موتور های بزرگ بازی سازی در این نسل

بهترین موتوربازی سازی از نظر شما کدام است ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    105

HosseinBrusli

کاربر سایت
به نام خدا

موتور های برتر بازی سازی



نکته : در این لیست فقط به معرفی موتور هایی پرداختیم که اطلاعاتی در باره انها در دسترس بود .
مثلا موتورهای بازی های MASS EFECT ، GOD OF WAR ، MGS ، HEAVY RAINE ، FORZA GRAN TORISMO ، FIFA ، ALAN WAKE ، INFAMOUSو .... به دلیل انحصاری بودن سورس
کدها و همین طور نبود هیچ اطلاعاتی در باره موتور بازی در ایم لیست حضور ندارن .

نکته : ترتیب موتورها در این لیست به دلیل برتری انها نسبت به دیگری نیست .
نکته : از دوستان هم تقاضا میشود در صورت داشتن اطلاعات کافی در باره هر موتور بازی سازی ، اون رو مطرح کنن تا در این لیست قرار بگیره .



1
gears-of-war-3.jpg


نام موتور : UNREAL ENGINE سازنده : EPIC GAME
بازی اصلی : GEARS OF WAR بازی بعدی : GOW 3 و عناوین THIRDPARTY
برترین بازی : GEARS OF WAR 3 استفاده کنندگان : EA ، UBISOFT ، BIOWAR ، سیلیکون نایت
قیمت : ؟ قدرت : 9.3
نماد بازی : اره برقی شخصیت محبوب : مارکوس فینیکسدر چرخ دنده های جنگ
مشکلات : ناسگاری بعضا کم با ps3

توضیحات :


این موتور از همان رونماییش در سال 1998 تا کنون که سه نسل از ان عرضه شد.
کاربرد اسان ، سازگاری خوب با پلتفرمها و بهره مندی از یک سیستم پشتیبانی قوی .
به تازگی هم موتور UN4 رونمایی شده .
اپیک با عرضه این موتور در سال 2006 دست به تبلیغ وحشتناکی زد . حتی اپیک گیم کد های این موتور رو برای خیلی از بازیسازانی که لیسانس موتور رو خریده بودن فرستاد تا بتونن بازی هاشون رو روی این موتور بهینه کنن . هزینه ساخت اولین سری بازی 10 ملیون دلار بود که در مقابل غولهای اون زمان بسیار کمتر بود ، اما هزینه تبلیغات سر سام اوری داشت .

ویژگی گیم پلی : سبک جدیدی از سنگر گیری ، مبارزه تن به تن ، سپر گوشتی ، تمام ننده های مخصوص.

ویژگی تکنیکی موتور : توانایی نشان دان دشمنان زیاد در صحنه با بافت های با کیفیت ، تکنیک های مخصوص فیزیکی مثل نمایش های سیالاتی مثل اب ، محیط های تخریب پذیر ، تکنیک های سایه زنی ، نورپردازی و لبه های ناصاف کمتر . به تازگی هم موتور UN4 رونمایی شده ، تکنیک های MITION BLUR پیشرفته ، پشتیبانی از DX10 .

2


نام موتور : CRY ENGINE سازنده : CRYTEK
بازی اصلی : FARCRY بازی بعدی : TIMSPLITEARS شایعه
برترین بازی :FARCRY استفاده کنندگان : استودیوهای داخلی UBISOFT
قیمت : ؟ قدرت : 9.7
نماد بازی : NANOSUIT شخصیت محبوب : سایکو در کرایسیس
مشکلات : ؟

توضیحات :

این موتور اولین بار و در سال 2001 توسط کرایتک ساخته شد که در زمان خودش یک غول بزرگ در صنعت بازی سازی به شمار می امد . البته کرایتک موفق شد که همین کار را چند سال بعد و این بار با موتور جدید خود cry engine 2 انجام دهد .این بار کرایتک با موتور جدید تر خود cry engine 3 و بازی کرایسیس 2 همه را حیرت زده کرد . .موتور cry engine 3 اولین موتور اماده برای ورود به نسل بعدی کنسولها بود . این موتور همچنین برای قویتر شدن نیازی به ابزارهای جانبی ندارد و خود موتور فیزیک و صدا و انیمیشن را اجرا میکند .

ویژگی گیم پلی : . این موتور به طور کامل از کنسولهای حاضر و بازی های MMO پشتیبانی کامل میکند ، چرخه روز و شب . معرفی نانو سوئیت و قابلیت های ان ، قابلیت BULLET TIME یا صحنه اهسته در اولین بازی ای که با این موتور ساخته شد ، صحنه های شلوغ تر .

ویژگی تکنیکی موتور: پشتیبانی از DX9 و DX10 و DX 11 ، قابلیت ایجاد اکوسیستم های طبیعی ، محیط های کاملا پویا و قابل تعامل با NPC ها ، هوش مصنوعی چند رشته برای NPC ها ، اجرای فیزیک ، انیمیشن و صدا و رندر انها توسط خود موتور ، تخریب پذیری محیط ، سیستمGLOBAL AMBIENT LIGHTING که برای تاثیر نور در بازی به کار میره ، هماهنگی کامل با تمام پلتفرم ها ، تکنیک های HDR / SOFT SHADOW / DEPTH OF FIELD / MOTION BLUR / SOFT PATICLES و ... که تحت حمایت DX10 و DX11 کار میکنن و پشتیبنی از SHADER MODEL 4.0 ، DEFERRED LIGHTING ، پشتیبانی از تکنولوژی 3D ، GLOBAL ILLUMINATION به صورت REAL TIME ، MOTION BLUR ، TEMPORAL AA برای ANTI ALISING ، EDGE DETECT / BLUR برای تشخیص لبه های نا صاف به طور خودکار ، BLURRING ، TEXTURE ******ING برای بافتها ، تکنیک POST MSAA ، HDR LIGHTING ، AMBIENG OCCLUSION ،


Gorgeous-New-Screenshots-from-Far-Cry-3-at-E3-2011.jpg


نام موتور : DUNIA ENGINE سازنده : UBISOFT
بازی اصلی : FARCRY 2 بازی بعدی : FAR CRY 3
برترین بازی : FARCRY 3 استفاده کنندگان : استودیوهای داخلی UBISOFT
قیمت : ؟ قدرت : 9.3
نماد بازی : میحط های وسیع شخصیت محبوب : ؟
مشکلات : ؟

توضیحات :

بعد از اینکه کرایتک توسط غول صنعت بازی یعنی EA خریداری شد ، UBISOFT سازنده اصلی بازی رو از دست داد . UBISOFT فقط امتیاز اسم این بازی رو داشت . برای همین هم بود که ساخت ادامه بازی رو به استدیوهای دخلی خودش سپرد . شایعات زیادی هم هست که کرایتک بعد از جدایی از UBISOFT تمام سورس های موتورش رو با خودش برد و به همین خاطر تیم طراحی برای ساخت بازی در حد CRYSIS خودشون یه موتور گرافیکی قدرتمند نوشتن که به اشتباه تو برخی از جاها بهش میگن CRY ENGINE 2 !! که این موضوع صحت نداره . این تیم توانست موتوری را خلق کند که تو تمام بازی ها UBISOFT بتونه ازش استفاده کنه . این جا بود که موتور
DUNIA ENGINE خلق شد . نام موتور هم به زبان محلی همون منطقه ای هست که تیم مونترال به انجا سفر کرد و به دلیل وسعت محیط های اونجا این نام رو روی موتور گذاشت .

ویژگی گیم پلی : محیط های فوق العاده وسیع و پرجزئیات ، با سطح تخریب پذیری مثال زدنی و همچنین بدن لودینگ .

ویژگی تکنیکی موتور: نورپردازی و جلوهای جوی خیره کننده و یک اتش بسیار طبیعی ، قابلیت های چند فرمتی ، REAL TIME AMBIENT MAPS یا نقشه های پویا ، REAL TIME LIGHTING ، DYNAMIC SOFT SHADOW که هر دو تکنیک های پیشرفته نور پردازی اند ، SMOOTH SHADOW که نوعی تکنیک برای سایه پردازی پیشرفته همراه با غبار و مه است ، VIEW DISTANCE FOGGING که برای مناطق دور دست است ، VOLUMETRIC LAYER که برای مه های غلیظ با کیفیت بالا و برای چرخه شب وروز است ، TERRAIN 2.5D هماهنگی نور با اشیا ، NORMAL MAPS و PARALLEX MAPS ، نور رسانی فشرده ، بافت های سطحی از نوع BC5 / DC 3 ، افکت های HDR ، اسکریپت EYE ADAPTATION ، تکنیک LIGHT BEAMS & SHAFTS که بر روی اب و سطح ان تاثیر میگذارد ، تکنیک های پیشرفته SHADER ، انعکاسهای ناهموار ، شکست ها و تکنیک برخورد گلوله ، تکنیک SM3 و تکنیک های مخصوص DX10 . استافده از TECHNOLOGY HIGH QUALITY 3D OCEAN برای کیفیت و وضوح اب ، MOTION BLUR و DEPTH OF FIELD و سیستم TERRAIN LOD برای جزئیات در فواصل مختلف ، تکنیک POLEYBUMP که برای اشیای دور و نزدیک شدن به انها به کار میرود .



4


نام موتور : NEON یا EGO ENGINسازنده : CODE MASTERS
بازی اصلی : DIRT بازی بعدی : DIRT 3 و F1 2012
برترین بازی : سری DIRT استفاده کنندگان : کد مسترز
قیمت : ؟ قدرت : 9.2 در ریسینگ
نماد بازی :COLIN MCRAE شخصیت محبوب : ؟
بازی های ساخته شده :OPERITION FLASH POINT و F1 2010

توضیحات :
EGO موتوری بودکه با یکسری قابلیت های مخصوص مسابقات ریسینگ و به طور رسمی در15 نوامبر سال 2007 و با اولین شماره از بازی بزرگ DIRT وارد دنیای بازی ها شد . تنها 2 ماه بعد از عرضه بازی DIRT که بر مبنای زندگی نامه و شخص COLIN MCRAE ساخته شده ، این راننده بسیار بزرگ در یک سانحه رانندگی چشم از جهان بست . این موتور یک موتور چند پلتفرمی بسیار قوی است که به راحتی میشه باهاش سبکهای مختلف مسابقات ماشین سواری رو ساخت . هم چنین این موتور قابلیت پشتیبانی برای ساخت بازی های شبیه ساز جنگی را هم دارد .
ویژگی گیم پلی : ویژگی های عالی در اوناع سبک مسابقات ریسینگ ، نداشتن افت فریم در نسخه های بهینه شده موتور ، نداشتن قابلیت برای تغییرات در همه جای ماشین .

ویژگی تکنیکی موتور: اجرای محیط های پر جزئیات ، ، جلوه های ذره ای ، ، نورپردازی و فیزیک پیچیده و سیستم ذره ای ، سیستم صدمه فیزیکی پویا ، ، هوش مصنوعی و سیستم نورپردازی ذره ای ، و همچنین تکنیک تسلیشن، جلوه پاشیدن اب ، پوشش گیاهی مخصوص ،

5


نام موتور : ESSENCE ENGINE سازنده :RELIC INTERTAINMENT
بازی اصلی : COMPANY OF HEROES بازی بعدی : ؟
برترین بازی : DOWN OF WAR استفاده کنندگان : ؟
قیمت : ؟ قدرت : 9 در بازی های استراتژیک
نماد بازی : ؟ شخصیت محبوب : ؟
بازیهای ساخته شده :DOWN OF WAR 1 , 2

توضیحات :

شرکت بزرگ BLIZZARD هنگام ساخت بازی WARCRAFT 3 اعلام کرد که میخواهد ژانر جدیدی از بازی های اتراتژی را بسازد که RPS نام دارد .هر چند قبلا بازی هایی با این سبک ساخته شده بودند . اما بازی که برای اولین بار و به طور رسمی عناصر نقش افرینی و استراتژی را با هم ترکیب کرد DOWN OF WAR 2 بود .COH اولین بازی بزرگ RTS نسل بعدی بود .این بازی با همین موتور به چنان واقع گرایی رسید که تا به حا ( 5 /6 سال قبل ) هیچ بازی استراتزیکی به ان نرسیده بود . بازی انقدر بزرگ و عالی بود که حتی میشد بازی رو به صورت دوربین سوم شخص انجام داد .

ویژگی گیم پلی : انفجار های طبیعی ، محیطهای جالب و متنوع ، جنگ های عالی ،

ویژگی تکنیکی موتور: ، نور پردازی HDR ، ، جلوه های جوی پویا و فیزیک رگ دال خیره کننده ،
مدل ها و بافت های پرجزئیات ، نورپردازی و سایه زنی پیشرفته ، KILLING ANIMATION های بیشتر، جلوه های مربوط به اب و هوا ، مدل های بسیار پر جزئیات برای یک بازی استراتژیک ، رنگ پردازی فوق العاده ، نداشتن هیچ هماخنگی با کنسولها و پشتیبانی از پردازنده های چند هسته ای .

6


نام موتور : EUPHORIA ENGINE سازنده : NATURALMOTION
بازی اصلی : STAR WARS 1 بازی بعدی : MAX PAYN 3 و مکمل REGE و GTA IV
برترین بازی : STAR WARS 2 استفاده کنندگان : ؟
قیمت : ؟ قدرت : 8.8
نماد بازی : دارث ویدر شخصیت محبوب : ؟
بازیهای ساخته شده :RED DEAD REDEMPTION( مکمل )

توضیحات :

جورج لوکاس هیچ وقت فکرش را هم نمیکرد که فیلمهای ساخته شده توسط خودش روزی او را به یک امپراطوری اقتصادی و سینمایی تبدیل کند . the force unleashed بازی بود که بر مبنای همین فیمها ساخته شد و به همین دلیل هم برای اینکه بهترین در نوع خودش باشد ، برایش موتوری اختصاصی را هم طراحی کردند . موتور این بازی برای اولین بار در E3 2006 و با یک دموی تکنیکی پا به عرصه رقابت با موتورهای روز گذاشت .

. ویژگی گیم پلی : قابلیت نیروهای قدرتی ، نورپردازی های زیبا و واقع گرایانه ،به کار گیری دو موتور فیزیکی برای اولین بار در یک بازی ،

ویژگی تکنیکی موتور: به متحرک سازی شخصیت های به صورت REAL TIME بسته به موقعیتشان بر روی صحنه ، قابلیت استفاده به صورت موتور مکمل ، قابلیت محاسبه تمام اجزای یک انیمیشن به صورت REAL TIME در صحنه ، تکنیک استفاده از مولکولهای دیجیتال برای خلق اشیا ، انیمین های پیشرفته شخصیت ها ، استفاده از تکنولوژی های موتور EUPHORAI ، سیستم ذرات به کمک DMM برای تخریب محیط ، DEPTH OF FIELD ، پشتیبانی از افکت ذرت .

7
Battlefield_3_cover1-600x300.jpg

نام موتور : FROSTBITE ENGINE سازنده : DICE
بازی اصلی : BATTLE FIELD 1 بازی بعدی : BATTLE FIELD 3
برترین بازی : BATTLE FIELD 3 استفاده کنندگان : ؟
قیمت : ؟ قدرت : 9.5
نماد بازی : ؟ شخصیت محبوب : پرستون مارلو .
بازی های ساخته شده :BATTLE FIELD 2

توضیحات :

سری بازی های BATTLEFIELD هیچ وقت بخش تکنفره درست و حسابی نداشتن و در عوض در بخش چند نفره فوق العاده بودن . اما بالاخره DICE تصمیم گرفت که بخش تکنفره ویژه ای را برای این سری بسازد و به همین دلیل و در هوای سرد و برفی شهر استکهلم سوئد ، استودیوی DICE شروع به ساخت سری جدیدی از BATTLEFIELD کرد . مهمترین مزیت این سری جدید اجرای تخریبات محیطی سنگین است که در موتور هم کد نویسی شده .

ویژگی گیم پلی : تخریبات محیطی عالی ، صدای فوق العاده شلیک تیر با اسلحه ها ، وسعت زیاد محیط

ویژگی تکنیکی موتور : ایجاد درگیری های زیاد همراه با انفجارات و تخریبات محیطی سنگین ، پشتیبانی از DX11 ، چند پلتفرمی بودن ، دومین موتور نسل بعد صنعت بازی در حال حاضر ، فیزیک نسل جدید ، نورپردازی خارق العاده ( در شماره 3 بازی ) ، تخریب پذیری REAL TIME ، پشتیبانی از صدای چند کاناله و فراگیر ، پشتیبانی از صدای HDR SOUND ، پشتیبانی از HDR LIGHTING که این دومورد HDR ها باعث میشوند نور و صدا در هر جای بازی ئ بسته به صدای محیط به گوش بازیباز برسند ، پشتیبانی از نقشه هایی با وسعت بالا ، نورپردازی و افکتهای ذره ای مخصوص برای انفجارها ، قابلیت شبیه سازی فیزیک واقعی .

8
assassins-creed-e3-feature.png


نام موتور : SCIMITAR 2 یا ANVIL ANGINE سازنده : UBISOFT
بازی اصلی : ASSASSIN CREED بازی بعدی : ASSASSIN CREED 3
برترین بازی : ASSASSIN CREED 3 استفاده کنندگان : استودیو های داخلی
قیمت : ؟ قدرت : 8.9
نماد بازی : عقاب شخصیت محبوب : الطیر ، اتزیو ، دزموند ،

توضیحات :

اسلحه ها اماده میشوند ، مردم در حال جشن و شادی هستن . نجیب زاده ای در شهر است و جمعیت زیادی در میدان اصلی شهر حضور دارن . مردی با ظاهر عجیب وارد مردم میشود و به نجیب زاده حمله میکند ! اما ناموفق است . هرجو مرج میشود و مردم فرار میکنن . نجیب زاده هم فرار میکند و به کوچه های تنگ و تاریک ونیز میرود . مرد عجیب اسلحه را اماده میکند و در یک لحظه مثل یک عقاب ، نجیب زاده را از پای در می اورد . گاردها وارد میشوند و مرد عجیب همچون پرنده ای تیز سریع ناپدید میشود . این قاتلهای حرفه ای از نوادگان شخصی به اسم الطیر هستن و.... اینها خلاصه ای از داستان اساسین کرد بود .
هر چند سال یک بار عنوانی از راه میرسد که صنعت بازی را به لرزه در می اورد . اساسین کرد هم یکی از این بازی هاست . از انجایی UBISOFT عادت داره برای هر بازی بزرگش یه موتور بسازه ، برای این بازی هم یک موتور انحصاری درست کرد .هر چند که این موتور باگ ها و ایراداتی دارد . اما فروش بالای این بازی فقط به خاطر موتور قدرتمند و پیشرفته این بازی است . اولین نسخه از این بازی توسط سازندگان اصلی SAND OF TIME ( برترین نسخه سه گانه POP ) به مدت 4 سال ساخته شد .

ویژگی گیم پلی : قابلیت های اکروبات بازی ، محیط های عالی به همراه NPC های زیاد .سرعت فریم عالی ،

ویژگی تکنیکی موتور: پشتیبانی از تکنولوژی های غبار و ذرات هوا ،سیستم ویژه ذرات ، پشتیبانی از افکت های ماتریسی ، استفاده از DEPTH OF FIELD ، تعامل انمیشین و اشیا و محیطها به صورت REAL TIME ، توانایی اجرای محیط های بسیار وسیع و با تعداد زیادی NPC ، ، نورپردازی ، انعکاسها ، DYNAMIC CLOTH ، تعامل پیشرفتهه هوش مصنوعی NPC ها با محیط ، DRAW DISTANCE عالی ، استفاده از تکنولوژی رندر گیاهان ، پشتیبانی از سیستم رفتاری جداگانه بای NPC ها ، چرخه شب و روز به صورت زنده ، استفاده از تکنلوژی رندر گیاهان مشابه انچه که در بازی FAR CRY بود ،



dead-space-2_screenshot2.jpg


9
نام موتور : DEAD ENGINE سازنده : VISCERAL GAME
بازی اصلی : DEAD SPEACE 1 بازی بعدی : DEAD SPEACE 3
برترین بازی : DEAD SPEACE 2 استفاده کنندگان : ؟
قیمت : ؟ قدرت : 9.1
نماد بازی : لباس مخصوص شخصیت اصلی شخصیت محبوب : ایزاک اسیموف
بازی های ساخته شده :DEAD SPEACE 2 و DANTE INFERNO

توضیحات :

زمانی که در سپتامبر سال 2007 شرکت EA از بازی جدید خودش پرده برداشت ، خیلی ها گفتند که تقلیدی از BIOSHICK است که به جای دریا در فضا است .اما به زودی خلاف این امر ثابت شد . این بازی انقدر عالی بود که به سازنده بازی هویتی کاملا مستقل بدهد . این موتور هنوز نام رسمی ندارد و از سوی طرفداران CORE بازی به DEAD ENGINE معروف شده . در واقع این موتور نسخه حرفه ای و ویرایش شده موتور GOD OF WAR است که از نوع کد نویسی شده .

ویژگی گیم پلی : قابلیت های فوق العاده جالب لباس ، روش های سلاخی جدید !! ، سیستم HUD ویژه ،

ویژگی تکنیکی موتور: نورپردازی پیچیده ،پشتیبانی از صداهای چند کاناله ، پشتیبنی از سیستم دود و مه پیشرفته ، افکت های هولوگرامی ، پشتیبانی از سیستم سایه زنی پیشرفته ، پشتیبانی از سیستم حقه های نوری ، پشتیبانی از سیستم ذرات خون ، قابلیت های پیشرفته فیزیک ، COLLISION DETECTION ، سیستم HUD یه صورت REAL TIME ،





10
نام موتور : IW ENGINE سازنده : INFINITY WARD
بازی اصلی : CALL OF DUTY 2 بازی بعدی : COD MWF 3
برترین بازی : COD MWF 3 استفاده کنندگان : TRYERCH
قیمت : ؟ قدرت : 8.8
نماد بازی : GHOST شخصیت محبوب : ؟
بازیهای ساخته شده : سری CALL OF DUTY

توضیحات :

خیلی کم پیش میاد که شرکتی بازی بزرگ و محبوبی رو کاملا تغییر سبک بده و اون رو به سبکی دیگه منتقل کنه . بازی COD همیشه یادگاری از جنگ های جهانی بوده . اما برای اولین بار INFINITY WARD این سنت را شکست و بازی را به جنگ های مدرن اورد و با این کار این بازی را برای همیشه در تاریخ جاودانه کرد . اولین شماره COD با موتور ID TECH 4 ساخته شد که بعد از اتفاقاتی سازندگان تصیمم به ساخت یک موتور انحصاری برای این سری گرفتن . موتوری که تا سال 2009 نام رسمی نداشت ، ولی بلاخره نام IW ENGINE را برای ان انتخاب کردن . هرچند این نام هم غیر رسمی است و توسط سازنده تایید نشده . این موتور همچنین یک نسخه توسعه داده شده از موتور QUAKE 3 شرکت ID است .

ویژگی گیم پلی : انیمیشن و هوش مصنوعی عالی ، سرباز سازی ( بدترین ایراد موتور ) ،

ویژگی تکنیکی موتور: انیمیشتن های عالی ، هوش مصنوعی فوق العاده ، صدای عالی ، جلوه DEPT OF FIELD ، اثرات پویای گلوله ، تکنیک TEXTURE STREAMING ، جزئیات و وضوح بالای محیط ، پشتیبانی کامل از سرعت 60 فریم بر ثانیه ، تکنیک نورپردازی SOFT SHADIW و REAL TIME LIGHTING ، استفاده از ADVENCED SHADER ، تکنیک BULLET PENETRATION که برای عبور گلوله از دیوار است . پشتیباین از DX10 ، تکنیک DOUBLE TAP که برای نوع تیراندازی هر اسلح هست ، تکینیک VERTEX PROCESSING ، پشتیبانی از بافت های حجم دار .


نکته جالب :حضور یک طراح ایرانی به نام بهنام علوی در ساخت COD



نام موتور : GEO MODE ENGINE سازنده : VOLITION INC
بازی اصلی : RED FACTION بازی بعدی : RED FACTION 2
برترین بازی : RED FACTION 2 استفاده کنندگان : ؟
قیمت : ؟ قدرت : 9.2
نماد بازی : NANO FORGE شخصیت محبوب ( منفور ) :دیریس میسن
بازی های ساخته شده :SINTE ROW

توضیحات :

VOLITION INC در سال 2008 با یک جمله همه را در تعجب گذاشت ! ساخت ادامه برای یکی از بازی های معروف قدیمی و تغییر این بازی به سوم شخص !!! VOLITION INC با این نسخه جدید از این موتور کاری را کرد که حتی استودیو DICE و سازندگان STAR WARS هم از پسش بر نیامدند. VOLITION INCبا ساخت این موتور نشان داد که تخریب واقعی در یک بازی یعنی چی !! تمام این تخریبها هم در یک محیط عظیم و با سرعت فریم عالی انجام میگیرد ، قدرت تخریب پذیری این موتور در حدی است که هیچ موتوری در حال حاضر قادر به تخریب محیط در حد این موتور نیست .

ویژگی گیم پلی : تخریب ! تخریب ! تخریب !

ویژگی تکنیکی موتور : نداشتن افت فریم ، هماهنگی کامل با پلتفرم های دیگر ،پشتیبانی از بی نهایت SET PIECE ، پشتیبانی از تخریب ابشاری ، پشتیبانی از سبک مبارزه ای VERTICAL ،




11




نام موتور : x-ray engeine سازنده :GSC – GAMNE WORLD
بازی اصلی : stalker : shadow of chernobil بازی بعدی :نامشخص
برترین بازی : STALLKER CEALER SKY استفاده کنندگان : ؟
قیمت : ؟ قدرت : 9.2
نماد بازی : ؟ شخصیت محبوب : ؟
بازی های ساخته شده :stalker : shadow of chernobil

توضیحات :

چرنوبیل ! نامی بود که سالها بحث داغ تلویزیونها و شبکه های مختلف بود . دوران اتحاد جماهیر شوروی بود ، مردم جشن پیروزی گرفته بودن و پرچم های قرمز در دست داشتن و هیچ کسی از فاجعه ی بزرگی که اتفاق افتاده بود خبر نداشت . اما بلاخره مردم فهمیدن . همه شهر رو ترک کردن ، نیروگاه اتمی چرنوبیل ناپدید شده بود ! این اتفاق باعث شد که همه در دنیا درباره حادثه چرنوبیل چیزهایی بشنوند . جالب است بدانید که مدیر پروژه ساخت بازی یعنی اقای انتون بلاشکف کتابی را با نام خاطرات نیروگاه چرنوبیل نوشته و همین کتاب مبنای ساخت بازی بزرگ STALLKER شده . عنوانی که قرار بود در نسل قبل کنسولها منتشر بشه ! اما انتشارش به این نسل کشیده شد ! تیم سازنده بازی چندی پیش و طی یک قرار داد با مایکروسافت به لیست سازنده های انحصاری بازی برای این کنسول پیوست . همچنین برای ساخت این بازی GSC موتور بازی را به نسخه 1.5 ارتقا داد .

ویژگی گیم پلی : محیط و جوخارق العاده ، رادیو اکتیو !! ، نیروگاه و نیروهای مرموز .

ویژگی تکنیکی موتور : : پشتیبانی کامل از DX10 و DX11 ، تکنیک های جدید نورپردازی به صورت نورهای DYNAMIC ، LIGHT EFEECT VOLUMETRIC که باعث میشه پرتو نور از بین اجسام مختلف مثل ترک های دیوار هم عبور بکنه !! ، NORMAL MAPPING و PARALLX MAPPING که باعث میشه تخت ترین بافتها هم عمق پیدا کنن ، پردازش 1 میلیون چند ضلعی در هر صحنه ، HDR RENDERING , NORMAL MAPPING , DEFRRED SHADING , SOFT SHADOWING , MOTION BLUR , جلوه های جوی ، سیکل کامل شبانه روز ، رندر یک محیط وسیع با جزئیات یکسان در هر لحظه ، استفاده از تکنیک PM و NM برای چین و چروک صورت و سطوحی مثل چوب و اهن ، هوش مصنوعی خارق العاده ان ، مدیریت رفتارهای شخصیتی ، هوش مصنوعی غیر اسکریپت شده ، پشتیبانی از تکنیک های SUN SHAFTS ، FOG ، VOLUMETRIC SMOKE ، VOLUMETRIC LIGHTING ، DYNAMIC WET SURFACES ، SOFT SHADOWS و ... برای DX10 و DX11 .





12

killzone3.png



نام موتور : KILL ZONE 2 ENGINE سازنده : GUERILLA
بازی اصلی : KILL ZONE 2 بازی بعدی : نامشخص
برترین بازی : KILL ZONE 3 استفاده کنندگان : ؟
قیمت : ؟ قدرت : 9.5
نماد بازی : جت پک شخصیت محبوب : SEV / RICO
بازی های ساخته شده :KILL ZONE 1, 2

توضیحات :

2005 !!! همین سال کافی بود تا به یک باره استودیویی تازه تاسیس به غول صنعت بازی ها تبدیل شود . GUERRILLA GAME نامی است که بعد از ان سال و همراه با KILL ZONE در تاریخ نسل سوم کنسولها ماندگار شد . داستان بازی KILL ZONE شباهت زیادی به جنگ دنیا های استیون اسپیلبرگ دارد . زمینیان در این بازی دست به هر کاری میزنن ، جنگ برای بقا !! اتحاد دوست و دشمن ، اتحاد ارتش ها ، جنگی است برای بقا بر روی زمین و از بین بردن بیگانگان !! این یک جنگ نابرابر است بین زمینیان و فرازمینیان ، جایی که هوش موجودات بیگانه زبان زد عامه و خاص است ! جنگی که در ان پر است از وسایل و تجهیزات عظیم و غول پیکر ! نبردی در تاریکی ...
این موتور هنوز نام مشخصی ندارد و به همین خاطر اسم بازی را روی ان گذاشتن .

ویژگی گیم پلی : انیمیشن ، جنگ ، جت پک ، فیزیک ، همه چی عالی !

ویژگی تکنیکی موتور: پشتیبانی از تکنیکهای DEFRRED SHADING , 3D PARTICLES , PARALAX OCCLUSION MAPPING , VECTOR CALCULATED LENS FLARE ، صدها منبع نور داینامیک در هر صحنه ، REAKTIME REYTRACING بر روی سوراخ های گلوله ، پشتیبانی از . DEFERRED RENDERING ، SCREEN – SPEACE 2D MOTION VECTOR ، SPECULAR INTENSITY ، MOTION BLUR ، COLORIZE ، MULTISAMPLE ANTI – ALIASING 4X ، LIGHTING ENGINE ، MIZZLE FLASH EFFECT که برای جرقه های تیر اندازی در تاریک است ، بازی 32 نفره انلاین ، پشتی بانی از نورپردازیهای بسیار حجیم و انفجارات حجم دار و تخریبات محیطی سنگین ، استفاده از پیچیده ترین تکنیک های سایه زنی برای نورپردازی و جرقه ها شلیک گلوله ، پشتیبانی از سه بعدی سازی سخت افزاری ، پشتیبانی از ANIMATION BLENDER ، MOTION CAPTURE پیشرفته ، BLEND SHAPES که مخصوص انمیشن دشمنان است ، پشتیبانی از انیمیشن های تصادفی ، فیزیک برخورد گلوله . COLILSION DERECTION که برای تشخیص اشتباه هست ، پیچیده ترین سیستم POST PROCESSING ، GRAIN EFFECT ، DEPTH OF FIELD ، پشتیبانی از بیش از 100 منبع نور در هر صحنه ، پشتیبانی از افکت های BLUR ، پشتیبانی از یک سیستم خون بسیار پیشرفته و طبیعی . EFFECT PARTICLE یا جلوه های ذرات . پشتیبانی از MULTIPLE RENDER TARGET ، پشتیبانی از ویژگی های عمق تصویر SCREEN SPACE 2D MOTION VECTOR و SPECULAR INTENSITY ، BLOOM .





13










نام موتور : NAUGHTY DOG ENGINE سازنده : NAUGHTY DOG
بازی اصلی : UNCHARTED 1 بازی بعدی : JACK & DAXTER :
برترین بازی : UNCHARTED 3 استفاده کنندگان : ؟
قیمت : ؟ قدرت : 9.4
نماد بازی : گنج شخصیت محبوب : ناتاندریک
بازی های ساخته شده : سری UNCHARTED

توضیحات :


سفر به فراسوی ناشناخته ها !! یکی از شرکت های مشهور بازی سازی که با بازی های خودش نقش زیادی در شهرت و فروش PS3 داشته NAUGHTY DOG است .این شرکت را اکثر بازی خورها ی قدیمی و در زمان PS1 به خوبی میشناسند. فروش بالای بازی JAK&DEXTER باعث شد تا سونی حساب ویژه ای را روی این شرکت برای تصاحب بازار بازکند . سرانجام و با ورود کنسول های نسل 3 سونی سرمایه گذاری های خودش را بیشتر کرد و به همراه مهندسان و کیت ها و ابزار های ویژه ای که در اختیار NAUGHTY DOG قرار داد پروژه ی محرمانه ای را کلید زد . پروژه ای با سرمایه گذاری زیاد و به صورت مخفیانه . سرانجام نام بازی مشخص شد و تصاویری از این اسلحه جدید سونی منتشر شد . PROJECT BIG . نام رمزی بود برای معجزه گرافیکی که در E3 2006 برای اولین بار نمایش داده شد بعد ها نام بازی به UNCHARTED تغییر کرد .این موتور به صورت اختصاصی و فقط برای کدهای PS3 کد نویسی شده . همچنین NAUGHTY DOG با استودیوی ICETEAM ( استودیوی مخفی سونی که روی TOOLKIT ها برای بازی های PS3 تمرکز دارد ) هم در ساخت موتور بازی همکاری داشته .

ویژگی گیم پلی : انیمیشن های عالی ، گیم پلی سینمایی و فوق العاده ، ترکیب چند سبک و...

ویژگی تکنیکی موتور: پشتیبانی از مدل ها و انیمیشن های خارق العاده برای شخصیتها ، نورپردازی بسیار زیبا ، رنگ امیزی خاق العاده ، بافتها و شیدر های بی نظیر ، AMBIENT OCCLUSION که برای نورپردازی و سایه است که نور بر هر نقطه اثر خاصی دارد ، صدای عالی ، میان پرده های عالی و سینمایی زیبا ، محیط های فوق العاده زیبا با تعداد بی شماری ابجکت های پویا که هر کدام فیزیک مختص خود را داشتن ، تعمل بسیار روان و عالی محیط و انیمیشن ، پیشرفتی عالی در زمینه نورپردازی و هوش مصنوعی ، پشتیبانی از سیستم انیمیشن REAL TIME که مستقیم در موتور بازی پردازش میشه ، پشتیبانی از بیش از 3000 انیمیشن به طور همزمان ، DEPTH OF FILED ، HDR ، SELF SHADOWING ، پشتیبانی از سیستم PIXELATED که اصطلاحی است برای بافت هایی که کیفیت خوبی ندارند ، پشتیبانی از سیستم گرد و غبار ذره ای ، پشتیبانی از STREAMING برای مدل ها به صورت REAL TIME ، پشتیبانی از پیچیده ترین تکنیک های مربوط به فیزیک اب توسط موتور فیزیک HAVOK ،

14




نام موتور : MT – FRAME WORK ENGINE سازنده : CAPCOM
بازی اصلی : LOST PLANET بازی بعدی : ؟
ب رترین بازی : LO ST PLANET 2 استفاده کنندگان : ؟
قیمت : ؟ قدرت : 8.8
نماد بازی : ؟ شخصیت محبوب : ؟
بازیهای ساخته شده :LOST PLANET2و DEAD RISING 2 و DEVIL MAY CRY 4 وRESIDENT EVIL 5

توضیحات :

سیاره ای گم شده !! دنیایی سرد و یخ زده در ان سوی کهکشان ها و اخرین امید نسل بشر برای بقا در این کهکشان پرخطر !! بهشت سوم هنوز هم صحنه ی مبارزات گروه های مختلف برای بقا است . انها برای بدست اوردن منبع انرژی با هم میجنگن ، گرمای هوا هم باعث شده که هیولاهای عظیم این سیاره قدرت جدیدی بگیرند ، این جنگی است نابرابر ، جنگی است برای بقا و جنگی است برای زنده ماندن در بهشت سوم و اخر انسانها ! .....
شرکت کپکام که یک شرکت قدیمی و پیشرو در صنعت شرق اسیا است ، جزء معدود شرکت هایی است که پا به پای شرکت های سرمایه دار غربی حرکت میکند و توانسته از نظر تکنیکی جهشی را در صنعت شرق اسیا بردارد .این شرکت برخلاف نسل قبل دست به کار بزرگی زد و توانست یک موتور انحصاری خانگی را برای بازی جدیدش بسازد . موتوری که نامش MT – FRAME WORK ENGINE است و بازی شرکت کپکام یعنی LOST PLANET را واقعا متحول کرد .

ویژگی گیم پلی : موجودات غوی پیکر ، طبیعت زیبا ،

ویژگی تکنیکی موتور: پشتیبانی از سیستم ذره ای قدرتمند ، جلوه های دود و انفجار بسیار زیبا ، توانایی نمایش صدها شخصیت بر روی صفحه بدون افت فریم ، میانن پرده های مبتنی بر موتور ، تاثیر پذیری گیاهان با توجه به عوامل محیطی مثل شخصیت ها ، باران ، گلوله و انفجار ، پشتیبانی بهتر از سخت افزار PS3

15




نام موتور : AVALANCH ENGINE سازنده : AVALANCH STUDIO
بازی اصلی : JUSTCOUSE 1 بازی بعدی : AION GUARD
برترین بازی : JUSTCOUSE 2 استفاده کنندگان : ؟
قیمت : ؟ قدرت : 8.8
نماد بازی : اکروبات بازی هوایی !! شخصیت محبوب : ؟

توضیحات :

GTA 7 !! نامی بود که در سال 2006 در ایران پخش شده بود . در ان زمان عده ای فرصت طلب با عرضه بازی JUSTCOUSE ، این بازی رو با اسم GTA 7 به ملت قالب میکردن و حال میکردن ! البته درایران هر بازی در سبک GTA بیاید به عنوان شماره جدید GTA به مردم قالب میشود !!! اما در سالهای اخیر و با افزایش محبوبیت بازی های OPEN WORLD شاهد افزایش بازی های جدیدی هم بودیم . یکی از بازی ها JUSTCAUSE بود که توسط استدویوی کوچک سوئدی AVALANCH STUDIOS و با همکاری شرکت بزرگ EIDOS عرضه شد . EIDOS ی که در ان زمان حال روز خوبی نداشت و با عرضه نسخه بازی JUSTCAUSE جان تازه ای گرفت . بازی با فروش 1 میلیون دلاریش به یکی از پرفروش ترین بازی های تاریخ EIDOS تبدیل شده بود . برای همین هم EIDOS با همکاری AVALANCH به دنبال ساخت ادامه ای برای قسمت اول بازی بودند . برخلاف دیگر بازی های این سبک که بیشتر به سمت واقع گرایی رفتند AVALANCH به دنبال ساخت بازی تخیلی تر و غیر طبیعی تر از نسخه اول بود . اینجا بود که شروع به ساخت موتوری انحصاری برای نسخه جدید کردن تا یکی از موتورهای قدرتمند این نسل را داشته باشن . استدیوی AVALANCH در سال 2003 توسط کریستوفر ساندربرگ و برادران بلامبرگ در استکهلم سوئد تاسیس شد .

ویژگی گیم پلی : بدل کاری ، باگ های عجیب ، کارهای عجیب ، هیجان زیاد ، دارای سیستم CHAOS SYSTEM یا سیستم ویژه خرابکاری ،

ویژگی تکنیکی موتور: تغییر پیوسته بین چند نوع سبک گیم پلی ، مقدار زیادی درگیری و انفجار در ان واحد ، گیم پلی ای مبتنی بر فیزیک با قلاب بازی ، هوش مصنوعی پیشرفته ، پشتیبانی از جلوه های بصری عالی ، پشتیبانی از محیط های وسیع و بدون لودینگ ، پشتیبانی از موتور HAVOK برای فیزیک ، DRAW DISTANCE عالی ، پشتیبانی از POP-UP TEXTURE که باعث میشه رندر محیط با مشکل مواجه نشه ، سازگاری با تمامی پلتفرم های نسل جدید ، پشتیبانی از AUTO AIM که یک نوع سیستم تیراندازی است ،

16










نام موتور : CRYSTAL TOOLS ENGINE سازنده : SQURE ENIXE
بازی اصلی : FINAL FANTASY X3 بازی بعدی : FF X 3 VERSUS – FF XIV
برترین بازی : FINAL FANTASY X3 استفاده کنندگان : ؟
قیمت : ؟ قدرت : 9.2
نماد بازی : ؟ شخصیت محبوب : ؟
بازیهای ساخته شده :سری FINAL FANTASY

توضیحات :

SQUARE ENIX !! نامی اشنا در صنعت بازیهای ویدئویی . بی شک SQUARE ENIX یکی از غولهای پیشرو در صنعت سرگرمی های دیجیتالی است و قدرت خود را هم در سبک JRPG های ژاپنی یا شرقی به خوبی نشان داده . این شرکت سازنده عنوان بزرگ و محبوب FINAL FANTASY هم هست . اسکوار انیکس تمام قدرت خود را در نسل دوم کنسولها نشان داد . اما این شرکت برای نسل سوم کنسولها برنامه ای نداشت و بازی محبوب خود را هم برای این نسل عرضه نکرده بود . برای همین هم شروع به ساخت موتوری جدید برای این نسل کرد تا بتواند نسخه ای جدید از سری فینال فانتزی را برای این نسل بسازد . . این موتور به صورت اختصاصی بر مبنای کدهای پیچیده PS3 کد نویسی شده و میتواند به طور کامل از SPU های CELL هم استفاده کند . اما با انتشار بازی فینال فانتزی بر روی XBOX360 معلوم شد که این موتور با کنسول مایکروسافت هم هماهنگی خوبی دارد . یکی از نقاط قوت بازی عکسهای است که از بازی و با کیفیت فوق العاده بالا منتشر شده و جالب اینجاست که این عکسها در خود موتور و به صورت کاملا REAL TIME در خود موتور و در حین بازی رندر میشوند .

ویژگی گیم پلی : کاملا خطی ، دموهای CG خارق العاده و واقعا زیبا ، انتقال پیوسته از دمو با بازی ، گیم پلی پیچیده ، گرافیک و چهره پردازی بازی عالیست .

ویژگی تکنیکی موتور: پشتیبانی از جلوهای بصری فوق العاده ، engine قابلیت اجرای صحنه های مبارزه تماشایی ، انتقال پیوسته دموها به گیم پلی ، جلوه های ویژه بسیار زیبا در هنگام جادوها ، مدلها و چهره های استثنایی برای شخصیتها ، فیزیک پیشرفته و قابلیتهای صوتی بسیار قوی ، رندر دموهای REAL TIME بسیار پرجزئیات ، پشتیبانی از کانالهای ویژه صوتی ، پشتیبانی از محاسبات ویژه فیزیکی ، بافتهای فوق العاده زیبا ، پشتیبانی از دموهای قوف العاده زیبا و نرم و روان ،در یک محیط عظیم و بدون افت فریم ، پشتیبانی از یک تکنولوژی ویژه برای LIP SYNCE ، چند ضلعی های فوق العاده زیاد ،


17

RDRTop.jpg



نام موتور : REGE ENGINE سازنده :ROCK STAR
بازی اصلی : ROCKSRAR TABLR TENNIS بازی بعدی : RED DEAD و MAX PAYNE 3 ( مکمل ) وLA NOIR
برترین بازی : RED DEAD REDEMPTION استفاده کنندگان : ؟
قیمت : ؟ قدرت : 9.5
نماد بازی : وسترن شخصیت محبوب : جان مارستون
بازی های ساخته شده :GTA و MIDNIHGT CLUB و BULLY و RED DEAD REVOLVER و SANANDREAS .

توضیحات :

غرب وحشی !! نامی که یکی از مهمترین برهه های مهم در تاریخ کل امریکاست که از 1850 تا 1920 به طول انجامید . این دوران باعث شد که فیلمها و کتابها ی زیادی در مورد ان ساخته شود . فیلمهایی که با این مضمون ساخته میشدن به نام سبک وسترن معروف شدن . اما این فیلمها هم در دهه 90 تقریبا منقرض شدن . اما همین ژانر در صنعت بازی سابقه طولانی دارد اما تعداد کمی بازی خوب در این سبک ساخته شد ه بود که موفق بودن . اما در سال 2004 بازی به نام READ DEAD REVOLVER توسط شرکت ROCKSTAR ساخته شد که توانست روزنه ی جدیدی رو در این سبک باز کند و به موفقیت خوبی هم برسد . بعد از چند سال استودیوی انگلیسی ROCKSTAR و بعد ازمدت 6 سال بازی ای ساخت که همه مبهوت عظمت و بزرگی بازی شدن . نام بازی RED DEAD REDEMPTION یا جاده سرخ رستگاری بود . موتور این بازی نخستین بار در یک بازی تنیس و بر روی XBOX360 معرفی شد . حتی از موتور این بازی در بازی های ریسینگ هم استفاده شده . این موتور حدود 5 سال در استودیوی راک استار در حال ساخت بود . تا برای بازی جدید اماده شود . REGE ENGINE در واقع نسخه ای تکامل یافته از موتور ANGEL است که در نسل قبل راک استار از ان استفاده میکرد .

ویژگی گیم پلی : سیستم شهرت ، هوش مصنوعی عالی ، انیمیشن های فوق العاده ، وسعت بی نظیر نقشه های بازی بدون لودینگ .

ویژگی تکنیکی موتور: پشتیبانی از محیط های بسیار وسیع ، هوش مصنوعی پیچیده ، جلوه های جوی پویا ، فیزیک قدرتمند ، هوش مصنوعی اکوسیستمی ، DRAW DISTANCE بسیار قوی ، کد شبکه سریع ، استفاده از میان افزار EPHORIA برای محاسبات فیزیکی ، جاوه های ذرات برای اب و هوا ، جلوهای ذرات نور برای نورپردازی . سازگاری با تمام پلتفرمها و ژانرها ، پشتیبانی از سیستم های جدید برای انیمیشن و تخریبات محیط ، پشتیبانی از سیستم جدید و به صورت میان افزار برای انیمیشن حیوانات .

18




نام موتور : GAMBRYO ELEMENT ENGINEسازنده :EMERGENT GAME TECHNOLOGIES
بازی اصلی : THE ELDER SCROLLS : OBLOVION بازی بعدی : ؟
برترین بازی : استفاده کنندگان : ؟
قیمت : اخرالزمان قدرت : 8.5
نماد بازی : ویرانی ! شخصیت محبوب : ؟
بازیهای ساخته شده :CIVILIZATION و ENTROPIA UNIVERSE

توضیحات :

اخر الزمان !! جمعیت بیش از حد ، نبود سوخت و امکانات کافی برای زندگی ، مقدمه پایان دنیا را فراهم کرد . زمین تقریبا از سکنه خالی شد ، یک پاکسازی عظیم ، قاره ها در شعله های اتش میسوختند و به زیر اقیانوسها میرفتند ، بازماندگان هم بر اثر انفجارات اتمی به یک نیمه انسان رادیاکتیوی تبدیل شده بودند . تاریکی زمین را فرا گرفت و همه در حال نابودی بودن . اما برخی ها اقدر شانس اوردن که توانستن خود را به پناه گاه های اتمی برسانند . نام این پناه گاه ها VAULT بود . بعد از تاریکی روشنایی امد و در پناه گاه ها باز شد ..... به دنیای FALL OUT خوش امدید .
بعد از اینکه INTERPLAY ورشکسته شد BETHESDA حقوق تمام IP های ساخته شده از این بازی را خرید . اما تا مدتها خبری از این بازی نبود تا اینکه بالاخره این بازی در E3 2007 و پشت درهای بسته نمایش داده شد . سرانجام بازی در جریان E3 2008 رسما معرفی شد و قابلیت های موتورش هم نمایش داده شد .


ویژگی گیم پلی : پشتیبانی از سیستم ارتقای AUTO SCALING ، پشتیبانی از بیش از 800 پایان مختلف !!! سیستم LEVEL SCALING ، مد HARD CORE ،

ویژگی تکنیکی موتور: پشتیبانی از سیستم TAKEDONE برای بازی اکش سوم شخص ، پشتیبانی از سیستم صوتی VATS ، پشتیبانی از سیستم RADIANT AI برای NPC ها ، DEPT OF FIELD ، سازگاری با تمام پلتفرمها ، پشتیبانی از بازی های MMO ، پشتیبانی از جلوه های ویژه ، DRAW DISTANCE ، سیستم فیزیک مخصوص گلوله ، پشتیبانی از صحنه های سینمای ، پشتیبانی از سیستم COMPANION WEEL ، سیستم SPECIAL ،


19


















نام موتور : LITHTECH ENGINE یا JUPITER EXTENDED سازنده :MONOLITH PRUDOCTION
بازی اصلی : FEAR بازی بعدی : ؟
برترین بازی : FEAR استفاده کنندگان : ؟
قیمت : ؟ قدرت : 8.6
نماد بازی : ترس شخصیت محبوب : ؟
بازی های ساخته شده :CONDEMEND

توضیحات :

خسته خواهیم مرد !! بازی FEAR بر اساس نام یک گروه نظامی خیالی یا FIRST ENCOUNTER ASSULT RECON یا F.E.A.R که وظیفه انها مقابله با شرایط غیر عادی و ماوراالاطبیعه بود نامگذاری شده . شخصیت اصلی این بازی هم فردی است با هویت مجهول که به خاطر توانایی های فوق العاده اش به این گروه امده و...
افرادی که بازی هنجار شکن FEAR را بازی کرده اند هم میدانند که MONOLITH با ساخت این بازی چه قدر سبک اول شخص را به سمت جلو حرکت داد و در واقع سبک اول شخص واقعا مدیون این بازی است . داستانی بی نظیر و گیج کننده ، جوی تکان دهنده ، کارگردانی بی نقص ، گرافیک واقعا طبیعی و مسیقی و صداگذاری عالی و هوش مصنوعی فوق العاده این بازی انقدر عالی بود که شاید دیگه هیچ وقت مثل این بازی را نبینیم . اماTIMEGATE همه ی ان چیز های خوب را فقط با یک بسته الحاقی نابود کرد و بعد از مدتی هم WARNER BROS استدیوی MONOLITH را خرید و به ناچار از ناشر اصلی بازی هم جدا شده بود . از ان موقع به بعد بود که FEAR خراب شد . اما اینها هیچ چیز از موتور قدرتمند بازی کم نمیکند .

ویژگی گیم پلی : EPA ها ، سیستم مبارزه نقطه به نقطه ، ترس ، هوش مصنوعی دیوانه کننده در زمان خود ، صدا و موسیقی 20 و ....

ویژگی تکنیکی موتور : هوش مصنوعی فوق العاده ، سیستم ذره ای و نور پردازی خیره کننده ، هوش مصنوعی بسیار پیچیده ، پشتیبانی از SLOW MOTION های مخصوص ، جلوه های ذرات فوق العاده ، سیستم خون فوق العاده ،



20



نام موتور : RENDERWARE ENGINE سازنده : criterion
بازی اصلی : GTA ? بازی بعدی : ؟
برترین بازی : BURN OUT استفاده کنندگان : ؟
قیمت : ؟ قدرت : 8.4
نماد بازی : ؟ شخصیت محبوب : ؟
بازی های ساخته شده : BLACK 1- BURN OUT ، CRACK DOWN

توضیحات :

در سال 2008 زمانی که BURN OUT برای دو کنسول XBOX 360 و PS3 منتشر شد توانست بهترین بازی ریسینگ ان سال شود .موفقیت عجیب این بازی باعث شد که این بازی برای اولین بار علاوه بر کنسولها برای PC هم منتشر شود . این بازی از یک موتور ویژه استفاده میکند که این موتور را استدیوی CRITERION GAME برای این بازی و به طور انحصاری کد نویسی کرد . البته شایعه شده بود که از موتور در GTA 3 و همینطور BLACK 2 ( که قرار است ساخته شود ) هم استفاده شده / میشود . به هر حال این موتور ویژ گی های فوق العاده ای را در خود دارد که جزء بهترین موتورهای سبگ ریسینگ شده .

ویژگی گیم پلی : هیجان ! تخریب !

ویژگی تکنیکی موتور: ایجاد فیزیک ذره ای ، ایجاد فیزیک مخصوص تخریب اشیا با سرعت زمانی مختلف و در زمانهای متفاوت ، پشتیبانی کامل از MOD های OPEN WORLD برای یک بازی ریسینگ ، پشتیبانی از سرعت فریم 60 در بازی های ریسینگ ، پشتیبانی کامل از همه ی پلتفرمها و چند نوع سبک ،.





21




نام موتور : CHROME ENGINE سازنده : TECH LAND
بازی اصلی : CHROM بازی بعدی : WARHOUND و DEAD ISLAND
برترین بازی : CALL OD JUAREZ استفاده کنندگان : ؟
قیمت : ؟ قدرت : 8.5
نماد بازی : انتقام شخصیت محبوب : بیلی کندل
بازی های ساخته شده : CALL OD JUAREZ

توضیحات :

با وجود تمام جذابیت های سبک وسترن واقعا کم هستند عنواوینی که واقعا ارزش تعریف و بازی را داشته باشند . یکی از همین عناوین موفق سبک وسترن CALL OF JUAREZ است که شخصیت دونفررا بازگو میکند . هر چند اینب ازی به پای RED DEAD نمی رسد اما در زمان خودش و با موتور عالی که داشت تحولی را در این سبک اغاز کرد . موتور این بازی CHROME ENGINE نام دارد که توسط استدیوی لهستانی TECH LAND ساخته شده . این موتور ویرایش نسخه 4 ام موتور قدیمی است که در بازی های نسل قبل هم ازش استفاده میشد . قدرت این موتور در بازی اخر این استدیو مشخص شد . جایی که با بازی CALL OF JUAREZ خوش درخشید و سود خوبی هم از فروش بازی بدست اوردن که باعث شد نسخه سوم این بازی هم ساخته بشه و تا چند وقت دیگه هم منتشر میشه ..

ویژگی گیم پلی : COVER SYSTEM ، پخش مولتی عالی ، داستانی دوطرفه ، محیط وسیع ، دوئل ، CONCENTRATION MODE ، تفاوت اتفاقات از دید 2 شخصیت اصلی .MARK EXECUTE .


ویژگی تکنیکی موتور : DYNAMIC LIGHTING، SKELETAL ANIMATION SYSTEM DEPTH OF FIALD ، 64 BIT HDR RENDRING، MOTION BLUR ، DEPTH OF FIELD ، پشتیبانی کامل از XBOX 360 و PS3 ،


22





نام موتور : GLACIER ENGINE سازنده : IO – INTERACYIVE
بازی اصلی : HITMAN : BLOOD MONEY بازی بعدی : HITMAN 5
برترین بازی : HITMAN 5 استفاده کنندگان :
قیمت : ؟ قدرت : 8.9
نماد بازی : ادم کشی شخصیت محبوب : ؟
بازیهای ساخته شده :KANE & LYNCH 1, 2 و FREEDOM FIGHTERS

توضیحات :
اطلاعاتی در دسترس نیست


23






نام موتور : ID TECH 5 ENGINE سازنده : ID SOFTWAR
بازی اصلی : REGE بازی بعدی : DOOM 4 و BRINK
برترین بازی : DOOM 4 و REGE استفاده کنندگان : ؟
قیمت : ؟ قدرت : 9.6
نماد بازی : اخرالزمان شخصیت محبوب : ؟

توضیحات : اطلاعاتی در دسترس نیست

تنها اطلاعات موجود درباره این موتور خلق روشی جدید به نام MEGA TEXTURE RENDERING است که TEXTURE ها زیادی را در ان واحد و از روی دیسک بارگذاری میکند .همچنین از پیشرفته ترین تکنیک ها در نوپردازی ، فیزیک ، سایه زنی ، و ... استفاده میکند .






24

نام موتور : SOURCE ENGINE سازنده :VALVE CORPORATION
بازی اصلی : HALF LIFE 2 بازی بعدی : HALF LIFE 2 : EPISOSDE 3
برترین بازی : HALF LIFE 2 : EPISOSDE 2 استفاده کنندگان : ؟
قیمت : ؟ قدرت : 8.8
نماد بازی : ؟ شخصیت محبوب : ؟
بازی های ساخته شده : مجموعه هالف لایف و ORANGE BOX

توضیحات : اطلاعاتی در دسترس نیست

تنها اطلاعات موجود این است که سبک اول شخص تا حد زیادی به این بازی مدیون است . چون 3 تکنولوژی را وارد این صنعت کرد که بعد ها در تمام بازی ها استفاده شد : 1-LIP SYNCHING2- نورپزدازی HDR3-INTERACTIVE CUTSCENE





25
نام موتور : OFFSET ENGINE سازنده : OFFSET SOFTWAR
بازی اصلی : تست نشده بازی بعدی : PROJECT OFFSET
برترین بازی : ؟ استفاده کنندگان : ؟
قیمت : ؟ قدرت : نامعلوم
نماد بازی : ؟ شخصیت محبوب : ؟

توضیحات :

تنها اطلاعات موجود در باره این بازی به شرح زیر است :

این موتور اوایل نسل حاضر و در یک دموی تکنیکی ( مثل دموی تکنیکی UE 4 ) ، نشان داده شد و تا امروز خبری از این موتور نیست . اما در همان زمان هم از پیشرفته ترین تکنولوژی ها استفاده میکرد . تا جایی که به بزرگترین و عضیم ترین موتور ساخت بازی تبدیل شده بود .

برخی از تکنولوژی های این موتور در 6 سال قبل عبارتند از:

SHADING و 64 BIT HDR RENDRING ، تکنولوژی NORMAL MAP ، پشتیبانی از 100 ها منبع نوری مختلف در ان واحد ، سیستم ذره ای قدرتمند ، پشتیبانی از نمایش بیش از 50 شخصیت به طور همزمان بر روی صحنه ، جلوه های POST PROCESSING پیشرفته از جمله MOTION BLUR , DEPTH OF FIELD , SPECYLA BLOOM ، سیستم خون بسیار پیشرفته ، پشتیبانی از چند پلتفرم ، پشتیبانی از بازی های شبکه تا 18 نفر DEPTH OF FIELD ، و....










پـ






 
آخرین ویرایش:
مرسی دوست عزیز ولی ای کاش در مورد ویژگی انجین ها کامل تر توضیح میدادی، تا خدایی نکرده دوستان رو دچار سوء تفاهم نکنه.

چون مثلا یسری از افکت ها رو واسه بعضی از انجین ها نام بردی و تو انجین های دیگه هیچ اشاره ایی بهشون نکردی در صورتی که اکثر اون افکت های نام برده شده تو انجین های مختلف مشترک هستن .
مثلا خیلی از موارد که تو Cryengine نام بردی در UE 3 هم هست و ....
تقریبا میشه گفت 70 الی 80 در صدد تکنیک های که نام برده شده تو اکثر انجین ها مشترک ـه.
 
[FONT="]نکته جالب :[/FONT][FONT="]حضور یک طراح ایرانی به نام بهنام علوی[/FONT] [FONT="]در ساخت [/FONT]COD

محمد علوی بود فک کنم ! تو MW2 هم تو تیتراژ آخرش جزو دیزاینر ها بود فکر میکنم !
 
سلام

مرسی دوست عزیز ولی ای کاش در مورد ویژگی انجین ها کامل تر توضیح میدادی، تا خدایی نکرده دوستان رو دچار سوء تفاهم نکنه.

چون مثلا یسری از افکت ها رو واسه بعضی از انجین ها نام بردی و تو انجین های دیگه هیچ اشاره ایی بهشون نکردی در صورتی که اکثر اون افکت های نام برده شده تو انجین های مختلف مشترک هستن .
مثلا خیلی از موارد که تو Cryengine نام بردی در UE 3 هم هست و ....
تقریبا میشه گفت 70 الی 80 در صدد تکنیک های که نام برده شده تو اکثر انجین ها مشترک ـه.
]سلام دوست عزیز .
حرفتون کاملا درسته . اما مبنایی که من برای اکانات این موتور ها قرار دادم استفاده از تکنولوژیهای ذکر شده در اخرین بازی ها بوده . خوب اکثر موتور های قدرتمند ، از بیشتر تکنولوژی های روز استفاده میکنن ، اما شاید تمام تکنولوژی هایی رو که دارن رو تو یک بازی به کار نگیرن .
[/B][/COLOR]



سلام دوست عزیز .

چیز جالبی رو پیدا کردی : اما توضیحش : ( اقای دایناسور ) هم درجریان اند اگه بهشون بگی .
ببین دوست عزیز ، اون مقاله ای که شما دیدی کپی شده مقاله خودم هست که 3 یا 4 ماه قبل تو همین بازی سنتر پستش رو زدم که مدیر فروم گفت ،چون تکراریه باید حذف بشه . خوب حذف هم شد . بعدش هم از اون موقع تا الان هم مشغول نکته برداری از منابع مختلف برای نوشتن این مقاله بودم . که شما دارین حاصلش رو میبینین . در واقع هر دو مقاله رو خودم نوشتم و اون سایت هم اون مقاله رو از همین بازیسنتر کپی کرده . ذخیره کش مقاله هم دست مدیر سایت و شاید هم مدیر فروم باشه که میتونی ازش بگیری با تاریخ
.


مرسی
لطفا این اشتباهان رو تصحیح کنید :


Saint's Row
R.A.G.E=Rockstar Advanced Game Engine

سلام .
دستتون درد نکنه . به موقع درستش میکنم .


محمد علوی بود فک کنم ! تو MW2 هم تو تیتراژ آخرش جزو دیزاینر ها بود فکر میکنم !

سلام .
تا جای که من میدونم بهنام علویه نه محمد علوی . میتونید بیشتر تحقیق کنید .
 
سلام.
خسته نباشی .
تایپیک عالیه .
اما مشکلش اینه که خیلی حرفه ای به مقایسه موتور ها پرداخته نشده . بیشتر میشه گفت داستان نوشته شده . به جای داستان بهتر بود بیاید و حرفه ای در مورد موتورها و خاصیت هاشون مینوشتین .
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or