مغز متفکر ایرانی در شرکت یاهو!

mike

کاربر سایت
Dec 26, 2005
6
نام
Navid
سلام . شب و روزتان خوش .
امروز براتون مقاله ای رو درباره یکی از کارمندان شرکت یاهو آماده کردم . امیدوارم خوشتون بیاد و به دردتون بخوره . در ضمن منبع هفته نامه آسمان دوستی ، سال دوم ، شماره پنجم ، اول مرداد84 هست .
-مغز متفکر شرکت یاهو !
امروزه تمام کسانی که با دنیای اینترنتی در ارتباط هستند ، نام یاهو برایشان از نام برادر و خواهرشان نیز آشناتر است . در میان تمامی سایت های ارتباطی موجود ، دو سایت Yahoo! و Google که از رقبای جدی و دیرین یکدیگر به شمار میروند ، هر روز با به کارگیری متدهای جدید و روش های آسان برای دستیابی کاربر به اطلاعات مورد نیازشان گام دیگری جهت پیشی گرفتن از حریف و در نهایت نزدیک شدن به دنیای الکترونیکی ایده آل بر می دارند .
سایت یاهو که بنا به گفته مسئولینش امروزه بیش از 180 میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد ، در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای اطلاعاتی و تجاری مشغول به فعالیت است . اما این حجم بالای فناوری و ارائه خدمات هرگز بدون حضور متخصصان خردمند و زبردست میسر نخواهد شد . متخصصانی که از ملیت ها و نژادهای مختلف جهت رشد و شکوفایی دهکده جهانی دست به دست هم داده و برای پیشبرد اهداف بلند خود از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند . یکی از این متخصصین به نام و سرشناس ، جوانی است ایرانی که شهره مهارت و ابتکار او مدیران سایت های مختلف را برآن داشته تا از توانایی های بی نظیر او به بهترین شکل استفاده نمایند .
«مهندس فرزاد ناظم» ، 46 ساله ، دارنده مدرک مهدنسی کامپیوتر از دانشگاه پلی تکنیک کالیفرنیا که از ژانویه سال 2002 رسمآ مدیریت فنی سایت یاهو را در اختیار گرفته است .
مهندس ناظم از سال 1985 فعالیت حرفه ای خود را در SYDIS آغاز نمود . در این مدت بر اثر شایستگی های فراوانی که از خود به نمایش گذاشت ، توانست به سرعت پله های ترقی را طی نماید و به مدارج مدیریتی دست یابد . در همین سال به کمپانی عظیم Oracle پیوست و در مدت ده سالی که در این شرکت فعالیت می کرد توانست سمت معاونت رسانه ای این امپراطوری را از آن خود نماید و علاوه بر آن در دو نقش مسئول تقسیمات سرور شبکه ای و همچنین به عنوان یکی از اعضای مدیریت کمیته فروش محصولات ظاهر گردد .
در مارچ 1996 «ناظم» به یاهو پیوست و به عنوان یکی از اعضای اصلی مهندسی شبکه این سایت مشغول به کار شد . در کمتر از یک سال بنا به تشخیص مدیران یاهو ، «ناظم» به بخش فنی سایت منتقل شد و در کمتر از یک ماه این بار نیز توانست با تخصص خود مدیریت آن بخش را بر عهده بگیرد . در این سمت او مسئولیت رسیدگی به کلیه امور مربوط به فعالیت های سایت ، ارایه خدمات و مسایل فنی آن را بر عهده داشت .
به عقیده بسیاری از همکاران ناظم ، عامل اصلی موفقیت های او ، اتکا به نیروی بشری برای انجام تمامی امور است . او بر این باور است که اگر عده ای که در یک مکان مشغول به کار هستند تمام توان خود را به کار گیرند ، به طور قطع می توانند به تمام اهداف خود دست یابند . به همین دلیل است که ناظم به هر بخشی و هر ارگانی وارد میشود ، هدایت اعضای تیم را در اختیار میگیرد .
چند سال بعد یعنی در ژانویه سال 2002 اخبار رسمی حکایت از سمت جدید مهندس ناظم در سایت یاهو داشت . در این تاریخ او مسئولیت نهایی فنی این سایت را بر عهده گرفت و فعالیت قبلی خود را گسترده تر کرد . در این سمت او با بکارگیری تیم های تخصصی قوی که اکثرآ زیر نظر خود او آموزش دیده بودند ، سعی دارد تا با تمام توان یاهو را به عنوان قدرت اول دنیای اینترنت به کاربران بشناساند و در این مسیر از هیچ تلاش علمی و تخصصی دریغ نمی نماید .
نکته جالب در مورد فعالیت های او در این بخش این است که قصد دارد تنها با کمک تیم های تخصصی خودش و نه دخالت سرمایه گاران مختلف این راه را به مقصد رساند و عقیده دارد که دخالت دیگران که از تخصص کافی برخورد نیستند سبب کاهش سرعت رشد خواهد شد . این باور او اگر چه به مذاق بسیاری از حامیان مالی سایت خوشایند نبوده است اما روحیه ایرانی و خستگی ناپذیر این مدیر شایسته باعث شده تا همچنان مدیران یاهو از او به طور کامل حمایت نمایند .
باشد که در آینده نزدیک شمار بیشتری از هموطنان ایرانی را در نقاط کلیدی اقتصادی و علمی دنیا شاهد باشیم .

farzad_nazem.jpg

این هم عکس بزرگش که چون صفحه را خراب میکنه فقط لینکش رو میذارم :
http://us.i1.yimg.com/us.yimg.com/i/docs/farzadnazem.jpg

منبع : هفته نامه آسمان
این مطالب را خودم تایپ کردم و از هیچ سایت و وبلاگ دیگری نیست ...
برگرفته از : www.binazir.tk
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر