بعد از بحثی که توی تاپیک گرفتن ليسانس UE3 توسط Sega براي يك بازي نامعلوم !! سر تاثیر Engine بازی روی گرافیک اون از لحاظ هنری پیش اومد؛ بحث رو اینجا ادامه می دیم.
البته که تاثیر موتور بیشتر در زمینه تکنیکیه. ولی بحث استثنایی که بعضی دوستان مطرح کردند تاثیر موتور روی گرافیک هنری و استیل بصری بازی بود. اونها گفتند بازی های تولید شده با موتور UE3 دارای تم غمگین هستند. اینم اضافه کنم تم گرافیک هنری نیست؛ بلکه گرافیک هنری در کنار موسیقی و داستان و ... روی تم بازی موثره.به نظر من عنوان این تاپیک زیاد جالب نیست باید اسمشو میگذاشتن تاثیر یک انجین در گرافیک هنری و تکنیکی در بازی.
به نظر من نقش یه انجین بیشتر تو ضمینه تکنیکی مطرح هست تا هنری.هر چند وقتی که از لحاظ تکنیکی امکانات بیشتری وجود داشته باشه ضمینه برای کارهای هنری هم بیشتر فراهم میشه ولی کلا نقش یه انجین از لحاظ تکنیکی بیشتر مطرح هست.
1- منظور من شما نبودی.بحث من در مورد رنگها و البته نور در UN بود نه اینکه گرافیک هنری بازی !!!
این کاملا مشخصه که مثلا TF2 که Valve ساخته و همچنین Half Life2 که هر دو با یک موتور ساخه شدن چقدر از لحاظ تم گرافیکی با هم متفاوتند اما منظور من این نبود . شما میتونی تو MAx یه خونه فانتزی بسازی یا یه کلبه وحشتناک این تفاوت ربطی به موتور نداره اما وقتی شما از موتوری برای نور پردازی در بازیتون استفاده میکنین قضیه متفاوت میشه وقتی شما از Normal Bump برای Texture هاتون استفاده میکنین این بسته به موتور داره که چقدر این Texture هارو با ضرافت بیشتر نشون بده .
شما مطمئن باشید هیچ گاه بازی ای با تم روشن و فانتزی با UN ساخته نخواهد شد ! این ربطی به مدلینگ یا تکسچرینگ نداره این برای تم نور و GI خود موتوره . شما نمیتونید Team Fortress2 رو با UN بسازین .
کاش خودتون با یکی از موتورها کار کرده بودین نمیدونم Ogre یا همین Quake 3 تا متوجه عرض بنده میشدین
من برعکس شما فکر میکنم. تم رو که سهیل جان تعریف کردن ولی حتی اگه تم رو هم در نظر بگیریم باز هم ربطی به موتور بازی نداره .در واقع فقط هدف سازنده و ذوق هنری میتونه تم رو تغییر بده حالا اینکه یه موتور محدود تره و یکی ابزار بیشتری در اختیار میگذاره چه ربطی به ذهن خلاق یا منجمد طراح داره که بتونه تم روشن رو بوجود بیاره یانه و البته تم فانتزی هم باز همینطور .اینکه موتور فلان مثلا انریل فقط برای تم تاریک طراحی شده حتی اگه مثال های سهیل رو نمیدیدم هم باز عجیب به نظر می رسید چه برسه به حالا . ضمنا منظور شما از تم فانتزی چیه؟ نقطه مقابل real? اگه اینطوره که اتفاقا اکثر بازیهایی که با UE تولید شدن فانتزی بودندشما مطمئن باشید هیچ گاه بازی ای با تم روشن و فانتزی با UN ساخته نخواهد شد
1-شیطونه میگه یک میکروفون بردارم برم خیابون از شونصد نفر سوال کنم بگم این بازی رو با چه موتوری درست کردند؛ وقتی همه گفتن هر چیزی غیر از UE3 بیام اینجا Podcast بذارم حالشو ببرید! اگه بخواییم موضوعی تا این حد بدیهی رو انکار کنیم؛ بحث فایده نداره. تولید کننده بدبخت هم گلوش پاره شد انقدر گفت من از نور پردازی Default بازی استفاده نمی کنم.ولی حتی همین Mirror's Edge هم معلومه که با UN ساخته شده در ضمن منظور من بازم میگم نور و تکسچره که همه چیز رو تحت تاثیر قرار میده انقدر هم واضحه که جای بحث نداره :confused:
اقا کوروش شما به Bioshok یا Medal میگی فانتزی من که نمیگم من به Fable2 میگم فانتزی . این بازی از لحاظ نور پردازی یه شاهکاره و هرگز نمیشه این نور و گرافیک رو با UN داشت قبول کنید
The game will be powered by the Unreal Engine 3 with the addition of a new lighting solution, developed by DICE
اینجا رو خودتم سوتی دادی! منظور حمید از UT یک چیز کاملاً متفاوت (غیر از UE) بود که من الآن نمیگم چی بود (به دلایل ادله:cheesygri).اینا بهشون میگن مخففهای جدیده Unreal Engine