ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
معرفی و بحث پیرامون بازیها
داستان، تاریخچه و معرفی بازیها
من همه کاره هستم! 11 بازی تاثیرگذار سبک شوتر اول شخص
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="uriel" data-source="post: 5028765" data-attributes="member: 54769"><p>واقعا این سوال تاثیرگذارترین عنوان توی این ژانر خیلی سوال سختیه. باید دید از نقطه نظر نقد یک بازی چه مولفه ای رو بعنوان تاثیر حداکثری میشه قلمداد کرد.</p><p>در نگاه کلی میشه دهه 90 رو مهمترین دهه در شکل گیری و فرم بندی این ژانر به حساب آورد و میشه گفت سرعت رشد این ژانر طی دهه 90 بسیار بالا بود و هر حرکتی یک انقلاب شگرف محسوب میشد. از دید شخصی من id software استودیویی هست که میشه گفت یک تنه قدرت بلامنازع این ژانر در دهه 90 محسوب میشد و مجموع خدماتی که در این ژانر کرده رو با هیچ کدوم از هم عصر های خودش نمیشه مقایسه کرد. اما بطور کلی میشه اینطور بیان کرد:</p><p>بطور مثال wolf 3D اولین بازی حقیقی این ژانر محسوب میشد با ارائه تمامی جذابیت های خاصه این ژانر.</p><p>Doom با ارائه بهبود مکانیزم های wolf 3D و انونس coop و DM زلزله تغییرات این ژانر رو رقم زد. در واقع دنیای گیم رو میشه به قبل از ارائه دووم و بعد از اون تقسیم کرد از دید من. doom بطور کلی در صنعت ویدئو گیم تغییر ایجاد کرد نه فقط در ژانر خودش.</p><p>Quake اولین اکشن سه بعدی واقعی تاریخ هست، صداگزاری، موزیک، گان پلی، enemy design و اتمسفر رو به طرز باورنکردنی ای بهبود داد و نسخه 2 قابلیت های سینمایی رو هم تزریق کرد. بخش مولتی پلیر و گسترش رو به رشد این مود با quake محقق شد.</p><p>golden eye 007 رویای تجربه fps رو بر روی کنسول ها محقق کرد که دستاورد واقعا عظیمی بود.</p><p>Half life شکوه داستانسرایی رو برای این ژانر ایجاد کرد و چیزی به اسم روایت داستانی رو معنا بخشید، با این وجود در طراحی مراحل، گیم پلی و گان پلی و گرافیک هم میشه گفت این بازی قشنگ تعریف دوباره این ژانر محسوب میشه.</p><p></p><p>اما دهه بعد، شاید بشه گفت عناوینی مثل call of duty و bioshock قدرتمند ترین عناوین این سبک محسوب میشن. چرا که با ارائه ساختن جهان های عظیم فکری و فلسفی (بایوشاک) و نمایش تلفیق سینما و گارگردانی صحنه ها با عناصر بازیسازی، خلق کرکترها( به نوعی casting) و... (call of duty) یک تغییر بسیار بسیار ملموس در generation این ژانر شاهد بودیم که موج انفجارش دقیقا مثل doom بود که doom clone ها رو بوجود آورد توی دهه 90. هنوزم رگ و پی کال اف دیوتی و بایوشاک رو میشه در تک تک عناوین این ژانر و حتی صنعت ویدئو گیم شاهد بود.</p><p>حتی در این دهه میتونیم از stalker هم نامی ببریم چرا که بطور واضح تلفیق عناصر rpg با سبک fps با این بازی رقم خورد و اولین بازی جهان باز این ژانر محسوب میشد که اونو برای من هم رده با دو عنوان قبل میتونه قرار بده.</p><p></p><p>اما از نظر شخصی و علاقه مندی خودم به بازی های این ژانر من میتونم فقط به یک بازی رای بدم و اون هم Quake هست که به نحوی یک legend حساب میشه چونکه تمام نسخه های سری ( علی الخصوص 3 نسخه ابتدایی در دهه 90) در بالاترین سطوح بازیسازی در عصر خودشون ساخته شدن و فرم بندی این ژانر کاملا با این بازی شکل گرفت به عقیده من. عنصر اصلی یعنی تیراندازی در هر سه نسخه این بازی هنوزم satisfy کننده و بینهایت عالی به چشم میاد که مرهون قدرت و نبوغ کدنویسی جان کارمک هست . خلق جهان های نسخه های اول و دوم در کتگوری های dark fantasy ( نسخه اول) و sci fi ( نسخه دوم) چراغ راه ساخت و توسعه دنیاهای بزرگی مثل سری half life بوده و اگر تاریخچه این ژانر رو دنبال کنید میبینید که منبع الهام بسیاری از عناوین بزرگ این ژانر همین بازی quake بوده و هست. ارائه ماد مولتی پلیر و فراگیر شدن اون به شکل امروزی با quake رقم خورد و اعتلای اون رو در نسخه 3 و در کنار عناوین دیگری مثل unreal tornaument میتونیم ببینیم. ساخت انجین های پر قدرت که قابلیت رندر انیمیشن های باورنکردنی ( با توجه به زمان خودشون)، نور پردازی و مدلینگ های بی نظیر quake 1&2 رو هم میتونیم از دیگر نقاط قوت این سری به حساب بیاریم. از نظر من قطعا یک عنوان و یک سری هست که میتونه در رتبه بندی تاثیرگذارترین های این ژانر مقام اول رو کسب کنه و اون هم سری quake هست.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="uriel, post: 5028765, member: 54769"] واقعا این سوال تاثیرگذارترین عنوان توی این ژانر خیلی سوال سختیه. باید دید از نقطه نظر نقد یک بازی چه مولفه ای رو بعنوان تاثیر حداکثری میشه قلمداد کرد. در نگاه کلی میشه دهه 90 رو مهمترین دهه در شکل گیری و فرم بندی این ژانر به حساب آورد و میشه گفت سرعت رشد این ژانر طی دهه 90 بسیار بالا بود و هر حرکتی یک انقلاب شگرف محسوب میشد. از دید شخصی من id software استودیویی هست که میشه گفت یک تنه قدرت بلامنازع این ژانر در دهه 90 محسوب میشد و مجموع خدماتی که در این ژانر کرده رو با هیچ کدوم از هم عصر های خودش نمیشه مقایسه کرد. اما بطور کلی میشه اینطور بیان کرد: بطور مثال wolf 3D اولین بازی حقیقی این ژانر محسوب میشد با ارائه تمامی جذابیت های خاصه این ژانر. Doom با ارائه بهبود مکانیزم های wolf 3D و انونس coop و DM زلزله تغییرات این ژانر رو رقم زد. در واقع دنیای گیم رو میشه به قبل از ارائه دووم و بعد از اون تقسیم کرد از دید من. doom بطور کلی در صنعت ویدئو گیم تغییر ایجاد کرد نه فقط در ژانر خودش. Quake اولین اکشن سه بعدی واقعی تاریخ هست، صداگزاری، موزیک، گان پلی، enemy design و اتمسفر رو به طرز باورنکردنی ای بهبود داد و نسخه 2 قابلیت های سینمایی رو هم تزریق کرد. بخش مولتی پلیر و گسترش رو به رشد این مود با quake محقق شد. golden eye 007 رویای تجربه fps رو بر روی کنسول ها محقق کرد که دستاورد واقعا عظیمی بود. Half life شکوه داستانسرایی رو برای این ژانر ایجاد کرد و چیزی به اسم روایت داستانی رو معنا بخشید، با این وجود در طراحی مراحل، گیم پلی و گان پلی و گرافیک هم میشه گفت این بازی قشنگ تعریف دوباره این ژانر محسوب میشه. اما دهه بعد، شاید بشه گفت عناوینی مثل call of duty و bioshock قدرتمند ترین عناوین این سبک محسوب میشن. چرا که با ارائه ساختن جهان های عظیم فکری و فلسفی (بایوشاک) و نمایش تلفیق سینما و گارگردانی صحنه ها با عناصر بازیسازی، خلق کرکترها( به نوعی casting) و... (call of duty) یک تغییر بسیار بسیار ملموس در generation این ژانر شاهد بودیم که موج انفجارش دقیقا مثل doom بود که doom clone ها رو بوجود آورد توی دهه 90. هنوزم رگ و پی کال اف دیوتی و بایوشاک رو میشه در تک تک عناوین این ژانر و حتی صنعت ویدئو گیم شاهد بود. حتی در این دهه میتونیم از stalker هم نامی ببریم چرا که بطور واضح تلفیق عناصر rpg با سبک fps با این بازی رقم خورد و اولین بازی جهان باز این ژانر محسوب میشد که اونو برای من هم رده با دو عنوان قبل میتونه قرار بده. اما از نظر شخصی و علاقه مندی خودم به بازی های این ژانر من میتونم فقط به یک بازی رای بدم و اون هم Quake هست که به نحوی یک legend حساب میشه چونکه تمام نسخه های سری ( علی الخصوص 3 نسخه ابتدایی در دهه 90) در بالاترین سطوح بازیسازی در عصر خودشون ساخته شدن و فرم بندی این ژانر کاملا با این بازی شکل گرفت به عقیده من. عنصر اصلی یعنی تیراندازی در هر سه نسخه این بازی هنوزم satisfy کننده و بینهایت عالی به چشم میاد که مرهون قدرت و نبوغ کدنویسی جان کارمک هست . خلق جهان های نسخه های اول و دوم در کتگوری های dark fantasy ( نسخه اول) و sci fi ( نسخه دوم) چراغ راه ساخت و توسعه دنیاهای بزرگی مثل سری half life بوده و اگر تاریخچه این ژانر رو دنبال کنید میبینید که منبع الهام بسیاری از عناوین بزرگ این ژانر همین بازی quake بوده و هست. ارائه ماد مولتی پلیر و فراگیر شدن اون به شکل امروزی با quake رقم خورد و اعتلای اون رو در نسخه 3 و در کنار عناوین دیگری مثل unreal tornaument میتونیم ببینیم. ساخت انجین های پر قدرت که قابلیت رندر انیمیشن های باورنکردنی ( با توجه به زمان خودشون)، نور پردازی و مدلینگ های بی نظیر quake 1&2 رو هم میتونیم از دیگر نقاط قوت این سری به حساب بیاریم. از نظر من قطعا یک عنوان و یک سری هست که میتونه در رتبه بندی تاثیرگذارترین های این ژانر مقام اول رو کسب کنه و اون هم سری quake هست. [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
معرفی و بحث پیرامون بازیها
داستان، تاریخچه و معرفی بازیها
من همه کاره هستم! 11 بازی تاثیرگذار سبک شوتر اول شخص
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft