معرفی PS4 باعث سقوط سهام سونی شد.

RattleSnake

کاربر سایت
Dec 24, 2009
5,481
نام
مهدی
8FD969DC5A731A6CE64887CD056BD_h414_w622_m2_q100_cooBzugUZ.jpg


بعد از معرفی PlayStation 4 در روز چهارشنبه توسط Sony که یکی از بزرگترین رویداد‌های سال 2013 برای صنعت گیم بود اتفاقاتی نیز رخ داد.

طی دو ساعت از ساعت 9 الی 11 سهام سونی در آمریکا سقوط کرد. البته این کاهش زیاد محسوس نبود ولی سهام سونی با 2.7% کاهش یعنی در هر سهم -3.04% کاهش به $14.08 دلار رسید. این روند باز هم ادامه داشت. سهام سونی در بازار بورس ژاپن نیز کاهشی را در پی داشت، این سهام 2.63% کاهش داشت ولی بعد از چند ساعت در روز پنج شنبه با 1.8% افزایش به +2.42% رسید ولی حالا نیز با 0.07٪ درصد کاهش، 14.7$ دلار معامله می‌شود. در بازار بورس ژاپن نیز سهام سونی هم اکنون با کاهش مواجه است.
این در حالی است که با کاهش سهام سونی سهام رقیب سنتی سونی یعنی Nintendo با افزایش روبرو بود. این شرکت در ژاپن با +1.26% سهام خود را به 1.3%+ رساند. Nintendo در آمریکا نیز با افزایش سهام روبرو بود که با 2% افزایش سهام خود را به $11.79 رساند.

این اتفاقات در حالی است که بیشتر صنعت گیم از این معرفی در روز چهارشنبه راضی بودند و یکی از بزرگترین رویداد‌های تاریخ صنعت گیم می‌دانستند. چندین ساعت درمورد ویژگی‌های کنسول سونی PS4 بحث شد و بازی‌های زیبایی به نمایش گذاشته شدند. با این حال فقط از کنترلر PS4 رونمایی شد و خبری از نمایش کنسول اصلی نبود که این مسئله باعث شد تا عده‌ای بگویند سونی چرا نمایشی از خود کنسول نداشت.

با این حال Sony و Nintendo رقبایی هستند که تفاوت‌های مخصوصی با هم دارند. Nintendo فقط کنسول ساز و بازی‌ساز است, در حالی که Sony خدمات بیشتری ارائه می‌دهد از جمله تولید گوشی‌های همراه و لوازم الکترونیکی ولی Nintendo دوست دارد بیشتر با خانواده‌ها و گروه‌های مختلف گیمرها ارتباط برقرار کند. ممکن است PlayStation 4 دردسرهای جدیدی برای کنسول Wii U تا ماه نوامبر 2013 ایجاد کند.

بازارا بازی‌های گوشی‌های همراه، بازی‌های شبکه‌های اجتماعی و تبلت‌ها در حال داغ شدن است و هر دو شرکت نگران این موضوع هستند. Nintendo در تلاش است تا هرچه بیشتر کنسول Wii U را به فروش برساند چرا که حتی پیش بینی فروش این کنسول را از 5 میلیون در سال 2012 به 4 میلیون کاهش داد. Wii U در 3 ماه اول عرضه خود تواسنت 3 میلیون نسخه فروش کند. تحلیلگران و آنالیزورها بر این باورند که سونی در معرفی چهارشنبه شب خود سوالات زیادی را بی پاسخ گذاشت. مانند قیمت این کنسول و هزینه نهایی ساخت PS4.

Nintendo از زمان لانچ کنسول خود Wii U تا اواسط نوامبر 2012 حدود 30٪ ضرر داده است این درحالی است که Sony طی این دو ماه 30٪ افزایش سود داشته است.

کاهش سهام امروز:





کاهش سهام چهارشنبه:


منبع
 
آخرین ویرایش:

malek911

کاربر سایت
Aug 22, 2007
5,810
نام
malek
به نظر من اضافه کردن 4 گیگ رم و گرونتر کردن کنسول اشتباه خیلی خیلی بزرگی بود
آخه رم کیلویی چنده:d
ولی خداییش بری بیرون بخای رم 8 گیگ DDR5 بخری باید کم کم 1 تومن پیاده شی (اونم اگه باشه)اونوقت من موندم اینا قطعاتشون رو از مریخ میارن یا اینکه پراید مونتاژ جهنم هستش:d
 

daxpax

کاربر سایت
Feb 27, 2009
1,285
داداش ایشالله میدونی داری چی میگی دیگه ؟!:d
چار روز دیگه 4گیگ رم به درد عمه چِوات یرلی میخوره !؟
به نظرت اضافه کردن بلوری و منتظر شدن برای مشخصات نهایی HDMI ارزش این رو داشت که ps3 قیمتش بشه 599 دلار و 7 ماه تاخیر بخوره؟ به نظر من که نه الان هم ترجیح میدم کنسول های سونی و ماکروسافت high end نباشن ولی ارزون تر باشن .این چیزیه که در دراز مدت به صرف خودشون هستش و باعث قدرتمندتر شدن خودشون میشه کمتر ضرر میدن و زودتر هم به سود دهی میرسن . اگه بخواهیم واقعگرا باشیم من و تو و تمام گیمر های هاردکور و نیمه هاردکور این کنسول هارو میخریم حالا یکیش رو یا شایدم هر 2 تارو و برامون فرق نمیکنه که چی توشون هست چون انتظار مون از کنسول چیزه دیگه ای هستش . شرکتهای بازی سازی هم مسلما یراشون high end بودن سخت افزار مهم نیست و برای اونها به قولی good enough کافیه . هر چند همین الان هم ps4 و xbox بعدی غیر از مقدار رمشون به معنای کلمه معمولین،CPU جگوار زاقارت و کارت گرافیک های mid range
 

!mohsen

کاربر سایت
Oct 20, 2011
559
رم تاثیر چندانی تو اجرای بازی ها نداره!هی شما بگین رمش فلانه و فلانه!
تو یوروگیمر چیز جالبی نوشته بود نوشته بود این نوع رم در گرافیک titan هم وجود داره!یعنی بهترین رم موجود در بازار رو استفاده کرده دمه سونی گرم!
یه تست پی سی اگه وقت شد براتون میگزارم تا تفاوت ddr3 و gddr5 رو در بازدهی کارت گرافیک ببینید!(البته دسترسی به مدل های بالا ندارم مدل های ضعیف رو براتون تست میگزارم!)
 

Fallen-Angel

کاربر سایت
Feb 18, 2013
1,162
نام
میشا
الان یه اسمارت فون بخوای بخری 750 دلار باید پول بدی

500 دلار واسه یه کنسول زیاد نیس
نخیر آقا. واسه منی که اسمارت فون زیاد به دردم نمیخوره و یه ultra smart phon هم کارمو راه میندازه :d این مبلغ 500 دلار واسه یه کنسول زیاده. تازه اونور 500 دلاره. اینجا میشه 2 میلیون تومن :d
 

Farshad360

کاربر سایت
Aug 10, 2010
1,550
نام
فرشاد
معرفی همیشه باعث تنزل سهام می شه وا این آمار فروش هست که سهام رو میبره بالا..
امین جان همیشه این اتفاقات نمیفته !
مثلا امسال اپل پس از معرفی ایفون ۵ افت سهام داشت.
پس از معرفی ایپد مینی هم افت سهام داشت.
اما پس از معرفی آی مک جدید چون یه محصول انقلابی بود سهامش رشد داشت
یا حتی پس از معرفی مک بوک رتینا رشد سهام داشت .
یا مثلا سامسونگ در بعضی از معرفی هاش رشد داشته در بعضی نه !
حتی نوکیا پس از معرفی Lumia 920 سهامش رشد کرد.

پس همیشه معرفی باعث تنزل سهام نمیشه ، کاملا به رضایت بازار (یا رضایت نداشتن بازار) بستگی داره
 

VahiD_ST

کاربر سایت
Nov 10, 2009
8,048
نام
وحید
دلیل اصلی کاهشش می تونه همون نشون ندادن کنسول باشه. دلیلی نداشت سونی PS4 رو نشون نده. هر دلیلی هم که بیارن فقط بهانه ی پوچ هست.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
معرفی کنسول جدید اصولا باعث کم شدن تمایل نسبت به محصول فعلی و در نتیجه کاهش سهام میشه. شرکت ها هم برای اجتناب از این موضوع اصولا میان به محصولات فعلیشون یه کاهش قیمت میبندن. احتمالا تو E3 که PS4 کامل معرفی میشه و تاریخ عرضه هم میخوره سونی PS3 رو کاهش قیمت میده تا فروشش یهو کم نشه.
 

mahdie

کاربر سایت
Oct 3, 2009
22
برادران چرا نمیگیرید مطلبو؟
متخصصان بازار بورس و سهامداران و دلالان نه گیمرند نه فن کنسول و نه چیز دیگه ...اونها فقط به فکر سودشون هستند...با توجه به اینکه عرضه کنسول جدید همیشه در اوایل با ضرر روبرو هست حتی برای نینتندو...عدم موفقت احتمالی اون در اینده یک کابوسه برای سهامداران خصوصا که تجربه ثابت کرده عرضه کنسول یه کار پرریسکه...خصوصا که بازار اون اطمینان صابق رو به سونی نداره.....بنا بر این حتی بهترین نمایش و نو اوری هم با کاهش سهام روبرو خواهد شد حالا چه کنسولو نشون بدن چه ندن.......انجا تنها مسعله ای که هست اینکه میزان ریزش یهام به حد اقل برسه...جالبه اینجا طرف می یاد میگه عجب کنسولی بود و این حرفها بعدش نگه می کنه می بینه هوا ابریه میگه دیگه این کنسولو نمیخرم یدرد نمیخوره
 

ممتنع

کاربر سایت
Jun 29, 2012
227
من فكر كنم اگر قيمت كنسول 430 دلار باشه عاليه
با توجه به مشخصاتي كه داره
مثلا با gpu كه داره وبيش از 1800 gflops داره كه بااين مشخصات ما بين 7850و 7870 قرار ميگيره كه اين كارت هاي گرافيك جزو كارت هاي high end به حساب ميان.
يا مثلا 8gig رم gddr5 كه سرعتش بيش 2.5 برابر gddr3
تقريبا با يه كنسول طرفيم كه در حد و اندازه pc هاي high end امروزي هست.
در صورتي كه در هنگام لانچ فروش خوبي داشته باشه به راحتي سهامش پرواز ميكنه.
 

ash@ash

کاربر سایت
Oct 15, 2012
955
یک سری ها ماشاالله همه فن حریفن

هم متخصص سخت افزارند، هم تحلیل گر اقتصادی، هم متخصص گرافیک و پردازش های گرافیکی ،هم گیمر هارد کور هستند به قول خودشون و ....

نمونه بارز حرف "از هر انگشتش یک هنر می باره" هستند
 

Hodor

کاربر سایت
Sep 26, 2005
10,109
نام
محمد رضا
به نظر من تنها دلیلش عالی بودن مشخصات ps4 هست و کاهش خرید ps3 !
وگرنه نشون دادن کنسول یا ندادنش تاثیری رو سهام نداره!
سهام وقتی افت میکنه که ارزش شرکت افت کنه! ارزش شرکت هم بستگی به فروشش داره!
خوب مسلمه وقتی شما ps4 میبینی جای خرید ps3 پولاتو جمع میکنی ps4 بخری
 

Mr. Dante

کاربر سایت
Jan 25, 2013
76
نام
کیوان
با یه لانچ خوب و جذب گیمرها و فروش آغازین خوب نه تنها برمیگرده سرجاش بلکه بهتر از قبل هم میشه.

---------- نوشته در 10:05 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 10:02 PM ارسال شده بود ----------

یک سری ها ماشاالله همه فن حریفن

هم متخصص سخت افزارند، هم تحلیل گر اقتصادی، هم متخصص گرافیک و پردازش های گرافیکی ،هم گیمر هارد کور هستند به قول خودشون و ....

نمونه بارز حرف "از هر انگشتش یک هنر می باره" هستند
شما هم هنر قضاوت در مورد دیگران داری:d
گیمرا دوست دارن نظر بدن شما چی کار داری؟
گیمری که هی بگه من هاردکورم اصلا هاردکور نیست:d
 

Sɯαsƚikα

April 26 , 2016
کاربر سایت
Jan 2, 2013
4,620
نام
peɪmɑːn
با یه لانچ خوب و جذب گیمرها و فروش آغازین خوب نه تنها برمیگرده سرجاش بلکه بهتر از قبل هم میشه.

---------- نوشته در 10:05 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 10:02 PM ارسال شده بود ----------


شما هم هنر قضاوت در مورد دیگران داری:d
گیمرا دوست دارن نظر بدن شما چی کار داری؟
گیمری که هی بگه من هاردکورم اصلا هاردکور نیست:d

گیمری هم که در تمام مسائل اقتصادی اجتماعی سیاسی هنری فرهنگی اظهار نظر نکنه گیمر نیست:d
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر