نا امیدی در دنیای مرگ

.Evanescence.

کاربر سایت
Oct 7, 2011
2,896
12058835959296575658.jpg

همگان با سری Dark Souls آشنایی دارید، اثری که از آن به عنوان یکی از سخت‌ترین بازیهای این نسل یاد می‌شود که در ابتدا با نسخه Demon's Souls کار خود را برای به چالش کشیدن گیمرها آغاز کرد و با Dark Souls پروژه خود را گسترش داد. حال بعد از یک سال از انتشار Dark Soul، سازنده آن یعنی From Software در مراسم VGA با تریلری بسیار تاثیرگذار، نسخه بعدی این سری را معرفی کرد. حال Dave Cook از سوی سایت VG247 کمی از حال و هوای این بازی برایمان سخن می‌گوید.
ترس از ناشناخته‌ها امری طبیعیست. برای مثال، ما هیچ شناخت و اطلاعاتی از زندگی پس از مرگ نداریم و این همیشه یکی از مشکلات فکری مردم است، حتی وقوع جنگ جهانی سوم، تحولات ناگهانی زیست‌محیطی و رویدادهای پیش بینی نشده همه و همه از دسته ترسهای ناشناخته هستند.
همیشه کنجکاو مخلوقات هستیم، تلاش می‌کنیم برای هر چیز وصف ناپذیر، توضیحی پیدا کنیم. از طریق دانش و هنر علم خود را افزایش دهیم، جلوی افسانه‌ها و داستان‌هایی که زمین و کهکشان را دربر گرفته بگیریم. ما زندگی می‌کنیم تا بیاموزیم، و این آموخته‌ها کمک می‌کند تا درست زندگی کنیم.

64823960635585420554.jpg



این حس کنجکاوی و عطش نسبت به دانش و علم از نکاتیست که From Software در عناوین موفق خود یعنی Demon's Souls و Dark Souls به زیبایی جای داده است. هر دو اثر به طور بسیار محدود، به بخش داستان و آموزش پرداخته‌اند و به جای آن سعی کردند تا بیشتر بر روی برداشتی که از علت و معلول به دست می‌آید، تمرکز داشته باشند.
وقتی سعی بر انجام چیزی دارید و با شکست رو به رو می‌شوید می‌دانید که انجام دوباره آن فایده ندارد، پس روشی دیگر را امتحان می‌کنید. اگر راهی جدید پیدا کردید که موفق ظاهر شد، آن وقت است که بازی به طریقی شما را آگاه می‌سازد که درحال انجام کار درست هستید. این یکی از بازخوردهای بسیار زیبا در دنیای بازیهاست که در عناوین From Software به جا مانده است.

12027036228100843206.jpg


برای مثال زمانی که در یک بازی FPS به شخصی شلیک می‌کنید، انتظار دارید نتیجه برخورد تیر به دشمنتان را به زیبایی مشاهده کنید. بیشتر بازی‌ها از این مکانیزم استفاده می‌کنند، اما هنوز خیلی از بازی‌ها هستند که برای انتقال پیام‌های خود به طور واضح، بدون کمک از طریق پنل‌ها و نوشته‌ها موفق نیستند. سری Souls سعی دارد انتقال این اطلاعات را از طریق ابزار بصری و شنیداری و البته به صورت زیرکانه، بدون سردرگمی و شلوغ کاری‌هایی چون HUD، پچ پچ کردن وغیره، مدیریت کند. Dark Souls بازیبازان را کنجکاو می‌کند، باعث ایجاد گفت و گو می‌شود و همکاری و نظریه‌های تئوری را در بین آن‌ها گسترش می‌دهد.
هنوز هم فکر کردن به انتشار نسخه Black Phantom بازی Demon's Souls در انگلستان باور نکردنیست. این نسخه همراه خود یک راهنمای استراتژی داشت که در واقع نسخه دیجیتالی سایت Demon's Souls Wiki را در قالب دیسک ارایه داده بود، و این نسخه باعث شد مردم با یکدیگر در مورد بازی به گفت و گو بپردازند. آن‌ها باید اطلاعات و دانشی که از تلاش‌های فراوان در بازی کسب کرده‌اند را با هم شریک شوند. مکانیزم‌های گیج‌کننده‌ای مثل راهنمایی و نوشته‌هایی که بازیکنان در سراسر جهان به صورت آنلاین در محیط بازی قرار می‌دهند و تاثیراتی که محیط بازی از آنها متحمل می‌شود و یا مکان‌های مخصوص جمع آوری Soul که در کمترین زمان بیشترین مقدار را در اختیار بازیکن قرار می‌دهند. همگی خیلی زود، حتی بدون ذره‌ای راهنمایی از سوی سازندگان، همانند امری بدیهی بر سر زبان‌ها می‌افتد. این واقعا یک پدیده است، حتی اگر احساس ناچیزی بودن به شما بدهد. به صحبت درآوردن مردم به این اندازه و دیدن همکاری آن‌ها در مقیاس بزرگ، الهام بخش بود.

33063256431130101758.jpg


Dark Souls 2 در مراسم VGA معرفی شد و با تریلری تاریک و سنگین قدرت همیشگی خودش را به نمایش گذاشت. نمایش بازی به نوعی با یکی از این دو واکنش مواجه شد؛ هیجان یا بدبینی. بعضی‌ها ناراحت از اینکه سازنده به این زودی قصد پول گرفتن دوباره را دارد و برای بعضی‌ها موجب خوشحالی بود که این عنوان دوباره بازگشته است. به هر حال، رونمایی از Dark Souls 2 موجب شادی بسیاری از مردم شد، همچنین تئوری‌ها و بررسی‌ها در مورد دنیای جدید این بازی، از مناطق درحال سوختن گرفته تا سرمای کوهستان شروع شده است.
هرچند که کارگردانان این سری یعنی آقای Tomohiro Shibuya و Yui Tanimura در مورد دسترسی‌ها و سختی‌های بازی تصمیم گیری کردند، اما این‌بار آقای Shibuya اعلام کرد این بار بازی نسبت سری گذشته خود قابل درک‌تر خواهد بود.
او به طور خاص بیان کرد: "من شخصا از آن دسته آدم‌هایی هستم که رک و راست بودن را بیشتر از پیچیدگی دوست دارم. Dark Souls 2 به مراتب قابل فهم‌تر و سرراست‌تر خواهد بود."
این حرف بعضی از طرفداران را نگران کرد و کلمه قابل فهم‌تر باعث شد فکر کنند که این نسخه آسان‌تر ساخته خواهد شد، اما مطمئن نیستم این معنی راحت شدن بازی را بدهد. پیشرفت‌های Namco Bandai در Dark Souls بسیار عظیم بود، پس برای Dark Souls همان فرمول را انتظار داریم.
یادم می‌آید داشتم در سالن عمومی Gamescom 2011 قدم می‌زدم که ناگهان چشمم به یک بنر تبلیغاتی عظیم افتاد و به بیننده این بنر اشاره داشت که "آماده مرگ شوید". بازی توسط Namco به انگلستان آمد و توانست در رتبه‌بندی بازی‌ها مقام ششم را کسب کند و بعد از آن آرام آرام به پایین سقوط کرد. البته این رتبه فقط برای انگلستان بود، اما به خاطر دارم که خیلی از دوستان و گیمرها می‌گفتند ما از این بازی دوری می‌کنیم، زیرا که بازی بسیار سخت و دشوار بود یا وقتی فهمیدند نمی‌توانند در بازی پیشرفتی داشته باشند، آن را کنار گذاشتند. من به شخصه عاشق Dark Souls هستم، اما کاملا می‌توانم ببینم که چرا آن‌ها دست از بازی کشیدند.


33410872181241446362.jpg

آزمون و خطا از رگ‌های Dark Souls جاریست. تمامش در مورد کشف الگوهای حمله و ضد حمله است، تمامش دفاع کردن در برابر حمله در زمان درست است و داشتن صبر و حوصله بعد از هر بار مردن و به زانو افتادنتان و بعد از آن از همه مهم‌تر، نفسی عمیق کشیدن و بار دیگر وارد میدان شدن، همه و همه شما را به چالشی می‌کشد که تا به حال جای دیگر تجربه نکرده‌اید. دقیقا شبیه به این است که بدون هیچ مهارت و ابزاری به دنبال کلید روشنایی در فضای کاملا تاریک بگردید. هر بار در بازی به نقطه مورد نظر نزدیک می‌شوید ممکن است بارها و بارها چند پله به عقب برگردید، زیرا درخواستی که Dark Souls از شما دارد بسیار بیشتر از این حرف‌هاست.
قابل درک‌تر شدن بازی ممکن است به این معنا باشد که سازنده یک حالت آسان (easy mode) در بازی قرار دهد، این حرف وقتی جدی می‌شود که کارگردان بازی اعلام کرد: " من به شخصه دوست دارم بازیم به عنوان یک اثر رضایت بخش تعریف و یاد شود تا یک بازی سخت."
Hidetaka Miyazaki در این باره اشاره کرد:" من در تلاشم تا به بازیکنان موقعیتی ارائه دهم تا هنر بازی خود را در شرایط و اتفاقات سخت به کار گیرند. هرچند این یک واقعیت است که Dark Souls با سختی خود باعث شد شماره زیادی از مردم، برای انجام این بازی مردد شوند."
اما Namco Bandai به سرعت بعد از انتشار این صحبت‌ها اعلام کرد که این خبر به اشتباه ترجمه شده است و اظهار داشت که این بازی به هیچ وجه حالت آسانی نخواهد داشت، اما من احساس می‌کنم Miyazaki خیلی ساده حرفش را به صراحت زد و من هم کاملا با او موافقم. اگر طرفداران هاردکور از ایده‌هایی مانند درجه سختی آسان متنفر هستند، پس می‌توانستند آن‌ها را برای بازی کردن انتخاب نکنند. خیلی سادست!

32237274340460251481.jpg


Dark Souls می‌تواند تهدید آمیز باشد، فرایند طولانی یادگیری پیچیدگی‌های بازی و مجازات‌های مرگبار دنیایی که From Software برای ما تدارک دیده است، زمانی که بازی عرضه شد به آن پی خواهیم برد. Dark Souls 2 ممکن است آسان‌تر نشود، اما توضیح اینکه چگونه حالت‌های تحمیلی بر وضعیت شخصیت یا هم پیمان شدن با NPCهای خاص، چه تاثیری در ادامه دنیای بازی می‌گذارد، شروعی برای از بین بردن ابهامات می‌باشد. من از ابهامات و سختی‌های این بازی لذت می‌برم. در حقیقت، من حتی می‌گویم که در سطح عملی این بازی اصلا سخت نیست. غول‌های عظیم، جادوگران خبیس، حیوانات خون خوار، اژده ها و ... هیچ کدام ترسناک‌ترین نیستند، بلکه این شمایید که بزرگ‌ترین ترس در بازی محسوب می‌شوید.
اگر بدانید که در بازی هدفتان چیست، چه کار می‌کنید و بدون عجله و با هوشیاری عمل کنید، مطمئن باشید که عجیب و غریب‌ترین کار زندگیتان را انجام دادید و به شما لذت وصف نشدنی تزریق خواهد شد، اما اگر بی‌هدف و بی‌اهمیت نسبت به دشمنانتان اقدام کنید، بدانید که به احمقانه‌ترین حالت ممکن خواهید مرد. شما در بازی باید از چندین و چند برابر مهارت هوش و زکاوت خود استفاده کنید، این بیشتر درس صبر و شکیباییست تا درس کنترل کردن.

24442046928422282469.jpg


Dark Souls یکی از چند بازی انگشت شماریست که در مسیر خطرناکش، درگیر شدن و تبدیل به شکست ناپذیر شدن در برابر موجوات بی‌رحم را نسبت به انتخاب‌ مسیرهای راحت پیشنهاد می‌کند. اگر با سخت کوشی و شجاعت در دنیای بازی به گشت و گذار بپردازید، اسرار بسیار زیاد و مرموزی کشف خواهید کرد. بازی به شدت هیجان وصف ناپذیری دارد. دور شدن از این هیجانات و کشف رمز و اسرار با قابل فهم‌تر شدن Dark Souls IIمی‌تواند یک فاجعه باشد، اما من جدا شک دارم که From Software با اینکار این اسرار را از ما محروم کند.
آیا Dark Souls 2 آسان‌تر خواهد شد؟ خوب، من تیم سازنده Dark Souls را چندین بار ملاقات کردم و بگذارید رُک به شما بگویم، آن‌ها یک دسته انسان خوشحال و شادی هستند که به شدت از زجر دادن لذت می‌برند!
تیم From Software واقعا انسان‌های دوست داشتنی هستند، اما اشتباه نکنید؛ آن‌ها در عین دوست داشتنی بودن خواهان مرگ شما هستند، آن هم نه یک بار بلکه چندین بار. البته نه فقط به خاطر سرگرمی خودشان، به خاطره آن‌که بعد از پیروزیتان حس واقعی و خالص، لذت و سرافرازی را برایتان به ارمغان بیاورند.
بدون این احساس Dark Souls 2 هیچ و پوچ خواهد بود. پس بهتر است زیاد در مورد آن نگران نباشیم.
Source
 

Mr.Death

دبیر تحریریه بازنشسته
کاربر سایت
May 31, 2006
4,070
نام
احد
اول از همه از نیلوفر به خاطر ترجمه این مقاله سنگین تشکر می‌کنم.

اما در مورد دارک‌سولز .... خیلی خوشحالم که جهان داره به زیبایی دارک‌سولز پی می‌بره. خیلی خوشحالم که آروم آروم همه متوجه این میشن که بازی تا چه حد هنری کار شده. خیلی خوشحالم که سال گذشته واسه همچین بازی خون دل خوردم.
میدونین، یه قانونی هست که میگه هر کسی دارک‌سولز رو تموم کرده، از بازی لذت برده و واسش جاودانه شده. پس تا فرصت هست این بازی رو تموم کنید تا ازش لدت ببرید. دل به تجربه‌های چند دقیقه‌ای خوش نکنید. محتوای بازی چیزی فراتر از اون چیزی هست که فکرش رو می‌کنید. با این ذهنیت که بازی خیلی سخته، این فرصت طلایی رو از دست ندین.
 

sad but true

Beckon the sick winds of pestilence
کاربر سایت
Apr 29, 2007
696
نام
آرش
Hidetaka Miyazaki در این باره اشاره کرد:" من در تلاشم تا به بازیکنان موقعیتی ارائه دهم تا هنر بازی خود را در شرایط و اتفاقات سخت به کار گیرند. هرچند این یک واقعیت است که Dark Souls با سختی خود باعث شد شماره زیادی از مردم، برای انجام این بازی مردد شوند."
اما Namco Bandai به سرعت بعد از انتشار این صحبت‌ها اعلام کرد که این خبر به اشتباه ترجمه شده است و اظهار داشت که این بازی به هیچ وجه حالت آسانی نخواهد داشت
پس با این اوصاف هسته اصلی بازی دست نخورده باقی می مونه. و این خبر خوبیه.
======
ممون بابت ترجمه، در حال حاضر حتی کوچکترین اطلاعات از بازی هم حکم طلا رو داره، چه برسه به مطلب به این مفصلی :d
 

SHANSER

کاربر سایت
Jun 17, 2009
6,724
نام
منصور
با تشکر بهتر نبود تو قسمت مقاله یا پیش نمایش قرار بگیره؟ مطلب سنگین و حجیمی هست به نظرم اینجا جااش نیست
 

Captain America

I am become Death, The Destroyer of Worlds
کاربر سایت
Aug 13, 2010
7,101
نام
Jesus
ضمن خسته نباشی بابت این ترجمه که خیلی عالی بود امیدوارم ادامه داشته باشه
===
من نسخه اول هنوز بازی نکردم یعنی دفعه اول که خواستم بگیرم اول اون تعریفای که از بازی شد دلم زد که بخرم ولی خب چندتا نمایش ازش دیدم خوشم اومد تابستون خواستم بازی کنم بخاطر مسائلی نشد ولی با این چیزی که الان خوندم تعریفی که چند نفر از دوستان کردن هرطور شده ایندفعه میگیرمش و بازیش میکنم فکر کنم دقیقا همون چیزی هست که دنبالش باشم بازی که من به چالش بکشه
 

HoR!ZoN

کاربر سایت
Feb 11, 2010
2,088
نام
Milad
وقتی تریلر رو برای اولین بار میدیدم 1% هم احتمال نمیدادم این بازی Dark Souls باشه، باعث خوشحالی خیلی ها شد این عنوان
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
وقتی تریلر رو برای اولین بار میدیدم 1% هم احتمال نمیدادم این بازی Dark Souls باشه، باعث خوشحالی خیلی ها شد این عنوان

نه بابا همون اول که جسیکا گفت خیلی سخته ولی اعتیاد آور که نمیشه ترکش کرد و حالا برگشته من گرفتم که دارک سولز رو میگه :D
 

Loghman

زمان تنها چیزیست که به عدالت بین همه تقسیم شده است
کاربر سایت
Apr 1, 2010
2,596
نام
لقمان
یه بازی نا امید کننده که نا امیدی از سر و روش میباره !
مثل شماره اول و Demon's Souls این بازی باز حس تنهایی رو به ما منتقل میکنه !
محیط بازی، اهنگای توی بازی، اتفاقات توی بازی! یه حس عجیبی داشت که واقعا زیبا بود !
ممنون بابت ترجمه نیلوفر جان
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
سوالی که اینجا مطرحه اینه که، الان توی شماره دوم قاعدتا نباید Bonfire وجود داشته باشه نه؟ چون نفرین مردگان شکسته شد. ولی اول تریلر شماره دوم میگه: You Are The Undead!
منظورش چیه؟
 

Nevan

کاربر سایت
Feb 25, 2011
3,027
نام
morteza
و من هنوز هم شماره اول رو بازی نکردم :|

picard-facepalm,P-T-327521-13.jpg


:D تا قبل انتشار شماره دوم میرم بازی می کنم وگرنه می دم گواهینامه گیم ام رو سوراخ کنن. :| :D
 

Mr.Death

دبیر تحریریه بازنشسته
کاربر سایت
May 31, 2006
4,070
نام
احد
سوالی که اینجا مطرحه اینه که، الان توی شماره دوم قاعدتا نباید Bonfire وجود داشته باشه نه؟ چون نفرین مردگان شکسته شد. ولی اول تریلر شماره دوم میگه: You Are The Undead!
منظورش چیه؟
سوالت رو کامل کنم، اگر دوره تاریکی برگشته، نباید اثری از آتش روشنی بخش باشه :D

و من هنوز هم شماره اول رو بازی نکردم :|

picard-facepalm,P-T-327521-13.jpg


:D تا قبل انتشار شماره دوم میرم بازی می کنم وگرنه می دم گواهینامه گیم ام رو سوراخ کنن. :| :D

شما اول Demon's Souls رو بازی کن.
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
سوالت رو کامل کنم، اگر دوره تاریکی برگشته، نباید اثری از آتش روشنی بخش باشه :biggrin1:
همینو میخوام بگم. یعنی امکان داره سازنده ها پایان منفی رو در نظر گرفتن؟ چون فقط در اون صورت آتش جاودانه میمونه و نفرین همچنان پابرجاست:-/
 

Dark War

کاربر سایت
Jan 9, 2011
2,522
نام
امير حسين
اول از همه تشكر بابت ترجمه خوبتون

به نظر من Dark Souls رو بايد يكي از ناب ترين و هنري ترين بازي هاي كل تاريخ اين صنعت دونست شايد برخي از محيط هاي بازي اونقدر زيبا و عالي نباشه كه آدم ازشون لذت ببره و شايد بعضي مناطق بازي باعث زده شدن آدم بشه اما به قدري اين عنوان و طراحيش قدرتمند هست كه با كمترين ديالوگ و كات سين بيشترين حس رو به شما منتقل ميكنه عنواني كه كه بدون اينكه شمارو حتي كوچك ترين راهنمايي بكنه شما جذبش ميشيد و براي ماجراجويي توي دنياي عظيمش آماده ميشيد.
باس فايت ها و مبارزات بازي به قدري دقيق هستن كه حتي گاهي اوقات ثانيه به ثانيه بازي براتون ارزش پيدا ميكنه چون ميدونيد كه هر دست باخت مساوي هستش با از دست دادن بسياري از وسايل مورد نيازتون و برباد رفتن تمام تلاشتون.
Dark Souls به قدري تاكتيكي و دقيق هستش كه هر عمل تو بازي عكس العمل متناسب با خودش رو داره و همين موضوع باعث ميشه تا بازي به نظر سخت بياد اما اين يه ديدگاه اشتباه هستش بلكه ميشه گفت بازي تنها به شدت حرفه اي و تاكتيكي هستش.
در كل اگه اين بازي رو تجربه نكرديد حتما تجربش كنيد شايد اول كمي سخت به نظر بياد اما وقتي پيشروي كنيد مي بينيد كه تك تك لحظات اين بازي به چه اندازه براتون لذت بخش ميشه.

سوالی که اینجا مطرحه اینه که، الان توی شماره دوم قاعدتا نباید Bonfire وجود داشته باشه نه؟ چون نفرین مردگان شکسته شد. ولی اول تریلر شماره دوم میگه: You Are The Undead!
منظورش چیه؟
علي فكر كنم اون ديالوگ اول مربوط ميشه به قبل از مرگ شخصيت اصلي چون حتي در پايان همين تريلر ( همون طور كه تو عكس پايين معلومه ) مي بيني كه شخصيت بازي ميميره و احتمال ميره با چيزي مثل نسخه قبلي و برگشت از مرگ رو به رو باشيم
در كل اين بازي بدجوري مرموزه نميشه كشفش كرد:d


v2vr31yragtomsvabvr.jpg
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر