Shigeru Miyamoto می گوید، نینتندو دقیقاً نمی داند چگونه جذاب باشد، صرف نظر از اینکه وی در تاریخ بازی سازی، محبوب ترین و موفق ترین سری بازی ها را خلق کرده است، او معتقد است نینتندو متوجه نیست چگونه روند را دنبال کند، برای نینتندو بهتر است که به آن چیزی که می داند بچسبد.
در دنیایی که پر از واقعیات خشن، اسلحه ها، داستان سرایی بالغانه برای افراد بزرگ سال، در صنعت بازی سازی شیوع پیدا کرده است، آیا نینتندو به جذابیت نیاز دارد؟ آیا باید به ساز بقیه برقصد؟ نه آنقدرها، میاموتو در مصاحبه با Los Angeles Times می گوید.
" این نیست که من داستان های جدی را دوست نداشته باشم یا اینکه نتوانم یکی از آن ها را بسازم، اما در حال حاضر می بینید که خیلی از بازی ساز ها در صنعت بازی سازی، سخت در حال کار برای ساخت بازی خودشان هستند، که واقعاً هم جذاب هم به نظر می رسند. برای بسیاری از ما در نینتندو، بسیار سخت است که تصمیم بگیریم، چه چیزی جذاب است."
" در واقع بسیار آسان است که ما به خودمان بخندیم، تقریباً اگر ما به عنوان اجرا کننده باشیم. مسیر ما ساخت چنین چیزهای سرگرم کننده است، چیزهای عجیب و غریب و مسخره . "
به نظر نزدیک ترین چیزی از نینتندو که به واژه "جذاب" نزدیک است می توان Metroid را نام برد، تنها بازی است از سری اصلی که نینتندو در حال حاضر روی آن کار نمی کند، حداقل این چیزی است که ما می دانیم.
به طور جد به هر حال، آیا می توانید تصور کنید که نینتندو وارد حیطه انبوه بازی های بزرگ AAA شود و بازی بازی با "داستان عمیق" و " سرگرمی ها بزرگسالانه" برای عموم مردم تولید کند؟ کمی بیگانه به نظر می رسد، به نظر نمی رسد ؟ اصلاً کسی Metroid: Other M را یادش هست ؟
نینتندو ! نیازی به جذاب بودن نداری، خصوصاً وقتی که بسیاری از استانداردهای جذاب بودن در صنعت بازی سازی حتی جذاب نیستند، آخرین باری که بررسی می کردم،می خواستم ستاره اکشن تفنگ به دست شوم، 13 سالم بود. حالا، خوشحالم که یک آدم چاق، نتراشیده و یک مردی کاری هستم. فقط خودت باش و مردم تو را دوست خواهند داشت. آیا این چیزیــه که ما این روزها به بچه ها یاد می دهیم ؟
منبع