نخستین بازی رایانه ای انرژی هسته ای ایران

Reza Modanloo

کاربر سایت
Mar 25, 2007
1,231
نام
Reza
در E3 معرفی شد:-":biggrin1:

نخستین بازی رایانه ای ایران که به موضوع انرژی هسته ای می پردازد، هفته آینده در تهران معرفی خواهد شد
به گزارش ایرنا، خبرگزاری دولتی ایران، این بازی که توسط اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان تهیه شده، در هشت مرحله طراحی شده است و شخصیت های اصلی آن که یک زن و شوهر هستند وارد چندین کشور مختلف می شوند
این دو شخصیت که دکتر سعید کوشا و مریم معرفی شده اند، هر دو متخصص انرژی هسته ای ایران هستند و در سفر به کربلا به اسارت نیروهای آمریکایی در می آیند.

در مراحل مختلف این بازی، فرمانده نیروهای ویژه اطلاعاتی و امنیتی ایران باید تلاش کند تا سعید و مریم را از زندان نجات دهد.

به گزارش ایرنا، قرار شده است تا این بازی رایانه ای با قیمتی پایین تر نسبت به محصولات مشابه، در اختیار دانش آموزان قرار گیرد. اما برخی از فروشندگان و علاقمندان بازیهای رایانه ای در تهران معتقدند که عرضه بازیهای رایانه ای ایرانی علاقمندان چندانی را جذب نمی کند.

سهیل محمدی، مدیر یک شرکت تولید و پخش بازیهای رایانه ای در تهران می گوید در حال حاضر بازیهای حادثه ای و جنگی آمریکایی و غربی نظیر "هالو"، "Tomb Raider"(مهاجران مقبره) و "هری پاتر" بین نوجوانان، جوانان و علاقمندان این بازیها طرفدار دارد و تا کنون هیچ بازی ایرانی موفق نشده در بازار بازیهای رایانه ای موفقیت قابل توجهی به دست بیاورد زیرا از نظر تکنیک و محتوا بسیار ضعیف بوده است.
این مدیر شرکت بازیهای رایانه ای می گوید در مواردی که بازیهای ویدئویی در ایران دوبله شده یا بخش هایی به آنها اضافه می شود، به دلیل حذف هایی که در آنها صورت می گیرد این نوع بازیها نیز طرفدارانی ندارد و مشتریان ترجیح می دهند نسخه های اصلی این بازیها را تهیه کنند.

پیش از این نیز، نهادی به نام "انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس" در ایران بازی تحت عنوان "ضدحمله" طراحی کرده بود که خبر دیگری از عرضه آن منتشر نشد.

بازی های جنگی

در سال 2005، شرکت "کوما ریالتی گیمز"، بازی تحت عنوان "حمله به ایران" را بر روی سایت اینترنتی خود در اختیار علاقمندان به بازیهای ویدئویی قرار داد که با واکنش برخی رسانه های ایران روبرو شد.

واکنش رسانه های ایران و خبر عرضه این بازی در برخی از رسانه های آمریکایی، سبب شد تا مدیران شرکت تولید کننده هر گونه قصد و نیت سیاسی را تکذیب کنند، کيت هالپر، مدير شرکت کوما ريالتی گيمز در آن زمان به بخش فارسی بی بی سی گفت: "ما تلاش می کنيم که به عنوان يک رسانه تصويری همزمان با اخبار پيش برويم. وقتی مخاطب اخباری را در تلويزيون يا روزنامه ها می بيند اين يک فرصت استثنايی برای ما است که ما هم توجه وی را به يک بازی درباره همان موضوع جلب کنيم."

در "حمله به ايران"، سربازان آمريکايی وظيفه دارند ضمن حمله به تاسيسات هسته ای نطنز، دانشمندان ايرانی را از بين ببرند و يک دانشمند زندانی را آزاد کنند.

اکنون، دوسال پس از عرضه این بازی، یک نهاد وابسته به حکومت در ایران، بازی مشابهی البته با "هدفی متضاد" طراحی کرده و درصدد عرضه آن به بازار است.

این بازی رایانه ای قرار است 25 تیرماه با حضور جمعی از مسئولان و دانش آموزان در تهران معرفی شود.
 
آخرین ویرایش:

GTA

کاربر سایت
Oct 29, 2006
952
نام
Рамин
لااقل اون m4 ام از cs ور میداشتن!!! دیگه به خودشون زحمت نمیدادن تو paint اینو نقاشی کنن!!!:laughing:

راستی evil=Hamidoos:biggrin1:?
 

qx_roham_xp

کاربر سایت
Sep 26, 2005
1,872
نام
رهام
بچه ها اینا واقعی هست یا شوخی ؟؟؟؟؟؟؟؟:confused:
باورم نمی شه چطور اینا روشون می شه بگن این رو ساختن:eek:
کسی تریلر نداره ببینم بخندم ؟؟؟؟ راستی مگه تلویزیونم نشون داده این آبروریزی رو ؟؟؟؟
اگه این بازی قرار باشه بره تو گیم اسپات فکر کنم درجه بندیش باید این بشه :
0.0 - 0.5: iranian games
1.0 - 1.5: abysmal
2.0 - 2.5: terrible
3.0 - 3.5: bad
4.0 - 4.5: poor
5.0 - 5.5: mediocre
6.0 - 6.5: fair
7.0 - 7.5: good
8.0 - 8.5: great
9.0 - 9.5: superb
10.0: prime
یه نظر من که بازی ها فلش بازی سنتر خیلی جزاب ترن !!!
شاید اگه داستانش این نبود بازیش می کردم اما الان که داستان بازی رو می دونم دیگه ازش متنفر شدم و برام حتی خنده دارم دیگه نیست !!!
 

Evil

||| ǝʌıןɐ ןןıʇs ɯ,ı |||
کاربر سایت
Oct 2, 2005
938
نام
هادی
لااقل اون m4 ام از cs ور میداشتن!!! دیگه به خودشون زحمت نمیدادن تو paint اینو نقاشی کنن!!!:laughing:

راستی evil=Hamidoos:biggrin1:?

evil با منی؟

نه بابا اشتباه گرفتی...نکنه میخوای بچه های qLan MaMMaD رو بریزی رو سرمون...:)

پروفایل جناب HamidoOs
 

t123

کاربر سایت
Jun 27, 2007
110
اقا 4 روز پيش تو bbcنشون داد تو تمام خبر گزاري هاي عرب نشون داد
واويلا عابرو برامون نزاشتن
يارو مياد گلنگدنو بكشه دستش رو خشابه
انگار داره خشابو عقب و جلو مي كنه
اينقدر خنديدم جاتون خالي
به قران به جاي طنز 4خونه ميزاشتن بيشتر ميخنديديم
 

Neo

کاربر سایت
Sep 27, 2005
1,542
نام
احسان
تا زماني كه خدتون دست به كار نشين همينه كه هست بايد حرص بخوريم البته بازيهاي خوبي هم در حال ساخت هست(ِArio The Little Hero) منتها نميدونم چرا ازش عكسو تريلر نميزارن من هم اجازه ندارم :blushing:
 
آخرین ویرایش:

qx_roham_xp

کاربر سایت
Sep 26, 2005
1,872
نام
رهام
با اینکه ِArio The Little Hero بیشتر اسم در کرده اما من از اونم چشمم آب نمی خوره شاید اونم شاید 10 ها سال بعد بتونیم بازی های امروز رو بسازیم ;)
بعضی پست های بچه ها خیلی باحاله واقعا آدم رو می خندونه پس دم هرچی بازی ساز ایرونیه گرم که لبخند و ازمون نمیگیره که هیچ دل درد خنده بهمون می ده :laughing:
 

Fawkes

کاربر سایت
Jun 8, 2007
23
من هم قبول دارم که این بازی ها الان اصلا به حساب نمیاد و روش های بهتری هم برای صرف هزینه و نتیجه بهتر هست این حرف من به هیچ عنوان دفاع از سازندگان نیست ولی فکر میکنم ما که داریم اینجا می بینیم و میگیم اینجا عیب داره اونجا فلان بشه (که البته حقمون هم هست) تا حالا خودمون چقدر سعی کردیم بازی سازی را به بقیه یاد بدیم فقط میگیم اینقدر به من پول بدن بهترش را می سازم که درسته یا بدن اینقدر آدم کار کرده بیارن من میگم اگر قراره تغییری ایجاد بشه بیایم و خودمون یک کاری کنیم الان بخش بازی سازی را نگاه کنید چقدر سوت و کوره مگه نمیگید سناریوش تکراری 10 نفر بشینن و یک سناریو خوب بنویسن که ایرادات قبلی را نداشته باشه الان میگن من باید تامین مالی بشم ولی هر کاری اولش سختی داره و میگیم خارجی ها خوب خرج میکنن فلان شدن چون خارجی ها میان و گروهی کار می کنن فلان شدن یا ایرانی ها نمی تونن چرا نمی تونن؟ چرا به این نگاه نمی کنیم که خیلی از اون پروژه ها از همین جاها شروع شده من میگم بیایم و اول مد نویسی را به هم دیگه یاد بدیم و یا بشینیم و ببینیم مشکلات بازی سازی در ایران چی هست و البته جدی بگیریم ;)

که بخواهیم کار بکنیم و نه فقط حرفش را بزنیم
 

Capitan Tom

کاربر سایت
Jan 9, 2007
831
نام
مهرداد
به نظر ادم ادم باید پول بده و بخره ببینید همین شرکت های کپکام EAو بقیه بزرگان بازی های اولشون خوب نبود ما باید این ها رو حمایت کنیم
الان اینا در طول ساخت این بازی تجربه بدست آوردن و میتونند از اونا در بازی های بعدی استفاده کنن ولی اگه این اولین بازی پولشون رو برنگردونه خوب معلومه دیگه بازی نمی سازن از کجا معلوم شاید بازی بعدیشون خوب از اب دربیاد پس بیام عوض مسخره کردن یه کم حمایت کنیم تا بتونیم یه سری تو سری بدست آوریم:-":laughing:
پس بیام همگی حمایت کنیم منتظر نظر های شما هستم
 

GodFather

کاربر سایت
Jun 29, 2006
2,052
نام
امیرحسین
یعنی چی خوب نبود این را شما برای من توضیح بده
عزیز من در کل جهان اگر نمیدونی بدون اگر شما منظورت اینه که سال 1998 مثلا ea fifa98 زد داد بیرون که حال آدم را الان به هم میزنه باید به عرضت برسونم که اون موق بهترین بود دوست من این که ما بیاییم و بگیم از یک جا شروع کنیم این نیست که مثلا از 28 سال پیش خودمون با هر زور و بدبختی که هست برای هواپیماهامون قطعه تولید میکنیم نه عزیز من شما باید یک هزینه برای آوردن یک تکنولوزی خرج کنی تا آموزش داده بشه نه هی بری بودجه بزاری گند بزنی همیشه اساس کار این بوده که ما میتوانیم بله ولی شما نگاه کن یکی میگه من میتونم در کنکور قبول شم خوب کسی شک نداره و میگه خودم میخونم و قبول میشم ok حل فرد دیگری میگه هم خودم میخونم هم به کلاس های تقویتی میرم اونم قبول میشه با این تفاوت که اونی که خودش خونده 4000 میشه اون یکی که هم خودش و هم کسی بهش آموزش داده 400 میشه ok بازی ساختن هم همینه در ایران یک سری افراد متجدد هستن که فکر میکنند بازی خوب ساختن مانند تبدیل کردن آفتابه دستی به برقی هست و فکر میکنند از طریق امداد غیبی میتوانند بازی بسازند این امر در همه زمینه ها ی این کشور صدق میکنه مشکلش هم این هست که مردم نمیخوان بیدار شن این کشور تنها کشوری هست که در دنیا سطح فرهنگ در هر نقطه از آن فرق میکنه یعنی شهرستان و شهر و دهستان وده وبخش و غیره در هرجا یک صورت فرهنگ هست نمیدونم چی بگم اینجا سیاسی نیست و نمیتون راحت صحبت کنم و خیلی خودم را سانسور میکنم و این خود ساسوری هم یکی دیگه از اون بلاهاست که نسیب کسی نشه فقط بگم که این بازی ها را حتی قیمت نکنید به خدا این حمایت نیست اگر نخرید باعث میشه یا نسازن یا به فکر آموزش از طریق خارج نه داخ تاکیید میکنم خارج نمیدون با چه زبونی بگم بابا به خدا گزشت زمان کوروش و داریوش الان 1386 سال هست که ما در فلاکت با ترین وضعیت هستیم و همواره فکر کردیم که اکر این وضع را تحمل کنیم در بهشت برین هستیم پس شما دارید حکمت خدای متعال را زیر سوال می برید آفریدگار زمین را آفرید تا در آن از تمام نعمت ها بدون محدودیت استفاده کنه البته درست درست را هر کسی میدونه که با حجاب این چرت و پرت ها نمیارن ok پس این افکار را از ذهنتون خواهشا خارج کنید هرکس که با این حرف ها تحول کرد فبها و الا هیچکس نمیتواند خداوند در قرآن گفته

خداون وضع هیچ گروهی را تغییر نخواهد داد مگر که آن گروه در وضع خود تغیر دهند

من دیگر لازم نمیبینم پستی در این تاپیک بدم
 

jack sparrows

کاربر سایت
Nov 3, 2006
1,034
نام
هادی
من نمی دونم چرا ایرانی ها دوست دارن تو هر کاری حضور داشته باشن از تولید بازی گرفته تا ماهواره و (بقول یکی از این مسئولان بالا بمب اتومو) غیره
اقا EA برای ساخت یه بازی چندین میلیون دلار خرج میکنه حالا وقتی که ما نمی خوایم این قدر خرج کنیم مثلا میخوایم با 1 میلیون تومن بازی بسازیم بعدشم ضایع شیم خوب اصلا نسازیم
یا اصلا یه پولی بدیم اونا برامون بسازن چون هم تجربشون بیشتر هم امکاناتشو دارن
در ضمن هرکی میگه ایرانی میتواند دروغ میگه میگید چرا از خودش بپرسید چیکار بلد بکنه:laughing:
 

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
Sep 25, 2005
3,040
نام
Gwynbleidd Darkfield
آقايون لطفاً بحث رو سياسيش نكنيد كه من مجبور به اخطار دادن نشم. خيلي از اين حرفا درسته اما جاش اينجا نيست. پس ديگه بحث رو كش نديد وگرنه تاپيك قفل ميشه.
 

mohammad1365

کاربر سایت
Mar 1, 2006
128
"موافقم من بازی نجات بندر را گرفتم بعد فخمیدم اونها بازی را برنامه های الکی بازی ساز ساختن دوربین از بالا بود حالم به هم خورد گرافیک آشغال ترو طراحی منو آشغال فقط یکم صدا گزاریش خوب بود اونم یه کم" ++++++++++++++++++ اين بازي رو نه يك گروه بلكه يك نفر ساخته . اون هم با نرم افزار game maker كه تنها دو بعدي رو ساپورت ميكنه و ايشون تونست با اون يه بازي تو سبك كماندو بسازه . نه خرج ميليوني كرده نه اومده بگه اي ملت بيايد من اولين بازي رو ساختم . يه نفري كار تميزي داده بيرون .
 

peyman18

کاربر سایت
Mar 5, 2007
215
نام
پیمان
این جور بازی ها رو حتی خوده شما هم میتونید. با برنامه fpscreator بسازید. ..

پس حتی هزینه 20 هزار تومن هم براش زیاد بوده اینم بازی هست؟ سناریو که مزخرف. گرافیک مزخرف. صدا مزخرف....
 

Capitan Tom

کاربر سایت
Jan 9, 2007
831
نام
مهرداد
میدونی وقتی شما میخوای پولتو خرج یه چیزی کنی مثلا بقالی بزنی اگه احتمال بدی پولت برنمی گرده چی کار میکنی؟؟
خب اینا مثلا واسه ساخت این بازی 200 میلیون:laughing::-"خرج کردند وقتی ببینند این 200 نه 500 میلیون برگشته خب برای بازی بعدی میتونند 800میلیون خرج کنند
این رجال سیاسی هم اصلا چیزی از بازی نمیدونند اگه اونا حمایت نمیککند بیایید ما حمایت کنیم
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر