معرفی کامل سری ناروتو (آپدیت شد: درجات نینجایی)

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
دوستان عزیز پرمیوم :D تصمیم بر این بود که به معرفی شخصیت های ناروتو بپردازیم. وقتی شروع به کار کردم دیدم نمیشه شخصیت ها رو بدون معرفی اطلاعات کامل داستان معرفی کرد. پس تصمیم گرفتم که پیش زمینه های لازم برای معرفی شخصیت ها رو آماده کنم و بعد به آنها بپردازم. امیدوارم تا پایان این کار ما رو همراهی کنید. :rose:

###################################################

توجه:

معرفی بر اساس انیمه سری های ناروتو صورت گرفته (نه مانگا). از کسانی که هنوز به بخشهای پایانی ناروتو 1 و Shipuuden این انیمه نرسیده اند تقاضا می شود اسپویلر ها را نخوانند. در غیر اینصورت هیچ مسئولیتی متوجه بخش تحریریه نخواهد بود.


*****************************************************

narutovillages1.jpg

5 منطقه بزرگ:


دهکده مخفی نینجایی هر منطقه، قدرت نظامی آن منطقه محسوب می شود. در بین این مناطق تنها 5 عدد از آنها دارای قدرت و نفوذ بیشتری نسبت به دیگر مناطق هستند که به شرح زیر است:

The Fire Country = منطقه آتش
The Wind Country = منطقه باد
The Water Country = منطقه آب
The Lighting Country = منطقه رعد
The Earth Country = منطقه خاک یا زمین

kage.gif


حکمران و عنصر دهکده:


هر دهکده به وسیله شخصی که به او لقب Kage می دهند اداره می شود و نشانگر عنصر اصلی آن دهکده است. منظور از عنصر یک دهکده، جوتسو ها و تکنیک هایی است که یک نینجا از آن دهکده به وسیله عنصر مختص به دهکده خود بکار می برد. در کل 10 منطقه در داستان ناروتو وجود دارد. 5 تای دیگری عبارت اند از:

The Sound Country = منطقه صوت
The Rain Country = منطقه باران
The Grass Country = منطقه علف یا سبزه
The Wave Country = منطقه موج
The Waterfall Country = منطقه آبشار

معرفی دهکده ها:

worldmap.jpg



دهکده مخفی برگ:

دهکده مخفی برگ که اصطلاحا Konoha نیز گفته می شود در منطقه آتش قرار دارد. با وجود اینکه منطقه آتش بزرگترین منطقه نیست، اما Konoha قدرتمندترین دهکده در میان تمام دهکده های نینجایی محسوب می شود.

Konoha%20big.jpg


بزرگترین شاخص و وجه تمایز این دهکده (از نظر ظاهری) با دیگر دهکده ها کوهی است که مستقیما رو به دهکده قرار دارد و چهره Hokage های دهکده بر روی آن تراشیده شده است.

با گذشت زمان و جلو رفتن داستان چهره T-Sunade نیز به جمع چهره ها اضافه شده است.

گذری بر گذشته دهکده:

13 سال قبل (تا پایان تاریخ سری اول ناروتو) روباه نه دم به نام Kyubi به دهکده حمله می کند و باعث خرابی و مرگ بسیاری از نینجاهای دهکده می شود. سر انجام Kyubi به وسیله قدرتمند ترین شینوبی دهکده یعنی هوکاگه 4 ام در بدن کودکی تازه به دنیا آمده به نام Uzumaki Naruto مهرو موم می شود. بعد از اتمام جنگ هوکاگه 4 ام به خاطر جوتسویی که استفاده کرده بود جان خود را از دست می دهد؛ قربانی کردن خود در مقابل انجام وظیفه و تکلیف نسبت به دهکده به عنوان هوکاگه. بعد از آن روز، قدرت دوباره به هوکاگه 3 وم برگردانده شد، چون در آن زمان کسی به جز اون لیاقت این قدرت و پاسداری از دهکده را نداشت.

سومین هوکاگه در حمله Orochimaru که دو دهکده صوت و شن او را همراهی می کردند جان خود را از دست داد و بعد از او T-sunade یکی از 3 Sannin افسانه ای به عنوان هوگاکه 5 ام بر سر کار آمد.

4thhokage.jpg
kyubi.jpg
naruto.jpg


************************************************
دهکده مه:

این دهکده نیز یکی از 5 دهکده برتر است و در سرزمین آب قرار دارد. Kage ـه این دهکده لقب Mizukage را بر دوش دارد. به دلیل قرار گیری این دهکده در منطقه آب، تمامی جوتسو های آنان بر اساس آب و تغییرات آبی است. اطلاعات دیگری از این دهکده در دست نمی باشد. دهکده های دیگر به علت شایعات پیچیده شده و گذشته این دهکده، به آن لقب خونین داده اند.

mist.jpg


این دهکده محل زندگی اشخاصی چون Zabuza و Haku بوده و از بزرگترین نینجاهای آن محسوب می شوند.
همچنین یکی از بزرگترین خاندان ها به نام Kaguya ، در این دهکده زندگی می کردند که Kimimaro Kaguya نیز با نام روح نجات یافته این خاندان شناخته می شود.

گذشته دهکده خونین:

در گذشته های دور، قانون مدرسه نینجایی دهکده مه برای Genin شدن یک دانش آموز این بود که با یکی از دوستان و همراهان خود تا حد مرگ بجنگد. کسی که زنده می ماند از امتحان قبول شده و به درجه Genin ارتقا پیدا میکرد. حدود 10 سال پیش، وقتی یکی از دانش آموزان موفق به گذر از این مرحله امتحان نشد، دیوانه وار به سمت طایفه خود رفته و بی درنگ حدود 100 نفر از آن ها را به قتل رساند؛ و به همین دلیل این قانون از 10 سال پیش منتفی شد و دیگر اجرا نگشت.



هفت شمشیر زن مه:

قدرتمند ترین و مشهور ترین نینجا های دهکده مه متشکل از هفت نفر هستند که با نام هفت شمشیر زن مه شناخته می شوند. هر هفت نفر این گروه شمشیری بزرگ به همراه دارند. تا کنون 3 تن از اعضای آنها با شناخته شده اند.

Seven_swordsmen.jpg


Momochi Zabuza
Hoshigaki Kisame
Raiga Kurosuki

اطلاعات در مورد 4 نفر دیگر فعلا نامعلوم است.

Zabuza.jpg
Kisame%20Hoshigaki.jpg


****************************************************

دهکده مخفی شن:

دهکده شن یکی از 5 دهکده های بزرگ است و در منطقه باد قرار دارد. همانند دیگر 5 دهکده بزرگ، این دهکده نیز به وسیله یک Kage اداره می شود که به او Kazekage گفته می شود. در شروع کار داستان ناروتو، Kazekage ـه دهکده شن پدر Gaara است که لقب 4 امین Kazekage را به دوش می کشد.

5a3dea5893efb0_full.jpg


شکست صلح:

دو دهکده شن و کونوها بعد از داشتن اختلافات جزئی به صلح آرامی دست یافته بودند، اما با ورود Orochimaru به معرکه و با شیوه های مختلف کم کم Kazekage را نسبت به کونوها بدبین کرد. بر این اساس دهکده شن قرار دادی مخفی را با دهکده صوت بستند تا با حمله به کونوها آن را از بین ببرند. اما حمله به وسیله شینوبی های کونوها بی اثر ماند؛ (بقیه در اسپویلر):

از سوی دیگر Orochimaru چهارمین Kazekage را به قتل رساند و خود را به جای او جا زد تا بتواند در جریان مسابقات Chuunin هر چه بیشتر خود را به Hokage سوم نزدیک کند. این پاپوش نیز ناموفق ماند و دهکده شن بعد از فهمیدن جریان قتل Kazekage باری دیگر با Konoha هم پیمان شده و Gaara را به عنوان azekage ـی 5 ام انتخاب کردند.

Kazekage___Gaara_by_Kuja_Trance.jpg


Shukaku تک دم:

دهکده شن نیز همانند کونوها دارای یکی از موجودات شیطانی به نام Shukaku است. گفته می شود این موجود روح شیطانی و فاسد راهب شن است که در ابتدا داخل یک قوری نگه داری می شده اما بنا به مشکلاتی که به وجود آمد اکنون محل زندگی اش بدن Gaara است.

8b86ab523d9f60_full.jpg


************************************************

دهکده آبشار:

دهکده ای کوچک که فقط در Jump Festa سال 2004 ناروتو به تصویرکشیده شد. این دهکده بسیار کوچک است و تنها تعداد معدودی شینوبی درست و حسابی دارد و در پشت یک آبشار قرار گرفته است که دلیل بر نام گذاری این دهکده است.

waterfall.jpg


آبشار کسی با درجه Kage ندارد؛ اما فردی به نام قهرمان آب (Water Hero) را رهبر خود می دادند. این آب از درختی مقدس واقع در همان دهکده استراخ می شود که هر صد سال یک بار باردار می توان این آب را برداشت کرد. آب مقدس نیرو، قدرت بازیابی و چاکرایی ده برابر انسان معمولی به قهرمانان می دهد تا بتوانند از دهکده خود در برابر تهدید ها محافظت کند.

waterfall1.jpg


آب مقدس:

آب مقدس شمشیری دو لبه به حساب می آید؛ با وجود اینکه این آب قدرت های خاصی را برای جنگ در اختیار می گذارد، عوارض جانبی آن نیز به همان اندازه پرخطر است؛ که بزرگترین آنها کوتاه کردن عمر می باشد. تنها تعدادی از قهرمانان بسیار جوان از تاثیرات این این در امان مانده اند که پاسخی است بر تعداد کم شینوبی های دهکده. به همین دلیل اکنون این آب به وسیله رهبر دهکده محافظت می شود تا در زمان خاص مورد استفاده قرار گیرد.

waterfall2.jpg


***************************************************

از دهکده های دیگر اطلاعات کاملی در دست نمی باشد:

دهکده صوت:

sound.jpg
~ دهکده ای کوچک در منطقه صوت. ساخته و رهبری شده توسط Orochimaru.

دهکده ابر:

clouad%20village.jpg
~
زمانی صلح را شکسته، و نقشه حمله و ویرانی کونوها رو کشیدند. اما با قدرت و با شدت بسیار شکست خوردند.

دهکده باران:

Hidan.jpg
~
فقط در طول امتحانات Chuunin تیمی از دهکده باران برای شرکت در آن حضور یافتند. Hiddan عضوی از گروه آکاتسوکی، نینجای گمشده از دهکده باران است.

دهکده صخره:

Deidara.jpg
~
تنها اطلاعات از این دهکده خصومت و گذشته خونین آنها با دهکده کونوها است. Deidara عضوی از گروه آکاتسوکی، نینجای گمشده از دهکده صخره است.

دهکده علف:

zetsu.jpg
~
اطلاعاتی (جز Zetsu نینجای گمشده از دهکده و عضو آکاتسوکی)، از دهکده در دست نمی باشد.
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
attachment.php


درجات نینجایی


دانش آموز آکادمی

attachment.php


این ها ضعیف ترین اشخاص در بین نینجا ها هستند که تکنیک های ابتدایی (مانند شبیه سازی) را فرا میگیرند. البته استثنا هایی نیز در میان آن ها وجود دارد. Zabuza، که حتی تا آخر عمر نیز از این درجه بالاتر نرفت اما به تنهایی صد ها تن از قبول شدگان از آکادمی را به طرز فجیعی قتل عام کرد. نفر بعدی Gaara است که در سن 6 سالگی تمام کسانی (از درجات Chuunin و Jounin )که قصد جانش را می کردند به قتل می رساند.

Genin (گنین)

attachment.php


دانش آموزان قبول شده از آکادمی هستند. اینها مهارت کامل در استفاده از تکنیک های ابتدایی را دارا هستند. بعد از گذراندن و قبول شدن از امتحان آکادمی، به یک نفر با درجه Jounin واگذار می شوند تا ادامه تمرینات توسط آنها صورت گیرد (معمولا Genin ها در گروه های 3 نفره به یک نفر Jounin سپرده می شوند).

پ.ن: البته بیشتر تمرینات جنبه اذیت کردن دارند تا تمرین :D (تدارک مراسم عروسی، به گردش بردن سگ های اهلی، پیدا کردن گربه های گمشده، جمع کردن آشغال های رودخانه و....)

Chuunin (چونین)

attachment.php


امتحانات Chuunin برای سنجش درک، فهم و قدرت Genin ها، زیر نظر Kage و نایب او انجام می شود. بعد از قبول شدن Genin ها از این امتحان، به هر کدام از آنها یک گروه کوچک از Genin ها داده می شود تا در کنار وظایف اصلی آنها را نیز آموزش دهند. از درجه ها می توانند در ماموریت های اصلی مثل دفاع از دهکده در برابر حملات در حالت تکی و گروهی شرکت کنند. اما معمولا برای اطمینان بیشتر (چون تازه کار هستند) در گروه های 3-4 نفره به ماموریت اعزام می شوند.

Jounin (جونین)

attachment.php


Chuunin هایی که با کار ها، قدرت ها و درک از موقعیت، نیروی شگفت آور خود را به نمایش می گذارند، به درجه Jounin ارتقا پیدا می کنند. این درجه بسیار، درجه بالایی است و ماموریت آنها، ماموریت های است که Chuunin ها از انجام آنها عاجزند. همچنین Jounin ها می توانند آموزش یه گروه از Genin ها را به عهده بگیرند.

Special Jounin

attachment.php


گروه خاصی از Jounin ها که در یک زمینه مشخصی فعالیت دارند. برای مثال، Morino Ibiki، که رئیس گروه بازجویی کونوها است و تخصص او شکنجه برای اعتراف گیری می باشد. Anko نیز به علت آشنایی کامل او با دهکده Sound به عنوان یک Jounin مخصوص شناخته می شود. تمامی گروه های ANBU، اعم از گروه های پلیسی و ترور نیز از این درجه برخوردار هستند.

ANBU (آنبو)

attachment.php


گروه مخصوصی از نینجا ها که مستقیما توسط Hokage اداره می شوند و تنها از او دستور می گیرند. اینها وظیفه دفاع از شخص Hokage، دهکده را دارند و در گروه های اسکورت و ترور تقسیم بندی می شوند. (چیزی مثل FBI)

Kakashi قبلا عضوی از ANBU بوده است.

Missing-nins (نینجاهای گمشده)

attachment.php


اینها نینجاهایی هستند که به دهکده خود خیانت کرده و از آن خارج شده اند. به همین دلیل آنها به عنوان تحت تعقیب شناخته می شوند و شکارچیان نینجای هر دهکده وظیفه دارند تا آخر عمرشان به دنبال MN ها باشند و تا مرگ آنها دست از تعقیب بر ندارند.

Hunter-nins (شکارچیان نینجا)

attachment.php


نینجا هایی که وظیفه شکار نینجاهای گمشده، برای حفاظت از اطلاعات محرمانه دهکده را دارند. این گروه نیز از گروه های ANBU و Jounin های مخصوص به حساب می آیند.

Haku قبلا یکی از همین نینجا ها بوده است.

Kage (کاگه)

attachment.php


جنگجویانی قدرتمند که تنها در بعضی دهکده ها می تواند وجود داشته باشد. به زبانی دیگر آخرین درجه و قدرتمند ترین شخص در بین نینجاهای یک دهکده است. آنها لیدر های دهکده نیز هستند و تمامی دستورات آنها باید انجام پذیرد. تنها حریف آنها، فقط Kage های دهکده های دیگر هستند.

درجات فرعی:

Ninja Councilor (شوراها)

attachment.php


دوش به دوش کاگه ها برای مسائل بزرگ و مهم تصمیم گیری و با مشورت مستقیم با کاگه بهترین تصمیم را اتخاذ می کنند.

Sannin (سانین)

attachment.php


نینجاهایی که دارای قدرت بی همتا هستند و مهارت های خود را مستقیما زیر نظر Kage به دست آورده اند. برای هر دهکده به دستور Kage تنها 3 نفر می توانند عنوان Sannin را دارار باشند. سانین ها هد بند نمی بندند و لباس مخصوص درجه را نیز به تن ندارند (برای همرنگ شدن با مردم) ماموریت های آنها، ماموریت بسیار خطرناک کلاس S است.

پ.ن: این ها با نام نینجاهای افسانه ای نیز شناخته می شوند.



 

BROXIGAR

کاربر سایت
Sep 7, 2009
1,889
نام
سهیل
سلام:biggrin1:!
ضمن تشکر از فردین میخاستم بگم که اگه میتونه شخصیتهای سری ناروتو رو هم معرفی کنه!:biggrin1:
اینجا تاپیک معرفی شخصیتها هست دیگه!:biggrin1:
 

maapor

کاربر سایت
May 16, 2009
1,502
چاکرا

چاکرا (Chakra) :
برای اجرای فنون نینجا نیاز دارد که از چاکرای خود استفاده کند . چاکرا از دو مکان می آید :
1- درون میلیاردها سلول بدن که به صورت ذاتی می باشد.
2- انرژهای ذهنی و روحی که از راه تمرین بدست می آید .

chakra_1.gif


برای انجام جوتسو نینجا می باید این دو انرژی را بیرون بیاورد و آزاد کند .میزان چاکرا برای یک فن به پیچیدگی و دشواری آن بستگی دارد . هر نینجا یک پتانسیل برای بهتر اجرا کردن یکی از المنت ها را دارد ( آب ، خاک ، .... ) .
در تایجوتسو نینجا لزوماً احتیاج ندارد که از چاکرا استفاده کند و می تواند از قدرت و استقامت خود کمک بگیرد . ولی در نینجوتسو می باید که از چاکرا متناسب با هر تکنیک استفاده کند . برای نینجایی که کنترل خوبی در چاکرا دارد، آنها برای اجرای تکنیک کمترین چاکرا را بدون اتلاف آن بکار می برند . ولی برای نینجاهایی که کنترل ضعیفی در چاکرا دارند ، آنها مقدار بیشتری از حد لزوم چاکرا مصرف می کنند تا جوتسو را بکار ببرند .
چاکرا در سیستم جریانی چاکرایی در بدن حرکت می کند . این مسیر ها همگی در نقاط حیاتی به هم متصل می شوند .این کانال های کوچک بین سلول های بدن در حرکت هستند . آنها چاکرای تولید شده را حمل می کنند و به نینجا اجازه می دهند تا آن را قالب بدهد . اگر این کانالها جدا شوند ، حتی ماورای توانایی یک نینجای پزشک هست که آنها را تعمیر کند . در مقیاس بزرگتر ، سیستم جریان چاکرا در بین اعضای داخلی و اطراف آنها حرکت می کند و هم چنین وظیفه دارد که چاکرا تولید کند . این سیستم شامل 361 نقطه سوزنی بسیار ریز می باشد که در این نقاط چاکرا جریان می بابد . با دستکاری این نقاط می توان جیران چاکرا را افزایش یا کاهش داد.
سیستم گردش چاکرا فقط توسط بیاکوگان قابل دیدن می باشد . شارینگان فقط می تواند جریان عمومی چاکرا را ببیند ولی قادر نیست که سیستم داخلی را ببیند . بیاکوگان و روش حمله آنها (Gentle fist ) به انها این امکان را می دهد که چاکرا را در سر انگشتانشان جمع کنند و بتوانند Tenkutsu (نقاط جریان چاکرا) را مورد حمله قرار دهند. این فشار آنها به نقاط باعث می شود که جریان چاکرا در بدن حریف متوقف شود . این توقف باعث می شود که حریف نتواند از جوتسو استفاده کند . و به این علت که سیستم اطراف و درون اعضای داحلی هم حرکت می کند ضربه به Tenkutsu باعث صدمه به اعضای داخلی هم می شود .
استفاده از چاکرا :
تمرکز و مقدار ثابت چاکرا روی یک قسمت بدن به نینجا این اجازه را می دهد که به یک چیز بچسبند . این قدرت به آنها اجازه می دهد که در سطوح عمودی راه بروند . همچنین با خارج کردن مداوم مقداری چاکرا متناسب با وزن بدنشان آنها می توانند که روی آب راه بروند . نینجا همچنین می تواند با تمرکز کردن روی چاکرا از آن برای بیرون کشیدن چوب استفاده کند که قدرت و استقامت ماهیچه ها افزایش پیدا کند .
چاکرا می تواند برای حمله و یا دفاع از بدن خارج شود . مانند استفاده از عروسک ها . همچنین چاکرا را می توان برای قطع کردن و بریدن استفاده مثل کابوتو که از چاکرا مثل یک تیغ استفاده می کند . همچنین می توان از ان به عنوان یک سد دفاعی استفاده کرد Chakra no Tate .
byakuganvision01kl2.jpg

چاکرای موجود در مغز و اعضای حساس ، هدف ابتدایی در گنجوتسو هستند . گنجوتسو وقتی به وجود می آید که نینجا چاکرایش را به درون مغر حریف می فرستد و ار آن برای کنترل جریان چاکرای حریف استفاده می کند و حواس پنج گانه او را به هم می ریزد . برای مقابله با گنجوتسو دو راه است . یکی اینکه نینجایی که تحت تأثیر گنجوتسو قرار گرفته ابتدا جریان چاکرا را متوقف کند و سپس مقدار زیادی از آن را آزاد کند . و دوم اینکه خود را بازنده احساس کند تا نینجاهای دیگر که تحت تأثیر قرار نگرفته اند او را لمس کنند و چاکرایشان وارد بدن او شود و نیروی گنجوتسو را از بین ببرد .
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر