Yooka-Laylee را میتوان در زمره آثار این روزهای بازار بازیهای ویدیوئی قرار داد که قصد دارند با کنار نهادن استانداردهای معمول کنونی در آن، و دست یازیدن به فاکتورهای موفق گذشته، خود را در دل بازیکنان قدیمی و کسانی که شاید تجربه انجام عناوین کلاسیک را ندارند، جای دهند. عرضه موفقیت آمیز بازیهایی همانند Doom و Torment، عطش طرفداران برای تجربه مکانیکهای دوران گذشته بر روی سیستمهای مدرنتر را ثابت کرد و فروش خوب آنها نیز چراغ سبزی بود برای ادامه ساخت این کلاسیکهای مدرن. اولین ساخته استودیو Playtonic، شرکتی که توسط چندی از کارمندان سابق Rare برای ادامه میراث بازیهای پلتفرمر دوران Nintendo۶۴ در سال ۲۰۱۲ بنا گردید، درواقع ادامه معنوی سری Banjo-Kazooie است که در دوران اوج کنسول مذکور، در دسترس بود. با این حال برخلاف اثری همانند دوم، Yooka-Laylee در سبکی توسعه مییابد که پیشرفت آن در سالهای اخیر صنعت، چندبرابر کمتر بوده است؛ و بسیاری از ویژگیهای موثر گیمپلی که در سالهای قبل عامل موفقیت آن بودند، هماکنون تاریخ گذشته هستند. با در نظر گرفتن این مورد، عرضه عنوانی در ژانر پلتفرمر سه بعدی کلاسیک، با توجه داشتن به سلیقه مخاطب کنونی، چالش بزرگی است که پلیتونیک به جان خریده است. چالشی که میتواند در صورت برآورده نشدن، موجب نابودی بازی و نارضایتی گسترده شود. با وجود تمامی این ریسکها، کمپین جمع آوری سرمایه مورد نیاز این عنوان به سرعت تکمیل شده و مراحل ساخت آن در دو سال به پایان رسید. حال در شرف مواجه با بازی هستیم که قصد دارد با ارائه برداشتی مدرن از یک ژانر قدیمی، جایی برای خود در میان تمامی آثار جدیدتر باز کند. آیا Yooka-Laylee توانسته است با فائق آمدن بر اما و اگرهای بسیار، اثری درخور نام سازندگان یکی از بهترین پلتفرمرهای کنسول نینتندو، و مهمتر از تمامی مسائل فنی، با ادای رسالت خود سرگرم کننده باشد؟ جواب سوال مورد نظر بهطور کلی مثبت است. با وجود تعدادی ایراد مشخص در گیمپلی و اجرای آن، محصول مورد نظر عنوان بسیار باارزشی است که توانسته با تکرار موفق یک فرمول قدیمی، ماجراجوییهای جدید و رنگارنگی خلق کند.
متن کامل نقد و بررسی :
معادله عشق | نقد وبررسی بازی Yooka-Laylee - بازی سنتر