میانبر های مرورگر

™SHADOW

کاربر سایت
Jul 21, 2008
1,813
نام
آ میز مـِــیتی ** ( مــَهدی )
سلام دوستان

میخوام میانبر های فایر فکس رو در این تاپیک بگم که خیلی بدرد میخوره !


در حدود 70 ميان‌بر صفحه‌کليد مختلف در محيط ويندوز براي فايرفاکس وجود دارد که در اين بخش 10تاي آنها که به‌نظر کاربردي‌تر و مفيدتر بودند آورده شده‌اند.


1. کامل‌کردن خودکار آدرس‌هاي .org و .net
تقريبا همه‌مان مي‌دانيم که وقتي نام يک سايت را مثلا google در قسمت مربوط به آدرس‌ها وارد کنيم و Ctrl+Enter را فشار دهيم، مرورگر به‌طور مستقيم به www.google.com مي‌رود. ولي آيا براي آدرس‌هاي .net و .org نيز مي‌دانيد بايد چکار کنيد؟ در فايرفاکس، Shift+Enter به‌طور خودکار شما را به .net و Ctrl+Shift+Enter به .org هدايت مي‌کند. پس اگر خواستيد به سايتي با آدرس .net برويد کافيست اسم آن را تايپ کنيد و Shift+Enter را بزنيد.
2. جستجو و آدرس‌بار
هر کجاي صفحه که باشيد، با فشار دادن کليد ترکيبي Ctrl+L مي‌توانيد به آدرس بار برويد تا آدرس جديدي وارد کنيد. همچنين با فشار دادن کليدهاي ترکيبي Ctrl+K مي‌توانيد نوار جستجوي فايرفاکس را فعال کنيد تا به‌طور به جستجوي گوگل يا موتور جستجوي پيش‌فرض خود بپردازيد.
3. بازي با تب‌ها
اگر هنگام کار با وب سايت، Ctrl+T را بزنيد، تب جديدي باز مي‌شود و Ctrl+Shift+T آخرين تب را که بسته‌ايد را دوباره باز مي‌کند. پس ديگر نگران اين نباشيد که يک تب را اشتباهي بسته‌ايد. اگر نمي‌خواهيد از اين راه استفاده کنيد ابتدا به بخش Histoy و سپس Recently closed tabs برويد و آن تب مورد نظر را پيدا کنيد.
4. آدرس در تب جديد
اين ميان‌بر يکي از بهترين ميان‌برهاي موجود در فايرفاکس است. اين ميان‌بر يه‌طور اتوماتيک وب‌سايتي را که در ليست سايت‌هايي که تا کنون رفته‌ايد انتخاب کرده‌ايد، در يک تب جداگانه باز مي‌کند. بطور مثال فرض کنيد مي‌خواهيد به سايت facebook برويد و شروع به تايپ مي‌کنيد: face…، در اين حالت فايرفاکس، شروع به نمايش يک ليست در زير آن مي‌کند. شما فقط کافيست روي آدرس مورد نظر خود برويد (در اين‌جا facebook) و سپس Alt+Enter را فشار دهيد. در اين حالت اين سايت در يک تب جديد باز مي‌شود.
5. استفاده از کليد Delete
کليد delete مي‌تواند براي شما بسيار کارآمد باشد زيرا به‌شما کمک مي‌کند يک آدرس خاص را در پيشينه مرورگر يا فرم‌هايي که بطور خورکار تکميل مي‌شوند پاک کند. مثلا فرض کنيد در جستجوي گوگل حرف a را تايپ مي‌کنيد و براي شما 3 نتيجه برمي‌گرداند. اگر بخواهيد دومي را حذف کنيد مي‌توانيد روي نتيجه مورد نظر خود برويد و دکمه Delete را بزنيد.
6. حرکت روي تب‌ها
با کليد ترکيبي Ctrl+Tab به‌راحتي مي‌توانيد روي تب‌هاي مختلفي که در فايرفاکس باز کرده‌ايد حرکت کنيد و ديگر نيازي به گشتن به‌صورت دستي نداشته باشيد. يادتان باشد که Ctrl+Shift+Tab حرکت برعکس روي تب‌ها است.
7. کنترل عدد!
با فشار دادن Ctrl+Tab شما مي‌توانيد تب‌ها را جابه‌جا کنيد. ولي اگر سر شما شلوغ است و تب‌هاي زيادي باز مي‌کنيد و مي‌خواهيد يک‌راست به سراغ يک تب خاص برويد کافيست Ctrl را همراه با شماره متناظر تب مورد نظر خود فشار دهيد. مثلا براي رفتن به تب سوم، Ctrl+3 را بزنيد.
8. بالا و پايين
دکمه Space يا دکمه PageDown، صفحه‌اي را که در آن هستيد به سمت پايين هدايت مي‌کند و Shift+Space و يا PageUp اين صفحه را به بالا مي‌برد. هر چه باشد، Space از PageDown بزرگ‌تر و دم دست‌تر است.
9. دکمه مياني ماوس

اين يکي، ميان‌بر صفحه‌کليد نيست ولي يکي از بهترين ميان‌برهاي فعلي فايرفاکس است. فقط کافيست با ماوس روي لينکي که در صفحه قرار دارد برويد و دکمه وسط ماوس خود را فشار دهيد. مي‌بينيد که لينک مربوطه در يک تب جديد باز مي‌شود.

10: (چرخ ماوس + Ctrl)
اگر فونت يک سايت براي شما کوچک است و نمي‌توانيد نوشته‌هاي آن را بخوانيد و يا آنقدر بزرگ است که به‌نظرتان منظره خوبي ندارد مي‌توانيد چرخ ماوس را بچرخانيد، درحاليکه دکمه Ctrl را گرفته‌ايد. در اين حال اندازه فونت سايت به‌راحتي تغيير مي‌کند تا به اندازه مورد نظر خود برسيد.


منبع :
http://support.mozilla.com/en-US/kb/Keyboard+shortcuts

به نقل از جام جم


با تشکر
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر