گزارش میراث دردسرساز پلی‌استیشن ۳؛ مانع انتشار MGS4 روی پلتفرم‌های جدید شده‌ است

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
12134.jpg


آقای نوریاکی اوکامورا، تهیه‌کننده سری بازی‌های متال گیر، در مصاحبه‌ای تازه با رسانه ژاپنی Real Sound، درباره چالش‌های فنی پورت کردن بازی Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots برای پلتفرم‌های مدرن صحبت کرد. وی توضیح داد که معماری منحصر‌به‌فرد سخت‌افزار Playstation ۳ در زمان عرضه، تیم توسعه را وادار کرده بود تا از راهکارهای کدنویسی بسیار خاص و غیرمتعارفی برای دستیابی به عملکرد سه‌بعدی مطلوب استفاده کنند. به گفته او، همین کدهای پیچیده و اختصاصی باعث شده تا انتقال این بازی به کنسول‌های نسل جدید یا PC، بر خلاف تصور عموم، «بسیار دشوار» و نیازمند زمان و تلاشی مضاعف باشد.
اوکامورا همچنین اشاره کرد که کونامی هنوز تصمیم قطعی برای پروژه بعدی خود پس از عرضه Metal Gear Solid Delta نگرفته است. او تأکید کرد که متدولوژی و روشی که برای ریمیک نسخه Snake Eater استفاده شد، لزوماً برای سایر نسخه‌های این سری پاسخگو نیست و هر بازی نیازمند رویکردی متناسب با ساختار فنی و هنری خودش است.​
 
اونا به کار خودشون ادامه میدن ما داریم جون میکنیم
هممون چندتا دوست و آشنا داریم که نتونستن وارد نسل جدید بشن؟
یا سیستمشون رو ارتقاء بدن
شما همین یه مورد رو ببین
View attachment 402879
کسایی که فیزیکی میخریدن رو آوردن به دیجیتال بعدشم ظرفیتی که الان همونم دیگه از دست خیلیا دور شده
طرفم بخواد سیستم ببنده باید بره چقدر هزینه کنه
متأسفانه گیمینگ از الویت های حتی گیمرا هم خارج شد چه برسه افراد عادی جامعه...



ترکش قیمت RAM داره به گرافیک هم می خوره به زودی زود گرافیک هم قیمت جهانیش مثل قیمت RAM افزایش پیدا میکنه nvidia گفته فعلا تراشه RAM کمبود داریم ~X(
 
دلیلش سختی xbox original نیست. هر بازی رو با تیم کوچیک بین ۳ هفته تا ۱.۵ ماه میتونست قابل اجرا کنه. مشکل اصلی تموم شدن خیلی از لایسنس‌های داخل بازی‌ها و مشکلات حقوقی بود. تا جایی که ممکن بود و کمپانی صاحب IP اوکی بود، پروفایل بازی رو اوکی کرد و اجرا میشه.
این دو مورد کامل از هم جدان:
روی PC تا اواسط نسل هشت هم که چک میکردم شبیه ساز درست و حسابی نداشت. بازی Dino Crisis 3 که انحصاریش بود رو کلی تلاش تونستن آخر ران کنن. حالا به هر دلیل.
تو BC کنسول ایکس باکسهای نسل هشت و نه هم که یه راست پورت نسخه ایکس باکس ارجینال بوده به هر دلیل لایبری بکواردش کامل نیست. یکیش باز همین Dino Crisis 3 که فقطم انحصاری ایکس باکس ارجینال بوده.
 
  • Like
Reactions: mkh-n71
این دو مورد کامل از هم جدان:
روی PC تا اواسط نسل هشت هم که چک میکردم شبیه ساز درست و حسابی نداشت. بازی Dino Crisis 3 که انحصاریش بود رو کلی تلاش تونستن آخر ران کنن. حالا به هر دلیل.
تو BC کنسول ایکس باکسهای نسل هشت و نه هم که یه راست پورت نسخه ایکس باکس ارجینال بوده به هر دلیل لایبری بکواردش کامل نیست. یکیش باز همین Dino Crisis 3 که فقطم انحصاری ایکس باکس ارجینال بوده.
منم خیلی تلاش کردم تا اجراش کنم بالاخره رو ۳۶۰ اجراش کردم با دیسک.
بعدش ایقد فحش خودم دادم که چرا ایقد من تلاش کردم برا این اشغال از بس مضخرف بود.
 
  • Like
Reactions: Zack.Fair
گیمینگ جور خاصی نشده، به همون اندازه که استودیو ها و بازی های قدیمی ممکنه تو حاشیه برن، جاشون رو استودیو ها و بازی های جدید پر میکنن، گیمنگ توی چند سال گذشته به شدت تو وضعیت خوب و سالمی بوده از نظر من. همین امسال عملا هر ماه یه بازی تاپ داشتیم و کیفیت و استانداردا به شدت بالا رفته.

سال ۲۰۲۳ این بازی ها رو داشتیم:
  • Builder's Gate 3
  • Alan Wake 2
  • Legend of Zelda: TotK
  • Street Fighter 6
  • Resident Evil 4
  • Hogwarts Legacy
  • Jedi Survivor
  • Final Fantasy XVI
  • Armored Core VI
  • Super Mario Wonder

اینکه یه سری از استودیوها و بازیاشون در حد انتظار ظاهر نشدن رو نمیشه به کل صنعت تعمیم داد.

چند ساله پیاپی داریم انواع و اقسام بازی ایندی و AA و AAA فوق العاده میگیریم توی هر ژانری که بشه فکرشو کرد! طی همین چند ماه گذشته هر هفته یا هرماه بازی گوتی داشتیم.
چه فازیه هر چند وقت یکی میاد میگه صنعت گیم فلان شده بیسار شده؟! جوکه دیگه قطعا؟!

هیچ فاز و جوکی درکار نیست، منظورم این تاخیر به ظاهر تمام نشدنی انتشار شماره جدید از بازی های آیکان صنعت گیمینگ هست. نمیشه که انتظار و هیجان برای نسخه جدید فالوت یا متال گیر یا دئوس اکس یا اسپلینترسل رو با بازی ایندی و ریمیک و ریمستر یا سوپر ماریو و آرمورد کور برطرف کرد.
 
هیچ فاز و جوکی درکار نیست، منظورم این تاخیر به ظاهر تمام نشدنی انتشار شماره جدید از بازی های آیکان صنعت گیمینگ هست. نمیشه که انتظار و هیجان برای نسخه جدید فالوت یا متال گیر یا دئوس اکس یا اسپلینترسل رو با بازی ایندی و ریمیک و ریمستر یا سوپر ماریو و آرمورد کور برطرف کرد.
حرف از آیکان صنعت گیم میزنی بعد سوپر ماریو رو مسخره میکنی؟ :D بعد تو اون لیستی که بالاتر گذاشتن دقیقا 80 درصد لیست از آیکان های صنعت گیم بودن. از زلدا و ماریو بگیر تا بالدرز گیت و فاینال فانتزی و RE و استریت فایتر.
 
  • Like
Reactions: Dante _Sparda
این دو مورد کامل از هم جدان:
روی PC تا اواسط نسل هشت هم که چک میکردم شبیه ساز درست و حسابی نداشت. بازی Dino Crisis 3 که انحصاریش بود رو کلی تلاش تونستن آخر ران کنن. حالا به هر دلیل.
تو BC کنسول ایکس باکسهای نسل هشت و نه هم که یه راست پورت نسخه ایکس باکس ارجینال بوده به هر دلیل لایبری بکواردش کامل نیست. یکیش باز همین Dino Crisis 3 که فقطم انحصاری ایکس باکس ارجینال بوده.
بودن یه فعلی هست برای زمان گذشته.بازی بخواد دوباره روی استور قرار بگیره یا باید صاحب اثر کاملا با رضایت خودش اجازه بده و MS در صورت با ارزش بودن بازی، از جیبش هزینه کنه و پروفایلش اوکی می‌کنه، یا MS باید به توافق مالی دوباره برسه و هزینه پروفایل ساختن رو هم خودش بده. Dino crisis 3 هم فاجعه بود. چرا MS وقت بذاره و بابتش هزینه کنن؟
 
بودن یه فعلی هست برای زمان گذشته.بازی بخواد دوباره روی استور قرار بگیره یا باید صاحب اثر کاملا با رضایت خودش اجازه بده و MS در صورت با ارزش بودن بازی، از جیبش هزینه کنه و پروفایلش اوکی می‌کنه، یا MS باید به توافق مالی دوباره برسه و هزینه پروفایل ساختن رو هم خودش بده. Dino crisis 3 هم فاجعه بود. چرا MS وقت بذاره و بابتش هزینه کنن؟
مگه فقط داینوکرایسیس۳ هست. تعدادی بازی دیگه هستن تازه من دارم انحصاریا رو میگم نه مولتیها رو که بخوایم اونا رو حساب کنیم میشه کلی بازی
در کل این مشکلات از این دست گناه کنسول ساز نیست همونطور که خودتم تلویحا گفتین در وهله اول سازنده بازی باید بخواد
اینا قبلا تا کوجیما کونامی بود تروفیم برای MGS4 دادن بعد چند سال و شک نکن ریمسترشم میدادن
الان سونی نمیتونه بیاد وسط جور اینا رو بکشه تهشم بگن باید کل نشونه های خالق اثر از بازی پاک شه و... هزینه هم بندازن گردن خودش و پروسه ریمستر رو.
مساله کلی اینکه بازیهای PS3 از طریق شبیه ساز داخلی رو فایو اجرا نمیشن هم که‌ گفتم واضحا وقتی رو PC های خفنم فعلا نمیشه لیسا بازیهای سازگار رو چک کنی و پیشرفتش مثل شبیه ساز PS2 مثلا نیست و نباید انتظار بیجا داشته باشیم.
 
مگه فقط داینوکرایسیس۳ هست. تعدادی بازی دیگه هستن تازه من دارم انحصاریا رو میگم نه مولتیها رو که بخوایم اونا رو حساب کنیم میشه کلی بازی
در کل این مشکلات از این دست گناه کنسول ساز نیست همونطور که خودتم تلویحا گفتین در وهله اول سازنده بازی باید بخواد
اینا قبلا تا کوجیما کونامی بود تروفیم برای MGS4 دادن بعد چند سال و شک نکن ریمسترشم میدادن
الان سونی نمیتونه بیاد وسط جور اینا رو بکشه تهشم بگن باید کل نشونه های خالق اثر از بازی پاک شه و... هزینه هم بندازن گردن خودش و پروسه ریمستر رو.
مساله کلی اینکه بازیهای PS3 از طریق شبیه ساز داخلی رو فایو اجرا نمیشن هم که‌ گفتم واضحا وقتی رو PC های خفنم فعلا نمیشه لیسا بازیهای سازگار رو چک کنی و پیشرفتش مثل شبیه ساز PS2 مثلا نیست و نباید انتظار بیجا داشته باشیم.
من فقط خواستم بگم Xbox orginal سختی خاصی نداره و داستانش با امولیتور PS3 متفاوته. بحث من فقط این بود.

در مورد MGS4:
سونی چیکاره‌س این وسط. کونامی بازی رو صرفا برای اون کنسول ساختن، پولش رو هم گرفتن.
اینکه کونامی گشاده، مشکل خودشه.
 
  • Like
Reactions: Zack.Fair

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or