معرفی بازیهای Mud

Behzadr

کاربر سایت
Sep 23, 2005
2,706
در این تاپیک قصد دارم به معرفی بازیهای چند کاربره (Multi user) اینترنتی با محیط Text بپردازم.

من تاپیک مشابه اینو ندیدم البته باید بگم که تا حدودی اطلاعات کسب کردم که خوشحال هم میشم دوستان هم اطلاعات خودشون رو در اختیار همه بذارند

در این تاپیک خصوصا در مورد بازی Realm of Despair که از معروفترین محیطهای این نوع بازی ها میباشد و ضمنا میتوان از آن مجانا استفاده نمود توضیحات کافی ارائه خواهم داد


تاریخچه :
بازیهای اینترنتی MUD از زمانی که حتی اینترنت در فضای گرافیکی وجود نداشت و BBS ها و محیطهای متنی (TEXT) رواج داشت وارد عرصه بازیهای آنلاین و چند کاربره شدند.
MUD مخفف کلمات زیر میباشد :
Multi User Dungeons ویا به تعبیر بعضی دیگر Multi User Dimensions
MUD ها عبارتند از یک فضای مجازی در یک سرزمین مجازی که شخص در آنها میتواند برای خود هویتی جدید تعریف کند و با آن هویت با اشخاص دیگر که در آن سرزمین عضو شده اند شروع به تقابل کند. این تقابل میتواند شامل تشکیل گروه ، همدستی ، دشمنی ! ، و حتی ازدواج و تشکیل خانواده هم باشد! (البته بطور مجازی)
در اصل MUD ها از نوع بازیهای ماجراجویانه ای میباشند که معمولا در فضای قلعه های قدیمی ، فضاهای مخفی ، دخمه های ترسناک ، گاها فضاهای زیبا و در میان موجودات عجیب و غریب با توانائی های خاص و ادوات جادوئی انجام میشود.
نکته زیبای این بازیها فضای جند کاربره آنها میباشد که واقعا انسان خود را در تقابل با دنیائی دیگر حس میکند.... دنیائی که خود آدم برای خودش و با سلیقه خودش و با تلاش و زحمت آن را برای خود میسازد.
 

Behzadr

کاربر سایت
Sep 23, 2005
2,706
تصور کنید در محیطی بازی میکنید که 8 هزار نفر همزمان در آن در حال بازی هستند... از ملیتهای مختلف ، از اقصی نقاط دنیا و با گویشهای مختلف.
مقالات متعددی در خصوص اعتیاد خیلی ها به این بازیها در اینترنت منتشر شده که مثل هر بازی دیگر عادت کردن به این بازیها اجتناب ناپذیره.... پس مواظب باشید....!
در پستهای آینده شما را با بهترین این بازیها یعنی Realms of Despair (سرزمین ناامیدی) آشنا میکنم و لینک محیط این بازی رو هم در سایت قرار میدهم
 

Behzadr

کاربر سایت
Sep 23, 2005
2,706
معرفی بازی Realms of Despair

این بازی یکی از قدیمیترین و جالبترین بازیهای ماد است. این بازی توسط شرکت Smaug طراحی و نوشته شده است.(مخفف ُSimulated Medieval Adventure Multi-User Game)

امکان بازی همزمان 872 نفر در این بازی وحود دارد!

محیطهائی بسیار جالب و هیجان انگیز دارد... شامل انجمنهای مختلف مثل صلح ، قاتلین! ، .... میباشد.
کاربران امکان انتخاب 13 کلاس مختلف و در 13 مسیر کلی مختلف را دارند.
شکل های ظاهری (مجازی) متنوعی برای کاربران قابل تعریف است و هزاران ادوات و تجهیزات مختلف بسته به level کاربران قابل دسترسی برای کاربران است.



طرز لاگین و ثبت نام در رلم :
1- به این لینک مراجعه فرمائید تا به محیط TELNET بازی رلم منتقل شوید.
2- اگر کاربر جدید هستید کلمه NEW را تایپ کنید و کلید ENTER را فشار دهید.
3- این مرحله انتخاب نام است. انتخاب نام یکی از مهمترین نکات این بازی است و سعی کنید نامی برای خود انتخاب کنید که کاملا نشانگر شخصیتی باشد که قراره بعدا برای خود تعریف کنید... این نام را بعدا نمیتوانید عوض کنید....
توجه داشته باشید که این بازی یک بازی است که در قرون وسطا اتفاق میافتد.. پس نامی که انتخاب میکنید ممکنه مورد تایید admin این بازی قرار نگیره... اسمی انتخاب کنید که اصیل و قدیمی باشد (از انتخاب اسامی مدرن و ترکیب حروف بزرگ و کوچک خودداری کنید)
 

Dr.XJ

کاربر سایت
Sep 28, 2005
1,868
برای دوستانی که مثل من با لینک بالا مشکل دارن میتونن دستور زیر رو در Command Prompt اجرا کنن
برای رفتن به این محیط در کادر Run دستور Cmd رو تایپ کنید
و در پنجره باز شده کد زیر رو بنویسید و اینتر رو بزنید
Code:
telnet game.org 4000
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر