استودیو From Software، خالق عناوینی همچون Demon Souls، سری Dark Souls و Bloodborne قصد دارد تا با عنوان جدید خود، Sekiro: Shadows Die Twice پا را فراتر از یک ریسک ساده گذاشته تا تمامی عوامل و عناصر موجود در عناوین پیشین را به چالش بکشاند. خیلی از افراد معتقد هستند که «هیدتاکا میازاکی»، کارگردان محبوب سری سولز، خالق و بنیانگذار سبکی جدیدی تحت عنوان Souls like است اما این مسئله به طور کلی زیر سؤال قرار دارد. با این وجود که سری سولز ویژگیهای گیمپلی سبکهای مختلف را از نو معرفی کرده است اما این که آنها را خالق سبکی جدید بدانیم کمی سخت به نظر میرسد، هرچند که نمیتوان به طور مطلق منکر این شد که عناوین فوق یک شاخه فرعی در سبک نقش آفرینی ایجاد کردهاند. این آثار که دستی قوی در روایت داستان با استفاده از روشهای غیر معمول و جذاب دارند، با اتمسفری شدیداً سنگین و گیمپلی چالش برانگیز خود، همواره قشر خاصی از مخاطبین را هدف قرار میدهند. مطمئناً طرفداران سری سولز از وجود اِلمانهای رایج سری مذکور در بازی Sekiro: Shadows Die Twice یا به اختصار SDT خوشحال میشوند. عناصری همچون مبارزه با غولهای بزرگتر از حد معمول، مبارزاتی که نیازمند زمانبندی دقیق هستند و داستانی مرموز که درکنار یک محیط خارقالعاده برای گشت و گذار بازیکن آماده است. اما SDT قصد دارد پا را فراتر از حد معمول گذاشته و عناصر جدیدی وارد گیمپلی خود کند تا هم حرفهایهای این سبک و هم تازه کاران را به چالش بکشد. آیا این عناصر جدید که شامل سیستم جدید پیشروی و حرکت در محیط، مخفیکاری و محوریت قرار دادن یک شخصیت میشوند میتوانند باعث تفاوت SDT با عناوین سری سولز شود؟ از طریق لینک زیر متن کامل این مقاله را مطالعه کنید
معرفی بازی Sekiro: Shadows Die Twice - بازی سنتر