلیت DX11 و نزدیکتر به سطح کیفیت بازیهای امروزی ببینید می تونید Heaven Benchmark رو دانلود و اجرا کنید.

امیدوارم توضیح کفایت کنه و باز نگید که چرا انیمیشن های طراحی شده با 3DMAX کیفیت خیلی بالاتری نسبت صحنه های 3DMARK دارند. با اومدن BF3 که از ابتدا برای DX11 طراحی میشه بیشتر سو تفاهمات برطرف میشه.
اینم توضیحاتی راجع به میزان بکارگیری تکنیک ها و منابع در 3DMARK 11:

3715_09.png
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: XagroX

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or