موتور بازی تا چه حد روی گرافیک آن از لحاظ هنری موثر است؟

موتور یک بازی تا چه حدی روی گرافیک اون از لحاظ هنری تاثی

  • زیاد. موتور عامل مهمی در گرافیک هنری یک بازیه.

    رای‌ها: 1 9.1%
  • کم. موتور معمولاً نقش مهمی روی گرافیک هنری بازی نداره.

    رای‌ها: 3 27.3%
  • متوسط. هم موتور و هم طراحی هنری به یک میزان در نتیجه نهایی و گرافیک هنری یک بازی تاثیر دارند.

    رای‌ها: 6 54.5%
  • به بازی بستگی داره.

    رای‌ها: 1 9.1%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    11
اقا کوروش شما به Bioshok یا Medal میگی فانتزی من که نمیگم من به Fable2 میگم فانتزی . این بازی از لحاظ نور پردازی یه شاهکاره و هرگز نمیشه این نور و گرافیک رو با UN داشت قبول کنید
عجب پس شما به بایوشاک real میگید؟:eek: تو این سی سالی که تابحال از خدا عمر گرفتم تا حالا از نزدیک ندیدم کسی بتونه از پلاسمید استفاده کنه
ظاهرا تعریف شما از فانتزی اینکه هر بازی که دوست داشته باشیم به اون فانتزی بگیم یا شبیه fable باشه خود UT که با UE ساخته شده چی فانتزیه یا نه؟
 
ای خدا خیرت بده پس این موتور استفاده شده از Dice یا هر شرکت دیگه برای چی این تغییر رو ایجاد کردن ها؟

برای اینکه بتونن به گرافیک دلخواه خودشون برسن !!!

سوال شما چی بود این بود" موتور یک بازی تا چه حدی روی گرافیک اون از لحاظ هنری تاثیر داره "

درسته ؟؟ پس حتما داره که اینا تغییری ایجاد کردن دیگه ! بقول شما منطقی هم داریم بحث میکنیم ;)
پس حالا بریم سر اصل مطلب! یعنی موتور!
خیلی ها فکر می کنند وقتی شرکتی میاد لایسنس یک موتور رو می خره؛ مثل اینه که بیاد موتور رایگان Q3 رو از اینترنت داونلود کنه یا تو یک DVD بهش بدن! نه خیر. اینطوری نیست. همون موتور Q3 هم که لایسنسش می کردن با این نگارش رایگانش خیلی فرق داره. تولید کننده موتوری که 3 میلیون دلار براش میگیره؛ یک بسته بسیار بزرگ و کامل (Devkit) رو در اختیار لایسنس کننده قرار می ده که تعداد بسیار زیادی نرم افزار مثل Map editor های فوق العاد پیشرفته؛ حد اقل یک کامپایلر و یک Interpreter، نرم افزار های مدلینگ سه بعدی؛ پلاگین های متعدد برای مایا و 3D Studio (به یاد روز های قدیمی! آخیش...) و گاهی حتی فوتوشاپ، نرم افزار های طراحی بافت و ... رو در بر میگیره. در مورد بازی های جدید که زیر سیستم های پیچیده دارند؛ زیر سیستم ها هم در اختیار لایسنس کننده قرار می گیره. مثلاً مجموعه Custom Shader های متعدد و زیر سیستم نور پردازی. حالا اگه لایسنس کننده وقت داشت؛ میاد برای بازی جدیدش شیدر ها و نور پردازی جدید طراحی می کنه؛ یا اگه وقتشو نداشت از همون Default استفاده می کنه. بعد یواش یواش که به موتور وارد تر شد؛ ممکنه این ها رو تغییر بده. بهترین مثال در مورد بازی XIII بود که با استفاده از موتور Unreal2 ساخته شد ولی گرافیک Cell Shade داشت که تا اون وقت تو هیچ بازی دیگه ای نظیرش رو ندیده بودیم. یک FPS با گرافیک کمیک. موتور همون موتور بود؛ ولی تنظیمات Default به طور کلی دگرگون شده بودند و برای انجام این کار تقریباً به اندازه طراحی یک موتور زحمت کشیده بودند.
نخیر منظورم پست حمید نبود .. خودمم میفهمم UT3 ـیی که حمید میگه منظورش Unreal Tournament 3 ـه !! تازشم اگه حمید سوتی بده من بهش گیر نمیدم یعنی کسی گیر نمیده چونکه حمیدوثه :biggrin1:
دیدم گفتی UT مخفف جدید UE ... غیر از پست حمیدوث جای دیگه UT ندیدم! پس منظورت پست کی بود؟:biggrin1:
 
آخرین ویرایش:
1-

اینجا رو خودتم سوتی دادی! منظور حمید از UT یک چیز کاملاً متفاوت (غیر از UE) بود که من الآن نمیگم چی بود (به دلایل ادله:cheesygri).
نخیر منظورم پست حمید نبود .. خودمم میفهمم UT3 ـیی که حمید میگه منظورش Unreal Tournament 3 ـه !! تازشم اگه حمید سوتی بده من بهش گیر نمیدم یعنی کسی گیر نمیده چونکه حمیدوثه :biggrin1:
 
تمام مطالبی که شما میگی درست ولی :

خیلی جالبه خوده شما داری میگه برای اینکه XIII رو بسازن از Shader های دیگه ای استفاده کردن درست ؟

خوب مرد مومن منم همینو میگم پس موتور تاثیر داره که استفاده کردن وگرنه همونجوری از Default ش استفاده میکردن

عجب پس شما به بایوشاک real میگید؟ تو این سی سالی که تابحال از خدا عمر گرفتم تا حالا از نزدیک ندیدم کسی بتونه از پلاسمید استفاده کنه
ظاهرا تعریف شما از فانتزی اینکه هر بازی که دوست داشته باشیم به اون فانتزی بگیم یا شبیه fable باشه خود UT که با UE ساخته شده چی فانتزیه یا نه؟

شما که کلا صورت مسئلرو فراموش کردی منم کسی رو ندیدم که پلاسمید داشته باشه ولی اون گیم پلی بازیه نه گرافیک بازی ما اینجا در مورد گرافیک صحبت میکنیم
 
شما که کلا صورت مسئلرو فراموش کردی منم کسی رو ندیدم که پلاسمید داشته باشه ولی اون گیم پلی بازیه نه گرافیک بازی ما اینجا در مورد گرافیک صحبت میکنیم
والا گرافیک Bioshock هم اصلآ رئال نبود. بیشتر یه حالت خاص کارتونی و کاریکاتوری بود تا واقعی.
 
والا گرافیک Bioshock هم اصلآ رئال نبود. بیشتر یه حالت خاص کارتونی و کاریکاتوری بود تا واقعی.

کاملا درسته ولی قبول دارین که این گرافیک خاص UR هستش دیگه ؟
 
UR چیه ؟! :confused:
از اونجايي كه حرف R روي كيبرد بغل E و T قرار داره، ممكنه اشكال تايپي براي هردو حرف وجود داشته باشه و ممكنه منظورشون UE يا UT بوده باشه كه احتمال UE بودن احتمالا يحتمل تره.
-test84 در خدمت شما در تمامي امور آماري و احتمالي، داراي برگ ورود به جلسه به تاريخ 30/3/87 براي امتحان آمار و احتمال مهندسي.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or