مصاحبه Gameinformer با سازندگان Horizon Zero dawn

  • Thread starter Thread starter PoPEye
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

PoPEye

کاربر سایت
Horizon zero dawn یکی از زیباترین نمایش های امسال در E3 بود. محوریت داستان بازی درگیری میان(نوعی) انسان های اولیه و حیواناتی شبیه به ماشین در آینده ای دور است. برای بدست آوردن اطلاعاتی بیشتر از جدیدترین پروژه Guerrilla game سایت Gameinformer مصاحبه ای با Mathijs de Jonge و Mark Norris کارگردان های بازی انجام داده است.

a39nk04jopun17oa5pyd.jpg


Gameinformer: در سال 2011، شما با تیمی کوچک کار بر روی Horizon را شروع کردید. می توانید بگویید در آن زمان این تیم برروی چه چیزی هایی کار میکرد و چه موقع بقیه افراد به این تیم اضافه شدند؟

De jonge: بعد از اتمام ساخت Killzone 3، ما تصمیم به ساخت IPـی جدید گرفتیم، تعداد زیادی از افراد استدیو مشتاق کار بر روی یک پروژه جدید بودند. ما در حدود 40 عدد طرح دریافت کردیم. یکی از طرح ها به شدت جذاب به نظر می آمد و عناصر جدیدی درون خود داشت. بله ما میخواستیم دست به ریسک بزنیم و بر روی این پروژه جدید یعنی Horzion کار کنیم. بعد از آن بود که به همراه یک تیم کوچک شروع به کار بر روی نمونه های اولیه کردیم.

فکر میکنم در ابتدای کار در حدود 10 نفر بودیم و حداکثر شاید 15 تا 20 نفر. ما ایده های اولیه را به جود آوردیم، بنابراین شروع به طراحی همان روباتی خاصی(Thunderjaw) که شما دیدید کردیم.
هسته انچه شما دیدید در بر دارنده همان عناصر اولیه ای است که طراحی کردیم. بعد از عرضه Shadow Fall، بقیه اعضای استدیو به تیم ساخت بازی اضافه شدند و الان حدود یک سال و نیم است که تمام استدیو مشغول کار بر روی Horizon است.

Gameinformer: نحوه شکل گیری داستان بازی چگونه بود، آیا شما بر روی داستان بازی از همان اول تمرکز کرده بودید یا در ابتدا فقط هدفتان ساخت یک بازی اکشن با المان های RPG بود ؟

De Jonge: ما پیش نویس هایی درباره داستان احتمالی و کلی بازی نوشته بودیم. شاید در حدود 20 داستان بسیار متفاوت از یکدیگر نوشته بودیم. ما کرکتر های متفاوت و چیز های بسیار زیادی کشف کردیم تا بتوانیم بهترین کار را انجام دهیم. اما ما شکل کلی داستان (چیزی درباره ی روبات هایی که در هزار سال آینده زندگی میکنند و بسیار شبیه به حیوانات هستند) را در اختیار داشتیم.

Norris: اگر شما به زمینه اصلی بازی نگاه کنید، متوجه میشوید داستان درباره جامعه قبیله ای یا انسان های اولیه ای است که به دنبال بقا هستند. این دنیایی پر از خطر و یا حتی پر از زیبایی و عظمت است. ما به دنبال این هستیم که این حس را منتقل کنیم" چه می شود اگر بشریت دیگر در بالاترین جایگاه این جهان نباشد".
ما Jhon Gonzalez نویسنده اصلی عنوان " Fallout: New Vegas" را به تیم خود اضافه کردیم و Jhon با توجه به المان های اصلی به همراه بقیه تیم داستان آن را کامل کرد.

Gameinformer: در مبارزه میان Aloy و Thunderjaw، او از اصلحه ای به نام Disc Launcher استفاده میکرد، آیا میشه اون رو نگهداشت یا با استفاده از Craft کردن اون را بدست آورد؟

The Disc Launcher :De Jonge، یک سلاح بسیار سنگین است. شما می توانید با آن به اطراف حرکت کنید اما در هنگام استفاده از آن توانایی پرش ندارید. این از توانایی هایی است که ما در اختیار بازیکنان قرار میدهیم که در مقابل این ماشین های بسیار بزرگ احساس قدرتمند کنند. اما ان ها قابل نگهداری در Backpack نیستند.

kh5dmhm99k78ezwcdn1t.jpg


Gameinformer: آیا سلاح هایی کوچکتر هستند که بازیکن بتواند آن ها را با خود حمل کند؟

Norris: بله، عملا پایه و اصل بازی بر اساس سیستم Crafting شکل گرفته است و نمی توانید انتظار داشته باشید که همیشه با روباتی رو به رو شوید که شما وقتی به نقطه ی خاصی از آن شلیک کنید بتوانید سلاحی بدست آورید و آن را در کنار سلاح های خود بگذارید.

De Jonge: این روبات ها بسیار سنگین و بزرگ هستند و سلاحی که با خود حمل می کنند نیز همین ویژگی ها را دارد، پس چگونه می توان انتظار داشت که Aloy بتواند آن را در Backpack خود نگهداری کند؟ اما سلاح های بسیار قدرتمند در بازی وجود دارد که بازیکن می تواند بسازد و آن را با خود حمل کند و در موقعیت مناسب از آن استفاده کند.
جهان Horizon بسیار بزرگ است(Open-Wrold) و Player باید در آن جستجو کند و وسایل مورد نیاز خود را بدست آورد تا بتواند از ترکیب آن ها چیز هایی بسازد و از ان ها استفاده کند.

De Jonge: سیستم بازی طوری طراحی شده است که در شروع بازی حتی مبارزه با ربات های کوچک نیز مانند یک چالش است. بعد از شکست دادن این ربات ها شما می توانید Level-up کرده و توانایی های خود را بالا ببرید و در آن زمان شما توانایی رو به رو شدن با ماشین های سخت تر را دارید در حالی که ربات های کوچک تر نیز در اطراف ان ها وجود دارد.
شما قوی تر می شود اما همیشه در بازی برای شما چالش هایی وحود دارد چرا که ما بازی را بر این اساس ساخته ایم.

n2aimgm1tu7ji8qidtj8.jpg


Gameinformer: آیا شما می توانید درباره ربات ها و این که چه رازی در پشت آن ها قرار دارد صحبت کنید؟

Norris: این سوالی است که ما نمیخواهیم درباره آن صحبت کنیم، ما میخواهیم که بازیکن خود آن را تجربه و کشف کند و کارگردان بازی به شدت تاکید دارد که هیچ چیز از این راز ( تا زمان تجربه بازی توسط خود بازیکن) به بیرون درز نکند.

Gameinformer: مقداری درباره سیستم Craft بازی توضیح دهید

Norris: آن چیزی که شما در دمو(پشت در های بسته) دیدید یک سیستم Craft تقریبا سریع بود. به خاطر این که ما در حال ساخت یک Action-RPG هستیم. در حال حاضر بازی هایی مانند Watch Dogs یا Farcry وجود دارند که دارای سیستم Craft ساده و نه چندان پیچیده هستند. در طرف دیگر بازی هایی مانند Withcher، Skyrim و Fallout وجود دارند که سیستم Craft بسیار عمیقی دارند.
و نکته قابل توجه این است که ما در حال به وجود آوردن سیستمی هستیم که میشود گفت در میانه این دو نوع قرار دارد. البته ما به دنبال سیستمی بسیار پیچیده که بازیکن را سردرگم کند و بگوید" الان من باید با این منابع چکار کنم؟!" نیستیم. در واقع ما به دنبال به وجود آوردن یک U.I ساده و یک منو نه چندان پیچیده و کار آمد هستیم.

Gameinformer: آیا توانایی های Aloy قابل آپگرید است؟

Norris: کاملا. این ایده یکی از هسته های گیم-پلی بازی است. در بیشتر بازی ها شما باید با مخفی کاری بازی را پیش ببرید و یا باید به مبارزه بپردازید. اما در Horzion انتخاب با بازیکن است و حتی می توان در بازی بین این دو حالت سویئچ کرد. شما می توانید در بازی توانایی های خود را پیشرفت داده و کرکتری منحصر به خودتان بسازید.

Horizon در سال 2016 برای PS4 منتشر می شود.

Source
 
آخرین ویرایش:
امیدوارم بازی بیشتر اکشن باشه و یکم المان نقش افرینی بسشه:d یچیزی تو مایه ها همونshadow of mordor از اولم قرار نبوده هورایزن یه نقش افرینی خالص مث ویچر و... باشه و از نمایش بازیم تا حدی مشخص بود المانا اکشن میچربن کلا یه سیستم کرفتینگ معمولی و یه مقدار المانا نقش افرینی و درخت مهارتو ارتقا اسلحه و این چیزا کافیه بنظرم:d
در کل بازی به شدت پدر مادر دار میزنه و بنظرم نباید به موفقیتش شک کرد اگه تیمشون تقویت نمیشد چرا شک جایز بود اما بعد اضافه شدن نویسنده فال اوت و طراح مراحل ویچر و یه عده دیگه وضیتشون خیلی بهتر شده و میتونن از پس همچین پروژه سنگینی بر بیان...
 
یه چیزی که من تو مصاحبه ها بهش دقت کردم (حالا شاید یسری از حرف من ناراحت بشن و بخوره تو ذوقشون) ولی خیلی روی بعد اکشن تاکید داشتن ینی بنظرم المانهای RPG بازی بیشتر تو همون جمع آوری منابع خلاصه میشه
هر جا هم میرفتن میگفتن ACTION rpg...
یه چیز دیگه تو نمایش موقعی که داره سلاح عوض میکنه Aloy میتونیم ببینیم کوییک کرفت داره برای تیرها...ینی چیزای دم دستی و مورد نیاز رو انگار خیلی سریع میشه ساخت تا سرعت بازی حفظ بشه تو مبارزات!
حالا صبر میکنیم بیشتر ببینیم! :دی
 
دقیقا کجای سیستم کرفت این بازی ها پیچیده بود که اینها میخوان ساده تر از این بسازن؟ farcry هم که اصلا کرفت نداشت 4 تا پوست ببر جمع میکردی میشد اپگرید فلان ایتم و بعدش مثلا مهمات بیشتری میشد جمع کرد( یا چیز بهتری بود که من یادم نمیاد؟)

الان این تیکه مصاحبه برای من نگران کننده هست. یعنی گیمر ها اینقدر احمق هستند که از کرفت ایتم سر در نمیارن؟ نمیشه یکی به این عزیزان بگه اقا شما لطف کنید گرافیک رو برای گیمر های سطحی تر بذارید که اونها هم لذت ببرن و مکانیسم گیم پلی درست و حسابی رو برای گیمرهای هاردکورتر.

بنظرم اینها اگه بخوان با این دیدی که تو مصاحبه گفته شده به گیمرها نگاه کنن این پتانسیل خوبی که خودشون ساختن رو بر باد میدن و با سر زمین میخورن. از دید اینها کرفت fallout پیچیده هست ( عجب) اونوقت تاد هاوارد میاد اعلام میکنه که 50 نوع اسلحه مختلف با 700 اپگرید برای شماره بعدی این بازی در نظر گرفتیم. تو همون ویدئو فال اوت هم مشخصه با چه سیستم کرفت باحالی سرو کار داریم و چه تنوع خوبی داره. به نوعی در فال اوت جدید هر ایتم رو میشه در کرفت ازش استفاده کرد اون وقت اگه قبلی پیچیده بود پس این جدیده چیه؟ اینها مخاطب horizon رو دقیقا چی فرض کردن؟

امیدوارم تو فیدبکی که از مصاحبه ها میگیرن خودشون متوجه اشتباهشون بشن و به سرعت جلوی افتضاح احتمالی رو بگیرن چون حس خوبی نداد این قضیه.
مساله اینه که متاسفانه خیلی از ماها اصلاً به منبع یک نگاهی نمیندازیم ببینیم چه خبره . این چیزی که دوستمون در مورد سیستم کرفتینگ ترجمه کرده اصلاً ربطی به اون چیزی که تو منبع گفته شده نداره . در مورد منو و پیچیدگی سیستمی که ممکنه باعث گیج شدن گیمر بشه سوال پرسیدن و اینکه GG چجوری میخواد با طراحی یک user interface درست از ارعاب گیمرها جلوگیری کنه, اصلاً ربطی به عمق کرفتینگ و ساده بودنش نداره .

بهرحال من هم امیدوارم سراغ ساده کردن کرفتینگ و خراب کردن گیم پلی نرن و ساده شدن فقط در حد UI و سادگی منو ها باشه اینطوری خیلی هم خوبه.
اصلاً چنین چیزی نیست :دی . توی این مصاحبه خیلی هم روی بخش Crafting تاکید دارن اتفاقا و اینکه گیم-پلی Horizon اساساً بر پایه کرفتینگ بنا شده . اون قسمت ساده سازی مربوط به UI ـه .
 
آخرین ویرایش:
منهدم شدم اصلا :| بازم بحث همیشگی و بی نتیجه ما. :دی توروخدا به کسانی که به گرافیک هم در کنار دیگر چیزها اهمیت میدن سطحی نگید و کسانی که میگن گرافیک مهم نیست رو هاردکور ندونید.

از این بگذریم میرسیم به سیستم کرفتینگ مثلا اسکایریم که میگید پیچیده نبود. این برای کسی که تمام عمرش رو RPG بازی کرده درسته، اما برای کسانی که تازه وارد دنیای RPG میشن و هر از چندگاهی بازی میکنن مشکل هست. ربطی به احمق بودن هم نداره. همه میدونن من خودم زیاد RPG بازی نمیکنم. تو بعضی از بازی ها مثل ویچر 2 رسما چند ساعت اول بازی سر کرفتینگ گیج میشه آدم. رسما نمیدونی باید چیکار کنی و چیرو با هم ادغام کنی. ترس از اینکه نکنه چیزی رو اشتباه انجام بدی و آیتم های بدست اومدت که به سختی پیدا میشن بپرن. یه حالت روانی هست این موضوع و ربطی به احمق بودن بازیکن نداره.

نمیشه گفت تمامی کسانی که گرافیک دوست دارن گیمر سطحی هستند ولی میشه گفت بیشتر گیمر های سطحی فقط گرافیک رو دوست دارن. در مورد گیمرهای هاردکور هم نمیشه گفت همه گیمرهای هارکور گرافیک براشون مهم نیست ولی میشه گفت هرکسی که گرافیک براش مهم نیست گیمر هاردکوره ( چون برای داستان و گیم پلی و این چیزها اومده نه اینکه چند دقیقه چشماش رو ارضا کنه و تموم)
من این رو از دوستان اطرافیان و کسانی که تو این فوروم و فرومهای خارجی دیدم میگم. اگه استثناهایی وجود داره من تابحال بهشون برخورد نکردم.
ضمنا حرف بدی هم نزدم دارم میگم اونی که چیزهای مهم دیگه ای تو بازی براش مهمه رو هم راضی کنن. همه چیز رزولوشن و AA نیست . من گیم پلی عمیق میخوام اگه قراره برای این بازی پول خرج کنم. هرکی هم که گرافیک دوست داره و هارکور هم هست خب میتونه بازی کنه مگه کسی جلوش رو میگیره؟ من دارم میگم المانهای خوب بازی فدای گیمرهای سطحی نشه.
همه جا هم بازیسنتر و فروم ایرانی نیست یه نگاهی به فرومهای خارجی نشون میده ملت دقیقا همین رو می خوان یعنی یه گیم پلی درست حسابی داستان درست و حسابی و فاکتورهای مهم دیگه.

مساله اینه که متاسفانه خیلی از ماها اصلاً به منبع یک نگاهی نمیندازیم ببینیم چه خبره . این چیزی که دوستمون در مورد سیستم کرفتینگ ترجمه کرده اصلاً ربطی به اون چیزی که تو منبع گفته شده نداره . در مورد منو و پیچیدگی سیستمی که ممکنه باعث گیج شدن گیمر بشه سوال پرسیدن و اینکه GG چجوری میخواد با طراحی یک user interface درست از ارعاب گیمرها جلوگیری کنه, اصلاً ربطی به عمق کرفتینگ و ساده بودنش نداره .

مساله اینه که متاسفانه وظیفه ما نیست که به منبع نگاه کنیم این نویسنده خبر هست که باید درست ترجمه کنه. شما فکر کن من یا شخص دیگه ای انگلیسی بلد نیستیم تکلیف چیه؟ کامنتی هم وقتی زیر خبر زده میشه در مورد خبر ترجمه شده هست نه متن اصلی خبر.
بهرحال من هم امیدوارم سراغ ساده کردن کرفتینگ و خراب کردن گیم پلی نرن و ساده شدن فقط در حد UI و سادگی منو ها باشه اینطوری خیلی هم خوبه.
 
نمیشه گفت تمامی کسانی که گرافیک دوست دارن گیمر سطحی هستند ولی میشه گفت بیشتر گیمر های سطحی فقط گرافیک رو دوست دارن. در مورد گیمرهای هاردکور هم نمیشه گفت همه گیمرهای هارکور گرافیک براشون مهم نیست ولی میشه گفت هرکسی که گرافیک براش مهم نیست گیمر هاردکوره ( چون برای داستان و گیم پلی و این چیزها اومده نه اینکه چند دقیقه چشماش رو ارضا کنه و تموم)
من این رو از دوستان اطرافیان و کسانی که تو این فوروم و فرومهای خارجی دیدم میگم. اگه استثناهایی وجود داره من تابحال بهشون برخورد نکردم.
ضمنا حرف بدی هم نزدم دارم میگم اونی که چیزهای مهم دیگه ای تو بازی براش مهمه رو هم راضی کنن. همه چیز رزولوشن و AA نیست . من گیم پلی عمیق میخوام اگه قراره برای این بازی پول خرج کنم. هرکی هم که گرافیک دوست داره و هارکور هم هست خب میتونه بازی کنه مگه کسی جلوش رو میگیره؟ من دارم میگم المانهای خوب بازی فدای گیمرهای سطحی نشه.
همه جا هم بازیسنتر و فروم ایرانی نیست یه نگاهی به فرومهای خارجی نشون میده ملت دقیقا همین رو می خوان یعنی یه گیم پلی درست حسابی داستان درست و حسابی و فاکتورهای مهم دیگه.



مساله اینه که متاسفانه وظیفه ما نیست که به منبع نگاه کنیم این نویسنده خبر هست که باید درست ترجمه کنه. شما فکر کن من یا شخص دیگه ای انگلیسی بلد نیستیم تکلیف چیه؟ کامنتی هم وقتی زیر خبر زده میشه در مورد خبر ترجمه شده هست نه متن اصلی خبر.
بهرحال من هم امیدوارم سراغ ساده کردن کرفتینگ و خراب کردن گیم پلی نرن و ساده شدن فقط در حد UI و سادگی منو ها باشه اینطوری خیلی هم خوبه.
پس والده بنده که روی گوشی گیم بازی میکنه و هیچی در مورد گرافیک و اینطور چیزا نمیدونه گیمر هاردکوره؟ به هیچ وجه این منطق هایی که مثال میزنی فکت نیستن کوروش و فقط میتونم به دید یه نظر شخصی بهشون نگاه کنم.

بعدشم شما چطور از الان در مورد بازی این تصورات رو ایجاد کردید؟ مگه اینا در مورد بازی گفتن که میخوان Skyrim و Witcher و fallout بسازن که انتظار یه چیز ماورایی دارید؟ اولین حرفی که در مورد سبک بازی زده شد این بود که اکشن/RPG هست. نباید انتظار یه RPG خالص داشته باشید که بعدا هم نا امید بشید. اینا چنین چیزی نگفتن. انتظارتتون رو در حد معقول نگه دارید. فعلا هم معلوم نیست که گیم پلی بازی در چه حده، که شما پرونده اش رو از الان دارید میبنید که میگید گیم پلی سطحی میشه و ....
 
پس والده بنده که روی گوشی گیم بازی میکنه و هیچی در مورد گرافیک و اینطور چیزا نمیدونه گیمر هاردکوره؟ به هیچ وجه این منطق هایی که مثال میزنی فکت نیستن کوروش و فقط میتونم به دید یه نظر شخصی بهشون نگاه کنم.

بعدشم شما چطور از الان در مورد بازی این تصورات رو ایجاد کردید؟ مگه اینا در مورد بازی گفتن که میخوان Skyrim و Witcher و fallout بسازن که انتظار یه چیز ماورایی دارید؟ اولین حرفی که در مورد سبک بازی زده شد این بود که اکشن/RPG هست. نباید انتظار یه RPG خالص داشته باشید که بعدا هم نا امید بشید. اینا چنین چیزی نگفتن. انتظارتتون رو در حد معقول نگه دارید. فعلا هم معلوم نیست که گیم پلی بازی در چه حده، که شما پرونده اش رو از الان دارید میبنید که میگید گیم پلی سطحی میشه و ....

چه ربطی به والده جنابعالی داره؟ مگه قراره horizon بازی کنن ایشون؟
ماورایی رو از کجا اوردی؟ قضیه خیلی ساده هست. در ترجمه نوشته شده بین فارکرای که ساده هست و اسکایریم و رفقا که پیچیده هستند در جواب نوشتم کجای اونها پیچیده هستند که اینها میخوان ساده ترش رو بسازن( بر اساس ترجمه)
شما پرونده اش رو از الان دارید میبنید

typical fanboy reaction. اگه کسی نگران این بازی شد پرونده اش رو بسته؟ یک دور برو نگاه کن ببین من بیشتر در مورد این بازی پست دادم و امیدوار بودم یا تو. یا کلا باید هرچی دیدیم بگیم به به و چه چه؟
 
دوستان بذارید من به جای سازنده ها یه چیزو همین اول کار براتون روشن کنم.
این بازی قرار نیست یه RPG خالص(مثل اسکایرم و ویچر و دراگون ایج و....) باشه.
بازی مطمئنا یه اکشن RPG هست که عمق یه بازی RPG خالص رو نخواهد داشت.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or