مقایسه گرافیکی Assassin's Creed: Revelations و "بهترین تکنیک AA کنسولی"

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

DieDie

کاربر سایت
برای بازی ای که انتقادهای زیادی از آن در مورد کمبود نو آوری میشود ... بزرگترین قدم در آن نسبت به نسخه های گذشته پیشرفت در تکنولوژی رندر گرافیکی بازی است و از دیدگاه فنی به وضوح روشن است که AC:R چشمگیرترین بازی در سری AC است.

مواردی که AC:R را نسبت به نسخه های گذشته زیبا تر و بهتر جلوه میدهد استفاده از افکتهای آب و هوایی بهتر نور پردازی بالانس تر بالا بردن تعداد چند ضلعیها و نرم تر شدن لبه ها در بازی است البته این پیشرفتها به محیط بازی محدود نشده اند و کاراکترهای بازی هم به وضوح جزئیات بیشتر و انیمیشنهای صورت و بدن نرم تر و لطیف تری نسبت به نسخه های قبلی دارند.
50 عکس مقایسه از بازی را میتوانید در این لینک مشاهده کنید:
http://www.eurogamer.net/articles/2...ns-720p-comparison-gallery-comparison-gallery

رزولوشن:
بازی بر روی 360 از رزولوشن واقعی 720p بر خوردار است و PS3 هم دقیقا به همان خوبی نسخه 360 است ولی تعدادی خطوط در PS3 برای حفظ مشکل حافظه کنسول از بالا و پائین صحنه حذف شده اند که چندان به چشم نمیاد.

Post Process Anti-Aliasing
برای حفظ کردن منابع بیشتری از قدرت چیپهای گرافیکی Xenos و RSX یوبی سافت از تکنیک PPAA در بازی جدید خود استفاده کرده که به نظر میرسد اساس آن بر روی ***** کردن فریم نهایی به عنوان یک شی واحد پس از رندر شدن کامل آن بنا نهاده شده است( یعنی اینکه انجین بازی در فواصل فریمی مشخصی یک فریم را به عنوان فریم نهایی مارک میکنه و کل فریم رو ***** [بلور] میزنه).
AA خوب در بازیها تاثیر زیادی در طبیعی و ارگانیک جلوه دادن بازی ها داره نمونه ای از این بازیها god of war 3 هست که هنوز یکی از بهترینها در این مقوله به حساب میاد.
PPAA در AC:R بهترین PPAA ای هست که ما (DF) دیده ایم و یک کار فوق العاده برای از بین بردن ناصافیهای لبه ها و زنده و طبیعی نشون دادن است و کمترین مشکلات و عوارض جانبی رو هم نسبت به قبل داره.
خبر خوبتر این است که PS3 و 360 هر دو از یک تکنیک برای AA استفاده میکنند و quincunx AA ای که در نسخه های قبلی بر روی PS3 استفاده میشد و باعث بلوری شدن جزئیات پیچیده میشد در این نسخه وجود ندارد.
تکنیک AA در این بازی در دو مقوله حفظ کردن منابع و قدرت گرافیکی و از بین بردن دندونه ها یک الگوریتم کار آمد و سیستم برنده - برنده است که هر دو مقوله عنوان شده از آن سود میگیرند.

AA در 360:
برای دیدن عکسها در سایز بزرگ روی عکسها کلیک کنید:




AA در PS3:





سایر موارد:
در کل دو بازی به صورت مجازی کاملا شبیه به هم به نظر میان و شاید در برخی موارد مثل کیفیت سایه ها تفاوتهای فوق العاده نامحسوس و کمی بین دو نسخه وجود داشته باشه که که تنها از فواصل خیلی خیلی نزدیک قابل روئیت باشه....
در خلال مدتی که DF باز را تست میکرده بعضی تفاوتهای اندک مثل افکت مه در برخی صحنه ها به چشم میاد که بعضی وقتها بر روی PS3 فراگیرتر و ضخیم تر به نظر میرسه و بعضی وقتها بر روی 360.

فریم ریت و گسستگی در فریمها:
360 در مجموع فریم ریت بالاتر و با ثبات بیشتر نسبت به PS3 دارد....
PS3 در بعضی مناطق نقشه بازی گسستگی فریم بیشتری دارد و کنترل کنسول هم قدرت پاسخ دهی به موقع خود را از دست میدهد.
برای مقایسه ویدئوهای دو کنسول به منبع اصلی مقاله مراجعه کنید:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-face-off-assassins-creed-revelations
 
آخرین ویرایش:
بعد از 6 سال تازه داره سخت افزار کنسولها دست بازی ساز ها میاد ...
تکنیک های جدید AA و انواع افکت ها و ... تازه دارن رو می شن ...
DieDie دستت بابت ترجمه درد نکنه >:d
 
  • Like
Reactions: DieDie
بعد از 6 سال تازه داره سخت افزار کنسولها دست بازی ساز ها میاد ...تکنیک های جدید AA و انواع افکت ها و ... تازه دارن رو می شن ...DieDie دستت بابت ترجمه درد نکنه >:d
دقیقا ولی یه مسئله ای که خیلی تاسف باره اینه که مایکروسافت اصلا از این تکنولوژیها تو بازیای 1st party استفاده نمیکنه توی این نسل تنها بازی 360 که انجین 1st party داره forza هست.
 
در کل دو بازی به صورت مجازی کاملا شبیه به هم به نظر میان و شاید در برخی موارد مثل کیفیت سایه ها تفاوتهای فوق العاده نامحسوس و کمی بین دو نسخه وجود داشته باشه که که تنها از فواصل خیلی خیلی نزدیک قابل روئیت باشه....
در خلال مدتی که DF باز را تست میکرده بعضی تفاوتهای اندک مثل افکت مه در برخی صحنه ها به چشم میاد که بعضی وقتها بر روی PS3 فراگیرتر و ضخیم تر به نظر میرسه و بعضی وقتها بر روی 360.
این پست فقط جنبه تکمیلی داره مهدی :دی

The only obvious difference we came across in our playthrough concerned the level of atmospheric haze being rendered - as you can see, it can vary quite dramatically. Sometimes it's thicker and more pervasive on PlayStation 3, in other areas it seems to manifest more thickly on the Xbox 360. It's only really noticeable if you have both versions running side-by-side though and doesn't have any impact on the gameplay experience whatsoever.







We saw some differences in the way that atmospheric rendering is handled in each of our playthroughs but there are no significant differences in the image quality overall.

 
این پست فقط جنبه تکمیلی داره مهدی :دی

The only obvious difference we came across in our playthrough concerned the level of atmospheric haze being rendered - as you can see, it can vary quite dramatically. Sometimes it's thicker and more pervasive on PlayStation 3, in other areas it seems to manifest more thickly on the Xbox 360. It's only really noticeable if you have both versions running side-by-side though and doesn't have any impact on the gameplay experience whatsoever.







We saw some differences in the way that atmospheric rendering is handled in each of our playthroughs but there are no significant differences in the image quality overall.

امید جان یه جمله قبل همون قسمت رو که بلد کردی بخون نوشته:
Sometimes it's thicker and more pervasive on PlayStation 3, in other areas it seems to manifest more thickly on the Xbox 360.
شما ظاهرا هیچ کدوم از نسخه هارو بازی نکردین چون بازی چرخه آب و هوایی و شب و روز داینامیک داره من همین الان دارم 360 رو بازی میکنم وقتی هوا مه آلود باشه توی همون نقطه همون منظره مه آلود تو 360 دیده میشه ولی ظاهرا چون این تغییرات تو دو نسخه با هم sync نیستن توی این دو عکس افکت مه تفاوت داره خواستی برات عکس میندازم.
 
امید جان یه جمله قبل همون قسمت رو که بلد کردی بخون نوشته: Sometimes it's thicker and more pervasive on PlayStation 3, in other areas it seems to manifest more thickly on the Xbox 360. شما ظاهرا هیچ کدوم از نسخه هارو بازی نکردین چون بازی چرخه آب و هوایی و شب و روز داینامیک داره من همین الان دارم 360 رو بازی میکنم وقتی هوا مه آلود باشه توی همون نقطه همون منظره مه آلود تو 360 دیده میشه ولی ظاهرا چون این تغییرات تو دو نسخه با هم sync نیستن توی این دو عکس افکت مه تفاوت داره خواستی برات عکس میندازم.
اینقدر عنوانهای جدید پشت سر هم ریلیز شده هنوز بازی نکردم اینو متاسفانه :دی میدونم منظورت چیه Brotherhood هم آب و هوای داینامیک و چرخه شبانه روز داشت . توی این عکسها هم چون این چرخه به صورت راندوم تغییر میکنه تو ساعات مختلف متفاوته . DF باید این مسئله رو بیشتر باز میکرد برداشت اشتباه نشه ازش :دی
 
من که نسخه ی PS3 بازی نکردم.

ولی نسخه ی Xbox 360 بعضی وقت ها افت فریم شدید داشت، این مسئله توی AC BH هم بود، افت فریمش هم شدید بود مخصوصا وقتی از یک محیط بسته یهو وارد محیط باز میشدم یا چندین سرباز دنبالم میکردن و از محیط های مختلف میگذشتم.
یه کم اذیت میکرد.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or