مهدی جان من زیاد به نظر شما موافق نیستم که این کار فقط برای تعمیر هستش ( قصد جسارت ندارم )
گرمای زیاد باعث میشه که X-Clamp ها خود کنسول چرخش داشته باشه و فشاری خودش رو روی
GPU و برد از دست بده که که باعث بلایی میشه که پایین در موردش توضیح میدم .
-----------------
این قطعه که اون رو به نام GPU Ball یا Solder می نامند .
اکثر مشکلات گرمایی که در کنسول به وجود میاد روی این قطعه اثر گذاشته و اون رو
از حالت طبیعی خارج میکنه .
این قطعه یک گلوله نسبتاً سنگینی است که مواد اولیه ای که این قطعه رو ازش ساخته میشه
توی US کمی گران است بخاطر اینکه کنسول ارزان تر براشون حساب بشه از نوع نامرقوب
استفاده میکنند که اکثر مشکلات و خطاهای 3 چراغه ( 0102 ) به دلیل دفرمه شدن یا اکسید
شدن اون گلوله ها هستش .
مخصوص در مناطق گرم بیشتر این اتفاق روخ میده
---------
در این متود میتونید هسته GPU کنسول خودتون رو دوباره به کار بندازید .
اما این روش خیلی کم استفاده میشه چون اینکه افراد عادی قادر به انجام این کار نیستند . ( به سادگی X-Clamp نیست )
این مطالب زیاد کامل نیست و فقط میتونید هسته اصلی کار رو ببینید .
بلند کردن GPU
قطعه کمی حساس هستش ولی راحت آسیب نمیبینه
بعضی از نقاط سیاه شده و به نحوی اکسید و دفورمه شده ، جلوی بازدهی کامل GPU رو میگریند .
خوب در این مرحله عمل Reball انجام شده و همه چیز رو تمیز کرده
و حالا GPU با صد در صدر کار کرد دوباره قابل استفاده هستش .
------------------
شاید این مطلب بتونه بخشی از سوالات
angle که توی صفحه قبل گفتند که کنسول رو برای تعمیر فرستاند و درست نشده
و فروشگاه گفته که فرستادم برای بررسی اتصال ها همین باشه ( ولی بازم هم بعید میدونم توی ایران از این کارها )
+++++++++++++++++++++
در مورد روشن و خاموش کردن کنسول که در زمان طی شده کنسول به شدت گرم میشه
و بعد از خاموش کردن دوباره سرد میشه و این کار رو تکرار کردن باعث سه چراغه شدن میشه
اصلا درست نیست و این اصلا یک چیز طبیعی هستش که هسته اصلی داغ بشه
من از یک نفر هم نظریه ای شنیدم که میگه :
در هفته اول فقط روزی نیم ساعت کنسول رو روشن بزارید و بزارید دوباره سرد بشه
این کار باعث میشه که لحیم ها از استحکام بیشتری برخودار بشند ( درجه ذوب بالاتر بره )
و در هفته های بعدی میتونید زمان کار کرد رو دو الی 4 برابر کنید و اون مشکل سه چراغه
شدن سریع کنسول بعد از خرید رو پایین بیارید .
این فقط یک نظریه هستش .!
----------
مورد دیگه ای هم در مورد پیچ ها دیدم که گفتم توی همین پست متذکر بشم .
( اندازه های که میدم برای کسایی هستش که میخواند پیچ رو به برد بزنند ، نه با قاب Case )
اندازه قطر پیچ یا 4 میلی متر یا 5 میلی متر | 4MM or 5MM
و بلندی پیچ 1 الی 1.5 سانت باشه | 1cm or 1.5cm
در مورد واشر قطر اون 5 میلی متر و ضخامت اون 1 میلی متر باشه
و مهره هم ، مهره های خود پیچ ها باشه
در مورد تعداد واشر ها دیگه انتخابی هستش میتونید تعداد و نوع اونها رو بیشتر کنید
--------
یه چیز دیگه هم بگم پست رو تموم کنم
کسایی که میخوان خمیر سیلیکون خود سینک رو عوض کنند ( جایی خوندم )
بهتره قبل از زدن خمیر جدید سطح سینک رو سمباده بزنند که کاملا سیقلی بشه
چون تا اونجا که دیدم سطحی نا صاف و رگ مانند داره .
------------
ببخشید که لود صفحه کمی سنگین شد
تا بعد حق نگهدار