نسخه جدید انجمن های سایت

Lich King

Administrator
Sep 22, 2005
5,901
نام
اشکان
با سلام خدمت کاربران عزیز

همانطور که مطلع هستید ظاهر و تا حدودی باطن انجمن های سایت بعد از چند سال دچار تغییر و تحول شده است. نسخه جدید انجمن های سایت که از نرم افزار vBulletin 4 بهره می برد دارای یکسری تغییرات است که در زیر به توضیح درباره آنها می پردازیم:

اولین و بارزترین تغییر، به روز رسانی قالب انجمن است. انجمن جدید از دو قالب با طرحی یکسان (یکی با زمینه سفید و دیگری با زمینه سیاه) بهره می برد که علاقه مندان می توانند با کلیک برروی دکمه A در سمت چپ منوی بالای انجمن رنگ دلخواه خود را انتخاب نمایند. این قالب ها به دلیل استفاده از تکنولوژی های جدید وب و CSS با مرورگر های قدیمی و از رده خارج شده مثل: Internet Explorer 7, Internet Explorer 6, Netscape و ... سازگاری نداشته و قسمت هایی از سایت به درستی نمایش داده نمی شوند. توصیه می کنیم از هر نوع مرورگری که استفاده می کنید، حتماً آنرا به آخرین نسخه موجود ارتقا دهید تا بتوانید بهترین استفاده را از ظاهر و امکانات سایت ببرید. حداقل رزولوشن لازم برای باز کردن صفحات به صورت کامل 1152x864 است.

بلوک آخرین ها به سمت چپ انجمن های سایت اضافه شده که آخرین مطالب صفحه اصلی سایت به این قسمت منتقل شده است. همچنین موارد دیگری نیز از آخرین های انجمن مثل آخرین نوشته های کلوب در این قسمت نمایش داده می شود. (محتوای این بلوک ها ممکن است اضافه یا کم شود.)
یک بلوک جدید با نام "نقد و برررسی های اعضا" اضافه شده است که 5 نقد آخری که کاربرای سایت در صفحه اصلی برای بازی ها نوشته اند را نمایش می دهد. با این کار علاقه مندان تشویق می شوند تا نقد های خود را برای بازی ها ارسال کنند. همچنین بل اضافه شدن این قسمت بطبع سخت گیری بیشتری در تایید نقد ها صورت خواهد گرفت.

دکمه "جدیدترین ها" در بالای انجمن یک جستجو کلی از انجمن است. در حال حاضر با کلیک برروی این لینک، آخرین ارسال های انجمن+آخرین گفتگو ها+آخرین بلاگ های ارسال شده به صورت مخلوط، از زمان آخرین بازدید شما از انجمن لیست می شوند. در صورت علاقه به مشاهده سایر موارد جدید می توانید بروی لینک مربوطه در منوی جدیدترین ها کلیک کنید.
شما می توانید به قسمت تنظیمات پروفایل رفته (در انتهای صفحه) و مشخص کنید که با کلیک برروی جدیدترین ها چه مواردی برای شما لیست شود.
البته کماکان دوستان می توانند از لینک های قدیمی آخرین ارسال ها یا ارسال های امروز در منوی اصلی انجمن استفاده نمایند.

شاید مهمترین تغییر در امکانات انجمن تغییر ویرایشگر (ادیتور) انجمن باشد. ویرایشگر جدید این امکان را به شما می دهد تا از هر نوع مرورگری که استفاده می کنید (IE, Firefox, Opera, Chrome, Safari, Konqueror) بتوانید از امکان WYSIWYG (یا تغییر مستقیم برروی نوشته در ادیتور) استفاده کنید. قبلاً این قابلیت فقط در مرورگرهای IE, Firefox موجود بود.
دومین امکان جدید این ویرایشگر امکان ذخیره کردن نوشته های شما به صورت اتوماتیک است. شما وقتی قصد نوشتن مطلبی را در ادیتور دارید هر چند ثانیه یکبار ادیتور به صورت اتوماتیک مطالب تایپ شده را ذخیره می کند. محتوای ذخیره شده به تفکیک گفتگو می باشد یعنی نوشته شما در هر گفتگو به صورت جداگانه ذخیره می شود. هنگامی که ادیتور متن را ذخیره می کند پیام زرد رنگی به مانند شکل زیر (در پایین ادیتور) ظاهر می شود:
attachment.php

چنانچه بعد از ذخیره شدن متن به هر دلیلی نوشته شما ارسال نشود، (خراب شدن سرور،بسته شدن پنجره مرورگر به هر دلیل، هنگ کردن کامپیوتر، قطع برق و ...) شما می توانید با مراجعه به تاپیک یا لینک مربوطه با کلیک کردن بر روی گزینه ای به نام "بازگردانی محتوای ذخیره شده" در قسمت پایین ادیتور متن خود را بازیابی کنید:
attachment.php

در صورتی که نوشته شما با موفقیت ارسال شود، متن ذخیره شده نیز به طور خودکار پاک می شود.
البته از قبل به این موضوع اشاره کنم که این ویرایشگر نسبت به ویرایشگر قبلی در زمان بارگذاری کند تر بوده و منوی های آن نیز با کمی تاخیر در مرتبه اول باز می شوند ولی ویژگی های این ادیتور باعث شده که ما این ضعف ها را نادیده بگیریم.
دکمه های جدید اضافه شدن به ادیتور عبارتند از:

  • پیست از Word: با استفاده از این دکمه شما می توانید متن خود را از برنامهWord در پنجره کوچکی که باز می شود کپی کنید و ادیتور محتوای متن شما را با کمترین تغییر با کد های انجمن سازگار می کند.
  • وارد کردن متن ساده: با استفاده از این دکمه می توانید کلیه فرمت های متن خود را حذف کرده و متن را به صورت کاملاً ساده به ادیتور اضافه کنید. (مناسب برای کپی کردن متن ها زا سایت های مختلف)
  • جدول: شما می توانید برای نوشته های خود جدول با تعداد سطر و ستون دلخواه درست کنید و آنرا در میان پست خود نمایش دهید.
  • وارد کردن ویدئو: شما می توانید به مانند عکس در بین نوشته های خود فیلم های سایت های مختلف مثلYoutube را نمایش دهید. (البته متاسفانه اکثر سایت های پخش فیلم در ایران بسته بوده و امکان استفاده از این قسمت زیاد نیست)
  • دکمه های تغییر حالت متن: خط کشیدن برروی نوشته، توان، مبنا و خط کشیدن زیر نوشته بمنظور جدا کردن نوشته ها برای بخش بندی مطلب.

گزینه "فعالیت های اخیر" در منوی تنظیمات کاربر و همچنین پروفایل افراد اضافه شده است که کلیه فعالیت های شما و دوستانتان را در 7 روز گذشته نمایش می دهد. توجه داشته باشید که این لیست فقط فعالیت های دوستان شما را نمایش می دهد نه همه کاربران سایت را!
چنانچه مایلید تَب فعالیت های اخیر خود را در پروفایلتان فعال کنید به تنظیمات پروفایل رفته و گزینه "نمایش تب فعالیت های اخیر در پروفایل" را تیک بزنید.

صفحه پروفایل کاربران به طور کلی دستخوش تغییر و تحول شده است، به همین دلیل کلیه شخصی سازی های پروفایل حذف شده و کاربران Premium بایستی مجدداً با استفاده از ادیتور جدید، صفحه خود را ویرایش کنند. امکانات اضافه شده جدید به صفحه پروفایل کاربران عبارتند از:

  1. فیلد جدیدی به نام "وضعیت" در بالای پروفایل شما قرار دارد که دقیقاً به مانند فیلد Status در سایت هایی مثلFacebook عمل می کند. شما می توانید وضعیت فعلی خود را در این قسمت نوشته و به دیگران نشان دهید.
  2. قسمت "سابقه نام کاربری" به تَب درباره من اضافه شده است. در صورتی که کاربر قبلاً نام خود را تغییر داده باشد در این قسمت نام (های) کاربری قدیمی به همراه تاریخ تغییر و شخص تغیییر دهنده نمایش داده می شوند.
  3. آخرین بازدید کنندگان پروفایل شما به همراه تعداد دفعات بازدید در ستون سمت چپ پروفایل نمایش داده می شوند.
در تنظیمات کلی امکانی اضافه شده است به نام "تعداد ستون ها در صفحه پروفایل" که کاربران می توانند تعیین کنند که صفحه پروفایل ها رو با چند ستون نگاه کنند. 1 ستون مناسب برای رزولوشن های کوچک است!

امکان دانلود و مشاهده تصاویر پیوست شده به نوشته ها در انجمن برای کلیه کاربران فراهم شده است.

درجات سیستم اعتبار تغییر کرده و تعداد ستاره ها و قدرت اعتبار افراد دستخوش تغییر شده است. این مسئله کلی بوده و مربوط به شخص خاصی نمی شود. البته کاربرانی که دارای درجه کاربر فعال هستند کماکان در این درجه باقی مانده و کم و زیاد شدن میزان اعتبار تاثیری در درجه آنها ندارد.

بخش سرگرمی سایت به دلیل عدم استفاده زیاد و به منظور تمرکز بهتر برروی قسمت های دیگر سایت حذف شده است.

فیلد پلتفرم های کاربران به دلیل حذف/اضافه یکسری از پلفترم ها reset شده است و کلیه کاربران بایستی به ویرایش مشخصات رفته و پلفترم های خود را مجدداً انتخاب نمایند.



در صورت داشتن هرگونه سوال یا مشکل در انجمن جدید، در این تاپیک مطرح کنید تا پاسخ داده شود.

موفق باشیم
 

Attachments

  • restore_content.jpg
    restore_content.jpg
    2.2 KB · مشاهده: 1,376
  • save_content.jpg
    save_content.jpg
    2 KB · مشاهده: 1,369

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
از تمامی ادمین ها به خاطر سایت و دوستانی که چند ماه برای تست این فروم جدید زحمت کشیدن نهایت قدر دانی رو دارم. به امید موفقیت های بیشتر. :rose:
 
آخرین ویرایش:

.:Pouria:.

کاربر سایت
Sep 20, 2009
2,382
نام
-_-
قالب قشنگی هست ممنون ! فقط دو نکته ! اول اینکه این قسمت پنل کاربری ( همون جا که امتیاز ها رو می نویسه ) کجاست من نمی بینمش :d بعد اینکه اگه درجه ناظم ها رو هم تغییر می داد قشنگ تر می شد :d الان کاربر فعال و پریمیوم اینا اوکی شده قشنگ هم هست اگه اونا هم عوض شه فکر کنم قشنگ شه :d
 
آخرین ویرایش:

ДmirД†m

کاربر سایت
Jun 22, 2010
777
نام
Дmir
با تشکر از مدیریت سایت
تغییرات خوبی بود.

حالا اولین گزارش رو بدم:
1- عکس های پلتفرمها جابجا زده شده. به طور مثال اگر من گزینه PS2 رو انتخاب کنم، عکس PSP نمایش داده میشه و اگر PSP انتخاب کنم، عکس DS میاد.

2- تو قسمت شخصی سازی پروفایل کاربرای پرمیوم اگر جلوی هر آپشن مثل قدیم نمونه ای قرار داده بشه خیلی خوبه. اینطوری باید آزمون و خطا کنیم تا بفهمیم اصلا "ماژول" چی هست مثلا :d

3- مطابق عکس پیوست شده، این دو گزینه دقیقا به یک صفحه هدایت میکنن، درحالی که در همه جای سایت هم هر دو قابل رویت هستن. به نظر من "آخرین ارسال ها" دیگه اضافه است.

4- وقتی روی گزینه های "دادن اعتبار" یا "ارسال گزارش" میری، گزینه ها محو میشن و توضیحاتشون میاد.

5- توی ادیتور وقتی چند خط رو انتخاب میکنی، شماره های اول خط و خط تیره ها خوانا نیستن. (شاید مربوط به قالب مشکی من باشه) به طور مثال وقتی میخوام همه نوشته های همین پستم رو نگاه کنم، عددها خوانا نیستن و خط تیره ها انگار وجود ندارن. (پشت زمینه مشکی است)

6- ما که مشکلی تو این زمینه نداریم، ولی اگر به جای "لول فلان" در قسمت اعتبارها، از معادل انگلیسی استفاده شود، دیگه lol خوانده نمیشه :d یا کسره زیرش بزنید

7- بعد از انتخاب شکلک ها در ادیتور اون صفحه سریعا بسته میشه. اگر بخوایم دو تا شکلک بزنیم باید دوباره صفحه انتخاب رو باز کنیم و منتظر باشیم تا لود شه. چون لود شدنش مکث 1-2 ثانیه ای داره، میگم و گرنه تو مد قبلی هم همینطور بود

با تشکر
 

Attachments

  • untitled.JPG
    untitled.JPG
    15.1 KB · مشاهده: 48
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: *Psycho*

Majid_Viper

کاربر سایت
May 15, 2010
234
نام
Majid Hezave
منم به نوبه خودم از مدیریت سایت تشکر میکنم و به حسن سلیقتون تبریک میگم ؛ میخواستم بدونم میشه در کنار این نسخه از نسخه قبلی انجمنها استفاده کرد ؟؟
 

Ezio da Firenze

کاربر سایت
Jul 2, 2008
1,978
نام
Metti
قالب قشنگی هست ممنون ! فقط دو نکته ! اول اینکه این قسمت پنل کاربری ( همون جا که امتیاز ها رو می نویسه ) کجاست من نمی بینمش :d بعد اینکه اگه درجه ناظم ها رو هم تغییر می داد قشنگ تر می شد :d الان کاربر فعال و پریمیوم اینا اوکی شده قشنگ هم هست اگه اونا هم عوض شه فکر کنم قشنگ شه :d

تنظیمات رو بزن اون بالا :d
قالب باحالیه . :)
 
  • Like
Reactions: .:Pouria:.

Ἁlireza

کاربر سایت
Jul 10, 2008
3,211
نام
علیرضا
منم تبریک میگم فقط یه سوال ! این چیه ؟!
http://forum.bazicenter.com/payments.php


بعد یه چیز دیگه !
شما می توانید نام کاربری خود را هر 365 روز تغییر دهید.
توجه: شما فقط یکبار مجاز به تغییر نام کاربری می باشید پس در انتخاب نام جدید کاملاً دقت نمایید. فیلد تعویض نام کاربری فقط برای بار اول فعال بوده و بعد از اولین تغییر برای همیشه غیر فعال می شود. بعد از تغییر نام امکان تغییر مجدد وجود ندارد، بنابراین ارسال نوشته هایی با عنوان: حواسم نبود، می خواستم ببینم این فیلد چجوری کار می کنه، اشتباه تایپ کردم اسمو و ... به هیچ عنوان قابل قبول نیست
اینا با هم جور در نمیاد ! :-s:-/http://forum.bazicenter.com/payments.php
 

b3da

کاربر سایت
May 20, 2009
703
نام
عـلیـــــرضــا
نمی دونم چرا زیاد خوشم نیومد
خدای ناکرده سوء تفاهم نشه
شاید بخاطر عادتی بوده که این چند سال به اون استایل کرده بودم
دست تک تک زحمت کشان رو به گرمی می فشارم
ممنون
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر